Soferi, atentie la motociclisti!, de ce trebuie sa cascam ochii in trafic
![]() ![]() ![]() |
Soferi, atentie la motociclisti!, de ce trebuie sa cascam ochii in trafic
crisolro |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|||
buzasparta |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.263 Joined: 25 August 07 From: Judetul Romanica ![]() |
ieri am avut ceva treaba pe la dedeman si bricostore la braila.si pe cand mergeam eu spre iesirea din braila vine un bou cu o tuta calare pe o motocioacla.partea proasta este ca erai fix in fata mea pe mijlocul benzii dar veneau pe contrasens.daca nu eram cu sotia si cu meganu ci eram singur si cu dacia din 78 a lu' socrumeu ma propteam bine in volan, mai strangeam centura si ii buseam.asa am fost nevoit sa ma inghesui in banda 1 impreuna cu un turismul care circula pe acea banda.
|
--------------------
renault
megane sedan 1.6 110cp
- GL06cxx
2007 expression President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94 |
|
Tamango |
![]()
Post
#33
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
* Un Logan și o motocicletă s–au ciocnit, iar impactul a fost atât de puternic, încât mașina s–a întors cu roțile în sus * Șoferul motocicletei, în vârstă de doar 23 de ani, a murit la spital *
http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate/up...mare-51903.html Doamne, cata viteza sa ai ca sa rastorni un Logan cu rotile in sus ? "conducătorul autoturismului marca Logan nu se asigură la punerea în mișcare de pe loc" deci avea viteza max 10 km/h |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
Hack |
![]()
Post
#34
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Nu-mi prea vine sa cred ca Loganul s-a rasturnat asa usor, o fi lovit si stalpul ala?
![]() L.E: La cum e lovita masina pare ca ar fi incercat sa intoarca si a venit ala cu motorul si s-a bagat in el, altfel nu-mi explic ce s-a intamplat acolo... This post has been edited by Hack: 9 Jun 2010, 12:19 |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
wolfin |
![]()
Post
#35
|
![]() Haha Group: Members Posts: 9.027 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dack @ 9 May 2010, 08:05) ILa modul serios, va rog sa raspundeti la aceasta simpla intrebare: - de cate ori IN VIATA ati vazut un motociclist circuland regulamentar (pe mijlocul benzii, respectand limitele de viteza, semnalizand schimbarile de benzi, depasind doar prin stanga, etc)? De multe ori......in Irlanda. Pana si biciclistii asteapta in coloana la semafor (daca nu exista banda rezervata ) la noi ![]() This post has been edited by wolfin: 11 Jun 2010, 16:10 |
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
QUOTE(wolfin @ 11 Jun 2010, 16:09) De multe ori......in Irlanda. Pana si biciclistii asteapta in coloana la semafor (daca nu exista banda rezervata ) la noi ![]() Pai da, ca motociclistii care merg regulamentar nu sar in ochi si nu sunt retinuti. Raman intipariti in memorie doar cei care ii dau cu minim 100 prin oras crosetand printre masini. |
--------------------
-
-
-
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#37
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Ba ii tii minte. De 2 ori pe 13 septembrie mi s-a intamplat sa vina un tip printre masini la semafor, trece numai daca e loc, si cand ajunge in capat multumeste. La verde nu ii da bice, nu merge la 50 in viteza I si nu face depasiri prostesti. Parca sa fie un BMW
|
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Poate ca tu mai retii si astfel de situatii, dar cred ca esti de acord cu mine ca in majoritatea cazurilor lumea retine exemplele mai putin fericite.
In general, motociclistii care conduc BMW sunt mult mai cumpatati decat cei care conduc SS. Ma rog, ideea e ca toata lumea sa se asigure si sa respecte regulile de circulatie, chiar daca este pe o bicicleta, motocicleta, intr-un autoturism sau intr-un camion. This post has been edited by tiberiu.anghel: 11 Jun 2010, 18:42 |
--------------------
-
-
-
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#39
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
o data ma intorceam de la aeroport, iar dupa arcul de triumf, inainte sa intru pe calea victoriei, pe bulevardul cu scoala nr1 si muzeul taranului roman, un barbat si o femeie, fiecare cu motocicleta lui mergeau frumos pe prima banda cu viteza legala si aveau motociclete sport, deci puteau sa faca galagie si slalom.
de cat timp conduc eu, am vazut mai multi motociclisti nebuni decat politicosi si ordonati. acum s-au inmultit drastic si astia pe scutere care nici nu stiu legislatie. |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
E problema mare cu scuterele si e problema mare fiindca nu se aplica legislatia din pacate, ca peste tot in Romania dealtfel. Daca s-ar aplica ar dispare 3 sferturi din scuterele din Bucuresti.
