Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Aburire geamuri Clio, probleme, solutii ...

B-60
post 17 Jan 2005, 17:57
Post #1


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 13
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




Am Renault Clio Simbol din martie 2004, sunt mulțumit de el dar de când cu frigul mi se aburesc îngrozitor geamurile, în special parbrizul mă deranjează cel mai tare.
La lunetă o rezolv ușor cu rezistența din dotare dar în rest...
Am verificat modul de ventilare față și am o părere proastă asupra soluției tehnice întrucât aerul suflă foarte puțin pe parbriz, probabil pentru a avea efect AC vara (?? aerul rece (AC) să nu se încălzească la contactul cu parbrizul încălzit de la soare??).
[b]UMEZEALUMEZEALĂ MARE FRATEîn mașina asta, la lunetă numai broboane de condens. Șterg și degeaba. Cum este umezeală afară parcă este saună, ceață totală pe geamuri.
Aștept să se încălzească motorul cu aeroterma pe 2 și când am scăpat de condensul de pe geamuri mă sufoc de cald. Mai micșorez căldura (buton dreapta, nu viteza de circulare a aerului care rămâne pe 2) iar apare condensul. Dau cu cârpa, dau cu pielea de căprioară parcă a udat cineva parbrizul, iar dacă este ceață sau noapte sau plouă trebuie să caut un „ochi” de parbriz pe unde să văd mai bine[/color]
:oops:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 17 Jan 2005, 18:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




laugh.gif
ok ..hai sa-ti explic ..masina e ok. Nu are nimic. Asa fac toate masinile ..fie ele renault sau nu. Incearca urmatoarea metoda: da drumu la AC si asteapta cateva secunde ..o sa ai un parbriz curat ca lacrima (in maxim 30 de secunde ..in functie de viteza aerului). Si inca o chestie... nu lasa pe recirculare... baga aer de afara cat de mult posibil


--------------------
Renault Laguna III - B-97-XCO 2.0 DCI 150cp Dynamique ++
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 17 Jan 2005, 18:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




vezi sa nu folosesti ventilatia pe recirculare fiindca astfel umezeala ce iese din pasageri una doua se depune pe suprafetele reci (parbriz)


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-60
post 17 Jan 2005, 19:22
Post #4


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 13
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




laugh.gif
Ce este drept, este drept !!!.
Folosesc numai recircularea, ca să scap de gazele de eșapament.
Dar teoria este teorie, aștept practica.
Vă anunț.
:oops:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 17 Jan 2005, 20:35
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




mai este un topic pentru problema asta...Dar, daca tot s-a deschis, baietii au dreptate ce au spus..Nu folosi recircularea, si, daca totusi, vrei ca efectul sa fie si mai rapid, da drumul la AC. Evident, poti sa lasi caldura pornita, si va baga caldura si nu aer rece, dar aerul este mai "uscat". In cateva zeci de secunde ai sa vezi cum dispare "abureala"


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 17 Jan 2005, 22:07
Post #6


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




:shock:
o rugaminte am, daca se poate.. fara curcubeu... ma doare okii (ambii) de la rogvaivu ala...

ontopic, bajetzii are dreptate: AC shi fara recirculare.
in 15-20s e senin!


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Toto - BOD
post 18 Jan 2005, 00:18
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 556
Joined: 18 January 05
From: Craiova




Dai ventilare mai puternica pe parbriz pana se incalzeste putin aerul... dupa care il lasi la 1... Sa nu fie pe reciclare...


--------------------
Renault Clio - BOD 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dem
post 18 Jan 2005, 09:19
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




Dorin cred ca ai partial dreptate. eu asa fac cum pornesc bag aer rece de afara si apoi trec pe cald. Nu-i mai ziceti AC. Asta e cind apesi pe butonul de AC. E caldura de la calorifer si atit nu e si conditionat pe cald. Voi credeti ca scula controleaza si umiditatea. ma indoiesc.

Masina nu e OK pt. mine fiindca la inceput se dezabureste doar jumatate de parbriz (cea de jos) datorita unghiului fantelor de degivrare. Trebuie sa ma cocosez sa vad. Fireste ulterior caldura puternica transforma abureala in lichid si e OK dar in primul minut (cind afara ploua de pilda si e frig) degivratorul nu-si face treaba decit pe jumate. parerea mea.


