Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ULEI VEGETAL PE LAGUNA

mircea-daniel
post 7 Apr 2014, 07:52
Post #31


Membru cu tubina


Group: Members
Posts: 1.023
Joined: 16 May 05
From: Banda I




OK, bun, un raspuns bun, insa suna a politician roman. Pentru ca standard si pentru ca norme.
1.Ce se intampla cand bagi ulei vegetal? Stie cineva fenomenul? Ce anume va avea o uzura mai mare? De ce? Cand apare cea mai mare uzura?
2.Ce diferenta exista intre motorina si ulei vegetal pur? Dar intre ulei vegetal ars si motorina?
3.Ce diferenta exista intre motorina vanduta la pompele noastre si motorina de acum 5-6 ani?


--------------------
Renault Lagunaaaa 2003 - B 666 GGG
Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 7 Apr 2014, 07:57
Post #32


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




La întrebările matale ar trebui să-și dedice cineva o mare parte a zilei documentându-se și făcându-ți un rezumat.
Ori lucrul acesta îl poți face și singur. Cu siguranță o parte importantă a nelămuririlor își găsesc răspuns pe internet.

This post has been edited by gabize: 7 Apr 2014, 07:57


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea-daniel
post 7 Apr 2014, 08:00
Post #33


Membru cu tubina


Group: Members
Posts: 1.023
Joined: 16 May 05
From: Banda I




Scuzele mele gabize, nu am vrut sa par malitios.
Vroiam doar sa ma asigur ca cei care sunt impotriva uleiului vegetal stiu cat de cat de ce se opun acestei practici.

This post has been edited by mircea-daniel: 7 Apr 2014, 08:00


--------------------
Renault Lagunaaaa 2003 - B 666 GGG
Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 7 Apr 2014, 08:05
Post #34


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




N-ai fost malițios defel.
Doar că întrebările tale necesită resurse de documentare destul de vaste, așa că doar singur te poți ajuta, căutând informația pe net sau alte surse.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 7 Apr 2014, 08:09
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09




Baieti uitati ce lucru interesant am gasit sa fie oare chiar asa ?
Uitati ce zic astia pe aici

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?542...etal-bio-diesel

Am folosit ulei vegetal pe motoare TD cu pompa mecanica Bosch.
Daca nu faci nicio modificare, cu ulei 100% poti porni cam pana la 10C fara probleme, o sa se balbaie putin la pornire si atat. Cu amestec 1/1 merge pana pe la 2-3C. Ideal ar fi ca temperatura uleiului la intrarea in pompa sa fi e 30-40C, altfel e prea vascos pt tolerantele dintre piesele pompei de injectie.
Nu am mers niciodata iarna cu ulei, asa ca nu pot da sfauri privind incalzirea. Totusi m-am interesat si motoarele DCI de la Renault au un incalzitor electric termostatat inseriat pe conducta de alimentare. Cred ca se poate utiliza ca atare.
Vstef a punctat foarte bine, uleiul dizolva unele furtune de cauciuc, precum si unele oringuri din pompa. Eu am testat diverse furtune de combustibil cateva zile in ulei cald si l-am ales pe cel care nu avea nicio urma vizibila de deteriorare. Cu garniturile din pompe nu am avut probleme, dar un kit de garnituri e 30-40ron.
Uleiul uzat trebuie decantat in prealabil cateva zile, chiar saptamani, apoi filtrat de 2-3 ori inainte de a fi turnat in rezervor. Cel mai bun e cel de gogoserie, pt ca este schimbat des si nu are foarte multe impuritati.
Contrar parerii generale, gazele evacuate nu miros a cartofi prajiti ci a clatite sau mancare chinezeasca gatita la wok

This post has been edited by gabyw2002: 7 Apr 2014, 08:12


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 7 Apr 2014, 08:10
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




mircea ... personal nu sunt impotriva, dar consider ca daca era atat de bun pentru masina deja il foloseam toti.
Daca era atat de bun cred ca tot aveam o parcela de pamant pe care cultivam rapita sau floarea soarelui pentru a avea cu ce circula.
In plus intr-un link postat de unul dintre colegi am citit ca biodieselul trebuie sa aiba in compozitie : 100 L ulei + 20 L metanol + 700 g soda caustica.
Acuma na ... ce pot zice?
In link-ul care l-am pus eu spune clar ca motorul trebuie verificat mult mai des deoarece poate sa apara o uzura prematura.

