uzura anvelope
![]() ![]() ![]() |
uzura anvelope
mirceone |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 10 February 06 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan
2005 Renault Megane Sedan, 2005, Confort Expresion 1,6 16v
|
|||
razvanM |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 19 February 07 ![]() |
nu,pe spate nu influenteaza rulajul masini......cu nimik.
pe fata daca sunt uzate diferit sau neuniform....ai putea avea surpriza sa iti traga dreapta sau stanga... |
--------------------
renault
megane
- ct-86-roz
2004 bicorp
|
|
padre |
![]()
Post
#3
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Eventualele probleme cu anvelopele de pe puntea spate pot influenta stabilitatea masinii. Ideal ar fi sa pui unele cu uzura uniforma, eventual pe cele de pe fata. De fapt, cel ami bine ar fi sa pui unele noi
![]() |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
flotl |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 1 December 04 From: Tulcea ![]() |
Padre>
daca le avea pe amandoua rulate 20.000 KM ar fi fost in regula. Se conduce normal, cu grija, ca sa nu fuga spatele. Daca unul are rulaj de 12.000 km sunt sanse mai mari ca sa fuga spatele? Nu cred. Iar la franare avem EBD-ul care stie cum sa distribuie forta de franare astfel incat sa se mentina traiectoria masinii. |
--------------------
Megane Sedan
1.5 dci 100 CP
2004 CP
|
|
padre |
![]()
Post
#5
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Este posibil ca diferenta de uzura intre 12000 si 20000 km sa fie mica si sa nu influenteze comportamentul masinii, desi la extrem eu cred ca e posibil.
Ma refeream in general, este bine ca anvelopele pereche ale unei punti sa aiba uzura cat se poate de egala, uniforma. Daca se poate. Anvelopele de pe fata influenteaza in primul rand franarea, anvelopele de pe spate influenteaza stabilitatea in mers si franarea. Parerea mea. |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
QUOTE(mirceone @ 28 May 2007, 13:49) ... Sincer, nu prea as da aproape 8 mil. pe 2 cauciucuri noi, mai ales ca cele pe care le am nu sunt foarte uzate. ... Eu ma straduiesc, din acelasi motiv, sa caut o pereche la rezerva nerulata. Diferenta de adancime la mine, intre rezerva nerulata si cele de pe masina este de 1,5 mm (la 39.000 Km). Acum, sigur conteaza stilul si drumurile dar pentru o difeneta de 10.000 Km nu cred eu sa simti ceva. Pune-le pe spate si eu zic ca va fi OK. Apropo de citat, ai gasit tu undeva Bridgestone 195/65/15 91T B390 ca eu nu gasesc si din acest motiv chiar voi fi nevoit sa cumpar cel putin 2 buc, desi n-as prea vrea?! Am gasit Bridgestone 195/65/15 91H la Carefour Brasov, nu mai retin ce model, dar nu B390! Nu stiu daca e chiar important modelul dar n-am vrut eu sa fie diferite. This post has been edited by adi_ar: 29 May 2007, 08:15 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
caktuss |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
la ce va trebuie b390 ? niste rahaturi de cauciucuri....
pune rezerva linisiti pe spate... eu am nenorocit un cauciuc si am pus rezerva noua pe dreapta spate ,iar celelate roti aveau cam 20 0000... acum am 35000 si s-a uniformizat uzura, sau diferenta e f mica |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
- numar cu gaura
1.6 16v 05-2005 m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
adi_ar |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Pana la uram asta am sa fac, desi as fi preferat sa pun 2 noi pe spate.
Dar daca ai adus vorba ... de ce rahaturi, ai argumente? |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
caktuss |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
da, pe la 25000 km au inceput sa piarda aderenta... acu trag niste scaturi cu ele de nu-ti vine sa crezi
![]() nu pot sa tina masina pe asfalt, parca-s facute din plastic, nu din cauciuc... imi intra asr la plecarea de pe loc, mi-a fugit de vreo 2 ori curu (noroc de esp), inra abs-u la franari usoare, si daca bag picioru in frana se duce sanie (asa am invatat si io sa coduc prudent ![]() ma refer la situatii parute in conditii de asfalt uscat, nu ploaie sau inghet |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
- numar cu gaura
1.6 16v 05-2005 m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
adi_ar |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Mie nu mi se intampla din astea dar poate ca "vinovat" este dieselul, sau eu .. sau ABS-ul, ASR-ul sau ce zici tu ca mai are, eu nu le-am prea simtit pe nici unele, ca sa fiu sincer.