Ca sa nu mai zic cum e in sate, comune, unde toti merg fara carnet sau curs de legislatie pe scutere furate din Italia. |
--------------------
-
-
-
|
|
tzavalau |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 9 February 08 From: Petrosani ![]() |
Sa ma "bag si eu in seama".....: pe mine m-au invatat bunicii (ca m-au crescut ,saracii, pina pe la 5-6 ani) un lucru de bun simt elementar! invata sa respecti pentru a fi respectat!!!!
si in cazul de fata ,motociclisti versus automobilisti, se aplica la ambele categorii multumesc |
--------------------
KGM
Korando
- HD 55 BXL
1.5Tgdi Black/2024 /C300 Cugetare: "Românul e un fel de om care se supără dacă nu îl inviți, și dacă îl inviți nu vine".
Sursa: "Moftul Român",10 iunie 1901 |
|
rtBK |
![]()
Post
#42
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
eu am retinut un motociclist care mergea chiar calm prin regie... dupa fiecare gagica aparuta in drum intorcea capu de 1000 de ori si o data chiar era sa pice de pe motor ( vazuse 2 gagici una langa alta ). Ele intorceau capul, el era fericit...dar nu realiza ca defapt zgomotul produs de toba lui de 2 bani provoca disconfort maxim si vrand nevrand te uiti sa vezi cine e desteptul.
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Pai astia sunt motociclistii care merg doar pe langa terase sau cluburi, cu casca pusa pe cap ca o palarie sau fara casca si cu motorul in 14000 ture. Defapt nu prea sunt motociclisti, mai degraba cocalari.
|
--------------------
-
-
-
|
|
gAnY |
![]() ![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 6 February 10 From: Paris ![]() |
Traiesc in Paris, motociclistii trec prin stânga mea, prin dreapta mea, prin toate partile. Fac foarte mare atentie la ei, tot timpu ma uit in oglinzi stânga, dreapta, dar daca mii se va intâmpla sa imi ia vreunu oglinda dau peste el
![]() Oricum, fata de .Ro, aici e o cultura diferita, gen, sunt 2 benzi, si tot timpu se conduce cu un spatiu foarte mare intre masini, sa treaca motociclistii . This post has been edited by gAnY: 16 Jun 2010, 00:10 |
--------------------
Renault
Laguna III 2.0 dCI 180 GT 4Control
2008 Renault Laguna II 1.9 dCI 120
|
|
Tamango |
![]()
Post
#45
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Mare atentie: motociclist incepator, motor puternic, scoli de soferi care te invata doar sa mergi printre jaloane, trafic periculos, experienta zero. Parerea mea: motociclist de fitze pe super-sport (Honda CBR 600RR) probabil sa se dea "p'o roata" ca sa impresioneze gagicile. Pacat, condoleante etc:
http://stirileprotv.ro/stiri/social/tribut...tociclisti.html |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
adip |
![]()
Post
#46
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 03:14) Parerea mea: motociclist de fitze pe super-sport (Honda CBR 600RR) probabil sa se dea "p'o roata" ca sa impresioneze gagicile. Pacat, condoleante etc: Domnu' Tamango, parerea dumitale poti sa ti-o bagi linistit pe unde nu intra lumina, e egala cu zero. Nu ma pot abtine cand vad cata rautate mocneste in unii care se cred justitiarii soselelor si sfinti in ale condusului. Unde ai citit dumneata ca ala despre care se vorbeste in articol era motociclist "de fitze" si ca s-a dat pe o roata? Sau ca si-a luat-o ca sa se dea pe o roata? Din ce am citit eu acolo a murit din cauza lipsei de experienta, s-a dezechilibrat in curba fiindca a franat aiurea si a ajuns pe contrasens sub o masina. Ca sa franezi aiurea, orice vehicul ai conduce, nu e neaparat necesar sa ai viteza mare, trebuie doar sa judeci gresit o situatie de trafic si gata beleaua. Cum poti spune asa ceva despre un om cand nici macar nu l-ai cunoscut si nici macar nu ai informatii ca ar fi fost vorba de viteza si fitze?http://stirileprotv.ro/stiri/social/tribut...tociclisti.html Cat de greu e sa ne abtinem de la comentarii malitioase, macar atunci cand nu e cazul? Hai totusi ca, inainte de a da pe gura prostii, sa mai stam macar 2-3 minute si sa gandim problema mai bine. Un singur lucru iti zic: sa-ti ajute Dumnezeu sa nu ai parte de copii cu pasiunea motocicletelor sau a masinilor cu multi cai sub capota. Si pentru cultura ta generala: nu sunt motociclist si nu voi fi niciodata, dar stiu doua persoane care dupa ce si-au luat carnetul de motociclist si-au cumparat CBR600 si nu au nici o treaba cu fitzele pe sosea. Merg civilizat, ii dau talpa unde pot, chestii de-astea. This post has been edited by adip: 21 Jul 2010, 02:43 |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Tamango |
![]()
Post
#47
