Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Parametrii Suspensie, amortizare, ruliu, uzura

wrs
post 23 Aug 2006, 10:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 January 06




Dupa ce am terminat rodajul si am inceput sa merg mai tare am sesizat o instabilitate mare a masinii in drum drept . La orice adiere de vant sau o denivelare foatre mica masina se balangane.

Am facut urmatoarele test :

1. Am apasat pe portbagaj si am dat drumul.

Rezultat: masina s-a ridicat un pic peste linia normala si apoi a revenit la normal fara alte oscilatii.

2.Am impins dinspre stopul stanga spate catre dreapta si am dat drumul.

Rezultat: masina a inceput sa oscileze stanga dreapta de mai multe ori pana s-a stabizat Primele 3 oscilatii au fost comparabile cu prima ca intensitate si abia apoi au scazut pana s-a stabilizat.

3. M-am asezat pe scaunul soferului si m-am miscat rapid stanga-dreapta rapid si apoi m-am oprit.
Rezultat: masina a balansat odata cu mine, s-a oprit balansul in partea din fata a masinii iar pe spate a continuat sa balanseze stanga dreaptaputernic inca de 2-3 ori.

Aveti idee care poate fi problema acestui balans lateral.

Am intrebat telefonic la un service renault si mi-au spus sa fac un test de amortizoare, dar nu sunt convins ca aceasta ar putea fi problema deoarece pe directia de lucru a amortizoarelor nu am sesizat oscilatii.

Apropo, am vazut pe forum rezultate ale testelor de amortizoare date in procente.
Stie cineva sa explice cum se obtin acele procente (ce se testeaza efectiv si cum se calculeaza) ?
Multumesc!


--------------------
renault symbol 1.5dCi 80cp fidji, 01/2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 23 Aug 2006, 11:29
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Eu cred ca suspensia nu are nimic. Pur si simplu masinuta e "inalta" si de asta face asa ... cel mai "haios" este cand stai intr-un rand sau ceva si pe partea cealalta trec camioane in viteza ... smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wrs
post 24 Aug 2006, 12:43
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 January 06




Inteleg ce zici dar asta inseamna ca la o masina de teren care are garda mult mai inalta decat clio ar trebui sa fie si mai mare balansul..... . Si nu e asa.


--------------------
renault symbol 1.5dCi 80cp fidji, 01/2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 24 Aug 2006, 13:56
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




Balansul lateral poate fi dat si de balonul cauciucului- daca de aici provine, e absolut normal. Nu ar strica sa verifici si presiunea din pneuri.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raszvan
post 25 Aug 2006, 22:35
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 2 September 05




si mie imi este frica sa depasesc 90-100 cand bate vantul mai tare.


--------------------
ex clio symbol 1.5 dci 2005
megan dci, 2003.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wrs
post 29 Sep 2006, 14:11
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 10 January 06




@wrs

Am facut azi acelasi test (ca cel de mai sus) cu un Symbol 1.5 dci 80cp Phase4 in paralel cu al meu si nici urma de problema de balans la phase 4, pe cand la mine(phase3) balansa ingrozitor de tare.

Stie cineva daca la phase4 s-au facut modificari la suspensie?


--------------------
renault symbol 1.5dCi 80cp fidji, 01/2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ge0rge
post 29 Sep 2006, 21:36
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 23 February 06




@raszvan

Daca ar fi dupa mine as schimba si maine masina doar din cauza asta
Nu imi place deloc sentimentul de nesiguranta care il confera aceste suspensii
Se poate face ceva in acest sens?


--------------------
EX Clio Symbol 1.4 Astra H Enjoy+ 1.6 115Hp 2007
Buy Date: 10.04.2006
Sell Date: 19.02.2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutmar
post 18 Mar 2007, 20:40
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 9 July 06




Poate careva sa imi explice mai clar ce se vede in imaginile atasate?

E un test de suspensii facut la augsburg. In fisa de service a mentionat ca amortizor dreapta slabit.

Am facut acest test deoarece ma bate gandu sa schimb amortizoarele fata +flansa si rulment. Am niste zgomote suparatoare pe fata pe piatra cubica, sau asfalt mai denivelat (asfaltul cutat de la semafoare de exemplu). Bucsele de la piatra sabilizato schimbate, pivotii nu bat.



