Consum Laguna III diesel, 1.5 dCi sau 2.0 dCi
![]() ![]() ![]() |
Consum Laguna III diesel, 1.5 dCi sau 2.0 dCi
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#541
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|||
cristian_nechita |
![]()
Post
#542
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
QUOTE(djcristi @ 8 Feb 2017, 18:14) electronica inutila si useless, doar la hibride/electrice este utila (ajuta la o economie de carburant) recupererea, la motoarele clasice toate tampeniile acestea (start/stop , recup. franare , etc) complica aiurea , adaugand niste module inutile care se pot defecta apoi. Cred ca nu are nici un fel de modul in plus. Totul e facut din ecu la fel ca si la cele fara ESM. Daca ar fi asa cum spui tu ar trebui sa conducem 1.4 8v....ca e cel mai basic si fiabil. 8 Feb 2017, 23:57: QUOTE(marius80_eugen @ 8 Feb 2017, 23:39) Cuvintele "mari" de genul energie cinetica nu cred isi au rostul, pentru ca acea energie nu se transforma decat daca este cazul intr-un amperaj de moment mai mare in baterie si cam atat. Poate ca sistemul asta pregateste Renault-urile pentru urmatoarele tehnologii mai mult sau mai putin hibride, dar tot incercand sa optimizeze atat sistemele astea de incarcare si recuperare a energiei, ma gandesc eu ca puteau sa rezolve si partea de incarcare, adica si la diesel-uri sa fie tensiunea mai sus, ca la benzinare ... ![]() Intrebarea mea ar fi : daca o masina nu are sistemul S-S inseamna ca nu are nici restul de componente instalate pe masina ? Adica a mea care nu are S-S, are ESM activ sau nu ? Ma gandesc doar in ideea daca pe viitor sa iau tot o baterie cu VRLA sau nu ... daca are vreun rost sau nu. Am facut un log in vara de 40 minute mers urban Putere alternator vs Sarcina, iar incarcarea bateriei se facea decat cand sarcina motorului era 0.Adica in frana de motor, sau chiar si cand schimbam viteza si turatia motorului scadea. Cat am economisit , naiba stie, probabil 0.1 litri de motorina. E foarte greu sa iti dai seama iarna daca ai sau nu ESM pentru ca in momentul in care incalzirea electrica a habitaclului sau termoplonjonul functioneaza sistemul este dezactivat. La mine cel putin in urban nu prea sta temperatura la jumatate drept urmare incalzirea electrica merge aproape fara oprire. Cand functioneaza vezi chiar si la plafoniera ca se aprinde mai tare in decelerare sau pui un voltmetru pe bricheta si vezi variatia sau clip. This post has been edited by cristian_nechita: 8 Feb 2017, 23:57 |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
roland |
![]()
Post
#543
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Decat cartofi, vorba bancului...
![]() Revenind, la masinile electrice, hibride (trotinete electrice, etc) recuperarea energiei la franare se face via motorasul care e la roata. Aici, din ce am citit, Renault o face via alternator (zice pe un site Nissan "energia cinetică produsă în timpul decelerării și frânării să fie recuperată de alternator și stocată în baterie"). Avand in vedere ca alternatorul ala se invarte tot timpul, el incarca bateria oricum, si in mers prin consum de combustibil, si in decelerare/frana de motor (aici roata invarte motorul). Deci si la o masina "clasica", bateria se incarca. Acuma, poate au gasit o modalitate de a incarca , sa zicem, mai fortat in momentele de decelerare, avand acele baterii speciale pentru start-stop. Probabil ca prin ESM reusesc sa incarce mai mult bateriile in frana de motor, drept urmare la mers normal alternatorul nu mai are nevoie sa incarce atat => consum redus de combustibil. Cu cat, nu foarte mult probabil, dar probabil se simte putin. |
--------------------
.
.
.
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#544
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Gresit. Orice alternator e controlat, chiar daca se invarte asa nu inseamna ca si consuma/incarca.
