Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Anvelope iarna Megane 3, preturi, review-uri, de unde cumparam mai ieftin?

papa_mulo
post 13 Oct 2011, 15:46
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Marea diferenta este compozitia moale a cauciucului...daca esti sofer mai linistit si nu ai pretentii sa mergi sportiv pe timp de vara cu anvelope de iarna, atunci este OK si le poti lasa pe masina si vara pana le termini. Daca totusi iti place sa iei serpentinele si virajele mai in forta nu o sa iti placa ce simti si o sa pui la loc anvelope de vara. Ai sa remarci ca cele de iarna se inclina ca dracu si pierd aderenta mult mai repede. Si franarea este evident mai putin eficienta.


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviumc
post 14 Oct 2011, 10:46
Post #92


Members


Group: Members
Posts: 317
Joined: 17 January 03
From: Bucuresti




Asta cu franarea mai putin eficienta nu o prea inteleg dpdv fizica. Pai daca au frecare mai mare nu ar trebui sa fie franarea mai eficienta? De ce ziceti voi ca e mai putin eficienta? Cum se explica?

M-am gandit si la altceva. O sa caut niste anvelope All Season, cele mai bune posibile, cat or fi de scumpe. Cred ca oricum va fi mai ieftin decat tevatura bi-anuala. Aveti niste sugestii?

This post has been edited by silviumc: 14 Oct 2011, 10:49


--------------------
Renault Megane 3 hatchback 2011 Sporty Dynamique TCe 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 14 Oct 2011, 11:04
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(silviumc @ 14 Oct 2011, 11:46)
Asta cu franarea mai putin eficienta nu o prea inteleg dpdv fizica.  Pai daca au frecare mai mare nu ar trebui sa fie franarea mai eficienta?  De ce ziceti voi ca e mai putin eficienta?  Cum se explica?



Suprafata de contact la anvelopele de iarna e mai mica si formata din lamele de cauciuc lungi si moi care vara pe asfalt incins devin mult prea moi...
Imagineaza-ti ca pui frana pe asfalt cu picioarele(de pe bicla)...daca ai talpi relativ normale te opresti mai repede decat daca ai avea talpi dintr-un material ca in poza de mai jos(e vorba de o perie de cauciuc).
Ca sa completez ce ziceam in postul precedent, pe langa compozitia cauciucului mai conteaza si profilul lui nepotrivit pentru asfalt uscat...unde se stie ca slickurile sunt cele mai bune.

This post has been edited by papa_mulo: 14 Oct 2011, 11:55

Attached thumbnail(s)
perie_cauciuc_le_salon_50302.jpg ( Size: 11.17k ) Number of downloads: 767


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviumc
post 14 Oct 2011, 12:40
Post #94


Members


Group: Members
Posts: 317
Joined: 17 January 03
From: Bucuresti




QUOTE(papa_mulo @ 14 Oct 2011, 12:04)
Ca sa completez ce ziceam in postul precedent, pe langa compozitia cauciucului mai conteaza si profilul lui nepotrivit pentru asfalt uscat...unde se stie ca slickurile sunt cele mai bune.
Deci, dpdv. fizica se explica asa: pe astfalt uscat, cauciucurile de iarna au suprafata de contact mai mica, deci frecare mai mica, insemnand distanta de franare mai mare.

Eu cand ma gandeam la frecare mai mare pentru cauciucurile de iarna, era vorba, de fapt, la frecarea de zapada si mizerie, care este atfel decat pe asfalt uscat. Imi place sa inteleg lucrurile smile.gif

O sa mai caut ceva All Season...


--------------------
Renault Megane 3 hatchback 2011 Sporty Dynamique TCe 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 14 Oct 2011, 12:46
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(silviumc @ 14 Oct 2011, 13:40)
Deci, dpdv. fizica se explica asa: pe astfalt uscat, cauciucurile de iarna au suprafata de contact mai mica, deci frecare mai mica, insemnand distanta de franare mai mare.


Corect, pe langa asta lamelele alea cand franezi pe ele se intind ca ciunga in loc sa pastreze cum trebuie contactul cu solul.

