Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum alb pornire la rece

redpipe74
post 14 Oct 2010, 18:28
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 28 July 09




Odata cu venirea frigului a aparut si problema cu fumul alb si urat mirositor.Desi ca si prima data am bagat si aditivi,si am si schimbat si firma de combustibil,problema este aceeasi.Daca ati observat aspecte asemanatoare,astept detalii.Referitor la zgomot,desi problema am rezolvat-o atunci,insa fara sa stiu exact ce a fost-cei de la service nu au dat detalii,pt ca ascundeau faptul ca nu stiu ce element electric nu era bine protejat si facea un scurt-asta sa intamplat ulterior la Duster si le au chemat in service.


--------------------
renault megane 3 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caty2k
post 14 Oct 2010, 21:18
Post #32


Catalin


Group: Members
Posts: 723
Joined: 28 December 07
From: Bucuresti




sincer sa fiu .. eu unu nu stau cu capul pe sub bara din spate, daca e sa aiba o problema ceva o duc in service ...

Odata ce motorul si evacuarea sunt bocna si incep sa se incalzeasca, e normal sa apara... Urat mirositor, eu unu nu am simtit asa ceva, bag benzina doar de la Lukoil si petrom. Doar 2 benzinarii din tot bucurestiul!

Zgomot? Eu cand o pornesc se accelereaza odata pana in 1500-2000rpm dar isi revine repede si nu plec de pe loc pana nu apare prima liniuta de temperatura, altfel cand o accelerez mai am putin si musc din volan la cum ma da in gat!

Element electric ... nu stiu la ce te referi, sper sa aflii si sa rezolvam toti aceasta problema!

This post has been edited by caty2k: 14 Oct 2010, 21:19


--------------------
Renault Megane III 2009 Expression - B 86 FUG
Daca vrei sa faci ceva, fa doar ceea ce-ti place!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redpipe74
post 14 Oct 2010, 21:47
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 28 July 09




problema cu zgomotul am rezolvat-o acum un an,aparuse pe la 4mii km,asta dupa ce m-am plimbat ceva pe la service,atunci aparuse un mesaj Informatie Tehnica-iar acum am depistat dupa ce m a intrebat un prieten daca nu am avut si eu problema asta ce a aparut la Duster pt ca au aceleasi motoare,si am inteles de ce atunci au fost evazivi si nu mi au spus ce avea si ce au schimbat.Referitor la fum tu crezi ca eu stau sub masina,am observat insa in oglinzi fumul din intamplare si atunci am constatat ca miroase,am lasat o sa o porneasca cei de la service la prima ora,si desi au observat ce am constatat si eu nu au gasit o explicatie.Am revenit cu subiectul pt ca atunci erau foarte putini posesori de M3,si sunt curios daca e o problema generala sau numai la a mea.


--------------------
renault megane 3 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 15 Oct 2010, 05:55
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




Mirosul nu poate fi si de la catalizatorul neincalzit?
Cateodata si eu am avut senzatia unui astfel de miros, chiar si la Laguna; de exemplu, cand inchid portile dimineata si motorul e rece, mai apare din cand in cand un miros care nu are nici o legatura cu benzina arsa: mai degraba ceva gen aer statut sau ou clocit (discret evident smile.gif ).

This post has been edited by dili: 15 Oct 2010, 06:00


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 15 Oct 2010, 07:29
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




acelasi fenomen l-am sesizat si la solenza, clioIII si acum mIII. La pornire (temperaturi scazute) cand scot masina din curte si inevitabil trec prin spatele ei sa inchid portile se simte acel miros ciudat si cum a spus si dili e cu iz de oua clocite. Nu are nici pe dracu. Si da fumul e alb (dar asta se vede numai datorita faptului ca e ger afara tongue.gif )

This post has been edited by tatimeu: 15 Oct 2010, 07:30


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caty2k
post 15 Oct 2010, 08:45
Post #36


