Sfaturi Audio Renault Megane 3
![]() ![]() ![]() |
Sfaturi Audio Renault Megane 3
IDF |
![]()
Post
#451
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|||
///GHOST |
![]()
Post
#452
|
![]() I love my FluFlu Group: Members Posts: 72 Joined: 10 July 13 ![]() |
E o idee buna sa apelez la o firma specializata pe sisteme audio, pentru consiliere, montaj etc? Din simplul motiv ca eu sunt paralel cand vine vorba de asa ceva...imi puteti recomanda o firma in zona BV, SB, PH, B?
Ce vreau eu sa obtin de la sistemul audio....ceva cat mai aproape de sistemele alea de mii de euro de la Audi spre exemplu. Un sunet cat mai curat, frecventele redate cum trebuie, fara interferente, bass adevarat nu bubuit de tabla etc. Multumesc Update: am gasit in cele din urma ce cautam, o sa merg cat de curand sa vad ce si cum This post has been edited by ///GHOST: 19 Aug 2014, 11:00 |
--------------------
Renault
Fluence
2013 dci Dynamique
|
|
al.g |
![]()
Post
#453
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 11 May 11 From: Iasi ![]() |
Tocmai ce am achizitionat si montat:
- pe fata http://www.sono.ro/index.php?controller=pr...product_id=7299 - pe spate http://www.sono.ro/index.php?controller=pr...product_id=7300 din pacate, cred ca omuletul care le-a montat nu a avut foarte multa inspiratie. Adica, tweteerele au fost montate direct la cablurile din bord. Pe cand cele de jos sunt trecut inainte prin filtru.. Singura imbunatatire e faptul ca am inaltele mai clare.. in schimb basul.. nu simt nici o schimbare fata de boxele stock. (am testat doar vreo 5-6 melodii..) Nici claritatea / fidelitatea nu par a fi imbunatatite. Daca pun un amplificator schimb situatia 100%? |
--------------------
Renault
Megane
1.5 dci / 110 / 2010
- IS-13-GNT
|
|
IDF |
![]()
Post
#454
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
tweeterele se vor arde daca nu sunt filtrate.
daca pui amplificator o sa se auda mai tare, nicidecum nu vei castiga doar bass. am incercat eu mai multe combinatii de boxe puse pe amplificator, iar singura situatie in care s-a imbunatatit raspunsul joaselor a fost cu difuzoare de 165 mm pe spate. Dar castigul substantial a fost cu un subwoofer. Chiar si cu un difuzor mic de 8" in incinta sealed de 15 L imbunatatirea a fost evidenta. (jbl gto 804) This post has been edited by IDF: 19 Sep 2014, 09:57 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
clamba |
![]()
Post
#455
|
Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 8 May 14 From: Bucuresti ![]() |
eu am ales un Alpine SWE-815 mai ales ca n-am vrut sa inlocuiesc nimic, ci doar sa adaug ce lipsea. cu el pe bass-reflex am observat ca obtin cele mai bune rezultate, desi nici pe compresie nu dezamageste. la volum decent(20-25) isi face treaba f bine iar telecomanda chiar o gasesc utila pentru mici corectii.
spor si voie buna! |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer K9K 836
2013 ex Renault Twingo D4F 702 2002
ex Corsa C Z14XEP 2005 |
|
IonutGligan |
![]()
Post
#456
|
![]() impatimit marca renault Group: Members Posts: 783 Joined: 7 June 09 From: Cluj Napoca ![]() |
salutari,
cateva intrebari cunoscatorilor, mi-a cadorisit cineva din familie 2 difuri si ma gandeam sa le montez in usi dar mi-e frica sa nu dea in geam. Cat poate intra... maxim 55mm? Mai jos in poza sunt cotele difuzorului si are 65mm din fata membranei pana in capatul magnetului. Cu inele poate intra in siguranta in usa ? Intreb sa nu ma aflu' doar asa in treaba. stima. Attached thumbnail(s) SAM_0134.JPG ( Size: 137.28k ) Number of downloads: 735 |
--------------------
Renault
Megane 3 Estate SPORT TOURER dCi 1.9-130 ponei
2010
|
|
adytym |
![]()
Post
#457
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.172 Joined: 6 May 09 From: TIMISOARA ![]() |
in primul rand pe megane 3 ai difuzoare de 13'' nu de 16,5'', iar in al doielea rand mi separe ca distanta maxima ii de 55 . mai citeste pe la inceputul topicului ca sigur gasesti raspunsul
|
--------------------
Ex Megane 3;
Volvo XC60; Toyota Yaris
- TIMISOARA
|
|
IonutGligan |
![]()
Post
#458
|
![]() impatimit marca renault Group: Members Posts: 783 Joined: 7 June 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Vali1 zice in prima pagina la postul 27 ca din cercetarile lui se pare ca potrivesc si cele de 16.5.
