turatie MARE relanti, motoras pas cu pas
![]() ![]() ![]() |
turatie MARE relanti, motoras pas cu pas
agmoisa |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 16 February 09 From: VASLUI ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane1
break 2002 1,6 16v
- VS 79 AGM
|
|||
19vik |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Ce ai citit tu era pentru Megane 2. La tine, valva de relanti se reseteaza singura: pui contactul fara sa pornesti motorul, astepti 30 de sec, iei contactul si astepti alte 30 de sec. Daca nu ai reusit, nu ai curatat bine valva (e una din cele doua chestii de pe lateralul corpului clapetei in care intra cate o mufa), sau trage aer fals pe undeva.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
agmoisa |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 16 February 09 From: VASLUI ![]() |
se auzea inainte cum tragea aer fals.
acum se aude la fel. nu s-a schimbat nimic am o singura mufa pe clapeta mea This post has been edited by agmoisa: 6 Jun 2009, 16:24 |
--------------------
renault
megane1
break 2002 1,6 16v
- VS 79 AGM
|
|
19vik |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Asta e supapa de relanti pe care trebuie sa o cureti:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=138...dpost&p=1825678 Daca trage aer fals dupa corpul clapetei, n-ai sa stabilizezi relantiul. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
agmoisa |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 16 February 09 From: VASLUI ![]() |
ok.fac si asta.poate am noroc
mai am o problema:cand dau la automat parca o ia dar se intrerpe brusc.acele de la bord tremura toate parca o iau razna.am verificat bateria sa vad daca incarca.incarca!e posibil sa fure curent electromotoru? 6 Jun 2009, 20:17: am scos un fel de electromotoras si l-am curatat trebuie sa mai fac si altceva? This post has been edited by agmoisa: 6 Jun 2009, 20:17 |
--------------------
renault
megane1
break 2002 1,6 16v
- VS 79 AGM
|
|
Warky |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 9 April 09 ![]() |
@ agmoisa unde vine clapeta de acceleratie ? :| O poza imi poti posta ? Te rog frumos !
- Stima |
--------------------
Renault
Megane
2003
- Negru pe Alb
|
|
jarr |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 5 November 08 From: Braila ![]() |
Daca stie cineva si a desfacut vana{al ll-lea}clapet cel care urmeaza de la iac catre galeria de admisie si este prevazut cu 4 suruburi tip imbus mare
|
--------------------
renault laguna
privilege
2002 - 2.0 16v 135 cp Mai bine vultur un an decat soarece o viata
|
|
jarr |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 5 November 08 From: Braila ![]() |
Am rezolvat problema am desfacut clapetul si l-am curatat acum merge perfect si nu a trebuit sa-i fac nici o reinitializare(mentionez ca nu am desfacut potentiometrul electric)
|
--------------------
renault laguna
privilege
2002 - 2.0 16v 135 cp Mai bine vultur un an decat soarece o viata
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Clapeta se scoate destul de greu la 1.6 16 v. Se scoate filtrul, cutia de plastic dintre clapeta si masina(debitmetrul?), pentru care e necesar sa se desfaca suportul de motor din dreapta masinii, si se ridica motorul cu un cric pentru a putea fi tras in fata pentru a permite scoaterea/mutarea acestei cutii ce este prinsa in doua suruburi torx. Dupa aceasta operatiune aveti acces la cele doua suruburi de fixare a clapetei, ce se afla sub clapeta, pentru ele fiind necesara o cheie pentru hexagon de 10(pipa sau tubulara). Dupa desfacerea acestor suruburi clapeta NU IESE, deci, se demonteaza suruburile de fixare a galeriei de admisie(de plastic, cea ce vine peste motor), acestea avand cap Torx. Dupa demontare aveti acces la clapeta si galerie.
Atentie!!! Intre galerie si clapeta se face etansarea cu o garnitura(oring) ce devine casanta in timp si trage aer fals. Ea e responsabila de turatia ridicata la ralanti sau mers neregulat, putand ajunge sa faca masina sa nu mai mearga in parametri. Nu stiu daca se gaseste pentru inlocuit, dar eu am reusit sa o schimb cu una de filtru de ulei de Tico, care a etansat f. bine, dar a intrat f. greu. Montarea se face in sens invers, cuplandu-se clapeta cu galeria, se pune pe pozitie, se fixeaza suruburile clapetei, fara a se strange, se monteaza galeria si se strang suruburile, apoi cele ale clapetei si celelalte. Despre curatarea clapetei gasiti detalii pe forum. This post has been edited by ionutt daniel: 17 Aug 2009, 20:20 |
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
Dodone |
![]()
Post
#10
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Acel o ring sunt de fapt 2. se vand la set. Cel mic e mai important. Recomand de la Renault, sunt max. 40 lei.
