Aburire geamuri Clio, probleme, solutii ...
![]() ![]() ![]() |
Aburire geamuri Clio, probleme, solutii ...
B-60 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 13 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
dorin |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti ![]() |
![]() ok ..hai sa-ti explic ..masina e ok. Nu are nimic. Asa fac toate masinile ..fie ele renault sau nu. Incearca urmatoarea metoda: da drumu la AC si asteapta cateva secunde ..o sa ai un parbriz curat ca lacrima (in maxim 30 de secunde ..in functie de viteza aerului). Si inca o chestie... nu lasa pe recirculare... baga aer de afara cat de mult posibil |
--------------------
Renault
Laguna III
- B-97-XCO
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
|
|
David |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
vezi sa nu folosesti ventilatia pe recirculare fiindca astfel umezeala ce iese din pasageri una doua se depune pe suprafetele reci (parbriz)
|
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
B-60 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 13 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
![]() Ce este drept, este drept !!!. Folosesc numai recircularea, ca să scap de gazele de eșapament. Dar teoria este teorie, aștept practica. Vă anunț. :oops: |
-------------------- |
|
Radu718 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
mai este un topic pentru problema asta...Dar, daca tot s-a deschis, baietii au dreptate ce au spus..Nu folosi recircularea, si, daca totusi, vrei ca efectul sa fie si mai rapid, da drumul la AC. Evident, poti sa lasi caldura pornita, si va baga caldura si nu aer rece, dar aerul este mai "uscat". In cateva zeci de secunde ai sa vezi cum dispare "abureala"
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#6
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
:shock:
o rugaminte am, daca se poate.. fara curcubeu... ma doare okii (ambii) de la rogvaivu ala... ontopic, bajetzii are dreptate: AC shi fara recirculare. in 15-20s e senin! |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
Toto - BOD |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
Dai ventilare mai puternica pe parbriz pana se incalzeste putin aerul... dupa care il lasi la 1... Sa nu fie pe reciclare...
|
--------------------
Renault
Clio
- BOD
2003
|
|
Dem |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Dorin cred ca ai partial dreptate. eu asa fac cum pornesc bag aer rece de afara si apoi trec pe cald. Nu-i mai ziceti AC. Asta e cind apesi pe butonul de AC. E caldura de la calorifer si atit nu e si conditionat pe cald. Voi credeti ca scula controleaza si umiditatea. ma indoiesc.
Masina nu e OK pt. mine fiindca la inceput se dezabureste doar jumatate de parbriz (cea de jos) datorita unghiului fantelor de degivrare. Trebuie sa ma cocosez sa vad. Fireste ulterior caldura puternica transforma abureala in lichid si e OK dar in primul minut (cind afara ploua de pilda si e frig) degivratorul nu-si face treaba decit pe jumate. parerea mea. |
-------------------- Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003 |
|
McVic |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Aerul se incalzeste mai repede pe AC. Caldura vine de la AC si nu de la calorifer. Procesul e simplu. Se inverseaza, baga la motor rece si la tine cald.
Oricum eu nu folosesc AC iarna. Am setat clima pe 25 grade, pornesc masina cu 5 minute inainte de a pleca si cand ma urc in masina e deja cald. Dar am observat ca nu foloseste AC. This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 17:33 |
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
VladSoare |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Ceea ce numim A/C la masini este de fapt doar o instalatie de racire. Nu are nici o treaba cu incalzirea. Notiunea de A/C este improprie in cazul nostru si nu este similara cu A/C-urile veritabile. In mod normal ar trebui s-o numim pur si simplu "instalatie de racire", nu A/C.
Exista doua "calorifere". Unul este al A/C-ului, numit evaporator sau vaporizator, iar prin el trece freon rece, in stare gazoasa. Celalalt este al instalatiei de incalzire, iar prin el trece antigel fierbinte. Sint doua lucruri complet diferite. Uscarea aerului este un efect secundar al instalatiei de racire. Cantitatea de umiditate pe care o poate accepta aerul este proportionala cu temperatura lui. Aerul rece este mai uscat. Cind aerul de afara trece printre serpisorii evaporatorului, care este foarte rece, umezeala din aer se condenseaza pe evaporator, iar aerul ramine (mai) uscat. Aerul trece intii printre serpisorii vaporizatorului, unde fie se raceste si se usuca (daca A/C este pornit), fie nu se intimpla nimic (daca A/C este oprit). Apoi trece fie prin calorifer (daca butonul de temperatura e dat pe cald), fie pe linga el (daca e dat pe rece). Daca A/C este pornit si comutatorul este dat pe cald, aerul se raceste si se usuca, apoi se incalzeste. Incalzirea este mult mai puternica decit racirea, astfel incit aerul introdus in masina va fi aproape la fel de cald ca si in cazul in care A/C ar fi oprit. Dar efectul de uscare ramine, pentru ca umezeala din aer a ramas deja condensata pe evaporator, deci instalatia de incalzire, in loc sa incalzeasca aer umed de afara, incalzeste aer uscat. Instalatiile de climatizare automata de obicei sint programate sa foloseasca A/C permanent, chiar daca e frig afara. Dar asta nu e o regula. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Cind e foarte frig afara, instalatia de racire nu functioneaza. Exista un comutator anti-inghet care opreste compresorul daca temperatura evaporatorului ajunge foarte aproape de 0 grade (de obicei pe la 2-3 grade), pentru a evita inghetarea pe evaporator a apei provenite din condens, ceea ce ar duce la blocarea fluxului de aer.