Incearca si dupa impartaseste cu noi experienta.


--------------------
Renault Laguna III 2008 - TM ......
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 7 Apr 2014, 08:28
Post #37


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Eu am facut "experienta" 100% biodiesel pe un motor 1.9 D cu injectie indirecta si mecanica din 2000 montat pe Kangoo.
Alimentam din Germania ocazional...la 2 plinuri de motorina 1 era cu Biodiesel.
Dupa 1 an s-a defectat electrovana de avans vacumatic....si dupa 2 ani pompa complet(Bosch).
Masina era cumparata de noua din Franta si toate intretinerile s-au facut la reprezentanta.....ei au dedus ca combustibilul folosit era necorespunzator si asa s-a incheiat cu Biodiesel.
Asta s-a intamplat la alimentare cu combustibil.....nu cu ulei vegetal simplu cum citesc pe aici ca "se recomanda".

@+



--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 7 Apr 2014, 08:37
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09





Uitati baieti ceva interesant



Am folosit ulei vegetal pe motoare TD cu pompa mecanica Bosch.
Daca nu faci nicio modificare, cu ulei 100% poti porni cam pana la 10C fara probleme, o sa se balbaie putin la pornire si atat. Cu amestec 1/1 merge pana pe la 2-3C. Ideal ar fi ca temperatura uleiului la intrarea in pompa sa fi e 30-40C, altfel e prea vascos pt tolerantele dintre piesele pompei de injectie.
Nu am mers niciodata iarna cu ulei, asa ca nu pot da sfauri privind incalzirea. Totusi m-am interesat si motoarele DCI de la Renault au un incalzitor electric termostatat inseriat pe conducta de alimentare. Cred ca se poate utiliza ca atare.
Vstef a punctat foarte bine, uleiul dizolva unele furtune de cauciuc, precum si unele oringuri din pompa. Eu am testat diverse furtune de combustibil cateva zile in ulei cald si l-am ales pe cel care nu avea nicio urma vizibila de deteriorare. Cu garniturile din pompe nu am avut probleme, dar un kit de garnituri e 30-40ron.
Uleiul uzat trebuie decantat in prealabil cateva zile, chiar saptamani, apoi filtrat de 2-3 ori inainte de a fi turnat in rezervor. Cel mai bun e cel de gogoserie, pt ca este schimbat des si nu are foarte multe impuritati.
Contrar parerii generale, gazele evacuate nu miros a cartofi prajiti ci a clatite sau mancare chinezeasca


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 7 Apr 2014, 08:52
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




Doresc sa imi cer scuze pentru ca mi s-a parut amuzant topicul.

Am vorbit cu un coleg de munca ce a fost bishnitar de masina acu mult timp si mi-a confirmat. Masinile cu sistemul vechi de injectie pompe duse VW, Audi, etc ( nu stiu care ar mai fi avut), merg cu ulei vegetal fara stres.
Cica nu trage la fel de bine, dar merge.

Iar legat de sistemul nou de injectie common rail, nu poate sa se pronunte ca nu stie.