Eu am fost la mecanic si am demontat corpul clapeta, pentru curatire. Dupa remontare nu i-am facut niciun fel de initializare si a pornit din prima. La prima pornire la rece joaca un pic relantiul, intre 500-1.000 rot./min., dar isi revine repede, in cateva secunde si se stabilizeaza cam la 750 rot./min. Demontarea si remontarea nu e f. grea, dar tebuie sa ai scule si sa lucrezi in orb , la un moment dat, cand scoti suruburile de fiaxare a corpului de pe chiuloasa . |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
skymax |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 January 09 ![]() |
@dodone: Spui ca demontarea si montarea clapetei de acceleratie nu e f.grea dar dupa cum am citit in post-ul lui ionutt daniel (#9) in care spune ca a demontat un suport al motorului,l-a ridicat cu un cric si la tras in fata ,mie nu mi se pare un lucru usor.
Daca a mai demontat cineva aceasta clapeta si poate sa explice(enumere) etapele efectuate, poate se face un tutorial cu aceasta si pentru M1 1.6 16v cum este cel pentru clio. Am sa pun si o foto cu corpul clapetei de acceleratie pentru a nu se face confuzie cu ''motorasul pas cu pas''. Attached File(s) ![]() |
--------------------
renault
megan clasic
2001 berlina
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Daca cine a mai demontat are aceasi modalitate de demontare a clapetei si poate adauga si anumite poze, poate adauga postul meu cu anumite completari de rigoare la tutoriale. Intr-adevar nu e nevoie de nicio resetare/initializare.
This post has been edited by ionutt daniel: 18 Aug 2009, 22:27 |
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
Madriann |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 967 Joined: 1 April 06 From: Tunisia ![]() |
Nu stiu cum e la 1.6/16v, dar nu cred ca poate fi atat de complicat. Ce treaba are cu tamponul motor? Trebuie sa fie si o alta modalitate de a desface respectivele suruburi.
|
--------------------
Renault
Megane RT
1,6e 8v 1996 Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
|
|
Dodone |
![]()
Post
#14
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Daca un mecanic de la Renault a facut asa la masina mea, inseamna ca asa se face.
Demontarea carcasei tamponului motor se face f. usor. e cel de pe aripa interioara, dreapta, in spatele farului dreapta, cam la acelasi nivel. Se da jos scutul de plastic, se pune un un cric cu scandura de lemn sub baia de ulei, aprox. in stanga spate, daca te uiti din fata masinii. Se demonteaza tamponul de deasupra. Se ridica mai sus motorul, cu cricul ,pentru acces la suruburile lungi care sunt perpendiculare cu parbrizul. Cand mai am timp fac un tutorial. Dupa ce vin din concediu. |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Se poate si fara demontarea scutului de plastic. Se pune cricul pe gaura de golire a motorului. Am facut personal aceasta operatiune, nu este prea complicata, dar nici nu este penru cine nu are putin habar.
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
mojorisin |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 24 July 07 ![]() |
Am re-citit vreo 20 de threaduri despre problema si tot simt nevoia sa cer niste lamuriri.
Am din nou probleme cu relantiul si se manifesta asa: Turatia oscileaza la relanti cam intre 600 si 700 de ture, iar cand o accelerez, ramane agatata pe la 2000 si nu revine la relanti decat daca reduc eu turatia motorului (ambreiaj+frana ![]() Din ce am vazut ca posibile probleme sunt: -senzor de acceleratie (acel potentiometru de pe corpul de acceleratie. Pe acela l-am schimbat data trecuta de si-a revenit) -senzorul acela de "mers in gol" D95166.JPG ( Size: 11.75k ) Number of downloads: 11010 -bobine -bujii Deci care nu poate fi si care este ? This post has been edited by mojorisin: 17 Jan 2010, 11:23 |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 107 cai alerti
|
|
Shafu |
![]()
Post
#17
|
![]() SHĂFU' Group: Members Posts: 777 Joined: 19 April 07 From: Iași ![]() |
O resetare din calculator la reprezentanta s-ar putea sa fie binevenita cred. Eu i-am pus sa imi curete acea piesa si dupa remontare nu mai tinea relantiul deloc. S-a conectat calculatorul si au resetat pe acolo ceva ... si a devenit functional din nou!!!