Attached thumbnail(s)
scan0007.jpg ( Size: 55.02k ) Number of downloads: 886
scan0008.jpg ( Size: 66.46k ) Number of downloads: 917


--------------------
Renault Clio IV 2014 Expression 0,9 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikipet
post 18 Mar 2007, 21:10
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 156
Joined: 22 November 06




oameni buni,clio nu este o masina de viteze mari combinata cu stabilitate si aceasta din cauza greutatii reduse combinate cu garda inalta si suspensii relativ moi si de comfort,dar in aceasta ordine de idei are si niste avantaje care pe mine ma incanta mai mult decat sa fac slalom la 160 pe ora:nu ma zgaltaie gropile deloc fata de o nemteasca(am avut un golf 2 si scutura de am facut hernie de disc)si a doua cand ies de pe sosea mai ales in concedii la munte se intampla ,nu ma simt ca un handicapat. iar de diferenta intre phase 3 si 4 la suspesii sunt absolut la fel am si eu si tatameu a lui e 3 si mi se pare parca mai stabila dar sunt numa autosugestii i'm sure


--------------------
RENAULT CLIO SYMBOL 1.5DCI-60KW DEC.2006,DYNAMIQUE,NOIR NACRE 676,climatronic
INVATA SA FOLOSESTI CORECT MASINA !
23.01.2007 : 6 KM
02.02.2011 : 57150 KM
NO ENGINE OR CAR PROBL.!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorindumitru
post 19 Mar 2007, 08:48
Post #10


sofer potolit in trafic


Group: Members
Posts: 106
Joined: 20 April 06




@ionutmar

Stai ca nu mai inteleg nimic? Adica e slabit pe dreapta si rezultatul e ca pe stanga spate e mai slab procentajul? wacko.gif Pai cum vine asta? E adevarat ca dreapta fata a oscilat mai lung decat pe stanga, dar la procente pare ok. Iar pe stanga spate se vede clar ca e mai amplu balansul decat pe dreapta spate...
Esti sigur ca pe dreapta trebuie schimbat?

This post has been edited by cmandrei: 19 Mar 2007, 09:56


--------------------
Dacia Sandero Stepway - 0.9TCe Easy-R 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html

Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI
https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 19 Mar 2007, 09:07
Post #11


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Amortizorul tau de pe stanga spate este aproape de limita inferioara de acceptabilitate (la ITP nu se admite sub 40% eficacitate)

Oricum ar trebui inlocuite ca este prea mare diferenta de eficacitate intre ele.... si de aici instabilitatea de care vorbesti tu..
Vezi ca inlocuirea se face neaparat in pereche...

Eu le schimb cand scad sub 60% eficacitate...dar fiecare face cum crede..

This post has been edited by cj98czh: 19 Mar 2007, 09:09


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 19 Mar 2007, 09:37
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Si eu am remarcat asta dar nu mi se pare exagerat sau suparator.Am Phase 4 cu anvelope GT2 si cred ca asta e problema , flancuri f moi la anvelope.
Cel mai amuzant e la spalatorie cand incepe sa se miste de la presiunea jetului de apa, ala dispersat asa cum e. Prima data am crezut ca am halucinatii, dar acum m-am obisnuit.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutmar
post 19 Mar 2007, 10:36
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 9 July 06




multumesc de raspunsuri.

cum am zis, in fisa de iesire din serv au scris ca amortiz dreapta fata slabit.
Zgomotul de care ziceam banuiesc ca este de la rulmetul/flansa de la amortizor. Insa nu e o operatie asa simpla, ci presupune demontarea amortizorului. Am vrut sa vad daca se impune si schimbarea lor.

E o operatie cam costisitoare, cam 700-800 RON, asta fara sa schimb si arcurile (+500RON) pe fata. blink.gif

Amortizoarele spate au flanse si rulment?


--------------------
Renault Clio IV 2014 Expression 0,9 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 19 Mar 2007, 11:06
Post #14


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Flansele si rulmentii folosesc pt. a vira stanga dreapta, cum spatele nu vireaza nu exista...

Deci inca odata....din poza pusa de tine...amortizoarele pe fata sunt ok, au aceeasi eficacitate, la tine problema este pe spate si mai bine zis pe stanga spate...