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu ma intereseaza daca parerea mea este agreata sau nu. Este parerea mea si atat. Putin imi pasa daca sunteti de acord cu ea sau nu. Domnu' adip, vad ca sunteti din Canada si acolo sunt alte legi probabil, spre informarea d-voastra generala, Codul Rutier din Romania spune asa:
Art.54: (2) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25 kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament. Si acum comentariile: 1.Nu cred ca daca avea 50km/h cat e legal murea. Asta e discutabil, nu se poate demonstra etc. Daca era un om cu capul pe umeri, mergea legal. 2.Nu cred ca daca avea un motor mai mic, pretabil pentru inceptori, murea. Sa incepi direct pe super-sport mi se pare o tampenie la fel de mare ca posesorul. Multor motociclisti le este rusine sa se suie pe motoare mici sau chiar pe scutere. De ce oare ? Nu mai "dau bine" la terasa probabil. Cand ii intrebi de capacitatea cilindrica iti raspund de sus: "miar, frate, prinde 260" 3.Am inteles ca iesise cu un grup de prieteni motociclisti. Scuze dar aceia nu-i pot numi "prieteni", motociclisti nici atat. Cand stii ca ai un incepator in grup nu forjezi si nu il pui sa faca prostii. De ce nu l-au temperat ? Cum l-au protejat ? Ce sfaturi i-au dat ? "Da-i blana frate si pune genunchiu' jos ca e cool" ? Din punctul meu de vedere, ei poarta o mare parte din raspundere. Tot ei l-au sfatuit sa-si ia motor puternic ? De ce ? Sunt doar speculatii care reies din prezentarea sumara a faptelor si din ce am citit pe net. Daca este altfel in realitate, mea culpa, mi-am facut o parere gresita etc. si nu cred ca poti sa-mi dai in cap pentru asta. Si tot ca fapt divers am categoria A de 4 ani si daca fata mea va dori sa se suie pe motocicleta voi sti ce s-o sfatuiesc. Si eu am inceput pe 650 si stiu ca nu a fost cea mai buna optiune, recunosc ca a fost o prostie din partea mea, aproape faceam pe mine in trafic ca motorul era greu, puternic si nu-l cunosteam. Pfff, ce sa mai zic, nu mocneste in nici un caz rautate in mine ci doar regrete ca totul in tara asta merge merge anapoda, incepand de la nerespectarea legii (buna,proasta, asa cum e) si pana la mentalitatea idioata a unora care genereaza tragedii. |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
DrK |
![]()
Post
#48
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
offtopic putin.. Canada zici?
|
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
the_tavi |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru Group: Members Posts: 406 Joined: 10 April 08 From: Timisoara ![]() |
Pentru a vedea cum e cu motocicletele, cred ca ar trebui toti sa luam o cura de Spania, respectiv Italia. Si cum pot transmite de la fata locului in direct, despre Milano. Sunt zeci de mii de motociclisti, scuteristi, biciclisti pe strazi. Exista un cult / o cultura moto in Italia si regulile dupa cum am vazut sunt cam asa: daca toti cei de pe doua roti s-ar urca in masini, traficul rutier ar fi blocat complet. Atunci ce facem? Lasam ca cei pe doua roti sa mearga pe spatiile rezervate Bus / Taxi, lasam spatii intre masini sa poata sa treaca, oricum sunt mult mai rapizi si mai agili in trafic, nimeni nu trebuie sa astepte dupa ei. Orice moto intr-un sir de masini face sirul mai lung cu cativa metri. Sunt mii, rezulta cozi interminabile. Nu cunosc in detaliu legislatia de aici, dar motociclistii/scuteristii merg linistiti pe spatiile rezervate transporturilor publice si speciale, fara nici un fel de grija din partea politiei.
Pe de alta parte, aici vezi pe doua roti, perfect asimilat de catre societate, maturatorul companiei cat si cel mai titrat manager. Unul merge in tricou, altul in costum Armani. Nu scuipa nimeni pe ei, nici ei nu trag picioare in usile masinilor. Cred ca pana la urma totul tine de cultura si civilizatie. Si sa ma ierte Dumnezeu, in Italia nu traiesc elvetieni si nici civilizatia nu e una exemplara. Revenind la noi, se imbina in mod nefericit mentalitatea de Gigi 2-roti, care si-a luat o pocnitoare moto din Italia, si-a pus toba carbon si rupe capul liceencelor cat si urechile participantilor la trafic / vecinilor, cu mentalitatea de Nelu Manelu, care zice: "ce ba, te-a facut ma-ta mai jmecker, tu vrei sa treci pe langa mine si sa te duci inaintea mea de la semafor? Ia sa-ti trag o flegma si sa te bag in bordura". Nici unul nu il respecta pe celalalt, nici unul nu se gandeste ca ar fi in folosul amandurora sa poata circula linistiti unul langa celalalt. Iar generalizarile nu fac bine, oricare ar fi ele. Toti motocilistii sa moara, toti sunt de cacao, toti conservarii sunt niste idioti, trebuie penalizati instant. Trist... |
--------------------
Opel Signum 2.0 T
Suzuki SV650
- Being dead right doesn't make you any less dead!
