Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Despre ABS si utilizare, de ce nu vrem sa se activeze abs ul?

gabynew1
post 14 Oct 2010, 13:05
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 19 November 06
From: Bucharest




Vad tot mai multe posturi prin topicuri despre cetateni care si-au facut o misiune in a frana in asa fel sa nu se activeze ABS?

- exista motive tehnice? (evitare uzuara, etc)


regards,
Gabriel


--------------------
Renault Clio Symbol - B-07-YTH Fidji - 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buzasparta
post 14 Oct 2010, 13:23
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.263
Joined: 25 August 07
From: Judetul Romanica




in conditii de franare normala nici nu prea intra abs-ul in functiune.doar cand franezi violent si te ajuta si afu intra in actiune sau mai ales pe suprafetele alunecoase cand intra abs-ul imediat.


--------------------
renault megane sedan 1.6 110cp - GL06cxx 2007 expression
President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 14 Oct 2010, 13:36
Post #3


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Asta e problema ta cand ajungi sa pui frana suficient de energic incat sa se blocheze rotile - uzura?!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 14 Oct 2010, 13:55
Post #4


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




abs-ul mai intra si datorita anvelopelor uzate


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 14 Oct 2010, 13:57
Post #5


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Sau vechi, sau uzate prost, sau pur si simplu proaste de la natura.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreis
post 14 Oct 2010, 14:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.689
Joined: 30 June 06
From: B u c u r e s t i




Sistemul ABS (engleză anti-lock braking system) este un sistem pentru vehicule motorizate ce previne blocarea roților în timpul frânării. Aceasta prezintă două avantaje: permite șoferului să păstreze controlul direcției in timpul franari și scurtează distanța de frânare.

Permite manevrarea autovehiculului chiar si daca se franeaza puternic pe carosabil alunecos. In plus, distanta de franare pe carosabil alunecos se reduce mult fata de franarea fara ABS.

Tehnologia ABS a fost dezvoltata in anii 1930 de compania Bosch,dar primele automobile de serie care sa foloseasca sistemul electronic Bosch au fost disponibile in 1978. Au apărut prima dată pentru camioane și limuzine nemțești Mercedes-Benz. Ulterior sistemele au fost montate și pe motociclete.

Functionare

Sistemul ABS este compus din 4 senzori de turatie dispusi la roti si dintr-un modul de comanda care transmite semnalele senzorilor de turatie la modulatorul hidraulic.

Principiul de functionare este simplu si eficient. Fiecare senzor monitorizeaza cate o roata si cand sesizeaza ca aceasta nu se mai invarte trimite semnal la calculator, care slabeste stangerea pe care o exercita placutele de frana asupra discului sau tamburului permitand rotii sa se invarta si astfel sa-si pastreze aderenta dupa care cand sesizeaza din nou miscare placute se strang din nou pe disc sau tambur franand roata. Daca se senzorul sesizeaza din nou blocarea rotii se reia procesul
Fiecare etrier de frana este comandat hidraulic printr-o conducta separata care vine din unitatea centrala de control.

Sistemul ABS impiedica blocarea rotilor in caz de franare puternica. Prin aceasta, se poate, inca, controla directia automobilului la o franare completa.


--------------------
ex Renault Megane 2.2 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 14 Oct 2010, 14:06
Post #7


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.023
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Nu prea vad cum poti controla intrarea sau nu a ABS-ului.
In primul rand, in conditii normale, trafic urban sau extraurban, nu prea vad de ce ai frana atat de puternic incat sa intre ABS-ul. Inafara de cateva exceptii, iarna, sau in alte conditii de drum, cand carosabilul e plin de nisip, eu personal nu am vazut ABS-ul sa intre. Repet, in conditii normale.
In al doilea rand, cand Doamne fereste e musai sa franezi, ca sa eviti un impact, etc, atunci, dupa parerea mea, esti la mila sistemului de franare (sa nu zic a masinii, ca e prea mult). El stie cand sau cum apeleaza la ABS si alte prescurtari de trei litere. Nu cred ca ai timp sa te gandesti cu ce forta sa apesi pedala, a.i. ABS-ul sa nu intre. Plus ca ar fi chiar o porcarie, fiind binestiut ca o masina fara ABS, in franare, nu poate sa schimbe directia de mers.
Deci? Nu vad logica si nici scopul.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 14 Oct 2010, 14:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Mai intra abs-ul si in oras chiar si pe asfalt uscat smile.gif
E un semafor la intersectia Mosilor cu Carol. Semaforul e pentru cei care vin de pe Mosilor (partea veche). Cum Calea Mosilor vine intr-un unghi destul de ascutit fata de Carol, iar verdele de pe Carol corespunde cu rosu la semaforul asta buclucas, unii soferi, in special din provincie, care nu conosc chestiunea si cred ca semaforul li se adreseaza, iti mai %$# o mama de frana de nu mai stii pe unde sa o scoti. biggrin.gif E, acolo mi-a intrat mie abs-ul de cateva ori...dar bine de tot, nu doar asa cat sa simt ca functioneaza.

