Revizie 30.000km, Detalii..
![]() ![]() ![]() |
Revizie 30.000km, Detalii..
k0b3 |
![]()
Post
#151
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
ovidiucna |
![]()
Post
#152
|
![]() Private User Group: Members Posts: 377 Joined: 31 October 10 ![]() |
Am inteles,prima revizie am avut-o la 15 mii si acum la a 2:30 de mii o sa schimb pt prima data si filtru de motorina.Sper sa imi spuna acelasi lucru si cei de la service.
|
--------------------
Renault
Megane
Coupe 2011 Dulce pomum quum abest custos
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Facut revizia la 15.000 saptamana aceasta, desi masina are ca program de intretinere reviziile la 30.000 km. Postez aici pentru ca operatiunile sunt similare cu revizia de 30.000 mai putin filtrul de motorina.
Cost total: 642 RON (ulei Solaris, filtru ulei, saiba, filtru aer, filtru habitaclu + manopera aferanta). In continuare nu intentionez sa fac reviziile la 30.000 km. Sunt sigur ca uleiul nu duce atat iar filtrele arata groaznic dupa 15.000. La Clio le schimbam la 10.000 km. |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Revizia la 30.000 km.
1. Ulei, filtru ulei. garnitura buson 2. Filtru aer 3. Filtru habitaclu 4. Filtru motorina 5. Manopera Total: 867 RON. Am constatat ca in motor s-a bagat Dacia Oil Plus DPF 5W30 in loc de Solaris DPF 5W30. Nu am fost prea incantat de acest aspect. |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
Silk |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 387 Joined: 1 November 11 From: Bucuresti ![]() |
Ieri, Auto Cobalcescu Splai, prezent dupa ce am facut programare in prealabil pentru revizie + ITP.
Cost total ( revizie 2 ani + ITP ) : 572 RON. Mentionez ca din pretul total scad pretul uleiului ( am venit cu uleiul meu, ELF SXR 5W40 ) si o reducere de 50 RON pentru ca am facut ITP la ei si au promotie. Schimbat la revizie ulei, filtru ulei, filtru aer filtru habitaclu ( erau ca noi, am parcurs doar 5k km de la ultima revizie ) saiba si maruntisurile lor de curatare . Super multumit de pret si de timpul in care s-a desfasurat interventia ( app 1.5h ) |
--------------------
Renault
Megane 1.6 16V SE
2011
- so sylk Plecat in depresie......
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Am citit pe aici,si parca nu pot sa concep revizia asta de 30k km.
Si ma refer strict la ulei! Eu daca as avea masina in garantie,la MAXIM 15k km,schimbam uleiul si filtrul. Si asta acasa,ca doar ei nu au de unde sa stie daca sa umblat sau nu la ulei. Nu recomand la nimeni un ulei cu un TBN=10 si un HTHS 2.9 ,30.000km ! |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Cat ar trebui sa fie TBN-ul si HTHS-ul pentru 30.000km?
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Grea intrebare,dar din pacate nu prea poti sa le combini "sa-ti iasa 30.000" !
Un A3B4 are nevoie de un hths cat mai mare,nu are limita,pentru ca are un anumit procentaj de cenusa sulfatada,pe cand un ACEA C3 (pt. motoare cu filtre de particule),e sarac in cenusa fi fosfor,automat nu o sa aiba un TBN ridicat! UN ACEA A1B1,sau A5B5 nu sunt uleiuri vascoase,sunt pentru motoare cu frictiune mica,cu o compozitie care nu le permite un HTHS mai mare de 3.5 Intr-un cuvant nu le poti avea p toate. Cel mai important lucru la masina este uleiul. Cand intri in lumea lui,si-l descoperi, il schimbi la 10k km! (sau 12 luni) Pare un lucru banal,dar IN TIMP poate aduce stricaciuni uriase. This post has been edited by maytow_airis: 26 Nov 2013, 09:33 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#159
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pana nu vedem un motor avariat pe motiv de efectuat revizia la 30 de mii de km, eu zic sa nu ne dam cu parerea. Revizia la acest interval nu se face doar la Renault, ci la mai multe alte marci, si multe masini au sarit de 200 de mii de km fara probleme.
|
--------------------
.
.
.
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
200k km. Bine zis !
