reparat claxon
![]() ![]() ![]() |
reparat claxon
valer 2007 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 1 November 07 ![]() |
Attached thumbnail(s) IM000654.JPG ( Size: 287.14k ) Number of downloads: 6176 IM000649.JPG ( Size: 354.62k ) Number of downloads: 6651 |
||
--------------------
renault
megane 2
2003
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Boala lui e faptul că intră apă și noroi prin acea pâlnie... E bine să fie repoziționat mai sus. Nu are platină, ci electromagnet, iar membrana e prinsă în holzșuruburi.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
bravo tie, meseriasule!
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
valer 2007 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 1 November 07 ![]() |
electromagnetul e o alta piesa.....eu am scris ca s-a sudat paltina de pe electromagnet...... |
--------------------
renault
megane 2
2003
|
|
19vik |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Principiul de functionare al claxonului electromagnetic e simplu: cand este alimentata bobina care are in circuit doua contacte platinate, unul mobil si unul fix, normal inchise, aceasta atrage miezul de otel solidar cu membrana elastica, pana cand apasa parghia contactului mobil si intrerupe circuitul, moment cand miezul nu mai este atras si este adus in pozitia initiala de membrana elastica, eliberand totodata si contactul mobil, circuitul este din nou inchis si ciclul se reia. Aceaste miscari de dute-vino ale miezului, induc o vibratie in membrana elastica cu o anumita frecventa, in domeniul audio, in functie de cursa miezului, reglabila cu acel surub de reglaj, accesibil din exterior.
Scoaterea din functiune a claxonului are in principal (dar nu numai) doua cauze: 1 - apa/umezeala care patrunde in interior (insa nu prin goarna, oricum s-ar opri in membrana, iar claxonul in mod normal se monteaza cu palnia goarnei in jos, tocmai pentru a nu retine apa si nu toate modelele au goarna in fata membranei), pe la imbinarea dintre membrana si corpul care contine bobina. De o parte si de alta a membranei exista de regula doua garnituri din carton, unul din rolurile acestora fiind de etansare, insa acestea se uda, se umfla, mentin umiditatea, se usuca si in final apa patrunde in interior si oxideaza contactele, sau miezul care rugineste si se blocheaza in bobina. O solutie pentru a impiedica sau intarzia aceasta, ar fi etansarea cu un material rezistent la umezeala, sau imbibarea garniturilor de carton cu ulei. 2 - actionarea continua indelungata (de ordinul minutelor). Se stie ca claxonul electromagnetic e un consumator puternic (probabil unii dintre voi ati observat ca daca bateria e descarcata, claxonul scoate un sunet slab sau doar niste pacaneli), bobina consuma un curent destul de mare, se incinge, suportul de plastic pe care sunt infasurate spirele se poate topi si blocheaza contactele sau miezul mobil. Deci e de evitat claxonarea exagerata in mod continuu, acest dispozitiv nefiind conceput pentru asta. Despre aceasta (observatie din experienta proprie) am mai scris intr-un alt topic, insa un anonim nu a fost de acord si mi-a dat minus. Daca cineva nu este de acord cu ce am scris, il rog sa posteze, eventual cu argumente. Parerea mea personala insa, este inlocuirea claxonului de exemplu cu o pereche (inalte + joase) de Cielo, marca Bosch (nu fac reclama), cu modificarea aferenta a mufei de alimentare, care suna mai puternic si mai frumos decat cel original Renault. Scuze pentru postul lung si poate plictisitor, dar am considerat utile pentru unii aceste informatii, avand in vedere titlul topicului (de altfel mai exista cel putin un topic pe tema claxonului prea slab sau care nu mai functioneaza)... ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#6
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Subscriu la cele povestite de 19vik, cel putin in ceea ce priveste claxoanele de Cielo (Bosch-uri intr-adevar). Suna fain, fiabile (am avut ani de zile un Cielo echipat cu astfel de avertizoare sonore si n-am avut probleme cu goarnele!), ieftine... Trebe modificate firele de alimentare (concepute legaturi in paralel pentru ambele, legate pe firele care intra in mufa originala a Renaultului...) si gata.
