Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Varsovia, Poveste de iarna

gibonu
post 3 Jan 2013, 18:15
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




Hai noroc la toata lumea.

Polonia era o tara in care vroiam de ceva timp sa ajung, iar Varsovia stiam ca merita vazuta.
Pe langa ce are de oferit din punct de vedere touristic, Polonia mai are avantajul ca nu trebuie sa iti bati capul cu cursul de schimb.
1 Zlot = 1.08 Lei
1 Euro = 4,04 Zloti (la un curs bun, nu cel din aeroport).

In octombrie 2012 am luat biletele de avion, la LOT (Liniile Aeriene Poloneze), singurii care zboara pe ruta Bucuresti – Varsovia.
Cursa Bucuresti – Varsovia apare si in orarul de zbor al Tarom-ului, insa este operata de LOT.
Pret: 239 Euro, rezonabil pentru o cursa de linie.

Cazare: Ibis Stare Miasto, 126 Euro, 4 nopti de cazare, camera dubla, cu mic dejun.
Stare Miasto = Orasul Vechi

Asadar, fara prea multa introducere.

Sambata, 29.12.2012

Soricarie mare la aeroportul Henri Coanda, pentru ca iti printezi singur cartea de imbarcare la unul dintre computerele cu touch-screen din holul salii de plecari.
Cel mai tare mi s-a parut ca iti poti alege locul pe care il vrei in avion (in masura locurilor disponibile).
Organizarea este serioasa, in sensul ca un angajat al aeroportului sta langa computere, gata sa-I ajute pe cei care nu se descurca.
Apoi, cu cartea de imbarcare printata se merge la ghiseul de predare al bagajului de cala.

Zborul Bucuresti – Varsovia dureaza cam 1.40 ore, a fost OK, fara niciun fel de problema sau intarziere.
Revista LOT-ului este interesanta, mai ales ca Lech Walesa este unul dintre cei care scrie acolo.
Iar in numarul din decembrie se caracteriza ca fiind “un revolutionar practicant”.

Aeroportul din Varsovia (Frederick Chopin) parca este putin mai mare decat Henri Coanda.
Oricum, treaba merge repede, politistii de frontiera polonezi sunt obisnuiti cu cartile de identiate romanesti, asa ca la vreo 20 min dupa aterizare eram la o tigara, in fata aeroportului.

In aeroport este un birou de informare turistica.
De aici, se poata lua gratis o harta foarte buna a Varsovie.
Practic, cu harta luata de la aeroport m-am descurtat prin toata Varsovia, fara nicio problema.
Tot de aici se pot cumpara bilete de tren sau autobuz catre centrul orasului, bilete care se poate plati cu cardul.

In aeroport mai sunt doua bancomate.
Unul de la UniCredit Polonia, pe care nu-l putea nimeni folosi.
N-am inteles care era problema lui, am vazut doar ca cerea un PIN de 6 cifre.
Iar cand se tasta PIN-ul de 4 cifre, respingea cardul.

La celalat bancomat (probabil al unei banci locale poloneze) era coada de vreo 10 persoane.
Macar bancomatul asta functiona cu PIN de 4 cifre.

Gara pentru trenul care merge la gara centrala din Varsovia (Warszawa Centralna) este langa aeroport, la vreo 5 minute de mers pe jos.
Drumul catre gara este foarte bine semnalizat, iar trecerile la borduri au planuri inclinate, astfel incat nu este nicio problema pentru un geamantan pe roti.

Biletul de composteza in tren, iar cursa pana la gara central dureaza vreo 25 de minute.

Din gara centrala am mai mers putin pe jos pana am dat de linia de metrou.
Din cate am vazut, nu mai exista case de bilete, doar aparat automat de vandut bilete, care functioneaza in 3 limbi si la care se poate plati cu cardul.
Biletele sunt impartite pe tanse orare, cu valabilitati de 20, 40, 60 min din momentul compostarii la poarta de intrare in statia de metro.

Din cate stiu, deocamdata in Varsovia exista o singura linie de metrou.
Asa ca orientarea este simpla, mai ales ca sunt harti ale liniei atat pe peron, cat si in tren.
Daca se ajunge pe peronul gresit, exista lifturi care fac legatura cu partea superioara a statiei, fara a mai fi nevoie sa se treaca pe la poarta de intrare in statie.

Statiile de metrou seamana cu cele din Bucuresti.

01.JPG ( Size: 390.28k ) Number of downloads: 1120


Cateva statii de la gara centrala, apoi vreo 5 min de mers pe jos si am ajuns la hotel.

01a.JPG ( Size: 414.1k ) Number of downloads: 1211


Aici era un receptioner foarte de treba, care initial ne-a cerut mai putin bani decat scria pe rezervare.
Pana la urma am lamurit problema, deoarece recptionerul uitatase sa socoteasca si micul dejun.
Am platit ca in Balcani, cash in euro cu restul in zloti.

Centrul vechi la Varsovie era la vreo 15 min de mers pe jos fata de hotelul in care stateam.
In piata din centrul vechi era un targ de Craciun, unde printre altele erau si niste gherete cu mancare.
Iar sandwich-ul primit in avion se dusese demult.

Varianta poloneza de gulas, foarte buna.

02.JPG ( Size: 432.82k ) Number of downloads: 1231


Varza cu carne a fost buna, dar nu m-a dat pe spate.
In schimb, painea de langa farfuria cu varza, cu diverse chestii prin interior, scoasa atunci din cuptor a fost delicioasa.

03.JPG ( Size: 452.96k ) Number of downloads: 1219


Desertul intr-o cofetarie de langa piata.

04.JPG ( Size: 387.84k ) Number of downloads: 1202



Duminica, 30.12.2012 - Partea I-a.

Chiar in fata hotelului in care am stat este piata “Mama Siberie” (traducere cu Google translate).

05.JPG ( Size: 485.29k ) Number of downloads: 284


Piata in care se alfa un momenumet dedicat memoriei celor care au primit o excursie gratis in Uniunea Sovietica, excursie din care multi nu s-au mai intors.

Una dintre inscriptiile de langa monument.

06.JPG ( Size: 476.35k ) Number of downloads: 261


Traducerea (tot Google translate):
Victimelor care au murit in Est
Victimelor agresiunii sovietice
17.09.1939
Natiunea
17.09.1995


Denumirea monumentului in enlgeza.

07.JPG ( Size: 347.02k ) Number of downloads: 236


Monumentul vazut din balconul camerei in care am stat.

08.JPG ( Size: 481.61k ) Number of downloads: 257


Si calea ferata din fata vagonului.