Dar ia intreaba pe cei care sar de 400k. Doar Renault,si celelalte marci,vor sa te tina putin mai mult decat garantia! Ei apoi "te asteapta" la ei....ca doar din asta traiesc ! Doar nu vrei sa nu mai treaca prin service "never",sau...poate alta 9ua?? ![]() |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 27 Nov 2013, 19:41) Pana nu vedem un motor avariat pe motiv de efectuat revizia la 30 de mii de km, eu zic sa nu ne dam cu parerea. Revizia la acest interval nu se face doar la Renault, ci la mai multe alte marci, si multe masini au sarit de 200 de mii de km fara probleme. De avariat nu cred că se avariază, cel puțin nu până la 100.000 km cât e garanția. Întrebarea este - condițiile de rulaj în RO sunt similare cu cele din EU? Una este să mergi 10 km până la birou zilnic din semafor în semafor și alta să mergi 60 km pe autostradă (alt regim de temperaturi și uzură). Pe uleiul ELF Solaris 5W-30 DPF scrie "up to 30.000 km". În traducere liberă, în termeni de marketing, înseamnă "se poate rula cu un schimb de ulei 30.000 km dacă se îndeplinesc anumite condiții". Asta îmi aduce aminte de testele Renault normate de consum în oraș, unde pentru o anumită secțiune trebuie rulat cu 90 km/h (în condițiile în care legal trebuie să mergi cu 50 km/h). |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Nici o data nu poti dovedi,ca avariile din motor se datoreaza uleiului.
Nici tu,si nici nimeni. Doar in cazul in care in motor ai "norori vizibil" in loc de ulei. Sa iti dau un exemplu: https://valvoline.promo.eprize.com/engineguarantee/ De ce ar da garantie 300mile (480k km)? daca uleiul nu ar avea nici o influenta? Asta inseamna sa schimbi uleiul in conditiile impuse de ei! Uite ce se intampla cand un ulei nu mai are prioritati,sau nu este potrivit motorului: Uzura axului cu came, a culbutorilor sau tachetilor: ◦uzura apare prin polisajul concav al tachetilor cu rotunjirea varfului camelor ◦subtierea tachetilor poate sa duca la oprirea comenzii asupra supapelor Coroziunea cuzinetilor: ◦o vascozitate prea slaba a lubrifiantului, incalzirea excesiva datorata unei suprasarcini sau dilutiei cu carburant provoaca un defect de lubrifiere prin ruperea filmului de ulei. ◦corodarea cuzinetilor poate fi provocata si de prezenta in lubrifiant a acizilor organici formati la temperatura inalta Uzura la demaraj: ◦un lubrifiant mai vascos la rece forteaza demarajul sau antreneaza functionarea fara lubrifiere a motorului ducand la distrugerea rapida a cuzinetilor, rulmentilor, a vilbrochenului si axului cu came ◦uzura la demaraj apare si daca pomparea si vascozitatea nu sunt compatibile cu pompa de ulei pentru a asigura o aspiratie buna si o refulare corespunzatoare de-a lungul circuitului de distributie a uleiului - dimensiunile conductelor si ale filtrului Uzura cilindrului, a segmentilor, a camasii: ◦temperatura ridicata la miscarea segmentului in canal provoaca uzura canalului ceea ce poate antrena ruperea segmentului ◦la contactul piston � camasa: ruptura filmului de ulei antreneaza incalziri anormale (lipsa racirii, fenomene de preaprindere - aprindere) si anuleaza jocurile functionale. Perforarea pistonului: ◦poate apare ca urmare a calaminei care se depune pe capul pistonului si pe cel al coroanei; este un compus al carbonului, rezultat la arderea carburantului ◦depunerile sunt incandescente si actioneaza ca o sursa de pre-aprindere distructiva insotita de perforarea pistonului. Consum mare de ulei: ◦se datoreaza punctului de aprindere coborat, volatilitate ridicata si trecerea gazelor pe langa segmenti, ceea ce induce un consum mai mare de ulei ◦vascozitatea prea mica a uleiului duce la o crestere a debitului de curgere prin jocurile anormale ale garniturilor Si priveste cum arata un motor cu intervale de schimb extinse,la service autorizat (garantie): Snapshot_2013_11_28_003703.png ( Size: 1.14mb ) Number of downloads: 653 Snapshot_2013_11_28_003805.png ( Size: 1.07mb ) Number of downloads: 703 Mai am zeci de poze de astea de la proprietari. This post has been edited by maytow_airis: 28 Nov 2013, 01:44 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#163
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(k0b3 @ 28 Nov 2013, 00:29) Una este să mergi 10 km până la birou zilnic din semafor în semafor și alta să mergi 60 km pe autostradă (alt regim de temperaturi și uzură). Aici mai adaug eu ceva: cati dintre cei ce merg zilnic maxim 10 km, ruleaza 30 de mii anual? Altfel uleiul este obligatoriu de schimbat anual, chiar daca masina n-a rulat nici un kilometru. Eu ani de zile am avut rulaj mediu de 20 de mii de km anual, si mergeam extraurban foarte des. Ca sa faci 30 de mii de km anual, cu o masina de familie, unde in timpul saptamanii faci doar cateva zeci de km, trebuie sa recuperezi serios in week-end-uri. Iar ca sa recuperezi, vorbesc aici de sute de km de regim extraurban, unde uzura motorul nu e semnificativa. |
--------------------
.