![]() Sunet de goarna / trompeta, nici suparator, dar nici de ignorat ... Absolut OK dupa parerea mea... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
radunre |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Stie careva unde e localizat claxonul pe Megane I Grandtour ? a decedat de vre-o 2 saptamani si trebuie sa-l schimb, incerc sa adun cateva informatii pina reusesc sa-mi fac suficient timp.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#8
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Daca nu e montat in fata radiatorului, precis e sub unul din faruri.
Cel mai eficient mod de a-l localiza (din proprie experienta) e sa stai in fata masinii si sa ai pe cineva care sa claxoneze... off-topic: Precis e in spatele lacasului proiectorului din dreapta, cumva sub far, ''ascuns'' de spoiler si scut... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
fuscus |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 10 April 07 ![]() |
cum poti sa recomanzi cuiva sa stea in fata masini si sa pui pe cineva sa claxoneze pt a localiza claxonul daca claxonul este defect
![]() ![]() apropo claxonul este sub spoilerul stanga fata si se ajunge la el daca se indeparteaza plasticul care protejeaza aripa de sub masina |
--------------------
Renault
Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp
2001, Break
|
|
19vik |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#11
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Vezi ca l-ai gasit, domnu' radunre?...
![]() Si in alta ordine de idei, nu e neaparata nevoie sa se si auda ceva, chiar daca persoana din interior claxoneaza (adica apasa pe comanda avertizorului sonor)... Si, n-a fost in dreapta cum am licitat, ci in stanga...Mea culpa! Dar, tot ''ascuns'' de spoiler si scut... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
radunre |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Multumesc tuturor, l-am gasit dupa schita de la "19vik", trebuie demontat scutul partial din fata rotii stanga (in raport cu pozitia de conducere), se desfac 3 suruburi cu cap torx (nu stiu marimea ca nu scrie pe miner) si dupa care e nevoie de o tubulara de 13 cu prelungitor de aprox. 20-25cm pt. a demonta suportul, atentie la mufa, are un blocaj din sirma care trebuie apasat inspe mufa dupa care tras de ea. Claxonul meu era asa de ruginit ca abea am desfacut piulita de 10 cu care e montat pe suport, am incercat sa il demontez pt. curatare dar nici unul din cele 4 suruburi nu s-au lasat... am mers la un magazin de piese auto si mi-au oferit: claxon LOGAN cu mufa originala - 60 lei pe comanda sau unu' facut pe vapor
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut
Poate sa-mi spuna si mie cineva codul claxonului de pe megane I, la reprezentanta costa 200 lei, parca e cam mult totusi. Sau daca a pus cineva alt claxon fara a modifica instalatia (taiat mufa si pus alti papuci)? |
--------------------
.
.
.
|
|
19vik |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Cod claxon Megane 1: 7701205707
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
radunre |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Cind m-au vazut cu claxonul stricat in mina la magazin m-au intrebat "pt. Logan ?" deci sunt aproape sigur ca cel de pe logan are acelasi conector, pret 60 lei.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
@19vik Multumesc mult pentru cod.
@radunre Din pacate am intrebat la magazin (nu eu sora mea) si a zis ca nu se potriveste cel de Logan. |
--------------------
.
.
.
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Am luat un claxon de Logan (m-am inteles cu cel de la magazin in cazul in care nu se potriveste sa il aduc inapoi) si surpriza s-a potrivit, m-am cam chinuit sa il prin in locasul lui deoarece fiind doua si locul cam stramt dar in final am reusit. Costul a fost de 55 RON foarte rezonabil fata de cel de Megane care este de 200 - 250 RON.
|
--------------------
.
.
