megane 3 generalitati, incepator renault
![]() ![]() ![]() |
megane 3 generalitati, incepator renault
reds27 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 12 August 14 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3
2010
|
|||
SorinCT |
![]()
Post
#2
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Iti recomand sa incepi prin a citit manualul de intretinere. Gasesti pe forum orice numai sa cauti cu Search.
|
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
reds27 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 12 August 14 ![]() |
eu as citi manualul dar treaba cu franceza ma depaseste putin
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3
2010
|
|
espacern |
![]()
Post
#4
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Daca nu te descurci cu functia cautare si limba franceza.....vezi manualul pe site la Renault.
http://www.e-guide.renault.com/portail/ @+ This post has been edited by espacern: 13 Aug 2014, 00:14 |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Piper101 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 30 March 14 ![]() |
Tot ce trebuie sa stii e ca nu trebuie sa mergi subturat, schimbi vitezele la 2000-2500 rpm, dar nu sub 2000. iar la drum intins mentii turatia in zona de cuplu, nu stiu cat e la tine, 1800 rpm parca. Daca vii de la un drum mai lung si ai mers mai sportiv astepti 1 minut sa se raceasca nu opresti rapid si fugi din masina. La fel la pornire, porneste motoru si dupa iti aranjezi centura si altele. Iarna o lasi mai mult, 1-2 minute si dupa pleci. Fa prima revizie la Renault ca sa-ti faca si o diagnoza, dupa retii ce ulei ti-au pus si pui tu la urmatoarea. In rest piesele sunt la fel de scumpe ca la orice alta masina, nu e nimic de speriat.
Ai grija cu motorina ca renault are motoare sensibile la carburant prost. Alimentezi de la statii cunoscute, eu zic ca, cu Rompetrol se simte cel mai bine dar te orientezi tu. This post has been edited by Piper101: 13 Aug 2014, 11:19 |
--------------------
Renault
Fluence
Privilege 1.5 dci 105cp
|
|
m3st_tce |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 504 Joined: 6 May 12 ![]() |
QUOTE(reds27 @ 12 Aug 2014, 21:04) ...si daca intradevar Renault este o marca atat de scumpa la piese pe cat spune lumea:) Sa vezi preturi la aia de la Skoda/VAG, daca piesele sunt originale si faci ceva in service autorizat! |
--------------------
Renault
Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active ***
2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
In primul rand, ar trebui sa te asiguri ca nr. km. sunt cei reali; se poate verifica f. usor. Sa nu fi pierdut vreo suta de mii, din ...omisiune; n-o spun cu rautate, doar incerc sa fiu realist.
Daca nu ai un istoric al servisarii destul de clar, ar trebui sa incepi cu un schimb de ulei,filtru ulei, filtru combustibil, aer si habitaclu. Te costa cam 480 lei, pe varinta de filtre Mann; filtrul combustibil de origine e ~250lei. ![]() Recent am facut o distributie si sincer nu mi s-au parut scumpe piesele; mai mult am dat la un Logan 16v. This post has been edited by IancuMIC: 13 Aug 2014, 18:28 |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
reds27 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 12 August 14 ![]() |
Am inteles in mare cam ce trebuie facut,de treaba cu tinutul motorului pornit inca 1 min dupa ce am ajuns stiam.in schimb cu nr de km .sincer sa fiu si eu sunt sceptic(desi ma gandesc...cat ar fi putut sa mearga in 3 ani si jumatate?...raportez asta la loganul tatalui meu care are 57 000 in 7 ani:)) ) dar ce sa zic,masina am luat-o dejasi merge excelent(pentru cat de excelent stiu eu ca trebuie sa functioneze un diesel).In bord imi spune ca trebuie sa intru in service peste 26 000km,dar oricum astept sa termin harababura asta cu inmatricularea si ii fac un schimb de ulei + toate filtrele...la urma urmei 500 de ron nu mi se pare ceva iesit din comun.
Inca o intrebare,ii pun contactul astept OK-ul in bord iar cand apas start parca porneste putin cam brutal ,adica trepideaza pentru 2 3 secunde este normal?(tind sa cred ca asa se comporta un diesel,mai ales un dci...cred ca este ceva specific pentru ca am observat asta si la un logan dci 85cp si la un megane 2 berlin) |
--------------------
Renault
Megane 3
2010
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
Cat poate sa mearga un diesel afara?
