Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

Jurnal de începător, Logan 1.6, 2005

dr_mKe
post 17 Nov 2010, 00:39
Post #61


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Don't talk to the driver while he's drinking ! radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 17 Nov 2010, 06:46
Post #62


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




nu stiti ca era o faza acu 3-4 ani cand pe carmen serban a oprit-o parca si a iesi alcolemia destul de mare..si ce a spus ca venind de la concert..sau ce facea a mancat vreo 8 ciocolatele cu rom..si din cauza aia:))


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yomarius
post 17 Nov 2010, 11:30
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 8 July 10
From: Bucuresti




QUOTE(Ion47 @ 16 Nov 2010, 20:18)
@Victoras2001: am realizat de curând cât de puține știu, și că pot să mă numesc "șofer bun" abia când voi fi ieșit cu bine dintr-o situație limită.
Bine, am deschis topicul și cu speranța că îmi vor mai împărtăși și alții din experiența lor.
*



da-mi voie sa te contrazic. eu am permisul de putin timp, doua saptamani pe luna fac zilnic bucuresti-ploiesti si am trecut pana acum prin vreo 5-6 situatii limita, fara sa fie vina mea, si eu nu-s deloc un sofer bun.

de altfel, si termenul asta de sofer bun e atat de relativ si fara substanta incat nu are nicio valoare. esti sofer bun atata timp cat poti sa te deplasezi din pct A in pct B fara a periclita siguranta ta sau a altora.

spor la condus smile.gif


--------------------
Kia Sorento 2007 2,5 CRDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ion47
post 17 Nov 2010, 12:29
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 30 April 10
From: Râmnicu Sărat




Aici deja sunt chestii filosofice. Mă bazez pe teoria că un șofer e acela care poate să se deplaseze între A și B în siguranță, fără a-i periclita pe ceilalți, iar un șofer bun este acela care poate să facă asta și să iasă din situațiile periculoase create de alții.


--------------------
Dacia Logan - BZ 92 AMB 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Nov 2010, 14:25
Post #65


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.734
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Si sa-i fereasca si pe aia de nu sunt soferi buni..

17 Nov 2010, 15:29:
Eu la plastice folosesc din asta http://www.sineo.fr/commerce/nettoyant-pla...500ml-p-33.html e eco.

This post has been edited by einstein1984: 17 Nov 2010, 14:29


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 17 Nov 2010, 16:30
Post #66


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Foarte bine spus ! Ambii, Ion47 & einstein cool.gif

up.gif up.gif up.gif up.gif up.gif

This post has been edited by dr_mKe: 17 Nov 2010, 16:30


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ion47
post 27 Nov 2010, 03:59
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 30 April 10
From: Râmnicu Sărat




Mno, am revenit pe jurnal cu ceva întrebări. Mai adineauri m-am întors de la o tură de 30 de kilometri noapte + ceață + vânt din față + ploaie + dobitoci. Aș vrea și eu să vă rog să mă lămuriți, care știți și aveți experiență:

1. Cum vă dați seama dacă un individ are faza lungă pusă sau are faza scurtă reglată prost? (evident, în ambele cazuri mă cam orbește) Bine, știu că la faza lungă fasciculul ar trebui să fie simetric, dar la volan nu pot să mă apuc tot timpul să analizez răspândirea luminii farurilor altora în amănunt.

2. Legat de un cretin care m-a depășit: de ce un om care a mers la kilometri în spatele meu când nu mai era nimeni pe șosea cu faza scurtă, în momentul în care a ajuns la 30m de mine (el pe banda 2, eu pe 1) ar aprinde faza lungă și ar menține-o în timpul depășirii, orbindu-mă pe mine? Nu cred că pot explica doar prin faptul că "are număr de București".