Catalin


Group: Members
Posts: 723
Joined: 28 December 07
From: Bucuresti




Eu pana acum am sesizat fumul alb(care cred ca e condens-ul de la pornire) ... o sa fiu mai atent azi sa vad daca miroase, in timpul verii nu am avut aceasta problema(se vede si vara fumul daca te uiti atent) biggrin.gif


--------------------
Renault Megane III 2009 Expression - B 86 FUG
Daca vrei sa faci ceva, fa doar ceea ce-ti place!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scanman78
post 15 Oct 2010, 09:06
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 July 09




Fumul alb la motoarele diesel, este dat ori de injectoare, ori de aparitia lichidului de racire in camera de ardere. Problema poate sa fie de la garnitura de chiuloasa care nu etanseaza bine pana cand nu se incalzeste motorul. Asa se intampla la motarele acestea din duraluminiu. Cat despre partea de injectoare, posibil ca pompa de injectie sa nu se pupe cu colectorul de admisie, moment in care apar picaturi de condens. Verifica-ti mai intai filtru de motorina si particule, poate nu-si fac treaba cum trebuie.

Mirosul vine de la catalizator, care cuprinde un cartus ceramic imprecnat cu uree, indiferent ca este diesel sau benzina. Chestie smecherita de la renault, foarte scumpa.

Pentru cei cu diesel care le da in nas la turatii mari, exista trei exlicatii
1) un injector (doar unul), nu-si face treaba si se inunda colectorul de admisie
2) filtru de motorina nu debiteaza destula motorina (defect de fabricatie al filtrului)
3)senzor de turatii (ceam mai comuna)- este pozitionat pe volanta la cutie, si daca prinde praf nu mai citeste cum trebuie.


--------------------
renault clio symbol 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 15 Oct 2010, 09:09
Post #38


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.318
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Eu tind sa cred ca este abur ... si nu fum ... si mirosul de oua clocite este absolut normal .... catalizatorul isi face treaba ...

scanman78 ... lasa SF-urile ... ce filtru de particule??? nu are asa ceva ... M3 la motorizarile pt. Romania ... doar daca este 1.9 dCi 130 cai ....

Cat despre restul No Commnet ca te hazardezi in afirmatii fara acoperire ...

This post has been edited by cj98czh: 15 Oct 2010, 09:11


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 15 Oct 2010, 09:12
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




cj98czh - acesta a fost si motivul pentru care am pus emoticonul.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redpipe74
post 15 Oct 2010, 15:04
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 28 July 09




QUOTE(scanman78 @ 15 Oct 2010, 09:06)
Fumul alb la motoarele diesel, este dat ori de injectoare, ori de aparitia lichidului de racire in camera de ardere. Problema poate sa fie de la garnitura de chiuloasa care nu etanseaza bine pana cand nu se incalzeste motorul. Asa se intampla la motarele acestea din duraluminiu. Cat despre partea de injectoare, posibil ca pompa de injectie sa nu se pupe cu colectorul de admisie, moment in care apar picaturi de condens. Verifica-ti mai intai filtru de motorina si particule, poate nu-si fac treaba cum trebuie.

Mirosul vine de la catalizator, care cuprinde un cartus ceramic imprecnat cu uree, indiferent ca este diesel sau benzina. Chestie smecherita de la renault, foarte scumpa.

