Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Despre ABS si utilizare, de ce nu vrem sa se activeze abs ul?

andurs
post 15 Oct 2010, 09:48
Post #31


membru


Group: Members
Posts: 612
Joined: 27 October 07
From: Iasi




QUOTE(R19/16v @ 15 Oct 2010, 10:13)
ABSul functioneaza pana la 7km/h. Ti s-a parut ca a functionat pana la oprire completa.
*



Normal ca nu functioneaza pana la oprire completa, ca nu te-ai mai opri complet niciodata daca ar functiona. radmasa.gif Adica te-ai opri, dar din alte cauze, nu franare. Dar daca ai avea putina panta sigur nu te-ai mai opri pana la ceva obstacol biggrin.gif


--------------------
Renault Scenic 3 2014 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 15 Oct 2010, 09:52
Post #32


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Exact asta era ideea.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 15 Oct 2010, 10:46
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




da voua chiar va intra absul.... eu franez doar cu frana de motor....si cred ca intra 1-2 dati pe iarna. bine pe mine ma tin si placutele fata minim 60000 km alea pe spate minim 90000


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 16 Oct 2010, 16:52
Post #34


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Va contrazic si stiu ce vorbesc.
ABS-ul este creat in primul rand pentru a putea pastra controulul directiei in timpul franarii.
Unul dintre efectele adverse insa este cel ca lungeste distanta de franare, in nici un caz nu o scurteaza, nici nu a fot creat pentru a scurta nimic.

Nu imi veniti cu argumente luate din manuale sau carti tehnice ca nu o sa gasiti nicaieri scris asta. Ar fi si culmea. Dar cine a mers ceva kilometri si s-a intalnit cu situatii diverse de-a lungul timpului imi va da dreptate.

Cu tot acest efect advers, ABS-ul este foarte util pentru ca te lasa sa eviti o posibila coliziune incercand manevre de evitare ( stg sau dr. ), dar daca tii piciorul pe pedala de frana si volanul drept ai maximum de sanse sa te infigi fix in cel pe care incerci sa-l eviti.
Cand nu ai ABS si franezi la maximum, roata pierde aderenta si incepe sa patineze indiferent cum vei incerca manevre din volan. Pentru aceasta situatie a fost conceput ABS-ul.
ABS-ul chiar daca iti lungeste distanta de franare iti ofera control, care este mult mai important decat distanta.

This post has been edited by vallixx: 16 Oct 2010, 16:53


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 16 Oct 2010, 19:14
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




100% adevarat, bine punctat.
abs-ul creste distanta de franare! personal consider ca este necesar la o masina grea cu tractiune spate, dar la o masina pana in 1000kg cu tractiune fata mai putem discuta. eu zic ca pot controla destul de bine o masina usoara si fara abs.


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aqua
post 16 Oct 2010, 19:39
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.251
Joined: 24 February 05
From: Bucuresti




in momentul in care ai blocat rotile nu mai controlezi nimic oricat ai vrea, ori astepti sa te opresti in ceva, ori reiei franarea mai lin, ori poti sa incerci sa faci pe ABS-ul, sa ridici si sa apesi repetat frana, ceea ce mi-e greu sa vad un rezultat bun din asta
a, daca pleci de la ideea ca tu niciodata nu o sa ajungi in situatia de mai sus, asta e altceva


--------------------
ex. megane dci, ex. Sportage GDI 2017
Sportage 2020 AWD T-GDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 16 Oct 2010, 23:00
Post #37


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Eu zic sa te mai gandesti la faza cu abs
Abs scurteaza distanta de franare in conditiile in care rotile nu s-ar bloca. Mareste distanta de franare SI ofera control asupra directiei in conditii in care rotile s-ar bloca ( carosabil umed, ploaie, mazga, nisip, gheata, zapada, polei )


&feature=related
Watch and learn biggrin.gif

This post has been edited by Mrija: 16 Oct 2010, 23:34


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 17 Oct 2010, 12:25
Post #38


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(Mrija @ 16 Oct 2010, 23:00)
Abs scurteaza distanta de franare in conditiile in care rotile nu s-ar bloca.
*


???WHAT???
Pai daca rotile nu s-ar bloca, atunci nu este o franare de urgente deci ABS-ul nu intra, ...despre ce vorbim aici?
Esti intr-o mica-mare confuzie.

QUOTE(Mrija @ 16 Oct 2010, 23:00)
Mareste distanta de franare SI ofera control asupra directiei in conditii in care rotile s-ar bloca
*


BINGO, este exact ce afirmam eu mai sus!
100% de acord.