|
|
adip |
![]()
Post
#50
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) Domnu' adip, vad ca sunteti din Canada si acolo sunt alte legi Nu chiar Canada, dar asta e un detaliu ![]() Sa revenim: QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) Codul Rutier din Romania spune asa: Inteleg ca omul, Dumnezeu sa-l ierte, avea 21 de ani si permis luat de o luna. Era cumva in conflict cu articolul de lege pe care l-ai citat? De ce ai dat citatul asta, de fapt? Ca saaaa...? Pentru caaa...?Art.54: (2) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25 kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) Si acum comentariile: Citezi si eu un comentariu la acea stire de pe protv:1.Nu cred ca daca avea 50km/h cat e legal murea. Asta e discutabil, nu se poate demonstra etc. Daca era un om cu capul pe umeri, mergea legal. Tibi acum 5 zile 17 ore Oameni buni, am cautat special sa vad daca stirea are forum pentru ca, eram constient ca vor venii cateva specimene care isi vor da ei cu pererea, eu sunt unul din acei oameni care a fost la doar 5 m de locul in care sa intamplat accidentul si am sunat la salvare, apoi am ramas cu sufletul la gura toate cele 50 de minute de resuscitare. Avea maxim 30km/h, iar masina lafel, daca nu stiti despre ce este vorba, va rog sa va abtineti de la asemenea afirmatii diabolice, ca ale celui cu nick-ul" foarte bine", pur si simplu in acea curba, prea ingrijitul nostru asfalt peticit, prezinta un seant, in care daca l-ai luat fie el si cu 10 la ora, risti sa te dea jos ( fapt patit si testat pe propria piele). Singura lui greseala a fost incamatanarea de a avea un asa motor puternic la lipsa lui de experienta. Ma repet NU A AVUT NICI O VINA, in acel moment, pur si simplu a fost furat de o groapa... Dumnezeu sa-l, e pacat ca la 21 de ani sa se termine tot, Vali Dumnezeu sa te ierte! QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) 2.Nu cred ca daca avea un motor mai mic, pretabil pentru inceptori, murea. Sa incepi direct pe super-sport mi se pare o tampenie la fel de mare ca posesorul. Pai cica avea 30 la ora, eu zic ca pe orice motor murea la fel.QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) 3.Am inteles ca iesise cu un grup de prieteni motociclisti. Scuze dar aceia nu-i pot numi "prieteni", motociclisti nici atat. Cand stii ca ai un incepator in grup nu forjezi si nu il pui sa faca prostii. De ce nu l-au temperat ? Cum l-au protejat ? Ce sfaturi i-au dat ? "Da-i blana frate si pune genunchiu' jos ca e cool" ? O vorba din adanca intelepciune anglo-saxona zice asa: "assumption is the mother of all f**k-ups". Tu o tii dintr-o presupunere in alta, cand nu ai de fapt habar ce s-a intamplat acolo. Acum arunci vina si pe ceilalti care erau cu el. Desteapta miscare, n-am ce zice.QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) Din punctul meu de vedere, ei poarta o mare parte din raspundere. Tot ei l-au sfatuit sa-si ia motor puternic ? De ce ? Cam trist sa mori calare pe o motocicleta cu un motor puternic la doar 30km/h. Ai si tu dreptate, ce idioti aia care l-au sfatuit sa isi ia CBR600...QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) Sunt doar speculatii care reies din prezentarea sumara a faptelor si din ce am citit pe net. Daca este altfel in realitate, mea culpa, mi-am facut o parere gresita etc. si nu cred ca poti sa-mi dai in cap pentru asta. Aici nu da nimeni in cap nimenui, dar nu e normal sa arunci cu noi implicit in cineva fara sa stii ce s-a intamplat.QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) Si tot ca fapt divers am categoria A de 4 ani si daca fata mea va dori sa se suie pe motocicleta voi sti ce s-o sfatuiesc. Dadada, cunoastem, sa fii sigur ca fata ta va face exact ce-o sfatuiesti tu ![]() QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 17:01) [...] totul in tara asta merge merge anapoda, incepand de la nerespectarea legii (buna,proasta, asa cum e) si pana la mentalitatea idioata a unora care genereaza tragedii. Eu zic sa lasi tara in pace si sa te uiti un pic in oglinda: nu cumva ai si tu o parte din vina, Mr. Perfect? Macar prin faptul ca, prin prejudecatile tale, participi la intretinerea acelei atmosfere ostile si respingatoare? Vad ca pana acum ai creat doua subiecte de larga audienta: unul despre boii de motociclisti si altul despre boii de taximetristi. Ce urmeaza? Papucarii? Blondele la volan? Chinezii (hopa, astia-s la mine ![]() |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Turkish |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