Chiar si pe m2 incarcarea tot de ECU e controlata. Daca ii iei excitatia poti sa il invarti si cu 15mii rpm ca tot consum 0 o sa ai. Asa il dezactiveaza si esm-ul, taind excitatia, ca doar nu decupleaza fizic alternatorul. La a mea, repet, face incarcarea bateriei vara doar in fazele de franare, decelerare. Cand stai la relanti sau acceleratie sarcina pe alternator este 0. This post has been edited by cristian_nechita: 9 Feb 2017, 10:06 |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
roland |
![]()
Post
#545
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Si daca bateria mi-e descarcata rau de tot, pornesc vara si merg 100km pe autostrada, nu se incarca deloc? Daca merg constant...
Intreb teoretic, ca asa reiese din ce ai spus. |
--------------------
.
.
.
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#546
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Nu. Daca ai consumatori mari termoplonjon, ptc, baterie descarcata, dezaburire merge incarcarea normal.
|
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
roland |
![]()
Post
#547
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Așa.
|
--------------------
.
.
.
|
|
digioptic |
![]()
Post
#548
|
Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 24 September 09 ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=VJSEQaxAh4c
https://www.youtube.com/watch?v=LTcYHeM90UY Sistemul nu este unul nou, avantajul este intr-adevar recuperarea de energie intr-o baterie speciala, precum si ajutarea motorului termic, atunci cand consuma cel mai mult. Adica in accelerare la plecarea de pe loc, intervine si acel "alternator". Ce nu intelege lumea, sau poate prea mult ancorata in functionarea clasica a unui alternator, al carui singur rol este cel de generare de energie si incarcarea acumulatorului de 12 volti de la bord, este ca acel "ALTERNATOR" este in fapt o masina electrica trifazata cu rotorul tip colivie. La depasirea turatiei de sincronism, el devenind generator si incarcand bateria speciala. Nu am gasit filmulete cu renault, nici nu am cautat, dar sunt sugestive si astea. Este ca sa zic asa, sistemul hibrid "al saracului", pentru ca se poate monta pe orice automobil clasic, fara o transmisie complicata cu motor electric interpus intre motorul termic si cutia de viteze, ceva gen Prius. Deci e doar de recuperare a energiei, cand motorul nu e in sarcina si ajutare a motorului termic la accelerare. Nu se foloseste in sistem full electric, adica sa parcurgi o distanta numai cu motorul electric cum e in exemplul cu Prius. E fain totusi, si se poate monta si ulterior pe automobil, dar kit-ul ar trebuii propus de constructor. Pana sa apara service-uri "pricepute" cum se monteaza acum o alarma sau un sistem pe gaz, mai trece apa pe dambovita... ![]() This post has been edited by digioptic: 9 Feb 2017, 12:14 |
--------------------
--------
------------
------------------ ---------------------------------------
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#549
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
ESM este o pacaleala de marketing . In sarcina motor ESM tine bateria in 12.5 V fara sa mai acumuleze nimic in ea , iar in decelerari o urca la 14 V ( 14.3 V) , dar consumatorii masinii permanenti sunt alimentati PERMANENT de alternator doar la tensiuni diferite, altfel sub 12V intra in alarma ECU motor . Daca porniti farurile ( si mai toata lumea merge cu faza scurta aprinsa) ,sau orice consumator electric major , permanent aveti 14 V in baterie/sistemul electric si asa ESM NU MAI EXISTA , dar marketingul sa traiasca
![]() This post has been edited by stefandinescu70: 9 Feb 2017, 11:49 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
digioptic |
![]()
Post
#550
|
Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 24 September 09 ![]() |
Probabil de aia n-am gasit filmulete cu renault...