Alte pareri ? This post has been edited by IonutGligan: 27 Oct 2014, 21:10 |
--------------------
Renault
Megane 3 Estate SPORT TOURER dCi 1.9-130 ponei
2010
|
|
Zng |
![]()
Post
#459
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 15 May 14 From: Bucuresti ![]() |
Care sunt difuzoarele dedicata pentru renault ?
|
--------------------
Renault
Fluence 1.6 16v
2011 Authentique
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#460
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Am citit tot topicul de la "inceputuri" si parca imi vine cheful si mie de ceva modificari. Eu sunt multumit de cum se aude muzica , nu din punct de vedere al puterii si SPL-ului , ca nu poate fi vb. de asa ceva cu ceva stock , ci din punct de vedere al calitatii.
Ma intereseaza daca vreunul dintre voi se baga la o isonorizare locala de difusoare si/sau montare alte difuzoare. Eu as vrea sa le schimb pe cele stock cu Hertz Dieci 165/170 mm. Am si pe alta masina gama Dieci si am fost foarte multumit . Focal imi place cum se aud DAR preturile sunt mult peste calitatea oferita. Nu ma intereseaza sa pun un woofer si statie in masina , am si acum Hertz-ul HiEnergy de 450W RMS si statia JBL 600.1 , dar masina asta nu va vedea asa ceva pe ea. Vreau cat mai putine modificari , dar cu o crestere a calitatii sunetului. Nu as dori sa schimb nici playerul original , dar m-ar tenta daca stiti vre-o oferta de adaptor USB , pentru ca nici eu nu am acea mufa , ci doar cele 2 RCA-uri. Astept pe privat ceva oferte de manopera pentru isonorizare (cu materialul meu , ca am un Dynamat Trunk Kit Extreme pus deoparte) si eventual pentru schimbat difuzoare, asta mai spre primavara , nu acum pe frig. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
djcristi |
![]()
Post
#461
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
singura varianta din punctul meu de vedere pt a imbunatati calitatea audio , pe langa montarea unui subwoofer este necesara insonorizarea usilor pt a putea monta difuzoare mai puternice pt a obtine ceva kick pe ele, pt ca altfel va exista un gol intre subwoofer si usi (mid-high).
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
IDF |
![]()
Post
#462
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Dieci de la Hertz au un sound asemanator cu cele de la Focal din seria Polyglass. Zona de medii cel putin. Si ceva mai jos. Dar! Tweeterele de la Hertz tiuie tare si fasaie. Asta e impresia mea. Oricum as merge pe Focal la orice ora, sunt foarte liniare si placute la ureche. Am avut dieci si mi-au tiuit incat eram cu inaltele trase in jos din eq incat... era sifonata muzica.