WTF. 182.gif 173.gif


--------------------
Renault Laguna III 2008 - TM ......
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 7 Apr 2014, 08:54
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09




Eu ma risc pentru ca am inteles ca motorului nu-i dauneaza, adica nu se strica segmenti sau tacheti sau mai stiu eu ce piesa grava ca sa dea motorul jos sau sa nu mai poate fi reparat sau sa coste reparatia foarte multi bani (am intrebat un mecanic auto care si el a folosit in germania asa ceva)se pot defecta urmatoarele ,pompa de injectie(pompa nu se strica cica doar garniturile si alea costa pana intr-un milion dar am pus raul inainte) am vazut pe net la 130 euro cred ca se poate si mai ieftina furtune, care nu sunt scumpe, valve sau mai stiu eu ce dar nimic foarte grav asta daca ai ghinion pentru ca stiu cazuri care dupa cum am spus si la inceput omul ala are peste 90000 si masina nu are nimic ,oricum promit ca incerc dupa ce ma duc la omul ala

This post has been edited by gabyw2002: 7 Apr 2014, 08:59


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 7 Apr 2014, 09:24
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




gaby te rog sa filmezi tot procesul si sa il postezi aici.
Adica sa filmezi cum pui ulei in rezervor, cum pornesti masina, si cum se aude motorul si mai ales cum arata fumul de la esapament(daca scoate).


--------------------
Renault Laguna III 2008 - TM ......
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 7 Apr 2014, 09:45
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09




Ok dar mai tarziu cred ca pe saptamana viitoare

<span class='edit'>7 Apr 2014, 10:24:</span>
Postasu am vazut pe forum ca ai ajutat pe cineva in legatura cu bucsele de pe spate ,nu pot sa ti dau un mesaj privat, cum discutam mai multe? ca si eu am probleme mari cu ele ,am luat unele ieftine si a fost mai rau ca alea vechi, si acum le-am luat pe alea originale si vreau sa stiu cum le montez ?se face si pe spate unghi? Cum alinieaz bucsele ?

This post has been edited by gabyw2002: 7 Apr 2014, 10:27


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 7 Apr 2014, 10:33
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




Daca esti din Timisoara vin si te si ajut sa le schimbi.
Nu prea ai ce sa aliniezi si sa faci unghi. Eu in principiu inainte sa le dau pe cele vechi jos fac un semn pe punte dupa "urechile" alea de la bucsa. In rest trebuie doar sa pastrezi modelul de bucsa (eu asa am facut).
Nu mai stiu exact cea cu gaura ovala pe dreapta si cea cu gaura rotunda pe stanga (sau invers). Si trebuie sa le presezi bine pe punte ca daca nu iti sar.



--------------------
Renault Laguna III 2008 - TM ......
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 7 Apr 2014, 11:21
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09




Nam facut nici un semn dar asta se intampla la mine sar si revin inapoi are joc acolo , nu mult dar la gauri sau cand urc o bordura trosneste de mama focului cred ca se misca acolo si de aia..... Mie tare frica sa nu fie si cu astea originale la fel , dar ma gandesc ca astea sunt mai mari un pic si intra mai fix, ca alea au intrat usurel cu ciocanul cand defapt tb sa intre greu cu presa maine ma duc sa rezolv problema asta si asta seara il sun pe omul ala sa vad daca la masina mea merge sa faca improvizatia aia pentru ca am cautat pe internet si am vazut ca 1.9dci nu au pompe coomon rail sau cum so scrie oricum el imi va spune ce si cum


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 7 Apr 2014, 11:30
Post #45


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




QUOTE(gabyw2002 @ 7 Apr 2014, 11:21)
...am vazut ca 1.9dci nu au pompe coomon rail sau cum so scrie oricum el imi va spune ce si cum
*


Și atunci dci ce înseamnă?????
radmasa.gif


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 7 Apr 2014, 11:35
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09




Nu stiu zimi si mie ca sa nu mor prost ,daca tu sti, nu inseamna ca stie toata lumea sau daca sti ceva sa nu razi nici o data de altul care nu stie pentru ca nici tu nai stiut pana cand ai aflat