.
.
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Este corect ce spui tu, dar 30.000 sau 1 an e doar în RO. În Franța sau Belgia de exemplu, e 30.000 km sau 2 ani. Asta înseamnă o medie de 41 km pe zi, perfect plauzibilă.
Eu nu mă încadrez niciodată la revizia anuală, fac kilometrii mult mai repede deci dilema mea este dacă uleiul chiar duce 30.000 km. Momentan sunt foarte sceptic și pentru 300 de lei, prefer să fac schimbul. Filtrul de aer este colmatat dupa 15.000, asta e sigur, pe verificate. |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
QUOTE(k0b3 @ 2 Dec 2013, 02:28) . 1* dilema mea este dacă uleiul chiar duce 30.000 km. 2* Filtrul de aer este colmatat dupa 15.000, asta e sigur, pe verificate. 1* Duce chiar mai mult! Eu am un prieten,excentric,si nu vrea sa schimbe uleiul nici o data! Doar completeaza daca e cazul. De ce? "ca e mai placut sa schimbi motorul!" La masini mai vechi,ce e drept,dar motoarele le gaseste undeva la 6-800€. Ii place la nebunie sa faca asta atunci cand cade. Il tine motorul undeva intre 60/80k km,dupa care se claeaza instantaneu,fara alte "simptome". Aici nu e necesara omologarea la motor-coloare. 2* Imagineaza-ti filtrul de ulei cum e! El are rolul de a "retine" fiecare micron (reziduu) aparut in urma uzurii din motor,impreuna cu cenusa rezultata in urma arderii. Filtrele MAN sunt capabile sa retina reziduuri intre 3 si 5 mocroni. Cand ajunge sa fie "prea imbaxit",tot ce a retinut,incepe sa recircule prin motor. Dauneaza destul de mult daca acesti microni nu sunt retinuti. Ei se opun intre piesele in frictiune,si genereaza uzura prematura. Ca sa ai o idee.... un fir de par are aprox. 100 de microni. |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
partner |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 433 Joined: 20 June 13 From: Bucuresti ![]() |
Eu am un motor pe benzina 1,2TCE(cu turbina) cu care am facut 4000km si nu ma lasa sufletul sa schimb uleiu la 30000km. Fac cam 25000km pe an din care jumatate in oras (cu dese porniri-opriri). Ce interval de schimb al uleiului imi recomanzi maytow_airis?
|
--------------------
Renault
Captur
2013 / TCe120 EDC
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Eu folosesc unul dintre cele mai bune uleiuri, si filtre doar MAN.
Fac 80% autostrada, , si schimb ulei și filtre la 10 k km. 4 schimburi/an. Tu schimbi când crezi de cuviință. .... eu recomand 10.000 km la absolut orice motor. |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.169 Joined: 13 October 06 ![]() |
Pai tu ai diesel, mi se pare si normal sa schimbi uleiul si filtrele mai des ca la benzina.
