Tip ulei recomandat
![]() ![]() ![]() |
Tip ulei recomandat
S4ase |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 27 June 09 ![]() |
Attached thumbnail(s) IMG_20131017_00044.jpg ( Size: 363.42k ) Number of downloads: 3719 |
||
--------------------
Renault
Clio 3
2006 1.5 dci 86 hp
|
|||
danromania2002 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 323 Joined: 12 June 06 ![]() |
Eu folosesc de 1 an MOTUL-8100 X-CESS 5W40, sunt foarte multumit!
|
--------------------
Renault
Clio 1.5 DCI , Clio 3
2004 Symbol, 2008
|
|
twinbubu |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 24 August 09 ![]() |
QUOTE(S4ase @ 17 Oct 2013, 17:40) Salutare , am un clio 3 1.5dci 63kw-86cp si cum in curand trebuie facut schimbu de ulei sunt foarte nehotarat la ce ulei sa bag. Tin sa precizez ca am folosit Elf Evolution SXR 5W-40 ,Castrol Magnatec Diesel 5W-40. Acuma as vrea sa il schimb pe Mobil 1 ,Motul ,Repsol ,Bardahl sau LIQUI MOLY. A incercat cineva aceste uleiuri?multumiri si nemultumiri. Masina este condusa si in autostrada si deseori un pic mai sportiv. Pe Bardahl am mers eu,aveam un amic distribuitor Bardahl prin 2008 cand in Ro nu auzise nici dracu de el,m a imbarilgat ca i facut in America de aceeasi firma ce face si Dura Lube.Am mers 2 schimburi pe acest ulei apx 30 000 km,cu Vectra C 1.9 CDTI si am fost destul de multumit,cat despre Mobile atentie mare ca exista facut in Turcia (pisswasser).Cauta serviceuri care cumpara uleiuri la butoaie de 200 l,ala e de la mama lui de acasa.Despre restul din lista nu ma pot pronunta ca nu am folosit.Renault recomanda in general ELF. |
--------------------
Renaut
twingo
2001
- IS 06 TIK
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
Si uite asa mai aparu un topic despre uleiul de motor...sa tot fie cateva. Motorul 1.5 dci il gasesti pe toate modelele Dacia-Reno, problema este rasdiscutata pe toate subforumurile. Spor la cautat si citit.
This post has been edited by aurelyan: 17 Oct 2013, 23:24 |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
S4ase |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 27 June 09 ![]() |
Multumesc lui danromania2002 si lui twinbubu pt raspunsuri. Cred ca voi merge pe varianta cu MOTUL-8100 X-CESS 5W40.
danromania2002 se simte ceva diferenta de cand folosesti motul? zgomot motor relantii? Eu am 145mii km nici o problema cu el nimik schimbat doar la relantii tripideaza putin. |
--------------------
Renault
Clio 3
2006 1.5 dci 86 hp
|
|
sar78 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 30 August 12 ![]() |
am luat masina anul trecut si pana atunci s-a folosit elf dci 10W40.
de anul trecut folosesc motul 6100 synergie+ 10W40 si sunt foarte multumit. |
--------------------
renault
clio 3
2007
|
|
pepelutza |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 463 Joined: 17 November 10 From: brasov ![]() |
MOTUL Specific Renault 0700 - 710 5W40 ... 5L = 185 LEI
Asa ceva a folosit cineva ? Este oare mai bun conform specificatiilor decat MOTUL 8100 X-clean 5W40 ? PS. primul este full syntetic ? mersi This post has been edited by pepelutza: 17 Jan 2014, 16:25 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
- BV-10---S
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#8
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Niciunul nu este sintetic din cele date de tine. Dovezi ? Datele tehnice ! Ba chiar X-clean este pentru motoarele cu DPF (diesel) si chiar nu se recomanda la alte motoare decat cele pentru care au fost specificate. "Specific"-ul are PP de -30 de grade, aproape jenant sa vinzi asa ceva, ce n-ar da astfel de producatori sa nu mai fie obligati sa scrie aceste date...