Daca vei reciti un pic mai atent postul meu iti vei da seama ca situatia pe care o prezint este o franare de urgenta, adica ti-a iesit ceva in fata asa ca bagi tot bocancul masura 38-44 in pedala de frana. In acest caz, fara ABS roata ti se va bloca ...
Daca in aceeasi situatie ai ABS, o sa stai cu piciorul in pedala, o sa simti vibratiile in pedala si o sa vezi cum te duci fix obstacolul pe care incerci sa-l eviti.

Multe acidente se intampla exact din cauza asta. Citim manuale tehince sau ne uitam la filme pe "iutub" si stam linistiti cu falsa impresie ca ABS-ul ne va scoate din cacao. Si nu numai ca nu ne scoate ci ne baga mai adanc.
ABS-ul este extrem de eficient daca soferul incearca manevre de evitare, dar daca sta cu piciorul in pedala si volanul drept.....adio si un praz verde!

Orice sistem de siguranta activa sau pasiva din lumea asta este foarte eficient daca este utilizat in scopul pentru care a fost proiectat, altfel poate fi ineficient sau chiar mai rau.

This post has been edited by vallixx: 17 Oct 2010, 12:37


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcs
post 17 Oct 2010, 14:32
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 8 November 08
From: Bethoncourt, FR




Povestea ABS-ului nu vine din industria auto, ci din aviatie - primele sisteme au fost folosite pe avioane. E o simpla problema de fizica - prin frecare trebuie sa disipez o anumita energie cinetica. Cum frecarea dintre disc si placuta este evident mai mare decat cea intre cauciucul anvelopei si asfalt, rezulta ca voi disipa mai repede energia daca exista frecare intre disc si placuta de frana, lucru care nu se intampla cand roata este blocata. In concluzie, ABS - ul nu numai ca imi permite sa am controlul directiei, dar permite si o mai rapida disipare a a energiei cinetice.


--------------------
Dacia/Renault/MB Logan1.6/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 400e - HA308MV 05 Ambition/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 17 Oct 2010, 20:27
Post #40


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Observ ca in prezentarea aia de la Bosch nimeni nu foloseste frana de motor blink.gif .


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 17 Oct 2010, 20:38
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Cica esp-ul actioneaza mai eficient in cazul in care nu se foloseste frana de motor. Asa am auzit si eu, nu dati cu pietre biggrin.gif


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 17 Oct 2010, 20:58
Post #42


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Valixx daca ai impresia ca stau pe iutub si ma erijez in ceea ce vad in filmulet gresesti amarnic. Fac in medie pe an intre 70k si 85k km, stiu cu ce se papa ABS. Si inca ceva, instinctiv tragi de volan cand sesizezi ca este un obstacol pe drum ( nu-l poti evita sau il vezi prea tarziu )


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 18 Oct 2010, 17:37
Post #43


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Nu chair! Poate TU tragi instinctiv de volan cand ai un obstacol, ceea ce este foarte bine. Bravo!
Insa sunt si o gramada de alti soferi care instinctiv infig piciorul in frana si atat.

In privinta "iutub-ului".....sau manualelor tehnice, la mine e simplu, 1+1=2 si atat.
Cand mi s-a intamplat sa mai fiu obligat sa franez de urgenta si mi-a intrat ABS-ul vedeam clar cum ma duc fix in obstacolul aparut. Numai experienta m-a scos din problemele in care ABS-ul m-a bagat.
La fel cum mersul niste ani buni cu Dacia 1310 m-a invatat sa franez chiar si de urgenta dar la limita aderentei si fara sa blochez rotile.

Tu esti liber sa ai ce parere vrei tu, eu sunt liber sa am ce parere vreau eu.
Tu te bazezi pe experienta ta, eu pe a mea...e ok, nu e nevoie sa fim neaparat de acord.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 18 Oct 2010, 22:48
Post #44


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




QUOTE(vallixx @ 18 Oct 2010, 17:37)

Insa sunt si o gramada de alti soferi care instinctiv infig piciorul in frana si atat.

*



Aia nu merita sa detina permis sleep.gif


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 18 Oct 2010, 22:58
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Sa inteleg ca matale reusesti absolut intotdeauna sa-ti controlezi deprinderile primare?


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 19 Oct 2010, 13:51
Post #46


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




La volan in primul rand e vorba de o viata, nu conteaza ca a mea sau a copilului care sta pe locul din spate in masina pe care daca n-o evit intru ca berbecu'. La volan intotdeauna wink.gif se zice ca din 500 de decizii in timpul condusului, 1 e eronata. Sper sa nu ajung ca acea decizie sa ma propulseze in masina din fata smile.gif

This post has been edited by Mrija: 19 Oct 2010, 13:51


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 14:48
Dacia