generalizarile nu sunt bune
dar totusi in RO parca sunt mai multi nebuni decat in alte locuri oricine sta de ex in Buc pe marginea vreunei artere cu asfalt mai bun si mai putine stopuri poat auzi mai ales seara i noaptea cat de "cumpatati" sunt unii motociclisti cat despre datul de prioritate, sigur, le dau la fel ca oricarui alt om din trafic; dar la 150 km/h o motocicleta parcurge aprox 40m pe secunda; daca mai pui in calcul si ca multe moto ajung la 100 in 4-5 secunde (multe mai repede de atat) poti vedea usor ca exista situatii in care in cele 2 secunde de cand te uiti in oglinda si pana te apuci sa schimbi banda te poti trezi cu pocnitoarea in tine; opinia mea despre toate aceste campanii de sensibilizare a publicului e scrisa mai bine in textul de mai jos: >>> Psihologii americani editează periodic un manual imens în care enumeră cu minuțiozitate toate „problemele” mentale pe care ei le consideră patologice. Pentru omul de rând lucrarea cu pricina are mai ales un caracter informativ general. Ea este un soi de documentare actualizată a bogăției faraonice și varietății extreme de ființe din ceea ce psihologii numesc științific „grădina Domnului”. Pentru următoarea ediție a acestei lucrări, care o să apară peste câțiva ani, au fost supuse deja dezbaterii mai multe tipuri de probleme psihice care ar putea căpăta pe viitor statutul oficial de boli. Ca să dau un exemplu este discutată serios intrarea în lista bolilor mentale a lenei. Adică e posibil ca pe viitor paraziții care nu au chef să facă nimic de dimineața până seara să aibă o scuză serioasă: faptul că sunt bolnavi. Da. Nu e o glumă, e posibil ca leneșii să devină din personaje de fabulă, grup defavorizat care are spre exemplu dreptul să ceară tratament special. Dezbaterea, destul de consistentă, pe care o alimentează trăsnita idee mi se pare amuzantă. Induce aceeași euforie irațională și implacabilă pe care o generează în fazele incipiente și lipsa de oxigen. În același timp mă sperie să constat că omului modern îi este din ce în ce mai ușor să folosească etichete pentru aproape toate lucrurile care fac parte din viața sa. E un proces normal atunci când are ca scop simplificarea vieții cotidiene și ușurarea modului în care interacționăm cu ceilalți și rezolvăm probleme. Dar pare-se că etichetarea devine din ce mai mult instrumentul care livrează unul dintre cele mai tari droguri moderne: orgoliul. Nevoia disperată a oamenilor de a ieși în evidență din mormanul global de fețe comune și de a se simți speciali, „mai altfel” sau unici este cea care-i împinge înspre folosirea etichetelor. Manifestările în lumea auto-moto ale acestei dorințe de diferențiere și individualizare sunt numeroase și la fel de interesante ca și noile „boli” pe care vor americanii să le omologheze. Una dintre cele mai amuzante este cea a zvonurilor privind „adevărata proveniență” a componentelor unei mașini. Când s-a relansat Skoda, la primul model de Octavia doi din trei posesori încercau să mă convingă că „pe motor e ștanțat Audi frate”. Dusterul cică e „curat Nissan”. Deși am auzit eu cu urechile mele de la un amic al cărui frate e văr bun cu cea mai bună prietenă a soției grădinarului care tunde gazonul la Daimler în curte, că bucșele față sunt făcute manual de AMG. Și Dan Negru prezintă emisiuni de cultură generală. Mulți dintre cei din trafic au mare, mare nevoie să se simtă mai speciali. Mai îndemânatici decât toți ceilalți. Cu mai mulți cai. Cu mai mult cuplu. Cu mai puțin „zero-sută”. Mai rapizi decât sunt. Partea proastă e că sunt unii care chiar sunt așa. Și de două ori mai mulți care își doresc. Și de 5 ori mai mulți care și arată că își doresc. În tot balamucul astă de uniformitate și ego-uri frustrate există însă o categorie de persoane care-i depășesc cu mult în efortul de a se delimita ca și „grup special” pe toți ceilalți, indiferent de câte roți au pe lângă și printre picioare. Fără să le dau vreun nume o să încerc să-i descriu cu mențiunea că sunt conștient că nu toți se potrivesc portretului meu. Slavă Domnului. Sunt niște oameni duri, care, cică, sunt dependenți de adrenalină și cărora