Pentru inca 50 de lei adaugati la acel pret, poti avea in motor ulei 100% sintetic, european, corect din toate punctele de vedere, nu doar marketat ca ulei sintetic. Decat sa pun Motul, mai bine raman la Elf (desi nici asta nu e chiar ieftin) si stiu ca nu ies din specificatiile producatorului. Sau pun ceva si mai ieftin de atat, de la un producator mai mic, si abia scoate si el periscopul desupra apei sa vada cum e ... Cel mai ieftin ulei cu normele RN-0700/0710 cat de cat bun (nu vreun 10w40 de fabrica) pe care l-am vazut eu costa in jur de 125 de lei/5 litri si mai mult ca sigur ca nu avea diferente de compozitie fata de altele... RN0700-0710 sunt niste specificatii foarte permisive. Aproape ca nu inseamna nimic. Tocmai de-aia nu se fac niciodata sintetice. Asta arata ceva despre calitatea fabricatiei motorului, insa, discutia e mult mai lunga... In conditiile in care alti producatori inca mai fac motoare cu probleme de ungere si asta in anii 2012-2013-2014 si care, culmea, chiar fac "buba" daca nu le pui ulei OEM. Poate tocmai d-aia uleiul OEM costa 100 de lei litrul ... This post has been edited by hellcat: 23 Jan 2014, 10:21 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
pepelutza |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 463 Joined: 17 November 10 From: brasov ![]() |
Si cam care ar fi acel ulei in viziunea dvs. ?
Liqui Molly Synthoil Energy 0 W-40 ar fi fost alesul, dar nu are norma RN 0700-0710. Nici Synthoil High Tech 5W-40 nu are aceasta norma. ???? This post has been edited by hellcat: 23 Jan 2014, 10:22 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
- BV-10---S
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#10
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Nu te mai uita dupa RN0700/0710, vei ramane surprinsa de ce caracteristici slabe au uleiurile "RN", daca ar fi sa te uiti doar pe saitul amintit de tine ...
Eu ti-am recomandat ceva bun (acel 0w40), tu poti sa faci cum doresti ... This post has been edited by hellcat: 23 Jan 2014, 10:22 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
chester619 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 15 October 12 ![]() |
Daca e vorba de utilizatorul cu acelasi user de pe SoftPedia inclin sa iau de bun sfatul lui... Am citit cateva pagini pe acolo in timpul liber si din cate mi-am dat seama e un om destul de bine documentat. Se vorbesc acolo de niste chestii care inca imi scapa...
Ca veni vorba, eu folosesc elf 10w40, motorul merge ok, insa pierd ulei pe la un furtun care are atasat un sezor cu ceva legaturi la intercooler... nu prea stiu sa explic, s-a discutat mai demult aici pe forum si cica e o buba la el, problema e prezenta pe majoritatea masinilor clio 3 cu motorizare dci. Am vrut sa-l schimb dar exista o probabilitate foarte mare sa reapara problema mai repede decat m-as astepta. Intrebarea este, daca trec la un ulei mai subtire cum ar fi 5W40 consumul de ulei s-ar mari? Cat de bun este acest elf 10w40 la un dci cu 151.000 km? E indicat? S-ar preta altceva mai bine? This post has been edited by hellcat: 23 Jan 2014, 10:23 |
--------------------
Renault
Clio III
2007
- BZ 31 MIN
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#12
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Pierderea aia de ulei este din ciclul "asa face toate"
![]() In alta dezordine de idei, cam cat ulei iti pierde pe acolo ? Pentru ca daca se vede siroind dara de ulei, nu e bine, asta poate arata probleme cu turbocompresorul. Daca doar se umezeste, aia sunt vapori de ulei condensati si garantat 250k km nu ai probleme. Dupa kilometrajul ala ... n-am vazut masina cu km mai multi ![]() In legatura cu schimbarea grade-ului, stai linistit, nu creste consumul daca treci de la 10W40 la 5W40. Asta este o alta treaba testatat de mine pe multe zeci de mii de km. In principiul, aceste dci-uri nu merg foarte bine cu 10w40. Am mai spus si prin alte locuri, este un motor foarte bine facut/construit si de-aia accepta orice. Dar nu inseamna ca poti sa-i dai orice. 5w40-ul este grade-ul SAE cel mai indicat pentru astfel de motoare. Atat pentru protectia turbinei la rece, cat si pentru mersul la cald, in temperatura de regim. Bine, pentru protectia la rece este mai bun un 0w40, insa acest grade SAE este orientat mai mult catre benzinare, prin compozitia pachetului de aditivi ... This post has been edited by cristi.r: 20 Jan 2014, 09:28 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
bogatu |
![]()
Post
#13
|
![]() Got Rhythm Group: Members Posts: 122 Joined: 10 October 11 ![]() |
In acest caz, pe vreme rece, e ok sa folosesc, spre exemplu, Elf Evolution SXR 5W30?
|
--------------------
Renault
Clio III
2008, 1.5 DCi, 70 cp
- CL 88 BGT Stefan Bogatu
e-mail: stefan.bogatu@gmail.com |
|
cristi.r |
![]()
Post
#14
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Pentru diesel, nu recomand 5w30. Bine, cartea interzice folosirea grade-ului xW30 la dieselele fara DPF. Cel putin in cartea mea scrie cu litere bolduite treaba asta.
