problema alternator, incarca prea mult
![]() ![]() ![]() |
problema alternator, incarca prea mult
red.bogdan |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 17 September 11 From: Alexandria ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane
1999 1
- M 6402 XT
|
|||
radunre |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Acea tensiune marita poate insemna o baterie uzata sau defecta. Bateria se verifica prin masurarea rezistentei interne (o scula speciala) sau o pui in sarcina si faci niste aproximari, de ex. pui un bec de 55W si masori tensiunea timp de 15-20 de min., nu ar trebui sa scada sub 11,5-12V.
Se intampla rar sa "pice" un releu de incarcare cu astfel de simptome. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
red.bogdan |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 17 September 11 From: Alexandria ![]() |
din cauza aceea sa bage 14 v constant alternatoru la relanti?
|
--------------------
renault
megane
1999 1
- M 6402 XT
|
|
Mrija |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
La muzica ta din masina ai pus un condensator ?
|
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
red.bogdan |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 17 September 11 From: Alexandria ![]() |
nu..nu este cine stie ce sistem performant..doar un amp si subwoofer de 250 300w rms...am observat ca imi palpaie luminile la player si la faruri cand pornesc subwoofer-ul...dar nu am considerat ca este necesar un condensator
This post has been edited by red.bogdan: 22 Feb 2012, 00:24 |
--------------------
renault
megane
1999 1
- M 6402 XT
|
|
radunre |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Daca-ti palpaie atat de evident luminile cand pornesti SW-ul, e o problema...
Unde ai conectat efectiv alimentarea SW-ului ? Pt. a ajuta alternatorul + alte sisteme electrice/electronice ale masinii si a evita variatiile de tensiune grosolane, monteaza un condensator, cat de mare-ti permiti. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
demian2 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 8 December 10 ![]() |
Din cate stiu eu asa baga alternatorul.14,ceva. legat de condensatori asculta-i pe colegi.
|
--------------------
RENAULT
Megane III
2010 1,4 Tce Privilege
- CL xx xxx
|
|
red.bogdan |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 17 September 11 From: Alexandria ![]() |
pai + amplificatorului este de la baterie printr-un fir de 8 mm,si - este de undeva de pe caroserie cu un fir foarte subtire de cupru....dar am observat ca si fara sa pornesc amplif...cand dau mai tare la player palpaie butoanele
This post has been edited by red.bogdan: 22 Feb 2012, 09:48 |
--------------------
renault
megane
1999 1
- M 6402 XT
|
|
Mrija |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
Curentul necesar functionarii playerului + subwoofer iti "fura" din energia transmisa catre ceilalti consumatori. Acesta este un indiciu clar ca, in momentul functionarii subwooferului apar variatii de tensiune iar remedierea lor o rezolvi printr-un condensator.
In alta ordine de idei, nu este normal sa-ti stea la 14v tot timpul, asa cum s-a mai spus ori e bateria pe duca (nu retine curent cat trebuie) ori consumul tau de curent este prea mare (desi ma indoiesc din moment ce ai spus ca iti face si fara sw pornit) |
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
ovu12 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 5 February 12 ![]() |
nu stiu cat de mult rezolva treaba condensatorul.....am condensator de 1farad si tot palpaie luminile.....luminile de la picioare si de la ceasul de pe mijloc...banuiesc ca e mic condensatorul....la fel imi faceau luminile in masina si la casetofon si inainte sa-mi pun condensatorul....sa fie prea mic de 1 farad?io zic ca e normal sa incarce atat alternatorul....sigur e bateria pe duca si se forteaza un pic,dar e ok la ce are in masina...si referitor la ce am in masina io,imi poate zice si mie cineva va rog daca e prea mic condensatorul?am casetofonul care consuma,boxele masinii fata-spate(twiterele pe fata cu boxele din ushi si in spate cele din plafon ca am break)mai am 4 twitere pe spate si 2 boxe ovale bagate intr-o cutie improvizata pana o sa le pun in usile din spate,statia sony x-plod de 300w parca si woofer de 250w.pe langa muzica am smd-uri in masina sub ushi cand le deschid,in buzunarele din fata,in manerele din interior,pe fiecare stalp al masinii si la picioare in fata si sub scaune...din cate am inteles toate smd-urile consuma nici cat un bec de far....multumesc
|
--------------------
Megane 1 , Megane 3
GranTour ambele / 1.6 16v 79kw , 1.5 dci 81kw
/ 2000 / 2010
|
|
radunre |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
demian2, stii bine intr-o anumita masura, alternatorul creste tensiunea de incarcare la 14,2-14,7V doar cand acumulatorul este descarcat sau uzat, in rest trebuie sa se stabilizeze pe la 13,2-13,7V, indiferent de numarul consumatorilor (consumatori de curent constant si nu variatii bruste).
