DACIA 1310 TLX din '89, imbunatatiri, reparatii, etc
![]() ![]() |
DACIA 1310 TLX din '89, imbunatatiri, reparatii, etc
kog |
![]()
Post
#271
|
||
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|||
Muttley |
![]()
Post
#272
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Incearca sa discuti cu maica-ta, da' calm. Si cauta s-o prinzi si pe ea-ntr-o pasa buna. Intreab-o daca te lasa sa folosesti masina. Daca zice ca da, apoi explica-i ca masina a fost neglijata si trebuie adusa pe linia de plutire.
Nu fi ca Filip... deaff21cca0a944fdecc350f9155372a.jpg |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#273
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Daca da jos motorul fara macara, aia doi oameni o sa tampeasca de spate. Nu atat cand il dau jos, aia se poate desfasura cat de cat normal, dar e f***re de utere sa-l tii in timp ce altul se chinuie sa-l potriveasca. E destula munca si cu macaraua, si aia nu se plange de greutate.
In capre n-am avut incredere niciodata, nu mi s-au parut constructii suficient de stabile. dar mai stii? Muttley, stiu ca daca nu-l aduni cum trebuie se duce naibii, dar el cred ca-l are montat de ceva vreme. Ar fi trebuit sa-i faca ca toti dracii, ca sa creada ca-l va da jos tandari. Sau m-am pierdut io in stiinta. Kog, nu-i asa ca tu intrebai pentru simplul motiv ca vrei sa schimbi ambreiajul? Apropo... Tre' sa ai macar un vecin cu groapa, care sa te lase sa i-o folosesti in schimbul la 1-2 beri. Nu mai mi-i mie foarte clar de ordinea operatiunilor, ca s-o intamplat acu' vreo 12-13 ani, dar stiu ca o trebuit sa tin de cutia aia de mi-o venit rau, ca nu nimerea taica-miu nush-care surub. daca ar fi trebuit sa fac asta stand pe spate in masina, cred ca ii faceam surubul ala supozitor. L.E. Stai ca acum vaz ca ai apucat sa te certi cu maica-ta. Treaba numarul 1. Ca-i mama sau nevasta, frecare la melodie in legatura cu masina o sa tot primesti. Mai fin, mai suparat, asta e de la caz la caz. Da' o sa primesti. Mai ales daca ajungi la o zi de nastere pe la 12 noaptea, cu niste maini de african ![]() Te calmezi, o lasi si pe ea sa se calmeze, si ii explici ce si de ce. Nu uita ca femeile (in general) n-au cine stie ce simt tehnic, si nu inteleg ce drac sa tot freci la un fier, ca doar fieru' ii pe viata, nu se strica, nu se indoaie. Spui calm, si explici ca la un necunoscator, ai sanse sa te inteleaga. Daca-ti baga la inghesuiala ca lucri prea mult la masina, poti sa-i zici ceva de genu' "Nu-s ciorapar ca si <<parlitul Lipovei>> sa merg cu masina desfacandu-se dupa mine. Daca am bani sa am o masina normala, merg cu ea. Daca n-am, sta in curte pana o sa am." Dar totul calm. Asta-i cuvantul cheie. This post has been edited by bucatzel: 9 Jul 2010, 15:15 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#274
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
da, te-ai pierdut in stiinta.
Merge si in doi pus la loc. Se lasa sa se sprijine pe tampoane, iar unul din cei doi se urca sus pe masina, cu picioarele pe oalele amortizoarelor, si-l salta de bot. Evident, cu ajutorul curelelor de alternator, ca doar nu aplecat, cine stie ce se mai intelege... Celalalt il potriveste pe priza. Daca nu merge, se cheama al 3-lea ajutor. This post has been edited by Muttley: 9 Jul 2010, 15:10 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#275
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Poate apuc sa fac niste poze cu caprele facute de taica-meu acum multi ani, sunt printr-un garaj la cineva si nu am drum pe acolo in viitorul apropiat. Baza e in forma de X, sunt reglabile pe inaltime...
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#276
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Sa ne intelegem - capre pentru dat jos cutia. Eu unu' nu m-as risca.
Motorul il scoti fara capre, fara canal, fara rampa, fara elevator. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
kog |
![]()
Post
#277
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
nu e prima data cand varamiu da jos o cutie, chiar si fara groapa. De asta vreau sa lucrez cu el. mi si rusine de maica-sa ca destl de des e rabla mea desfacuta la el in curte, acuma sper ca asta sa fie ultima operatiune majora.
