Suspensie Laguna III, arcuri, amortizoare
![]() ![]() ![]() |
Suspensie Laguna III, arcuri, amortizoare
mugur_mugurel |
![]()
Post
#211
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 389 Joined: 20 December 11 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0 150 cp fara dpf
|
|||
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#212
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mie mi se par cam scumpe acele amortizoare la 450-500 lei bucata. Kyb face piese ok si eu tot citesc si pe forumurile din afara si se pare ca se cam folosesc la greu si toti sunt multumiti.
Ideea este ca oricum mai mult de 100k km nu mai tii probabil masina si Kyb-ul te tine fara probleme. Eu m-as uita la ceva pe la 300-350 max. Eu nu stiu cu ce roti mergi tu, dar pe mine ma deranjeaza ca este cam saltata, desi in service-uri mai intrebaat si cica nu as avea PDG-ul pe ea, tot e dist mare intre roata si aripi. Am mers cu mai multe masini si parca tot a mea e mai rigida, adica asa comparativ cu cateva Passat-uri , A4, A5, A6, Golf break ( hb e mai rigid) ... Daca lasi arcurile originale, masina va fi la fel de saltata, dar vezi sa nu te trezesti cu amortizoare mai tari decat originalele, pt ca ar fi o combinatie nefericita sa ai si PDG si cu amortizoare tari. Oricum Kyb-urile am inteles ca la inceput se simt mai tari , dar dupa cateva luni se mai lasa putin. In afara de protectiile de la amortizoare , ce mai schimbi ? Flanse ? Pivoti ? Preturi / Magazine ? Orice iei , tine cu dintii de garantie, pentru ca am inteles ca si amortizoarele sunt "sensibile" la vechime si conditiile de depozitare. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
mugur_mugurel |
![]()
Post
#213
|
Membru autentic Group: Members Posts: 389 Joined: 20 December 11 ![]() |
Stiu si eu de kayaba ca sunt bune si ca anumite renault-uri vin echipate din fabrica cu ele.Kayaba sunt 310 lei si daca stau sa ma gandesc la faptul ca vreau sa o pastreza asa si plus de asta sunt si originale parca nu e mare diferenta de 150 lei. de schimbat schimb si arcurile la care ma gandeam, cele de la kyb care sunt 190 lei, kit flanse + rulmetii de sarcina kyb 202 lei si protectiile kyb 87 lei, luate de la autokarma acolo parca sunt cele mai ieftine. Am gasit si pe moto-dynamic arcurile, kit-urile de flanse + rulmenti si aparatorile parca ceva mai ieftin. Iar treaba cu garantia nu stiu ce sa zic deoarece am un amic care are service dar nu lucreaza legal sa zic asa si am manopera 0. Din pacate am avut probleme cu discurile de frana pe fata, am schimbat eu discurile(ate) si dupa 7000 km au inceput sa bata dar spre surprinderea mea au incetat sa mai bata, am mai intrebat la alti amici care lucreaza in service-uri auto, toti au avut probleme cu discurile de frana in ultima perioada si e vorba de discuri mai scupe si pe original. Iar de tinut cred ca o mai tin cel putin 2 ani si cel putin 100000. Am luat masina la 145000(km reali) acum un an si 3 luni si am cu ea 190000 acum. Eu cred ca merita investitia pentru cel putin 100000 km. Si am rotile pe 17.
This post has been edited by mugur_mugurel: 10 Jan 2019, 22:11 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0 150 cp fara dpf
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#214
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu inteleg de ce vrei sa schimbi si arcurile, mai ales daca vrei sa pastrezi inaltimea masinii. Daca nu e niciunul rupt/cu probleme ... Vrei sa pui amortizoare originale ... dar Renault nu face amortizoare ... deci ai sanse mari sa dai in plus 150-200 lei pe bucata pentru o cutie diferita.