le place să își trăiască viața la maxim. Tot ei sunt niște spirite independente duse la extrem care trăiesc pentru sentimentul libertății totale. Pentru că au nevoie se îmbracă după un cod vestimentar care pare să fi fost creat de o hocheistă drogată mare fană a lui Mad Max. Pentru că au nevoie și mai ales pentru că în sinea lor le place ideea de a se costuma într-o chestie care-i delimitează non stop de ceilalți. Și pentru siguranță. Sunt de departe cei mai rapizi de pe șosele. Chiar sunt. Le place să călătorească în gașcă pentru că asta amplifică cumva toate cele descrise mai sus. Pentru că dacă sunt în gașcă ies și mai mult în evidență. A, și pentru siguranță. Mai toți își modifică vehiculul. Cel mai adesea schimbându-i evacuarea ca să poată face de câteva ori mai mult zgomot decât face cea stock. Dacă pe lângă casa ta trece un drum – și am înțeles că asta se poate întâmpla frecvent în orașe – atunci probabil că sigur „te-ai bucurat” în trecut să simți cum îți vibrează splina în tine numai pentru că pe afară accelera un astfel de vehicul. Chestia asta cu toba are și ea un motiv foarte serios. Hmm, care era? Siguranța. Cică „Dacă ești auzit nu ești lovit”. Nu în cele din urmă, și departe de a fi un portret final, oamenii ăștia sunt pasionați de PR. Nu trece lună fără ca ei să nu organizeze vreun eveniment care să atragă atenția asupra lor, care să tipărească niște stickere, niște tricouri ceva. Un eveniment care să-i acuze cumva pe ceilalți că nu le acordă suficient de multă atenție. În ciuda echipamentelor, comportamentului de haită și urlatului de motoare se pare că e nevoie de și mai multă atenție. Eu unul îi tratez pe toți din trafic la fel. Sunt atent la ei, le anticipez nevoile. Le fac loc. Îi feresc dacă merg aiurea. Când mi se cere insistent să fiu „mai atent” la un anume grup de oameni mă simt dator să înțeleg pentru cine. Și din câte văd e vorba de un soi de tagmă elitistă și de altfel destul de insensibilă la nevoile celor din afara ei. Un grup de duri adrenalinici cu suflet sensibil și fragil la care lumea trebuie să fie ultra atentă. Și tare îmi e teamă că dincolo de imaginea asta de ninja cu nevoi speciale nu se ascunde nimic altceva. Poate doar dorința de a-și face la maxim de cap prin jungla urbană fără a da socoteală pentru asta. Poate numai doamnei cu coasa. Pentru că din păcate din ce în ce mai des au loc incidente la care e parte și vreun membru al acestei „caste” despre care tot vorbesc eu. Desigur de fiecare dată de vină sunt ceilalți care nu au fost atenți, sau gropile, sau mașinile care stropesc vara, sau ghinionul. Niciodată viteza. Niciodată mersul foarte, foarte riscant – pardon – liber. Confruntat cu așa ceva nu pot decât să mă ascund și eu, tot după o etichetă. >>> loud pipes save lives pe draq ![]() This post has been edited by Turkish: 21 Jul 2010, 10:40 |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
adipule cred ca vorbiti de 2 accidente diferite.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
A l e x |
![]()
Post
#53
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Dupa mine, lucrurile stau in felul urmator. Majoritatea romanilor conduc aiurea. Ca avem masina, duba, camion, autobuz sau motocicleta, aproape toti conducem ca niste nebuni.
Ca sunt si exceptii, ca unii sunt mai nebuni decat altii, de acord, dar per total, toti suntem vinovati de excese la volan, dar evident, e mai simplu sa aratam cu degetul decat sa ne uitam in oglinda. Unde mai punem ca drumurile sunt de tot rahatul, autostrazile practic nu exista, legislatia e aiurea si nerespectarea legii e motiv de lauda. Per total, infrastructura de rahat si soferi pe masura. Ce semanam, aia culegem. Simplu. Mi se pare absurd sa generalizam, pentru ca nebuni sunt peste tot, si pietoni, si biciclisti, si vatmani, nu se rezuma totul la conservari vs. motociclisti. Singura mare diferenta e ca noi suntem protejati de metal, si mari, motociclistii sunt greu de vazut (mai ales cand merg tare, sau fac slalom printre masini) si la ei un simplu accident poate fi fatal. In rest, consider ca suntem toti la fel de rai... Cu mici exceptii, evident. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Parerea strainilor despre noi e ca suntem cam scrantiti la cap pe sosele...ca e periculos sa conduci la noi din cauza unora care conduc foarte riscant. Si astia sunt multi. Eu cunosc vreo doi straini care refuza sa conduca in Romania..le e teama efectiv