Nu am inteles de cand este obligatoriu sa schimbi arcurile cand schimbi amortizoarele????
Amortizoare la 700-800 RON??? Poate toate 4....eu zic sa dai o tura si pe la magazinele de piese auto sa vezi niste preturi si te vei mira...

This post has been edited by cj98czh: 19 Mar 2007, 11:09


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutmar
post 19 Mar 2007, 12:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 9 July 06




sa detaliez.
- amortizor sachs 180 RON x 2
- flansa + rulment 150-200 RON x 2
- manopera 180 RON
prima strigare = 940 RON (asta fara arcuri) la augsburg.

arcuri cam 150-200 E perechea, sper ca mai tin.

din date vad si eu o problema pe spate, insa ce ma deranjeaza in prumu rand e zgomotul pe fata. Oricum o sa verific si alte elemente inainte sa incep cu amortizoarele

This post has been edited by ionutmar: 19 Mar 2007, 13:10


--------------------
Renault Clio IV 2014 Expression 0,9 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michael38
post 19 Mar 2007, 21:21
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 19 December 05




Acelasi lucru se aude si la masina mea.Un cloncanit pe partea stinga fata(sofer).Lucrul cel m-ai intereant este ca incepe sa se auda m-ai ales cind este cald afara s-au dupa o distanta m-ai marisoara(50km) cind vremea este m-ai racoroasa smile.gif ,vorbesc serios.Eu am dat jos amortizorul si cu ocazia asta am verificar si rulmentul /flansa amortizor si nu au nimic.Nici la tine Ionut nu cred sa fie astea.Cel m-ai probabil este amortizorul chiar daca la teste arata bun(zic eu)si urmeaza sa-l schimb,adica sa le schimb cu ocazia asta pe amindoua wink.gif
Ionut daca ai o presa pt.amortizoare de Dacie cu un pic de modificare se potriveste si la Clio.Nu e chiar asa mare filozofie sa ti le schimbi chiar tu.CE USOR FAC UNII BANI LA GREU-180RON????? blink.gif


--------------------
Renault Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 2015
Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 4×4 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michael38
post 19 Mar 2007, 21:23
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 19 December 05




Apropo,care amortizoare sint m-ai bune:Sachs s-au Boge??


--------------------
Renault Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 2015
Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 4×4 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutmar
post 19 Mar 2007, 23:48
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 9 July 06




Sachs si Boge fac parte din acelasi grup: ZF Trading , alturi de Lemförder si ZF Parts.

E de vazut diferenta de pret intre ele. EU inclin spre Sachs totusi.

http://www.zf-trading.de/owx_4_29747_2_0_0...0000000.html?a=

Zici ca ai demontat singur amortizoru? Deci nu e asa complicat?


--------------------
Renault Clio IV 2014 Expression 0,9 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michael38
post 20 Mar 2007, 00:14
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 19 December 05




Nu este complicat,trebuie doar atentie mare in momentul comprimari si decomprimari arcului.
Cum se posteaza aici o adresa?De ex.cum ai postat tu cea de m-ai sus.
Pe forumul de la Clio Franta,explica si arata cu poze ce si cum.


--------------------
Renault Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 2015
Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 4×4 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutmar
post 20 Mar 2007, 08:12
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 9 July 06




copy paste adresa.

si eu sunt adeptul ca ceea ce pot faca sa nu mai merg la service, insa toti vanzatorii de piese nu iti acorda garantie decat daca piesa a fost montata intr-un service autorizat RAR. La consumabile(filtre, placute, etc) merge asa insa la altele (amortizore...) e pe riscu nostru.


--------------------
Renault Clio IV 2014 Expression 0,9 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 20 Mar 2007, 08:24
Post #21


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Apropo de batai....bucsile de la bara stabilizatoare le-ai verificat?

Cand sunt duse suna exact ca si un amortizor dus....merita sa le verifici alea sunt muuult mai ieftine...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Donkey
post 20 Mar 2007, 08:39
Post #22


crash avoider ;)


Group: Members
Posts: 68
Joined: 4 February 07
From: Ploiesti




asa ca o chestie separata as spune si eu ceva ...
mie unu' imi place sa merg cu viteza maricica si nimic nu se compara cu atunci cand ii dai calumea si trece tirul pe partea cealalta ... personal - imi ofera "adrenaline rush" ... si asta din fabrica wink.gif

toate cele bune!