Pentru cei cu diesel care le da in nas la turatii mari, exista trei exlicatii
1) un injector (doar unul), nu-si face treaba si se inunda colectorul de admisie
2) filtru de motorina nu debiteaza destula motorina (defect de fabricatie al filtrului)
3)senzor de turatii (ceam mai comuna)- este pozitionat pe volanta la cutie, si daca prinde praf nu mai citeste cum trebuie.
*


pe mine ma intereseaza daca ce spui tu se poate verifica si altfel adica pe tester,pt ca problema vad acum ca apare numai cand e rece.
Nu as vrea sa mi demonteze masina sa verific tot ce mi ai zis tu,pt ca sigur nu le ar mai pune la loc.Filtrul de motorina mi au zis sa l schimb la 4 mii,insa altii mi au zic ca nu are nimica,l-am schimbat oricum la prima revizie.Problema ca in afara de fum alb si mirositor,nu am alte chestii ,insa ma gandesc ce se poate intampla in timp.Pt ca am insistat mi-au descoperit ca undeva era o problema insa nu au vrut sa mi zica ce este iar acum un prieten m-a intrebat daca m-au chemat sa mi schimbe un cablu care facea scurt pe la motor-ei mi au zis atunci ca au schimbat o conducta(pina se incalzea consumul mediu sarea de 16%)acum la 25 mii km s a stabilizat, desi valoarea se schimba destul de repede nu ca la M2.

This post has been edited by redpipe74: 15 Oct 2010, 15:10


--------------------
renault megane 3 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
connectorxp
post 15 Oct 2010, 15:19
Post #41


Just a happy camper :)


Group: Members
Posts: 829
Joined: 28 March 09
From: Bucuresti




Am un prieten care a avut un M2.1, 1,4 16V, la fel dimineata la pornire scotea acel fum alb, i sa spus ca este normal, cand este rece afara si ca nu are nimic masina si ca sa se convinga sa puna o batista alba la evacuare si o sa vada ca masina nu emana nicio particula si asa a fost, batista a ramas alba. Dupa putin timp acel "fum" disparea.


--------------------
Lexus CT200h Eco/2011 - XX-XXX-LEX
1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P

Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 15 Oct 2010, 15:23
Post #42


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.318
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Repet .... voi confundati fumul cu aburul ... care il scoate orice motor cand afara este rece ... la benzinare se vede mai tare....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RinSpeed
post 16 Oct 2010, 16:21
Post #43


AndreyZBG


Group: Members
Posts: 20
Joined: 6 April 07




sincer nu am chef sa citesc tot topicul dar daca tie ti-a trebuit diesel acum asculta tachetii si miroase fumul dar nu ala alb ala nu e fum ala negru sa vezi ce bun e.


--------------------
Renault Megane 2009 COUPE - B 99 Z B G
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombul
post 20 Oct 2010, 19:07
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 28 November 07
From: bucuresti




Fumul alb -este abur , fumul negru -amestec bogat de carburant,fumul alb albastrui indica consum de ulei
mirosul cu iz de oua clocite este dat de catalizatorul automobilului
respecte


--------------------
renault captur 0,9 tce 90 cp - B-21- ....
Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 21 Oct 2010, 09:47
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




vis-a-vis de mirosul de oua clocite -catalizator, daca nu exista acel iz ce inseamna? nu functioneaza catalizatorul in parametri? Intreb deoarece exact acelasi iz l-am simtit si la solenza si asta tot asa in perioada mai racaroasa, dar cu masina respectiva nu am trecut ITP-ul in prima faza din cauza noxelor, iar dupa o saptamana cand m-am dus cu dedicatie am trecut ITP-ul cu o carpa bagata in cur- ca sa iasa noxele cica.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megax96
post 10 Nov 2010, 13:10
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 15 February 07
From: Bucuresti