--------------------
Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 18 Jan 2005, 09:35
Post #9


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




Aerul se incalzeste mai repede pe AC. Caldura vine de la AC si nu de la calorifer. Procesul e simplu. Se inverseaza, baga la motor rece si la tine cald.

Oricum eu nu folosesc AC iarna. Am setat clima pe 25 grade, pornesc masina cu 5 minute inainte de a pleca si cand ma urc in masina e deja cald. Dar am observat ca nu foloseste AC.

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 17:33


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 18 Jan 2005, 09:55
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Ceea ce numim A/C la masini este de fapt doar o instalatie de racire. Nu are nici o treaba cu incalzirea. Notiunea de A/C este improprie in cazul nostru si nu este similara cu A/C-urile veritabile. In mod normal ar trebui s-o numim pur si simplu "instalatie de racire", nu A/C.

Exista doua "calorifere". Unul este al A/C-ului, numit evaporator sau vaporizator, iar prin el trece freon rece, in stare gazoasa. Celalalt este al instalatiei de incalzire, iar prin el trece antigel fierbinte. Sint doua lucruri complet diferite.

Uscarea aerului este un efect secundar al instalatiei de racire. Cantitatea de umiditate pe care o poate accepta aerul este proportionala cu temperatura lui. Aerul rece este mai uscat. Cind aerul de afara trece printre serpisorii evaporatorului, care este foarte rece, umezeala din aer se condenseaza pe evaporator, iar aerul ramine (mai) uscat.

Aerul trece intii printre serpisorii vaporizatorului, unde fie se raceste si se usuca (daca A/C este pornit), fie nu se intimpla nimic (daca A/C este oprit). Apoi trece fie prin calorifer (daca butonul de temperatura e dat pe cald), fie pe linga el (daca e dat pe rece).

Daca A/C este pornit si comutatorul este dat pe cald, aerul se raceste si se usuca, apoi se incalzeste. Incalzirea este mult mai puternica decit racirea, astfel incit aerul introdus in masina va fi aproape la fel de cald ca si in cazul in care A/C ar fi oprit. Dar efectul de uscare ramine, pentru ca umezeala din aer a ramas deja condensata pe evaporator, deci instalatia de incalzire, in loc sa incalzeasca aer umed de afara, incalzeste aer uscat.

Instalatiile de climatizare automata de obicei sint programate sa foloseasca A/C permanent, chiar daca e frig afara. Dar asta nu e o regula.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 18 Jan 2005, 10:00
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Cind e foarte frig afara, instalatia de racire nu functioneaza. Exista un comutator anti-inghet care opreste compresorul daca temperatura evaporatorului ajunge foarte aproape de 0 grade (de obicei pe la 2-3 grade), pentru a evita inghetarea pe evaporator a apei provenite din condens, ceea ce ar duce la blocarea fluxului de aer.

De-aia iarna A/C-ul nu are nici o influenta asupra dezaburirii. Pornesti A/C si te astepti sa se dezabureasca instantaneu, si cind colo parbrizul se dezabureste inceeeeet de tot, abia cind incepe sa vina aer cald spre el.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 18 Jan 2005, 19:12
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Auzi, Vlad...tu esti mecanic, frate? laugh.gif Ca daca e asa, ne-ai facut de clienti laugh.gif


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 18 Jan 2005, 19:28
Post #13


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




vlad, corect, dar asta nu si in cazul in care ai motorul cald, caz in care ai si compartimentul motor cald si valva termostatica deschide suficient cat vaporii sa condenseze pe evaporator.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_182_
post 18 Jan 2005, 20:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 467
Joined: 21 May 04
From: Bucuresti




la clio bicorp cu clima, are un buton special de dezaburire parbriz. Cand apesi asta, AC porneste automat

deci pt eficienta maxima folosesti AC


--------------------
Renault Clio bicorp dCi 65 Expression 2003
Renault Twingo 8v & Opel Astra H cdti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno-meck
post 19 Jan 2005, 20:14
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 1 January 05
From: Constanta