09.JPG ( Size: 461.33k ) Number of downloads: 272


Vedere de aproape.

10.JPG ( Size: 527.87k ) Number of downloads: 244
11.JPG ( Size: 452.98k ) Number of downloads: 204


17.09.1939 (data agresiunii sovietice asupra Poloniei) mentionata pe vagon.

12.JPG ( Size: 502.71k ) Number of downloads: 168


Traversele de cale ferata din fata vagonului poarta numele diverselor locuri de detentie, majoritatea de pe teritoriul sovietic.

13.JPG ( Size: 478.28k ) Number of downloads: 173


Nu lipsesc locatii importante, precum Liubianka (inchisoarea din Moscova).

14.JPG ( Size: 501.26k ) Number of downloads: 173


Magadan (la marea Ohotsk, estul Siberiei).

15.JPG ( Size: 479.5k ) Number of downloads: 134


Printre crucile din vagon exista simboluri funerare musulmane (planul central, primul rand)

16.JPG ( Size: 458.66k ) Number of downloads: 144


si evreiesti.

17.JPG ( Size: 457.25k ) Number of downloads: 151


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 3 Jan 2013, 18:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.628
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




bine ai revenit smile.gif


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_tavi
post 4 Jan 2013, 00:29
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 406
Joined: 10 April 08
From: Timisoara




Nice trip. Intr-un fel, m-am simtit ca acasa in Varsovia. Si am stat vreo doua luni. Asteptam continuarea. up.gif


--------------------
Opel Signum 2.0 T Suzuki SV650 -
Being dead right doesn't make you any less dead!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 4 Jan 2013, 11:56
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




In varsovia m-a acostat un cersetor. Am zis ca scap de el spunandu-i ca nu vorbesc decat engleza, dar m-am inselat amarnic. Era un bun vorbitor de engleza desi impresia mea ramane ca localnicii nu prea le au cu limbile straine.


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ipiq
post 4 Jan 2013, 20:11
Post #5


The transporter


Group: Members
Posts: 1.924
Joined: 17 December 06
From: RO




Hai noroc si la multi ani!
-buna destinatie ai ales din nou! smile.gif
-traiasca Ibis! ai prins super pret la cazare.
-240 Eu mi se pare extrem de mult pt asa zbor mai ales ca l-ai rezervat cu 2 luni inainte!
-la ei varza e mancare traditionala si ti-o servesc impreuna cu orice. Daca te saturi de varza zi-le: "no kapusta" si scapi smile.gif

- hai cu continuarea!!!!!! up.gif


--------------------
ex Renault Laguna 2 1.9dci
Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014
Cine nu face fata... face spate!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 7 Jan 2013, 12:57
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ sorin1983
Bine v-am regasit.

@ the_tavi
Multumesc.
N-as putea spune ca m-am simtit ca acasa in Varsovia.
In Balcani ma simt ca acasa.
Insa pot spune ca Varsovia este un oras foarte placut.

@ Ov
De cersetori n-am avut parte.
De fapt, nici nu prea ma vazut.
Iar locanicii cu care am intrat in contact, vorbeau toti engleza si unii chiar rusa.
O sa revin la subiectul asta.

@ ipiq
La Multi Ani si tie.
Si sa auzim numai de bine in 2013.
La Ibis am avut un card de reducere.
Cam asta este pretul la cursa de linie.
La cursa Tarom (operata de LOT) costa 250 de Euro.



Duminica, 30.12.2012 – Partea a II-a

Lada cu nisip, probabil pregatita pentru gheta/polei.
Astfel de lazi erau pe aproape toate trotuarele din Varsovia.

01.JPG ( Size: 425.63k ) Number of downloads: 183


Cateva vorbe despre evreii polonezi.
In anul 1939, in Polonia traiau aproape 3 milione de evrei.
In anul 1945, in Polonia mai traiau aproximativ 100.000 de evrei, din care majoritatea au plecat in Israel sau Statele Unite.

Pana in anul 1939, Varsovia avea cea mai mare comunitate evreiasca din Europa, fiind depasita doar de New York
Aici traiau aproape 380.000 de evrei, cam 1/3 din populatia orasului.

In anul 1940 nemtii au constutit gheto-ul evreisc din Varsovia.
Practic, au inconjurat cu un zis de caramida, inalt de 3 m cartierele evreiesti ale Varsoviei (Muranow si Mirow, aproximativ 307 hectare), lasand doar cateva porti de acces.
Cartierele astea exista si azi, doar ca nu mai sunt evreiesti.
Se pare ca mai exista si cateva bucati din zidul ghetoului, insa n-am apucat sa le vad.

Pe langa evreii din Varsovia, in ghetou au fost adusi evrei si din alte orase, pana la cifra de aproximativ 450.000 de oameni.
In aprilie 1942, in ghetoul din Varsovia mai traiau doar 50.000 de evrei, deoarece aproximativ 100.000 au murit de foame si diverse boli si aproximativ 300.000 au fost trimisi in lagare, mai ales la Treblinka.

La 19.04.1943 a nemtii au inceput operatiunea de lichidare definitva a ghetoului din Varsovia.
Evreii s-au opus, asa cum au putut, cu sanse zero de reusita in fata fortei miltare germane.
Luptele au durat pana la 08.05.1943
Rezultatul: aproximativ 7000 de evrei morti in lupta si aproximativ 6000 morti in incendiile provocate de bombele incendiare germane.
Restul au murit in lagarele germane si doar foarte putini au supravietuit.
De remarcat ca insurectia evreiasca din Varsovia se pare ca a fost prima miscare civila din Europa impotriva ocupantului german, precum si cea mai importanta miscare de rezistenta a evreilor din timpul Holocaustului.

Piata Umschlagplatz (aproximativ “centru de tranzit”, dupa Google translate).
Locul de unde evreii din ghetou erau imbarcati in trenuri, mai ales catre Treblinka.
Uneori cate 7000 pe zi.
Monumentul de azi face trimitere la un vagon de marfa sau vite.

02.JPG ( Size: 418.17k ) Number of downloads: 231
03.JPG ( Size: 417.34k ) Number of downloads: 192


Pe peretii interiori ai monumentului vagon, sunt inscriptionate, in ebraica, 448 de nume evreiesti, de la Abel la Zanna, in memoria celor aproximativ 450.000 de evrei care au trecut prin ghetoul Varsoviei.
Singura inscriptie in enlgeza.

04.JPG ( Size: 498.22k ) Number of downloads: 164


Probabil identica cu cea din limba ebraica (de remarcat ca limba ebraica foloseste cifre arabe).