.
|
|
Dodone |
![]()
Post
#18
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Al meu (claxonul...) "se tanguie". Eu o sa fac ca si radunre.Mai putin etapa
![]() ![]() @doctor Claxon (fost 19vik ) ...de la Dodone, , numai respect. This post has been edited by Dodone: 16 Mar 2008, 00:39 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
bursuq |
![]()
Post
#19
|
![]() 112...ce urgenta aveti??? Group: Members Posts: 139 Joined: 6 January 07 From: bucuresti, sector 4 berceni ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
renault
megane sedan 2005
1.5 Dci 60 kw (82cp) " Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul " (Mircea Badea)
|
|
icey_xx |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 26 July 09 From: Timisoara ![]() |
Si la mine la masina se auzea infundat claxonul in majoritatea timpului, si uneori bine. Astazi l-am reparat. Pentru a avea acces la el trebuie sa scoateti masca aceea neagra dintre sigla renault si far. Cel mai bine ar fi sa scoateti cea din dreapta masinii, in stanga siglei cum esti cu fata la masina. Pentru asta eu am inceput sa o scot din partea de jos, dinspre far. Are niste urechiuse prinse in spatele altor urechiuse din spoiler(incercuite cu rosu in poza atasata). Cum incepeti dinspre far cand dati de urechiuse, impingeti cu o surubelnita in jos urechiusa din spoiler, celelalte urechiuse din masca (cea neagra) nu trebuie trase. Dupa ce impingeti cele 2 urechiuse din poza partea de jos e scoasa. Cea de sus va veni foarte usor, atentie doar la siguranta capotei pentru ca iese pe acolo sa nu se rupa. Acum se va vedea claxonul in spatele siglei.
Sper ca am fost de ajutor si ca nu am repetat ce a zis altcineva, sau macar am adus niste detalii noi si sper ca nu am incalcat nici o regula a forumului fiind primul post , recunosc ca inca nu am ajuns sa citesc regulamentul. Am uitat sa spun, modelul masinii este Megane 2 sedan, an 2004(megane 2.1) si ca "reparatia" a constat in strangerea surubului de reglaj. This post has been edited by icey_xx: 2 Aug 2009, 13:49 Attached thumbnail(s) Andrei_239_.jpg ( Size: 251.19k ) Number of downloads: 6151 Andrei_240_.jpg ( Size: 278.25k ) Number of downloads: 5750 |
--------------------
Renault
Megane
2004 Megane Authentique
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Extrem de utile indicatiile. Chiar ma intrebam cum se poate ajunge la claxon, fara demontarea barei fata.
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
slim6630 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 28 September 09 From: Bucuresti ![]() |
Pe al meu l-am desfacut astazi shi avea numai nisip in el in plus are shi membrana rupta intr-un colt shi se aude in 2 tonuri , zici ca macane o gasca
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2003/1.9 dci
- B 24 FHM
|
|
adrian 24 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 16 September 07 From: oradea ![]() |
si io vreau din ala......
|
--------------------
Peugeot
407 SW
2006 2.0 HDI 136 cp
- BH-47-PJO Ce nu te omoara te face mai puternic...
|
|
Avani |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.132 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Din pacate nu intotdeauna se rezolva problema claxonului prin demontarea lui de pe masina si curatarea acestuia.
Eu mi l-am dat jos si am constatat ca plasticul este crapat in vreo 3 parti chiar la imbinari. Cand claxonez presiunea creste in aceste 3 pcte crapate si sunetul in final este unul de ... hmm.. gatuit rau de tot. E ca si cum ai umfla un balon si dupa aceea ai da drumul aerului cate putin.. putin .. pana scoate acel zgomot ciudat. Nu am gasit urma de apa, nisip sau praf in el... doar ca a cedat acel plastic (in pctele cu rosu de pe desen). claxon.JPG ( Size: 23.92k ) Number of downloads: 1585 O sa ma duc sa-mi iau unul de logan, mai ales ca am citit mai sus ca se si potriveste. ![]() |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
Avani |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.132 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Gata, am si eu claxon normal pe masina.
