Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cateva probleme la motorul F8Q diesel, Relanti instabil, probleme pronire

shadow_deen
post 15 Oct 2010, 10:35
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




Am reusit sa rezolv toate problemele aseara impreuna cu un mecanic. Motorul nu pornea din cauza firului gros negru care deschide motorina (cel de pe injectie) acesta desi l-am verificat de 100x se tinea doar intrun firicel si in mansonul de plastic.

Dupa ce am pus firul la loc a pornit la prima cheie.

Pornirea greoaie erea din cauza aerului din sistem. Furtunul dintre filtru de motorina si injectie era taiat la colier pe filtru. A fost inlocuit si acesta.

Relantiul scazut la pornire se datora unui cablu care nu era suficent de intins.

Apa aruncata prin capacul vasului de expansiune si culoare acesteea ruginie se datorau sistemului de racire plin de rugina, am spalat fiecare furtunel, radiatorul si tot ce a fos nevoie, le am bagat la loc, am bagat apa si un produs Radiator Flush am lasat motorul 30 de min la relanti dupa care am scos un lighian de rugina. Spalat din nou si montat la loc. Termostatul vechi lucra doar cand vroia. Cu asta de 89 se comporta normal momentan dar iau in calcul sa il schimb daca gasesc documentatie care sa ma convinga ca aveam original de 82.

Multumesc pentru ajutor, o sa pun si poze in curand poate se va mai lovi cineva de problemele astea si o sa explic si tot ce am invatat despre motorul asta.

Poate pe topicul asta se vor posta probleme legate de motoarele diesel de pe R19, pentru ca e foarte greu de gasit informatie pe forum si despre ele. Majoritatea se refera la motoarele pe benzina.

O zi buna!

This post has been edited by shadow_deen: 15 Oct 2010, 10:36


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 15 Oct 2010, 11:21
Post #32


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




firul negru este de la electrovalva(parca asa ii spune) ?


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 15 Oct 2010, 11:26
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(shadow_deen @ 15 Oct 2010, 10:35)
Am reusit sa rezolv toate problemele aseara impreuna cu un mecanic. Motorul nu pornea din cauza firului gros negru care deschide motorina (cel de pe injectie) acesta desi l-am verificat de 100x se tinea doar intrun firicel si in mansonul de plastic.

Dupa ce am pus firul la loc a pornit la prima cheie.

Pornirea greoaie erea din cauza aerului din sistem. Furtunul dintre filtru de motorina si injectie era taiat la colier pe filtru. A fost inlocuit si acesta.

Relantiul scazut la pornire se datora unui cablu care nu era suficent de intins.

Apa aruncata prin capacul vasului de expansiune si culoare acesteea ruginie se datorau sistemului de racire plin de rugina, am spalat fiecare furtunel, radiatorul si tot ce a fos nevoie, le am bagat la loc, am bagat apa si un produs Radiator Flush am lasat motorul 30 de min la relanti dupa care am scos un lighian de rugina. Spalat din nou si montat la loc. Termostatul vechi lucra doar cand vroia. Cu asta de 89 se comporta normal momentan dar iau in calcul sa il schimb daca gasesc documentatie care sa ma convinga ca aveam original de 82.

Multumesc pentru ajutor, o sa pun si poze in curand poate se va mai lovi cineva de problemele astea si o sa explic si tot ce am invatat despre motorul asta.

Poate pe topicul asta se vor posta probleme legate de motoarele diesel de pe R19, pentru ca e foarte greu de gasit informatie pe forum si despre ele. Majoritatea se refera la motoarele pe benzina.

O zi buna!
*






La ce te referi cand zici : "Relantiul scazut la pornire se datora unui cablu care nu era suficent de intins."... Care cablu??? si la mine cand e rece imi sta 2-3 min relantiul la 600 desi am schimbat sondele de aer si motorasul relanti (benzina).
Te rog precizeaza care cablu, ce face el si cum l-ai depistat. O zi buna!


Ma bucur ca ti-am dat o idee (
Pornirea greoaie erea din cauza aerului din sistem. Furtunul dintre filtru de motorina si injectie era taiat la colier pe filtru. A fost inlocuit si acesta.) - in zona asta nu ai vazut motorina scursa?

This post has been edited by dj_bonssay: 15 Oct 2010, 11:28


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 15 Oct 2010, 11:27
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




Da, acela este. La mine era prinsa doar izolatia in surub, firul se mai tinea acolo putin. De aici si toate problemele.


