Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Renault Symbol 1.2 16V - 2012, masina noua, cheltuieli.... dileme...

bylexus
post 6 Apr 2012, 22:31
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




Buna! smile.gif
Am acordat avansul pentru un Renault Symbol Start 1.2 16V si astept masina undeva prin Mai.
As avea cateva intrebari pentru dumneavoastra.

1. La ce cheltuieli de mentenanta sa ma astept cand voi ridica masina? (am inteles ca nu vine din fabrica cu filtru polen)

2. Cum sa ii fac rodajul?

3. Sa fac schimbul de ulei dupa primii ~4000 - 5000 km sau nu are rost?

This post has been edited by bylexus: 6 Apr 2012, 22:31


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 6 Apr 2012, 22:36
Post #2


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Cheltuieli: benzina, revizii (nu stiu exact cat mai costa in reprezentanta, dar poti sa intrebi direct la ei), filtrul de habitaclu ar fi bun. Radio cd are?

Rodajul: scrie in carte undeva, la benzina parca recomandau sa nu depasesti 3500 de ture in primii 1000 km.

Ulei: nu cred ca se schimba mai devreme decat la cat ar fi normal (15 000 km cred).


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 6 Apr 2012, 22:40
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




dat fiind motorul nou pe masina inteleg faptul ca nu trebuie depasit 3500 de ture, dar ma intreb daca nu cumva trebuie schimbat si uleiul mai repede(ma gandeam sa-i fac schimbul undeva la maxim 5000 km)..... ma gandesc ca prin uzura motorului vor fi depuneri de particule metalice in ulei, filtru, motor... etc....
nu ma prea pricep.... doar presupun....
radio/cd nu are... ii pregatesc un aftermarket smile.gif


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian2011
post 6 Apr 2012, 22:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 693
Joined: 30 August 11
From: Isle of Man




Felicitari!
-cand ridici masina trebuie sa faci la ei(cica) asigurarea RCA ca altfel nu pleci cu masina.pe mine pe 6 luni m-a dus la 350ron(muuuuuult).dar eram departe de orice alta agentie de asigurari si am facut la ei,ca vroiam sa plec cu masina atunci.
-numerele rosii undeva la 100ron maxim.
-or sa vrea sa iti bage pe gat set de covorase(280ron) si aparatori noroi(ca si apara la cat de minuscule sunt) 200ron setul,bare pavilion portbagaj(atentie doar barele) 350ron.fiecare cum crede.eu am zis NU,NU si NU.
-de lipsa filtrului am aflat dupa cumparare.cand am aflat si cat ma costa sa il pun la ei m-am lasat pagubas.l-am pus singur dupa cateva luni cu 27 ron(filtrul) ,manopera gratis ca doar nu ma taxam singur!
-daca vrei neaparat sa ii schimbi uleiul dupa 5000km nimeni nu te poate opri,doar tu esti proprietarul.eu sincer nu ii vad rostul.
-eu la a mea dupa primii 5500 km m-am dat la ea mai tare(gen 4000rpm=135km/h).pana atunci cuminte pana la 3000rpm=90km/h)


--------------------
Renault Symbol 2011 Collection 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 6 Apr 2012, 23:19
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




multumesc @adrian2011.

Bine ca m-ai lamurit si pe mine cum sta treaba cu toate astea....
Din ce am vazut pe internet nu merita aparatorile de noroi, bare pavilion portbagaj clar,... ca nu merita, iar covorasele prefer sa le cumpar din supermarket....

Cu filtrul de polen nu voi avea de ales, dar cu RCA-ul in mod cert nu voi miza pe ofertele lor.

Referitor la CASCO?
Am o oferta buna de la Astra Asigurari... 305 euro + fransiza 100 euro la eveniment si 20% la dauna totala, iar masina este evaluata la 7900 euro.