7 Apr 2014, 11:36:
Ce tie nu-ti place altuia nui face

This post has been edited by gabyw2002: 7 Apr 2014, 11:36


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 7 Apr 2014, 11:42
Post #47


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




QUOTE(espacern @ 7 Apr 2014, 09:28)
Eu am facut "experienta" 100% biodiesel pe un motor 1.9 D cu injectie indirecta si mecanica din 2000 montat pe Kangoo.
Alimentam din Germania ocazional...la 2 plinuri de motorina 1 era cu Biodiesel.
Dupa 1 an s-a defectat electrovana de avans vacumatic....si dupa 2 ani pompa complet(Bosch).
Masina era cumparata de noua din Franta si toate intretinerile s-au facut la reprezentanta.....ei au dedus ca combustibilul folosit era necorespunzator si asa s-a incheiat cu Biodiesel.
Asta s-a intamplat la alimentare cu combustibil.....nu cu ulei vegetal simplu cum citesc pe aici ca "se recomanda".

@+
*


Pompele pica si cu motorina normala, nu e nimic iesit din comun ca ti-a picat de la biodiesel.
Eu am folosit timp de 8 luni uleiul vegetal in proportie de 70-80% si totul functiona normal.
Sunt curios ce decizie luau cei de la reprezentanta daca iti pica pompa folosind combustibil normal (motorina)? smile.gif
O explicatie tehnica nu poate sa ofere nimeni pe aici dintre cei care sunt impotriva iar cei care sunt pro, nu pot decat sa foloseasca uleiul vegetal si sa se convinga ca totul este ok.

This post has been edited by ali3n_cop: 7 Apr 2014, 11:44


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 7 Apr 2014, 11:42
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




DCI - Diesel Common-rail Injection
Daca dai capacul de plastic de la motor o sa vezi in fata injectoparelor rampa comuna.



--------------------
Renault Laguna III 2008 - TM ......
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 7 Apr 2014, 11:45
Post #49


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




Asta cu "interzis uleiul vegetal la dci", se poate sa fie valabila cand vorbim despre utilizarea uleiului deja ars (folosit).


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 7 Apr 2014, 11:53
Post #50


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




QUOTE(gabyw2002 @ 7 Apr 2014, 11:35)
Nu stiu zimi si mie ca sa nu mor prost  ,daca tu sti, nu inseamna ca stie toata lumea sau daca sti ceva sa nu razi nici o data de altul care nu stie pentru ca nici tu nai stiut pana cand ai aflat

<span class='edit'>7 Apr 2014, 11:36:</span>
Ce tie nu-ti place altuia nui face
*


Ok, nu voiam să te supăr.
Dar încearcă și tu să oferi mai puține perle.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 7 Apr 2014, 12:00
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09




Uni zic ca e bine sa fie ars uleiul

eu am bagat biodiesel in dci65. amestecat cu ulei de 500 ml la plin. daca bagi doar biodiesel pleci cu pompa de injectie in batista. este foarte aspra si nu are deloc calitati de ungere. mie imi mergea exact la fel masina. iar in spate la evacuare nu mai exista mirosul ala intepator care te zgarie pe creieri. am gasit biodiesel la o firma din prahova care producea asa ceva. acum s a inventat o legislatie care le da direct in cap si nu prea mai exista biodiesel pe piata. ca sa prospere boshii din petrol.

daca vreti sa bagati in dieseluri ulei vegetal fereasca sfantu sa bagati ulei nears (crud). de obicei se foloseste ulei de floarea soarelui, de palmier, sau de rapita. dar fara exceptie absolut toate trebuie sa fie arse (folosite in tigaie, la prajit, etc.). in procesul de ardere aceste uleiuri fac niste depuneri. daca nu sunt arse depunerile le vor face in motor. daca se merge cu ulei ars teoretic nu sunt probleme. practic folosirea uleiului vegetal este cancer pentru turbina. se naclaieste in grasimi nearse care se solidifica. la dieselurile aspirate merge perfect. se poate inlocui 100% motorina cu ulei vegetal ars

http://www.xxx/forum/ulei_vegetal...a-t15342p3.html

7 Apr 2014, 12:13:

Altul care foloseste




in solenza diesel papuc diesel si saxo diesel am bagat eu din metro ulei de ricin. este 2.4 litrul. merge uns. si miroase in spate a cartofi prajiti jur. se recomanda amestec motorina cu ulei.
si numai cand e cald afara. si numai in diesel aspirat. la TD crapa turbina in mai putin de 1000 km cred ca face depuneri la greu pe evacuare. si ar fi bine sa fie ars daca se foloseste numai ulei. eu am facut o imprudenta dar vad ca merge tzipla