05.JPG ( Size: 465.77k ) Number of downloads: 118


Langa piata Umschlagplatz, o harta a ghetoului evreiesc.

05a.JPG ( Size: 463.29k ) Number of downloads: 115


Si cateva explicatii despre ghetou.

05b.JPG ( Size: 482.49k ) Number of downloads: 122


Semnalizarea stradala foare buna, cred ca in fiecare intersectie exista asa ceva.

06.JPG ( Size: 514.63k ) Number of downloads: 139


Pista de bicicleta, de doua ori mai lata decat trotuarul pentru pietoni.

07.JPG ( Size: 473.13k ) Number of downloads: 164


Un cal frumos putere.

08.JPG ( Size: 469.57k ) Number of downloads: 197


Probabil, bucata din caramida este casa scarii.

09.JPG ( Size: 386.4k ) Number of downloads: 205


Cutii pentru donat haine.
Desi una dinte cutii era deschisa si avea ceva haine in ea, nimeni nu le-a luat.

10.JPG ( Size: 443.5k ) Number of downloads: 222


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 7 Jan 2013, 13:33
Post #7


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.512
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pai si cam de ce crezi tu ca era deschisa radmasa.gif?

Odata cu pozele tale mi-aduc si eu aminte de cum era acolo. Mi-a placut "Casa Scanteii" din centrul vechi smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 7 Jan 2013, 18:34
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ Ov
O sa fie si cateva poze cu "Casa Scanteii" din Varsovia.



Duminica, 30.12.2012 – Partea a III-a

Monumentul Eroilor din ghetou, ridicat in memoria celor care au murit in timpul insurectie evreiesti din primavara anului 1943.

01.JPG ( Size: 407.82k ) Number of downloads: 205


Privire mai de aproape.

02.JPG ( Size: 483.24k ) Number of downloads: 142


Coroane de flori in forma Stelei lui David.

03.JPG ( Size: 483.39k ) Number of downloads: 112


Menora (suportul evreiesc de 7 lumanari) nu putea lipsi.

04.JPG ( Size: 464.25k ) Number of downloads: 105


Partea din spate a monumentului, reprezentand “Marsul catre Distrugere”, cu trimterea la suferinta indurate de copiii, femeile si batranii evrei.

05.JPG ( Size: 482.31k ) Number of downloads: 87


Organizatie pentru salvarea evreilor, care, conform a ceee ce se vede in poza, a activat in Polonia ocupata de nemti.

06.JPG ( Size: 491.59k ) Number of downloads: 74


Niste baieti care nu pareau a fi chiar filo-semiti, insa erau pasnici si nu dernajau pe nimeni.

07.JPG ( Size: 496.86k ) Number of downloads: 111


Vis-a-vis de Monumentul Eroilor din Ghetou se afla Muzeul de istorie al Evreilor Polonezi, muzeu care inca nu este deschis publicului.

08.JPG ( Size: 419.86k ) Number of downloads: 131


Cateva vorbe despre viitorul muzeu.

09.JPG ( Size: 426.97k ) Number of downloads: 100


Langa noul muzeul evreiesc nedeschis inca se afla un parc, iar in parcul asta era un loc pe care vroiam neaprata sa-l vad.
Piata Willy Brandt.

10.JPG ( Size: 514.26k ) Number of downloads: 90


Willy Brandt a fost, printre altele: primar al Berlinului de Vest (1957-1966), Ministrul Afacerilor Extrene al RFG-ului (1966-1969), cancelar al RFG-ului (1969 – 1974), plus Premiul Nobel pentru pace in 1971.

Aici se afla un mic monument care aduce aminte de ziua de 07.12.1970.
Zi in care, in timpul unei vizite oficiale la Varsovia, dupa ce a depus o coroana de flori la Monumentul Eroilor din Ghetou, spontan si spre surpriza totala a celor din jur, Willy Brandt a ingenunchiat in fata monumetului.

Monumentul ingenunchierii lui Willy Brandt.

11.JPG ( Size: 414.21k ) Number of downloads: 115
12.JPG ( Size: 448.21k ) Number of downloads: 115


In memoriile sale, referindu-se la momentul asta, Willy Brandt se pare ca a spus ceva de genul “Sub povara istorie recente, am facut ceea ce oameni fac atunci cand cuvintele sunt de prisos. In felul acesta am comemorat milioane de oameni ucisi”.

Din presa vremii, o poza cu cancelarul in genunchi.

13.jpg ( Size: 57.35k ) Number of downloads: 163


This post has been edited by gibonu: 7 Jan 2013, 18:36


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 7 Jan 2013, 20:29
Post #9


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




La multi ani ! Nice trip, nice city!

Am ramas impresionat si eu de Varsovia, cand am fost ultima oara am stat la Intercontinental ( interesanta cladire) cu piciorul ala, chiar ma gandeam cum de rezista la cutremure, dar cica ei nu prea au:)

Cum ti s-a parut centrul vechi? Reconstruit de la zero, dupa planurile ramase. Primaria detine tot si toti sunt chiriasi acolo, daca vrei sa bati un cui in perete pentru un tablou, faci cerere la primarie, vine un nene, il bate si gata se trece in catastif. Impecabil! Curios e ca nu au decat una sau doua magistrale de metrou, nu stiu daca o terminasera pe a treia. Noi la capitolul asta stam bine...

This post has been edited by Sudsemnatu: 8 Jan 2013, 13:44


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 8 Jan 2013, 19:21
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ Sudsemnatu
Multumesc.
La Multi Ani si tie.

Mi-a placut centrul vechi.
Cel cu cladiri care par a avea peste 200 de ani vechime, insa de fapt sunt facute dupa 1950.
O sa dezvolt subiectul asta putin mai tarziu.
Nu stiam de povestea cu "cuiul in perete" insa pare plauzibil.
S-ar putea sa ma insel, insa stiu ca deocamdata exista doar o singura magistrala de metrou in Varsovia.
Sigur mai este un in constructie (am vazut santierul).


Duminica, 30.12.2012 – Partea a IV-a

Ca tot am vorbit despre pistele de bicicleta din Varsovia.
Soricarie de inchirat bicicleta cu un card dedicat sau cu telefonul mobil.
Bicicleta pe care apoi o lasi la oricare stand asemanator din oras.

01.JPG ( Size: 443.69k ) Number of downloads: 176


Fiind iarna, nu erau bicicletele acolo.

Nici nu costa prea mult, mai ales ca primele 20 de minute sunt gratis.

02.JPG ( Size: 405.73k ) Number of downloads: 146


Rate salbatice pe gheta.