Dupa indelungi cautari prin mai multe magazine de piese auto, am ajuns tot la reprezentanta Renault. Cum week asta am fost in Braila, am ajuns sa-mi cumpar claxon de megane II de la Apan Braila la pretul de 156 RON (tva inclus). Nu am vrut sa-mi iau claxon original dar tot ce am gasit pe la magazinele de piese auto implica o modificare de conectare. Desi am gasit claxoane bi-tonale chiar si la 20 ron (Type R ![]() Asadar, dupa multe opriri pe la magazinele de piese auto, am zis sa incerc in final la reprezentanta.. Initial am cerut de logan, gandindu-ma ca poate se potriveste. A venit tipul de la magazin din showroom cu un claxon de logan bi-tonal. Adica doua claxoane, unul High' si unul 'Low', pachetul lor fiind la pretul de 180 ron (parca), nici nu m-a mai intersat sistemul de conectare atata vreme cat cel de megane II era la pretul de 156 ron. Cred ca e primul caz in care o piesa de megane e mai ieftina decat una de logan ![]() In fine, am cumparat claxonul si mi l-am montat singurel pe masina. Fac mentiunea ca vanzatorul m-a sfatuit pentru a beneficia de garantia de 12 luni, sa montez claxonul intr-un service reno autorizat, in caz contrar, eu nu am garantie pe piesa. Montarea claxonului in service reno (in acest caz APAN) dura vreo 30 min adica 40 ron. Mie nu mi-a luat mai mult de 10 min.. iar cu 40 ron... am gasit eu ce sa fac ![]() Pentru montarea/demontarea claxonului e nevoie de o cheia de 13 si o surubelnita normala (nu cruce). Surubelnita se utilizeaza in vederea scoaterii grilelor (da, eu le-am scos pe amandoua). Eticheta DSCF6912.jpg ( Size: 148.91k ) Number of downloads: 1019 Claxonul nou DSCF6913.jpg ( Size: 120.88k ) Number of downloads: 1050 Claxonul vechi DSCF6915.jpg ( Size: 134.81k ) Number of downloads: 1298 Mufa conectare DSCF6916.jpg ( Size: 80.74k ) Number of downloads: 1252 Altelele: DSCF6917.jpg ( Size: 134.09k ) Number of downloads: 1061 DSCF6918.jpg ( Size: 98.42k ) Number of downloads: 1001 DSCF6919.jpg ( Size: 107.42k ) Number of downloads: 1019 DSCF6920.jpg ( Size: 108.79k ) Number of downloads: 1008 Si claxonul defect cu crapaturile ce au dus la schimbarea lui: DSCF6925.jpg ( Size: 102.18k ) Number of downloads: 1042 DSCF6928.jpg ( Size: 92.86k ) Number of downloads: 922 DSCF6927.jpg ( Size: 89.2k ) Number of downloads: 853 |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
Hack |
![]()
Post
#26
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Si esti multumit de cum suna asta? Pentru ca tare mi se pare ca asta e acelasi tip de claxon cu care vine face-liftul din fabrica si tot ce pot sa spun despre el este
![]() |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
Avani |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.132 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Hack niciodata nu am avut un claxon pe masina care sa sune atat de tare. Cel putin acum, e super OK. Repet, nici vechiul claxon inainte sa se strice nu suna asa de tare.
Intradevar, o observatie este ca cel vechi e tip goarna, in schimb asta nou, e mai plat asa ![]() Un alt plus claxonului, este ca, tot ansamblul e numai din fier/tabla, nu are nimic din plastic, ceea ce ma duce cu gandul ca poate e mai fiabil. Oricum, e clar ca acum ma fac mai repede auzit ![]() |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
Hack |
![]()
Post
#28
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
La mine tot asa arata claxonul(am crezut ca e vreo limitare constructiva) dar mi-e rusine sa il folosesc, mai bine scot capul pe geam si spun ce am de spus
![]() This post has been edited by Hack: 2 Nov 2009, 08:20 |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#29
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate claxonu' ala este doar ''high'' atat... intradevar suna tare dar penibil din punctul meu de vedere. Poate unele dintre ele (si aici ma refer strict la acest model de claxon) suna putin mai bine, dar majoritatea suna de
![]() |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
Avani |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.132 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
QUOTE(solidconvert @ 2 Nov 2009, 09:29) Penibil era vechiul meu claxon. Se cacau pietonii de ras cand incepeam sa claxonez. Imi era tare rusine ![]() Oricum ce am sa regret la tonalitatea vechiului claxon e ca ... nu era pe placul cateilor... fugeau de mancau pamantul. Imi pare rau ca nu am inregistrat sunetul inainte sa-mi schimb claxonul cu asta nou. |
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 22:05 |