Uita-te pe anunturile in care masini de 3 ani au 150-160 de mii; alea au totusi un kilometraj ...real. E bine sa afli nr. real al km. pentru a sti cum stai cu ...distributia. In aceiasi ordine de idei, eu spun sa nu mergi la RAR, pentru omologare fara schimb filtre si ulei; ceea ce obtii acolo la emisiile de CO2 depinde in mare masura si de aceasta revizie. Nu e normal deloc sa trepideze la pornire, mai ales in mijlocul verii. ![]() This post has been edited by IancuMIC: 14 Aug 2014, 08:35 |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
lungan |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
In locul tau as incepe cu un schimb de distributie, ulei, filtre. Chiar daca masina are 200.000 de km, tot nu mi-as face griji, poti merge inca pe atat fara probleme majore. Incearca sa schimbi vitezele la peste 3000rpm, macar din cand in cand, si nu merge cu ea ca o baba, sub 2000rpm.
|
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Este o regula care trebuie aplicata la orice second cumperi indiferent de marca si motorizare atat timp cat nu cunosti 100% istoricul:
1) revizie - schimbat toate filtrele+ ulei, verificat stare lichid de frana, nivel lichid servo (daca masina are servo hidraulic) 2) schimbare kit distributie, pompa de apa, kit de accesorii, antigel Asta ca sa nu ai surprize ulterioare. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
reds27 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 12 August 14 ![]() |
nu trepideaza decat la actionarea demarorului(zic eu) asta insemnanad maxim 2 secunde (am exagerat eu cu 3) si doar la prima pornire,daca ajung in oras sa zic opresc si la jumatate de ora ,o ora sau chiar 2 pornesc iar,pleaca fara probleme.
RAR-ul deja l-am facut cu filtrele si distributia NEschimbate si a iesit totul perfect.Mi-a zis nenea ala de acolo ca masina emite noxe exact cat a zis francezu cand a facut-o.Singura mica problema este la frana de pe spate dreapta trebuie sa schimb placuta.In rest mi-au zis ca e totul perfect,fara sa dau spaga,deci nu cred ca aveau vreun interes sa spuna altceva. Oricum ,repet,dupa inmatriculare ii fac schimbul de ulei si filtre...la distributie as mai astepta putin ca nu prea dispun ![]() In ceea ce priveste carburantul...pun doar OMV si PETROM...asa mi-a recomandat tipul de la care am luat-o.A zis fara lukoil si rbc.In orice caz i-am cumparat canistra si palnie,urmand sa decantez motorina si sa ii pun in rezervor doar strecurata,sa evit orice fel de problema. Ce ziceti e totul in ordine? din tot ce v-am povestit? ![]() ps:o poza si cu domnisoara...asa ca idee ![]() Attached thumbnail(s) IMAG0567.jpg ( Size: 775.94k ) Number of downloads: 1161 |
--------------------
Renault
Megane 3
2010
|
|
mariusd4 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.967 Joined: 16 October 07 From: Bucuresti ![]() |
"In orice caz i-am cumparat canistra si palnie,urmand sa decantez motorina si sa ii pun in rezervor doar strecurata,sa evit orice fel de problema."
![]() In lipsa de bani, eu prima data as schimba distributia si apoi uleiul si filtrele.... |
--------------------
Renault/Skoda
Logan/Fluence /Octavia/BMW/Octavia
2007/2010/2014/2012/2019
- B 112 ... "Nebunul care perseverează in nebuia sa va deveni înțelept".
