Ambreiaj Clio, scartait
![]() ![]() ![]() |
Ambreiaj Clio, scartait
bogdan_slz |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|||
ess1902 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
Nu stiu dc in asta constau "celebrele" trepidatii ale ambreiajului...dar exact asa e si la mine la mas din semnatura...nu tin minte daca a fost chiar de la inceput..dar oricum, pe mine nu prea ma deranjeaza.Am acum 35000 km.Ambreiajul cupleaza bine ,no problem..doar ca pedala nu are o cursa lina..exact cum ai descris...poate ne lamureste cineva dc problema se agraveaza/ce trebuie facut...
aa trebuie sa spun ca eu am obs cred ca la 10000 km (e pos sa fi fost de noua dar nu pot sa spun exact)..iar pana la 35 k cit am acum nu sesizez nici o agravare....numai ca la mine e diesel si e pos sa fie diferit... |
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
bogdan_slz |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
Am mai observat inca un lucru: la rece, ambreiajul are o cursa super ok...insa dupa cativa km (5-6) revine aceeasi problema!
|
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|
Mobi |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 21 December 03 ![]() |
Problema vine de la cupla ambreiajului din cutie, intra praf, si scartaie mai ales vara, dupa ce se incalzeste. Se poate baga niste vaselina acolo, tine vreo 5000 km, dupa care face iar.
|
-------------------- |
|
ess1902 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
Nu stiu dc vorbim totusi despre ac problema.Deci la mine e asa:indiferent daca masina e calda/rece; vara/iarna..daca apas ambreiajul cu viteza merge perfect...dar daca il apas/ridic fff incet am impresia ca nu merge lin(k si cum firul ar agata)...nu se aude nici o scirtiala nimic....vb despre acelasi lucru...(si inca ceva...ambreiajul la tine cupleaza in trepte...adica smunceste masina la pornire?)
|
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
bogdan_slz |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
In mare simptomele sunt cam aceleasi. Si la mine la plecarea de pe loc smuceste. Am mai vorbit cu cineve care mi-a spus ca asa se intampla la unele masini cand se incalzeste vremea, ambreiajul nu mai merge chiar asa lin din cauza unui arc (nu prea ma pricep, asa ca e posibil sa fi inteles gresit; oricum nu este vorba de arcul acela de la pedelier)! Ma deranjeaza problema asta insa nu cred ca e cazul sa merg in service! La mine dimineata merge perfect iar dupa cativa km simt si eu ca si cum ceva ar agata pe acolo...Poate mai primim si alte pareri, sunt convins insa ca multi nu sunt chiar asa atenti la pedala atunci cand o apasa si poate nu observa!
|
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|
laur_dci |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 21 April 05 ![]() |
il urmaresc si eu de maine
o alta chestie : uneori la cuplarea ambreiajului se aude un fel de " tac" , in special la treptele inferioare 1-2-3 |
--------------------
Clio Bicorp
1.5dci 80cp
extreme 2005 clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
|
|
AliNOS |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 3 March 04 ![]() |
tac-ul e normal sa se auda si se aude la orice masina mai tare sau mai incet.. cu scartzaitul pedalei poti incerca sa gresezi cablul de ambreiaj dar nu o sa tina decat o zi maxim doua.. si la service nu o sa ti-l schimbe pe garantie ca ambreiajul functioneaza corect.. ce poti sa faci daca te deranjeaza asa tare ia si tu autostrada cu a2a si le duci ambreiajul in plasa.. atunci sigur o sa ti-l schimbe
![]() |
-------------------- skoda octavia 1.8T 4x4
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu fi sigur ca o sa ti-l schimbe:) Placile de frictiune nu au garantie (este o magarie pana la urma), numai cu scandal ti-l schimba! Oricum, este topic cu toate problemele astea!
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
bogdan_slz |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
Intr-adevar, ambreiajul functioneaza perfect iar cu restul ma pot obisnui! E doar un zgomot printre altele in masina...Am observat si eu ca daca-l apas ferm nu se mai aude nimic.
|
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|
iulym |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 18 April 05 ![]() |
nu stiu daca e chiar la subiect, da' eu am mers pe doua clio-uri pina acum, unul pe motorina pe care am facut scoala si al meu pe benzina; n-are importanta la ambreiaj combustibilul, dar pot spune ca cele doua pedale sunt departe de a fi la fel ... la al' cu motorina (pt. identificare) mergea intr-adevar ceva mai greu pedala, si scirtzia, chiar ma impingea in picior, de unde si scaparile bruste si oprire de motor (ca la incapatori ..
