Ambreiaj Clio, scartait
![]() ![]() ![]() |
Ambreiaj Clio, scartait
David |
![]()
Post
#31
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
|
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
David |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
|
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
David |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
|
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
David |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
|
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#35
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
David vrei sa-mi spui ca o sa ajung in curand si eu la asa ceva ? ... am deja 42000 la bord
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
David |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Nu stiu, la mine se simtea de la 8-10.000km. Pe la 33.000 s-a schimbat nuca+furca, acum am 46.000 si inca nu a reaparut.
Esti norocos ![]() |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#37
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Ce si cum anume se simtea David ? ca m-ai pus pe ganduri ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Dan Boala |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 27 June 05 ![]() |
David, multumim frumos pentru poze ! Intr-adevar, este foarte posibil ca o parte din problema sa fie cauzata de frecarea dintre furca si rulment de presiune. Probabil incepe cu nuca si in timp apare si frecarea la rulment, de aceea SorinN a simtit imbunatatirea cand a uns acolo. Chiar si la mine, dupa ce este unsa nuca, tot se simte dar foarte slab o anumita frecare, dar am pus-o pe seama probabilei uzuri a nucii.
Inca o intrebare, daca se poate : ce fel de unsoare ai folosit pentru ungerea furcii la remontare ? Nu cumva a fost ceva pe care scria "Moly" ( adica cu disulfat de molibden , care am inteles ca este cea mai buna posibila si care se duce foarte greu ) ? |
--------------------
Renault
Megane Classic
2003, v. 1
|
|
David |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
cmandrei:
se simte cand trebuie sa faci ceva fin cu pedala, adica la pornire de pe loc. Cand apesi pedala in jos sau la schimbarea vitezelor nu se mai simte fiindca pedala se misca repede. Se simte si daca pe loc numai te joci incet cu pedala. Las-o in sus fin, si vei observa (sper ca nu) ca nu vine lin, ci in trepte mai mici,l mai mari. Si se aude un scartait, parca ar fi de cauciuc, dar nu, provine de la ansamblul nuca-furca-rulment de presiune. Atentie: la rece nu se aude deloc, la rece (in cazul meu) pedala se comporta perfect. Cineva a mai mentionat, ca ori pornesi cu rotile fluierand (faza cand lasi pedala in sus rapid), ori moare motorul (din cauza acelor trepte nu poate cupla ca lumea). Dan: la service s-a folosit o unsoare Renault. In cutie Renault, era un tub ca si pasta de dinti de pe vremuri Super Cristal. Iar vaselina era roz. M-am uitat o vreme dupa caracteristici pe cutie dar nu am gasit. Dupa opinia mea trebuie o vaselina care rezista la temperaturi cat mai inalte, altfel se inmoaie si 'pleaca' de la locul faptei. Inaintea interventiei, ungerea nucii si la mine ajuta 1-2-3 zile, cateva sute de km. dar intodeauna revenea. Eu raman la opinia ca nu nuca este de vina ci contactul furca rulment. Pt toti: n-am ajuns la faza sa tremure masina la fiecare pornire de pe loc, dar acel fenomen duce la distrugerea discului de ambreiaj si al discului de presiune, care incep deja sa fie piese scumpe. In consecinta -mai ales cei cu garantie- mergeti le Renault sa faca ceva, altfel ramane paguba pe buzunarul propriu. Stiu ei ca ceva nu-i in regula pe acolo ... si legea protectiei consumatorului zice, ca orice piesa schimbata beneficieaza de garantie noua, deci teoretic, ei vor schima nuci, furci pana vand masina. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
Dan Boala |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 27 June 05 ![]() |
David, multumesc foarte mult inca o data pentru poze si pentru observatii. Cred ca pana la urma o sa fac si schimbarea furcii si a nucii, mai ales ca a fost reclamata in garantie ( chiar daca acum a iesit din garantie ). Sincer sa fiu mi-e frica sa nu-mi strice desteptii de mecanici altceva si sa ma trezesc cu belele mai mari decat asta. Pe de alta parte nici nu mai suport respectivul fenomen si nu-mi place sa raman eu prostul lui Renaul, daca au proiectat gresit sa plateasca tata ...
|
--------------------
Renault
Megane Classic
2003, v. 1
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#41
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Mersi de explicatii David ... ceva se aude si la mine nu pot spune nu ... dar eu cred ca este de la pedala in sine ... cat despre plecarea de pe loc ... nu am nici cea mai mica problema cu ambreiajul ... adica e foarte normal ... pot pleca si frumos (fara sa trebuiasca sa-l tin mult cuplat aiurea ca un incepator) dar si cu scart foarte usor ... sper deci ca nu am probleme ...
