Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 2 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ESP M3, Discutii legate de ESP

crazybogdan
post 22 Aug 2010, 09:51
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 15 April 09
From: Bucuresti




stiti accidentul de pe magheru. Cu ESP eu zic ca loganul nu ar fi intrat pe trotuar(stiu ca nu e disp. pe logan, dar ideea se intelege)...


--------------------
am avut Megane2 1.9dci - 2005
pe viitor BMW Z8...sper
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 22 Aug 2010, 19:37
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




al doilea cel cu dubita a avut viteza, iar cand a luat curba a dat nas in nas cu radarul, cel vechi- a franat, carosabil ud si a iesit ce a iesit. Se intampla undeva aproape de Deva.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprians
post 23 Aug 2010, 19:28
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 12 September 08




Am vazut in fata mea la 150m un logan facand o frumoasa intoarcere de 360 . Efectiv, de pe pozitia de pe banda 2 (110-120km/h) a intrat in balans la o schimbare brusca de directie si dupa cateva derapari stanga - dreapta, facand un frumos joc de spate (care cu ESP nu s-ar fi intamplat) a facut o intoarcere 360 si l-am vazut parcat frumos pe aceeasi banda, dar intors cu fata spre mine. Foarte interesanta treaba, mai ales cand vezi live asemenea lucruri smile.gif .
Joaca ceva fundul la un logan gol la viteze mari. Cu esp ar fi mult mai bine.


--------------------
. . - . .
Megane III Rouge Dyna /Dynamique/2009/1.6/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valy1
post 31 Aug 2010, 16:02
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 6 October 08




L-am testat si eu smile.gif , putin , dar cat sa stiu ca e acolo.


--------------------
Renault Megane - B xx xxx 2007 80cp
Renault Megane 3 1.5 dCi 105cp , Dynamique , Noir Nacre.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bhadorya
post 17 Jul 2011, 14:20
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 1 March 11
From: constanta




de unde stiu ca are ESP?
vreau sa cumpar un m3 1.6 116 cp din 2009,dealerul zice ca are esp dar nu am vazut nici un buton ptr ON OFF deci cum e la m3?
rog cei care au esp pe m3 sa puna o poza cu butonul


--------------------
renault megane 2 estate 2007 1.5 dci chel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 17 Jul 2011, 14:51
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




In dreapta butoanelor de reglaj faruri si reglaj al intensitatii luminilor, trebuie sa ai un buton cu un triunghi cu o masina care derapeaza, foarte asemanator triunghiul cu cel din regulile de circulatie de la "drum alunecos".
Bine, ESP-ul nu se poate decupla la Megane, poti sa decuplezi doar controlul tractiunii, si asta doar pana la 40 km/h, unde se reinitializeaza automat.

Ca sa vezi daca ai intr-adevar controlul tractiunii pe ea, poti incerca sa pleci cu scart de pe loc. Atunci se va aprinde in portocaliu partea de tablou de bord unde vezi informatiile despre kilometri, consum, etc. Nu iti recomand sa testezi esp-ul pe asfalt cat timp nu cunosti masina.

This post has been edited by Laurentziu83: 17 Jul 2011, 14:52


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bhadorya
post 17 Jul 2011, 15:22
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 1 March 11
From: constanta




nu are acel buton, cunosc semnul de la fabia.
deci nu are ESP daca nu este butonul ahh ce sarlatan.
m-am uitat pe siteuri cu masini SH si sunt foarte putine care au acel buton si sunt foarte multe care la optiuni scrie ca au ESP.
eu cred ca unii nici nu stiu ce au masina lor si altii baga de la ei ca poate inghite prostul!
multumesc de raspuns ! nu o mai cumpar pe aceea ptr ca pot zice ESP-ul mi-a salvat viata eu fiind pe locul din dreapta,la volan fratele meu incepator cu un LEON dotat cu ESP


--------------------
renault megane 2 estate 2007 1.5 dci chel
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
connectorxp
post 17 Jul 2011, 16:22
Post #98


Just a happy camper :)


Group: Members
Posts: 829
Joined: 28 March 09
From: Bucuresti




ESP-ul este sfant, de asemena la Renault de obliga sa il pui si pe el, daca doresti faruri cu Xenon, oricum iarna fara ESP, e horror, mai ales cand "innoti" prin zapada, pe un drum ingust si cu un hau in stanga si dreapta un perete de stanca.

Ca si nota pentru cei care nu o stiu inca, ESP-ul pe Megane 3 se deconecteaza partial, acesta reactivandu-se in situatii extreme sau cand se depaseste viteza de 70 Km/h, ESP-ul este complet decuplabil doar pe Megane 3 RS cu sasiu CUP.

In aceasta poza se vede butonul de ESP, cel incercuit cu rosu, cel de langa este de la oprirea temporara a senzorilor de parcare spate, btw, poze nu-mi apartine, este luata de pe un anunt de vanzare a unui Megane 3 2009 cu ESP, Caminat Tom-Tom, Arkamys cu USB, Clima, xenon si 1,5 dCi.