De-aia iarna A/C-ul nu are nici o influenta asupra dezaburirii. Pornesti A/C si te astepti sa se dezabureasca instantaneu, si cind colo parbrizul se dezabureste inceeeeet de tot, abia cind incepe sa vina aer cald spre el. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Auzi, Vlad...tu esti mecanic, frate?
![]() ![]() |
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
AlexV |
![]()
Post
#13
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
vlad, corect, dar asta nu si in cazul in care ai motorul cald, caz in care ai si compartimentul motor cald si valva termostatica deschide suficient cat vaporii sa condenseze pe evaporator.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
_182_ |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 467 Joined: 21 May 04 From: Bucuresti ![]() |
la clio bicorp cu clima, are un buton special de dezaburire parbriz. Cand apesi asta, AC porneste automat
deci pt eficienta maxima folosesti AC |
--------------------
Renault
Clio bicorp dCi 65
Expression 2003 Renault Twingo 8v & Opel Astra H cdti
|
|
reno-meck |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 1 January 05 From: Constanta ![]() |
Incearca si urmatoarea chestie:
Dupa ce pornesti motorul, da drumul la aerul rece (de la treapta 3 in sus) de afara ( nu pe recirculare si fara A/C), implicit maresti "briza" locala pe fata interioara a parbrizului deci cresti viteza de evaporare a condensului. La mine functioneaza "sistemul". Pana se incalzeste lichidul de racire si ajunge caldura pe aeroterma parbrizul e aproape curat. Era un exemplu la fizica: rufele spalate se usuca mai repede daca bate vantul. Sper sa-ti fie de ajutor. Bafta. |
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#16
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE la clio bicorp cu clima, are un buton special de dezaburire parbriz. Cand apesi asta, AC porneste automat
deci pt eficienta maxima folosesti AC corect, asta am uitat sa mentionez. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
B-60 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 13 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Incearca si urmatoarea chestie:
Dupa ce pornesti motorul, da drumul la aerul rece (de la treapta 3 in sus) de afara ( nu pe recirculare si fara A/C), Sper sa-ti fie de ajutor. Bafta. Am încercat dar m-a apucat durerea de cap de la curent. Oricum încerc să folosesc cât mai puțin recircularea și până acum nu am avut probleme. Să „văd” când v-a ploua sau va fi ceață afară, deocamdată vremea a ținut cu noi! |
-------------------- Renault Clio Simbol 1,4 Expression 2004
Bucuresti |
|
reno-meck |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 1 January 05 From: Constanta ![]() |
B-60
Uitasi sa spui: butonul clapetelor de aer pus pe pozitia "parbriz". Bafta. |
-------------------- |
|
B-60 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 13 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Să fie .
Așa este, dar am considerat că nu este necesar întrucât se subînțelege. :oops: This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 17:33 |
-------------------- Renault Clio Simbol 1,4 Expression 2004
Bucuresti |
|
VladSoare |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE Auzi, Vlad...tu esti mecanic, frate? Ca daca e asa, ne-ai facut de clienti Nope. ![]() Pina atunci insa, daca aveti nevoie de vreun soft, va servesc cu mare placere. ![]() QUOTE vlad, corect, dar asta nu si in cazul in care ai motorul cald, caz in care ai si compartimentul motor cald si valva termostatica deschide suficient cat vaporii sa condenseze pe evaporator. Oops! Cred ca am lipsit la lectia aia. :oops: Despre ce valva e vorba? A, te referi la comutatorul anti-inghet de care ziceam eu? Da, e posibil sa se deschida cind e motorul cald. N-am incercat sa aflu. Nu stiu ce influenteaza mai tare temperatura evaporatorului: caldura din compartimentul motor, sau fluxul de aer foarte rece care intra de afara in climatizare, prin evaporator. Intr-adevar, e posibil sa-l influenteze si caldura motorului intr-o oarecare masura. O sa verific, daca se mai raceste vremea. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
B-60 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 13 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Am Renault Clio Simbol din martie 2004, sunt mulțumit de el dar de când cu frigul mi se aburesc îngrozitor geamurile, în special parbrizul mă deranjează cel mai tare.