![]() ![]() |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Turkish |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 11 November 05 ![]() |
si totusi
puterea corupe si asta e valabil si pe sosea mai multi CP/kg te indeamna mai des sa le dai bice mai multe tone te indeamna sa conduci mai riscant pentru ca te simti mai in siguranta suntem la fel, dar aceasta "uniformitate" e guvernata de niste mecanisme care "aglomereaza" condusul riscant inspre anumite tipuri de vehicule: motociclete, suvuri etc. in plus, discutia are loc despre "motociclisti" pentru ca ei sunt foarte implicati in campanii care doresc sa sensibilizeze soferii; ei solicita un statut cumva special; This post has been edited by Turkish: 21 Jul 2010, 11:25 |
--------------------
Honda
Accord
2.4, 2007
|
|
Tamango |
![]()
Post
#56
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adip @ 21 Jul 2010, 10:31) Eu zic sa lasi tara in pace si sa te uiti un pic in oglinda: nu cumva ai si tu o parte din vina, Mr. Perfect? Macar prin faptul ca, prin prejudecatile tale, participi la intretinerea acelei atmosfere ostile si respingatoare? Vad ca pana acum ai creat doua subiecte de larga audienta: unul despre boii de motociclisti si altul despre boii de taximetristi. Ce urmeaza? Papucarii? Blondele la volan? Chinezii (hopa, astia-s la mine ![]() Nu am nici o prejudecata, asta e realitatea romaneasca, intreaba cati soferi vrei tu si 95% o sa-ti raspunda ca principalele probleme in traficul urban (exceptand infrastructura) sunt taximetristii (adica nesimtitii) si motociclistii (adica inconstientii). Si categoria generala din care pot face parte si unii sau altii: cocalarii sau bizonii, cum vrei sa le zici. Aia cu trixenoane (cum am si eu, scuze eduardsebe, nu e cu directie), sau aia care merg cu 200 pe autostrada si 150 in oras. Daca pentru a doua categorie am cea mai mare toleranta, le fac loc pe cat posibil, incerc sa le salvez fundurile cand e cazul, pentru prima categorie insa nu iert nimic, nu ii las sa se bage, claxoane cat cuprinde, flash-uri, injuraturi si carne. Ca motociclistul ala avea 30 km/h ... ce sa mai zic, nu am citit in amanunt, asa o fi, scuze de parerea formata gresit, totusi am mari dubii. Am cazut si eu de 3 ori pana acum, chiar si la 60 km/h (de 2 ori am rupt aderenta pe nisip si ulei, 1 data explozie cauciuc fata) si raman la parerea mea ca nu se poate muri de la o cazatura la 30 km/h echipat full. Si mai retine un aspect, ignorand atacurile tale la persoana, nu ma consider motociclist, ci doar un participant la trafic, posesor si de categoria A. Si daca fata mea ar opta pentru un mijloc de transport care necesita permis de categoria A fii sigur ca n-ar iesi pe strada fara sa stapaneasca LA PERFECTIE franarea de urgenta pe ambele roti (nu cum fac incepatorii, doar pe fata), evitarea in viteza, counter-steering-ul si alte minuni motociclistice. O duc pe coclauri, pe drumuri grele si o pun sa exerseze pana se umple de vanatai, ca sa nu plang eu mai apoi. <span class='edit'>21 Jul 2010, 11:56:</span> QUOTE(adip @ 21 Jul 2010, 10:31) Inteleg ca omul, Dumnezeu sa-l ierte, avea 21 de ani si permis luat de o luna. Era cumva in conflict cu articolul de lege pe care l-ai citat? De ce ai dat citatul asta, de fapt? Ca saaaa...? Pentru caaa...? Pentru ca cei care au facut legea sunt la fel de idioti ca si cei care nu o aplica. NU exista nicaieri acel "test specific de cunostinte si comportament" si nici nu e prevazuta in Codul Rutier o pedeapsa pentru cei care incalca acest articol. Din punctul meu de vedere s-ar incadra la infractiune ca si conducerea fara permis. In alte tari se pedepseste asta, numai la noi nu. Si decedatul da, era in conflict cu acel articol de lege prost enuntat si nepedepsit. This post has been edited by Tamango: 21 Jul 2010, 11:57 |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
rtBK |
![]()
Post
#57
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu cum se face ca in momentul in care un sofer intra pe contrasens si da peste un motociclist apar N oameni sa injure pe toti "conservarii". Daca intra un motociclist pe contrasens din cauza vitezei/lipsei de experienta e tratat ca si cum a murit vreun fat frumos din basme in lupta cu vreun zmeu.