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
red.bogdan |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 17 September 11 From: Alexandria ![]() |
sa se mai incalzeasca afara si o sa ma pun cu burta p ea:D
prima data incec sa schimb alimentarea cu un cablu mai gros...si o sa incerc alimentarea playerului direct de la baterie si in cele din urma si un condensator |
--------------------
renault
megane
1999 1
- M 6402 XT
|
|
radunre |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Cu cele scrise mai sus nu rezolvi problema alternator-baterie...
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
red.bogdan |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 17 September 11 From: Alexandria ![]() |
stiu:(..poate pe viitor si o baterie noua..dar vreau sa stiu daca e normala chestia cu 14v constant sa nu o distrug si pe cea noua
|
--------------------
renault
megane
1999 1
- M 6402 XT
|
|
radunre |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Am explicat ca e o sansa mica sa ai releul de incarcare defect, monteaza o baterie buna si masoara incarcarea (masoara parametrii si pe masina de pe care iei bateria).
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
demin2609 |
![]()
Post
#16
|
![]() iuzar Group: Members Posts: 329 Joined: 20 December 08 From: Craiova ![]() |
eu stiam ca in mers normal, alternatorul furnizeaza 14.4 v maxim!
|
--------------------
Renault F4P-B7-22
Mégane
éxpression [B]live high, have fun, and don t do anything stupid![/B]
|
|
bibanu47 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 30 November 08 From: Alexandria City ![]() |
Salut,
O incarcare perfecta este intre 14,3-14,5 V. Am vazut mai multe relee de incarcare care in timp isi pierd parametrii si se pot bloca la tensiuni mai mici,resperctiv 14 V in cazul tau dar asta este doar una din multiplele cauze enumerate si de alti colegi mai sus,baterie compromisa ,etc. Nu omite sa pui condesator la sub. |
--------------------
Renault Laguna
berlina
1996 ver,1
- TR 94 GVA [b]Atentie,viata nu are roata de rezerva.[/b]
|
|
Lucians |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 15 October 12 ![]() |
Salutare, am si eu o problema, m-am dus la un service cu masina pentru a schimba bateria (care era moarta) iar cand au verificat-o cu voltmetrul ala, sau cum se cheama..., au spus ca am prea mult curent la pornire, dar in acelas timp tot ei au spus ca s-ar putea sa fie din cauza bateriei care era moarta si alternatorul incerca sa o incarce mai mult. Chestia e ca dupa ce i-am pus baterie nou- nouta, cand mi-a verificat=o au gasit aceeasi chestie, am la relantiu 14,9 v. Care ar putea fi cauza?, releul de incarcare ???
|
--------------------
ford
focus 1
2003
|
|
bibanu47 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 30 November 08 From: Alexandria City ![]() |
Salut,
In mod normal din releul de incarcare ar trebui sa fie deoarece daca era dioda arsa din punte, ar fi incarcat putin nu mult. |
--------------------
Renault Laguna
berlina
1996 ver,1
- TR 94 GVA [b]Atentie,viata nu are roata de rezerva.[/b]
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#20
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
QUOTE(bibanu47 @ 15 Oct 2012, 12:26) Salut, In mod normal din releul de incarcare ar trebui sa fie deoarece daca era dioda arsa din punte, ar fi incarcat putin nu mult. O dioda se poate arde in doua feluri:1 intrerupta adica rezistenta Infinit,sau 2. "sarma"adica rezistenta 0.O dioda cu siliciu are o tensiune de deschidere,care este de 1,4V,iar la germaniu 1,2V. Daca dioda e sarma,atunci apar in plus cei 1,4 V/bucata dioda.O incarcare normala trebuie sa fie intre 2,3si 2.4 V/element. |
--------------------
n
n
n
-