03.JPG ( Size: 518.05k ) Number of downloads: 124
04.JPG ( Size: 487.13k ) Number of downloads: 112


Monumentul ridicat in memoria soldatilor polonezi care au murit in batalia de la Monte Casino (Italia, mai 1944).

05.JPG ( Size: 429.23k ) Number of downloads: 91
06.JPG ( Size: 430.7k ) Number of downloads: 79


Soldatii polonezi erau grupati in Corpul 2 de Armata Polonez si luptau alaturi de Aliati.

In memoria generalului polonez Wladyslaw Anders, comandantul Corpului 2 de Armata Polonez.

07.JPG ( Size: 457.95k ) Number of downloads: 89


O traducere aproximativa (Google translate) a ceea ce scrie pe monumentul generalului.
Pe 18 Mai 1944
Mai multe natiuni erau implicate in batalia sangeroasa de la Monte Cassino
Corpul 2 de Armata Polonez
Locotenent General Wladyslaw Anders
Au spart linia Gustav
Si au deschis armatelor Aliate
Drumul spre Roma


Cateva cuvinte despre genaralul Anders.
1939 – 1941 a fost ranit de nemti, apoi arestat si torturat de sovietici.
Ulterior a fost eliberat de catre sovietici si a parasit Uniunea Sovietica pe ruta Azerbaidjan – Iran – Iraq – Palestisna.
Dupa Razboi, guvernul comunist al Polonie i-a retras cetatenia poloneza si l-a degradat.
Pana la moartea sa in 1970 a trait in exil la Londra.
Desi a murit la Londra, conform dorintei sale a fost inmormantat, alaturi de soldatii care au murit sub comanda sa, in cimitirul militar polonez de la Monte Cassino.
Dupa 1989, i-au fost acordate post-mortem cetatenia poloneza si gradul militar.

Azi, strada din Varsovia pe care se alfa monumentul Monte Cassino ii poarta numele.

08.JPG ( Size: 375.12k ) Number of downloads: 85


Biserica Evanghelica – Reformata.

09.JPG ( Size: 422.86k ) Number of downloads: 80


In interior era o slujba.

10.JPG ( Size: 486.2k ) Number of downloads: 93


Preotul vorbea in poloneza iar civilul de langa ii traducea vorbele, intr-o limba care mi s-a parut a fi araba.
Insa, poate ma insel.

Alta strada importanta din Varsovia, in memoria sindicatului Solidaritatea.

11.JPG ( Size: 377.67k ) Number of downloads: 87


Doar 3 benzi pe sens si linie de tramvai pe care nu se pot urca masinile.

12.JPG ( Size: 446.41k ) Number of downloads: 119


Antifurt pe sticla de vin, in raftul unui supermarket, n-am mai vazut pana acum.

13.JPG ( Size: 435.97k ) Number of downloads: 180


Benzina cam la acelasi pret ca acasa.

14.JPG ( Size: 431.96k ) Number of downloads: 177


O cladire inalta.

15.JPG ( Size: 445.51k ) Number of downloads: 133


Cu o antena mai ciudata pe fatada.

16.JPG ( Size: 484.74k ) Number of downloads: 121


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yo9hnf
post 8 Jan 2013, 21:57
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 3 May 09
From: Ploiesti, Bucuresti




Salut,

Cat a costat per total excursia (2 persoane ?) {hotel, transport, mancare} ?


--------------------
Dacia 1310 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 14 Jan 2013, 13:51
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ yo9hnf
Despre pretul de la transport si cazare am spus in primul post.
In rest, mancarea, magnetii de frigider, cateva sticle de vodca si alte suveniruri pentru prieteni nu le-am mai calculat.
O sa dau niste detalii despre masa la carciuma.


Duminica, 30.12.2012 – Partea a V-a

Cateva vorbe despre Insurectia din Varsovia (1944).

Rezistenta poloneza era organizata sub forma unei armate teritoriale (Armia Krajowa in poloneza sau Home Army in engleza) iar actiunile ei erau coordonate de catre guvernul polonez in exil de la Londra.
Insurectia a inceput la 01.08.1944.
Scopul principal era acela de a elibera Varsovia intainte de sosirea Armatei Rosii, care se afla deja in apropierea periferiilor estice ale orasului.
Initial, insurectia a mers bine, insa curand polonezi ar fi avut nevoie de sprijin din exterior, sprijin pe care nu prea l-au primit.

Pe de o parte, aliatii Occidentali erau inca prea departe de Varsovia si, cu exceptia unor provizii parasutate, nu au avut cum sa-i ajute pe polonezi

Pe de alta parte, Armata Rosie a ramas pe malul estic al Visulei si (la ordinul lui Stalin) doar a privit confruntarea intre polonezi si germani, fara sa intervina si fara sa acorde vreo asistenta luptatorilor polonezi.
Intereseul lui Stalin era acela ca in Varsovia sa ramana cat mai putini germani si polonezi antic-comunisti.
Iar daca implicarea Armetei Rosii era zero, cu atat mai bine.

Pe langa Wermacht, in Varsovia au fost aduse trupe SS conduse de Oskar Dirlewanger si Bronsilav Kaminski.
Primul era neamt, al doilea era rus.
Ambii erau niste dezaxati, aflati la comanda altor dezaxati.
In timpul razboiului, ocupatia principala a acestor trupe SS a fost vanarea de partizani sovietici prin padurile din Ucraina si Bielorusia, ocazie cu care s-au remarcat prin acte de cruzime, inclusiv impotriva civililor.
Deviza lor, era simpla: “Impotriva terorismului, nu exista decat o singura metoda si anume teroarea”.

Pe langa experinta pe care o aveau in lupta contra partizanilor sovietici, a mai existat un motiv pentru care trupele SS conduse de Dirlewanger si Kaminski au fost aduse la Varsovia.
In randurile acestora luptau destui ucrainieni, ucrainieni care ii urau pe polonezi mai mult decat pe rusi.
Iar germanii, prin pragmatismul caracteristic, n-au ratat ocazia de a exploata aceasta ura in interes propriu.

S-a luptat peste tot, inclusiv in sistemul de canalizare al Varsoviei.
Rezultatul a fost ca Varsovia a fost complet distrusa, doar 15% din cladiri ramanand in picioare.
Luptele au durat pana la 02.10.1944, data la care polonezii s-au predat.

Germanii au apreciat curajul cu care au luptat polonezii, considerandu-i comabatanti cu drepturi depline, nu partizani sau teroristi.
Astfel, Varsovia a fost (probabil) singurul oras care s-a predat Germaniei de doua ori in cel de-al doilea razboi mondial (in anul 1939 sin 1944).