7 Apr 2014, 12:15:
la folosirea biodieselului nu sunt probleme cu furtunele. va garantez. este gandit astfel incat sa nu fie probleme. si furtunele sunt gandite astfel.
iarna intradevar se gelifica.

degeaba gasesti producator de biodiesel. baiatii din guvern s au gandit ca trebuie accizat si acest tip de conbustibil, in consecinta nu este foarte scump.
o solutie ar fi uleiul de ricin dar nu merge in TDI

in solenza D am mai incercat eu un melanj din 1/3 motorina + ulei de ricin si la un plin se adauga 1 l de ulei de motor cel mai ieftin.

toate astea le am incercat pe cojile de masini de pe la firma ce urmau sa fie casate ca nu aveam ce face si ma plictiseam. solenza cel putin a mers mii de km cu ulei de ricin si motorina absolut impecabil.

7 Apr 2014, 12:16:
iti zic si eu ca nu este 100% bine. motorina euro 5 are 5 6 % biodiesel in compozitie. merge loganu nu se strica dar nu se cunosc efectele pe termen indelungat ca nu prea a facut nimeni asta

7 Apr 2014, 12:17:
Buna!
Din cate am inteles si eu din emisiunile tv cu caracter tehnico-stiintific, uleiul vegetal poate fi folosit ca si carburant
pt. motoarele diesel din ultima generatie, dar NU sub forma bruta!!!
Uleiul vegetal trebuie mai intai filtrat de impuritati si apoi "subtiat" pentru a nu mai fi atat de vascos! Mare
atentie insa sa nu cumva sa faceti greseala de a subtia uleiul vegetal cu benzina pt. ca benzina are proprietatea
de a schimba structura moleculara a uleiului si asta nu este bine pentru motor. Pentru diluarea uleiului se foloseste
etanol (alchool obtinut din porumb prin distilare) in proportie de pana la 25%. Si totusi este bine sa se utilizeze
acest combustibil "hibrid", numai in anotimpurile calde pentru a evita eventuala "gelifiere" a uleiului la temperatuti de sub 0 grade.
Mai trebuie avut in vedere faptul ca dupa o utilizare indelungata a amestecului ulei/etanol, trebuie sa realimentam
motorul cu motorina clasica (cam 30-40L), dar care sa contina aditivi de curatare, tocami pentru a curata componentele motorului imbacsite
de utilizarea combustibilului alternativ ulei/etanol. Pentru motoarele pe benzina, este suficient sa se foloseasca ca si carburant
numai etanol 100%.

7 Apr 2014, 12:19:
Buna ziua,
Am citit tot threadul acesta si as vrea sa fac cateva remarci:
1. pentru mariusel: Motorul de logan 1.5 dci poate functiona fara probleme pe biodiesel, conductele de combustibil ale motorului NU sunt din cauciuc natural ci sunt din viton care este neutru la biodiesel, iar referitor la pompa de injectie Delphi cu care este echipat motorul tau nu are probleme cu biodieselul, probleme sunt la pompele de injectie mecanice Delphi si NU la cele common-rail.
2. Uleiul vegetal uzat NU ataca in nici un fel conductele sau garniturile motorului, doar biodieselul ataca garniturile si conductele din cauciuc natural.
3. Biodieselul este realizat prin reactia de transesterificare a uleiului vegetal( impreuna cu metanol si soda caustica) si nu este ulei vegetal amestecat cu un solvent sau cu motorina ( spun asta pentru ca am vazut ca se face confuzie de foarte multe ori)

Personal folosesc ulei vegetal uzat amestecat in proportie de 5% cu diluant D358 "white spirit" intr-un Volkswagen Passat 1.9 tdi 90cp, an fabricatie 1995. Masina merge foarte bine si este mai silentioasa de cand a fost trecuta pe acest regim.