![]() ![]() |
--------------------
FORD
FOCUS
2008 Titanium Renault Clio Symbol Expression 1,4i 8V - MY EX ...
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(iulym @ May 23 2005, 02:36 PM) Eu am zis ca e prea intins sau nu e ceva uns ... oricum, la mea nu e chiar asa, deocamdata nu aud nimik suspect si merge ceva mai usor, desi e mai noua ![]() Pai daca e noua,cum sa fie mai rau decat la aia veche ? |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
David |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Baieti, asta chiar este celebra problema a pedalei de ambreiaj de la Clio. Cautati pe forum fiindca am discutat pana la ultimul detaliu subiectul (parca 'Pedala ambreiaj' se numeste topicul).
Din pacate in ultima vreme am foarte putina vreme sa urmaresc topicul, mai bine parcurgeti posturile de acolo, mai mult nu am ce adauga. Ah, interventia descrisa acolo a avut loc acum 10-12.000km, si inca merge perfect. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
bogdan_slz |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
Eu nu gasesc topicul "Pedala ambreiaj"! Stiu ca era pe forumul vechi, dar aici nu mai este...Poti sa descrii interventia facuta?
|
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
|
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#16
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
SorinN |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(David @ May 24 2005, 09:24 AM) Ah, interventia descrisa acolo a avut loc acum 10-12.000km, si inca merge perfect. Am recitit tot topicul ala si nu am gasit solutia asta minunata... De fapt am gasit mai multe dar tineau cateva zile. Daca pe tine te-a tinut 10 - 12.000 Km, mai spune-ne o data te rog, care e solutia. |
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
David |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Dupa ce am vazut desfacut cutia de motor de 2 ori am ajuns la concluzia ca Renault a ales o varianta tehnica nu foarte adecvata pentru acel loc. Probabil din motive economice. Nu exista solutie care sa tina cat ar trebui sa tina in mod normal (sa zicem cu 100-150.000km as fi multumit).
O scurta descriere al debreierii: apesi pedala, care prin intermediul cablului actioneaza furca (celelalt capat al cablului este agatat pe furca). Furca este ca si un balansoar: in mijloc se reazama pe celebra piesa "nuca" iar intr-un capat cablul, in celelalt capat are contactul cu rulmentul de presiune. Mult timp am crezut ca ungerea nucii este cheia problemelor. Aceasta interventie se poate face in 5 minute, daca mergi la service asta vor face si ei. Solutia tine doar 2-3 zile, fiindca nu acolo este problema reala. Problema este la contactul furca - rulment de presiune. Este tot o problema de ungere. Cu timpul vaselina de acolo se imprastie si debreierea se face pe uscat. De fapt si mai rau: in acel compartiment este o "atmosfera" similara ca si la frane, adica plin de praf de ferodo. Deci o parte de vaselina se imprastie, restul ramane pe loc si se amesteca cu praful de ferodo ... care efectiv ingreuneaza actionarea rulmentului de presiune de catre furca. La masina mea am curatat totul bine da pasta aceea vaselina veche+praf, am re-uns totul bine, probabil am nimerit o vaselina mai buna si de aceea tine de 12.000km. Dar stiu sigur ca va reveni in curand ![]() Trebuie sa ma uit mai atent, cred ca se poate unge si capatul furcii cu ceva surubelnita lunga, dar operatia este periculoasa: daca se invarte cumva rulmentul de presiune de pe pozitie, nu mai poti pune inapoi furca. Explicatie la fenomenul ca si ungerea nucii tine 2-3 zile este faptul, ca la aceasta operatie se misca un pic furca, si mai ajunge vaselina din cea imprastiata la contactul furca - rulment de presiune. Am si poze cu elementele de acolo, daca vreti faceti o lista si le trimit. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
ess1902 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
Acum citeva zile un amic si-a luat un clio fidjii...cu motor 1.4 8v.Cind m-am uitat in motor ,am vazut in stanga , pe langa baterie, un fel de tub care iese din cutia de viteze(?) acoperit cu un capac de plastic alb. Mi-am adus aminte ca si la masina mea (din semnatura) exista doar ca e mai mic si nu i-am dat atentie pana acum. Amicului cica i s-a zis la dealer ca acel tub ar folosi pt gresarea rulmentului de presiune..
![]() |
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
Tudor |
![]()
Post
#20
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Pune si tu o poza, ca sa vedem ce trebuie sa cautam ca sa vedem daca avem (hai ca din 3 incercari mi-a iesit, dar nu sunt singur ca e in lb romana
![]() |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
SorinN |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Furtunasul ala il am si eu dar e prea departe de rulmentul de presiune... este legat de uleiul din cutie, presupun ca pe acolo se baga uleiul in cutie
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
David |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
![]() Are rolul numai de aerisire. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
ess1902 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
Aerisirea cui????
|
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
David |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Este aerisirea cutiei de viteze. Componentele cutiei in timpul functionarii se incalzesc, la fel si uleiul, si si aerul ce este in cutie. Toate acestea se dilata la incalzire si se contracta la racire. Aerisirea are rolul de a lasa aerul afara cand se incalzesc, respectiv inauntru cand se racesc.