3. Ați văzut vreodată tiriști cu cruce luminoasă în parbriz? biggrin.gif

4. Conex cu 2: cât de mulți mai sunteți aceia care, la apropierea unei mașini din sens invers, treceți pe faza scurtă?

5. Orientativ, cam cum îmi dau seama dacă îmi sunt reglate bine farurile, raportat la comanda din interior? Menționez că m-ar interesa, pe cât posibil, o metodă practică, aplicabilă, eventual, în timpul mersului. Vreau doar să știu că nu mă încadrez între cei care orbesc prin reglaj prost al farului (și menționez că am cunoștință de schema aceea de reglaje, cu peretele și fasciculele).

Mersi frumos.
Dau la schimb informații despre radare nemarcate în județul Buzău. smile.gif


--------------------
Dacia Logan - BZ 92 AMB 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Nov 2010, 08:15
Post #68


om al munților


Group: Members
Posts: 8.306
Joined: 24 June 07




1. Nu stiu cum sa explic, dar in general faza lunga bate altfel, mai sus, lumina farurilor e alta.
2. Cu orbitul din spate sunt tot felul de discutii. Tu cel putin la oglinda din interior ai reglaj de noapte ca sa eviti orbirea. Iti recomand sa-l folosesti cand se intampla d-astea. O fi schimbat omul in depasire ca sa vada mai in fata, i-o fi fost frica sa nu fie ceva in departare si sa nu faca vreo boacana pana te depaseste pe tine.
3. Am vazut o gramada de lucruri, inclusiv cruce cu numele sub el, era unu' pe sens opus pe autostrada ziceai ca-i pom de Craciun.
4. Daca nu-s ratutit in momentul ala schimb. In 99% din cazuri nu uit, se mai intampla cateodata, dar in general la flash-ul celui de pe sens opus imi aduc aminte si schimb la loc.
5. Orientativ vezi cam cat de sus bate faza scurta. Nu stiu ce sa zic, de exemplu pe A1 daca bate scurta cat sa lumineze puternic semnele alea de iesire de pe autostrada, eu zic ca bate aiurea. smile.gif Asta e doar un exemplu. Cel mai bine faci reglajul la un service care are "dispozitivul" necesar.



--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 27 Nov 2010, 09:47
Post #69


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




1. Daca are becuri separate pe scurta si lunga, atunci e simplu. Cu faza lunga sunt aprinse toate 4. Daca nu, e chestie de intensitate si de directie. Lunga iti bate direct in ochi. La fel csenoanele cocalarilor.
2. In conditii de vizibilitate slaba, omul s-a asigurat suplimentar. Nu e chiar de injurat, desi probabil te-a deranjat putin. Apropo, in astfel de conditii e colegial sa-l ajuti pe cel care vrea sa te depaseasca. Daca e liber in fata lasi faza lunga sa vada si omul, pui semnal dreapta si te dai la margine. Treci pe scurta in momentul in care revine in fata ta.
3. Vorba lu' Merced, sunt destui pomi de craciun.
4. Teoretic toti.
5. Mergi la un atelier care are aparat. Manopera in sine e de de bani marunti (10-20 lei).


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Nov 2010, 10:09
Post #70


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.734
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




5. Vezi ca zice in manualul de utilizare ce pozitie a reglajului sa folosesti in functie de incarcare. In general aia din fata dau flashuri daca farurile tale orbesc (sunt reglate prea sus fata de sarcina).
Incearca sa nu pui la suflet dobitocii care nu fac tot ce ar trebui (sa treaca pe scurta cand vii tu din fata, le au reglate prost etc). Si tu vei mai gresi, incearca sa-i feresti si sa te feresti si mergi mai departe. Daca poti, da un flash sa vada ca te deranjeaza, insa nu te apuca sa-i pedepsesti (sa ramai si tu pe faza lunga).
Drum bun!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 27 Nov 2010, 10:27
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(Ion47 @ 27 Nov 2010, 04:59)


2. Legat de un cretin care m-a depășit: de ce un om care a mers la kilometri în spatele meu când nu mai era nimeni pe șosea cu faza scurtă, în momentul în care a ajuns la 30m de mine (el pe banda 2, eu pe 1) ar aprinde faza lungă și ar menține-o în timpul depășirii, orbindu-mă pe mine? Nu cred că pot explica doar prin faptul că "are număr de București".