Parerea mea despre discurile frana si problemele lor este ca peste 90% dintre discuri nu au nici pe naiba, doar ca in anumite situatii, placutele se contamineaza cu diverse, apar probleme si de la roti si de la lichidul de frana neschimbat complet sau aerisiri deficitare. Multi au schimbat discurile cu totul si problema ba nu s-a rezolvat, ba a revenit cu alt set si chiar si alt model. Mi se pare imposibil sa folosesti discurile vechi peste 200.000 km si sa nu se intample nimic , sa iei un set nou , sa se comporte ok la inceput si apoi in cateva mii de km sa fie facute praf. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
mugur_mugurel |
![]()
Post
#215
|
Membru autentic Group: Members Posts: 389 Joined: 20 December 11 ![]() |
Schimb si arcurile deoarece sunt amandoua rupte jos in talerul amortizorului. Stiu ca renault nu face amortizoare dar daca imi gasesti amortizorul ala pentru pdg cu mov eu il cumpar aftermarket, nu am nimic impotriva pieselor aftermarket, e prima oara cand vreau sa cumpar pe original si niciodata nu am cumparat aftermarket cele mai ieftine si facute de firme mai putin consacrate, ca atunci cand cumperi ieftine te tin cat te tin... Iar cu discurile nu e chiar asa, masina a avut lichidul schimbat si aerisit sistemul de franare si curatati bine butucii si dati cu vaselina cuprata si placutele noi tot ate. Treaba cu discurile chiar asa e, ca este o problema si cand am zis de cei care au avut probleme in ultimii 2-3 ani au avut probleme cu zeci de seturi de discuri de la diferite firme care au fost schimbate pe garantie, asa cum se face cu constatarea abaterilor cu ceasul comparametru si pe butuci si pe discuri.
This post has been edited by mugur_mugurel: 11 Jan 2019, 11:29 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0 150 cp fara dpf
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
myx |
![]()
Post
#217
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 11 December 05 ![]() |
Ce recomandati pentru brat, TRW sau Lemforder ?. Pivotul de TRW, separat e ceva mai scump, dar pe partea de bucse Lemforder are si pe cod separat, TRW nu.
Lemforder din cate se pare sunt fabricate in Turkey si nu ma prea incanta treaba asta. |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#218
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
eu la articulatii am fost mult mai multumit de lemforder decat trw
|
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
CristiA. |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 15 April 08 ![]() |
Salut! După un drum mai lung,am sesizat și eu un arc pe spate rupt....mașină este cu pdg...știu că acest lucru contează doar pe fata,dar vreau păreri și concret ce ați pus in loc....mersi
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2008,Dynamique
|
|
Axel7 |
![]()
Post
#220
|
![]() Laguna fan Group: Members Posts: 79 Joined: 11 August 19 From: Bucuresti ![]() |
Salutare, am pus arcuri si amortizoare KYB pe fata (aveam un arc rupt pe dreapta), iar masina s-a inaltat cu 20 de mm. Inteleg ca ati mai schimbat arcurile cu KYB si nu ati vazut diferente la inaltime. Codul de culoare la arcuri s-a potrivit (aveam alb si albastru), dar la amortizoare nu sunt sigur (am albastru pe original).
Se poate sa se fi inaltat din cauza amortizoarelor? Imi vine sa le pun pe cele originale inapoi. La rigiditate nu mi se pare sa se fi schimbat mare lucru, dar se vede diferenta la inaltime, intra o palma intre roata si aripa. |
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0T / 2011 2.0T
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai cumparat amortizoare pentru PDG, iar pe masina aveai amortizoare fara PDG.
Diferenta intre ele este de 1cm (din pozitionarea taletului pe amortizor). Restul de 1 cm e din oboseala arcurilor vechi. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Axel7 |
![]()
Post
#222
|
![]() Laguna fan Group: Members Posts: 79 Joined: 11 August 19 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru raspuns. Am inteles pe pielea mea ce inseamna codurile de culoare Reno.
Cei de la autokarma nici nu s-au obosit sa ma intrebe ce culoare imi trebuie si nici mecanicul nu s-a gandit sa le compare. Versiunea e Initiale Paris si e clar ca e diferita fata de ce se gaseste la noi, standard. O sa le pun pe cele originale inapoi. |
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0T / 2011 2.0T
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#223
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Aftermarket, la noi, nu prea se gasesc amortizoare PDG. Asa ghinion mare sa ai sa alegi / aleaga cineva din lista unele pentru PDG ?
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
Axel7 |
![]()
Post
#224
|
![]() Laguna fan Group: Members Posts: 79 Joined: 11 August 19 From: Bucuresti ![]() |
Am luat KYB 339704 si se pare ca nu sunt compatibile cu ce imi trebuia mie: 543021437R.