La unele masini aerisitorul si locul pe unde se introduce uleiul in cutie coincid; la Clio nu. Se baga uleiul de desub cu o pompa. This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 13:03 |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
SorinN |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
In weekend m-am suparat rau pe ambreiajul meu, din cauza caruia ajunsesem la concluzia ca nu mai stiu sa conduc pt ca nu mai eram in stare sa plec de pe loc fara smucituri, asa ca iata ce am facut: Am luat una bucata Karcher - pistol cu apa cu presiune si am spalat bine, bine de tot pe langa furca ambreiajului, ba chiar am bagat si sampon de spalat masina acolo. Apoi, am luat una bucata spray cu vaselina Wurth cu furtunas la pulverizator si una bucata prieten foarte indemanatec. Cu ajutorul pozelor pe care mi le-a dat David cu ceva timp in urma, (poze cu furca si rulmentul de presiune, exact pozitia lor), prietenul meu cel indemanatec a reusit (unind 2 furtunase pt pulverizatorul sprayului pt ca numai unul nu ajungea) sa unga exact pe suprafata de contact dintre furca si rulment - rezultatul: Parca mi-am cumparat alta masina! sunt tare curios cat o sa tina distractia, cred ca depinde de vaselina aia dar oricum, a meritat... de ceva zeci de mii de km nu a mai mers asa bine ambreiajul.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Dan Boala |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 27 June 05 ![]() |
Salut!
Imi cer scuze ca ma bag in conversatia vostra, dar ma intereseaza si pe mine subiectul, chiar foarte tare. Eu am un Megane 1 Classic care a inceput sa manifeste problema cu ambreiajul pe la 9000km... Am incercat si eu toate metodele cu lubrefiatul furcii si a nucii, dar bine-nteles ca au un efect de scurta durata. Cred ca David are perfecta dreptate si anume cred ca este un defect sau mai bine zis un viciu de proiectare. Cred ca din cauza prafului de ferodo ansamblul nuca+furca se uzeaza foarte repede. Probabil si rulmentul de presiune este vinovat de o parte din problema, dar eu am incercat sa misc de furca fara sa lubrefiez ( in ideea exprimata de David ca s-ar duce niste vaselina si la contactul furca/rulment de presiune ) si nu s-a prea simtit nimic, in schimb rezultatele sant imediate si evidente cand se lubrefiaza nuca. Inclin catre aceasta varianta pentru ca problema este data de frecarea statica ( care este mult mai mare decat cea dinamica din timpul miscarii pedalei ) pe o suprafata mare de contact , pe cand suprafata de contact cu rulmentul de presiune este mult mai mica. In plus forta aplicata in zona de contact nuca/furca este dubla decat in zona de contact furca/rulment. O rezolvare de durata nu prea vad din pacate. Poate doar inlocuirea furcii si a nucii odata cu curatarea si lubrefierea foarte buna a zonelor cu pricina, dupa care din 1000 in 1000km relubrefiat. Am gasit si pe un forum din UK problema noastra si cineva sustinea ca a rezolvat-o pe termen lung folosind nu stiu ce unsoare cu disulfat de molibden ( http://www.coupe-club.co.uk/phpBB/viewtopi...ighlight=sticky ). Ba mai mult: saptamana trecuta am fost in service pentru aceasta problema si am mai verificat problema si pe alte Megane-uri aflate acolo : toate fac la fel, ba unele chiar mai rau decat al meu. Probabil ca multa lume se obisnuieste cu asta si nu-i mai da atentie, sau poate pentru unii chiar nu conteaza. Un coleg de-al meu are un Clio cu vreo 30.000km la bord, si la el face dar mult mai putin si pana acum el nu si-a dat seama , de ex, dar cand m-am urcat eu in masina am simtit imediat ... Il rog pe aceasta cale pe David, daca se poate, sa posteze aici pozele cu pricina daca se poate, mai ales ca ne intereseaza pe toti ... SorinN : ma bucur ca ai reusit sa faci ceva, dar cred ca manevra ta a fost foarte riscanta: daca ajungea apa+sampon+vaselina sau altceva pe abreiaj/placa de presiune cred ca trebuia sa schimbi ambreiajul .... |
--------------------
Renault
Megane Classic
2003, v. 1
|
|
SorinN |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dan Boala @ Jun 27 2005, 02:08 PM) in schimb rezultatele sant imediate si evidente cand se lubrefiaza nuca. La mine ungerea nucii nu mai avea nici un efect, era clar problema de la rulmentul de presiune. |
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
David |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Incerc sa postez aici pozele.
Attached thumbnail(s) Dio01.jpg ( Size: 79.23k ) Number of downloads: 46 |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
David |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
|
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
David |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
|
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 00:33 |