|
|
roland |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(reds27 @ 13 Aug 2014, 22:02) Inca o intrebare,ii pun contactul astept OK-ul in bord iar cand apas start parca porneste putin cam brutal Aici nu prea am inteles ce faci. Corect este sa intri in masina, apesi ambreiajul si apesi pe start. Masina va incalzi bujiile cat considera necesar si va porni motorul. Nu trebui ghidusii cu contact, asteptat, etc... QUOTE(reds27 @ 14 Aug 2014, 12:43) la distributie as mai astepta putin ca nu prea dispun... In orice caz i-am cumparat canistra si palnie Ca sfat, pe viitor, cumpara masina pe care ti-o permiti, ia in calcul tot (consumabile, revizii, piese de schimb, etc). Altfel o sa ai o masina buna dar neintretinuta corespunzator. Chestia cu canistra mi se pare o exagerare, iar in alta ordine de idei nu o sa poti pune in aplicare aceasta idee. Pentru simplul fapt ca atunci cand vei merge in concediu, de ex, vei fi nevoit sa alimentezi pe drum. Nu ai ce sa decantezi. Iar canistra tinuta in portbagaj, in concediu, numai decantare nu face. |
--------------------
.
.
.
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
QUOTE . Ca sfat, pe viitor, cumpara masina pe care ti-o permiti, ia in calcul tot (consumabile, revizii, piese de schimb, etc). Altfel o sa ai o masina buna dar neintretinuta corespunzator. Greseala cea mai frecventa, dupa cumpararea unei masini sh, cu istoric service incert. ... Copil sa fiu si tot n-as crede in povestile cu ulei si filtre schimbate recent. Eu aveam pe carnetul de intretinere mentionat inlocuirea uleiului cu doua saptamani in urma in tara, fapt atestat si prin stampila unui service si tot l-am aruncat si am pus Elf Full-Tech FE 5-w30, precum si absolut toate filtrele inlocuite. This post has been edited by IancuMIC: 14 Aug 2014, 17:12 |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
reds27 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 12 August 14 ![]() |
treaba cu decantatul am invatat-o de la un prieten cu vw passat 2.0 tdi cel de 140 cp,stiu ca are pompa de inalta extrem de pretentioasa la impuritati,la fel am auzit de cea de la renault...eu incerc sa fac treaba cat mai buna d-asta am scris cam ce am eu de gand(si sunt de acord,n-o sa pot face treaba asta de fiecare data dar ma gandeam ca in majoritatea timpului voi putea...asta e o masina care o sa parcurga odata pe saptamana bucuresti-ploiesti+o iesire 2 in weekend sa zic asa,nu am unde sa o alerg prea mult pentru ca inca sunt la facultate si stau in gazda,majoritatea timpului imi cam mananca scoala...).Sa inteleg ca ar fi mai indicat sa incep prin schimbarea distributiei?si apoi ulei+filtre?
Eu n-am zis ca uleiul din ea este bun sau ca distributia e ca noua(normal ca nici eu nu cred ce zice samsarul interesat sa-si vanda marfa) am zis doar ca am mers la RAR asa cum am cumparat-o si totul a iesit in ordine de unde trag totusi conculzia ca macar filtrele sunt cat de cat in ordine atata timp cat a iesit buna emisia de noxe. <span class='edit'>14 Aug 2014, 18:18:</span> ''ii pun contactul''=bag cartela...poate nu e exprimarea cea mai inspirata,nu cred ca merge direct treaba cu ambreiaj si start ca dupa ce bag cartela trebuie totusi sa astept sa se stinga pomul de craciun din bord,nu?(ma refer pana intra pompa in functiune pana verifica computerul toate cele...) apoi apas ambreiajul si start,oricum m-am linistit ...nu e nicio treaba cu trepidatul,pur si simplu asa porneste dieselul:)) am vazut acelasi lucru la un megane 3 coupe din 2010.. ![]() This post has been edited by reds27: 14 Aug 2014, 18:20 |
--------------------
Renault
Megane 3
2010
|
|
DudiSmith |
![]() ![]()
Post
#17
|
![]() Membru cotizant ... la pompa si service Group: Members Posts: 112 Joined: 31 May 14 From: Timisoara ![]() |
@reds27:
Poti linistit sa apesi butonul de start si cu bradul de Craciun aprins...nu-ti mai face atatea griji, canistra & palnia erau pentru Dacia 1300, doar nu o sa le cari dupa tine sa-ti zdrangane si sa-ti mute nasul... orice masina e doar o gramada de fiare pana la urma, de care trebuie sa te folosesti cat mai comfortabil si ieftin posibil. Apropo de noxe: luna trecuta am facut ITP-ul la un Mercedes 190E din 1989, tratament motor cu Metabond in 2012 si noxele au iesit tot perfecte...(pentru EURO 2). Mai mult ca sigur samsarul te-a "facut" un pic la kilometri, probabil nici el nu stie cand a fost schimbat uleiul sau distributia. Bafta ! |
--------------------
Renault
Megane III Sport Tourer
2011 1.5dCi
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
Foloseste cineva in combustibil, ulei 2T?
