Cateva probleme la motorul F8Q diesel, Relanti instabil, probleme pronire
![]() ![]() ![]() |
Cateva probleme la motorul F8Q diesel, Relanti instabil, probleme pronire
shadow_deen |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|||
shadow_deen |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Din pacate am o noua problema de data aceasta cam grava. Cu toate ca nu am primit nici un raspuns aici va intreb si de data asta poate am noroc sa apara un priceput in diesel uri.
Treaba sta in felul urmator: am schimbat lichidul de racire, am dat jos radiatorul, l-am spalat, motat la loc totul (masina a stat nepornita 4 zile). Acum orice i as face nu mai vrea sa porneasca. Am schimbat bujiile incandescente, am verificat daca le vine curent, am incercat de 20x la automat cate 10 20 30secunde repetari succesive pana murea bateria. Nu vrea sa porneasca orice i as face, am curatat tot ce inseamna mufa la instalatia electrica cu spray de contacte, bornele sunt in regula, ce poate sa fie? Mentionez ca mergea inainte sa dau radiatorul jos. Daca se pricepe cineva il rog sa posteze sau macar recomandati mi un mecanic bun din PH care sa se poata deplasa la domiciliu pentru ca e cam scump sa o duc pe platforma. |
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
XtreZz |
![]()
Post
#3
|
![]() Addicted Group: Members Posts: 794 Joined: 28 June 08 ![]() |
deci curent le vine? motorina iti vine ?ca daca sunt bujiile bune ar trebui sa porneasca daca vine motorina...ca doar e motor clasic,nu ? nu ai calculator...
|
--------------------
Seat
Leon
- BV 69 XTZ
2008 1.9 TDI BXE EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6 Renault Fluence 1.6 DCI Seat Leon 1P 1.9 TDI |
|
shadow_deen |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Curent le vine, motorina am desurubat la un injector si se pare ca inintial vine aer, cred ca trage aer fals pe undeva, am vazut bule pe furtun dar a mers si asa, adica nu am atata experienta la diesel uri sa stiu ca afecteaza atat de rau (daca masina sta mult nepornita). Din cate am inteles acum ar trebuii sa dau la automat pana vine la injector doar motorina fara intermitente (aer).
PS: Multumesc pentru raspuns, incepeam sa imi pierd increderea in comunitatea asta de R19-isti ![]() PSS: Astept incontinuare sfaturi si pareri. Multumesc! |
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Nu am nici eu experienta pe diesel, dar incearca urmatoarele
Daca inainte sa demontezi radiatorul pornea si dupa nu, atunci verifica, poate nu ai montat ceva cabluri sau le-ai incurcat la pompa de injectie. Sau ceva racorduri Verifica si bateria, ca daca e mai slaba invarti pana nu mai poti. Sa ai bornele si clemele curatate si unse. Controleaza si sigurantele, pe toate ca nu strica Daca ai para aia din cauciuc ininte de filtrul de motorina(la f8Q pe dacia camioneta este) pompeaza la ea bine This post has been edited by BLUE R 19: 12 Oct 2010, 22:51 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
shadow_deen |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Cablurile sunt toate la locul lor. Cu bateria e ok, o tin pe redresor si de pornit am incercat si cu robot de pornire si nu vrea, bornele sunt curatate si unse, la fel si masa de pe caroserie. Sigurantele l-am verificat si para de cauciuc nu o am.
Sunt in impas momentan dar diseara vine un mecanic sa se uite la ea, eu am epuizat toate ideile, situatia de fata ma depaseste. Stiu ca imi trage aer fals, stiu ca se desfileteaza o conducta de la un injector si se da la automat pana iese motorina ca sa scap de aer dar daca tot vine mecanicul il las pe el. Multumesc |
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Succes!
Sa ne spui rezultatul |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Nu cumva, pe radiator ai o sonda de temperatura apa? La benzinar asa este. Verifica daca nu ai pus cumva firele invers. La mecanicosu meu am observat ca la motoarele diesel dupa ce lucreaza la ele le da la automat si cineva urmareste cand vine motorina pe fiecare injector, incearca si tu sa dai pana cand pe acolo "tasneste" constant - daca nu tasneste consutant (5-6 sec la automat) inseamna ca ai o problema pe la filtru sau la pompa de carburant (daca are asa ceva). Sunt bujii incandescente? E calculator pe ea? Mai cauta contacte imperfecte sau mufe stricate, poate pe la o mufa ai un pin rupt sau oxidat sau poate ai uitat sa legi o masa pe undeva. Incearca sa-ti amintesti exact ce ai facut cand ai desfacut, de unde ai tras, sau ce fire ai miscat, poate ai un cablu care e oxidat si nu mai face contact calumea. Nici eu nu ma pricep la motoarele pe motorina dar principiul cred ca este simplu... daca ai curent si carburant si motorul nu e calat sau cureaua de distrubutie nu e rupta tre' sa mearga. Bafta multa!