Pentru vreme rece este indicat 0W40, insa doar pentru pornire usoara. Ce trebuie sa intelegi este ca aceasta pornire usoara are pretul ei, adica uleiul nu va mai avea acelasi pachet de aditivi pentru retinerea cenusii, etc ... Dar nu le poti avea pe toate decat cu un ulei care este mai scump decat media. Si pe care ti-l permiti sau nu. Oricum, perfectiunea inca nu s-a inventat. Per total, cel mai bun "balance", pentru motorul din semnatura ta, este un 5w40 "bine ales". This post has been edited by cristi.r: 20 Jan 2014, 11:14 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Are ceva daca intr-un dci 1.5 68CP EURO 4 fara DPF se pune Ravenol VSI in loc de Ravenol VDL?
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#16
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Nu.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
DMP |
![]()
Post
#17
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 20 Jan 2014, 12:13) Vreo 4-5 exemple de uleiuri care sa satisfaca acest "bine ales" in cazul motorului 1.5 dci? Eu am mers ultimele 3 schimburi cu Castrol Edge Turbo Diesel 5w40, dupa care, citind ce scriu unii useri pe unele forumuri (cei care citesc despre uleiuri stiu la ce useri si ce forumuri ma refer ![]() Si ei, piticii, s-au oprit la Valvoline Synpower 5w40 (cel cu clasificarile SM, SN/CF, A3/B4-10, MB-229.5, RN0700/0710, si altele), ca le-a placut cum arata TBN-ul si PP-ul si au citit ca, in general, lumea de pe forumuri nu prea se plange de el. Am facut bine? Dintre uleiurile care nu sunt in clasa SF-urilor, gen Red Line, Renewable Lubricants etc, ce ar unge mai bine matzele unui 1.5 dci fara DPF? This post has been edited by DMP: 20 Jan 2014, 15:09 |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#18
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Ca fost utilizator de Valvoline, recomand MaxLife 5w40, in loc de Synpower. Cam ambele sunt la fel de sintetice (adica HC
![]() Dar cu ambele, motorul urca in ture mult mai usor decat cu Elf-ul 5w40, ... "Matzele unui dci" (ce misto suna ![]() Iar dintre cele care NU sunt "SF"-uri, nu mai pot sa-ti dau un raspuns, deoarece toate sunt vaduvite de exemplu, la capitolul molibden, foarte important la pornirea la rece. Iar punand molibdenul separat peste un ulei sintetic "pe bune", ajungi la acelasi pret cu un "SF", daca nu si mai scump decat el, despre care stii sigur ca are cu totul si cu totul alta compozitie. Concluzia, treaba este ceva mai complicata. Iti dai seama ca nu degeaba au ajuns unii la concluzia ca multe uleiuri de peste ocean sunt mai cinstite decat ce se fabrica in EU. O mica precizare, ideea cu scoaterea molibdenului s-a nascut la aparitia DPF-urilor. Si astfel s-a scos de tot, indiferent de targetul uleiului. Si asta din lenea producatorilor: il facem pe tot la fel si gata ... Despre RLi, nu l-am folosit, dar sunt altii care au facut-o. 4-5 exemple ? .... iar ma intorc la faza cu reclama ... si nu-mi place ... sincer, ma cam feresc .... ai intrebat de Valvoline, ti-am raspuns punctual, poate si pentru ca am "picat" pe subiectul intrebarii si ... cam atat ... Un EDIT tardiv: Ca idee la acele "4-5 uleiuri" cerute de tine, dci-urile fara DPF merg foarte bine cu uleiuri cu specificatii vechi. Singura chestie la care sa te uiti ar fi sa aiba cam obligatoriu norma ACEA A3/B4. Bine, intre A3/B4-04 si A3/B4-10 sunt niste diferente (cum este TBN-ul, cele din 2004 specifica un TBN de minim 8, iar cele din 2010 minim 10), insa, in conditiile carburantului de azi, fara pic de sulf, n-ar fi o problema. Insa uleiurile "vechi" (nu ca data de fabricatie !) au mult mai multe sanse sa contina proportiile alea "care trebuie" de aditivi anti-uzura. Sa te feresti cat poti de mult de uleiurile "eco", de gen Elf Solaris, Total Ineo, Mobil ESP Formula, etc, sau alte denumiri patentate inventate de curand. This post has been edited by cristi.r: 20 Jan 2014, 23:39 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
catalinux* |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 12 December 08 ![]() |
