Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

Un nou inceput... credeam, Dacia Solenza Scala

Iulikk
post 16 Jul 2013, 18:20
Post #61


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Filtru de A/C = filtru habitaclu? (adica ala in forma de paralelipiped)


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 20 Jul 2013, 14:14
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Da, am schimbat si placutele de frana, si filtru A/C=filtru aer habitaclu. Suflat filtru aer motor.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 20 Jul 2013, 16:00
Post #63


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(Danut 88 @ 20 Jul 2013, 15:14)
Suflat filtru aer motor.
*


Prost obicei.

This post has been edited by cdadan: 20 Jul 2013, 16:01


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 21 Jul 2013, 10:23
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




La ce foloseste suflatul filtrului de aer?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 21 Jul 2013, 15:40
Post #65


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Plm, e scump unu nou.... 25 de lei mellow.gif .

This post has been edited by Iulikk: 21 Jul 2013, 15:41


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 21 Jul 2013, 17:36
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Si de ce sa-l schimb in fiecare an, daca fac doar 7000km pe an? Prost obicei al vostru ca da-ti banii aiurea. In plus, daca ma zgarceam la bani, fitrul pentru habitaclu nu-l mai schimbam.Nu-mi place sa dau bani aiurea.

This post has been edited by Danut 88: 21 Jul 2013, 17:39


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 21 Jul 2013, 17:44
Post #67


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




S-înt de-a cord cu ti-ne! Un filtru decît puțin uzat, sulfat d-e praf e c-a nou!


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 21 Jul 2013, 17:45
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




La filtrul de aer se obtureaza orificiile microscopice, de aici schimbarea culorii lui in negru. Daca il aspiri sau sufli, elimini doar mizeria de suprafata, cea care obtureaza orificiile ramane binemersi acolo.

Daca faci 7000 de km anual si nu tragi tare de masina in extraurban, poti sa-l lasi asa, dar suflatul lui nu ajuta la nimic. Important este sa elimini praful microscopic, ceea ce e imposibil la un filtru de hartie si nu se justifica.

Suflatul si spalatul se justificau la masinile din timpul razboiului, cu filtru textil la care intr-adevar avea efect acest lucru, dar se practica si destul de des.

This post has been edited by Laurentziu83: 21 Jul 2013, 17:46


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 21 Jul 2013, 19:04
Post #69


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Danut 88: io, fac exact invers. Adica... schimb filtru de aer in fiecare vara... iar pe cel de polen... ăăăăăăăăă... cred ca l-am schimbat acu' 3 veri biggrin.gif .


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 24 Oct 2013, 07:56
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Nu am mai scris de mult pe aici. Ieri am pus rotile de iarna, am schimbat un colier la toba de esapament ca ruginise si nu-si mai facea treaba cum trebuie, am facut si geometria si a iesit surprinzator de bine. Spatele fiind punte fixa si neavand ce-i face a ramas pe rosu. Pe fata am reglat doar convergenta si au iesit toate unghiurile, cam la limita dar sunt in tolerante.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 2 Dec 2013, 22:38
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




A venit vremea rece si s-a defectat termostatul. l-am inlocuit cu unul de origine?. Pe ambalajul scrie "piese de origine" dar fara cod. Am intrebat in cateva parti, preturi diferite, marci diferite pentru acelasi produs in ambalaj de origine. Adica, termostat "calorstat" in ambalaj original-20 lei si termostat "dauphinoise thomson" tot ambalaj original-50 lei; ambele made in france temp. deschidere 89gr.C. in targ la Vitan. Am luat calorstat.

Attached thumbnail(s)
IMG_20131201_225803.jpg ( Size: 535.05k ) Number of downloads: 987
IMG_20131201_230207.jpg ( Size: 608.55k ) Number of downloads: 1061


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 19 Dec 2013, 22:31
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Ca tot e vremea buna afara, masina cere bricolaj. Am schimbat motorasul pas cu pas, cam o saptamana a mers bine, de vreo doua zile face la fel. Nu stiu ca sa-i mai fac. Colac peste pupaza au incept si stergatoarele sa se loveasca intre ele din cauza jocului mare, strambandu-mi stergatorul de la sofer. M-am apucat sa-i pun bucsi si la ansamblu acum vreo doua seri, am si sudat pe acolo, l-am reparat. Daca nu era taxa asta, cred ca la primavara ii puneam gand de maritat. Nu stiu ca sa-i fac la relantiul asta la rece. Sa-i schimb ansamblu clapeta?