PS: cu cat se uzeaza mai mult o anvelopa de iarna cu atat ii creste aderenta pe asfalt uscat, dar nu ai ce sa faci cu neajunsul ca au flancurile(lateralele) moi si pe viraje se inclina masina mai mult decat cu cele de vara.

This post has been edited by papa_mulo: 14 Oct 2011, 12:50


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviumc
post 14 Oct 2011, 18:47
Post #96


Members


Group: Members
Posts: 317
Joined: 17 January 03
From: Bucuresti




In urma cercetarilor pentru All Season am gasit acesti candidati:

Premium:
- Vredestein Quatrac 3
- Nokian All Weather Plus
- Goodyear 4Season, Vector 5+ si Eagle Vector 2+

Categorie medie:
- Kleber Quadraxer
- Sava Adapto HP

Toate astea de mai sus indeplinesc conditiile pentru iarna (au simbolul cu fulg pe munte)

M-am mai uitat si la Pirelli si Michelin, dar pe site-urile lor nu se poate gasi usor o anvelopa all-season.

This post has been edited by silviumc: 14 Oct 2011, 19:14


--------------------
Renault Megane 3 hatchback 2011 Sporty Dynamique TCe 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidelu
post 15 Oct 2011, 22:18
Post #97


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 20 March 05




Subscriu si eu la concluzia ca sunt foarte multi comercianti care profita de situatie si umfla absolut artificial pretul cauciucurilor.

Anticipand acest lucru mi-am luat si eu la inceput de septembrie un set de Fulda Kristal Montero 3 (195/65R15) la 250 lei / bucata. Fabricate in 2011 smile.gif

Jantele de tabla si prezoanele aferente le-am comandat deja si ar trebui sa la primesc in maxim 1 saptamana.

Ca fapt divers, pentru jante va recomand dealerii Renault. Pretul este de 210 lei / janta de 15. In toate cautarile mele nu am gasit la alte magazine de jante / anvelope jante KFZ de tabla pt Megane mai ieftine de 230 lei.

Asadar, total operatiune (jante 15" + anvelope + prezoane) = 2000 lei


--------------------
M3 Sport Tourer - B-307-CST 1.4 TCE Privilege 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lau_swat
post 15 Oct 2011, 22:31
Post #98


Membru si atat


Group: Members
Posts: 405
Joined: 7 September 05
From: Timisoara




Pai suntem in Romania, era foarte "natural" sa se umble la pretul gumelor de iarna... mai ales ca acum sunt si obligatorii


--------------------
Renault Megane III dynamique 1,6 16V
Ce tie nu-ti place altuia nu-i face
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_1st
post 16 Oct 2011, 22:39
Post #99


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 28 May 10
From: Galati




Am revenit cu primele impresii dupa o deplasare de patru zile prin zona Bran - Rasnov - Poiana Brasov. Am atasat si un foto cu conditiile de la pranz.
Avand experienta anului trecut cu anvelope de vara pe zapada, pot spune ca situatia s-a schimbat radical.
Aderenta este foarte buna si la accelerare si la franare. Anul trecut patinam foarte tare, mai ales in panta.

Ma uitam la ceilalti prinsi in trafic care aveau anvelope All Seasons si vara. Au tras msinile pe dreapta si au facut autostopul pe sensul celelalt pentru a nu inopta prin munti. Cred ca daca nu schimbam cauciucurile cu cele de iarna si acum mai eram prins pe drumul dintre Rasnov si Predeal.
Concluzia este ca merita investitia. nu stiu cum s-ar fi comportat alta anvelopa de iarna, insa NOKIAN m-a convins.

toate bune.

This post has been edited by marius_1st: 16 Oct 2011, 22:44

Attached thumbnail(s)
Fotografie1196.jpg ( Size: 1.02mb ) Number of downloads: 747


--------------------
renault Talisman break 1,6 tce, 200 CP, initiale paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius_Jay
post 7 Nov 2011, 12:09
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 8 February 10
From: Galati




Mi-am echipat si eu masina cu Anvelope de iarna + Jante tabla pe 15.