Dar asta am aflat prea tarziu. L.E.: Dupa lungi analize si masuratori am observat ca sunt diferente foarte mici intre KYB si originale (distanta dintre prinderea bieletei si talerul amortizorului), de doar 1-2 mm. Asa ca am decis sa le las asa, probabil mai lasandu-se dupa o vreme. PDG clar nu sunt pentru ca am masurat la o alta Laguna (cod de culoare galben la amortizor) si era o diferenta mult mai mare intre taler si prinderea bieletei (5 cm vs 3 cm la mine). This post has been edited by Axel7: 30 Aug 2019, 11:40 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0T / 2011 2.0T
|
|
Axel7 |
![]()
Post
#225
|
![]() Laguna fan Group: Members Posts: 79 Joined: 11 August 19 From: Bucuresti ![]() |
Revin cu un update: dupa 3 saptamani si cateva sute de km, masina a coborat cu 7-8 mm. Deci, per ansamblu, este in regula acum, desi inca este mai rigida, un pic, decat inainte.
Recomand sa se schimbe piese tinand cont de codul de culoare al celor originale. |
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0T / 2011 2.0T
|
|
cristiV |
![]()
Post
#226
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 26 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Salutare, am primit oferta de la autokarma arcuri spate alb mid-brown? 537 lei/buc. pentru cei interesati de original. Problema mea este ca eu am pe arcuri insemnat alb cu galben, acest galben este mid-brown?
received_499691287533898.jpeg ( Size: 94.23k ) Number of downloads: 770 received_671220463389268.jpeg ( Size: 129.09k ) Number of downloads: 784 |
--------------------
RENAULT
Laguna III GT
2011
|
|
mars |
![]()
Post
#227
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Uite cum arata white-mid brown. White-yellow nu exista. Daca e GT Estate, pot fi white-orange, cod 550200058R. Cam asa pare din poze.
Arc_spate_LIII.jpg ( Size: 84.73k ) Number of downloads: 980 |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
cristiV |
![]()
Post
#228
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 26 November 02 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc, varianta de echipare indica mid-brown.
|
--------------------
RENAULT
Laguna III GT
2011
|
|
CristiA. |
![]()
Post
#229
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 15 April 08 ![]() |
Salutări! Îmi poate da cineva și mie un cod pe original pentru arcurile fata la un 1.5 deci....tocmai am o spira ruptă pe stânga....culoarea cred că este portocaliu... mulțumesc anticipat!
24 Oct 2019, 17:31: Am omis...mașină are PDG! This post has been edited by CristiA.: 24 Oct 2019, 17:31 |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008,Dynamique
|
|
Paul091 |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 24 February 18 ![]() |
Salut. Ceva pareri despre amortizoarele Magnum? Am tot fost la diferite magazine mai mari de piese auto, mi s-au spus diferite marci, dar cand intrebam de culori, toti ridicau din umeri. As vrea sa-mi schimb amortizoarele si flansele.
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2008
|
|
litza2002ro |
![]()
Post
#231
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 20 December 09 ![]() |
Salutare, am gasit o spira de la arcul pe fata rupta. Cei de la service mi-au recomandat sa schimb si amortizoare cu flanse pe fata, fara sa verifice amortizoarele. Asa se procedeaza, se schimba tot? Mai pot lasa amortizoarele daca sunt ok? Masina e din 2014. Va multumesc
|
--------------------
Renault
Megane I, Laguna 3,
2.0 diesel
|
|
Alex1985 |
![]()
Post
#232
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 5 April 17 ![]() |
Salut.
Acum cateva luni am observat ca ambele arcuri fata aveau ultima spira rupta. La reprezentanta mi-au recomandat sa schimb arcurile + amortizoarele cu flanse. Nu au facut nici o verificare la amortizoare, dar au zis ca inca par bune. Masina e din 2011 cu PDG si are in jur de 148k km Pana la urma am schimbat doar arcurile |
--------------------
Renault
Laguna III - 2.0 16v hi-flex
2011
- N/A
|
|
valioglu |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Amortizoarele uzate sunt una dintre cauzele importante ale ruperii arcurilor. Practic arcul oscilează mai amplu și de mai multe ori dacă amortizorul este uzat. În general amortizoarele se schimba înaintea arcurilor, cedează mai repede, bat sau își pierd eficacitatea.