@bucatzel, depinde ce gasesc in carcasa. Cand s-a stricat am crezut ca nu ajung nici macar pana in service sa imi fac directia |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bmwh548 |
![]()
Post
#278
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Muttley @ 9 Jul 2010, 16:12) Argumenteaza, te rog. QUOTE(Muttley @ 9 Jul 2010, 16:12) Daca il scoti cu o "macara" e ok, e o operatiune destul de usoara; daca il scoti cu puterea bratelor...cam nasol. La scos mai e cum mai e, dar la montat iti rupi spatele (mai ales daca nu se "pupa" din prima cu cutia de viteze). |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#279
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu m-as risca pentru ca m-ar lua cu transpiratii sa stau sub masina si sa ma uit la tona ce ar putea sa-mi pice pe muaca. Atata tot. Chestie de preferinte...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#280
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Am inteles.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#281
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
In ultimul an am dat si pus la loc de 5 ori motorul:
- scoti anexe: radiator, alternator, galerie, - scoti suruburi prindere tampoane cutie etc. - pui un cric sub cutie, sub capac ambreiaj si ridici cutia de tot pana se lipeste de traversa lonjeroane - era sa uit, dai capota jos - acum ai nevoie de un lant pe care il treci pe sub baie, unul se suie sus cu picioarele pe lonjeroane, tine de lant, al doilea in fata, tragi impingi il scoti, il pui pe traversa radiator - cel de la lant coboara trece in fata, amandoi luat magaoaia aruncata jos. Montaj in ordine inversa: - motor pe traversa - trecut sus pe lonjeroane - unu tine de lant motoru unu il aseaza Fara cric sub cutie o sa te chinui mult si bine. Timpi record: la r5 montat motor pe cutie 2 min. la Dacie 10min. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#282
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 9 Jul 2010, 14:04) ![]() ![]() ![]() Da, ai placa de presiune fisurata. Mi tu, mi tu!!! Iar dupa ce se sterge sa ia o dusca de apa sfintita. bucatzel, discul se centreaza pe bucsa aia de bronz din arbore. E ceva de genu': - se aseaza ansamblul disc-placa pe volant; - se pun toate suruburile alea periferice in numar de vreo 7 parca; - se introduce centratorul (o priza de cutie dezafectata); - se strang suruburile, astfel fixandu-se agregatu' perfect centrat; - se extrage centratorul. Nu e chin , daca tu nu ai reusit nu inseamna ca e imposibil ......da-mi o dacie si un om mai solid si-ti arat cum se da motorul jos cu capota montata pe masina,fara sa se intample ce scrii tu mai sus......am facut operatiunea asta de 2 ori ,i-am recomandat sa dea capota jos pentru cand il pune ,si aici crede-ma ca se poate pune cu capota montata. Poate ca la carte asa ar fi ,dar si tot esapamentul l-am schimbat si il schimb fara sa urc masina pe cric ,capre etc. This post has been edited by vallyyy: 9 Jul 2010, 17:47 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#283
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Man, te cred ca se poate, dar operatiunea o sa dureze mai mult, si la sfarsit o sa fie franti de oboseala. Eu unul nici nu m-as uita la scos de motor fara macara.
Acu' ii drept ca nu intotdeauna ai de ales, dar nu cred ca-l grabeste cineva pe kog chiar in halul asta. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#284
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
te cred ,dar eu neavand de ales ,gandeste-te ca mi-am pus motorul in parcare ......e mai greu cu pusul daca ai capota montata ,datul jos nu e chiar asa de dificil cum pare ,oboseala de asemenea ai dreptate ...... am vorbit cu un inginer de la uzina o data si-mi povestea ca a schimbat setul motor pe marginea santului (se calase motorul)intr-un concediu prin anii 80' ,iti dai seama in ce conditii l-a facut
This post has been edited by vallyyy: 9 Jul 2010, 19:16 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
Muttley |
![]()
Post
#285
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sobolan |
![]()
Post
#286
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(vallyyy @ 9 Jul 2010, 20:15) ...... am vorbit cu un inginer de la uzina o data si-mi povestea ca a schimbat setul motor pe marginea santului (se calase motorul)intr-un concediu prin anii 80' ,iti dai seama in ce conditii l-a facut ![]() da si mie nr lui sa il caut ca m-am saturat sa ma tot tavalesc pe sub masina ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#287
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Nu am putut verifica veridicitatea faptelor ,omul asa mi-a spus ca a plecat in concediu si ca i s-a calat motorul pe drum printr-un sat si a facut rost de alt set bunicel de la locuitorii de acolo si l-a schimbat pe marginea drumului ....nu stiu cat de adevarat e ,insa stiu ca inainte oamenii erau mai uniti in ceea ce priveste ajutorul in reparatia defectiunilor unei masini, in ziua de azi rareori gasesti pe cineva care sa-ti intinda o mana de ajutor
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#288
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
si daca sunt 2 insi mai muschilosi, motoru fiind legat,cu ceva sfoara, de un bat 5/5 de vreo 3 metri,si ridica motoru ,de pune batu ala pa umar,..il da spre parbriz,si dupaia unu inchide capota