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
shadow_deen |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Pe radiator am doar sonda care comanda termocupla. Intradevar sunt sanse 10% sa fii pus firele alea invers, am sa verific. La automat nu tasneste constant din prima, cel putin aseara cand am incercat ultima data la inceput venea aer dupa care motorina/aer/motorina si cred ca daca mai insistam venea pana la urma motorina simpla dar am omorat bateria, am pus-o pe redresor si o sa mai incerc in seara asta.
Multumesc |
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
XtreZz |
![]()
Post
#10
|
![]() Addicted Group: Members Posts: 794 Joined: 28 June 08 ![]() |
si eu acu am probleme cu pornirea...dar eu am patit altfel...am desfacut furtunul care intra in pompa unde este filtrul(era infundat acolo si mergea intrerupt)...cea de aerisire,si cand am pus la loc...avand electromotorul stricat am dat de multe ori la automata pana sa porneasca...ca ivnarte de 2-3 ori si dupa caraie...si pana la urma a pornit...dar de atunci daca o las mai mult de 2 zile fac matanii si nu porneste...care sa fie problema? e posibil sa fi ars bujii cand am dat la automat? punctez ca am pus de vreo 20 ori contactul si am dat la automat...si inainte sa fac chestia asta pornea la sfert deoarece anul trecut am schimbat bujiile incandescente...numai ca la pornire scoate un fum alb albastrui si se balbaie...astept si eu niste pareri...motorul meu este diesel clasic fara turbina si fara calculator...
This post has been edited by XtreZz: 13 Oct 2010, 15:07 |
--------------------
Seat
Leon
- BV 69 XTZ
2008 1.9 TDI BXE EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6 Renault Fluence 1.6 DCI Seat Leon 1P 1.9 TDI |
|
shadow_deen |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Din experienta pe care o traiesc in prezent cu motorul meu cred ca avem aceasi problema, pe undeva prinde aer fals in sistemul de alimentare cu motorina, la mine cred ca pe la filtru. Mi a spus mecanicul ca daca masina trage aer fals daca o lasi mai mult timp nepornita o sa porneasca greu de tot sau nu o sa porneasca de loc.
Si eu am crezut ca sunt bujiile dar am fost contrazis de acestea cand le am desfacut si probat (am mai si cumparat altele noi) |
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
XtreZz |
![]()
Post
#12
|
![]() Addicted Group: Members Posts: 794 Joined: 28 June 08 ![]() |
si cand porneste iti scoate fum? ca nu stiu de unde ar putea fi fumul asta...de pe la injectoare sau de unde oare? ca ma termina cand e frig...zici ca pornesc tractorul...
|
--------------------
Seat
Leon
- BV 69 XTZ
2008 1.9 TDI BXE EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6 Renault Fluence 1.6 DCI Seat Leon 1P 1.9 TDI |
|
shadow_deen |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Mie cand imi porneste nu scoate nici pic de fum doar daca o accererez brusc la 4k 5k ture scoate un pic de fum negru. Ce stiu eu, fum alb= motorina nearsa, fum albastru = ulei ars ceea ce nu e foarte bine. Vezi ca in legatura cu fumul negru excesiv este la mine (sper sa nu ma insel) un epurator de gaze care se curata, are prostul obicei sa se colmateze cu ulei,depuneri etc
|
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
XtreZz |
![]()
Post
#14
|
![]() Addicted Group: Members Posts: 794 Joined: 28 June 08 ![]() |
ulei nu am vazut sa imi consume...am 15000 cu uleiul...si am completat doar o data cu 0.3l si acum este la 3sferturi...adica pentru 360.000 zic ca e bine...si cand am facut schimbul nu era plina baia...f putin peste 3 sferturi...sa zic ca mi-a mancat 0.5l in 15000 km...ai vreo idee in legatura cu fumul la pornire? ce sai fac?