Incearca si urmatoarea chestie:
Dupa ce pornesti motorul, da drumul la aerul rece (de la treapta 3 in sus) de afara ( nu pe recirculare si fara A/C), implicit maresti "briza" locala pe fata interioara a parbrizului deci cresti viteza de evaporare a condensului.
La mine functioneaza "sistemul". Pana se incalzeste lichidul de racire si ajunge caldura pe aeroterma parbrizul e aproape curat.
Era un exemplu la fizica: rufele spalate se usuca mai repede daca bate vantul.
Sper sa-ti fie de ajutor.
Bafta.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 19 Jan 2005, 20:46
Post #16


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




QUOTE
la clio bicorp cu clima, are un buton special de dezaburire parbriz. Cand apesi asta, AC porneste automat

deci pt eficienta maxima folosesti AC


corect, asta am uitat sa mentionez.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-60
post 21 Jan 2005, 00:17
Post #17


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 13
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




QUOTE
Incearca si urmatoarea chestie:
Dupa ce pornesti motorul, da drumul la aerul rece (de la treapta 3 in sus) de afara ( nu pe recirculare si fara A/C),
Sper sa-ti fie de ajutor.
Bafta.


Am încercat dar m-a apucat durerea de cap de la curent.
Oricum încerc să folosesc cât mai puțin recircularea și până acum nu am avut probleme.
Să „văd” când v-a ploua sau va fi ceață afară, deocamdată vremea a ținut cu noi!


--------------------
Renault Clio Simbol 1,4 Expression 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reno-meck
post 21 Jan 2005, 23:53
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 1 January 05
From: Constanta




B-60

Uitasi sa spui: butonul clapetelor de aer pus pe pozitia "parbriz".

Bafta.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-60
post 22 Jan 2005, 13:55
Post #19


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 13
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




Să fie .

Așa este, dar am considerat că nu este necesar întrucât se subînțelege.

:oops:

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 17:33


--------------------
Renault Clio Simbol 1,4 Expression 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 24 Jan 2005, 08:51
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE
Auzi, Vlad...tu esti mecanic, frate? Ca daca e asa, ne-ai facut de clienti

Nope. biggrin.gif Desi cred ca mi-ar fi placut. Daca descopar vreun unchi bogat prin America, imi deschid un service al meu, cu preturi speciale pentru membrii RENO.
Pina atunci insa, daca aveti nevoie de vreun soft, va servesc cu mare placere. smile.gif

QUOTE
vlad, corect, dar asta nu si in cazul in care ai motorul cald, caz in care ai si compartimentul motor cald si valva termostatica deschide suficient cat vaporii sa condenseze pe evaporator.

Oops! Cred ca am lipsit la lectia aia. :oops:
Despre ce valva e vorba?

A, te referi la comutatorul anti-inghet de care ziceam eu? Da, e posibil sa se deschida cind e motorul cald. N-am incercat sa aflu. Nu stiu ce influenteaza mai tare temperatura evaporatorului: caldura din compartimentul motor, sau fluxul de aer foarte rece care intra de afara in climatizare, prin evaporator. Intr-adevar, e posibil sa-l influenteze si caldura motorului intr-o oarecare masura. O sa verific, daca se mai raceste vremea. smile.gif


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-60
post 27 Jan 2005, 18:22
Post #21


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 13
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




QUOTE
Am Renault Clio Simbol din martie 2004, sunt mulțumit de el dar de când cu frigul mi se aburesc îngrozitor geamurile, în special parbrizul mă deranjează cel mai tare.