De cand folosesc mai rar ventilatia pe recirculare nu mai am sauna in masina. Pacat de noxele pe care trebuie sa le "inghit" :oops: |
-------------------- Renault Clio Simbol 1,4 Expression 2004
Bucuresti |
|
VladSoare |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Nu e chiar on-topic, dar e tot pe-acolo.
La Clio mi se intimpla un lucru cuidat, care nu mi s-a intimplat niciodata cu alte masini. Cind e foarte frig noaptea, gasesc dimineata parbrizul inghetat pe dinauntru! Uneori e inghetat pe ambele parti, dar alteori (azi, de exemplu) e curat pe-afara si inghetat bocna pe dinauntru. :shock: La voi se intimpla? Ce faceti in cazul asta? Nu stiu ce sa-i fac. Pe-afara pot sa dau cu racleta sau cu spray, dar ce naiba pot sa fac inauntru? N-am alta sansa decit sa dau ventilatia la maxim in sus si sa astept sa se dezghete, adica exact ceea ce urasc mai mult. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
McVic |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
E ceva ce condenseaza inauntru. Am patit si eu dupa ce am spalat masina pe interior, toata apa din mochete a condensat pe geamuri(era vara).
Fenomenul a disparut dupa ce s-au uscat. |
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
VladSoare |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Dar se intimpla mereu! Nu a fost un caz izolat, ci e ceva care mi s-a intimplat permanent timp de 4 ierni.
Iarna nu folosesc recircularea, iar covorasele le-am curatat ultima oara acum vreo luna, si doar cu aspiratorul, fara apa. Dar de ce numai la Clio? De ce cu alte masini nu mi s-a intimplat niciodata? |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
McVic |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
E ciudat, eu nu patesc asa, sa intre umezeala pe undeva :?:
|
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#26
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
vlad, indraznesc sa te intreb daca ai dat vreodata cu un shprei impotriva aburelii.. daca da, aia e.. :wink:
practic in urma tratarii geamului cu un astfel de shprei ramane o pojghitza transparenta care la friguleanu rau ingheatza.. :idea: |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Nu, ca nu-mi plac sprayurile alea. Am folosit o data, demult, la Nova si nu mi-a placut. Adica mi-a placut cit timp a functionat, insa cind i-a trecut efectul si a trebuit sa sterg unsoarea aia de pe parbriz nu mi-a mai placut.
![]() La urma urmei, fenomenul pare logic. Aerul din masina e cald si umed (de la respiratia mea si a eventualilor pasageri). Nu chiar atit de umed cit sa se abureasca parbrizul in mers (pentru ca nu folosesc recircularea), dar suficient de umed ca sa se abureasca dupa ce parchez, cind parbrizul se raceste mai repede decit aerul dinauntru. Dar daca asta ar fi explicatia, atunci ar trebui sa se intimple si la alte masini. Pe mine ma enerveaza insa ca n-am ce sa-i fac dimineata. Ca nu pot da cu racleta prin interior. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Johnny Bravo |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Mi s-a mai intamplat si mie la un Opel mai vechi dar foarte rar.
|
-------------------- Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI |
|
Cipix |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 22 November 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am patit-o si eu de doua ori la Clio. Enervant rau - trebuie sa astepti sa se dezghete parbrizul ca sa poti pleca, ca nu vezi nimic. Si daca ai motor pr motorina ca mine trebuie sa astepti muuult
![]() |
-------------------- Renault Clio Bicorp Extreme
1.5 dCi 80 CP, Orange Malaga, 2004 |
|
omega |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 9 February 05 ![]() |
Cel mai simplu mod de a scapa de aburirea geamurilor este un SPRAY , si anume Rallye sau cum se numeste...se gaseste pe la Shell si costa vreo 90.000 , eu dau cu el si nu mai se abureste, cu conditia sa il aplici cum scrie pe spray, sa stergi geamul in prealabil.
Si chiar cand se abureste daca dai cu el , si il intinzi cu un servetel ceva... nu mai ai treaba |
-------------------- 1.5 Dci 65 Cp - Clio Symbol Expression peste 55.000 km (2002)
1.5 Dci 80 Cp - Megane HB 2.2 Dynamique + Mp3 & Climatronic (2006) |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 15:49 |