ok.
Concept simplu.
1) Cand este frig afara <4 grade celsius daca aveti motoare pe motorina, incercati sa aveti rezervorul in permanenta peste jumatate plin.
De ce? O sa aveti condens in rezervor daca e mai putin de jumatate plin(oricum o sa aveti dar cu cat e mai plin rezervorul cu atat mai putin condens in el iarna).
Condens in rezervor = Fum alb pe esapament ptr k o sa aveti apa in motorina.
2) Catalizatorul la motoarele diesel se imbacseste rapid ptr ca motoarele diesel merg la turatii mult mai mici decat benzinele si evacuarea nu se incalzeste suficient incat sa arda toate rezidurile din circuit.
Aveti un miros ciudat in evacuare? Rezolvare:
a) Porniti masina
B) Lasati motorul sa se incalzeasca (foarte important)
c) Calcati acceleratia si tineti-o asa aproximativ 2-3 minute (adica masina sa stea in limitator cateva minute )
Concluzie: Evacuarea se incalzeste si arde rezidurile din circuit, de unde la accelerari nu o sa mai vedeti rotocoalele de fum iesind(sau cel putin nu la fel de dense), la porniri la rece nu o sa mai simtiti mirosul ala infect si masina o sa accelereze mai frumos.

Repetati experienta odata la 1000 km si o sa fiti fericiti (daca circulati strict in oras/ bucuresti adica mergeti de abia se incalzeste motorul repetati mai des gen 500 km).
O sa vedeti ce frumos o sa mearga masina, parca si accelereaza mai vioi cu o evacuare mai curata. Acesta este motivul principal ptr care daca faceti rar o calatorie mai lunga dupa acea calatorie vi se pare ca masina merge mai bine => se curata galeria de evacuare.
Ori asta ori puteti merge odata pe luna la service sa va curete galeria de evacuare (in general furtunul flexibil si catalizatorul ca sa fiu mai exact).

Sper ca am ajutat cativa prin sugestii.

This post has been edited by R19/16v: 16 Dec 2010, 10:31


--------------------
Renault Megane Coupe 2009/Dinamique - B-03-XLD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_67
post 16 Dec 2010, 10:26
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 12 December 10




fumul alb si mirosul sunt caracteristice la toate M3. Mie imi scoate si fum albastru la pornire ptr cateva sec.


cj98czh edit: daca ti-am editat postul, am facut-o pt. ca erai OFFTOPIC si nu din greseala!

This post has been edited by cj98czh: 16 Dec 2010, 22:59


--------------------
renault megane 3 2009 - gl 77 sil
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redpipe74
post 17 Dec 2010, 07:28
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 28 July 09




Este posibia imbacseasirea catalizatorului,am sa incerc sa l "curat",ideea este ca fumul este mult mai vizibil iarna asta,decat prima data,cert este ca se mareste si consumul cand e frig -comparativ vara mers 160/km /h autostrada Grecia,3 pers +bici pe carlig 5,6/5,7 l/motorina ,acum 140 max pe A2 o pers +bici 6,1/6,2/l/motorina-diferente totusi mari.


--------------------
renault megane 3 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperdel
post 17 Dec 2010, 08:26
Post #49


Membru cu drepturi


Group: Members
Posts: 224
Joined: 20 November 09




QUOTE(redpipe74 @ 17 Dec 2010, 08:28)
Este posibia imbacseasirea catalizatorului,am sa incerc sa l "curat",ideea este ca fumul este mult mai vizibil iarna asta,decat prima data,cert este ca se mareste si consumul cand e frig -comparativ vara mers 160/km /h autostrada Grecia,3 pers +bici pe carlig 5,6/5,7 l/motorina ,acum 140 max pe A2 o pers +bici 6,1/6,2/l/motorina-diferente totusi mari.
*


E normal să crescă consumul iarna, la orice motor. O parte importantă din energie se pierde cu păstrarea temperaturii motorului. Dacă-ți aduci aminte, oltcit-urile aveau un plastic numit calandru care se așeza în fața măștii, menit să limiteze cantitatea de aer rece la temperaturi sub 10ºC.

Eu am făcut într-un an consumul lunar mediu al mașinii pe un grafic. A fost interesant să observ curba graficului care arăta ca o curbă de temperatură inversată. Se potrivea destul de bine peste lunile friguroase și călduroase. La polii opuși am găsit: vara, caniculă drum întins 3.5L/100km și iarna ger, drumuri scurte 7L/100km. Ba chiar am găsit o diferență între ianuarie și februarie. Ianuarie având temperaturi de -10ºC până la -15ºC, iar februarie de aprox -5ºC, consumul varia și el invers proporțional, adică ianuarie 7L/100km iar februarie 6.2 - 6.5L/100km.