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian2011
post 7 Apr 2012, 06:46
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 693
Joined: 30 August 11
From: Isle of Man




CASCO e binevenit oricand!eu am tot amanat ca il fac si nici in ziua de azi nu am facut.
dar de ce tocmai in MAI ridici masina?ai comandat-o cu vreo vopsea speciala sau o configuratie de dotari proprie?eu in cel mult 1 saptamana de cand am fost sa intreb am si luat masina.


--------------------
Renault Symbol 2011 Collection 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Phonyx
post 7 Apr 2012, 11:26
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 8 March 08




Si un coleg de al meu si-a comandat un clio star,nu mai aveau pe stoc asa ca ii vine direct din fabrica.Undeva tot in luna mai,la negocieri am participat si eu si am scos un cd player din partea dealerului.Masina a fost comandata prin programul rabla.


--------------------
Chevrolet Cruze - BH- CRZ 1.8LT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 7 Apr 2012, 12:25
Post #8


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(adrian2011 @ 6 Apr 2012, 22:57)
eu la a mea dupa primii 5500 km m-am dat la ea mai tare(gen 4000rpm=135km/h).pana atunci cuminte pana la 3000rpm=90km/h)
*


Te puteai da de la inceput fara sa contravina rodajului.
In ultima treapta de viteza poti depasi cele 3000 rpm, dat fiind ca la acea viteza racirea este suficienta datorita curentului de aer pe care il ai la peste 100km/h.

In carte parca si scrie ceva de ganul "in primii 1000 km se recomanda a nu se depasi 3000 rpm sau 120 km/h.(viteza la care oricum ai peste 3000)

This post has been edited by vallixx: 7 Apr 2012, 12:25


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 7 Apr 2012, 12:41
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Rodajul n-are legatura cu racirea. Racire buna are motorul si la V max, dar asta nu inseamna ca e indicat sa mergi la V max in rodaj.
bylexus - cel mai bine citesti in manual si te vei lamuri in legatura cu rodajul. Oricum nu e o tragedie daca depasesti ocazional 3500rpm. Important e sa nu mergi constant la turatii ridicate.

Cat despre costurile de mentenanta, daca nu vei face reviziile in service-uri Renault vei iesi chiar ieftin. Daca ai timp sa cotrobai prin magazine dupa ulei si filtre, ai putea sa ajungi cu costul unei revizii simple undeva in intervalul 200-250 lei + costul manoperei.

This post has been edited by diesel_power: 7 Apr 2012, 12:42


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 7 Apr 2012, 13:17
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




Cum sa caut prin alte magazine? E permis sa vin eu cu piesele de la alte magazine sa le schimb la reprezentanta si sa platesc doar manopera? Neaparat de origine cu holograma smile.gif nu?


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 7 Apr 2012, 14:40
Post #11


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Nu prea poti veni cu piesele tale. Daca vrei sa ai garantie, in principiu trebuie facute la ei reviziile, cu piesele lor. Dupa ce nu mai ai garantie poti intradevar sa reduci mult costul reviziilor, un -40% lejer fata de reprezentanta.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 7 Apr 2012, 18:16
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




M-am gandit ca peste 6 luni de la achizitie sa ii fac un schimb de ulei datorita perioada de rodaj in care va fi motorul(maxim 6000 km).
Ce parere aveti? Sunt bani aruncati in vant?


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian2011
post 7 Apr 2012, 19:27
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 693
Joined: 30 August 11
From: Isle of Man




eu zic ca DA! a mea are 8 luni,am deja 11000km parcursi si merge struna,si nu am schimbat nimic la ea de cand am luat-o(cu exceptia gumelor de vara/iarna).daca te hotarasti sa il schimbi totusi, zi-le sa il stranga in ceva curat si da-l de pomana la un crestin care il mai poate folosi lejer inca 9000km biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol 2011 Collection 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 7 Apr 2012, 19:55
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Il schimbi de pomana. Doar pentru ca asa se facea la motoarele vechi nu inseamna ca e necesar si la cele moderne. Dar sunt banii tai, faci cum vrei smile.gif