La fel ca ovidelu, recomand pt jante de tabla noi dealerii Renault, am dat 209 lei pe janta de la APAN GL+montaj gratuit (celelalte optiuni erau: 210+transport + montaj, online, si 270 lei cu montaj gratuit)
Iar anvelope mi-am luat Vredestein Snowtrack 3 la 297/bucata (195/65/R15 91T), in total cu tot cu prezoane+ montaj+ 1l antigel (am pierdut antigel si nu stiu de ce, trebuie sa urmaresc) + stocare pe timp de iarna a celor de vara, am dat 2260 lei.

OBS: mi se par mai silentioase decat cele de vara (Michelin Energy Saver 205/55/R16 91H)

Cu stima,
Marius


--------------------
Dacia Solenza 2003-Scala
Renault Megane 3 Privilege 1.4 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprians
post 7 Nov 2011, 12:33
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 12 September 08




Cele de iarna sunt mai galagioase. E recomandat cu jante de tabla de 15 si cauciucuri aferente, e mai putin bataie de cap. Ca bani, e discutabila treaba (doar cu cauciucuri de 16 versus jante + cauciucuri de 15).

Eu ma bucur ca s-a introdus obligativitatea cauciucurilor adecvate de iarna. In sfarsit sper sa nu mai vad oameni care sa blocheze drumurile, avand cauciuri de vara in miezul iernii, cu zapada pe drum.


--------------------
. . - . .
Megane III Rouge Dyna /Dynamique/2009/1.6/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius_Jay
post 7 Nov 2011, 12:47
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 8 February 10
From: Galati




Asa stiam si eu, insa iti spun ce am observat, vorbesc de drum extraurban, spre GL am fost cu anv de vara si m-am intors cu anvelopele de iarna, iar cele de iarna spre surprinderea mea... mi s-au parut mai silentioase.

Cu stima,
Marius


--------------------
Dacia Solenza 2003-Scala
Renault Megane 3 Privilege 1.4 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 14 Nov 2011, 01:07
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




Salut.
Proaspat posesor de M3 care nu are talon ( masina are 3 zile ) , caut dimensiunile cauciucurilor cu care sa nu am probleme ( nici in trafic, nici la service/garantie la trenul de rulare ) Mentionez ca am pe masina 205/60R16. Daca ma poate ajuta cineva cu oarece "stiintza" as fi recunoscator.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE - so sylk 2011
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 14 Nov 2011, 09:03
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




195/65/15, 205/(60/55)/16, 205/50/17, astea ar trebui sa fie valabile , eu unu astea le am in carte, iar pe talon am alea pe 17'', daca mai sunt si alte dimensiuni colegii ti le vor confirma.


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
qazq
post 14 Nov 2011, 12:31
Post #105


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 5 February 09




Colegii cu tce aveti 195/65/15 in cartea masinii ?


--------------------
MCV dci@85 M3@tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdabogda
post 14 Nov 2011, 12:50
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 February 10




Hau,
Da


--------------------
Renault Megane RS 2021
clio 2004-2006
megane2 2006-2010
megane3 2010-2016
megane GT 2016 -2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
qazq
post 14 Nov 2011, 12:59
Post #107


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 5 February 09




Din cate inteleg eu doar modelele fabricate in Spania au in carte 195/65/15, cele de origine Turcia (aka megane 2010) nu au acesta dimensiune in carte.Corect?


--------------------
MCV dci@85 M3@tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 14 Nov 2011, 13:56
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




probabil din cauza pachetului de drumuri grele


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 14 Nov 2011, 13:58
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




poate din cauza ca e alta platforma....


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexniculescu
post 14 Nov 2011, 14:36
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 443
Joined: 20 January 11




205 / 55 / 16 .


--------------------
Renault Megane Coupé - B904LEX 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cotyso
post 14 Nov 2011, 14:50
Post #111


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 January 07




Imi curand imi vine si mie M3 Sport Tourer. In echipare Privilege, e echipat cu jante de aliaj 205/55/R16. Dorind sa-mi achizitionez si anvelopele de iarna, imi face cu ochiul varianta cu jante de tabla pt anvelope 195/65/R15. Am totusi cateva nelamuriri:

-daca schimb jantele, va trebui sa schimb si prezoanele? Stiu ca la logan asa trebuia, si 4x5 prezoane (la 5 lei buc) mai adauga la pret inca 100 lei.
-roata de rezerva ce marime are? banuiesc ca e pe janta de tabla, dar e de 15 sau de 16? In cazul schimbarii pe jante de tabla de 15, cat de ok ar fi sa am rezerva de 16? unsure.gif

Multumesc.