De cand folosesc mai rar ventilatia pe recirculare nu mai am sauna in masina.
Pacat de noxele pe care trebuie sa le "inghit"

:oops:


--------------------
Renault Clio Simbol 1,4 Expression 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 28 Jan 2005, 11:19
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Nu e chiar on-topic, dar e tot pe-acolo.
La Clio mi se intimpla un lucru cuidat, care nu mi s-a intimplat niciodata cu alte masini. Cind e foarte frig noaptea, gasesc dimineata parbrizul inghetat pe dinauntru! Uneori e inghetat pe ambele parti, dar alteori (azi, de exemplu) e curat pe-afara si inghetat bocna pe dinauntru. :shock:

La voi se intimpla? Ce faceti in cazul asta?
Nu stiu ce sa-i fac. Pe-afara pot sa dau cu racleta sau cu spray, dar ce naiba pot sa fac inauntru? N-am alta sansa decit sa dau ventilatia la maxim in sus si sa astept sa se dezghete, adica exact ceea ce urasc mai mult.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 28 Jan 2005, 11:35
Post #23


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




E ceva ce condenseaza inauntru. Am patit si eu dupa ce am spalat masina pe interior, toata apa din mochete a condensat pe geamuri(era vara).
Fenomenul a disparut dupa ce s-au uscat.


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 28 Jan 2005, 12:11
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Dar se intimpla mereu! Nu a fost un caz izolat, ci e ceva care mi s-a intimplat permanent timp de 4 ierni.
Iarna nu folosesc recircularea, iar covorasele le-am curatat ultima oara acum vreo luna, si doar cu aspiratorul, fara apa.

Dar de ce numai la Clio? De ce cu alte masini nu mi s-a intimplat niciodata?


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 28 Jan 2005, 12:16
Post #25


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




E ciudat, eu nu patesc asa, sa intre umezeala pe undeva :?:


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 28 Jan 2005, 12:22
Post #26


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




vlad, indraznesc sa te intreb daca ai dat vreodata cu un shprei impotriva aburelii.. daca da, aia e.. :wink:
practic in urma tratarii geamului cu un astfel de shprei ramane o pojghitza transparenta care la friguleanu rau ingheatza.. :idea:


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 28 Jan 2005, 12:31
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Nu, ca nu-mi plac sprayurile alea. Am folosit o data, demult, la Nova si nu mi-a placut. Adica mi-a placut cit timp a functionat, insa cind i-a trecut efectul si a trebuit sa sterg unsoarea aia de pe parbriz nu mi-a mai placut. biggrin.gif

La urma urmei, fenomenul pare logic. Aerul din masina e cald si umed (de la respiratia mea si a eventualilor pasageri). Nu chiar atit de umed cit sa se abureasca parbrizul in mers (pentru ca nu folosesc recircularea), dar suficient de umed ca sa se abureasca dupa ce parchez, cind parbrizul se raceste mai repede decit aerul dinauntru.
Dar daca asta ar fi explicatia, atunci ar trebui sa se intimple si la alte masini.

Pe mine ma enerveaza insa ca n-am ce sa-i fac dimineata. Ca nu pot da cu racleta prin interior. smile.gif


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny Bravo
post 28 Jan 2005, 17:04
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




Mi s-a mai intamplat si mie la un Opel mai vechi dar foarte rar.


--------------------
Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport
Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipix
post 31 Jan 2005, 11:54
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 22 November 04
From: Cluj-Napoca




Am patit-o si eu de doua ori la Clio. Enervant rau - trebuie sa astepti sa se dezghete parbrizul ca sa poti pleca, ca nu vezi nimic. Si daca ai motor pr motorina ca mine trebuie sa astepti muuult sad.gif. Sunt si eu curios care este cauza, pentru ca eu am patit-o doar de doua ori iarna asta. Probabil ca este ceva ce facem/nu facem cind se intampla asta.


--------------------
Renault Clio Bicorp Extreme
1.5 dCi 80 CP, Orange Malaga, 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omega
post 10 Feb 2005, 22:54
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 9 February 05




Cel mai simplu mod de a scapa de aburirea geamurilor este un SPRAY , si anume Rallye sau cum se numeste...se gaseste pe la Shell si costa vreo 90.000 , eu dau cu el si nu mai se abureste, cu conditia sa il aplici cum scrie pe spray, sa stergi geamul in prealabil.
Si chiar cand se abureste daca dai cu el , si il intinzi cu un servetel ceva... nu mai ai treaba


--------------------
1.5 Dci 65 Cp - Clio Symbol Expression peste 55.000 km (2002)
1.5 Dci 80 Cp - Megane HB 2.2 Dynamique + Mp3 & Climatronic (2006)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 15:49
Dacia