--------------------
Renault Captur 1.5 Dci 2014, 90CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutmar
post 20 Mar 2007, 12:29
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 9 July 06




cj98czh@ la bara stabilizatoare m-am gandit prima data, fapt pentru care le-am si schimbat, erau cam uzate, insa zgomotul nu a disparul.

Pivotii sunt ok.
Bucsele de la bascule nu stiu daca sunt ok. Asa ca am contunuat cercetarile facand testul de amortizoare. Din rezultate se vede ca sunt la limita acceptabila (3 din ele doar).


--------------------
Renault Clio IV 2014 Expression 0,9 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 17 Jun 2007, 19:20
Post #24


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




la dci, cand apas pe portbagaj, se aude un fasait de la amortizoare (la amandoua).
la benzinar nu face nici un zgomot. ce sa fie fasaitul ala? e normal?


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 27 Jun 2007, 13:55
Post #25


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




so....
se aude si-n mers fasul asta. la denivelari cand am geamul deschis se aude cate-un fas scurt. fas-fas-fas. la orice denivelare.
amortizoarele spate. pe fata e totul ok.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutmar
post 27 Jun 2007, 15:15
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 9 July 06




si eu am auzit la anumite masini asta, si ma gandeam ca or avea amortizoare pe gaz.


--------------------
Renault Clio IV 2014 Expression 0,9 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 27 Jun 2007, 17:27
Post #27


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




dry.gif
pai si la benzinar de ce nu fasaie? n-are tot pa gaz?


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiPavel
post 30 Jun 2007, 11:13
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 10 December 05




Eu am rezolvat problema cu amortizoarele si cu balansul la masina. Am modificat toata suspensia anu trecut. Am luat de la Augsburg amortizoare sach pe gaz mai rigide usor sportive si am motificat si arcurile montand unele foarte rigide si usor mai joase coborand si garda la sol usor ( ceea ce nu e prea recomandat pe drumurile noastre ca se intampla sa mai ating cate ceva ). Masina e foarte rigida dar e foarte stabila simtindu-se foarte mult efectul mai ales in curbe luate la viteze mai mari. Insa daca vreti comfort, va sfatuiesc sa ramaneti pe amortizoare si arcuri originale pt ca pot spune ca zgaltaielile sunt de clasa I.
Un avantaj este ca arcurile fiind foarte tari fac fata mai bine la denivelarile romanesti.


--------------------
Renault Laguna II 2001 1.9 dci
Ex: Renaul Laguna 1.9 dci
2xRenault Clio Bicorp 1.5 dci
BMW X5 E53 3.0d
BMW E90 320d
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coc_de
post 8 Jul 2007, 22:25
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 June 07




Am si eu un Clio bicorp din 2001 cumparat de dincolo si face exact aceeasi problema cu balansul la viteze de peste 80 km/h , am inteles din topicurile de mai sus ca masina are o suspensie mai moale ca una ca alta, adevarul e ca e o problema pt ca am shimbat amortizoarele fata+flanse si rulmenti iar spatele e ok dpdv al amortizoarelor si face exact la fel, ideea e ca nici macar nu se poate atinge de ex. viteza de 150 km/h caci nici 15 benizi nu au sa mai ajunga, si asta din cauza balansului. Am inteles din spusele mecanicilor (ce-i drept nu cei de la Renault) ca puntea spate are niste bucsi din cauza carora poate aparea acest fenomen. Maine o sa merg la reprezentanta si o sa revin cu concluziile.


--------------------
Renault Clio 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustinel64
post 9 Jul 2007, 13:55
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 5 February 07
From: la mal de mare




Va rog cine stie sa-mi spuna si mie la ce spune-ti voi ,,flanse'' . Am vazut ca sunt piese care se schimba destul de des. Mii de multumiri si o zi buna!


--------------------
renault laguna 3 - ct 64 ela 2013 facelift gris platine 1,5 dci 110cp
renault clio symbol phase 4 1,4 8v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th August 2025 - 04:08
Dacia