![]() |
--------------------
--------
------------
------------------ ---------------------------------------
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#551
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
|
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
digioptic |
![]()
Post
#552
|
Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 24 September 09 ![]() |
Daca as baga un ochi in compartimentul motor, mi-as da seama daca e cu "alternator" tip motor-generator. Un alternator clasic il recunoste oricine. Cineva pomenea mai sus de un alternator "mai mare" si o baterie speciala. In cazul ala, despre asta este vorba. BTW, a mea e clasica...
![]() |
--------------------
--------
------------
------------------ ---------------------------------------
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#553
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
|
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
digioptic |
![]()
Post
#554
|
Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 24 September 09 ![]() |
QUOTE(stefandinescu70 @ 9 Feb 2017, 13:17) Tu stii mai bine. Lumea era nelamurita cum e cu recuperarea de energie si cu "alternatorul". Nu o fi pe leguma, nu te contrazic, a mea e deja "veche" din 2010. Daca renault are tehnologie sa faca un automobil full electric si au vreo 4 modele, sistemul de care pomeneam este similar, deci nu cred ca nu ar putea sa faca. Ca nu este pe laguna, am mai zis, perfect posibil, dar pe alte modele si mai ales pe alte piete de care nu stim noi, ar putea fi. |
--------------------
--------
------------
------------------ ---------------------------------------
|
|
augustinel64 |
![]()
Post
#555
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 5 February 07 From: la mal de mare ![]() |
eu am schimbat preventiv bateria si cand am fost sa iau garantia pe voltmetru indica fix 12volti si au refuzat sa-mi dea garantie ca nu este 14,1 volti Am sunat la reprezentanta Renault din Constanta si am aflat ca la modelele mai noi de laguna incarcarea se face la franare , la viteze mai mari nu ca la cele clasice. Mentionez ca am verificat si alternatorul si era ok.
|
--------------------
renault
laguna 3
2013 facelift gris platine 1,5 dci 110cp
- ct 64 ela renault clio symbol phase 4 1,4 8v 2007
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#556
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
QUOTE(augustinel64 @ 9 Feb 2017, 12:28) eu am schimbat preventiv bateria si cand am fost sa iau garantia pe voltmetru indica fix 12volti si au refuzat sa-mi dea garantie ca nu este 14,1 volti Am sunat la reprezentanta Renault din Constanta si am aflat ca la modelele mai noi de laguna incarcarea se face la franare , la viteze mai mari nu ca la cele clasice. Mentionez ca am verificat si alternatorul si era ok. Nu ai gasit pe nimeni pe acolo cand au pus voltmetru pe baterie sa iti spuna sa APRINZI FARURILE . Simplu si asa bateria ar fi avut 14.1-14.5 V si nu mai aveai probeleme cu DOREL . Si de retinut , bateria se incarca mereu cand sunt consumatori PORNITI , nu doar la vale ![]() This post has been edited by stefandinescu70: 9 Feb 2017, 12:33 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
augustinel64 |
![]()
Post
#557
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 5 February 07 From: la mal de mare ![]() |
nu dar nu vrei sa stii cati au demontat alternatoarele pentru ca Dorel spune ca nu incarca
|
--------------------
renault
laguna 3
2013 facelift gris platine 1,5 dci 110cp
- ct 64 ela renault clio symbol phase 4 1,4 8v 2007
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#558
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
|
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#559
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
QUOTE(stefandinescu70 @ 9 Feb 2017, 12:31) Nu ai gasit pe nimeni pe acolo cand au pus voltmetru pe baterie sa iti spuna sa APRINZI FARURILE . Simplu si asa bateria ar fi avut 14.1-14.5 V si nu mai aveai probeleme cu DOREL . Si de retinut , bateria se incarca mereu cand sunt consumatori PORNITI , nu doar la vale ![]() Prostii. Cat timp e bateria incarcata chiar si cu farurile aprinse incarcarea pe alternator este 0. Iti spun pentru ca vb din experienta nu din presupuneri. Vara chiar si cu faza lunaga aprinsa (adica 4x55w ) se vede clar ca in momentul in care turatia scade, sau esti in frana de motor, creste foarte mult intensitatea farurilor. Pacat ca este iarna afara ca iti faceam un log pe clip sa te convingi. Nu inteleg cum puteti face afirmatii cu atata convingere cat timp vorbiti din presupuneri. |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
cj98czh |
![]()
Post
#560
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 22.912 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Stefan afirma de toate cat de des se poate ... ca 75% sunt tampenii sau trairi de ale lui este alta treaba .. trebuie doar sa te uiti la ultimele sa zicem 10 postari ..