3. Ați văzut vreodată tiriști cu cruce luminoasă în parbriz? biggrin.gif

4. Conex cu 2: cât de mulți mai sunteți aceia care, la apropierea unei mașini din sens invers, treceți pe faza scurtă?


Mersi frumos.
Dau la schimb informații despre radare nemarcate în județul Buzău. smile.gif
*



2. In mod normal tu trebuia sa ramai pe faza lunga pana cand el trecea prin dreptul usii tale din stanga, iar el trebuia sa ramana pe faza scurta pana trecea de oglinda ta si apoi sa comute pe lunga. Eu asa procedez intotdeauna si cand depasesc si cand sunt depasit. Si am numere de B... biggrin.gif
3.O gramada...
4. Cred ca suntem multi. Din ce vad si pe drum as putea spune ca cei care "uita" faza lunga in momentul intalnirii cu alt vehicul sunt minoritari.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic - B-00-xxx 2006 Laureate/1973/2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ion47
post 27 Nov 2010, 10:48
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 30 April 10
From: Râmnicu Sărat




5. Știu că se face reglajul și în funcție de încărcarea mașinii, mi-am făcut temele. Pe de altă parte nu m-a flashuit nimeni din față, decât ca să transmită că e radar.

2. Mă miră, având în vedere că l-am tot văzut în oglindă o distanță sănătoasă, să zic 5 kilometri, și n-am sesizat nici o schimbare în luminile lui până când a ajuns în fundul meu.

Nu prea îmi permit să "pedepsesc" pe nimeni cu faza lungă sau flashuri fiindcă nu suntem numai eu și el pe șosea.

Mulțumesc frumos.


--------------------
Dacia Logan - BZ 92 AMB 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 27 Nov 2010, 15:13
Post #73


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Metodele mele de retaliere nu-s recomandabile, pentru ca uneori (extrem de rar) imi sare tandara si mai sar calul.

Totusi, o metoda excelenta este folosirea blitzului extern de la camera laugh.gif

Cei care ma depasesc ''semnalizand'' cu faza lunga, se aleg cu o faza lunga lasata aprinsa exact cand revin pe banda in fata mea.

Spre deosebire de colegi, eu iti dau dreptate vis a vis de dobitoci, sunt foarte multi, imposibil sa nu intalnesti zilnic cateva exemplare daca circuli noaptea.

Evita sa te uiti la farurile masinilor din fata, fixeaza privirea pe marginea drumului, locul unde exista riscul sa fie un biciclist, caruta, pieton, groapa, pe care nu le mai observi bine in conditiile date.

Cand traficul este intens de pe contrasens, ajuta sa mergi cu plafoniera aprinsa, se reduce efectul de orbire.

This post has been edited by dr_mKe: 27 Nov 2010, 15:14


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ion47
post 27 Nov 2010, 16:46
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 30 April 10
From: Râmnicu Sărat




Mi-e rușine să zic, dar și mie îmi mai sare țandăra, deși sunt destul de calm. Dar mă calmez repede dacă văd că îi pedepsesc fără să vreau și pe alții care n-au, săracii, nici o vină.
Ideea cu blițul extern e cam violentă. S-ar putea să o încerc. E suficient GN 36? biggrin.gif
Iar apropo de dobitoci: eu fac naveta pe o porțiune extrem de circulată de pe DN2, între Buzău și Râmnicu Sărat. Deja m-am obișnuit. Cel mai crunt e noaptea prin sate, când văd că mă orbește unul și nu mai văd trecerile de pietoni mă gândesc cu groază să nu ajung la pușcărie.

This post has been edited by Ion47: 27 Nov 2010, 16:47


--------------------
Dacia Logan - BZ 92 AMB 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 27 Nov 2010, 17:13
Post #75


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Probabil cel ce te depasea a dat un flash scurt sa te atentioneze ca se baga in depasire. Fiind noapte si pentru ca mergea de mult in spatele tau s-a gandit ca e posibil sa nu ii observi manevra. Si eu mai fac asa cand cred ca e cazul, mai ales daca cel din fata merge pe mijlocul drumului. Daca insa a aprins faza lunga (nu flash) a gresit.