--------------------
Renault Megane 3 2009 Dynamique
Respectă toate regulile și presupune că nimeni altcineva nu le respectă - Ghidul supraviețuirii în trafic
M3 B95 K9K 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nlu
post 29 Dec 2010, 23:20
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 510
Joined: 20 February 07




QUOTE(megax96 @ 10 Nov 2010, 14:10)
ok.
Concept simplu.
1) Cand este frig afara <4 grade celsius daca aveti motoare pe motorina, incercati sa aveti rezervorul in permanenta peste jumatate plin.
De ce? O sa aveti condens in rezervor daca e mai putin de jumatate plin(oricum o sa aveti dar cu cat e mai plin rezervorul cu atat mai putin condens in el iarna).
Condens in rezervor = Fum alb pe esapament ptr k o sa aveti apa in motorina.
2) Catalizatorul la motoarele diesel se imbacseste rapid ptr ca motoarele diesel merg la turatii mult mai mici decat benzinele si evacuarea nu se incalzeste suficient incat sa arda toate rezidurile din circuit.
Aveti un miros ciudat in evacuare? Rezolvare:
a) Porniti masina
cool.gif Lasati motorul sa se incalzeasca (foarte important)
c) Calcati acceleratia si tineti-o asa aproximativ 2-3 minute (adica masina sa stea in limitator cateva minute )
Concluzie: Evacuarea se incalzeste si arde rezidurile din circuit, de unde la accelerari nu o sa mai vedeti rotocoalele de fum iesind(sau cel putin nu la fel de dense), la porniri la rece nu o sa mai simtiti mirosul ala infect si masina o sa accelereze mai frumos.

Repetati experienta odata la 1000 km si o sa fiti fericiti (daca circulati strict in oras/ bucuresti adica mergeti de abia se incalzeste motorul repetati mai des gen 500 km).
O sa vedeti ce frumos o sa mearga masina, parca si accelereaza mai vioi cu o evacuare mai curata. Acesta este motivul principal ptr care daca faceti rar o calatorie mai lunga dupa acea calatorie vi se pare ca masina merge mai bine => se curata galeria de evacuare.
Ori asta ori puteti merge odata pe luna la service sa va curete galeria de evacuare (in general furtunul flexibil si catalizatorul ca sa fiu mai exact).

Sper ca am ajutat cativa prin sugestii.
*



Nu prea bate ce spui tu cu ce spune cartea referitor la pornirile la rece. Tine tu motorul blana 2-3 min. pe loc si cred ca la 20000 de km o sa crape brusc dupa cateva porniri dinastea meseriase, chiar va deranjeaza asa mult aburul scos iarna de orice masina care functioneaza normal?(aer cald in contact cu aer rece = condes rezulta abur sau fum alb cum ii mai spun pe aici unii colegi de forum) s-a dus de mult etapa motoarelor la care se infundau tobele sau catalizatorul, sa fim seriosi wacko.gif , am avut ARO 10 anisori
si daca nici ala nu fumeaza nu mai fumeaza nicio masina si nu am pomenit tobe infundate wacko.gif

This post has been edited by nlu: 29 Dec 2010, 23:22


--------------------
Renault Megane sedane Expression 1.6 16v 2007 Megane IV estate 1,3 tce 140/2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 30 Dec 2010, 00:04
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Singurul moment in care ar fi benefic un asemenea regim de limitare la rece ar fi cand ma urmaresc Raketii si as fugi pentru viata mea.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 30 Dec 2010, 07:32
Post #52


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




QUOTE(nlu @ 29 Dec 2010, 23:20)
Nu prea bate ce spui tu cu ce spune cartea referitor la pornirile la rece.
*


Aia scriu in carte numai prostii, romanu' stie ce este cel mai bine pentru masina lui rolleyes.gif ...