Vezi ca pe fata intra greu greu pe 165. Adica daca ai adancime de instalare mare la difuri... 1. Daca pui distantiere nu iti mai intra fata de usa la loc. Daca montezi pe tabla poate sa iti dea geamu in magnet. Nu as putea sa sugerez un subwoofer pe 8 sau 10", incinta din fibra de sticla mulata pe un lateral al portbagajului, maxim 20-30 de litri? Ar umple joasele frumos, nu ar ocupa spatiu, si impracat in mocheta neagra mai groasa ar arata grozav. Cel putin parerea mea. This post has been edited by IDF: 16 Feb 2015, 14:15 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#463
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
are @mike12 un astfel de subwoofer, de 8" parca, pe fibra turnata, deci compresie. Se aude oarecum liniar dar nu prea coboara in frecventa.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#464
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IDF @ 16 Feb 2015, 14:13) Dieci de la Hertz au un sound asemanator cu cele de la Focal din seria Polyglass. Zona de medii cel putin. Si ceva mai jos. Dar! Tweeterele de la Hertz tiuie tare si fasaie. Asta e impresia mea. Oricum as merge pe Focal la orice ora, sunt foarte liniare si placute la ureche. Am avut dieci si mi-au tiuit incat eram cu inaltele trase in jos din eq incat... era sifonata muzica. Vezi ca pe fata intra greu greu pe 165. Adica daca ai adancime de instalare mare la difuri... 1. Daca pui distantiere nu iti mai intra fata de usa la loc. Daca montezi pe tabla poate sa iti dea geamu in magnet. Da , stiu , de asta imi si plac , mai ales ca le-am avut cam 7 ani pe o Solenza si pe un Symbol , doar fata. Dar twetere pun Focal , las Dieci-urile serie , pentru ca stiu cum se aud. Setul Focal Polyglass erau pe la 600 lei , iar Hertz-urile pana in 380 lei, iar tweterele de la Focal TN52 le am deja si le-am folosit impreuna cu Dieci-urile pe fata si se inteleg foarte bine, doar ca nu stiu daca au loc si CUM au loc in locul tweterelor originale. Cele de 13 nu are rost sa le pun , stiu cum se aud, iar diferenta de medii-joase - joase este enorma intre difuzoarele de diametru 13 si 16,5. Eu in prezent simt o lipsa in sunet undeva intre joase-medii si inalte. Tweterele stoc sunt prea "tiuite" , iar vocea mai lina sau melodiile care au multe medii - semi-inalte au de suferit si ori sunt date prea "jos" , ori prea sus si ma enerveaza. De la 3/4 din maxim in sus cam distorsioneaza si se aud mici vibratii , dar eu oricum NU pot merge cu muzica atat de tare in masina , iar la cat o ascult eu este ok . Am incercat mai multe setari din player , dar basul la 2-3 e OK , in schimb inaltele sub 4 abia se aud ok, iar peste 5 sunt tiuite rau. Cred ca este de vina si locatia lor , ca sunetul se loveste mai intai pe parbriz si nu le simti direct si este posibil ca exact frecventele cele mai joase redate de twetere sa nu se auda bine din cauza asta, iar mie exact astea imi plac si nu cele de sus. De asta concluzia mea este ca deocamdata as vrea doar isonorizare locala in spatele difurilor stock si schimbare de twetere daca se poate. Materialul il am , asa ca numai munca si priceperea lipseste momentan si ... temperaturile positive. Nu are rost sa schimb cablajele sau sa pun alte filtre , doar ce am precizat mai sus. Poate la vreo intalnire mai vine un M3 , ca sa comparam sunetul , poate am eu ceva setat ciudat si nu imi dau seama. This post has been edited by marius80_eugen: 16 Feb 2015, 23:25 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
djcristi |
![]()
Post
#465
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
ce as vrea sa-mi incapa de 16,5 pe meg2 fara modificari de panou
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#466
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am inteles ca si la M3 trebuie facuta o adaptare ca sa mearga difuzoarele de 165mm . Eu am M3 , nu M2. Ideea este ca pe fata de usa de plastic este doar grila de la difuzor din cate am vazut si personal nu ma deranjeaza daca pe usa (pe tabla) este montat un difuzor de 165 si pe fata de plastic este grilajul original de 13 cm care NU atinge membrana difuzorului, oricum membrana si sunetul se disipa pe un diametru mai mic decat cel total al difuzorului. Cu cat magnetul este mai mic , cu atat si miscarea membranei este mai mica in amplitudine ... deci se cam leaga proprietatile difuzoarelor optime pentru M3.
Pana cand se incalzeste mai studiez problema. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
al.g |
![]()
Post
#467
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 11 May 11 From: Iasi ![]() |
Am nevoie de o parere. Eram pe punctul de a comanda un subwoofer activ: Alpine SWE-815 http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere-a...ne/SWE/SWE-815/ dar domnul de la be-loud.ro mi-a spus ca are o alta sugestie pentru renault megane 3.
