Probleme motor, need help
![]() ![]() ![]() |
Probleme motor, need help
popfelicianmaxim |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 November 09 ![]() |
|
||
--------------------
renault
twingo
1994
|
|||
0ctavianus |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 10 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Pai probabil ai probleme cu compresia si ai nevoie de o segmentare.
La 243000 de km nu inteleg de ce ti se pare consumul de 7,4l /100km in afara exagerat. Eu as spune ca e foarte bine. Cam atat cred ca imi ia si mie, iar in oras eu as pune maxim un 10l/100km, deci nu vad nimic aiurea la km astia. This post has been edited by 0ctavianus: 24 Feb 2011, 21:17 |
--------------------
Renault
Twingo
1994
|
|
sckhreech |
![]()
Post
#3
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Ccel mai bine este sa iti completezi locatia la profil .
Revenind la problema ta in primul rand ar trebuii sa faci un test de compresie , apoi sa verifici toti senzorii de la motor si sonda lambda . Consumul este intradevar mare pentru motorul acesta . Treaba cu "pusul in cap" la plecare se poate datora unei mari cantitati de benzina in momentul intrarii motorului in sarcina care nu se arde in totalitate . Toba de esapament cum este ? ...neagra ? bujiile vechi cum erau ? afumate ? <span class='edit'>24 Feb 2011, 22:49:</span> QUOTE(0ctavianus @ 24 Feb 2011, 22:17) Pai probabil ai probleme cu compresia si ai nevoie de o segmentare. La 243000 de km nu inteleg de ce ti se pare consumul de 7,4l /100km in afara exagerat. Eu as spune ca e foarte bine. Cam atat cred ca imi ia si mie, iar in oras eu as pune maxim un 10l/100km, deci nu vad nimic aiurea la km astia. eu zic ca si la km aceia consumul este tot mare la viteza de 90kmh . 10 intr-un oras ca Bucuresti este ok , eu consum pe vremea asta rece si pe traficul asta de rahat cam 7.5- 8.5 ,dar masina nu are nici 50.000 ..... si este si generatie mai noua . Cea din 95 (pe care nu o pot scoate de la semnatura ![]() ![]() This post has been edited by sckhreech: 24 Feb 2011, 21:50 |
--------------------
Twingo
C064
- DE BUCURESTI
1995 Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
In seara asta adica intre orele 22.00 si 23.15 masina mea a reusit exceptionala performanta de a consuma 7l in 41 de km ... eu ce sa mai zic, considerand ca am iesit putin cu prietena la plimbare , orasul e liber, semafoarele pe intermitent, viteza a fost cam 42-45km/h in treapta a3a mers lin. Si sa zicem ca in afara de cei 41 de km am mai stat la relantiu maxim 10 minute cu caldura pornita.
Are 172.000 de km , am verificat senzori par ok, la sonda lamba ... habar nu am exact ca nu prea a tinut vremea cu mine , compresia nu am masurat-o dar inainte sa sparg cutia de viteza adica la 171.000 km , a mers pe autostrada cu 160km/h pe ceas si pe gps indica 152km/h . Eu nu am gasit la mine in oras undeva sa fac o diagnoza . Tot incep eu sa cred, este ca am injectorul decalibrat, am dat tot filtru de aer jos intr-o zi, am pornito mi-am bagat capul deasupra injectie m-am uitat cu o laterna in timp ce o acceleram si nu mi-a placut deloc felul in care pulveriza. Presiune care o face pompa am verificato este intre 1.0-1.1 bar deci se incadreaza. Eu extern in limitele legale de viteza scot o medie de 8.0-8.5l/100km cea ce mi se pare exagerat de mult in concluzie sigur are ceva da nu ii dau de cap in lipsa diagnozei ![]() popfelicianmaxim - sfatul meu este sa reusesti sa ii faci o diagnoza, cauta pe cineva care are tester CLIP ! This post has been edited by TheEnZo: 24 Feb 2011, 23:42 |
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
popfelicianmaxim |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 November 09 ![]() |
salut
bujiile vechi erau negre si nu scoate fum negru. ma tot intreb : oare au fost reglati tachetii cum trebuie? |
--------------------
renault
twingo
1994
|
|
pbo |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 25 June 10 ![]() |
Eu asi zice sa incerci sa mergi la mecanic sa iti curate clapeta de acceleratie + sa faci un tester sa vezi daca nu e si de la sonda lambda sau poate descoperi altceva la tester.
Succes! |
--------------------
Renault
Twingo
1995
|
|
popfelicianmaxim |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 November 09 ![]() |
luni ma duc la tester. sa vedem ce bube are:))
|
--------------------
renault
twingo
1994
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
Ai ajuns sa faci o diagnoza ?
|
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
vino watt |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 September 10 ![]() |
...ai grija sa nu te fure daca o segmentezi ... eu am facut treaba asta singur in vara si am cheltuit doar 185 ron pe supape noi (le-am inlocuit) si 60 ron pe garnitura de ch noua...