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperdel
post 30 Dec 2010, 08:21
Post #53


Membru cu drepturi


Group: Members
Posts: 224
Joined: 20 November 09




QUOTE(Hack @ 30 Dec 2010, 08:32)
Aia scriu in carte numai prostii, romanu' stie ce este cel mai bine pentru masina lui rolleyes.gif ...
*


Omul a specificat că e vorba de rezolvarea fumului. Nu spune nimic despre durata de viață a motorului, schimbări de consum, etc. sleep.gif

Am avut la ITP la 2 ani (cu clio dci) probleme cu emisiile, care ieșeau de 2-3 ori peste valoarea limită acceptată la E3. A trebuit să încerce de 3-4 ori ca să iasă o valoare corectă. Apoi am întrebat la Renault Service și mi-au spus într-un mod relaxat 2 lucruri:

- înainte de ITP să urc un deal într-a 2-a și să turez motorul la extrem câteva minute
- dacă vreau mașină să nu fumege, să-mi iau pe benzină blink.gif



--------------------
Renault Megane 3 2009 Dynamique
Respectă toate regulile și presupune că nimeni altcineva nu le respectă - Ghidul supraviețuirii în trafic
M3 B95 K9K 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristianFlorea
post 30 Dec 2010, 09:24
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 15 December 09




Am avut Megane 2 motor 1.5dci si in fiecare dimineata cd era ger o lasam 10-15 minute pana se incalzea motorul. Este cea mai mare prostie sa turezi motorul cand afara e ger, nu faci decat sa ii scurtezi durata de viata.
Am vandut-o la 219.000 km, masina mergea inca f bine si nu am avut nici-o problema cu noxele. Ideea este ca la drum intins sa nu mergi subturat (<2.000 ture).
Ref. ITP:
1. inainte sa mergi la testul de noxe alimenteaza motorina ALTO Rompetrol sau Alpin Diesel OMV, costa mai mult dar noxele vor fi mai mici.
2. mergi cu motorul mai turat inainte de test.


--------------------
Renault Laguna GT line 2.0 dci dec 2009
Ex: Megane III Sporttourer 1,5 dci 105CP
Actual: Renault Laguna 3 - 2.0 dci
Actual: Skoda Octavia 3 - 2.0 tdi 150 CP mai 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 30 Dec 2010, 10:33
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




E o diferenta intre a tura un motor la rece si a-l tura la cald. La rece nu se recomanda sa treci de 2500 de ture decat daca fugi pentru viata ta. La cald poti sa il turezi pana la turatia la care nu mai urca in ture, n-are nimic. Mie mi s-a intamplat intre 2 semafoare, cu un diesel, sa imi intre limitarea deoarece mi-a fost lene sa ii dau a 2-a biggrin.gif

Masinile din ziua de azi sunt proiectate pentru ca orice prost sa le poata conduce, chiar si cel care habar nu are pe ce merge masina lui (de asta e eticheta la clapeta de carburant), e suficient sa stie cel de la benzinarie, sa nu aiba habar daca motorul lui e electric sau termic, el sa stie doar ca, atunci cand se aprinde becul galben din bord, sa o duca la benzinarie, cand se aprinde alt bec in bord, sa-i puna lichid de parbriz, cand se aprinde alt martor, sa stie sa o duca la service. Si atat.
Problema e ca cei care chiar stiu doar atat despre masini, de regula au cele mai bune masini. radmasa.gif Probleme apar mai degraba la "cunoscatori".


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristianFlorea
post 30 Dec 2010, 11:51
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 15 December 09




Tureaza-l cu spor "la rece" pana la 2.500 rpm cand afara sunt -10 -15 grade si o sa obtii rezultate excelente in timp.