This post has been edited by Dan73: 14 Oct 2010, 14:30


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 14 Oct 2010, 14:38
Post #9


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




mie, cu exceptia perioadelor de iarna cu gheata, zapada, moine etc. nu mi-a intrat niciodata neintentionat ... am abuzat de frana pe nisip, prundis fin tocmai ca sa ma asigur ca mai e valid
inseamna ca fac economie de ABS, nu? ca stiu sa franez cum vrea baietii aia dar fara sa vrea eu

eu cred ca sunt unii care chiar nu au ce face, care eventual cronometreaza in cat timp coboara un geam lateral si descopera ca gravitatia isi face treaba dat fiind ca geamul urca mai greu decat coboara si care eventual rup hartia igienica altfel decat pe linia punctata radmasa.gif

probabil le intra prea des ABS-ul ... dar asta e motiv de ingrijorare ca e o hiba undeva si te duci si-o tratezi nu incerci sa franezi la limita intrarii ABS-ului, nu?

This post has been edited by crisolro: 14 Oct 2010, 14:39


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabynew1
post 14 Oct 2010, 15:51
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 19 November 06
From: Bucharest




mi se mai intampla sa franez ... mai degraba sa reduc viteza pe o distanta radusa. pe masina fara abs "presiunea" care o aplic pe frana nu ar duce la blocarea roti, dar acum simt cum se activeaza abs, in special exact innainte se se opreasca masina total, cu toate ca nu am apasat brus, violent sau pana la podea.

nu ma derajeaza acest lucru dar am observat posturi de genu " am invatat sa franeze fara sa activez abs" si m-am gandit ca poate are o cauza speciala... gen "menajarea sistemului"

aparent nu este cazul.

This post has been edited by gabynew1: 14 Oct 2010, 15:52


--------------------
Renault Clio Symbol - B-07-YTH Fidji - 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 14 Oct 2010, 15:55
Post #11


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Mie cred ca mi s-a activat abs-ul de vreo 4-5 ori pana acum, intotdeauna cand am avut nevoie. Cel mai des iarna cand mi-a salvat pielea de cateva ori. Nu am patit niciodata sa se activeze cand nu am avut nevoie.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valikris2002
post 14 Oct 2010, 16:36
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 11 November 05
From: roman,neamt




unii s-au chinuit generatii intregi sa creeze aces sistem de siguranta, si altii au timp sa se gandeasca cum sa il evite, incredibil, insa fac cea mai mare prostie, sistemul e gandit sa reactioneze la forta cu care apesi tu pedala, in functie de asta el se pregateste pentru eventualele situatii de urgenta in care te ai afla tu, ori daca tu incerci sa il pacalesti nu mai are nici un sens sa il tii pe masina. Si in manualul masinii spune a nu se face dubla pedala, dozezi forta in functie de pericol. http://www.renault.ro/descopera-renault/si...r-siguranta.pdf asa poate inteleg multi cum pot exploata masina in folosul lor


--------------------
megan sedan manager 1.5 dci, 85 cp - - 26-10-2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 14 Oct 2010, 17:19
Post #13


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




ABS-ul il avem si noi de la mama natura. N-ati observat ca atunci cand coborati o panta cu gheata, ca sa nu alunecati si sa va puteti opri faceti pasi mici si nu blocati picioarele ca simtiti ca alunecati la vale? ABS-ul are rolul lui si de aia sunt toti constructorii obligati sa il bage in standard.
Era sa vad un accident zilele astea in care o tipa a trecut strada pe rosu fara sa se uite ca vine o masina. Era un Logan pick-up. Asta a pus o frana puternica, i s-au blocat rotile, a tras dreapta de volan si a avut loc ca masina a alunecat un pic spre dreapta ca altfel o lua pe proasta pe capota. Dupa ce a trecut de trecere, cum a ridicat piciorul de pe frana, masina a urmat calea rotilor viratoare.