This post has been edited by vino watt: 1 Mar 2011, 16:29 |
--------------------
renault
twingo
1999
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Ai si segmentat-o sau doar ai schimbat supapele / scaunele + chiuloasa aranjata ? Si cum sa il fure? (doar de curiozitate...)
Staniol/indigo and stuff? Se mai practica din astea? Sau au aparut intre timp "metode noi" ? This post has been edited by bubu782001: 1 Mar 2011, 16:44 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
vino watt |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 September 10 ![]() |
am scos tot...si curatat....asta dupa ce s-a rupt cureaua si a indoit toate supapele (impropriu spus eu...a fost prima data cand am facut asta..a fost practica alaturi de tatal meu...el e cel ce se pricepe)...practica noua este in factura...dak schimba piese... sunt puse cu un adaos comercial my mare...plus se trec ore de lucru my multe (manopera e cea my scumpa)...la asta ma refeream....piese ieftine trecute cu un alt pret...in service
This post has been edited by vino watt: 1 Mar 2011, 22:18 |
--------------------
renault
twingo
1999
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
vino watt - incearca sa nu scrii ca pe mess, ca sa nu ne chinuim sa descifram ce vrei tu sa ne zici.
C3G are distributie pe lant si nu pe curea ! Ce treaba are consumul , cu reparatia unui motor dupa ruperea curelei de distributie,si preturile practicate de anumite service-uri ? |
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
vino watt |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 September 10 ![]() |
ok
|
--------------------
renault
twingo
1999
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
TheEnZo vezi ca la masina din semnatura lui vino watt (1999) ...100% este motor D7F - deci distributie pe curea. Si este chiar Twingo faza a 2-a (Twingo dupa 1998). C3G-ul a cam disparut de pe semnatura Twingo dupa 96...
Twingo a beneficiat doar 3 ani de monopunct...in 94, in 95 si in 96 (ultima lui strigare). Dupa acea data nu a mai vazut injectie monopunct. Doar multipunct, cu 8 sau 16 VOLTI ![]() This post has been edited by bubu782001: 1 Mar 2011, 23:27 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
Am citit ce masina are , dar initiatorul topicului are probleme cu C3G ! Daca vino watt are probleme cu motorul lui ... sa deschida si el un topic cu probleme legate de D7F. (Daca le incurcam asa pe toate cand mai vine unu sa citeasca pe aicea intelege fix o duda)
This post has been edited by TheEnZo: 2 Mar 2011, 12:18 |
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
vino watt |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 September 10 ![]() |
...sorry , daca te-am deranjat cu raspunsurile/parerile mele...
|
--------------------
renault
twingo
1999
|
|
popfelicianmaxim |
![]() ![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 November 09 ![]() |
am fost la tester.... cica totul este ok... compresia ok...
![]() nu imi prea vine sa cred... i-am facut plinul , am facut 120 de km si mai am un sfert de rezervor:) mi-au spus sa schimb catalizatorul ca 'poate' e infundat.. daca ma ajuta cineva cu un manual service as fi recunoscator. vreau sa ma apuc eu de treaba. va multumesc anticipat. ![]() |
--------------------
renault
twingo
1994
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE mi-au spus sa schimb catalizatorul ca 'poate' e infundat.. ![]() ![]() ![]() Rau faci ca nu il schimbi... Si dupa ce il schimbi or sa zica ca e motorul si ca sa il schimbi si pe ala. ...ce tampiti... 1. Vezi sa nu-ti traga aer fals pe la corpul clapeta... (garnituri belite, piese cu probleme) 2. Verifica sa nu ai IAC-ul blocat... 3. Fa si tu un test la senzori (cel putin la ala de temperatura aer si la MAP) - cauti frumos manualul pe forum si te uiti sunt trecute valorile acelor senzori (rezistenta lor). 4. Fa o diagnoza la unul care STIE sa faca o diagnoza. PS TheEnZo ... QUOTE Daca le incurcam asa pe toate cand mai vine unu sa citeasca pe aicea intelege fix o duda Pe pariu cu tine pe ce vrei tu ca se vor face 10001 de topicuri (cu acelasi subiect) indiferent de cat de mult vreo sa le grupezi si sa le explici oamenilor sa fie organizati... In consecinta ORICUM nimeni nu intelege din start ce ar trebui...ce pretentii sa mai avem? This post has been edited by bubu782001: 3 Mar 2011, 21:29 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
micul75 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 March 11 From: constanta ![]() |
![]() am si eu o problema cu micul meu: porneste la 'sfert' si rece si cald,dar dupa ce parcurg cca.2-3 km se tureaza la relantiu si cand accelerez in sarcina 'moare motorul',dupa ce scot pe liber se tureaza din nou din ce in ce mai tare. o opresc din cheie dupa care o repornesc merge excelent vreo cateva sute de metri si incepe iar sa se tureze. am demontat clapeta , am curatat-o bec,am schimbat si filtrul de benzina ,chiar dak stiam ca nu este de acolo. am cu ea 110 mii km. ma poate ajuta cineva cu vreun sfat ? |
--------------------
renault
twingo
2000/D7F-F7-02
|
|
matzval |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 October 10 From: Arad ![]() |
Cred că ar trebui să verifici debitmetrul de aer, senzorul de poziție al clapetei și chiar cablul de accelerație (să nu rămână agățat).