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 19 Dec 2013, 22:47
Post #73


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




QUOTE(Danut 88 @ 19 Dec 2013, 22:31)
Nu stiu ca sa-i fac la relantiul asta la rece. Sa-i schimb ansamblu clapeta?
*


Merită încercat.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 20 Dec 2013, 00:23
Post #74


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Poti incerca sa cureti bine si sa gresezi un pic. La mine a mers acum vreo 3..4 ani. Cam de o saptamana cand e rece, la pornire se ambaleaza usor si revine parca ar ar fi un pendul. Solutia (zic cei de la service) este sa schimbi totul, dar cu ceva nou. Noroc ca electricianul de la service ii place sa mestereasca, asa m-a scapat de multe "schimbari".

LE. Nu motorul cred ca e de vina, ci lagarul clapetei care se imbiba cu mizerii si se gripeaza, sau merge greu.!

This post has been edited by gotronic: 20 Dec 2013, 00:25


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 22 Dec 2013, 23:14
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Dupa multe incercari, nervi si inca 120lei aruncati aiurea in ajun de craciun cred ca am gasit problema!!!! Maine dimineata voi fi sigur daca da sau daca nu. Ieri am cumparat un corp clapeta SH de la un coleg de pe forum, l-am montat si surpriza, astazi de dimineata facea la fel. L-am demontat pe cel cumparat, am montat MPP original pe corpul meu si l-am montat pe masina. Am facut cateva probe montant corpul in diferite pozitii (tinut apasat cu mana pe galerie si inclinat cat sa traga aer fals). Problema cred ca a fost (sper sa fie asta ca am innebunit la cati "specialisti"s-au uitat la ea si mi-au dat acelasi raspuns) la montarea carcasei filtrului de aer; Cand montam carcasa se misca corpul de pe galerie, il fixam inclinat si tragea aer fals pe acolo. Am pornit-o acum vreo ora si mergea bine, acum sa vedem maine dimineata.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 10 Jan 2014, 22:11
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Teste, teste si iar teste.ieri am montat un corp clapeta sh de proba, porneste bine;am zis ca-l cumpar-100lei. Pe urma m-i s-a pus pata pe al meu-de ce nu vrea sa mearga motorasul pas cu pas cel nou???-si le-am intors pe amandoua pe toate partile si am ajuns la concluzia ca nu inchide bine motorasul pe corp. Am tras mai mult de capul acela al motorasului si l-am montat. A facut figuri vreo trei -patru porniri si si-a revenit. Acum sa vedem minunea, daca nu merge nici acum cumpar corpul de clapeta care l-am pus de proba. Ma streseaza tare chestia asta.

10 Jan 2014, 22:12:
Teste, teste si iar teste.ieri am montat un corp clapeta sh de proba, porneste bine;am zis ca-l cumpar-100lei. Pe urma m-i s-a pus pata pe al meu-de ce nu vrea sa mearga motorasul pas cu pas cel nou???-si le-am intors pe amandoua pe toate partile si am ajuns la concluzia ca nu inchide bine motorasul pe corp. Am tras mai mult de capul acela al motorasului si l-am montat. A facut figuri vreo trei -patru porniri si si-a revenit. Acum sa vedem minunea, daca nu merge nici acum cumpar corpul de clapeta care l-am pus de proba. Ma streseaza tare chestia asta.

This post has been edited by Danut 88: 10 Jan 2014, 22:12


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan90
post 11 Jan 2014, 11:42
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 962
Joined: 1 November 09
From: Botosani




Danut 88, ai mai rezolvat cu garnitura de chiuloasa? Si mie umezeste cu ulei fix un zona indicata de tine. Eu am cumparat si garnitura, astept buget sa fac si planeitatea, si trec la schimbat. Am restrans-o putin la mana si a mers destul de mult, dar tot umezeste. Era stransa cam la misto, ori s-a asezat in timp. Planeitatea voi constata dupa demontare daca este necesara, dar nu o dau jos pana nu am bani si pentru asa ceva pentru ca e cea mai posibila cauza. Garnitura fiind metalica si nu din clingherit.


--------------------
Dacia Solenza 2004 - BT-90-PAN
Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 13 Jan 2014, 09:26
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Nu am desfacut chiulasa. O las asa ca nu pierde sa se cunoasca pe joja si nici nu afecteaza noxele.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 15 Jan 2014, 09:22
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Am schimbat zilele trecute corpul clapeta cu unul sh de proba. Pama la urma l-am cumparat si functioneaza ok.Sper sa functioneze mult si bine.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 28 Jan 2014, 09:02
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Nici nu a venit bine zapada si deja am facut prima dauna la masina. S-a rupt urechea de la bara pe care se prinde suportul de proiector. Intr-un viraj am dat cu coltul din dreapta al barii intr-un maldar de zapada si a rupt suportul de proiector. sad.gif


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tavan01
post 16 Feb 2014, 09:50
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 19 December 13




Intrebare am o solenza scala 2003 , are filtru de polen? ca unii zic DA alti NU smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Scala - B-69_cok
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 16 Feb 2014, 10:01
Post #82


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Daca este dupa luna aprilie (adica Scala 1.4MPI), are sigur.