Concluzia amara a polonezilor: germanii nu mai pot ocupa inca odata Varsovia, pentru simplul motiv ca Varsovia nu mai exista.

Uniunea Sovietica s-a multumit doar sa emita un comunicat sec, prin intermediul agentiei TASS, care spunea geva de genul ca guvernul polonez in exil de la Londra nu a fost capabil sa-si coordoneze actiunile cu Armata Rosie.

Muzeul Insurectiei din Varsovia.

Situat intr-o fosta centrala electrica pentru tramavaie, a durat ceva timp pana a fost facut.
De remarcat ca a fost inaugurat la 31.07.2004, fix cu o zi inaintea aniversarii a 60 de ani de la inceputul Insucrectiei.

01.JPG ( Size: 472.37k ) Number of downloads: 83


Centrala electrica care alimenta tramvaiele, transformata dupa razboi in centrala termica de cartier.

01a.JPG ( Size: 426.05k ) Number of downloads: 54


Despre invazia sovietica din 1939, retragerea guvernului polonez in Romania si impartirea Poloniei.

02.JPG ( Size: 431.06k ) Number of downloads: 48


Harta Poloniei, inainte de anul 1939 (de pe Wikipedia), pe vrema cand Polonia avea grantia cu Romania.

03.JPG ( Size: 370.85k ) Number of downloads: 122


Cu privire la harta de mai sus, cateva precizari geografice:
Danzing = Gdansk (azi in Polonia)
Bresalu = Wroclaw (azi in Polonia)
Lwow = Liov (azi in Ucraina)
Wilno = Vilnius (azi capitala Lituaniei).

Harta Poloniei dupa impartierea soviet-germana din anul 1939.

04.JPG ( Size: 449.17k ) Number of downloads: 150


Ceea ce a ramas in centru (cu Cracovia si Varsovia) se numea Guvernamantul General al Poloniei.

Marmelada pentru evreii din ghetou.

05.JPG ( Size: 359.74k ) Number of downloads: 114


Luger Parebelum, apreciat de catre germani, dorit de catre americani, folosit de catre polonezi.

06.JPG ( Size: 428.08k ) Number of downloads: 121


Parca am mai vazut pe undeva motociclete cu sigla alb-albastra.
Insa motociclete cu schimbatorul de viteze la mana, in dreapta rezervorului, n-am apucat sa vad pe viu, pana acum.

07.JPG ( Size: 435.75k ) Number of downloads: 165
08.JPG ( Size: 472.64k ) Number of downloads: 174


This post has been edited by gibonu: 14 Jan 2013, 13:52


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 14 Jan 2013, 15:02
Post #13


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




Sunt foarte multe cuvinte prin moldova de nord ( bucovina inclusiv) care au origine poloneza smile.gif Harbuz inseamna pepene in poloneza, la fel zic si moldovenii la pepenele rosu smile.gif

Cam ciudat sa schimbi vitezele cu mana la motor, esti nevoit sa iei mereu sa lasi ghidonul liber, bine ca e cu atas si ai stabilitate smile.gif

This post has been edited by Sudsemnatu: 14 Jan 2013, 15:06


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ampt
post 14 Jan 2013, 16:10
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.597
Joined: 25 July 10
From: București




Avea și marșarier ! smile.gif


--------------------
Dacia SupeRNova / Logan ph2 2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011
Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 14 Jan 2013, 18:01
Post #15


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Ca de obicei ... Exceptional!
Multumim!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 14 Jan 2013, 19:05
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ Sudsemnatu
Desi conteaza mai putin se pare (conform Dex online) ca harbuz vine din limba ucraineana si / sau turca.
Confor Google translate, in poloneza pepene se spune arbuz.
Oricum, influenta poloneaza prin Bucovina si Galitia nu cred ca poate fi contestata.

Un exemplu interesant este orasul Liov (Lwow in poloneza).
Din care stiu, orasul nu are nicio treaba cu Ucraina (pe al carei teritoriu se afla azi).
Am inteles ca ar fi foarte interesant de vazut, avand in vedere ca influenta sovietica l-a atins foarte putin.

Referitor la schimbatul vitezelor, din cate am inteles de pe BMW Motorrad, se pare ca schimbatorul de mana era optional si ca exista si schimbator de picior.

@ Ampt
S-ar putea sa ma insel, insa din cate stiu, ce se vede in pozele de mai sus pare a fi modelul R 71 cu atas.
Din cate am inteles de pe BMW Motorrad, R 71 nu avea marsarier.
Urmasul sau, R 75 cu atas avea marsarier.

@ adi_ar
Cu ce mai mare placere.
Nu stiu cat de “exceptionala” este povestea, insa m-as bucura daca ar fi utila altora.
Doar ca minima documentare.


Duminica, 30.12.2012 – Partea a VI-a

Dupa mintea mea, exponatul principal al muzeului Insurectie este un B 24 Liberator.
Este o macheta, la scara 1:1 a originalului.

01.JPG ( Size: 478.38k ) Number of downloads: 136
02.JPG ( Size: 360.23k ) Number of downloads: 117
03.JPG ( Size: 387.82k ) Number of downloads: 107
04.JPG ( Size: 387.66k ) Number of downloads: 103


B 24 Liberator care a apartinut Armatei a IX-a Aeriene a Statelor Unite si care a venit la Varsovia pentru parasuta containere cu provizii pentru luptatorii polonezi.

05.JPG ( Size: 384.32k ) Number of downloads: 96


Daca nu se intelege bine din poza de mai sus, erau aceiasi americani care cu un an inainte (la 01.08.1943) au participat la raidul de bombardament al rafinariilor de la Ploiesti.
Referitor la acest subiect, va recomand cu toata caldura cartea “Bine ati venit in infern”, autor (ploiesteanul) Ioan Grigorescu.
Pe de o parte, este povestea adolescentului ploiestean care a trait la sol dimineata zilei de 01.08.1943.
Pe de alta parte, este povestea ziaristului si chiar istoricului Ioan Grigorescu, care la inceputul aniilor ’90 a avut ocazia sa studieze arhiva US Air Force si sa discute cu veteranii americani despre subiectul Ploiesti, 01.08.1943.

Container parasutat de catre aliati in Varsovia, cu o perna amortizor.

06.JPG ( Size: 472.83k ) Number of downloads: 115


Continutul unui container, cu de toate, de la tigari la grenade.