This post has been edited by spy_oh_joy1389: 14 Oct 2010, 17:20


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 14 Oct 2010, 17:29
Post #14


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Este bun sistemul. Dar tocmai ce il face bun este si rau in acelasi timp. Adica sa lase soferul sa decida in franare brusca directia pe care sa evite impactul. In procent de aproape 100% orice sofer evita impactul frontal cu o masina oprita brusc, caine, cal, crocodil etc. luand stanga de volan, si nu dreapta. Asta inseamna iesire pe contrasens si poate fi de rau. de aceea unii constructori s-au gandit la asta gandind sisteme paralele de asistare la franare.
In plus, multi soferi care simt pulsatia in pedala vor incerca sa apese inca o data frana, marindu-se astfel distanta;
plus de asta, abs-ul mareste distanta de franare pe zapada, s.a.
Este intr-adevar util la camioane lungi, evita pierderea controlului acestora. La masini mici e doar un moft. Am vazut S Classe care se duc gramada pe gheata la franare, cu toate sistemele lor de protectie. smile.gif


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 14 Oct 2010, 17:55
Post #15


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




spy.. abs-ul functioneaza mult mai fin decat piciorul nostru.


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 14 Oct 2010, 19:57
Post #16


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




E acelasi principiu. Tin minte cand coboram scarile de langa cladirea Microchip sa ajung la rectorat si erau pline de gheata. Nu puteam sa imi opresc picioarele din prima. Trebuia sa fac cativa pasi.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 14 Oct 2010, 20:17
Post #17


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




e acelasi princpiu, dar aplicat mai eficient smile.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 14 Oct 2010, 20:21
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




daca tot va pricepeti cum functioneaza ABS-ul ....intrebare
aproximativ 20 -25 km/h pe placi de beton din alea fine si strat de mazga pe jos
frana puternica, niciun semn sa intre ABS, se blocheaza instantaneu toate 4 rotile (asta e presupunerea mea, pt ca simteam ca merg pe perna de aer, nu mai aveam niciun feeling de la sol) si masina se duce pur si simplu ca o sanie cu rotile blocate...de ce nu a intrat ABS ? sunt sigur ca nu a intrat, pt ca stiu cum e, nu era prima oara

This post has been edited by aqua: 14 Oct 2010, 20:24


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ipiq
post 14 Oct 2010, 20:31
Post #19


The transporter


Group: Members
Posts: 1.924
Joined: 17 December 06
From: RO




1.la viteza mica nu prea intra
2.poate e stricat la tine. smile.gif fa un test la viteza mai mare


--------------------
ex Renault Laguna 2 1.9dci
Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014
Cine nu face fata... face spate!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 14 Oct 2010, 20:40
Post #20


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




3. anvelope uzate / de vara pe timp de iarna, astfel rotile fiind total blocate si lipsa de aderenta abs-ul sesiza ca masina este "oprita", desi tu te duceai sanie. Daca ar fi avut o aderenta minima incepea sa caraie continuu pana la oprire.


1. nu cred ca nu intra la viteza mica... daca situatia cere foloseste abs-ul pana la oprire completa.

This post has been edited by rtBK: 14 Oct 2010, 20:41


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 14 Oct 2010, 20:55
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




bravo rtBK smile.gif, pct 3 era, respectiv computerul a concluzionat ca masina sta pe loc

nu era vb de cauciucuri care oricum erau ca si noi ci pur si simplu de suprafata foarte fina plus o pelicula subtire de apa si noroi, automat oricat de bune ar fi fost cauciucurile nu aveau de ce sa se agate

asta a fost demult de tot, am ramas foarte surprins si blocat in acelasi timp pt. ca tot asteptam sa intre ABS-ul si nu intelegeam ce se intampla, cea mai buna solutie era sa iau piciorul si sa reiau franarea dar mult mai lin fara sa blochez rotile....asta e, mai bine ca am aflat atunci cand nu era cazul de vreun accident

This post has been edited by aqua: 14 Oct 2010, 21:01


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 15 Oct 2010, 00:50
Post #22


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Pe suprafata alunecoasa te opresti mai repede fara ABS ! Acuma sa vina toti trolleri de pe forum sa ma contrazica...






