Nu stiu sa zic cum e treaba la 1.2T, dar la 1.4T am reviziile la 10 000km. Asa cum ai vazut reno a operat doua extinderi de interval la revizii, intai la 15 000, apoi la 30 000 km. Mie personal mi se pare mult 30 000, dar nu am niciun argument tehnic sa-i combat, doar o chestie de feeling... altfel merge masina cu ulei si filtre proaspete. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#169
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Oare ce părere aveți de faptul că în Vest, unele revizii se fac si la 45.000 de km? Și se foloseste acelasi ulei clasic, elf 10w40.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
maytow_airis |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 2 Dec 2013, 17:42) Pai tu ai diesel, mi se pare si normal sa schimbi uleiul si filtrele mai des ca la benzina. doar o chestie de feeling... Uleiul se auto-degradeaza,indiferent de motor. Nu ma apuc acum sa-ti insir situatiile in care uleiul trece prin succesiuni de schimbare...... condens etc. 2 Dec 2013, 22:20: QUOTE(ssilviu @ 2 Dec 2013, 17:54) Oare ce părere aveți de faptul că în Vest, unele revizii se fac si la 45.000 de km? Și se foloseste acelasi ulei clasic, elf 10w40. Eu locuiesc in vest! De ce crezi ca parcurile de dezmembrari pline? Ei nu merg la service,decat daca cel care le schimba uleiul,le agata un pliant de schimbator,cand sa vina la service pentru urmatorul schimb! In rest nu ridica capota. Te asigur de asta! Toate service-urile au un pret special pentru PRE-INSPECTIE. Cand se apropie data sa faca inspectia, merge inainte la o Pre-Inspectie,si in ce crezi ca consta asta? -Nivel de: refrigerant,lichid de frana,ulei. -Lumini,semnalizari,becuri arse,etc. -Centuri- daca functioneaza toate. -Stergatoare daca lunctioneaza+lichid de spalat! Atat. Si apoi ii spune ca e pregatit sa mearga sa treaca inspectia! Si pentru asta platesc undeva la 20€. Foarte putini sunt care isi intretin masinile cu propriile maini. Uite unul din ele,si cel mai mare: 240.000m2 https://www.youtube.com/watch?v=WCoYxWFwR3g This post has been edited by maytow_airis: 2 Dec 2013, 22:20 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#171
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu văd legatura cu ce am intrebat eu.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
k0b3 |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 2 Dec 2013, 17:54) Oare ce părere aveți de faptul că în Vest, unele revizii se fac si la 45.000 de km? Și se foloseste acelasi ulei clasic, elf 10w40. Vreau să văd și eu fișa produsului de mai sus, respectiv unde este specificat tipul de motor pentru care este garantat de catre producător acest interval de schimb. |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Nu vezi legatura...... reciteste postul.
Cum crezi ca IN VEST(ul salbatic),cineva recomada elf 10w40,care este semi-sintetic, 45k km? cand acesta dupa 8mii km, este distrus total! Tu cred ca nu iti dai seama ce relatezi.... Eu nu cred ca tot ce zboara, e si bun de mancat! 3 Dec 2013, 01:19: QUOTE(ssilviu @ 2 Dec 2013, 17:54) Oare ce părere aveți de faptul că în Vest, unele revizii se fac si la 45.000 de km? Și se foloseste acelasi ulei clasic, elf 10w40. Asa poate intelegi: Uite un motor de mitsubishi pajero, folosind ELF 10w40 .... Snapshot_2013_12_02_233833.png ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 536 Snapshot_2013_12_02_233853.png ( Size: 1.05mb ) Number of downloads: 515 Castrol 10W40 - motorul avea 50.000km in momentul desfacerii. Nu s-a efectuat schimb de ulei, ci doar completare. Snapshot_2013_12_02_235317.png ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 512 M43TU cu schimburi efectuate numai la dealer : Snapshot_2013_12_02_235526.png ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 135 Snapshot_2013_12_02_235558.png ( Size: 1.03mb ) Number of downloads: 122 Chrysler Dodge motor 2.7L 150.000 km - s-a folosit doar ulei mineral: Snapshot_2013_12_02_235847.png ( Size: 716.63k ) Number of downloads: 139 Si am am de astea o multime.... This post has been edited by maytow_airis: 3 Dec 2013, 01:19 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
adytym |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.172 Joined: 6 May 09 From: TIMISOARA ![]() |