1. SynPower este peste MaxLife la toate capitolele. Astept sa ma combati.
2. Motul este un brand urias in industria uleiurilor. Ambele uleiuri Motul aduse in atentie de @pepelutza sunt sintetice. Alegerea sortimentelor este discutabila. P.S.: De unde stii tu ca cerintele Renault pentru normele RN0700/0710 nu sunt exigente? Stii care sunt?? This post has been edited by hellcat: 21 Jan 2014, 19:13 |
--------------------
Renault
Clio 3
2006 Dynamique
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#20
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(catalinux* @ 21 Jan 2014, 12:44) Daca adoptai un alt ton, discutam pe cifre. Asa, sintetizez: explicatia la multiplele tale intrebari sta in nivele de aditivare, studiate prin comparatie cu alti producatori auto. Cat despre Motul, am pus materiale pe aici care arata ca Motul este mineral chiar pana la nivelul lui 300V, adica varful lor de gama. Argumntele tale ca-s sintetice care sunt ? Grade-ul 5W40 ![]() ![]() This post has been edited by hellcat: 23 Jan 2014, 10:25 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
@cristi.r nelegat de discutia precedenta, care dintre uleiurile Ravenol 5W40 crezi ca ar fi cel mai bun pt un 1.5 dci euro 3 ? (evident fara DPF).
Variantele ar fi VSI, VPD, VDL, VMO, HCS, VST |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#22
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
1. VDL-ul, 2. VSI-ul. Restul nu conteaza, chiar daca pe alocuri, mai scrie cate un RN0700/0710. Unele din "restul" sunt catalogate ca mid-SAPS (vezi sulfated ash de 0.7-0.8). Am batut saua ca sa inteleaga si alti colegi cum "devine" treaba cu uleiurile RN ...
This post has been edited by cristi.r: 21 Jan 2014, 22:34 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
DMP |
![]()
Post
#23
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Stau si ma uit pe Oil Finder-ul de pe ravenol.de si ma crucesc.
Primele doua sortimente recomandate pentru 1.5 dci de 48kw de pe Logan sunt niste uleiuri 5w30 (HLS si HCL), clasa de vascozitate a carei utilizare care este interzisa/nu este recomandata in manualul masinii. Abia a treia recomandare e un 5w40 (VMO). La Renault Symbol/Thalia cu 1.5 dci 48kw, deci acelasi motor ca pe Logan, avem recomandarile: VMO (5w40), TSi (10w40) si HCS (5w40). Toate astea apar in conditiile in care aprobarile, deci aprobari nu recomandari, RN0710 apar doar la HCS. This post has been edited by hellcat: 23 Jan 2014, 10:25 |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
E total pe dinafara oil finder-ul de la ravenol.
La mine in carte spune ca e permis orice ulei care are A3/B3 si vascozitatile: 10W40, 15W40, 5W40, 5W50. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
catalinux* |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 12 December 08 ![]() |
La ce preturi vin Ravenol-urile astea?