07.JPG ( Size: 441.18k ) Number of downloads: 140


Inceputul perioadei comuniste in Polonia.
N-am inteles exact ce era cu aceste fotografii, deoarece explicatiile erau doar in poloneza.
Insa m-a impresionat femeia care zambea (in poza din mijloc), probabil la poza de la cazarea in vreun lagar de munca fortata.

08.JPG ( Size: 444.12k ) Number of downloads: 153


Desi era la intrarea in muzeu, placa de mai jos pare ideala pentru finalul unui astfel de muzeu.

09.JPG ( Size: 545.61k ) Number of downloads: 125


In afara de ceea ce am vazut prin muzeu, mai exista si un film 3D, cu un zbor de cateva minute peste ruinele Varsoviei.
Nu imi pare rau ca l-am vazut, insa nu mi s-a parut foarte interesant.

Biletul de la muzeu, fata-verso, destul de lung.

10.JPG ( Size: 410.75k ) Number of downloads: 135


This post has been edited by gibonu: 14 Jan 2013, 19:06


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 15 Jan 2013, 09:40
Post #17


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




ai dreptate, poza asta am facut-o printr-un supermarket. Dar totusi harbuz sau arbuz smile.gif

mi-am permis sa pun si eu trei poze, sper ca nu te superi...prima e vedere din InterContinental, cred ca de la etajul 30 smile.gif
A doua cu hotelul si arhitectura lui...se vede clar cum pana la jumate, sta sprijinit pe un pilon

Attached thumbnail(s)
IMG00233_20110904_2112.jpg ( Size: 528.86k ) Number of downloads: 142
IMG00225_20110904_1734.jpg ( Size: 522.17k ) Number of downloads: 159
IMG00232_20110904_2053.jpg ( Size: 366.95k ) Number of downloads: 161


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 15 Jan 2013, 11:25
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ Sudsemnatu
Am rezolvat problema pepenului.
Cred ca te inteleg polonezii chiar daca le ceri harbuz in loc de arbuz.

Multumesc pentru poze.
N-am de ce sa ma supar, pentru ca orice completare este binevenita.

Daca nu ma insel, in cea de-a doua poza este biserica Tuturor Sfintilor, vazuta din spate.
Am vazut si pilonul despre care vorbesti.
Tu sti mai bine ca ai stat acolo, insa mie doar mi s-a parut ca acel pilon (mai degraba tub) era doar atasat corpului principal, din motive de desing/arhitectura.
Cumva trecea liftul prin acel pilon/tub?


Duminica, 30.12.2012 – Partea a VII-a

Indicator, probabil spre o macelarie.

01.JPG ( Size: 443.89k ) Number of downloads: 132


Papa Ioan Paul al II-lea in fata Bisericii Tuturos Sfintilor, in amintirea vizitei acestuia din 1987.

02.JPG ( Size: 415.4k ) Number of downloads: 108


Este cea mai mare biserica din Varsovia, insa atunci cand am ajuns acolo slujba era in plina desfasurare iar biserica era plina.
Asa ca n-am putut face poze si nici sa ma plimb prin biserica.

Dupa mintea mea, ce se vede mai jos pare o icoana bizantina (sub forma de banner) deasupra usii bisericii.

03.JPG ( Size: 469.31k ) Number of downloads: 97


Interesanta alaturarea intre Bizant si Biserica Romano-Catolica, insa n-am intels care era motivul.
Posibil vreo expozitie de icoane.

Biserica Sfintei Cruci.

04.JPG ( Size: 424.71k ) Number of downloads: 84


Biserica in care se alfa inima lui Frederick Chopin.

05.JPG ( Size: 510.64k ) Number of downloads: 70


Interiorul bisericii.

06.JPG ( Size: 425.13k ) Number of downloads: 68
07.JPG ( Size: 488.07k ) Number of downloads: 60


Altarul.

08.JPG ( Size: 403.88k ) Number of downloads: 49


Amvonul.

09.JPG ( Size: 421.64k ) Number of downloads: 48


Stalpul in care se afla inima lui Chopin.

10.JPG ( Size: 328.65k ) Number of downloads: 66
11.JPG ( Size: 363.12k ) Number of downloads: 73


Trupul compozitorului se afla la Paris, in cimitirul Pere Lachaise.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 15 Jan 2013, 12:12
Post #19


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




In poza 2 se vede si constructia unei noi magistrale. Da, corect, acel pilon este atasat si cred ca se sprijina cealalta jumatate pe el. Liftul nu merge pe acolo ci doar prin cealalta jumatate. Am luat o poza de pe google pentru a se putea intelege mai bine, telefonul meu face si el poze cum poate smile.gif
Ah..ce mi-a placut la ei senzatie: au zona pentru cladiri inalte, zona centrului vechi unde nu se contruieste nimic de sticla. Toate astea inalte stau intr-o parte pentru a pastra o arhitectura..nu ca la noi!

This post has been edited by Sudsemnatu: 15 Jan 2013, 12:14

Attached thumbnail(s)
240px_InterContinental_Warszawa.JPG ( Size: 27.81k ) Number of downloads: 119


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 15 Jan 2013, 18:22
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ Sudsemnatu

Acu' ca ai pus poza cu hotelul, mi-am dat seama ca vorbim de cladiri diferite.
Am vazut cladirea pusa de tine, insa n-am remarcat ca era un hotel.
Eu pana acum vorbeam de o cladire inalta, pe care se sprijinea un tub.
Tubul era pozitionat cam la 60 de grade fata axa verticala a cladirii, si urca de la sol pana la prima treime din cladire.

Intr-adevar, merita apreciata separarea stilurilor arhitectonice.
Noi doar ne puteam amagi cu gandul ca si in fata la Luvru este o piramida de sticla.


Duminica, 30.12.2012 – Partea a VIII-a

Strazi impodobite, specifice perioadei.

01.JPG ( Size: 475.42k ) Number of downloads: 118
02.JPG ( Size: 437.17k ) Number of downloads: 89
03.JPG ( Size: 476.5k ) Number of downloads: 83
04.JPG ( Size: 410.96k ) Number of downloads: 84


Polonezii, ca si sarbii, traduc numele proprii.
Probabil ca in Polonia nu exista idiotii de la stirile Protv care spun Firenze in loc de Florenta.

05.JPG ( Size: 367.15k ) Number of downloads: 97


O surpriza placuta, chiar in buricul targului (str. Krakowskie przedmie¶cie)

06.JPG ( Size: 333.98k ) Number of downloads: 108


Cina din seara respectiva.
O alta varianta de gulas, cu un fel de grau de coliva pe margine.

07.JPG ( Size: 475.49k ) Number of downloads: 121


A fost bun, insa nu la nivelul celui mancat in piata, cu o zi inainte.