pai c-am orice motor diesel arata in felul asta dupa desfacere indiferent de nr. de km , bine acum nu comparam un motor de 5k km, dar dupa vreo 30k c-am asa arata
in schimb la benzinar nu vei vedea asta niciodata , doar prin motoarele de dacie mai gaseai mazga aia din cauza uleiului prost. This post has been edited by adytym: 3 Dec 2013, 08:32 |
--------------------
Ex Megane 3;
Volvo XC60; Toyota Yaris
- TIMISOARA
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#175
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(maytow_airis @ 3 Dec 2013, 01:27) cineva recomada elf 10w40,care este semi-sintetic, 45k km? cand acesta dupa 8mii km, este distrus total! Tu cred ca nu iti dai seama ce relatezi.... Iti dai seama ca expertiza ta pentru mine inseamna zero cand te decredibilezezi cu o asemenea afirmație. Eu am in firma logan cu 360.000 km care a mers doar cu elf 10w40 schimbat la fiecare 20.000 km. Si motorul merge perfect iar prin interior nu am vazut depuneri. Am si un Renault Master diesel cu 200.000 km, cu uleiul tot asa, elf 10w04 schimbat la 20.000 km. Merge perfect de asemenea. Dar poate nu ma pricep eu, si mi se pare. Daca am folosit masinile astea in modul descris, la ce ar trebui sa ma uit? Ce nu merge bine la ele acum si de fapt nu-mi dau eu seama? Personal cred că motoarele din pozele puse de tine au folosit cine stie ce ulei reciclat ori cel mai ieftin ulei posibil, foarte multi km fara schimb, gen 100.000 cel putin, plus ca mai mult ca sigur aveau uzura destul de mare la tot ce inseamna izolatii plus arderi foarte proaste, ceea ce ducea la o contaminare mare a uleiului. Practic imi arati niste motoare terminate, dar toate depunerile alea mai degraba sunt concluzia unei exploatari necorespunzatoare, nu neaparat efectul direct al folosirii unui ulei precum 10w40 schimbat la 20.000 de km. Nu mai am acum link cu reviziile, erau la un Citroen Jumper, le văzusem acum vreo 6-7 ani. Ăsta era caz extrem oricum. Insa un 30.000 km sau 2 ani e ceva normal acolo. Vezi manualele de service la masinile aduse din Vest in România. This post has been edited by ssilviu: 3 Dec 2013, 08:52 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#176
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Clio Symbol-urile 1.4 8v de la Arabesque, dupa 300 de mii de km de mers cu Competition 10W40 schimbat la fiecare 15000 de km, mergeau fara nici o problema, nici nu consumau ulei (cel putin nu sesizabil).
Acu poate are si o scuza motorul K7J de pe Clio/Logan, ca e indestructibil. ![]() Iar plan de revizii la 45000 de km au ultimele Fiat Ducato. Plan de revizii la 30000 km au Fiat-urile Grande Punto cu motor 1.3 diesel, din care am vazut multe sarite de 200 de mii de km fara probleme la motor. Bine, si motorul 1.3 cdti de Fiat/Corsa e un motor foarte bun, ce nu cedeaza usor. This post has been edited by Laurentziu83: 3 Dec 2013, 13:02 |
--------------------
.
.
.
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Cine a zis ca am experienta??
Alea sunt motoare exploatate,si daca ai observat,sunt si de bmw. Idea era sa intelegi ca nu sunt uleiuri care rezista le turatii mari pe termen lung. Oricum ai incerca sa-mi explici,la cate cunostinte am acumulat,putine de altfel,nu voi trece de 10k km,cu acelasi ulei. Il schimb si la 8k km daca stiu ca am un drum lung de facut.. Si nu din cauza fotografiilor,ci din cauza fiselor tehnice pe care le detin,si stiu rolul acestora la temperaturi si turatii extreme. Numai bine va doresc! This post has been edited by maytow_airis: 3 Dec 2013, 14:16 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#178
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ai fi surprins daca ai sti cate masini merg si cate 20 de mii de km cu Competition 10W40 si n-au nici o problema. Asta ca sa nu mai zic ca, la Renault, motorul pica ultimul (probabil odata cu cutia de viteze), eu cat am lucrat in service n-am vazut mai mult de o biela rupta, consum de ulei usor marit la 1.5 dci, asta din fabrica mai degraba se demontau pe motiv de supape indoite de la distributie rupta; nici macar segmentari n-am facut. Dar motor cu mizeriile alea eu n-am vazut in service la Renault.