E complicat pentru cei de la service sa verifice chestia asta ? trebuie sa desfaca ceva pe la motor sa se uite sau isi dau seama si de la pedala ? |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
David |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Dan: exact la fel, si mie mi-a fost frica sa nu faca prostii pe acolo mecanicii, dar am avut avantajul ca puteam sa stau langa masina, si am urmarit interventia. Am mai scris pe undeva, cu totul ca la acest capitol sunt un om migalos/pretentios, am fost total multumit de mecanicul respectiv, cu mai mare atentie, devotament nici eu n-o faceam cu mana mea (service Cluj).
De la Renault Romania numai cu interventia ANPC am putut obtine schimbul, de buna voie n-au vrut - au tras de timp saptamani in sir, ca maine se ia decizia, ba poimaine, ... ![]() cmandrei: verificarea este usoara: cand motorul e cald, si ti-se pare ca fenomenul e prezent, ridici capota si pui pe cineva sa apase si sa dea drumul (fin, lent) la pedala in timp ce tu asculti in zona furcii. Cu mare grija sa nu te arda ceva, poti pune mana chiar pe furca sa vezi daca merge lin sau nu. Fa prima data cu un prieten, iar daca crezi ca vine de acolo mergi si arati exact in acest fel la service. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#43
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Multumesc mult David pentru explicatii ... sper sa nu am inca probleme ... dar voi verifica sa fiu sigur cum sta treaba ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
David |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Pentru putin; intrebati daca mai sunt nelamuriri.
Am vazut ca te pregatesti de drum lung; vara trecuta eu asa am fost in Germania cu pedala scartaind, miscand un pic in trepte (masina inca nu zguduia la pornire). Am facut 3.500km fara probleme, este drept ca ungeam nuca la fiecare alimentare cu benzina ... pe vremea aceea credeam inca ca nuca s-a tocit. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
Dan Boala |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 27 June 05 ![]() |
David, deci tu nu ai schimbat furca si nuca , sant cele originale ale masinii ?
PS: Eu am avut impresia ca te mai cunosc de undeva, nu cumva ai activat pe forumul DSN ( Dacia Supernova ) ? Nu ne povesteai tu cum ai facut drumul de la Bucuresti la Cluj cand ti-ai luat masina ? Tot un David era si pe acolo ... |
--------------------
Renault
Megane Classic
2003, v. 1
|
|
David |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Dan: cred ca m-am exprimat confuz: da, la masina mea s-a schimbat nuca si furca, atunci am facut si pozele. Insa tind cred ca problema s-a rezolvat nu din cauza schimbului ci pentru ca am curatat totul pe acolo (contact nuca-furca si contact furca-rul.de presiune) si s-a reuns cu multa vaselina.
PS: tot David ala sunt peste tot din 2001 (de cand am internet constant) ![]() Pe forumul DSN am fost mai activ, pe cand s-a facut Daciaclub n-am mai avut Dacie. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
Dan Boala |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 27 June 05 ![]() |
Ok, David, multumesc pentru clarificari, poze si tot know-how-ul pe care l-ai impartasit cu noi ! Probabil in 2-3 saptamani o sa schimb si eu furca, deja dupa ungerea facuta in service acum doua saptamani a inceput sa se manifeste deranjant. Sper sa nu se lase cu alte probleme la Renault, cei de la service, desi initial au fost cam neincrezatori, mi-au spus ca o sa comande piesele si o sa demonteze/curete/schimbe ce este nevoie. O sa stau si eu calare pe ei sa nu faca vreo tampenie ...