Este un cablu la fel ca cel de accereratie care este prins pe injectie, iese din blocul motor, acela regleaza relantiul la rece. Nu stiu sa iti explic exact cum functioneaza stiu doar ca acel cablu trage de o placuta de la injectie cand e motorul rece si il mai tureaza un pic pana se incalzeste. O sa fac poze sa intelegi exact.
Acest cablu la mine era slabit, Se strange DOAR cu motorul rece cand iti sta la 600rpm. Il reglezi in asa fel in cat sa stea la 900 sau 1000 cum vrei la rece. Dupa ce se incalzeste motorul cablul se va slabi automat. (Explicatiile sunt de la mecanic nu de la mine)

Daca nu te descurci sa il identifici asteapta sa pun pozele probabil in seara asta sau cel tarziu maine.

Sper ca ti am fost de ajutor.

This post has been edited by shadow_deen: 15 Oct 2010, 11:32


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 15 Oct 2010, 11:31
Post #35


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




bine de stiut...sa umblu si eu pe acolo sa vad...si sa verific furtunele...acum masina e in service imi schimb discuri placute..pompa de apa...si mai multe!


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 15 Oct 2010, 11:34
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




dj_bonssay: Acum am vazut, daca la tine este pe benzina s-ar putea sa nu existe cablul ala ca la diesel.

This post has been edited by shadow_deen: 15 Oct 2010, 11:35


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 15 Oct 2010, 11:36
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(shadow_deen @ 15 Oct 2010, 11:34)
dj_bonssay: Acum am vazut, daca la tine este pe benzina s-ar putea sa nu existe cablul ala ca la diesel.
*



Totusi mai da-ne cateva detalii...


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 15 Oct 2010, 11:37
Post #38


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




si eu auzisem de un cablu...dar la mine lipseste...


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 15 Oct 2010, 11:38
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




QUOTE(dj_bonssay @ 15 Oct 2010, 12:36)
Totusi mai da-ne cateva detalii...
*




Am dat detalii, am editat un post mai sus. NR. 34

This post has been edited by shadow_deen: 15 Oct 2010, 11:39


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 15 Oct 2010, 11:42
Post #40


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




este vorba de cablu de sub cel de acceleratie cumva? iar electrovalva in poza respectiva este cea cu cablul galben,nu ?
si oar epot sa imi pun cablul respectiv daca nu il am? adica...exista oare posibilitatea sa fie un model fara cablu ?

Attached thumbnail(s)
2c851f077fe1a0bd279727c10a8dfe78646e6a22f5f3e59f3de450fa871db550cf22078fb504f493.php.jpg ( Size: 2.19mb ) Number of downloads: 1578


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 15 Oct 2010, 11:45
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




Da cea cu cablul galben este. Cablul la tine cred ca este cel de sub accereratie, la mine este pe partea opusa. Nu cred ca exista model fara cablul acela, sau poate exista cu al sistem de reglat al relantiului la rece. Ce tip de injectie ai?


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 15 Oct 2010, 11:47
Post #42


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




sincer nu stiu ce tip de injectie am...cum pot sa aflu ?sau la ce te referi? este mecanica...fara calculator


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 15 Oct 2010, 11:49
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




Nu, ce marca Bosch etc... a mea este mai mare ca a ta, din cauza ei este foarte greu de scos bujiile incandescente 2 la numar. Am inteles ca la R19 sunt doua tipuri, Bosch si Roto Diesel parca. Cea Bosch ar fi mai mica, cam ca a ta. Eu am al doilea tip.

This post has been edited by shadow_deen: 15 Oct 2010, 11:51


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 15 Oct 2010, 11:54
Post #44


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




nu este poza mea aceea...este luata de pe un site...acum incerc sa caut in calculator o poza cu motorul meu! revin...daca nu am sai fac poze cand iese din service....as putea sa identific tipul de injectie daca as sti ce tip de motor am...pe talon scrie doar j8s dar mai trebuie 3 cifre...care vin de la tipul de injectie,numai ca nu sunt trecute pe talon...sa incerc sa ma uit in cartea masinii


am reusit sa gasesc o poza cu motorul meu!


m-am interesat...eu am j8s 704 unde scrie c apot avea bosch sau lucas!

This post has been edited by XtreZz: 15 Oct 2010, 12:08

Attached thumbnail(s)
Untitled.jpg ( Size: 206.15k ) Number of downloads: 1698


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 15 Oct 2010, 12:07
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




La mine in zona unde am facut cerculetul este prins cablul acela si vine in motor pe undeva pe acolo pe unde am trasat linia aceea.

Injectia la prima vedere este ca a mea.

This post has been edited by shadow_deen: 15 Oct 2010, 12:09

Attached thumbnail(s)
Untitled.jpg ( Size: 372.57k ) Number of downloads: 1547


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 15 Oct 2010, 22:18
Post #46


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




am o intrebare...amf acut un drum 100km si m-a disperat...deci nu pot tine masina la o viteza constanta ca imi da in nas...merge intrerupt...iar cand accelerez merge bine...ce poate sa aiba ca mi-a mancat ficatii:|


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 16 Oct 2010, 08:43
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




Trage aer fals? Altceva nu prea ar avea ce sa aiba. Vezi daca atunci cand o accererezi tare vin bule de aer pe furtunul ala transparent.