Altă cauză ar putea fi o citire incorectă a temperaturii, fie din cauza sondelor fie din cauza calculatorului. Uneori ajută o resetare a acestuia, cel mai simplu fiind să decuplezi bateria pentru cel puțin 24 de ore. This post has been edited by matzval: 12 Mar 2011, 20:58 |
--------------------
Renault
Twingo
1995 / C064 / C3G-702 Nissan Primera 1999 / WP11E / SR20DE + MCVT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE Cred că ar trebui să verifici debitmetrul de aer... Twingo nu are debitmetru de aer - si nici nu a avut vreodata pe nici o motorizare. Poate doar Twingo 2 pe TCE sau diesel... QUOTE Uneori ajută o resetare a acestuia, cel mai simplu fiind să decuplezi bateria pentru cel puțin 24 de ore Poti scoate si pentru 24 de ore si pentru 5 minute bateria, erorile nu vor fi uitate sau sterse. Astea sunt basme. Spun asta pentru ca ma ocup cu astea si le cam stiu. Pentru a reseta calculatorul trebuie executata rutina de initializare din softul de diagnoza - apprentisage. NU ai cum sterge un EEPROM daca ii tai alimentarea. ![]() In nici un manual nu specifica scoaterea bornei pentru a sterge erorile. La cum spune micul75, mie imi miroase a IAC defect sau pe moarte. Verifica functionarea motorasului pas cu pas - IAC. Daca esti in Bucuresti poate ne vedem si iti fac o diagnoza - free of charge ![]() Daca esti in Constanta (dupa cum vad in semnatura ta) asteapta cam pe saptamana care vine (weekend-ul viitor) a ajung acasa, si eu sunt din C-ta, ma rog ai mei, si iti fac o diagnoza eventual arunc o privire. Ok? This post has been edited by bubu782001: 13 Mar 2011, 00:22 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
matzval |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 October 10 From: Arad ![]() |
Da. M-am grăbit cu debitmetrul - prea multe mașini au probleme din cauza lui.
Cât despre reinițializarea computerului... nu te costă nimic să încerci. |
--------------------
Renault
Twingo
1995 / C064 / C3G-702 Nissan Primera 1999 / WP11E / SR20DE + MCVT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE Cât despre reinițializarea computerului... nu te costă nimic să încerci. ![]() matzval, nu merge, nu are cum. Injectia ta, de exemplu pur si simplu nu stocheaza erorile intr-un RAM ci intr-un EEPROM, aflat in procesorul TMS370 din ECU tau (IAW 6R.30). Mai citeste si tu aici http://focus.ti.com/mcu/docs/mcucodeexnews...d=98&tabId=1516 This post has been edited by bubu782001: 13 Mar 2011, 10:44 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
matzval |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 October 10 From: Arad ![]() |
Ai perfectă dreptate în ceeace privește EEPROM-ul.
Doar că aici se stochează numai stările de eroare detectate ca atare (freeze frame), care generează activarea unui martor pe bord. Dar micul75 nu a pomenit nimic despre asta și de aici am plecat cu raționamentul. În descrierea microcontrolerului (ca la aproape toate celelalte), sunt pomenite și zonele de memorie (cvasi)volatilă: regiștrii de stare-program, regiștrii de manevră, memoria de lucru. Pot exista condiții software și/sau hardware care duc la nedetectarea unei stări de eroare (avem destule exemple în ultima vreme, dar și numeroasele buletine interne și update-urile de firmware). Nu contest nici faptul că cea mai bună metodă de reinițializare ar fi cu un echipament corespunzător. |
--------------------
Renault
Twingo
1995 / C064 / C3G-702 Nissan Primera 1999 / WP11E / SR20DE + MCVT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Logica este foarte simpla. In domeniu auto cam toate erorile prezente pe un ECU de orice natura ar fi el (injectie, airbag, abs etc) sunt stocate permanent pentru a putea fi identificate respectiv studiate de fabricant in caz de probleme.