Aceasta ar fi un subwoofer activ de la juice A8 http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere-a...tive-Bass-Pack/ el spune ca este mai puternic decat cel de la alpine. In plus este mai ieftin si are si kitul de cabluri inclus. Stie cineva ceva despre acest produs? (Juice A8) |
--------------------
Renault
Megane
1.5 dci / 110 / 2010
- IS-13-GNT
|
|
djcristi |
![]()
Post
#468
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
iti recomand Alpine daca vrei calitate, iar celalalt daca vrei mai multa putere, desi din specificatii nu se stie exact ce putere RMS are, fiind tot pe 8"
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
xorx |
![]()
Post
#469
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 17 June 05 ![]() |
cum adica "recomanda" pentru Megane 3? se potriveste pe caroseria de M3 sau care e criteriul pentru care Juice e mai potrivit pentru M3 decit Alpine?
|
--------------------
Renault
Influence 1,6 Renault Megane II Sedan, 1,6L, Influence, Vert Cuivre, iunie 2005
|
|
djcristi |
![]()
Post
#470
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
vor si ei sa-i bage pe gat ceva ce nu se vinde
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#471
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(al.g @ 20 Feb 2015, 11:53) Prietene ala vrea sa-ti vanda un ZGOMOTEC la pret de Alpine ! Puterea reala tot pe la 100 W este , dar nu se compara calitatea componentelor din Alpine cu petarda aia chinezeaza. Cauta si variantele de la JBL si Blaupunkt si nu te uita la puterea maxima , pentru ca intr-o masina isonorizata ok wooferul nu trebuie decat sa COMPLETEZE sunetul , nu sa il acapareze. Daca difuzoarele masinii au undeva la 30-50 W si wooferul are 100 W este de AJUNS ! Nu trebuie sa vibreze toata tabla pe masina pentru o auditie buna. Un woofer de calitate amplificat de fabrica de 70-120 W reali este de ajuns pentru masina , asta ca sa nu o dai in altele , adica sa bagi milioane multe in cablul de alimentare , baterie deepcycle, condensator si altele. Daca vrei mai multa putere muzicala de atat , trebuie sa incepi cu alte difuzoare , sa le amplifici pe acestea mai intai si apoi sa te gandesti la woofer de peste 200W rms si inainte de toate astea trebuie sa mai bagi vreo 5-10 milioane in isonorizare usi , portbagaj , podea , plafon ... deci NU te agita mai mult decat trebuie , cauti singurel pe net ofertele de woofere active , de caltiate si apoi comanzi ce doresti TU , nu ce iti baga ala pe gat! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
IDF |
![]()
Post
#472
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Ia Alpine-ul, lasa Juice (care nu are 1000w; cu siguranta de 15 amperi cat are, maxim 180w, daca ii clasa D iti pune la iesire vreo 160, daca ii clasa AB maxim 100). Macar la Alpine ai niste specificatii reale. Seria type E de la Alpine este entry level dar si-ar face minunat treaba (cu control filtru LP, switch pentru faza). Vezi ca ai si un Blaupunkt pe la vreo 3 mil. Iti spun sincer ca eu mult timp aveam maxim 150w de amplificare pe un infinity de 12" si cu gain maxim fara distorsiuni scoateam peste 120 dB (128.8 ~ 45 Hz). Difuzorul tinea un maxim de 1200w, i-am dat si cu amplificator de 1 kw, si pe termen scurt, fara sa prajesc bobina am scos 136 dB. Dar nu asta e scopul tau. Deci si 70w isi vor face treaba sa-ti animeze muzica destul de frumos si de impact.
Boxele din usi nici nu trebuie schimbate, si nu-i necesara amplificare pentru ele. Cauta eventual alte difuzoare de putere mica, cam 20-30w, si SPL mare, component. De exp astea: http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare-au...-Fit/SXE-1350S/ sau astea: http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare-auto/JBL/CS/CS-5C/ Alpine-urile alea au sensibilitate mare, mai mare decat JBL-urile. 90 db w/m VS 92 db 2.83V/m (tradus ar veni cam 88 dB w/m). Sensibilitate mare inseamna presiune acustica mai mare cu putere mai mica. Sa-ti faci o idee, un difuzor de 87 dB, ca sa sune la fel de tare ca unul de 90dB, ar avea nevoie de 2 ori mai multa putere. This post has been edited by IDF: 21 Feb 2015, 10:51 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#473
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu JBL-ul s-ar putea sa o nimereasca , dar cu difuzoarele Alpine prea putin posibil , ca au sensibilitate doar 90dB. Pentru difuzoare puse pe playerul stoc trebuiesc difuzoare peste 92 dB , optim 93 sau chiar 94.