|
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
Piper101 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 30 March 14 ![]() |
De ce ai vrea vreodata sa bagi ulei in motorina? Inafara de miturile populare. Motorina este deja aditivata, si daca tin eu minte din specificatii sortimentul mai ieftin are chiar grad de ungere mai mare.
|
--------------------
Renault
Fluence
Privilege 1.5 dci 105cp
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
Daca ai sa te documentezi un pic, ajungi la concluzia ca practica e folosita la scara larga; pompele de la Renault, se pare ca au o mare problema cu motorina de la noi, mai precis cu lipsa sulfului din aceasta.
... Rau nu face acest ulei; ideea era daca si DPF-ul de pe motoarele E5, accepta asa ceva.. This post has been edited by IancuMIC: 26 Oct 2014, 21:39 |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
loganmpi16 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 31 March 09 From: Alexandria, ![]() |
QUOTE(IancuMIC @ 26 Oct 2014, 21:36) Daca ai sa te documentezi un pic, ajungi la concluzia ca practica e folosita la scara larga; pompele de la Renault, se pare ca au o mare problema cu motorina de la noi, mai precis cu lipsa sulfului din aceasta. ... Rau nu face acest ulei; ideea era daca si DPF-ul de pe motoarele E5, accepta asa ceva.. Am vorbit la service pe tema uleului 2T si toti mi-au spus ca e o idee rea sa adaugi ulei 2T in motorina la variantele cu DPF. Cica ar ajuta pompa sa se unga dar infunda mai repede dpf-ul. Ma gandesc ce ar pati filtrul cu uleiul ars partial, daca el se infunda cu particulele nearse de motorina. Cei din service au spus ca e moarte sigura pt. DPF. Iar probleme cu pompele sensibile la span se pare ca au cam disparut odata cu introducerea noilor pompe bosh pt dci-urile de 110 si siemens-continental pt. cele de 95 si 105 cai. Cei din service mi-au mai spus ca si cei de la delphi au rezolvat problema la pompele de la cele de 90 cai. Oricum problema cu spanul este des intalnita: un coleg a avut-o la un chevrolet captiva la 84000 km si altul la un bmw din 2008 la 170000 km si din cate am citit pe net mai este intalnita si la ford. Deci nu va speriati. Renault nu este atat de prost sau de scump cum spun unii. ![]() This post has been edited by loganmpi16: 27 Oct 2014, 19:16 |
--------------------
Renault
Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp
2011 Bussines
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
Multumesc.
Sa speram ca noile sisteme de injectie vor sterge amintirea neplacuta pe care a lasat-o, posesorilor de "tractorase", cei de la Delphi, pe motorizarile mai vechi. This post has been edited by IancuMIC: 27 Oct 2014, 20:58 |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
spaceunu |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 13 October 14 ![]() |
sal la fel si eu de curand am achizitonat un megane 3 break 1.5 dci 110 cp an fabric noiembrie 2010.de curand am schimbat la ea tot distributie ulei filtere . intrebarea este daca am pus ulei TOTAL 5W30 este in regula adica daca nu am pus elf uleiul recomandat de ei ..
This post has been edited by spaceunu: 2 Nov 2014, 16:17 |
--------------------
renault megane 3
grandtour
2010
- ot53mcr
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
Renault recomanda, NU obliga!
Nu conteaza ce marca de ulei folositi daca respescta specificatiile de ulei recomandate de producator. Din cate inteleg aveti filtru de particule, asadar se recomanda un ulei cu agrement RN 0720, ACEA C3. |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Am ajuns si eu la marile intrebari referitoare la consumabile. In primul rand mentionez ca nu am nici un manual nici macar in engleza , ci ceva olandeza si nu inteleg nimic .