7 Apr 2014, 12:37:
Uitati ce zice un nenea destept

E riscant si sa stai acasa , si de asemenea sa conduci o masina .Dar sa nu absolutizam riscul pina la fanatisme .
Revenim .
De unde luam ulei pentru conversie ?
La ce pret ?
Cu ce regularitate se poate face colectarea ?
Ar fi indicat sa fie colectorul acoperit cu un minim de avize legale ( o avizare incetosata ....dupa vremurile in care traim ...cel mai indicat ar fi o activitate de cercetare , marunta pina la nesemnificativa - gen conservarea aerului la PET ) ? Sau se merge tiris pe burta , nederanjind pe nimeni si bucurindu-se singur-singurel de roadele muncii sale uleioase ?
Virful de pret al produsului finit ar trebui sa fie de 50% din pretul motorinei de vara .
Bineinteles ca nu se considera investitia initiala in utilaje , daca asa se pot intitula bidoanele de plastic , butoaiele de tabla , rezervoarele cub de polietilena , furtunele , robinetii , pilnia de tabla din tirg si sitele de plasa metalica ....si virful de gama la activitatea de 'cercetare ' = agitatoarele cu motor electric .
De un separator centrifugal nu se aminteste acum , ci numai dupa vreo citeva luni de ' cercetare ' in domeniu .
da asa este COS cam are dreptate asa cum zice el, nu inteleg de ce multi se feresc sa impartaseasca si celorlalti descoperirile facute de ei sau de ce nu greselile pe care le-au facut, ca sa stie toata lumea cum poate sa devina cu un lucru mai putin dependenta fata de ,,bunurile,, pe care ni le vand strainii (luk oil, omv, mol, et c). Pe unele site-uri care vand chituri de conversie iti spun ,,clar,, sa nu folosesti biodiesel in proportie mai mare de nustiu cat la suta ca se strica masina si te pun sa dai o caruta de bani pe marele lor chit in schimb vin colegi care spun ca ei merg si cu biodiesel pur sau chiar cu ulei direct ceea ce am auzit si eu de la cativa oameni mai in varsta care merita tot respectul. Concluzia mea este urmatoarea, ca nu se vrea inlocuirea motorinei cu biodiesel (valabil si pentru benzina cu etanol) cu toate ca, costurile de productie sunt mai mici, terenuri in agricultura sunt f multe nefolosite, biodieselul este biodegradabil, iar biodiselul am putea sa-l afacem la noi aici made in Romania, dar... asta ar insemna sa nu mai depindem de cei care ne conduc cu adevarat nu?... asa ca nu va mai luati dupa ei si apucati-va si faceti-va propriul biodiesel ca nu-i cu nimic mai complicat decat sapunul de casa de exemplu. Eu unul sunt hotarat sa-mi fac biodiesel si am sa scriu si pe aici cum si se am facut cu toate ca la 2.5 meu cred ca am sa incerc cu ulei cu putin dilunt, cam 3-4 la suta.

App stiati ca la Lehliu ( chiar in dreptul podului pe autostrada se vad niste recipiente uriase argintii) firma Prio fabrica zeci de mii de tone de biodiesel pe an, biodiesel care ne este vandut doar amestecat in motorina din peco-uri, chiar atat de indispensabila sa fie motorina asta ??? De ce oare nu ne vinde si noua oamenilor de rand biodiesel pur??? probabil il considera mai periculos decat etnobotanicele???

7 Apr 2014, 12:39:
Biodieselul este produs ACCIZABIL cu acciza mica (in trecut era zero, acum nu mai stiu) ... deci statul nu incaseaza mare lucru.
Producatorii interni de Biodiesel nu fac fata cererii rafinariilor de pe piata interna, drept pentru care se importa din Canada pentru completare ... rafinariile il amesteca cu motorina conform normelor europene (4-6% biodiesel) ... deci ei prefera sa vanda cantitati uriase odata decat sa ste cu taraita la pompa ... cand o sa avem supraproductie poate gasim si pe piata.