...... si daca stau si ma gandesc ![]() This post has been edited by Shafu: 17 Jan 2010, 20:09 |
--------------------
Renault
Megane Clasic
2001 1.6 16v
|
|
mojorisin |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 24 July 07 ![]() |
Daca cineva doreste sa isi mai dea cu parerea?
![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 107 cai alerti
|
|
Andreiuu |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 2 August 07 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
1.9 dci
|
|
betamax |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Andreiule, omu' are benzinar, e putin diferit fata de dci-ul tau.
Eu as merge pe ideea cablu agatat (Shafu) sau potentiometru (mojo), dar e doar o parere, a mea. Daca e din potentiometru, acesta se curata cu petrol sau benzina, NU cu spray contact. Stiu ce spun. Am vazut in alte subiecte ca toata lumea baga spray contact in orice. Nu dauneaza dar nici nu ajuta. PS. Daca e cineva interesat, pot sa detaliez cum e cu spray-ul asta, ce poate face si ce nu. |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
mojorisin |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 24 July 07 ![]() |
As fi interesat mai degraba cum e procedura de curatat cu benzina potentiometrul !
|
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 107 cai alerti
|
|
betamax |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Trebuie sa fac o precizare, nu sunt electronist auto si nu stiu cum arata ala de acceleratie. Iti spun cum se curata potentiometrii in general, poate te ajuta cu ceva.
Daca ai acces la potcoava (pe care se deplaseaza cursorul), o cureti cu un betisor de lemn sau plastic care are la un capat vata infasurata pe el si inmuiata bine in benzina. Daca potentiometrul este capsulat (cum probabil ca este cel de acceleratie), il imersezi in benzina si rotesti de cateva (8-10) ori cursorul cap-coada. Il scoti din benzina, il scuturi bine si astepti sa se usuce. Metoda asta o folosesc la potentiometrii de volum de la amplifuri (si nu numai) atunci cand incep sa caraie cand vrei sa maresti/micsorezi volumul. |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
horia1983 |
![]()
Post
#23
|
![]() Romb addict Group: Members Posts: 3.231 Joined: 4 January 07 From: Craiova ![]() |
QUOTE(mojorisin @ 17 Jan 2010, 11:04) Am re-citit vreo 20 de threaduri despre problema si tot simt nevoia sa cer niste lamuriri. Am din nou probleme cu relantiul si se manifesta asa: Turatia oscileaza la relanti cam intre 600 si 700 de ture, iar cand o accelerez, ramane agatata pe la 2000 si nu revine la relanti decat daca reduc eu turatia motorului (ambreiaj+frana ![]() Din ce am vazut ca posibile probleme sunt: -senzor de acceleratie (acel potentiometru de pe corpul de acceleratie. Pe acela l-am schimbat data trecuta de si-a revenit) -senzorul acela de "mers in gol" D95166.JPG ( Size: 11.75k ) Number of downloads: 11010 -bobine -bujii Deci care nu poate fi si care este ? Pot sa fie garniturile de la corpclapeta, sau motorasul pas cu pas. Ca sa fii sigur, atunci cand se tureaza in 2000 ture, scoti furtunul de la motoras, si il obturezi. Daca motorul se opreste , motorasul nu mai functioneaza cum trebuie, daca nu se opreste atunci ai fie garnitura dintre corp clapeta si colectorul de admisie de plastic dusa, fie dintre colectorul de plastic si cel de aluminiu dusa... This post has been edited by horia1983: 24 Jan 2010, 00:26 |
--------------------
Renault
Safrane V6 biturbo Hartge/Irmisher
visele umede s-au implinit
- BH 0286 BM R19 Chamade prima dragoste, Safrane iubirea implinita, Yamaha R1 nirvana
|
|
seby99 |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 26 January 10 ![]() |
QUOTE(mojorisin @ 17 Jan 2010, 11:04) Am re-citit vreo 20 de threaduri despre problema si tot simt nevoia sa cer niste lamuriri. Am din nou probleme cu relantiul si se manifesta asa: Turatia oscileaza la relanti cam intre 600 si 700 de ture, iar cand o accelerez, ramane agatata pe la 2000 si nu revine la relanti decat daca reduc eu turatia motorului (ambreiaj+frana ![]() Din ce am vazut ca posibile probleme sunt: -senzor de acceleratie (acel potentiometru de pe corpul de acceleratie. Pe acela l-am schimbat data trecuta de si-a revenit) -senzorul acela de "mers in gol" D95166.JPG ( Size: 11.75k ) Number of downloads: 11010 -bobine -bujii Deci care nu poate fi si care este ? Salut , de curand m-am pricopsit cu un Megane I 1.9DCI 