|
--------------------
Seat
Leon
- BV 69 XTZ
2008 1.9 TDI BXE EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6 Renault Fluence 1.6 DCI Seat Leon 1P 1.9 TDI |
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Fum alb in timp ce motorul lucreaza inseamna, de obicei, garnitura chiulasa arsa. Se arde carburantul cu tot cu antigel si/sau apa... sper sa ma insel... la mine asa a fost:))
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
shadow_deen |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Nu stiu ce sa zic, oricum nu cred ca este garnitura de chiuloasa. Asteptam si opinia unui meserias daca avem vreunul pe forum.
|
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
In cazul in care este garnitura de vina, motorul nu lucreaza la "rotund", pentru ca pe 1 sau mai multi cilindri (depinde cat e de arsa garnitura), ajunge antigel deci arderea e mult mai slaba.
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
XtreZz |
![]()
Post
#18
|
![]() Addicted Group: Members Posts: 794 Joined: 28 June 08 ![]() |
deci motorul se balbaie numai 1minut dupa pornire...el initial porneste in 3 pistoane cred...ca e instabil rau de tot pentru 10 secunde iar dupa aceea isi revine singur...dar tot mai balbaie f putin timp de 1minut dupa care merge rotund...asta vara...cand e mai frig afara daca nu tin acceleratia cand pornesc moare...
|
--------------------
Seat
Leon
- BV 69 XTZ
2008 1.9 TDI BXE EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6 Renault Fluence 1.6 DCI Seat Leon 1P 1.9 TDI |
|
shadow_deen |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Incearca sa cureti injectoarele, poate unul nu mai lucreaza cum trebuie. Exista solutii speciale pt asa ceva dar nu stiu cat sunt de eficente.
|
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.396 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
shadow_deen - la un diesel sau turbo diesel clasic nu ai voie sa ai aer pe furtune ... daca prinde aer pe undeva nu porneste ...
Eu suspectez ca la tine prinde aer pe la filtrul de motorina ... mai precis pe la garniturile acestuia ... amorseaza instalatia si incearca sa pornesti. Atat timp cat ai aer poti sa dai la automat pana intepenesti ca nu va pornii.. Daca porneste dupa amorsarea instalatiei schimba filtrul ... oricum nu strica sa arunci un ochi pe toata instalatia pe care vine motorina din rezervor ... pe unde prinde aer ar trebui sa se vada si umezit cu motorina.... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
shadow_deen |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Dupa ce desfac filtrul/identific problema montez la loc cum amorsez instalatia din nou? Precizez ca nu am pompita sau cum se numeste para aceea de cauciuc.
Multumesc |
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.396 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ai poza cu explicatii ...
Sper sa nu se supere colegul bogdan razvan ca am folosit poza motorului sau.. ![]() Attached thumbnail(s) F8Q.jpg ( Size: 755.84k ) Number of downloads: 2012 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
shadow_deen |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Din pacate nu am chestia aia la filtrul de motorina, al meu arata putin diferit
![]() |
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.396 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Fa o poza cu ce ai tu...
Tare ma tem ca la tine s-a umblat pe acolo ... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
shadow_deen |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Acum sunt la serviciu dar cand ajung acasa o sa fac o poza. Am inteles ca se poate aerisi si desfacand o conducta de la un injector si se da la automat pana tasneste motorina pe acolo constant. Este adevarat?