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Am urmatoarea problema cu mașina din semnătura. Am plecat din București pentru un drum de 480 km. Toate bune si frumoase primii 300 km. Am oprit intr-un oras sa mănânc, am plecat fara probleme. Dupa aproximativ 5 min. am oprit la un magazin. Cand sa plec de acolo, bateria moarta. Abia se mai aprindeau becurile pe bord. In fine m-am gandit ca probabil a cedat bateria care saraca avea 11 ani. Am mers cu ea asa pana la destinație si acolo am inceput câteva verificari. Bateria dimineața arata 12.5v. Pun contactul, masor, 7v. Logic am declarat bateria moarta. Am pornit masina cu cabluri, am masurat următoarele valori: 14.8v la relanti fara consumatori, 14.2 cu majoritatea consumatorilor. Dupa 5 min. de mers valorile s-au stabilizat la 14.4 respectiv 14.1. Am desfăcut bateria si am constatat ca nivelul electrolitului era destul de scăzut. Am decis sa schimb bateria. Am pus bateria noua si acum se aprinde in bord martorul de baterie. Am masurat iar valorile si același rezultat: 14.4, respectiv 14.1. Daca turez motorul, se stinge martorul pe moment, dupa care se aprinde din nou. Am mai facut următoarele masuratori: tensiune in gol, fara baterie in jur de 15v la relanti si in jur de 16v cand e turata. Valoarea de 16v este constanta indiferent de turatie. Am mai masurat curentul de incarcare si variaza cam asa: la relanti 0.5a, iar cand o turez creste putin la 1a dupa care scade iar la 0.5a. Nu înțeleg care poate fi problema si care sunt șansele sa stric bateria noua pana la București.
|
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
14,4 cu 14,1 sunt valori f bune, becul sta aprins de la un contact oxidat sau ai periile pe duca; verifica ce curent ai cu totul oprit; evita sa deconectezi bateria cand mtorul merge
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
espacern |
![]()
Post
#23
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(BigDaddyAdy @ 2 Jan 2014, 05:47) a cedat bateria care saraca avea 11 ani. Este un record! Aprinderea martorului in bord indica probleme cu alternatorul....nu cu bateria! @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
da, un record, si daca se putea completa nivelul mai mergea inca ,
becul se poate aprinde si de la o dioda dusa, f bine se pot duce diode in timpul testului cu bateria deconectata cand e motorul pornit This post has been edited by krapcarasu: 2 Jan 2014, 13:08 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Am ajuns in Bucuresti, vad ca bateria nu a fiert, pare ok, cat despre martor, am uitat sa mentionez ca inainte de a schimba bateria nu se aprindea martorul.
Dupa cum spunea bundy220, o dioda se poate arde in doua moduri. In orice caz, valorile mele la incarcare par ideale. In carte, la troubleshhoting scrie asa: "The warning light illuminates when the engine is running There is a charging fault which could be due to: - the alternator drive belt being broken or the charging cable being cut, - internal damage to the alternator (rotor, stator, diodes or brushes), - regulator fault, - an excess voltage. If the regulated voltage is less than 13.5 V, check the alternator. The fault could be caused by: - a destroyed diode, - a cut phase, - track contamination or wear. Checking the voltage Connect a voltmeter across the battery terminals and read the battery voltage. Start the engine and increase the engine speed until the voltmeter needle stabilises at the regulated voltage. This voltage should be between 13.5 V and 14.8 V. Connect as many consumers as possible, the regulated voltage should remains between 13.5 V and 14.8 V." Deci: -tensiunea masurata pare buna si se mentine aceeasi valoare indiferent de turatie; -nu am fluctuatii de lumina la faruri sau la bord -vad ca dupa 480km bateria este in stare excelenta mie tot nu prea mi-e clar ce se intampla. In orice caz, maine am sa incerc sa dau alternatorul jos sa fac cat pot o inspectie vizuala (urme de uzura, contacte oxidate, carbuni) si sa masor diodele. Daca toate astea sunt in regula, atunci am sa duc alternatorul la un atelier sa ii faca proba pe banc. Inca ceva, pe drum am constatat urmatoarea chestie: am niste probleme cu instalatia de GPL si la relanti imi oscileaza turatia cand e motorul rece cam +/-100 - 150 rpm. E, in momentul in care turatia ajunge undeva in jur de 650-700 rpm, se stinge martorul de baterie Ma gandesc totusi ca este releul regulator si ca totusi valorile masurate par corecte din cauza ca bateria e noua. Nu situ! Mai sap! Am mai sapat nitel prin carte si zice asa: Without consumers: - Regulated voltage > 14.8 V = > regulator faulty, - (Regulated voltage no load < 13.2 V) or (charging current < 2 A = > charging fault). With consumers: - Regulated voltage > 14.8 V = > regulator faulty, - Regulated voltage < 12.7 V = > check the alternator flow with reference to its specifications: If the measured flow is too low, check: - if the alternator is worn (brushes....), - the battery connections, - the engine earth strap, - the conformity of the alternator, - the belt tension. If the flow measured is correct and the regulated voltage is too low, the alternator is not at fault. The fault is caused by : - the vehicle having too many consumers or, - the battery being discharged. Deci as mai putea sa masor si curentul total furnizat de alternator in instalatia electrica. Eu am masurat doar curentul care trece prin baterie. Cartea zice ca se face testul cu OPTIMA 5800 diagnostic station, statie care masoara tensiunea si curentul prin inductie pentru a nu se mai deconecta bateria. Dar cred ca pot face teste si cu multimetru, atat timp cat nu mai pornesc motorul cu borna scoasa (am retinut!) <span class='edit'>2 Jan 2014, 23:52:</span> QUOTE(krapcarasu @ 2 Jan 2014, 14:07) //cam OFF TOPIC// De fapt, treaba cu bateria e cam in felul urmator Bateria provenea de pe un peugeot 406 2.0 HDI si avea 65Ah. A mers 6 ani pe peugeot, fara nici o problema (masina este a tatalui meu). Dupa 6 ani, s-a decis sa o schimbe, desi nu era cazul, dar a vrut sa stea linistit, asa ca a schimbat-o. A vorbit cu cel de la service sa i-o lase totusi. De atunci a ajuns pe masina mea unde a mai tinut vreo 5 ani. Acum o luna, am cam patit acelasi lucru cu bateria, nu mai puteam sa pornesc masina. Am desfacut-o, am completat cam 500 ml de apa distilata (atat de mult scazuse nivelul electrolitului), am pus-o pe redresor si m-a mai dus inca o luna. Acum cand am desfacut-o iar era foarte scazut nivelul electrolitului, de aia am decis sa o schimb. This post has been edited by BigDaddyAdy: 2 Jan 2014, 23:11 |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
un multimetru de asta ieftin http://www.mivarom.ro/catalog/product_info...peratura-p-2636
e f util pt a masura curenti fara a intrerupe circuitul, trebuie tinut firul pe cat posibil perpendicular pe planul clemei |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Eu cred că s-a dus numai circuitul de monitorizare din regulatorul de turație. După cum se vede în schemă becul de avertizare din bord vine conectat la regulatorul de turație.
Din moment ce tensiunile măsurate direct pe baterie sunt ok nu cred că are rost să mai verifici și curenții. Off topic Credeam că numai bateria mea de pe lupo este de pus la muzeu (săptămâna 34/2002) ![]() Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
la benzina nu are treaba turometrul cu alternatorul , pe acea linie de conexiune scrie diesel, cel mai probabil o dioda intrerupta
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Nu de firul ăla ziceam eu ci de cel însemnat cu X în poză
untitled.JPG ( Size: 18.86k ) Number of downloads: 1135 |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Revin cu un update.
De dimineata a trebuit sa fac un drum scurt si am observat ca la acceleratie se stinge martorul din bord. Pana la urma am dat jos alternatorul, am verificat diodele si sunt bune toate 6. Am gasit rulmentul mic in partea unde sunt periile cu un pic de joc si usor zgomot la rotire. Am mai gasit carbunii destul de tociti, dar colectorul arata bine. La releul regulator este un picior, de la un condensator cred, ca nu se vede, intra intr-un locas, expus si oxidat. Prin urmare am cumparat ambii rulmenti, carbuni si curea. Urmeaza astazi sa le pun la loc, iar la contactul oxidat si expus sa curat bine cu alcool si sa cositoresc. Pe urma cred ca o sa ii pun 2+2 sa il acopar. Dupa ce il strang la loc ma gandesc sa il testez ca daca s-a intamplat ceva sa nu il montez degeaba. Pentru asta ma gandesc sa il conectez la o bormasina si sa masor sa vad ce scoate. 4 Jan 2014, 13:57: Am pus totul la loc si am facut testul cu bormasina, insa nu imi scoate decat 0.25V. Acum poate ca e si din cauza turatiei bormasinii care nu se compara cu cea a alternatorului. Ma duc sa il montez sa vad ce iese. This post has been edited by BigDaddyAdy: 4 Jan 2014, 12:57 |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 16:32 |