Dieci-urile au 93 , Focal-urile 94 , DAR Hertz-urile sunt pana in 380 lei , iar Focal-urile cam 700 lei , ceea ce este o dif. imensa intre ele , mai ales ca tweterele nu sunt prea stralucite la niciunele. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
IDF |
![]()
Post
#474
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Trebuie luat in considerare felul in care se masoara SPL-ul: x dB w/m sau x dB 2.83 V/m. Asta tine de impedanta difuzorului. Pentru un difuzor sau sistem cu impedanta globala de 8 ohmi, 90 dB w/m = 90 dB 2.83 V/m. Dar fiind vorba de difuzoare pe 4 ohmi, se schimba aceasta chestiune. Asadar avem formula pt putere: P = V^2 / R. Pentru 8 ohm, P = 2.83^2/8 = 1 watt . Dar pentru 4 ohm, P = 2.83^2/4 = 2. In sensibilitatea unui difuzor, fiecare 3 dB in sus inseamna dublarea puterii, respectiv fiecare 3 in jos inseamna injumatatirea puterii.
In cazul a doua difuzoare cu puteri identice, sa spunem 50w, cu sensibilitati de: 90 dB w/m si 92 dB 2.83 v/m. Mai avem un amplificator capabil sa dea 20w. Vrem sa aflam care dintre cele 2 difuzoare va suna... mai tare: 1. 90 dB w/m ~ 20 w ~ 4 ohm 2 w - 93 dB 4 w - 96 dB 8 w - 99 dB 16 w - 102 dB 20 w - ~ 103 dB (intrucat pentru 105 este nevoie de 32 w) 2. 92 dB 2.83 v/m ~ 4 ohm 1 w - 88.4 dB 2 w - 91.4 dB 4 w - 94.4 dB 8 w - 97.4 dB 16 w - 100.4 dB 20 w ~ 101.4 dB Cand cumparati difuzoare, cautati bine specificatii si vedeti cum anume este exprimata sensibilitatea. Majoritatea producatorilor de difuzoare auto prefera 2.83V/m incat sunt.... cifre mai mari. ![]() Formula folosita pentru conversie este: dB 1w = dB 2.83V - 10 lg (8/Re) ; db 2.83V = dB 1w + 10 lg (8/Re) ; Uite si Focal ce spun in datasheetul pentru Polyglass 130 VR: un rating de 94 dB, nu se specifica in ce sens, dar mai jos la parametrii TS ii dat 88.85 dB. E de stiut ca sistemul are o impedanta globala de 3 ohmi si o rezistenta in CC de 2.51 ohmi. Concluzie. 94 dB maxim la 2.83 V/m dar 88.5 w/m. Cand avem in vedere mai multe difuzoare sau sisteme, ca sa le comparam, trebuie aduse toate la aceeasi "unitate de masura". Sa nu comparam centrimetri cu metri " " ! This post has been edited by IDF: 21 Feb 2015, 13:49 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#475
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 21 Feb 2015, 12:58) Cu JBL-ul s-ar putea sa o nimereasca , dar cu difuzoarele Alpine prea putin posibil , ca au sensibilitate doar 90dB. Pentru difuzoare puse pe playerul stoc trebuiesc difuzoare peste 92 dB , optim 93 sau chiar 94. Dieci-urile au 93 , Focal-urile 94 , DAR Hertz-urile sunt pana in 380 lei , iar Focal-urile cam 700 lei , ceea ce este o dif. imensa intre ele , mai ales ca tweterele nu sunt prea stralucite la niciunele. pai degeaba pune subwoofer si schimba dif-urile din usi daca nu schimba playerul, calitatea (DAC-ul si procesarea) acolo se pierde. @IDF : corect, insa aceste calcule amanuntite se fac cand vorbim de sisteme medium spre high end. Cand vorbim de player stock nu prea conteaza DB atata timp cat calitatea este slaba, adica degeaba se aude "tare si prost". This post has been edited by djcristi: 21 Feb 2015, 14:53 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#476
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Azi am montat tweterele Focal TN52 in locasurile tweterelor originale si dupa putina munca am reusit sa le conectez corect , am reusit sa pun si protectiile vechi peste twetere si totul este ok din punct de vedere al instalarii.