![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 10 Jul 2010, 10:18 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
sobolan |
![]()
Post
#289
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
kog |
![]()
Post
#290
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
azi a fost ziua cea mare. Am dat jos cutia de viteze de pe rabla
![]() Nu am avut canal, am urcat masina pe butuci si aia a fost. A durat ceva dar pana la urma am dat-o jos, am lucrat 3 persoane, varul meu, tata si eu. Trecand peste problema suruburilor am reusit sa dam jos cutia. Carcasa de la ambreiaj era plina de span de la rulment. Nu imi dau seama ce s-a intamplat exact cu ea. La prima vedere sarise o siguranta de la furca si actiona rulmentul dintr-o parte. P7150082.JPG ( Size: 783.65k ) Number of downloads: 727 Placa de presiune a suferit ceva pentru ca e decalita si are niste santuri sanatoase pe "raze". P7150084.JPG ( Size: 787.66k ) Number of downloads: 800 P7150085.JPG ( Size: 790.26k ) Number of downloads: 729 Carcasa de la rulment e tocita de la atata frecat, dar nu e blocat, furca e si ea in stare proasta, destul de uzata. P7150086.JPG ( Size: 808.43k ) Number of downloads: 732 Am mai gasit o bucata de "teava" pe tija din cutie, cu aia nu stiu ce e, dar e destul de strunjita pe interior din cauza axului cutiei, cu aia nu stiu ce e ca in carte nu scrie. P7150090.JPG ( Size: 769.93k ) Number of downloads: 709 Sper ca saptamana viitoare sa reusesc sa montez un kit complet Luk (multumiri Merced), sa schimb furca, simeringul, capacul si "senzorul", pana atunci rabla e pe butuci. Inca o intrebare. Dupa cum arata placa si discul sunt de uzina sau de vapor? |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Muttley |
![]()
Post
#291
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu vad nicio poza cu niciun disc. Insa placa cel putin mie-mi pare murdara! Eu cand am schimbat ambreiajul, si avea destul de multe zeci de mii km, arcul diafragma era curat. Asa ca ia te baga tu sub masina si te uita dupa scurgeri de ulei prin spatele volantei, ca daca gasesti umed, vei schimba si simeringul de palier.
Ceea ce numesti tu "teava" si apare-n ultima poza de unde spui c-ai luat-o? Cumva de pe priza cutiei? Sa nu fie bucsa de bronz din arborele cotit ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
kog |
![]()
Post
#292
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
am uitat de poze cu discul
![]() edit: totusi nu sunt urme de ulei p-acolo, doar de pe mainile mele, ca m-am uns de pe cutie na, iaca poza si cu teava This post has been edited by kog: 22 Jul 2010, 15:25 Attached thumbnail(s) P7150083.JPG ( Size: 787.9k ) Number of downloads: 329 P7150093.JPG ( Size: 778.22k ) Number of downloads: 313 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Muttley |
![]()
Post
#293
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Un' ti-s slapii?
![]() PS: daca aia-i gaura de 0.5mm, esti periculos ![]() kog: am editat ![]() This post has been edited by kog: 22 Jul 2010, 15:26 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
kog |
![]()
Post
#294
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
e vara... si gaura am ochit-o inainte sa ma uit atent la chestia aia. Totusi ce e?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
argon |
![]()
Post
#295
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
esti boschetar?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#296
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
bucsa aia vine presata in carcasa de ambreiaj..prin gaura unde intra priza,.. intra putin.. nu toata, restu ramane la vedere.si "imbraca priza", uleiu.sa nu fie de la semeringu prizei....
la arbore e bucsa de bronz.daca ofi. asa ceva , nu bagau astia fier..in locul ala ![]() alta poza nu am la indemana, vezi bucsa, numa ca asta e din bronz ![]() ? This post has been edited by ct-03-tvy: 22 Jul 2010, 08:14 Attached thumbnail(s) DSC00358.jpg ( Size: 67.64k ) Number of downloads: 319 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
kog |
![]()
Post
#297
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
da e stramb arcul ala, probabil ca o sa schimb si carcasa de la ambreiaj, ramane de vazut. Bucsa aia era libera si juca pe priza, a frecat urat pe ea pentru ca priza uzata unde a frecat capatul "tevii" aleia. Azi curat carcasa cutiei si verific pe unde pierd ulei
@argon, daca te referi la faptul ca eram descult, asa imi place mie sa umblu vara, descult si dezbracat la bustul gol ![]() This post has been edited by kog: 22 Jul 2010, 15:27 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
Filip |
![]()
Post
#298
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
kog |
![]()
Post
#299
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
bai ce dracu, furca e facuta pe genunchi sau rupta si sudata?
Attached thumbnail(s) P7160094.JPG ( Size: 784.4k ) Number of downloads: 266 P7160095.JPG ( Size: 784.77k ) Number of downloads: 277 P7160096.JPG ( Size: 793.17k ) Number of downloads: 300 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
bmwh548 |
![]()
Post
#300
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Parca eu tin minte ca e dintr-o bucata, aia pare sa fi fost sudata.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 19:33 |