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 7 Apr 2012, 20:04
Post #15


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Bani aruncati. Nu fa schimbul de ulei decat la revizia de un an. Filtru de polen il pui tu dupa ce iei masina fara sa afecteze garantia. La ei un filtru plus montat = 130 lei. La magazin de piese auto, maxim 40 lei

RCA-ul il faci inainte sa ridici masina la ce firma vrei tu, iar numerele rosii sau negre ti le scoti tot tu pentru ca iesi cu muult mai ieftin. Ai nevoie doar de cartea masinii dupa care mergi la politie pt talon / dovada de talon dupa care mergi la asigurator sa iti faci asigurarea. Cand mergi dupa masina trebuie sa te prezinti cu rca-ul si cu numerele.

La revizia de 1 an am platit 350 lei si le-am spus sa imi schimbe doar uleiul si filtrul de ulei ( uleiul a fost unul sintetic 5w40) Filtrele nu aveau rost a fi schimbate pt ca le-am verificat si erau ok.

La revizia de 2 ani e mai complicat putin cu costuri mai mari, dar vorbim pana atunci.

Cat timp esti in rodaj sa nu depaseste 3500 rpm... Aia inseamna cam 110 km/h
La 4100 rpm ai 130 km/h

Dupa 1000 km poti incepe progresiv sa cresti turatia. Sa ai grija sa nu o ti mereu la turatie constanta cat timp esti in rodaj.

Si benzina, Pune de la rompetrol. Iti va multumii peste cativa ani.

This post has been edited by BannedHost: 7 Apr 2012, 20:04


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo_id
post 7 Apr 2012, 20:11
Post #16


Engineer


Group: Members
Posts: 449
Joined: 8 August 11




Fransiza de 20%? La 7900 de euro ar insemna sa scoti din buzunar 1580 de euro... Nu ti se pare cam mult? In rest nu-ti recomand sa schimbi uleiul la 5000 km daca ce scoti pe joja nu e cafeniu, innegrit.


--------------------
Renault Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 7 Apr 2012, 20:20
Post #17


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




20% nu e fransiza pe eveniment, e de fapt cat iti opresc ei din suma asigurata daca faci dauna totala.
Ontopic: si eu sunt de aceeasi parere, nu are rost sa schimbi uleiul asa devreme.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 7 Apr 2012, 22:07
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




ok baieti. m-ati convins. smile.gif atunci intretinerea masinii o voi face asa cum spune carnetul de service.
E greu de schimbat filtrul de polen? Aveti ceva topic deschis pe aceasta tema sau imi putea da cineva detalii si de ce am nevoie pentru aceasta operatie?
multumesc mult.
sunteti oameni!


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 7 Apr 2012, 22:16
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Exista un tutorial pentru schimbat filtrul de habitaclu, il poti gasi aici. Este de la un Symbol mai vechi, deci s-ar putea sa difere ceva in montarea/demontarea lui fata de al tau. Este posibil sa trebuiasca sa dai jos unul dintre stergatoare, nu sunt sigur. Oricum ar fi, nu e o operatie care sa necesite mers in service. Iar fara filtru de habitaclu eu nici nu concep sa folosesc masina, traim in niste orase mizerabile.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 7 Apr 2012, 22:35
Post #20


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Da, probabil va fi nevoie sa scoti unul din bratele de la stergator ca sa poti scoate plasticul care este intre capota si parbriz. La versiunile mai vechi de Symbol / Clio 2, era din doua bucati. Vezi ca la tutoriale e descris si cum trebuie facut acel decupaj si codul pentru capacul ce va acoperi ulterior filtrul.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 7 Apr 2012, 23:25
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




Referitor la filtrul de polen.
Am inteles ca trebuie ridicata capota, desfacut stergatorul dreapta, trebuie sa scot un bradut si doua suruburi, desfacut bucata de plastic si am ajuns la locul unde se introduce filtrul de polen.
Se ia un filtru de polen de la Solenza sau vechiul Symbol si se introduce in locas.
Peste acest filtru mai trebuie sa cumpar din reprezentanta ceva capac?
Si inca ceva... ce trebuie sa decupez?