As mai face o intrebare: la motoarele din poze schimbul de ulei se facea normal, pe la buson, sau prin metoda utilizata de vulcanizarile parlite, cu aspiratul uleiului prin tubul jojei, lasand astfel toate gunoaiele in baie? Asa imi explic toata mizeria din motor. Un ulei bun (chiar si Competition sau TD 10W40), va spala toate mizeriile si nu vei ajunge sa cureti depuneri din motor daca il demontezi. This post has been edited by Laurentziu83: 4 Dec 2013, 12:26 |
--------------------
.
.
.
|
|
maytow_airis |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 20 August 09 From: Alta Tara ![]() |
Ai fi surprins daca la renault ar pica motorul la propriu?
![]() Mie mi-sa intamplat! a cazut motorul pe planetare, ![]() ELF 10w40 am folosit .... 6 ani, si nu am avut probleme,dar nici nu ma interesa tema uleiului,nu stiam exact ce face,si cu ce se serveste. Dar mergeam "normal". Acolo sunt motoare cu multi cai,unde uleiul trebuie sa reziste la presiuni mai mari decat motoarele ce enumeri tu mai sus. Uleiul daca nu e de calitate,cu aditivi intr-o cantitate mai mare decat unii obisnuiti,nu rezista la temperaturi/forfecare/distrugere,si nu fac fata reziduurilor lasate de acestea. La fel,este posibil,sa nu fie adecvat motorului in sine,din aceeasi cauza: "nu stie cum sta treaba cu uleiul",cum nici eu nu stiam prin anii 2000. Nu stiu cum se facea schimbul,nu preciza,e un topic unde cei ce au desfacut motoarele,fac poze,si specifica ce ulei a folosit,cat timp,intervale,etc. Iti dai seama ca de la caz la caz difera,nu tioti stiau "istoria" ce statea in spatele km-lor. As putea adauga mai multe,dar se poate considera reclama negativa anumitor marci.... si nu vreau sa-mi urc in cap mai multi decat am. Numai bine. 4 Dec 2013, 19:53: Off-topic: In 2002,aproximativ....aveam o super nova,si intr-o toamna-iarna,ma gandesc sa schimb uleiul.....si merg la magazin,si imi spune cucoana: "alege un ulei de pe raft,am la X-lei,Y-lei..etc. ! Si am luat si eu unul,nici prea scump,dar nici ieftin, un 15w40 ![]() ![]() Si acum 2 ani,am fost sa vad masina respectiva,si de 8 ani, masina e cotet de gaini,pe motiv ca e motorul praf! (vina mea) ![]() Si cred ca asa cum eram eu atunci,mai sunt si astazi care nu ii intereseaza aceasta tema! (involuntar). This post has been edited by maytow_airis: 4 Dec 2013, 19:53 |
--------------------
renault
Laguna 2, Laguna 3
Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#180
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Motorul de pe SRN e aproximativ acelasi cu cel de pe Logan (blocul motor e "pe camasi", nu e dintr-o bucata). Probabil cei de la Pitesti au trecut in cartea masinii ca se poate folosi ulei 15W40, ce se punea la 1310 sau la Oltcit, cand acel motor mergea binemersi cu ulei 5w40. Si eu daca as pune 15W40 in motorul meu, probabil l-as face praf, mai ales pentru ca, spre deosebire de altii nu ma sfiesc sa-l folosesc pe toata plaja de turatii, de la relanti pana la 6000 si ceva de ture, acolo unde producatorul mi-a pus limitare. Multi zic ca il voi face praf, realitatea e ca am vazut mai multe motoare afectate de mersul subturat decat motoare afectate de supraturare.
In mod normal, producatorul trebuie sa prescrie pentru un motor exact uleiul ce i se potriveste, cat mai subtire posibil, pentru a face ungerea cat mai bine, iar acel motor va avea viata lunga daca si utilizatorul nu se va sfii sa il tureze cum se cuvine. Nu zic cati mecanici au strambat din nas cand au vazut ca, la Matizul tatalui meu, folosesc 5w40, dupa parerea lor ar fi trebuit 10w40, ca "e veche dom'le, nu merita", dar ei habar n-au ce inseamna sa scoti untul dintr-o masina, fie ea si veche. This post has been edited by Laurentziu83: 5 Dec 2013, 12:31 |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 21:27 |