Galusti (pierogi in poloneza), care sunt recomandate peste tot ca fiind manacare traditionala.

08.JPG ( Size: 422.55k ) Number of downloads: 129


Se pot umple cu de toate (carne, branza, gem, spanca, etc).
Au fost bune, insa nu m-au dat pe spate.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 16 Jan 2013, 18:44
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




Luni, 31.12.2012 – Parte I-a

Vedere din balconul camerei de hotel.

01.JPG ( Size: 430.53k ) Number of downloads: 117
02.JPG ( Size: 377.85k ) Number of downloads: 106


Sistem de protectie, probabil ca sa nu intre vreun berbec cu masina in copac.

03.JPG ( Size: 467.45k ) Number of downloads: 107


Monumentrul Insurectiei din Varsovia, format din doua grupuri statuare.

03a.JPG ( Size: 454.61k ) Number of downloads: 105


Grupul mai mare - luptatorii de la baricade.

04.JPG ( Size: 434.55k ) Number of downloads: 85
05.JPG ( Size: 419.67k ) Number of downloads: 68
06.JPG ( Size: 467.1k ) Number of downloads: 55


Grupul mai mic – luptatorii din sistemul de canalizare.

07.JPG ( Size: 463.27k ) Number of downloads: 68


Preotul din grupul statuar de mai sus nu apare intamplator, deoarece acestia au avut mult de lucru, datorita numarului mare de victime.
La inceput Insurectiei, slujbele se faceau cu tot dichisul, iar inmormantarea se facea in pamant.
Spre sfarsit, preotii fugeau printre gloante, dadeau o binecuvantare iar inmormantarea se facea direct in molozul cladirilor bombardate.

This post has been edited by gibonu: 16 Jan 2013, 18:48


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ipiq
post 16 Jan 2013, 19:56
Post #22


The transporter


Group: Members
Posts: 1.924
Joined: 17 December 06
From: RO




up.gif


--------------------
ex Renault Laguna 2 1.9dci
Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014
Cine nu face fata... face spate!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 17 Jan 2013, 18:59
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ ipiq
Multumesc.


Luni, 31.12.2012 – Parte a II-a

Vis-a-vis de monumentul Insurectiei se afla Catedrala Armatei Poloneze (Field Cathedral of the Polish Army, in engleza).

01.JPG ( Size: 404.75k ) Number of downloads: 67


Simbolurile aviatie si marinei, amplasate in fata catedralei.

01a.JPG ( Size: 320.88k ) Number of downloads: 70
01b.JPG ( Size: 411.67k ) Number of downloads: 66


Usa catedralei.

02.JPG ( Size: 447.11k ) Number of downloads: 67


Milito pro Christo (latina) = Soldatii lui Cristos.

In afara de inscriptia in latina, pe usa catedralei mai sunt reprzentate diverse batalii din istoria Polonie.
Batalia de la Grunwald, din 1410, atunci cand polonezii si lituanienii le-au cam dat la temelie cavalerilor teutoni.

03.JPG ( Size: 397.98k ) Number of downloads: 62


Batalia Varsoviei (Bitwa Warszawska in poloneaza).

04.JPG ( Size: 365.22k ) Number of downloads: 44


Sau "Miracolul de pe Vistula", din august 1920, atunci cand armata poloneza, cotata cu sanse zero, i-a infrant pe bolsevicii lui Lenin.

Practic, a fost batalia decisiva care a stat la baza Tratatului de la Riga, incheiat in martie 1921, intre Polonia, pe de o parte si Rusia sovietica (reprezentand si Belarus) si Ucraina sovietica pe de alta parte, tratat prin care s-a stabilit granita estica a Poloniei.
Granita care a durat pana in toamna lui 1939.

Batalia de la Monte Casino nu putea lipsi.

05.JPG ( Size: 363.97k ) Number of downloads: 41


Interioul catedralei (poza facuta prin grilajul de la intrare).

06.JPG ( Size: 510.88k ) Number of downloads: 55


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Val3ntin0
post 17 Jan 2013, 20:05
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 8 September 11
From: Ploiesti




Foarte tare.. smile.gif coolspeak.gif


--------------------
Renault Clio Expression 2004~1.4 / Megane 2007~1.6 16v 82kv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_tavi
post 17 Jan 2013, 23:25
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 406
Joined: 10 April 08
From: Timisoara




@gibonu: up.gif

Ma uit la galustile alea si imi aduc aminte de bunica, fie iertata, ce coltunasi buni facea! Aratau aproape identic cu "pierogile" alea. In toate tarile constituie mancare traditionala. smile.gif


--------------------
Opel Signum 2.0 T Suzuki SV650 -
Being dead right doesn't make you any less dead!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 18 Jan 2013, 19:00
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ Val3ntin0
Multumesc.

@ the_tavi
Multumesc.
Ma bucur daca galustile poloneze ti-au trezit amintiri placute.


Luni, 31.12.2012 – Parte a III-a

In partea dreapta a intrarii in Catedrala Armatei Poloneze se afla o capela, ridicata in memoria celor care au murit la Katyn.

Catava cuvinte despre masacrul de la Katyn (aflat azi in Rusia, la 20 km vest de Smolensk).
Dupa invazia partii estice a Poloniei de catre sovietici (septembrie 1939), aproximativ 180.000 de polonezi au fost arestati si trimisi in Uniunea Sovietica.
Dupa un scenariu bine cunoscut, cei 180.000 faceau parte din elita societatii poloneze (ofiteri de armata si politie, medici, avocati, notari, profesori, preoti, etc), iar scopul Uniunii Sovietice era acela de a lichida elitele din tarile ocupate.

In primavara anului 1940, aproximtiv 21.800 de polonezi au fost execuati de catre NKVD iar cadavrele lor ingropate in gropi comune.
Gropile comune au fost descoperite de catre germani in anul 1943, in timpul Campaniei din Est.

Dupa cum era de asteptat, Uniunea Sovietica a negat orice implicare in masacru, acuzandu-i pe germani.

Negarea sovietica (si apoi ruseasca) a durat pana in octombrie 1992, cand Boris Eltan i-a inamnat lui Lech Walesa o copie a ordinul semnat de Stalin, prin care se autoriza lichidarea polonezilor.

Se pare ca inca mai exista anumite tensiuni in Rusia si Polonia pe aceasta tema, doarece Rusia ezita in continuare sa considere masacrul de la Katyn ca fiind genocid sau crima impotriva umanitatii.
Un pas inainte s-a facut in noiembrie 2010, cand Duma de Stat (camera inferioara a Parlamentului) a Federatiei Ruse a adoptat o declaratie prin care episodul Katyn este considerat “o crima ordonata de Stalin”.