Inca o intrebare, am schimbat termostatul si in loc de 82grade am pus unul de 89. Are ceva? Adica nu pot merge cu asta? This post has been edited by shadow_deen: 14 Oct 2010, 09:01 |
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Poti monta foarte usor o para din aia pe circuit, sigur gasesti pe undeva. Nu trebuie sa omori bateria. Dar sa o iai de la un magazin de piese auto chiar si pt camioane. Important este sa nu o iai de la vreun menaj ca poate nu rezista la solventi. Pe Dacia camioneta este montata o asemenea para. Eventual vei avea nevoie de doua racorduri cilindrice(tevi/tuburi mici metalice)pentru adaptarea intre capetele furtunului taiat si extremitatile de la para, plus patru coliere mici. Asta daca nu cumva sunt integrate in para(doua coliere mici)
Despre aerisire nu te mai complica cu demontarea injectoarelor, fa-o de la filtru sau intrarea in pompa-cum iti este mai usor sa desfaci racorduri/suruburi de purjare. Daca ramane aer intre pompa si injectoare dispare repede. Insa trebuie sa te asiguri ca restul circuitului este etans ca asa vei avea aer mereu. Mai bine ii pui termostat pt temperatura recomandata. Ala de 92 iti va ridica regimul termic si posibil amestecul ti se va autoaprinde mai repede. Efectul fiind de avans marit la injectie, poate chiar detonatii(nu trebuie sa le percepi) This post has been edited by BLUE R 19: 14 Oct 2010, 10:20 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
QUOTE(XtreZz @ 14 Oct 2010, 05:16) deci motorul se balbaie numai 1minut dupa pornire...el initial porneste in 3 pistoane cred...ca e instabil rau de tot pentru 10 secunde iar dupa aceea isi revine singur...dar tot mai balbaie f putin timp de 1minut dupa care merge rotund...asta vara...cand e mai frig afara daca nu tin acceleratia cand pornesc moare... Nu stiu cum e la diesel, dar la benzina era simplu... scoteai fiecare fisa si vedeai ce piston nu lucreaza. Si verificai fisa, curatai bujia si daca nu se rezolva era din delcou... 14 Oct 2010, 11:39: QUOTE(BLUE R 19 @ 14 Oct 2010, 09:48) Poti monta foarte usor o para din aia pe circuit, sigur gasesti pe undeva. Nu trebuie sa omori bateria. Dar sa o iai de la un magazin de piese auto chiar si pt camioane. Important este sa nu o iai de la vreun menaj ca poate nu rezista la solventi. Pe Dacia camioneta este montata o asemenea para. Eventual vei avea nevoie de doua racorduri cilindrice(tevi/tuburi mici metalice)pentru adaptarea intre capetele furtunului taiat si extremitatile de la para, plus patru coliere mici. Asta daca nu cumva sunt integrate in para(doua coliere mici) Despre aerisire nu te mai complica cu demontarea injectoarelor, fa-o de la filtru sau intrarea in pompa-cum iti este mai usor sa desfaci racorduri/suruburi de purjare. Daca ramane aer intre pompa si injectoare dispare repede. Insa trebuie sa te asiguri ca restul circuitului este etans ca asa vei avea aer mereu. Mai bine ii pui termostat pt temperatura recomandata. Ala de 92 iti va ridica regimul termic si posibil amestecul ti se va autoaprinde mai repede. Efectul fiind de avans marit la injectie, poate chiar detonatii(nu trebuie sa le percepi) @shadow_deen Merge si aerisirea de la filtru sau direct de la pompa in cazul in care nu trage aer intre pompa/filtru si injector... daca trage aer asa poti sa faci si 10 aerisiri ca tot o sa traga aer inainte de injector. Intr-adevar cel mai bine este sa te uiti intai daca ai vreo pata de motorina pe undeva si sa lucrezi intai acolo iar apoi sa amorsezi instalatia. App ca uitasem sa intreb .. folosesti acelasi tip de motorina de la aceeasi benzinarie acum ca atunci cand mergea motorul ok? Ai pus vre-un aditiv in carburant? In legatura cu termostatul sunt si eu de aceeasi parere. Ridicare regimului termic poate duce la alte probleme pe viitor. Incercati sa utilizati parti componente pentru tipul de motor pe care il aveti si daca va permiteti puneti noi si de "firma" buna. Nu cred ca un termostat e mai mult de 30 Roni. Bafta multa! This post has been edited by dj_bonssay: 14 Oct 2010, 11:39 |
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
shadow_deen |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 3 January 10 From: Bucuresti\Ploiesti ![]() |
Motorina este aceeasi si nu am pus nici un aditiv in ea. Termostatul l am cumparat de la Autokarma si este special pt motorul meu, este de firma, dar cel care l am dat jos de pe masina este de 82 grade si asta nou de 89. Nu stiu daca a mai fost schimbat cel de pe masina sau nu. O sa incerc cu asta nou si daca nu e in regula il voi schimba cu unul de 82.
|
--------------------
Dacia 1310 Li
Renault 19 1.9D
2000/1994
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
la F8Q cel original este de 82/83 grade
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Daca asa a zis cel care ti l-a vandut inseamna ca ori asa este ori ti-a zis ca e bun si asta doar ca-l avea pe stoc. Poate pe motorul tau e cel de 89.
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th August 2025 - 22:22 |