Am un M3 Dci 110CP cu FAP, 6 trepte si are 173.000 km . 1. Ulei pentru motor am inteles ca trebuie sa fie dedicat diesel cu FAP , dar am vazut ca si Elf , dar si Castrol au produse pentru aceste motoare . Acum intrebarea este daca merita sa dau 300 lei pe 5 litri de Elf Solaris sau 175 lei pe 5 litri de Castrol 5w40, ambele dedicate FAP. Este bine sa caut 5w30 sau este bun si 5w40 ? 2. Filtru de ulei am gasit de la Mann , pe la 31 lei si spun cei din Norauto ca este special pentru cele cu sistem Start/Stop . Este ok acesta sau sa caut alt model ? 3. Ceva preturi si surse pentru restul de consumabile pot gasi undeva ? Am tot citit topicurile , dar inca nu am gasit nimic . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
IancuMIC |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 4 December 11 From: Galati ![]() |
1.Uleiul Elf Full-Tech pentru FAP il gasesti usor si cu transport gratuit la 160 lei; cauta pe net si vei gasi.
2 Eu am folosit Mann; nu stiu daca exista filtre speciale pentru start-stop; exista filtre pentru benzinare si dCi (diferenta consta in tararea supapei de by-pass) 3. Gasti tot pe net; da cautare piese logan duster si vei gasi o firma de incredere; de acolo am luat si eu. Vad ca esti din Bucuresti asa ca iti va fi foarte usor sa intri in posesia lor. Succes. This post has been edited by IancuMIC: 1 Feb 2015, 18:09 |
--------------------
DACIA
Logan
2008,Prestige 1.6/16v Renault Megane 3 1,5 dCi Expression
Drumul cel mai scurt dintre doi oameni este zambetul. |
|
loganmpi16 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 31 March 09 From: Alexandria, ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 1 Feb 2015, 16:44) Am ajuns si eu la marile intrebari referitoare la consumabile. In primul rand mentionez ca nu am nici un manual nici macar in engleza , ci ceva olandeza si nu inteleg nimic . Am un M3 Dci 110CP cu FAP, 6 trepte si are 173.000 km . 1. Ulei pentru motor am inteles ca trebuie sa fie dedicat diesel cu FAP , dar am vazut ca si Elf , dar si Castrol au produse pentru aceste motoare . Acum intrebarea este daca merita sa dau 300 lei pe 5 litri de Elf Solaris sau 175 lei pe 5 litri de Castrol 5w40, ambele dedicate FAP. Este bine sa caut 5w30 sau este bun si 5w40 ? 2. Filtru de ulei am gasit de la Mann , pe la 31 lei si spun cei din Norauto ca este special pentru cele cu sistem Start/Stop . Este ok acesta sau sa caut alt model ? 3. Ceva preturi si surse pentru restul de consumabile pot gasi undeva ? Am tot citit topicurile , dar inca nu am gasit nimic . Tu ai sistem start/stop??? Sau ai buton start/stop. Sa nu le confuzi. Ulei poti folosi orice marca cu conditia sa aiba specificat pe eticheta norma RN0720. Unde ai gasit elf solaris(care nu se mai produce-a fost inlocuit de elf full tech) cu 300 lei? Eu am folosit si elf fulltech si motul. Cu motul motorul e mai silentios deci, il recomand |
--------------------
Renault
Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp
2011 Bussines
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Iancu am fost azi prin Norauto , ca era cam singurul magazin deschis pe traseul meu si erau coduri diferite la filtrele Mann cu si fara Start-Stop , diferenta de 2-3 lei intre ele .