Acum din punct de vedere al sunetului trebuie neaparat sa pun filtre , pentru ca playerul nu are setari de trece jos sau sus , asa ca va trebui sa caut niste filtre pentru twetere . Pe alta masina am avut un player care avea optiune sa opresc inaltele la 2 kHz si cu +/- la fiecare prag de frecventa ... dar playerul momentan nu vreau sa-l schimb, ci doar difuzoarele. Se aud incredibil de puternic si clar , DAR se aud mai tare decat mediile si joasele din usi si deranjeaza. In prezent am dat reglajul de treble la -3 si faderul la 2 spre spate , basul +2 si asa este acceptabil , dar stiu ca se poate mai bine, asa ca voi cauta niste filtre ok. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
IDF |
![]()
Post
#477
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
@marius80_eugen: Scoate repede tweeterele alea fara filtre, o sa le prajesti! Un tweeter fara trece sus inevitabil va trece de limita Xmax in momentul in care vor intra frecvente joase in el si i se va descentra bobina, de la caz la caz. Nu e neaparat sa se arda. Dar te vei trezi cu un tweeter care suna mai incet si unul mai tare. Playerul chiar daca are setari, fara bi-amping nu au valoare.
Sa zici ca... Pleci din sursa pe 2 canale, intri intr-un procesor de semnal (care face digital filtrarea), el iti scoate semnalul pe 4 canale, 2 pentru tweetere si 2 woofere, cu care intre in 2 amplificatoare pe 2 canale sau unul pe 4 canale. Si asa ai sa zicem sunetul pentru usile din fata. E o alternativa grozava, se foloseste in sistemele audio auto hi-end. Si o completare: sunetul pe care-l scoate playerul stock cu sursa CD, este extraordinar. Fara comentarii. Pe intrarea RCA este jalnic, indiferent de sursa: Telefon, mp3 player penal, ipod 5 classic cu dac wolfson, fiio (asta imi bate ca si sound quality un SACD player). |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#478
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
@marius80_eugen , tb sa pui filtru , nu ai cum sa controlezi cut-off-ul din player (indiferend de care e) pt ca tweeterele fata sunt legate pe acelasi canal cu difurile fata.
sa inteleg ca pe usi ai tot difurile stoc? @IDF : e complicat cu multi-amp-ul in masina, pt ca ar trebui un procesor de sunet cu foarte multe canale , fata 2+2, spate 2+2 , si subwoofer. iar despre playerul stoc, normal ca sursa digitala (CD sau SPDIF pt intrarea de cd-changer) se aude cel mai bine ca se face doar conversie D->A . Pe o intrare analog (AUX) se va face A->D->A , iar ADC-ul fiind de calitate slaba, se va pierde destul, oricum ar fi, player-ul stoc se aude foarte slab calitativ, DAC-ul este unul de aprox 90dB SNR, nu se compara cu unul aftermarket ok cu un DAC pe 24biti de 110 dB. Comparatie verificata si la mine, aveam stoc Carminat CNI2 , sursa CD = calitate mediocra , acum am JVC DAC_24biti sursa digitala USB-Ipod, sunet ok, sa nu mai zic setarile de cut-off si pe pre-out-uri care ti le ofera un player aftermarket. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
IDF |
![]()
Post
#479
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Undeva anul acesta poate ca voi termina ideea cu bi-amping-ul in reno, desi depinde cum evolueaza si alte proiecte. In fine, daca intereseaza pe cineva, asta este un DSP grozav, foarte laudat si ieftin:
http://www.minidsp.com/products/minidspkits/2-x-in-4-x-out In masina ar fi nevoie de vreo 2 bucati (aproape 200$ cu shipping). Se poate folosi si pentru subwoofer, intrucat stie EQ parametric. Ce stie sa faca jucaria aceea mica: http://www.minidsp.com/applications/digita...reo-2-way-xover http://www.minidsp.com/applications/digita...on-with-minidsp This post has been edited by IDF: 21 Feb 2015, 23:35 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#480
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
interesant , dar problema e controlul lor, au doar un preset fix, nu poti face mai multe care sa le schimbi on-the-go.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 19:28 |