Monumentul funerar din Catedrala Armatei Poloneze.

01.JPG ( Size: 362.84k ) Number of downloads: 51


Inscriptia de pe monument: "Vinctis non victis" (latina).
Daca nu ma insel, cred ca s-ar traduce prin "Invinsi dar nu infranti".

Urna de la baza monumentului, in care se afla ramasite pamantesti exhumate de la Katyn.

02.JPG ( Size: 475.06k ) Number of downloads: 54


Pe pereti sunt inscriptionate aproximativ 15.000 de nume ale celor care au murit la Katyn.

03.JPG ( Size: 412.81k ) Number of downloads: 41
04.JPG ( Size: 345.64k ) Number of downloads: 35


Din pacate, pentru Polonia mai exista inca un episod Katyn, cel din aprilie 2010
Atunci cand avionul presedintelui Poloniei (un Tupolev 154) s-a prabusit langa pista unui aeroport militar de langa Smolensk)

Toate cele 96 de persoane aflate la bord (inclusiv presedintele de atunci al Poloniei Lech Kaczynski) au murit.

Si mai ciudat este faptul ca pasagerii avionului mergeau tocmai la Katyn, pentru a comemora 70 de ani de la masacru.

Cel de-al doilea eveniment Katyn este comemorat alaturi de primul, printr-o lista a celor care au pierit in accidental aviatic, precum si printr-o mana de pamant de langa pista aeroportului militar pe care s-a prabusit avionul prezidential.

05.JPG ( Size: 332.1k ) Number of downloads: 41


O sculptura mai neconventionala si explicatia sa.

06.JPG ( Size: 478.85k ) Number of downloads: 50
07.JPG ( Size: 393.03k ) Number of downloads: 54


La iesirea din catedrala, un omagiu adus polonezilor de origine americana.

08.JPG ( Size: 410.95k ) Number of downloads: 46


Si probabil (s-ar putea sa ma insel) momentele cand Polonia a punctat decisiv in fata Germanei.

09.JPG ( Size: 379.71k ) Number of downloads: 53


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ipiq
post 18 Jan 2013, 19:39
Post #27


The transporter


Group: Members
Posts: 1.924
Joined: 17 December 06
From: RO




Dupa razboi au fost batuti de soarta, cu tara facuta vraiste, si uite ca totusi sunt inaintea noastra. Au tras tare si in 70 de ani s-au adus la linie si s-au dezvoltat mai mult decat noi (de exemplu).

Hai cu continuarea ca presupun ca urmeaza seara de revelion smile.gif

up.gif


--------------------
ex Renault Laguna 2 1.9dci
Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014
Cine nu face fata... face spate!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 18 Jan 2013, 21:47
Post #28


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Nu te compari cu ei. Dupa ce au scapat de comunism mai toate tarile din spatiul ex-sovietic au inflorit. La noi s-a ales praful.
Frumoasa excursie, prezentata cum se cuvine!


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 19 Jan 2013, 16:07
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(gibonu @ 18 Jan 2013, 19:00)
Catava cuvinte despre masacrul de la Katyn (aflat azi in Rusia, la 20 km vest de Smolensk).
*



http://www.imdb.com/title/tt0879843/?ref_=fn_al_tt_1


Cat despre evolutia Romaniei si a Poloniei dupa '90, ar trebui sa analizam daca in '90 cele 2 tari erau la acelasi nivel. Polonezi aveau mult mai multa libertate decat romanii, existau diverse forme de organizare privata - ateliere de exemplu, sindicate inca din '78 + multi polonezi plecati in USA care au venit cu knowledge dupa caderea comunismului. Nu mai spun de polonezii care studiasera in USA si se intorsesera in Polonia inca dinainde de '90 (http://en.wikipedia.org/wiki/Leszek_Balcerowicz - care a avut o mare contributie la tranzitia Poloniei din comunism catre capitalism).

Primul presedinte al Poloniei dupa '89 a fost Lech Walesa - cel care condusese cel mai mare sindicat din Polonia, cu activitate intensa anti-comunista, pe cand in Romania a fost... tot un membru al PCR, la urmatorii dupa el.

Nu ca toate acestea ar fi o scuza pentru noi.

Gibonu, frumoasa plimbare! Scuze ca am perturbat povestea.

This post has been edited by St: 19 Jan 2013, 16:25


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 25 Jan 2013, 13:02
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




@ ipiq
Nu te astepta la prea mult legat de seara de Revelion.

@ Merced
Multumesc.
Sa nu exageram.
Nici in RO nu “s-a ales praful” si nici in Polonia nu umbla cainii cu covrigi in coada.

@ St
Multumesc. Nu-i nicio problema ca ai completat povestea.

Multumesc si pentru link.
Tot lagarul sovietic (poate cu exceptia Albaniei) a avut mai multa libertate decat Romania.
Nu mai vorbesc despre conditiile de trai, care erau mult superioare.
Doar imi aduc aminte, din povestile celor mai batrani, ca o excursie in Bulgaria era ceva cu totul deosebit.
Iar Yugoslavia (fara a fi in lagarul sovietic) era privita ca Raiul pe pamant.

Intr-adevar, Polonia l-a avut pe Balcerowicz, un fel de geniu in domeniul financiar.
Cat despre Lech Walesa, a fost un excelent lider sindical si luptator anti-comunist.
Insa se pare ca functia de presedinte a fost o palarie cam mare pentru el.
In mandatul lui Walesa (1990-1995), Polonia a avut 5 guverne si 5 premieri.
Iar la alegerile din 2000, Walesa a obtinut doar 1% din voturi.


Luni, 31.12.2012 – Parte a IV-a

Pufuleti, la metru.

10.JPG ( Size: 351.9k ) Number of downloads: 64


Prin orasul vechi.

11.JPG ( Size: 388.65k ) Number of downloads: 73
12.JPG ( Size: 418.31k ) Number of downloads: 61


Parte din zidul orasului vechi.

13.JPG ( Size: 392.22k ) Number of downloads: 57
14.JPG ( Size: 421.13k ) Number of downloads: 51


Vedere de pe zid.

15.JPG ( Size: 424.4k ) Number of downloads: 53
16.JPG ( Size: 419.11k ) Number of downloads: 52


Din nou prin orasul vechi.

17.JPG ( Size: 391.94k ) Number of downloads: 45
18.JPG ( Size: 394.18k ) Number of downloads: 44
19.JPG ( Size: 375k ) Number of downloads: 42


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 01:41
Dacia