Da.. toti suntem nebuni la volan, dar motociclistii uneori chiar exagereaza si uita ca nu sunt inconjurati de o carcasa. Cand ma intorceam pe "autostrada" efectiv mi-a fost frica sa ma mut pe prima banda pentru ca era ditamai coloana de motociclisti care depasea intre masini... eu avand ~140 de km/h pentru ca mai aveam un nervos cu audi in spate. Iar cand am ajuns intr-un giratoriu unul din ei pur si simplu era sa se loveasca cu capul de aripa mea ca deh..el era profesionist si nu suporta sa nu ia curba cu genunchiul la 1 cm de asfalt. Norocul lui ca am avut prezenta de spirit, ghinionul celui pe care o sa il loveasca... pentru ca la cum mergeau nu le dau viata lunga. This post has been edited by rtBK: 21 Jul 2010, 13:37 |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
adip |
![]()
Post
#58
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 21 Jul 2010, 18:42) adipule cred ca vorbiti de 2 accidente diferite. De ce?QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 19:51) Nu am nici o prejudecata [...] Din ce ai scris pana acum s-ar inteleg altceva, dar poate ma insel.QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 19:51) [...] pentru prima categorie insa nu iert nimic, nu ii las sa se bage, claxoane cat cuprinde, flash-uri, injuraturi si carne. Pai si e bine asa?QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 19:51) Ca motociclistul ala avea 30 km/h ... ce sa mai zic, nu am citit in amanunt, asa o fi, scuze de parerea formata gresit Sa-ti ceri scuze e si asta un inceput. Urmarea ar fi sa nu mai judeci in pripa si sa nu mai generalizezi. Reciteste si ce au scris Turkish si A l e x de exemplu.QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 19:51) Am cazut si eu de 3 ori pana acum, chiar si la 60 km/h (de 2 ori am rupt aderenta pe nisip si ulei, 1 data explozie cauciuc fata) si raman la parerea mea ca nu se poate muri de la o cazatura la 30 km/h echipat full. Se pare ca experienta altora te contrazice, motociclistii sunt foarte vulnerabili indiferent de echipament si un impact de 30-40km/h motor + 30-40km/h masina de pe contrasens e cam fatal in unele cazuri.QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 19:51) Si mai retine un aspect, ignorand atacurile tale la persoana Imi cer scuze daca am fost prea agresiv.QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 19:51) Si daca fata mea ar opta pentru un mijloc de transport care necesita permis de categoria A fii sigur ca n-ar iesi pe strada fara sa stapaneasca LA PERFECTIE franarea de urgenta pe ambele roti (nu cum fac incepatorii, doar pe fata), evitarea in viteza, counter-steering-ul si alte minuni motociclistice. O duc pe coclauri, pe drumuri grele si o pun sa exerseze pana se umple de vanatai, ca sa nu plang eu mai apoi. Sper sa-ti iasa bine si pregatirea oferita de tine sa-i fie suficienta fetei ca sa fie ferita de necazuri. E important (nu vreau sa sune ca un sfat, desi cam e) ca fata, in afara de aptitudini de sofer, sa aiba si un mod de gandire adecvat si o atitudine buna la volan. Ori cu un tata care le da m**e la taximetristi cum ii prinde, sau pune stampile de imbecili pe motociclisti si prietenii lor fara ca macar sa stie ce s-a intamplat in situatiile discutate, nu cred ca e chiar in cea mai buna pozitie. Dar eu cred ca oamenii se pot schimba. Si tu te poti schimba, daca o iei mai usor.QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 19:51) Si decedatul da, era in conflict cu acel articol de lege prost enuntat si nepedepsit. De ce era in conflict? Nu inteleg. Cu ce contravinea articolului, indiferent cat de prost sau ambiguu e formulat? |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
Tamango |
![]()
Post
#59
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(adip @ 21 Jul 2010, 13:39) De ce era in conflict? Nu inteleg. Cu ce contravinea articolului, indiferent cat de prost sau ambiguu e formulat? Uite de ce, sa recapitulam: Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25 kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament Sa zicem ca motocicleta era din 2003. Conform specificatiilor, acest model are 117 cai, 85 kw, greutatea fiind de 169 kg fara lichide. Daca facem un calcul, raportul putere/greutate este de 85/180 (punem greutatea motorului +11 l benzina sa zicem)=0,47 deci cu mult peste 0,16. Acum sa vedem daca se incadreaza la articol: 1. Are experienta de 2 ani pe motociclete inferioare ? NU, deci trecem la punctul 2 pt. ca ne da voie acel "sau" din lege. 2. Are 21 ani ? Da ... SI (deci "si"-ul acesta este important, semnifica indeplinirea simultana a ambelor conditii)... a promovat testul specific de cunostinte si comportament ? NU. De ce ? Pentru ca acest test,examen nu exista in Romania, pentru ca nimanui nu-i pasa ca mor oameni pe sosele din cauza unei legi prost facute, prost aplicate si a restului de motive pe care le-am spus mai sus. Ar trebui sa se puna restrictie pe permis: max 25 kw ... te-a prins cu un motor mai mare = infractiune, caz penal ca si cum nu ai avea permis etc. Deci singura situatie in care ar fi fost legala prezenta lui pe acel motor ar fi fost experienta de 2 ani, care nu o avea, carnetul lui fiind obtinut de 1 luna. Sper ca ai inteles, eu asa vad legea, daca se poate interpreta si altfel, va astept cu pareri. This post has been edited by Tamango: 21 Jul 2010, 14:03 |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
adip |
![]()
Post
#60
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(Tamango @ 21 Jul 2010, 22:00) 2. Are 21 ani ? Da ... SI (deci "si"-ul acesta este important, semnifica indeplinirea simultana a ambelor conditii)... a promovat testul specific de cunostinte si comportament ? NU. De ce ? Pentru ca acest test,examen nu exista in Romania Daca nu exista acel test inseamna ca acea conditie cu testul nu se aplica, dar ar trebui sa ramana cea cu 21 de ani. Asa cred, nu ma pricep la drept, poate cineva in tema poate clarifica aici.Dar chiar si asa, in accidentul despre care se vorbeste putea sa fie si pe minimobra, la fel murea. |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th August 2025 - 16:13 |