Am avut probleme cu arcuri rupte pe spate la VW, unul dintre ele s-a rupt la trecerea peste un limitator de viteza și am constatat ca erau rupte ambele. Din ce am citit am constatat ca acele limitatoare de viteza sunt o cauza importanta pentru ruperea arcurilor. |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
Axel7 |
![]()
Post
#234
|
![]() Laguna fan Group: Members Posts: 79 Joined: 11 August 19 From: Bucuresti ![]() |
litza2002pro, flansele poate ca da, ar merita, insa din 2014 pana acum, daca nu ai multi km, ai putea sa schimbi doar arcurile.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0T / 2011 2.0T
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#235
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(valioglu @ 27 Oct 2020, 15:17) Amortizoarele uzate sunt una dintre cauzele importante ale ruperii arcurilor. Practic arcul oscilează mai amplu și de mai multe ori dacă amortizorul este uzat. În general amortizoarele se schimba înaintea arcurilor, cedează mai repede, bat sau își pierd eficacitatea. Am avut probleme cu arcuri rupte pe spate la VW, unul dintre ele s-a rupt la trecerea peste un limitator de viteza și am constatat ca erau rupte ambele. Din ce am citit am constatat ca acele limitatoare de viteza sunt o cauza importanta pentru ruperea arcurilor. La Solenza ai dreptate , dar la Laguna nu ai, pentru ca Laguna are suportul inferior ar arcului facut cam prost si tine mizerie si "ajuta" la oxidarea / ruginirea si superea unei parti a arcului , de obicei jumatate de spira, astfel incat trebuie sa te uiti f. atent ca sa observi ca ai arcurile rupte pe spate, dar cand o fortezi in curbe pot sa trozneasca putin . La mine arcul dreapta spate avea cam 3/4 din ultima spira rupt , iar cel din stanga , desi initial nu se vedea deloc avea si el jumatate de spira rupta. Am avut Kyb fara nici o culoare pe ele si am pus tot Kyb , fara nici o culoare pe ele si sunt multumit , pentru ca sunt mai moi putin si se comporta mult mai bine cand masina nu este incarcata tare pe spate. Amortizoarele sunt perfecte pe spate , nu au nici o problema. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
stfnt |
![]()
Post
#236
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 2 April 18 ![]() |
salut,
Vreau sa schimb amortizoarele fata, care sunt originale Renault, inlocuite acum 3 ani, si de care nu mai sunt multumit. Am fost la un magazin de cartier si mi-au dat variantele astea: - Kyb - 360 Ron - Sachs - 320 - Optimal - 290 - Premier Conex - 209 - QWP autonet -190 - Magnum - 168 - Monroe - 440, in 4/6 zile lucratoare Voi ce ati mai folosit in afara de Kyb? ce ati alege de aici? ma gandesc ca decat sa dau 500 pe un amortizor si sa il schimb dupa 3 ani, mai bine dau 200 si il schimb mai des. |
--------------------
Renault
Laguna
III 2010
|
|
Axel7 |
![]()
Post
#237
|
![]() Laguna fan Group: Members Posts: 79 Joined: 11 August 19 From: Bucuresti ![]() |
Salut, eu am pus arcuri / amortizoare KYB acum un an si sunt multumit. Au fost mai rigide primele luni, dar apoi au inceput sa lucreze cum trebuie.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0T / 2011 2.0T
|
|
stfnt |
![]()
Post
#238
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 2 April 18 ![]() |
Cum decizi cand schimbi arcurile? daca nu sunt rupte, cum le testezi? ele sunt niste bucati de fier. isi pierd elasticitatea in timp?
|
--------------------
Renault
Laguna
III 2010
|
|
Axel7 |
![]()
Post
#239
|
![]() Laguna fan Group: Members Posts: 79 Joined: 11 August 19 From: Bucuresti ![]() |
Cel de pe dreapta s-a rupt, de aceea le-am schimbat.
This post has been edited by Axel7: 5 Jan 2021, 14:59 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008 2.0T / 2011 2.0T
|
|
stfnt |
![]()
Post
#240
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 2 April 18 ![]() |
Am pus Sachs, pana la urma; si imi plac mai mult decat cele originale sau decat KYB-urile pe care le-am avut inainte; parca amortizeaza mai bine, mai silentios
Amortizoarele schimbate acum 3 ani si reconditionate acum cateva luni erau moarte complet; o sa atasez filmuletul. Deci, concluziile mele, dupa experianta asta in care am umblat pe la vreo 3, 4 mecanici, ca sa identific problema: - testul de platane, de la ITP, nu este relevant pentru amortizoare; mie imi iesea la 75% pe fata, in conditiile in care amortizoarele nu mai merg deloc; cred ca singura varianta e sa le dai jos si sa le testezi la mana; - reconditionarea amortizoarelor este o mare tzeapa; am platit 300 de lei (pretul unui amortizor nou Sachs) si nu m-au tinut decat 2 luni; sunt unii baieti pe aici care isi tot fac reclama, la reconditionat; daca te duci la ei si ii asculti zici ca sunt cei mai mari mecanici. nu recomand; NU RECONDITIONATI AMORTIZOARE. This post has been edited by stfnt: 8 Jan 2021, 12:53 |
--------------------
Renault
Laguna
III 2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 15:52 |