--------------------
Renault Megane SportTourer - N/A 2011 Privilege 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea_aq
post 14 Nov 2011, 15:00
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 13 October 06




S-o stapanesti sanatos cotyso !

Rezerva e de tabla, tot de 16" echipata cu aceeasi anvelopa ca si rotile celelalte - la mine a fost Michelin Energy Saver X, banuiesc ca asta ar trebui sa fie si la tine.
Daca vrei sa iei jante de table pentru iarna, indiferent ca sunt de 15 sau 16" vei avea nevoie si de alte prezoane (5 la numar pentru fiecare roata in parte), cele de la jantele de aluminiu nu se potrivesc si nu sunt recomandate pentru jante de tabla.
Inteleg ca anvelopele de iarna pe 15" iti fac cu ochiul data fiind diferenta de pret aprox 300 de ron vs 550 ron pe 16", dar daca pui la socoteala si jantele de tabla 220-250 de roni tot acolo ajungi, iar cu 15" de tabla masina va arata absolut ingrozitor, ca sa nu mai vorbim de stabilitate sau ca majoritatea anvelopelor de iarna pe 15" au indice de viteza T.

LE: ma uit si de suruburi, revin... Merci Marius ! 16" are si rezerva

This post has been edited by mircea_aq: 14 Nov 2011, 15:35


--------------------
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 14 Nov 2011, 15:01
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




de fapt doar 15 suruburi...ca le poate folosi si pe cele de la roata de rezerva (mai primii suruburi?)


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius_Jay
post 14 Nov 2011, 15:20
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 8 February 10
From: Galati




salut cotyso,

Felicitari pentru alegere, drumuri line si fara incidente.

eu saptamana trecuta am efectuat schimbarea avelopelor cu cele de iarna,

Si DA, a trebuit sa cumpar prezoane de tabla, insa trebuie doar pentru 3 roti(15 bucati, pentru ca ai 5 prezoane pt janta de rezerva).
am mai dat 210 lei/bucata -> Janta de tabla de 15' (de la Reprezentanta)
Si 300 lei/bucata anvelopa.

Oricum dimensiunile: 195/65/R15 se potrivesc cu 205/55/R16, ceea ce inseamna ca circumferinta anvelopei este aproximativ egala, prin urmare ai fi in aceasi situatie cu roata de rezerva pe 205/55/R16 in loc de 195/65/R15. Dar eu te sfatuiesc sa mai cumperi o janta de tabla in plus(doar parerea mea), si sa o lasi pe cea de rezerva in portbagaj unde ii este locul pana la alte evenimente.

PS: Am tot citit ca roate de rezerva ar fi de dimensiuni reduse, insa nu am fost atent ce dimensiuni are a mea... poate o sa trag cu ochiu zilele astea.


--------------------
Dacia Solenza 2003-Scala
Renault Megane 3 Privilege 1.4 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cotyso
post 14 Nov 2011, 15:48
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 January 07




Multumesc tuturor pentru lamuriri.

@Marius, nu m-am gandit sa cumpar doar 3 jante, ma gandeam in cazul unui eveniment, cum as putea circula cu o janta de 16 (bineinteles, pana la prima vulcanizare, ca oricum ar fi o prostie sa circul vreme indelungata cu o anvelopa de vara cand celelate sunt de iarna), iar celelate 3 sa fie de 15" ?

Legat de aspect, masina din showroom (tot un sport tourer) avea anvelopele de 15, si la o privire scurta nu mi s-a parut chiar asta de ingrozitoare cu jantele mai mici. Bine, nu contest ca daca o iei la bani marunti, pe 16 arata mai bine, dar ma gandesc ca pe termen lung, mi-e mai convenabil financiar sa am jante separate (200 RON pe an schimbul + statul la coada). Echilibratul pot sa-l fac cu alta ocazie, si e oricum mai ieftin decat schimbatul anvelopelor pe jante.