P.S. ce jurnal de bor atipic, in loc sa vorbesti de masina te legi de probleme din trafic.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ion47
post 27 Nov 2010, 17:44
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 30 April 10
From: Râmnicu Sărat




Dacă un flash durează 5-10 secunde, atunci da, i-a ieșit să mă atenționeze. Ce nu pricep, însă, e de ce sunt atât de rari oamenii care realizează că un semnal stânga are același efect, spus mult mai frumos?
Nu știu, eu echivalez semnalul cu "te rog" și flashul cu "dă-te-n mă-ta la o parte". Deși și eu am fost tentat să dau un flash unuia care nu a observat 200 de metri un semnal stânga, deși banda dreaptă era liberă.
În fine, jurnalul e și al șoferului, nu doar al mașinii... chit că ai dreptate, nici eu nu prea vreau să o dau în ce nașpa-i traficul.
Mașina n-are probleme. Chiar o laud, face 6 ani peste vreo lună (pot să zic că am crescut cu ea), și în afară de bocăneli pe la centuri și farurile cam blegi (pe care aș putea să le schimb, dar nu am prea mulți bani) nu are nici un fel de probleme. Spre deosebire de Megane, care din prima zi avea greierași, adică.
De mașină s-a avut grijă, revizii la zi, numai în service, numai benzină bună (până de curând Mol, mai nou Efix, care nu știu dacă e placebo sau nu, dar pare să aibă efect pozitiv asupra consumului), deci nu are ce probleme să aibă. În plus, nu e nici aria tehnică, nu? smile.gif


--------------------
Dacia Logan - BZ 92 AMB 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 27 Nov 2010, 19:04
Post #77


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Daca ar fi sa te enervezi la fiecare dobitoc care se infige la 1m in spatele tau cu 90 la ora si faza lunga pornita nu ai mai avea par pe crestet.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ion47
post 27 Nov 2010, 19:30
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 30 April 10
From: Râmnicu Sărat




Știu. Cu toate că mă mai plâng, ca tot românul, pot să zic că sunt destul de calm, n-am dat decât 3 claxoane până acum, pe unul îl regret, și flashuri dau numai ca să anunț radare.


--------------------
Dacia Logan - BZ 92 AMB 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 27 Nov 2010, 21:44
Post #79


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Cel care intra in depasire pune faza lunga si o lasa asa wink.gif Ca sa fiu foarte precis.

Probabil, eu dau pe ei cu Nissin Di622 radmasa.gif


Adevarul gol golut este ca in partea mai dinspre Bucuresti a tarii se dau foarte multe flashuri si sunt foarte multi care isi lasa faza lunga si-i doare la banana. Am circulat destul si stiu prea bine. P-aci pe la noi, daca ai masina de leasing sunt mari sanse sa fii sicanat in trafic doar pentru numerele de Bucuresti. Multi au pe bara spate sau pe luneta sticker care zice ''Nu mi-s mitic !'', fara cea mai mica urma de misto.

Colega einstein a trait experienta pe viu wink.gif


Jurnal de bord se cheama, asa ca si problemele de trafic sunt la subiect tongue.gif Parerea mea.

This post has been edited by dr_mKe: 27 Nov 2010, 21:47


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ion47
post 28 Nov 2010, 00:52
Post #80


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 30 April 10
From: Râmnicu Sărat




Tocmai mi-am amintit. Cred că motivul pentru care dau de mai mulți dobitoci e acela că sunt purtător de lămâie.
Chiar, altă nelămurire. Eu, teoretic, pe drum european, am limita de viteză 80 la oră, față de 100 cât are cineva care a făcut anul. Dacă merg cu 100, radariștii mă iau?

Metz 36N. Destul de puternic, cu reflector cu zoom.