102 CP din 2002 ce are exact aceleasi simptome |: nu sta la relanti , are usoare fluctuatii care se simt si la motor , in rest merge destul de binesi la consum nu sta rau deloc . Am fost la un service ( nu Renault ) unde stiu pe cineva si a testat-o . Iata ce mi-a scris pe o foaie ca ar avea ( trebuie inteles baiatul ca era pe " gratis " si el e tinichigiu ) : Diagnostic aparate de comanda RENAULT Diesel EDC 15C3 Memorie de eror: 1826 Releu incandescenta 1886 Tensiune injector cilindru 1 si 4 1808 Sincronizare arbor cu came la KW 1815 Transformator presiune reglare presiune de supraalimentare 1806 Ap. masurare masa aer 1801 Senzor temperatura agent de racire Nr. erori 6 Masina are 81945 km reali , a fost la o firma ( condusa de o cucoana ) , service la reprezentanta . Pe cartea de service o singura remarca - la urmatoarea revizie sa se verifice debitmetrul de aer Ma poate lamuri si pe mine cineva ce inseamna ce a diagnosticat aparatul si ce masuri sa iau . Merci in avans |
--------------------
renault
megane 1
2002
|
|
CristiMun |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 29 January 10 ![]() |
Am urmatoarea problema la motor si anume ca nu are o turatie constanta la relantiu, oscileaza intre 600 si 700 de ture, apoi se tureaza pana in 2000 de ture in mers, dupa cum ii vine motorului. Nu stiu care ar fi problema si ce piesa trebuie sa schimb ca sa mearga din nou normal.
Mai demult, acum un an, manifesta tot astfel de oscilatii la relantiu, dar in acelasi timp nici nu mai pornea decat la a 3-4a cheie. Am fost in service si mi-au demontat senzorul de pe fulie, senzor magnetic, si l-au curatat de pilitura de fier ce se adunase pe capul de citire. Apoi nu au mai fost probleme pana acum. As vrea sa schimb acest senzor cu unul nou, poate asta este problema. Are cineva alta solutie la problema asta, cu care vad ca s-au intalnit si alti membrii ai forumului? |
--------------------
Renault
Megane 1 Coupe
1999
|
|
betamax |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Seby, nici tu nu ai observat ca aici e vorba despre motoare BENZINARE ?? Daca se baga toti cu diverse alte probleme, nu se mai intelege nimic. Si mie mi-a pierdut soacra-mea cheia de 14-17 de la bicicleta, dar nu fac un caz din asta, gasesc eu pe la vreo Alimentara.
CristiMun, daca din ce ai citit pana aici nu te-ai lamurit, meri la reprezentanta si bag-o la computer. Desi e cam scump (80 RON numa' diagnosticarea), aia iti vor spune exact care e buba. Eu am fost si la alti meseriasi dar in final tot la reprezentanta am ajuns. |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
aquabluedod |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 208 Joined: 15 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Va salut,am avut aceeasi problema cu relantiul si am schimbat urm:bobina,fise,bujii,senzor presiune,curatat senzor volanta...... si a facut la fel........La ultima vizita la service un baiat inteligent a curatat mufa de la calculator (avea cativa pini oxidati) de atunci nu am mai avut nici o problema....
|
--------------------
Renault
Talisman
2017 1.6 dCi 130 HP Intens
- B 918 NDD Renault Megane III 1.9 dCi 130HP Privilege
|
|
st3fun |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 3 January 07 From: Constanta ![]() |
pe partea opusa acestui motoras, tot in zona aceea, o sa vezi un surubel, si daca este sa umblii la el, cu motorul pornit, o sa vezi ca, daca il strangi , motorul moare, si daca il deschizi, motorul se tureaza. Incearca sa mai insurubezi acel surub. La mine a mers.
Sau, verifica sa nu ai vreun furtun rupt, tot acolo in zona ai un furtun de vid, verifica si furtunele de vapori de ulei, si de vapori de benzina, tot sa nu fie vreunul crapat. |
--------------------
Renault
Megane 1.6 eRT
1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw
- CT-27-SSD
|
|
mojorisin |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 24 July 07 ![]() |
Se poate ca problema sa fi aparut din cauza proastei incarcari a bateriei. Am redresat-o si totul e ok acum.
|
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 107 cai alerti
|
|
betamax |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Nu cred ca e din cauza bateriei slabe, ar fi aparut si alte erori (in primul rand, ti-ar fi aratat asta indicatorul din bord). Mai degraba vreun contact imperfect, cum zicea si aqua...
|
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 15:45 |