--------------------
Renault Megane SportTourer - N/A 2011 Privilege 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 14 Nov 2011, 22:22
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




Eu unul am M3 Sport Edition si a venit cu jante pe 16 , gume 205/60R16 iar pe usa spun ca "primeste" 195/65R15, 205/60R16 si 205/55/17 . Cum Talon nu am inca... raman sa cred ca e adevarat ce scrie pe usa.

PS : la mine a venit cu roata de rezerva de 15 si e "Made in Turkey"

This post has been edited by Silk: 14 Nov 2011, 22:24


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE - so sylk 2011
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitecollar
post 15 Nov 2011, 08:29
Post #117


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 20 September 11
From: Timisoara




Cred ca cel mai corect este cum a spus un coleg mai jos si, anume, varianta 205/60 R16 tine de platformele diferite, pachet drumuri dificile avand ambele variante comercializate in est, adica atat X95 cat si L38 (sau cum s-o numi asta a Fluence-ului si Megane-ului 2010).
Legat de rezerva, a mea are jante aliaj de 16 iar rezerva este de tabla 205/15 R15, deci ii consider chiar norocosi pe cei cu Megane de au primit rezerva de aceeasi dimensiune. E cam dubios sa ai trei roti de o marime si a patra de una mai mica.
Prezoanele jantelor de aliaj pot fi folosi si la jantele de tabla, invers nu (a mai detaliat cineva pe forum).
Daca dimensiunile acelea sunt trecute pe usa, sansele ca ele sa se regaseasca si in C.I.V. sunt foarte mari. Personal nu-i inteleg pe cei ce trec de la janta mare la una mica, mai ales de la janta de aliaj (aspect placut) la janta tabla (aspect oribil). Nu mai vorbesc de faptul ca sunt multi de le lasa pe cele de tabla si fara capac, sclavindu-se pentru 200 de lei sau cat or costa mizeriile alea. Cred ca foarte multi dintre acesti indivizi nici nu-si mai pun CLIP-ul pe masina pentru modificarea senzorului de abs (trebuie sa i se comunice masinii dimensiunea rotii cu care ruleaza, nu le poate identifica singura, riscul fiind sa interpreteze eronat o serie de valori); multi bani si clip-ul asta (operatie care cred ca cei de la service ti-ar face-o si gratuit, asta evident daca montarea anvelopelor de sezon si geometria ai face-o tot la ei). De geometrie nu mai vorbesc ... Ma rog, asta e mai mult recomandata in cazul in care cauciucurile prezinta uzura neuniforma, dar cui ii mai pasa?

This post has been edited by whitecollar: 15 Nov 2011, 08:31


--------------------
Renault Fluence 2010 Privilege 1.6 16v Arkamys usb parasolare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cotyso
post 15 Nov 2011, 10:50
Post #118


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 January 07




Interesanta informatia legata de reprogramarea ESP. O cautare pe google nu dezvaluie prea multe despre aces subiect. Oricum, dupa cum se prezinta service-urile din Romania, nu cred ca as avea incredere in vreun 'specialist' de acolo sa-mi schimbe ceva in firmware-ul masinii. Dat fiind ca producatorul a autorizat mai multe marimi ale anvelopelor, inseamna ca sistemul respectiv are o anumita toleranta fata de marimea rotii. Eu as lasa-o mai moale cu pretentiile de nava spatiala, mai ales ca Renault isi permite sa dea roti de rezerva de o alta marime fata de cea cu care a livrat masina. wacko.gif
Cat despre senzatiile personale legate de aspect, pt mine nu are nici o relevanta, dar lumea e libera sa comenteze, mai ales ca e un forum. M-am obisnuit sa filtrez printre informatiile primite de pe forumuri si sa ignor ceea ce consider zgomot de fond.