7 Apr 2014, 13:04:
Mai jos sunt mult mai multe discutii, tind sa cred din ce in ce mai mult ca faza cu uleiul in loc de motorina este foarte ok am sunat la o firma din romania care cre-ca este singura care produce biodisel si mi au zis ca nu este nici o un fel de problema daca folosesti biodisel nu tb sa aduci nici un fel de modificare masini si ca merge perfect ,numai ca pretul nu este asa de bun mi a zis ca costa 5 lei si ceva litrul ,tb sa gasim formula de amestec a uleiului sa nu mai fie asa de gros si din ce m-am documentat e mai bine sa fie ars si dupa aia filtrat ma gandeam sa pun ulei dunala ieftin la foc intr un recipient mare sa l las sa arda mult acolo fara sa pun nimic in el dupa care sa l filtrez cu ceva si sa-l amestec cu cea zis baiatul de mai sus cu diluant nu stiu de care dupa care sa facem treaba cu omul ala ( sa bage un incalzitor in rezervor ca uleiul sa fie lichid si iarna sau in temperaturi joase

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?542...o-diesel/page57

This post has been edited by gabyw2002: 7 Apr 2014, 13:04


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli23
post 7 Apr 2014, 13:31
Post #52


you have to scream if you wanna go faster


Group: Members
Posts: 1.057
Joined: 11 April 12
From: Bucuresti




ce-a facut acciza din soferi biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna II 2003 1.9 dci hatchback - B-CFX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 7 Apr 2014, 13:48
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09




Uitati un link clar cum face unul amestecul



<span class='edit'>7 Apr 2014, 14:04:</span>
Uitati o schema clara cum sa poti circula cu ulei 100/100 ceva de genul asta face omul respectiv , numai ca nu cred ca o face asa de complexa .. cred ca o face pe direct, in sensul ca nu o poti dezactiva tu cand vrei, probabil contine un termostat ,ca atunci cand ajunge la temperatura dorita sa se inchida

ADAPTOARE PENTRU FUNCȚIONAREA MOTORULUI DIESEL CU ...

7 Apr 2014, 15:13:
In sfarsit am gasit ceva clar in ce consta un kit de conversie pentru folosirea uleiului vegetal pe post de combustibil si preturi , dar din ce vad kitul costa o gramada de bani asa ca nu cred ca trebuie acest kit neaparat daca in rezervor putem incalzi uleiul, iarna va fi singurul incovenient ,iarna vom merge pe motorina si cred eu ca improvizatia aia nu strica in rezervor chiar daca mergi pe motorina pentru ca la temperaturile ierni din ziua de azi ar face un bine daca motorina ar fi calda

This post has been edited by gabyw2002: 7 Apr 2014, 15:13


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyw2002
post 9 Apr 2014, 16:07
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 23 November 09




Baieti, acum stiu in proportie de 80%, ca masinile prevazute cu orice alta pompa de injectie inafara de duse sau common rail sau motoarele aspirate merg perfect pe ulei si nu dauneaza sub nici o forma motorului sau a componentelor , se poate circula chiar si cu 100/100 ulei vegetal pur ,nu merg la dci sau la alte modele cu pompe de injectie de inalta presiune ,pentru ca sunt mai sensibile si pentru ca au injectoare mai complexe actionate electric ,cum este la dci meu au rampa comuna care sta in presiune si de acolo trimite catre fiecare injector in parte ,pe cand celalalte pompe baga direct in injector pentru fiecare in parte, daca nu aveam dci sigur faceam asta....desi ,poate merge si asa dar problema este cat timp?