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 16 Feb 2014, 10:21
Post #83


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




De fapt, daca are aer conditionat are sigur.
Uita-te singur, ridici capota, scoti plasticu' ala negru de la stergatoare, iar in partea de la pasager vei vedea un manunchi de fire care vine peste un capac. Dai manunchiu la o parte si vei vedea un surub mic... de 6 parca. Desurubezi, scoti capacul si acolo tre sa fie filtru. Dar daca nu ai aer conditionat sunt 90% sigur ca nu ai.

Chestia asta nu tine de anu' de fabricatie, ci de tipul aerotermei (cu AC sau fara AC).


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 16 Feb 2014, 11:49
Post #84


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Toate modelele Scala au aer conditionat, inchidere centralizata, eleron si servodirectie. (sunt varful echiparii). Singurele optionale erau gentile de aluminiu si vopseaua metalizata. Varianta 1.4MPI are airbag sofer si caroserie ranforsata superior (din cate stiu este ca si cea de diesel si cantareste cu cca 100Kg in plus), adica la impact frontal tot motorul se duce sub scaunele pasagerilor din fata nu in genunchi.

This post has been edited by gotronic: 16 Feb 2014, 11:56


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 16 Feb 2014, 13:59
Post #85


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Ok. Asa o fi (desi nu e cum spui tu). Scala 1.4MPI sunt toate Solenzele. Nu exista scala pe diesel. Inscriptia aia nu are nicio legatura cu ramforsarile. Acea inscriptie de pe spate a aparut cand s-a introdus pe Solenza motorul 1.9D.

Daca are AC are si filtru de polen.


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 16 Feb 2014, 14:40
Post #86


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Nu este adevarat, poate multi si-au pus "abtibild" de 1.4mpi. Sunt si fara 1.4 mpi (primele modele, fara airbag si alta caroserie la structura). Stiu ca am fost la drive test cand au aparut (undeva prin septembrie 2013). Atunci a aparut si versiunea diesel de 1,9 cu care am facut si drive testul. Este adevarat ca cele fara 1.4 mpi s-au produs pana in septembrie dupa care nu s-au mai fabricat. Erau toate versiunile de la eoropa parca (chele chiar fara turometru si bricheta care erau cca 4300euro) pana la scala (varianta full care costa 6500 euro si primeai bonus jante de aluminiu la promotie). Mai erau confort, clima si inca o varianta care nu imi mai aduc aminte. In varianta diesel scala (sau cred ca nu era varianta asta) avea alte optiuni decat benzinara. (nu avea aer conditionat si nici servodirectie la primele modele, ca nu incapeau). Ulterior parca au bagat doar servodirectie la diesel din cate imi aduc aminte.

This post has been edited by gotronic: 16 Feb 2014, 14:43


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 16 Feb 2014, 14:59
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




Scala nu a existat , decat benzina ,
1,4 mpi =1,4 multi point injection adica injectie multipuct
1,9d =solenza AVANTAGE

solenza clima si scala are filtru de polen , diferentele intre clima si scala sunt 2 eleronu si jante aliaj


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 17 Feb 2014, 19:44
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




acum mi-am adus aminte 1,9d mai poate fi si Prima


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 30 Jun 2014, 12:05
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Salutare, nu am mai scris de mult pe aici. Masina sunt destul de multumit de ea, I-am mai facut acum o revizie, ulei + filtre schimbate,lichid de frana schimbat si ala, verificat jocuri, testat suspensii, frane... Este in regula pana acum.Am ajuns la vreo 90.700km. Multi kilometrii fara problem va urez in continuare.


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 25 Jan 2015, 14:24
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




MAi scriem si noi prin jurnalul acesta. Anul trecut prin septembrie am mai inlocuit si noi pivotul pe dreapta fata, bucsile la bascule, bucsile la bara stabilizatoare, bateria si iar MPP-ul. Vad ca pana acum nu a mai facut figuri si sper sa numai faca, daca va mai face ma risc sa cumpar un corp clapeta nou original.

This post has been edited by Danut 88: 25 Jan 2015, 14:25


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2025 - 20:38
Dacia