Normal ca te opresti mai repede fara ABS ...... in sant ! biggrin.gif


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 15 Oct 2010, 06:06
Post #23


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Mei, nu cred ca te opresti mai repede pe gheata facand pasi mici vs alunecare.
Inchipuie-ti ca alergi pe gheata si te lasi sa aluneci sau faci pasi mici, la limita aderentei. Mult mai repede te opresti prin alunecare. Eu am abs la masina, m-am dus sanie pe gheata o data, odata mi-a intrat pe ploaie de am intrat in intersectie la 60 la ora fara sa clipesc, asta iarna era sa intru in masina din fata pe zapada (ce e drept ca am putut vira) la 10 la ora. Pe mine ma ajuta ABS-ul, ma ajuta ca nu mai calc pedala tare de frica lui tongue.gif


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 15 Oct 2010, 06:44
Post #24


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(PhilipMorris @ 14 Oct 2010, 18:29)
In plus, multi soferi care simt pulsatia in pedala vor incerca sa apese inca o data frana, marindu-se astfel distanta;
*



corect! nu aveam habar ce e ala ABS cand am condus prima data o masina dotata cu asa ceva si mi s-a facut pielea gaina cand am simtit pedala tremurand si am auzit zgomotul ala nu prea placut - din fericire, nu am dat drumul la pedala biggrin.gif
asa ca, iarna trecuta, imediat dupa ce a saltat nevasta permisul si am prins o zona larga, alunecoasa dar sigura, am pus-o sa apese intentionat frana brusc si tare ca sa simta senzatia si sa se "acomodeze" cu ea: "da' urat mai face! am stricat ceva?"
banuiesc ca daca era nevoita sa faca asta in trafic, prima miscare era sa elibereze pedala, sa se uite in jos la pedala (posibil) etc.


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valikris2002
post 15 Oct 2010, 07:59
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 11 November 05
From: roman,neamt




au scos pulsatul in pedala la intrarea abs, la mine caraie el pe afara nu imi mai maseaza si pisiorul 04.gif


--------------------
megan sedan manager 1.5 dci, 85 cp - - 26-10-2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MirceaVio
post 15 Oct 2010, 08:42
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 15 October 08
From: Oradea




Nu stiu cum la altii nu se activeaza ABS-ul la viteze mici, pentru ca mie si la 10 la ora daca se blocheaza doar o roata din cele patru, fiind pe gheata, intra in functiune si-mi maseaza piciorul pedala.


--------------------
Renault Megane 1.6e Classic/Megane 2.2 1.6, 16v Dynamique - 1998 / 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 15 Oct 2010, 08:58
Post #27


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(crisolro @ 15 Oct 2010, 07:44)
ea: "da' urat mai face! am stricat ceva?"

*



mama a avut o reactie de genul: " Aoleu .. ne-a lovit din spate!" laugh.gif

mirceavio: au ei impresia ca nu functioneaza... o data mi s-a intamplat sa functioneze abs-ul pana la oprire completa. pe jos era mazga si desi aveam impresia ca mai am putin si opresc abs-ul caraia in continuare


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 15 Oct 2010, 09:13
Post #28


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




ABSul functioneaza pana la 7km/h. Ti s-a parut ca a functionat pana la oprire completa.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scanman78
post 15 Oct 2010, 09:21
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 July 09




Cum a mai spus cineva mai sus, ABS este conceput ca sa ne ajute sa pastram controlul directiei in timpul franarilor de urgenta, si nu sa reduca distanta de franre. Philip moris are dreptate aici. Problema sunt 'BLONDELE' de la volan care cand simt abs-ul in pedala dau drumul la frana si gata accidentul (vezi sotia) !!! Caci spune ea ca se strica ceva la roata. Problema pe care o vad eu, sunt la acei soferi care au circulat anterior pe masini fara abs.


--------------------
renault clio symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 15 Oct 2010, 09:35
Post #30


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(scanman78 @ 15 Oct 2010, 10:21)
Cum a mai spus cineva mai sus, ABS este conceput ca sa ne ajute sa pastram controlul directiei in timpul franarilor de urgenta, si nu sa reduca distanta de franre.
*




Nu zau ????? Eu cred ca le face pe ambele ...

&feature=related



--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 10:43
Dacia