In sfarsit, daca ai o rezerva noua (ori pe-aproape), ma intereseaza! Dupa aceea poti sa-ti pui Dunlop si o sa lasi guma pe asfalt ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
caktuss |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
nu-i noua...e cauciucul vulcanizat pe care l-am pus pe rezerva
![]() ai sa vezi si tu pe la 30 000 ce frumos o sa fie ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan II
- numar cu gaura
1.6 16v 05-2005 m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
mefmef |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 17 October 06 ![]() |
La cati km, in general, este indicat sa schimbi anvelopele?
Stiu ca difera de stilul de condus, de calitatea anvelopelor, dar exista un interval la care este indicata schimbarea? Asa cum se schimba filtrele, placutele de frana etc. la un anumit nr. de kilometri. Sau se schimba doar atunci cand este atinsa limita de uzura? |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.6 16V
|
|
Zetu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 633 Joined: 18 December 04 ![]() |
Eu am citit pe un site in care sunt adunate toate problemele recunoscute de constructor ale masinilor, ca la megane se toceau prematur anvelopele continental.
http://www.problemauto.com/?563/Probleme-d...es-sur-Megane-2 |
--------------------
NISSAN
QASHQAI 1.3 dct Tekna
2019
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#14
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Si eu as fi interesat de un interval minim-mediu acolo, in care se recomanda schimbarea anvelopelor.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
- B-XX-FUZ
Decembrie 2006
|
|
padre |
![]()
Post
#15
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu daca exista niste intervale date de producatori, pentru ca uzura difera mult de la masina la masina, in functie de conditiile de utilizare, mediu, etc.
Ca medie pentru un sofer din Romania cred ca intre 40.000 si 60.000 km trebuie avuta in vedere schimbarea anvelopelor. Dar aici iar depinde... unele anvleope pot arata acceptabil dupa 60.000 km rulati iar altele sa fie deja slick-uri. Mi se pare ca fiecare producator da totusi o anumita valoare a inaltimii desenului de pe calea de rulare (a ridurilor, sau "carnea" cum e mai cunoscuta, popular) sub care spune ca nu e bine sa ajungi, nu mai garanteaza siguranta. edit: am mai citit o data si mie 60000 km mi se pare prea mult... la a mea am facut in asa fel incat la 30.000 sa am anvelope noi. Pe de alta parte, taica-miu a schimbat gumele originale Continental pe la 60-70.000. Erau uzate mult, dar trecusera si vreo 8 ani de la achizitie, deci si-a spus cuvantul si varsta. This post has been edited by padre: 29 May 2007, 10:46 |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
mirceone |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 10 February 06 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(adi_ar @ 29 May 2007, 07:09) Apropo de citat, ai gasit tu undeva Bridgestone 195/65/15 91T B390 ca eu nu gasesc si din acest motiv chiar voi fi nevoit sa cumpar cel putin 2 buc, desi n-as prea vrea?! Am gasit Bridgestone 195/65/15 91H la Carefour Brasov, nu mai retin ce model, dar nu B390! Nu stiu daca e chiar important modelul dar n-am vrut eu sa fie diferite. Si eu am gasit greu in Timisoara modelul Bridgestone 195/65/15 B 390. Am luat acest model pentru ca m-a lovit unul din lateral si trebuia schimbat si un cauciuc, iar cei de la asigurari au aprobat schimbarea. Cum aveam deja pe masina modelul asta, a trebuit sa iau altul la fel si am facut pereche cu rezerva nerulata. Pana la urma am luat de la o firma mica,( chiar langa stadionul CFR, pt. cine cunoaste ) care l-a adus pe comanda de undeva. Cei de la service au vrut sa-mi puna alta marca, pt. ca ei au zis ca nu se gaseste asa ceva, cand tot de la ei am cumparat masina cu acele cauciucuri ![]() Oricum, va multumesc pentru sfaturi ! |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2005 Renault Megane Sedan, 2005, Confort Expresion 1,6 16v
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
@caktuss:
... pai, am scris ca am 39.000 in aproape 2 ani (si n-am gume de iarna)! Eu cred ca-i vorba de stilul de conducere, nu de calitatea gumelor aici! Spun asta fara sa sustin ca Bridgestone B390 ar fi formidabile, oricum daca la 39.000 Km am o uzura de 1,5 mm, adica adancime de 4,5 mm in loc de 6 mm, eu ma declar multumit de ele din punct de vedere al fiabilitatii. Am condus pe ploaie, pe vreme umeda, pe sosele mai mult sau mai putin curate (adica toamna, in RO ... zone agricole ... tractoare) si pe autostrazi dar nu am prea "atins" limita de aderenta decat accidental si conduc destul de energic (nu sportiv) la drum intins. Prin oras nu-mi place sa las urme si nici sa ma stresez cu "liniute" la semafoare, ba dimpotriva, ardelean fiind, am o placere diabolica sa-i stresez pe "agitati" plecand agale si traversand denivelarile cat mai usurel ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Keiths |
![]() ![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 25 September 06 From: BUCURESTI ![]() |
"nu stiu la altii dar cand ma gandesc la Ozana frumos curgatoare...."