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
XtreZz
post 17 Oct 2010, 07:53
Post #48


Addicted


Group: Members
Posts: 794
Joined: 28 June 08




nu am furtun transparent...ieri am mai facut un drum de 60 km si nu mi-a mai facut asa e pe toane...pornirea s-a rezolvat la mine schimband doua bujii...erau arse...am gasit si eu cablul acela de la motor,era plin de jeg abia de se mai vedea...este sub cel de acceleratie,dar la mine este mic...se termina intr-un fel de bulb aproape de pompa de injectie... exact unde intra cel de acceleratie in camasa ca sa zic asa...cam acolo...o sa pun o poza maine cand ajung la brasov ca acum nu sunt acasa....
o zi buna


--------------------
Seat Leon - BV 69 XTZ 2008 1.9 TDI BXE
EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6
Renault Fluence 1.6 DCI
Seat Leon 1P 1.9 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nluncasu
post 5 Dec 2010, 09:16
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 December 10




Dand din intamplare de acest topic si vazand problemele ridicate,care sunt actuale acum,c-a venit iarna,vreau sa va lamuresc urmatoarele:
Cablul mult discutat care porneste din partea din spate a chiulasei si ajunge la pompa de injectie,este caracteristic pompelor LUCAS/ROTODIESEL.Este un cablu care,la capatul insurubat in chiulasa,are un termostat,care,functie de temperatura apei de racire slabeste sau trage de cablu.
Cablul,la celalalt capat,este legat de o parghie a pompei de injectie,care,atunci cand e trasa,modifica, intr-o oarecare masura,avansul la injectie,rotind putin capul hidraulic..
In practica,cablul se regleaza cu motorul cald,nu cum a spus cineva aici,astfel incat sa aiba o toleranta de maximum 1 mm.Cand motorul se raceste,termostatul trage de cablu,iar acesta trage parghia,cu atat mai mult cu cat lichidul din motor e mai rece.
La pornirea motorului,parghia fiind trasa,avansul injectiei e mai mare decat normal,aceasta usurand pornirea.De aia se si aude motorul clantanind mai tare la rece.Avansul mai mare mareste si turatia.
Pe masura incalzirii,cablul se lungeste si turatia revine la normal.Cablul se probeaza simplu,punand cand motorul e rece pe cablul din otel(nu pe manta!),acolo unde iese din manta o bucata de scotch si incalzind motorul.Daca scotchul nu se departeaza macar 5-6mm de manta,atunci termostatul nu mai e bun.
Acest sistem a fost folosit in anii 80-90 pe scara foarte larga la motoarele Renault,Ford,Fiat echipate cu sistemul de injectie Lucas/Rotodiesel.
Pentru cei interesati,inca am 2 termostate de acest tip.

This post has been edited by nluncasu: 5 Dec 2010, 09:19


--------------------
chevrolet aveo - ct 08 geg 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 6 Mar 2011, 19:54
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




Ce ulei se pune la motorul F8Q 742 diesel 1870cm si ce cantitate? Intreb aici ca sa nu mai fac alt topic. Multumesc


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 6 Mar 2011, 21:59
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Eu ti-as recomanda ELF Turbodiesel 10W-40 - un compromis f. bun pret/ calitate. Cantitatea care intra in motor este 5,5 litri (cu tot cu filtru).


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 6 Mar 2011, 22:01
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




Multumesc pt raspuns. La Elf ma gandeam si eu dar nu stiam ce varianta si cat intra.

ps: ce filtru de ulei sa iau? merge orice filtru sau trebuie ceva specific?

This post has been edited by shadow_deen: 6 Mar 2011, 22:03


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 7 Mar 2011, 16:11
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Poti lua original de Dacia/ Renault ( pe papuc si Solenza a fost montat motorul tau) care cred ca-i 25-30 ron sau daca vrei ceva mai ieftin, atunci poti opta pentru Mann, care e aprox. 20 ron.
P.S. Daca vei folosi tipul nou de filtru (cel mic), iti va intra sigur mai putin de 5,5 litri (cat e specificat la carte). Pt. motorul meu (F3N- benzina) e dat 5,2 litri cu tot cu filtru, dar eu nu am bagat niciodata mai mult de 5 litri la schimb.

This post has been edited by tynn: 7 Mar 2011, 16:24


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shadow_deen
post 13 Mar 2011, 00:50
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 3 January 10
From: Bucuresti\Ploiesti




Am schimbat uleiul, filtrul, placutele de frana si bucsile de la bascule azi. Au intrat 5 litri in motor cu filtru mic.


--------------------
Dacia 1310 Li Renault 19 1.9D 2000/1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th August 2025 - 06:11
Dacia