--------------------
Renault Laguna GT line 2.0 dci dec 2009
Ex: Megane III Sporttourer 1,5 dci 105CP
Actual: Renault Laguna 3 - 2.0 dci
Actual: Skoda Octavia 3 - 2.0 tdi 150 CP mai 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperdel
post 30 Dec 2010, 11:56
Post #57


Membru cu drepturi


Group: Members
Posts: 224
Joined: 20 November 09




QUOTE(CristianFlorea @ 30 Dec 2010, 12:51)
Tureaza-l cu spor "la rece" pana la 2.500 rpm cand afara sunt -10 -15 grade si o sa obtii rezultate excelente in timp.
*


Detectez o urmă de sarcasm sau chiar e un sfat real ce dai tu aici?


This post has been edited by cj98czh: 30 Dec 2010, 23:57


--------------------
Renault Megane 3 2009 Dynamique
Respectă toate regulile și presupune că nimeni altcineva nu le respectă - Ghidul supraviețuirii în trafic
M3 B95 K9K 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 30 Dec 2010, 20:07
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(CristianFlorea @ 30 Dec 2010, 11:51)
Tureaza-l cu spor "la rece" pana la 2.500 rpm cand afara sunt -10 -15 grade si o sa obtii rezultate excelente in timp.
*


Asa scrie in manualul de la Volkswagen. Si asa mi se pare destul de putin, eu cand am motorul rece o duc si in 3000, pentru ca am nevoie de turele alea ca sa ma misc de pe loc.

Nu-mi spune ca, atunci cand tu ai motorul rece, schimbi la 1500 de ture pana cand se incalzeste. Nu de alta, dar daca mai e si pe motorina, oricum se incalzeste intr-o vesnicie.

Eu iarna trecuta ii dadeam si aproape 6000 de ture la 30 de secunde de la pornire, atunci cand trebuia sa fac balans sa ies din parcare. Dar am benzinar, stiu ca oricum motorul asta tine sute de mii de km, n-o sa apuce sa pice la mine, si n-am nici turbina pe care sa risc sa o uzez.

This post has been edited by Laurentziu83: 30 Dec 2010, 20:07


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CristianFlorea
post 31 Dec 2010, 09:00
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 15 December 09




@Laurentziu83
Eu vorbeam de Megane dci. Pana la urma, fiecare exploateaza cum doreste propria masina.
Dar, masina e ca femeia, trebuie sa o incalzesti un pic inainte de a pleca la drum. Asta ca gluma. Azi dimineata la - 10 grade am lasat-o sa se incalzeasca cam 5 - 10 minute. Cand masina e rece schimb vitezele sub 2.000 ture pana se incalzeste. La diesel se poate, la benzina nu ma pronunt. Asa am procedat cu vechiul Megane 2 1.5 dci si vreme de 5 ani in 219.000 km nu mi-a facut nici-o problema motorul sau turbina.

La multi ani si sanatate in 2011!


--------------------
Renault Laguna GT line 2.0 dci dec 2009
Ex: Megane III Sporttourer 1,5 dci 105CP
Actual: Renault Laguna 3 - 2.0 dci
Actual: Skoda Octavia 3 - 2.0 tdi 150 CP mai 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
connectorxp
post 31 Dec 2010, 12:37
Post #60


Just a happy camper :)


Group: Members
Posts: 829
Joined: 28 March 09
From: Bucuresti




Foarte corect ai facut, la majoritatea motorizarilor diesel se recomanda sa schimbi jos pana se incalzeste motorul.

Valabil si la benzinarele turbo, cel putin TCe-urile si TSI-urile, necesita putin timp sa se incalzeasca, dar dupa ce s-a incalzit, e bun de cocosat smile.gif


--------------------
Lexus CT200h Eco/2011 - XX-XXX-LEX
1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P

Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 01:41
Dacia