--------------------
Dacia Logan - BZ 92 AMB 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 28 Nov 2010, 01:13
Post #81


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pai ma indoiesc ca te iau. Eu n-am purtat in viata mea bulina. Pe vremea mea era cu ventuze, o tineam sub scaun. Dom'le o picat, nici n-am observat cand radmasa.gif



--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 28 Nov 2010, 01:27
Post #82


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




QUOTE(dr_mKe @ 27 Nov 2010, 21:44)
Multi au pe bara spate sau pe luneta sticker care zice ''Nu mi-s mitic !'', fara cea mai mica urma de misto.
*


Ma scuzati, dar vreau sa vad si eu macar o poza cu asa ceva. Nu am vazut in viata mea astfel de stickere. Numa' sa nu fie un caz de "cu cat e tara mai mica, cu atat are imnul mai lung"...


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 28 Nov 2010, 09:09
Post #83


om al munților


Group: Members
Posts: 8.306
Joined: 24 June 07




Nici eu n-am vazut. Astept cu maxim interes. Bine, eu nici nu m-am plimbat prea mult, nu ma compar cu altii... happy.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 28 Nov 2010, 09:41
Post #84


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eu vorbesc de masinile din Timisoara radmasa.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 28 Nov 2010, 09:43
Post #85


om al munților


Group: Members
Posts: 8.306
Joined: 24 June 07




Nici p-acolo in cele doua vizite pe care le-am facut n-am vazut un asemenea sticker.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 28 Nov 2010, 10:35
Post #86


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Vizitele tale au fost prea scurte Mershede radmasa.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 28 Nov 2010, 12:34
Post #87


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.753
Joined: 1 November 04
From: sat




Am vazut io sticker din ala. Doar ca era pe rama numarului. Si da, mai demult, inainte de explozia leasingului si un pic la inceputul ei, cu numere de B iti luai injuraturi si claxoane grupa mare in Timisoara. Mi-am luat si eu portia cat purtam B-40-BJE.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 28 Nov 2010, 20:50
Post #88


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.734
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Am notat, claxonez orice masina de TM prind prin capitala. Pana acuma ii lasam sa intre pe banda etc.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 30 Nov 2010, 00:31
Post #89


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




No' tulai doamne ohmy.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tkx
post 30 Nov 2010, 11:54
Post #90


Armwrestler


Group: Members
Posts: 932
Joined: 20 April 07
From: Pitesti




QUOTE(Ion47 @ 27 Nov 2010, 04:59)
1. Cum vă dați seama dacă un individ are faza lungă pusă sau are faza scurtă reglată prost? (evident, în ambele cazuri mă cam orbește) Bine, știu că la faza lungă fasciculul ar trebui să fie simetric, dar la volan nu pot să mă apuc tot timpul să analizez răspândirea luminii farurilor altora în amănunt.

5. Orientativ, cam cum îmi dau seama dacă îmi sunt reglate bine farurile, raportat la comanda din interior? Menționez că m-ar interesa, pe cât posibil, o metodă practică, aplicabilă, eventual, în timpul mersului. Vreau doar să știu că nu mă încadrez între cei care orbesc prin reglaj prost al farului (și menționez că am cunoștință de schema aceea de reglaje, cu peretele și fasciculele).
*



1. cand masina din sens opus se apropie urmareste in ce fel e aprins farul. dau ca exemplu un far rotund: daca e aprins tot e pe faza lunga, daca e aprinsa doar jumatatea superioara (juma de disc) e pe faza scurta. bine e aprinsa si partea de jos dar de o intensitate mult mai mica.

5.legea zice faza scurta sa bata minim 30 m . eu zic ca ideal e intre 30 si 50. eu am o metoda propie la care ma raportez: stalpii de lumina. unii sunt la 30m altii la 50 unii de altii. opresti noaptea indreptul uni stalp si reglezi pana ce fasciculul ajunge la baza celuilalt. stiu ce distanta e intre stalpi de cand ma antrenam pt proba de viteza blush.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 1.4MPI Laureate
Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 13:22
Dacia