|
--------------------
Ford Mondeo
Titanium, bi-turbata, 2018
/ Mazda 3 , 2018
|
|
mars |
![]()
Post
#561
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.258 Joined: 22 January 04 ![]() |
Urmeaza replica
![]() |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#562
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
QUOTE(cristian_nechita @ 9 Feb 2017, 12:55) Baterie incarcata si cu farurile aprinse ce inseamna ???? ca bateria se descarca , nu isi mentine 14V , sau 13 V si se duce la 12,5 V care este normalul unui acumulator cu PB si apoi ????? si mai sunt si restul de consumatori , ECU , sistemul audio , aerul conditionat/ventilatia ++++ In fine , nu vreau sa comentez mai mult , ma retrag , cine stie stie , cine nu nu . Cel mai bine va convingeti singuri cu un multimetru pus pe baterie si veti vedea ca incarca la 14V cu farurile aprinse. Este ultimul meu post oricum , sorry This post has been edited by stefandinescu70: 9 Feb 2017, 13:45 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#563
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 22.912 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Ford Mondeo
Titanium, bi-turbata, 2018
/ Mazda 3 , 2018
|
|
dantes |
![]()
Post
#564
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
![]() ![]() ![]() Vreti sa consume putin? Luati autobuzul ![]() |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
budspencer07 |
![]()
Post
#565
|
Membru autentic Group: Members Posts: 589 Joined: 11 December 14 From: Suceava ![]() |
La relanti nu se incarca bateria ???
|
--------------------
Land Rover
Range Rover
2015
|
|
digioptic |
![]()
Post
#566
|
Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 24 September 09 ![]() |
Ba da. Bateria se incarca tot timpul, cat motorul termic se invarte. Constat ca sunt destui care nu stiu cum functioneaza sistemul clasic de incarcare al automobilului, dar pareri garla...
|
--------------------
--------
------------
------------------ ---------------------------------------
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#567
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
am facut consumul din nou la prima poz nu era bine acum asa a iesit
Attached thumbnail(s) IMG_20170208_001131.jpg ( Size: 1.89mb ) Number of downloads: 265 |
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
djcristi |
![]()
Post
#568
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(cristian_nechita @ 9 Feb 2017, 10:05) Chiar si pe m2 incarcarea tot de ECU e controlata. Daca ii iei excitatia poti sa il invarti si cu 15mii rpm ca tot consum 0 o sa ai. mai exact de UPC , ECU/ECM nu are nici o treaba cu managementul electric. 9 Feb 2017, 17:46: QUOTE(stefandinescu70 @ 9 Feb 2017, 11:44) ESM este un FAS de pacalit audienta , poate o scadere de consum de 0.001 % . HYBRUDUL este HYBRID , este altceva , alt motor alt acumulator care poate sustine masina in mers si 10 km la unele masini si care ajuta in demaraje MULT ( 20-40 cp ) unde acolo se papa cel mai mult conbustibil +1 This post has been edited by djcristi: 9 Feb 2017, 17:46 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
mars |
![]()
Post
#569
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.258 Joined: 22 January 04 ![]() |
Mi se pare ca deja discutia a luat-o pe aratura. Eu zic sa ramanem la consum.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#570
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.743 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Corect. A mea, pe langa combustibil, de cand o am a consumat si un set de anvelope. Aviz amatorilor...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd June 2024 - 10:29 |