MULTE uleiuri spun ca sunt FAP/DPF friendly sau agreate sau testate , pe mine ma interesa unul testat de voi , cei de aici , care sa nu-mi faca probleme si sa se comporte cel putin ca Elf-ul acela Solaris. Este DIFERENTA de cerinte de ulei intre Renault , Ford , VW , Opel ... privind filtrul de particule , indiferent ca unii ii spun FAP , altii DPF , altii poate alte prescurtari ? Am inteles de acea norma RN0720 , dar mi-e frica sa nu fie trecuta pe bidon ca marketing si nu ca recomandare. Castrolul tin minte ca o avea trecuta. Am gasit pe net cateva firme , e adevarat ca nu la 160 lei bidonul , dar din trecut am ramas cu pitici pe creier ca vreau sa vad produsul , adica sa vad UNDE este facut , CAND si daca are tot ce trebuie scris pe el . Am inteles ca ar trebui cam 4,5 litri pentru un schimb complet de la cei din Norauto . E adevarat ? Adica nu ajunge un bidon de 4 ? Loganmpi am intrebat in service si diferenta dintre Sistemul complet Start/Stop si butonul Start-Stop este foarte mica , dar cerintele motorului sunt aceleasi. De la sistemul standard de la M3 cu acel "simplu" buton pana la cel din reclamele masinilor din ultimele generatii nu sunt multi pasi , pentru ca si la noi sunt sensori la pedale , cutie , motor si cam peste tot, diferenta facandu-se la componentele implicate in pornirea propriu zisa , cele cu sistem complet avand acele componente optimizate pentru opriri si porniri multiple si mai usoare . Cei cu M3 cu cutie automata pot implementa foarte usor sistemul complet. Solaris am gasit in Norauto si poate de asta si era atat de scump , aproape mai scump decat in reprezentanta Renault. La versiunea mai noua a uleiului Elf nu mai are precizat in mod direct pe el , pe eticheta , ca este pentru FAP , ci pur si simplu scrie ca respecta ultimele norme de protectie a motoarelor de ultima generatie , dotate sau nu cu FAP/DPF. Va multumesc pentru raspunsuri , eu va scriu ce stiu si ce mi-au spus si mie altii si sunt foarte deschis la sugestii . Mie imi supureaza putin pe la filtrul de ulei garnitura , am 3 liniute la bord ca nivel , dar as vrea sa termin cu RAR-ul si toata inmatricularea inainte de a schimba toate la el . Ma gandeam sa schimb doar filtrul si apoi doar sa completez , dar parca mai rau ma carpesc si de asta incerc sa trag de ea cat sa termin cu toata alergatura si apoi schimb tot ce se poate. Filtrul de motorina stiti cumva cum il pot verifica daca e nevoie de schimbare ? La bord nu am erori si nici in testul CLIP nu a dat nimic de inteles ca ar trebui . Practic la bord imi spune ca abia peste 4400 km ar trebui sa fac revizia , dar cu filtrul ala ... oricum trebuie schimbate toate mai repede. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Tie iti trebuie ulei cu norma RN0720 care cel mai usor il gasesti pe specificatia 5W30 si cel mai ieftin este Elf Solaris/Full-tech/etc. Dar nu luat din reprezentanta la 60-72RON/lci de pe net la 30-32RON/l. Simplu. Nu trebuie sa te complici.
Schimba si filtrul de motorina. Cu el nou vei stii cu ce motorina l-ai infundat (asta daca va fi cazul). Nu te baza ca motorina de Olanda e mai curata decat cea de la noi. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
loganmpi16 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 227 Joined: 31 March 09 From: Alexandria, ![]() |
Eu iti recomand sa schimbi totul pt. a sta linistit si apoi tii evidenta> uleiul cu norma RN0720 (4,5 litri) la 30000km sau 2 ani pt o utilizare normala sau 15000 km si 1 an la o utilizare intensa sau din aproape in aproape (din manual), filtrul de ulei la fiecare schimb, filtrul de motorina=la doua schimburi de ulei. Cam asta recomanda Reno. Eu iti mai recomand sa-ti cumperi singur produsele de origine si apoi sa mergi la reprezentanta cu ele pt schimb. Daca poti verifica masina in sistemul renault ti se poate elibera un plan de servis pt masina ta. Nu o lua pe basbaite sau pe ce spun cei de la Norauto. Ei au interesul sa-ti vanda ce au pe stoc.
Pe cutia mea de ulei EFL Full tech scrie si ca este pt motoare cu DPF si ca respecta norma RN 0720 http://www.elfshop.ro/p/65/c/59/ulei-de-mo...pf-5w30-1l.html sau http://www.ulei-motul.ro/produs/164/motul-...-0720-5w30.html cam asa arata uleiurile http://lubricantes-online.com/RN-0720 marca o alegi tu. Eu iti recomand motul |
--------------------
Renault
Megane III Sport Tourer 1,5 dci 90hp
2011 Bussines
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 21:19 |