Despre ABS si utilizare, de ce nu vrem sa se activeze abs ul?
![]() ![]() ![]() |
Despre ABS si utilizare, de ce nu vrem sa se activeze abs ul?
andurs |
![]()
Post
#31
|
||
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#32
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Exact asta era ideea.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
da voua chiar va intra absul.... eu franez doar cu frana de motor....si cred ca intra 1-2 dati pe iarna. bine pe mine ma tin si placutele fata minim 60000 km alea pe spate minim 90000
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Va contrazic si stiu ce vorbesc.
ABS-ul este creat in primul rand pentru a putea pastra controulul directiei in timpul franarii. Unul dintre efectele adverse insa este cel ca lungeste distanta de franare, in nici un caz nu o scurteaza, nici nu a fot creat pentru a scurta nimic. Nu imi veniti cu argumente luate din manuale sau carti tehnice ca nu o sa gasiti nicaieri scris asta. Ar fi si culmea. Dar cine a mers ceva kilometri si s-a intalnit cu situatii diverse de-a lungul timpului imi va da dreptate. Cu tot acest efect advers, ABS-ul este foarte util pentru ca te lasa sa eviti o posibila coliziune incercand manevre de evitare ( stg sau dr. ), dar daca tii piciorul pe pedala de frana si volanul drept ai maximum de sanse sa te infigi fix in cel pe care incerci sa-l eviti. Cand nu ai ABS si franezi la maximum, roata pierde aderenta si incepe sa patineze indiferent cum vei incerca manevre din volan. Pentru aceasta situatie a fost conceput ABS-ul. ABS-ul chiar daca iti lungeste distanta de franare iti ofera control, care este mult mai important decat distanta. This post has been edited by vallixx: 16 Oct 2010, 16:53 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
gedan |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
100% adevarat, bine punctat.
abs-ul creste distanta de franare! personal consider ca este necesar la o masina grea cu tractiune spate, dar la o masina pana in 1000kg cu tractiune fata mai putem discuta. eu zic ca pot controla destul de bine o masina usoara si fara abs. |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
aqua |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.251 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
in momentul in care ai blocat rotile nu mai controlezi nimic oricat ai vrea, ori astepti sa te opresti in ceva, ori reiei franarea mai lin, ori poti sa incerci sa faci pe ABS-ul, sa ridici si sa apesi repetat frana, ceea ce mi-e greu sa vad un rezultat bun din asta
a, daca pleci de la ideea ca tu niciodata nu o sa ajungi in situatia de mai sus, asta e altceva |
--------------------
ex. megane dci,
ex. Sportage GDI
2017 Sportage 2020 AWD T-GDI
|
|
Mrija |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
Eu zic sa te mai gandesti la faza cu abs
Abs scurteaza distanta de franare in conditiile in care rotile nu s-ar bloca. Mareste distanta de franare SI ofera control asupra directiei in conditii in care rotile s-ar bloca ( carosabil umed, ploaie, mazga, nisip, gheata, zapada, polei ) Watch and learn ![]() This post has been edited by Mrija: 16 Oct 2010, 23:34 |
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
vallixx |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mrija @ 16 Oct 2010, 23:00) ???WHAT??? Pai daca rotile nu s-ar bloca, atunci nu este o franare de urgente deci ABS-ul nu intra, ...despre ce vorbim aici? Esti intr-o mica-mare confuzie. QUOTE(Mrija @ 16 Oct 2010, 23:00) BINGO, este exact ce afirmam eu mai sus! 100% de acord. Daca vei reciti un pic mai atent postul meu iti vei da seama ca situatia pe care o prezint este o franare de urgenta, adica ti-a iesit ceva in fata asa ca bagi tot bocancul masura 38-44 in pedala de frana. In acest caz, fara ABS roata ti se va bloca ... Daca in aceeasi situatie ai ABS, o sa stai cu piciorul in pedala, o sa simti vibratiile in pedala si o sa vezi cum te duci fix obstacolul pe care incerci sa-l eviti. Multe acidente se intampla exact din cauza asta. Citim manuale tehince sau ne uitam la filme pe "iutub" si stam linistiti cu falsa impresie ca ABS-ul ne va scoate din cacao. Si nu numai ca nu ne scoate ci ne baga mai adanc. ABS-ul este extrem de eficient daca soferul incearca manevre de evitare, dar daca sta cu piciorul in pedala si volanul drept.....adio si un praz verde! Orice sistem de siguranta activa sau pasiva din lumea asta este foarte eficient daca este utilizat in scopul pentru care a fost proiectat, altfel poate fi ineficient sau chiar mai rau. This post has been edited by vallixx: 17 Oct 2010, 12:37 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
pcs |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Povestea ABS-ului nu vine din industria auto, ci din aviatie - primele sisteme au fost folosite pe avioane. E o simpla problema de fizica - prin frecare trebuie sa disipez o anumita energie cinetica. Cum frecarea dintre disc si placuta este evident mai mare decat cea intre cauciucul anvelopei si asfalt, rezulta ca voi disipa mai repede energia daca exista frecare intre disc si placuta de frana, lucru care nu se intampla cand roata este blocata. In concluzie, ABS - ul nu numai ca imi permite sa am controlul directiei, dar permite si o mai rapida disipare a a energiei cinetice.
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 400e
- HA308MV
05 Ambition/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#40
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Observ ca in prezentarea aia de la Bosch nimeni nu foloseste frana de motor
![]() |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Cica esp-ul actioneaza mai eficient in cazul in care nu se foloseste frana de motor. Asa am auzit si eu, nu dati cu pietre
![]() |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Mrija |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
Valixx daca ai impresia ca stau pe iutub si ma erijez in ceea ce vad in filmulet gresesti amarnic. Fac in medie pe an intre 70k si 85k km, stiu cu ce se papa ABS. Si inca ceva, instinctiv tragi de volan cand sesizezi ca este un obstacol pe drum ( nu-l poti evita sau il vezi prea tarziu )
|
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
vallixx |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu chair! Poate TU tragi instinctiv de volan cand ai un obstacol, ceea ce este foarte bine. Bravo!
Insa sunt si o gramada de alti soferi care instinctiv infig piciorul in frana si atat. In privinta "iutub-ului".....sau manualelor tehnice, la mine e simplu, 1+1=2 si atat. Cand mi s-a intamplat sa mai fiu obligat sa franez de urgenta si mi-a intrat ABS-ul vedeam clar cum ma duc fix in obstacolul aparut. Numai experienta m-a scos din problemele in care ABS-ul m-a bagat. La fel cum mersul niste ani buni cu Dacia 1310 m-a invatat sa franez chiar si de urgenta dar la limita aderentei si fara sa blochez rotile. Tu esti liber sa ai ce parere vrei tu, eu sunt liber sa am ce parere vreau eu. Tu te bazezi pe experienta ta, eu pe a mea...e ok, nu e nevoie sa fim neaparat de acord. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Mrija |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
|
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
marian-j |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Sa inteleg ca matale reusesti absolut intotdeauna sa-ti controlezi deprinderile primare?
|
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Mrija |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Veteran Group: Members Posts: 671 Joined: 4 June 07 From: Baia Mare ![]() |
La volan in primul rand e vorba de o viata, nu conteaza ca a mea sau a copilului care sta pe locul din spate in masina pe care daca n-o evit intru ca berbecu'. La volan intotdeauna
![]() ![]() This post has been edited by Mrija: 19 Oct 2010, 13:51 |
--------------------
Suzuki
Gsx 750 R
110 cai la 200kg
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th August 2025 - 14:48 |