![]() Eu am o problema pe care nu stiu cum sa o abordez... si anume: (toate afirmatiile mele ce urmeaza sunt facute pentru anvelopele din fata) Acuma fac 10.000km cu anvelopele livrate odata cu masina. De condus am condus cu grija, moderat...prea putin "sport". Ce am observat in primii 2000 km a fost ca anvelopele de pe fata au inceput sa se toceasca ca si cum cauciulul ar fi fost copt (marginile ascutie ale profilului erau mai mult rupte decat tocite... unde pui ca am vazut vre-o doua zone in care materialul era rupt de parca ai fi dat cu un ciocan....portiune de 2-3 milimetrii). In orice caz am considerat ca nu este cazul sa ma lamentez deoarece acesti 2k km i-am facut prin Moldova pe portiuni cu beton...am dat vina pe carosabil. Toate "bune si frumoase" pana la 9200 km.... ![]() ![]() Ei bine acuma am constatat ca se lasa o roata fata....buuun... m-am alarmat cand am constatat ca se lasa destul de mult si am ajuns la o vulcanizare. Acolo meseriashu mi-a aratat ca pierdea aer prin "creasta profilului". Mi-a spus ca asta e defect de fabricatie..."un por"... eu subscriu ideii... acuma...oare cei de la service (in 12 Iulie merg la revizia de 10k) vor fi de acceasi parere si imi vor schimba anvelopa? ![]() pe langa asta, meserishu' mi-a zis ca tocirea asta excesiva este cauzata de geometrie.... asta sa fie inca o cauza?... sa o raportez? ![]() .......... orice raspuns e binevenit si va multumesc in avans ![]() PS: merg la Serus |
--------------------
Renault
Megane
Oct. 2006 - MII.2 - Luxe Privilege-clima me, myself and my M2.2
|
|
Hack |
![]()
Post
#19
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Da ce gume ai pe masina???
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
Keiths |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 25 September 06 From: BUCURESTI ![]() |
GOODYEAR Eagle NCT5 205/55 R 16 H masina a fost cumparata in Nov. 2006 |
--------------------
Renault
Megane
Oct. 2006 - MII.2 - Luxe Privilege-clima me, myself and my M2.2
|
|
xcss |
![]()
Post
#21
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Nu as vrea sa deschid un topic nou, asa ca postez in acesta. Azi am fost sa verific presiunea din pneuri si cetateanul de la vulcanizare m-a intrebat daca am permutat la 10.000 km anvelopele de pe fata cu cele de pe spate, ca sa egalizez oarecum uzura. Intrebarea mea ar fi: merita sa fac asta? Are vreo influenta? Dupa logica mea o oarecare influenta ar trebui sa aiba, dar poate nu ma gandesc bine. Pareri? Multumesc!
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#22
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
RTFM
![]() This post has been edited by ssilviu: 21 Jun 2008, 12:12 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
xcss |
![]()
Post
#23
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Damn!
![]() ![]() LE: "Aceasta practica este nerecomandata". M-am lamurit ![]() This post has been edited by xcss: 21 Jun 2008, 12:40 |
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
bambu |
![]()
Post
#24
|
![]() RS club Group: Members Posts: 649 Joined: 31 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Keiths eu zic ca nu ai nici o sansa. Anvelopele au trecut pe ele si anul fabricatiei si poti verifica cat de vechi sunt. Geometria o puteai da peste cap in prima groapa sanatoasa odata ce ai iesit pe poarta dealerului deci aia se repara numai pe bani si implicit ei nu vor raspunde de anvelope.
|
--------------------
Renault/Citroen
Megane RS/C5 eHDI
- RRS
2.0T 2008/2012 viata-i greu, lumea-i hotu!