|
--------------------
Renault
Megane Classic
2003, v. 1
|
|
SorinN |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dan Boala @ Jun 28 2005, 01:57 PM) Inca o intrebare, daca se poate : ce fel de unsoare ai folosit pentru ungerea furcii la remontare ? Nu cumva a fost ceva pe care scria "Moly" ( adica cu disulfat de molibden , care am inteles ca este cea mai buna posibila si care se duce foarte greu ) ? Am gasit asa ceva la Augsburg, este un tub alb, (ca de pasta de dinti). Pentru cei interesati, pretul era de 11,15 RON. Inca nu l-am folosit, probabil ca o sa incerc diseara. |
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Dan Boala |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 27 June 05 ![]() |
SorinN : Si unsoarea este neagra-neagra, nu ? Ai grija ca este toxica din cate am inteles, sa nu-ti pui pe degete, eventual incearca sa ungi cu o surubelnita. Apropo, cum se manifesta acum ambreiajul dupa operatiunea de acum cateva saptamani ? A revenit problema sau inca merge bine ?
|
--------------------
Renault
Megane Classic
2003, v. 1
|
|
SorinN |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate , e neagra unsoarea, merci pentru atentionare. Ce sa-ti spun, fata de cum era inainte e o diferenta ca de la cer la pamant insa se simte ca merge putin mai prost decat imediat dupa ce am uns... De aceea am si cautat unsoarea recomandata de tine, sper sa fie o rezolvare de durata, nu sa ma chinui odata la 2 saptamani sa ung furca
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
Dan Boala |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 27 June 05 ![]() |
SorinN: Nu ai pentru ce sa-mi multumesti, recomandarea nu e neaparat a mea ci a inglismanului de pe forumul ala din UK. Eu nu am testat-o inca, dar o sa-mi iau si eu un tub din ala si peste cateva saptamani cand o sa schimb furca o sa insist sa greseze cu de-aia. Sa ne zici si noua daca se simte ceva fata de unsoarea clasica,
|
--------------------
Renault
Megane Classic
2003, v. 1
|
|
SorinN |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Am dat! Sper ca am dat pe unde trebuie, am folosit un electrod de sudura ca sa ajung pana la furca, nu se simte nici o diferenta fata de unsoarea clasica, sper insa sa se simta la durabilitate.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
S4b1n |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Ieri am constatat că se aude și la mine un scârțâit când apăs ambreiajul, însă pare a fi din pedală... pentru că se aude doar dacă apăs puțin mai spre dreapta cu piciorul.. dacă apăs cu piciorul in poziție dreaptă nu se mai aude. Aș putea să încerc să gresez ceva la pedală să văd dacă scap de zgomot?
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
cepy |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 13 November 08 ![]() |
si la mine se aude de mai de mult un scartait la pedala,am si gresat-o,dar tot se aude.
|
--------------------
renault ;kia
clio symbol1.4 16v 98 cp ;kia ce'ed 1,4 16v 110cp
2002;2007
- ph08ued
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
S4b1n la tine se aude clar de la pedala deoarece la 1.5 dci 85 cp nu exista cablu de ambreiaj, este actionat hidraulic de pompa... cel mult poti sa dai cu niste wd-40 pe la pedala
PS. vezi sa nu scartie suportul de centura, asa zicea si navasta-mea ca scartie ambreiajul curios e ca la mine nu scartia ... concluzie am pus-o la volan si am oprit muzica => zgomotul venea de la suportul centurii alta pozitie a scaunului, centura in alta pozitie ... |
--------------------
.
.
.
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
De la ambreiaj era sigur. Am gresat putin si pare sa nu se mai auda. Scartaie si centura dar nu ma deranjaza asa tare cum ma deranja ambreiajul.
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
centura se rezolva punand un ulei pt mecanisme fine in clema de prindere a ei. Eu am facut asa si am omorat toti greierii din centura.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
UXE |
![]()
Post
#58
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
daca se schimba ambreiajul se face din nou geometria? sau nu are treaba?
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#59
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Nu are treaba.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Redogs |
![]()
Post
#60
|
Flavius Group: Members Posts: 207 Joined: 17 November 06 ![]() |
Nu prea vad legatura intre ambreiaj si geometrie ...
|
--------------------
Renault
Symbol
Expresion/ Decembrie 2006/ 1,4 8V/ Barum Quartaris
- CS-05-DVC
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 05:43 |