Sa stiti ca m-am documentat foarte mult in privinta asta, am dat multe telefoane si la cei cu kitul de conversie, dar si la alti oameni isteti care deja folosesc asa ceva si stiu mai bine ,acum pot sa zic ca m am luminat singur ,dar ma bucur ca poate vedea si altcineva documentatia mea , deci folositi cu incredere ulei fratilor , ca sa nu le umplem buzunarele la smecherasi


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 PRIVILEGE 2002 1.9DCI 120 CP COMBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 9 Apr 2014, 17:15
Post #55


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




QUOTE(gabyw2002 @ 9 Apr 2014, 17:07)
...dar ma bucur ca poate vedea si altcineva documentatia mea  , deci folositi cu incredere ulei fratilor , ca sa nu le umplem buzunarele la smecherasi
*


Glumești, nu?
Topicul ăsta ar trebui mutat la Cafenea, aportul tehnic e 0.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 10 Apr 2014, 12:07
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Asta sigur are ulei pt salata tot timpul la el !!! My Webpage


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BASU
post 12 Apr 2014, 12:32
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 27 December 05
From: Bucuresti




ori ca mergi in amestec motorina cu ulei de vegetal, ori ca mergi pe ulei vegetal 100%, de ce ati renuntat la cei cativa zeci de ml de ulei de ungere 2T care se puneau pt protejarea pompei de injectie?

Eu am am motor 1.9dci 88kw pompa Bosch CP3, din toate documentarea mea cele mai mari probleme sunt depunerile si garinturile care cedeza.
Dar sunt altii care au facut teste serioase pe aceasta tema si nu pe biodiesel 100% sau pe ulei de gatit ci doar pe B70.
Pe langa faptul ca au analizat timpi de injectie, presiunea in rampa si multi alti parametri... cele mai importante sunt rezultatele finale.
Rezultatele sunt urmatoarele:
The specific engine was subjected to steady state and transient
testing with the B70 fuel for a total of 30 h in the period 2008–
2010. In October 2010, the engine refused to start and we made
a thorough inspection of the fuel lines and injection system. Some
of our findings are presented in Figs. 15–18. The most serious failure
was that of the high pressure fuel pump.

PDF-ul unde sunt toate informatiile cu grafice si chiar si cu injectoarele si pompa desfacute dupa ce au mers "pe ulei".
link aici link PDF

In urma lui am hotarat ca in rezervorul meu nu o sa ajunga ulei vegetal in nici un fel de combinatie.

ps: Pentru motoarele diesel de generatie mai veche cu pompe clasice si injectoare nu asa sofisticate cum sunt Mertzanurile vechi sau alte masini inainte de 1998 se pare ca merge bine pe ulei dar si acolo e recomandat tank suplimentar sau modificat care incalzeste uleiul la 70grade.

documentarea nu costa dar o pompa de dci sau un injector costa cat costa tot motorul la o masina veche smile.gif


--------------------
'04 Renault Megane Sedan 1.9dci Privilege+sunroof
'02 Renault Laguna 2 GT 1.9dCi 107cp+soft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 12 Apr 2014, 12:51
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




In legatura cu motorul, conteaza ce uzura are, daca scapa compresie pe langa segmenti si ajunge uleiul vegetal in baie, se caleaza. Dar acelasi lucru se intampla cu acelasi motor chiar daca ruleaza pe motorina.
De aceea e important sa verifici compresia periodic.
***Nu pot vizualiza pdf-ul, cere inscriere si alte prostii, daca poti da-i un copy aici !?


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BASU
post 12 Apr 2014, 13:04
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 27 December 05
From: Bucuresti




postul meu este 0 fara PDF smile.gif
am reusit eu sa-l descarc, il atasezi aici.Attached File  S0196890412000.pdf ( 2.63mb ) Number of downloads: 102


--------------------
'04 Renault Megane Sedan 1.9dci Privilege+sunroof
'02 Renault Laguna 2 GT 1.9dCi 107cp+soft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 12 Apr 2014, 13:44
Post #60


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Pe scurt, a scazut puterea motorului si a crapat pompa de injectie.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 09:51
Dacia