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 7 Apr 2012, 23:39
Post #22


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Eu stiu ca masinile care nu vin cu filtru de polen nu au nici acel capac care inchide locul unde intra efectiv filtrul. Zic asta, gandidu-ma la acest post : http://www.reno.ro/index.php?showtopic=519...dpost&p=1539259 . Eu unul l-am avut din fabrica. E detaliat destul de bine parerea mea aici, ce si cum trebuie. Oricum, vei sti daca ai capac sau nu doar in momentul in care vei da stergatorul si plasticul de sub stergator la o parte.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 7 Apr 2012, 23:52
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




bun.m-am lamurit.multumesc mult smile.gif
pfuai... nu-mi vine sa cred cate chestii omit cei de la Renault...

Si cand ma gandesc ca am 4 ani de garantie... ma apuca groaza... ce paradox....
Renault, cu siguranta nu este o masina ieftin de intretinut. excl.gif

This post has been edited by bylexus: 7 Apr 2012, 23:53


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 7 Apr 2012, 23:57
Post #24


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




La Symbolul generatie noua, filtrul de polen e in partea stanga cum te uiti la motor, si cu putina indemanare nu trebuie sa dai jos niciun stergator. In plus vine din fabrica cu capac cu surub, doar ca nu au pus un amarat de filtru in carcasa.


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 8 Apr 2012, 09:20
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Daca Renault nu e masina ieftina de intretinut, apoi sa vezi celelalte cum sunt tongue.gif


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_radu
post 8 Apr 2012, 13:21
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 1 February 07
From: Ploiesti




La mine de la comandarea masinii si pana am ridicat-o a durat 1 saptamana (masina era pe stoc in alt judet)- model: expression (gri platine) + Airbag pasager.
Am fost placut surprins ca data fabricatiei este exact o luna inaintea datei ridicarii masinii.
La ridicarea masinii am primit cadou comercial covorasele de cauciuc originale reno - tip tavita - pentru interior, nu si pentru portbagaj.
Deasemenea numere rosii (valabile 30 zile) si suportul pentru numere au fost gratis.
Prima revizie este la 1 an sau 30.000 Km !!!
Peste 2 luni ma duc la prima revizie si voi avea ~ 13.000 Km - Totusi mi se pare cam mult 13.000 Km pentru primul schimb de ulei avand in vedere ca a trecut prin rodaj, cred ca era mai ok sa-l schimbe pe la 10.000 Km, dar asa e prevazut in caietul de revizii si cei din reprezentanta reno au zis ca nu e nevoie de schimburi de ulei mai dese.


--------------------
Noul Renault Symbol - ph-30-l?? 2011/Expession 1.2 16v 75cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 8 Apr 2012, 13:39
Post #27


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Ti se pare prea mult 13000 km pentru prima revizie, dar n-ai nimic impotriva urmatoarelor revizii la 30 000 km (presupunand ca i-ai face in mai putin de un an)? Mi se pare enorm, mai ales ca daca nu ceri tu un ulei anume, ei iti pun 10W40. 15000km mi se pare optim, atat pentru prima revizie, cat si pentru restul. Nu are ce sa pateasca uleiul original in 15000 km. Sunt curios cu ce tip de ulei vin masinile din fabrica.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 8 Apr 2012, 14:58
Post #28


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Ulei din fabrica ? Cred ca 10w40 pentru ca dupa ce am trecut pe 5w40 mi se pare mai zgomotos la solicitari mari.


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 8 Apr 2012, 15:32
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




Daca am sa prind sa fac 10000 km in primul an va fi mai mult decat suficient.Suntem doua persoane la doua masini si in general folosim una singura.


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 8 Apr 2012, 15:53
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Atentie si la "pachetul" trusa sanitara, instinctor, triunghi, vesta, sigur iti vor recomanda sa iei de la ei la "super oferta"-_- !


--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 01:08
Dacia