--------------------
Renault Megane SportTourer - N/A 2011 Privilege 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitecollar
post 15 Nov 2011, 12:16
Post #119


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 20 September 11
From: Timisoara




Asta cu "amaratii" de prin service-uri a ajuns un mit. Desigur ca sunt si nepriceputi, dar este imposibil intr-un service mare (Serus, de ex) sau intr-unul Renault PRO+ (deci orientat catre clientela corporate, clientela ce va cere un anume standard de calitate in servicii si colaborare) sa nu gasesti specialisti extrem de bine pregatiti. Ca si pe aia bine pregatiti tre' sa-i mai certi uneori, e partea a doua, dar cred ca tine mai mult de spiritul nostru national, pe care-l vei regasi prin toate service-urile si domeniile. Bineinteles placa asta e folosita cel mai adesea (atentie! adesea am spus) de baietii de nu prea au bani de operatii corespunzatoare, ducandu-si masinile prin te miri ce cotloane sau reparandu-le singuri, impreuna cu niste prieteni, in fata blocului. Nu degeaba nu m-a scos unu' zilele trecute din prost si foarte prost si "nu te duce capu'" atunci cand i-am zis ca e cam de cacao sa cumperi piese pentru masina exclusiv din dezmembrari (second): "tu te duci la reprezentanta pentru ca nu te duce capu' ".
N-am precizat nicaieri ca a facut Renault sau nu vreo limuzina, nu stiu de unde a venit afirmatia asta ... Roti de rezerva temporare ofera toti producatorii, altii, spre deosebire de Renault, iti dau posibilitatea sa-ti alegi ca janta de rezerva fie din tabla, fie temporara, fie din aliaj (contracost, evident, in functie de alegere). Oricum ai lua-o (ca ai janta mai mica de tabla, echivalenta de tabla sau de aliaj de aceeasi dimensiune - la rezerva ma refer) varianta e mult mai buna decat roata temporara.
Ideea generala era ca e foarte ciudat sa conduci o masina cu trei roti de-un fel si marime si a patra intru totul altfel.

PS: Reprogramarea ESP/ABS (nu ma pricep, dar parca era vorba de abs) se face destul de usor, din clip si nu cred ca dureaza mai mult de doua minute. Pur si simplu se selecteaza dimensiunea rotii (am vazut asta cand am fost de mai multe ori la service).
PS2: Informarea si cautarea pe google nu stiu ce exactitate poate avea. Si pe mine un nene la serviciu incerca sa ma convinga de ceea ce intelegea el prin analiza swot si, ca si sustinere, imi tot trimitea mail-uri cu link-uri google. Eu i-am dat reply cu bibliografie si, cum au trecut mai bine de doua saptamani, vad ca s-a linistit si n-a mai precizat nimic in contradictoriu. Asa poate ar fi cazul si aici, sa se intrebe un specialist, unul profesionist, nu vreun mester plin de ulei din cap pana-n picioare.


--------------------
Renault Fluence 2010 Privilege 1.6 16v Arkamys usb parasolare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidelu
post 15 Nov 2011, 13:58
Post #120


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 20 March 05




Echiparea Privilege vine cu roata de rezerva din tabla de 16" si cauciuc 205/55 R16, cel mai probabil Michelin Energy Saver, identic cu cele montate pe roti.

Si eu am trecut de sambata pe anvelope de iarna Fulda Kristal Montero 3 195/65 R15, montate pe jante de tabla de 15" luate de la Meridian Vest. Bineinteles am luat si prezoanele de rigoare, pt jante de tabla. Intr-adevar se pot folosi si cele de la roata de rezerva.

Pentru cine doreste sa comande la dealeri, codurile de referinta sunt :

- jante de tabla 6,5 x15, prindere 5x114,3, ET 43 - cod 403000026R (pret 210 lei/buc)
- prezoane pentru jante de tabla - cod 8200610460 (pret 7 lei / buc)

Prima impresie cu jante si cauciucuri pe 15 : suspensia este mai putin zgomotoasa la trecerea peste denivelari / sine de tramvai / guri de canal. Deci e de bine smile.gif

Ca fapt divers : jantele de aliaj pe 16" Spirale cu care a venit echipata masina sunt facute in Turcia (2 bucati, cele de pe spate) respectiv China (cele de pe fata). Deh, globalizarea asta...

This post has been edited by ovidelu: 15 Nov 2011, 14:02


--------------------
M3 Sport Tourer - B-307-CST 1.4 TCE Privilege 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 02:55
Dacia