Din pct meu de vedere oricare dintre VST, VDL si VSI este o alegere buna. QUOTE(cristi.r @ 21 Jan 2014, 20:32) Cat despre Motul, am pus materiale pe aici care arata ca Motul este mineral chiar pana la nivelul lui 300V, adica varful lor de gama. Argumntele tale ca-s sintetice care sunt ? Grade-ul 5W40 ![]() ![]() Iti dai seama ca nu o sa stau sa caut materialele puse de tine, pentru ca nu am timpul necesar pentru astfel de activitati, mai ales ca tu nu stii sa faci diferenta intre un ulei sintetic si unul mineral. Ca nu toate uleiurile sintetice au la baza esteri (300V are) este una, dar pana sa spui ca X-cess-ul, de exemplu, este un ulei mineral este cale lunga. Astept cu nerambdare sa-mi dai un exemplu de ulei mineral cu un indice de vascozitate mai mare de 160. |
--------------------
Renault
Clio 3
2006 Dynamique
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#26
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(DMP @ 22 Jan 2014, 11:17) Toate astea apar in conditiile in care aprobarile, deci aprobari nu recomandari, RN0710 apar doar la HCS. Deci ce ? Eu i-am facut o recomandare in cunostinta de cauza si o mentin. Vad ca ai aproximativ acelasi motor. Deci recomandarea ar fi si pentru masina ta. Daca stii despre ce vorbesc imi dai dreptate. Daca nu stii... citeste si-o sa-mi dai dreptate... No offence !!! S-au chinuit cu oil-finderu' ala mai bine de 1 an de zile sa-l puna pe picioare ... Noroc ca sunt nemti si macar soarecii cu ochelari din laboratoare fac mixul care trebuie, ca marketingul si vanzarile, cel putin in Ro sunt zapada ... This post has been edited by hellcat: 23 Jan 2014, 10:26 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
hellcat |
![]()
Post
#27
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
|
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#28
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(hellcat @ 22 Jan 2014, 21:28) Sa zicem generic "pasionat". Mi-oi fi pus singur dinamita la temelie ? Probabil... Dar macar m-a interesat aspectul... Si inca o chestie: macar am avut mentori din domeniu ... A si inca un hint: Uleiul mineral este si ala de grupa III, adica HC. Uleiul HC este supus diverselor procedee pentru indepartarea parafinii sau a altor mizerii care se pot depune prin motor, dar tot "hidrocarbura naturala" este ![]() Si uite-asa ajungem pana nici cu gandul n-am gandit, ca un ulei care era odata sintetic (Mobil 1 0W40) si care avea VI de 194 (excelent, daca intrebati pe oricine), sa devina HC de vreo 3-4 ani incoace, cu VI de 186, zic ei... Bine, i-a scazut si PP-ul cu 10 grade, dar ce mai conteaza ![]() This post has been edited by hellcat: 23 Jan 2014, 10:27 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Eu nu inteleg o treaba. Constructorul recomanda un ulei, Elf, pe care unii il considera prost, necorespunzator etc.
Eu unul vad la munca Loganuri Van dci care au intre 180.000 de km si aproape 300.000 de km, parcursi si in oras si in afara. Si motoarele lor n-au nicio problema, au inca turbinele originale, nu scot fum, nu il mananca...si asta cu ulei Elf sau Dacia Oil, in functie de ce avea prin butoaie service-ul si ce a cerut cel care se ocupa de masini. Astea sunt masini de munca, exploatate intens, si nu sufera cu uleiul asta "prost". Un utilizator obisnuit oricum nu va ajunge la asemenea numar de km in perioada in care va tine masina. Deci, de ce e nevoie de uleiuri folosite de NASA pentru motoarele astea? Nu zic ca nu exista uleiuri mai bune, sunt convins ca nu e Elf varful, dar nu e nici ulei Kaufland sau Castrol contrafacut. Sunt la fel de convins ca nu avem pe renourile civile niste motoare de inalta performanta care sa necesite ulei de top. Discutam totusi de niste amarate de 1.5 dci, sau aspirate de 1.2, 1.4, 1.6...nu de motoare rotativ ca la Mazda, nu de motoare de Honda S2000, sau mai stiu eu ce bijuterie care necesita strict ulei de top. N-am auzit inca de motoare reno care sa se strice din cauza uleiului Elf, am auzit insa de motoare care s-au stricat pentru ca uleiul nu a fost schimbat multe zeci de mii de km. Asa ca, pentru mine, mai importante decat nu-stiu-ce specificatii sunt respectarea cu strictete a termenelor de revizie si originea uleiului. Ca fapt divers, pana la 70k km am pus ulei Elf. La revizia de 70 k am pus Total. De ce? Pentru ca aveau asa ceva la reprezentanta Reno si eram curios daca vad vreo diferenta. Masina mea consuma ceva ulei de cand era noua, cam 1L in 15.000 de km daca completez astfel incat sa nu scada sub jumatate pe joja. Cum a mancat si Elf a mancat si Total. Iar de alte diferente nu poate fi vorba, motorul e la fel de silentios, porneste la fel, nu scoate fum...e exact la fel. Si cred ca la fel ar fi si cu Motul, Valvoline, Castrol etc. This post has been edited by Synyster: 22 Jan 2014, 20:59 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
diesel_power |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Nu te obliga nimeni cu politia sa schimbi Elf-ul. Daca esti multumit, atunci mergi cu Elf in continuare.
FYI: Elf si Total sunt acelasi lucru, acelasi ulei produs langa Brasov. Doar ambalajul difera. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 00:36 |