www.shoetique.ro www.anularefiltrudeparticule.ro |
|
dracula |
![]()
Post
#25
|
![]() vampir Group: Members Posts: 43 Joined: 4 December 07 From: Timisoara ![]() |
eu am 40 de mi de km intr-un 1 an, si uzura foarte mica pe cauciucuri. ele sunt bridgestone B390, si inca 40 de mi de km inca tine. 100%
|
--------------------
Renault
Megane 2
- TM 22 MCO
2007 O jucarie care nu se sparge, poate fi folosita la spartul altor jucarii...
|
|
ovidy |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 29 September 08 ![]() |
80.000 o pereche de gume??? Tre sa mergi batraneste rau de tot...
|
--------------------
Renault
Laguna II
- GJ-16-MSW
2001 1.8 16V + GPL
|
|
Thanatos |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 22 July 08 ![]() |
Uzura anvelopelor creste in progresie geometrica cu viteza de rulare. Daca rulezi de cateva ori pana la mare cu 200 km/h poti sa faci pilaf anvelopele in cateva mii de kilometri. Daca rulezi cu 130kmh poti sa le tii 100.000 km.
Eu am 31.000 km cu gumele originale ale masinii si arata ca noi. Continental Eco Contact3, Made in Romania (masina a venit incaltata cu ele de la mama ei din Italia). Si da, gumele se rotesc pe masina ca sa le tocesti uniform. Singura chestie contraindicata daca ai sens de rotatie la gume este sa le rotesti in X. Mie la reprezentanta mi-a recomandat sa schimb fata cu spatele pe aceeasi parte ca sa nu imi apara vreo vibratie desi nu am sens de rotatie. Alta chestie pe care e bine sa o stiti daca tineti la soriciul vostru, este ca o guma nu mai prezinta siguranta in aproximativ 5-7 ani de la data fabricatiei, depinzand de conditiile de depozitare, chiar daca ea este nou-nouta, rulata 0 km. Cauciucul contine uleiuri volatile care ii dau elasticitate. Acele uleiuri se pierd in timp mai repede sau mai incet. Ideea de baza e ca dupa niste ani gumele nu mai corespund tehnic dpdv al comportarii mecano-fizice. In unele tari fanatice in privinta sigurantei auto, la revizia tehnica sunteti respinsi daca gumele sunt mai vechi de 5 ani. Alta chestie gresita pe care o vad, este parerea conform careia uzurile diferite ale cauciucurilor identice afecteaza comportamentul masinii (cum ar fi combinarea unei gume uzate moderat + rezerva nou-nouta). Este partial gresit. Atata timp cat diferenta de varsta este minima sau nu exista, iar profilul este peste marcajul de uzura minima, comportamentul dinamic al anvelopei nu se modifica. Deci doua anvelope identice, una rulata x km si una noua, se comporta aproximativ identic (daca luam extremele e posibil sa existe o diferenta de comportament, dar nu ma refer la extreme). Altfel sta situatia cu anvelope cu profil, marca, varsta (in orice ordine sau combinatie) diferite. La reviziile tehnice din tarile amintite mai sus esti respins daca nu ai cauciucuri identice pe aceeasi punte. Si inca un mit cel putin ciudat: o anvelopa trebuie rulata macar 300 km ca sa ajunga in parametri optimi. FALS. Anvelopa se comporta fix cum vrea fabricantul de la kilometrul 0. This post has been edited by Thanatos: 1 Jan 2009, 08:49 |
--------------------
Renault
Scenic RXE 1.6 16V
2001
|
|
zeu97 |
![]() ![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 11 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Pe fata le-am schimbat si eu , pe la 40.000 Km , dar pe spate am 75.000 Km , copii , si intentionez sa le schimb in vara ...singurul inconvenient pe care l-am observat , ar fi ca pierd aer...si o data la 3 saptamani..trebuie sa fac presiunea.
Ps.-pe fata nu te joci..terbuie sa ai tot timpul cauciucuri bunicele...iar iarna..sa ai gume speciale ![]() Attached thumbnail(s) asss.jpg ( Size: 69.02k ) Number of downloads: 5594 |
--------------------
Renault
Megane 2
- B-01-ZEU
2006 / Autentic [COLOR=blue][I][B]Z E U *[/B][/I][/COLOR]
zeu97@yahoo.com |
|
Avani |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Si cu poza.... care e treaba ?
![]() ON: am 43.000km cu b390, mai merg cel putin 10.000km , intentionez sa le schimb pe fata in primavara. |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca alea sunt pneurile spate la care face presiunea la 3 spatamani...desi la halul in care arata ar merita zilnic!
![]() |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 04:41 |