Dupa cum o spui si tu, micul75 nu a specificat nimic cu privire la martori aprinsi samd...deci fara o diagnoza nu poti sa ii dai de cap. Nu prea mai tine cu ascultat-ul motorului sau cu ciocanul. Si nici mecanici care sa stie la obiect cum merge un anumit tip de motor, nu prea mai exista. Atunci explica la ce ajuta sfatul oferit de tine, cu decuplarea bornei pentru 24h ? Referitor la resetare, pur si simplu ti-am raspuns ca nu reprezinta o metoda de reset al ECU-ului prin decuplarea alimentarii - nu se resetaza si atata tot. Dupa cum spuneam sunt basme. Insa tie iti place sa te contrazici. PS nu trebuie sa se aprinda martorul ca sa se inregistreze o eroare in eeprom. Exemplu : fa diagnoza la un UCH de Logan si o sa vezi inregistrata o eroare (la marea majoritate) cu privire la semnalul RF de la cheie (si nu apare nici un martor aprins) insa eroarea exista si este stocata in eeprom. Si eu am avut stocate in injectie 2 erori si nici un martor aprins. Daca stiai spuneai ca: sunt 3 level-uri de erori (dupa gravitate). La primul nivel nu se aprinde nimic, la al 2-a se aprinde martorul din bord, iar la al 3-lea nivel clipeste martorul (deja este grav tare cand clipeste) iar injectia nu mai porneste (vb aici de cazul injectiei). Iar erorile astea se stocheaza in eeprom. Sfat: Intai documenteaza-te la modul in care functioneaza un ECU, studiaza comportamentul acestuia cu o diagnoza, eventual fa ceva teste pe el, si pe urma discutam. This post has been edited by bubu782001: 13 Mar 2011, 12:48 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
micul75 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 March 11 From: constanta ![]() |
salut domnilor
cred ca am gasit'buba' ![]() in corpul clapetei sunt 3 'mufe' nu stiu ce actioneaza ele dar... sunt 2 negre in partea dinspre parbriz si una alba la baza corpului clapetei, am scos mufa neagra amplasata in partea de jos dinpre parbriz si totul este ok. urmari : azi dimineata am pornit masina ,numai am soclu automat dar masina functioneaza perfect. nu stiu dak trebuie schimbata doar mufa acea,daca se poate scoate din corpul clapetei? ![]() in legatura cu resetarea nu stiu daca are vreun efect.am citit in maualul de la opel la taicamiu si intradevar spune ca poti deconecta bateria cca 10 minute dar nu spune daca remediaza problema,spune doar ca sterge eroarea aparuta in calculator. oricum o sa incerc si asta si va spun . ms oricum ptr sfaturi. bubu daca spui ca treci prin constanta luam legatura daca esti disponibil,in weekend caci in cursul saptamanii masina o foloseste sotia mea ,il duce pe baiat la scoala,dar oricum eu sunt in concediu acum si am timp mai mult ps.niciun martor nu sa aprins, nu cunosc denumirea pieselor de pe masina asta dar idee am despre un motor,si cum spuneai cu ''ciocanul si cu ascultatul motorului'' ai dreptate ,din cauza asta am cerut si eu un sfat.caci motoare am reparat la greu in viata asta de ...,dar cu senzori si ''lamda''samd chiar nu stiu. ms anticipat. |
--------------------
renault
twingo
2000/D7F-F7-02
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mufa aia neagra este de la IAC (Idle Air Control - socul automat). Aia alba este de la senzorul de temperatura aer (este amplasat in partea inferioara a corpului clapeta) cealata mufa neagra este de la senzorul de pozitie clapeta.
Din pacate la unele modele de D7F IAC-ul este ambutisat in corpul clapeta si in consecinta nu poate fi schimbat decat odata cu corpul clapeta. Dupa cum m-am pronuntat de la inceput... se pare ca IAC-ul este pe duca. This post has been edited by bubu782001: 13 Mar 2011, 16:53 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
micul75 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 March 11 From: constanta ![]() |
cam cat costa un IAC?
|
--------------------
renault
twingo
2000/D7F-F7-02
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
micul75 nu e problema cat costa...problema e ca este ambutisat la tine (sau nu este?) sunt fix 2 modele unul care e prins in suruburi, si altul care e ambutisat. Daca imi dai mai multe detalii despre masina (codul de fabricatie samd) pot afla codul original la IAC-ul tau, cu care cod, cautam pe e-bay...si vedem ce si cum...
|
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
micul75 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 March 11 From: constanta ![]() |
de fapt corpul clapeta cam cat ar costa?
13 Mar 2011, 17:58: al meu este ambutisat in corp This post has been edited by micul75: 13 Mar 2011, 17:58 |
--------------------
renault
twingo
2000/D7F-F7-02
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 05:11 |