C19777606_9.jpg ( Size: 87.86k ) Number of downloads: 628


This post has been edited by connectorxp: 17 Jul 2011, 16:33


--------------------
Lexus CT200h - XX-XXX-LEX Eco/2011
1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P

Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valy1
post 17 Jul 2011, 21:03
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 6 October 08




QUOTE(connectorxp @ 17 Jul 2011, 16:22)

Ca si nota pentru cei care nu o stiu inca, ESP-ul pe Megane 3 se deconecteaza partial, acesta reactivandu-se in situatii extreme sau cand se depaseste viteza de 70 Km/h


Cum ? In afara de varianta pe care a si Laurentiu83 , altceva n-am reusit.


--------------------
Renault Megane - B xx xxx 2007 80cp
Renault Megane 3 1.5 dCi 105cp , Dynamique , Noir Nacre.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lau_swat
post 17 Jul 2011, 21:24
Post #100


Membru si atat


Group: Members
Posts: 405
Joined: 7 September 05
From: Timisoara




Thumbs up pt ESP, fara discutie, insa gumele cu care vine masina (Michelin Energy in cazul meu) sunt destul de slabute, pe uscat sa zicem ca sunt ok, dar pe ud lasa foarte mult de dorit.


--------------------
Renault Megane III dynamique 1,6 16V
Ce tie nu-ti place altuia nu-i face
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 17 Jul 2011, 23:00
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Se mai poate decupla, la pachet cu ABS-ul, punand cutitul pe unul din senzorii de ABS de la o roata. biggrin.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperdel
post 18 Jul 2011, 00:01
Post #102


Membru cu drepturi


Group: Members
Posts: 224
Joined: 20 November 09




QUOTE(Laurentziu83 @ 18 Jul 2011, 00:00)
Se mai poate decupla, la pachet cu ABS-ul, punand cutitul pe unul din senzorii de ABS de la o roata. biggrin.gif
*


Da, sau dacă scoți o roată... radmasa.gif


--------------------
Renault Megane 3 2009 Dynamique
Respectă toate regulile și presupune că nimeni altcineva nu le respectă - Ghidul supraviețuirii în trafic
M3 B95 K9K 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius_Jay
post 18 Jul 2011, 09:04
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 8 February 10
From: Galati




QUOTE(connectorxp @ 17 Jul 2011, 16:22)
Ca si nota pentru cei care nu o stiu inca, ESP-ul pe Megane 3 se deconecteaza partial, acesta reactivandu-se in situatii extreme sau cand se depaseste viteza de 70 Km/h,
*


ESP-ul se activeaza la 40 km/h.

Cu stima,
Marius


--------------------
Dacia Solenza 2003-Scala
Renault Megane 3 Privilege 1.4 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valy1
post 18 Jul 2011, 09:26
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 6 October 08




Ala cred ca-i TC-ul.


--------------------
Renault Megane - B xx xxx 2007 80cp
Renault Megane 3 1.5 dCi 105cp , Dynamique , Noir Nacre.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius_Jay
post 18 Jul 2011, 13:35
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 8 February 10
From: Galati




QUOTE(Valy1 @ 18 Jul 2011, 09:26)
Ala cred ca-i TC-ul.
*



DA.. Traction Control, insa consideram ca se activeaza si se dezactiveaza impreuna, nu imi afiseaza nicaieri ESP OFF sau ON. Si in plus nu am gasit nici o informatie de genul aceste despre ESP. nici in manual nici pe net din date oficiale, ci doar despre TC. (caruia ii poti da OFF pentru a iesi din ZAPADA)

Cu stima,
Marius

This post has been edited by Marius_Jay: 18 Jul 2011, 13:36


--------------------
Dacia Solenza 2003-Scala
Renault Megane 3 Privilege 1.4 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
connectorxp
post 18 Jul 2011, 21:08
Post #106


Just a happy camper :)


Group: Members
Posts: 829
Joined: 28 March 09
From: Bucuresti




Ciudat, intr-o versiune veche a manualului pentru M3 am gasit aceasta informatie.


--------------------
Lexus CT200h - XX-XXX-LEX Eco/2011
1,8VVTi HSD, 136PS, 5% in Bucuresti :) Albastru 8U9 si senzatii tari pe curent :P

Ca musca'n lapte pe forumul Reno' :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 20 Jan 2015, 22:30
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Imi cer scuze daca invii un topic uitat , dar am si eu cateva nelamuriri si chiar ma intereseaza raspunsuri cat mai pertinente si rapide :
1. am testat cateva M3 dCI 90 CP si se pare ca MULTI vanzatori spun ca dupa 2009 toate au ESP , dar nu este adevarat din cate am obs. eu , deci va rog sa-mi spuneti daca au TOATE ESP sau nu .

2. am observat la cateva butonul de activare/dezactivare a Traction Control de langa reglaj faruri , din stanga bordului si am vazut ca apare pe bord activare sau dezactivare , DAR acest Traction control este valabil numai pentru puntea fata , pentru a nu permite alunecarea rotilor fata , dar nu reprezinta de fapt ESP-ul , care este mult mai complex.

3. Toate M3 care au Traction Control , adica semul de masina si de S sub au are SIGUR si ESP ? Butonul de ESP ca triunghi cu masina in el , cum am vazut in acea poza, NU am vazut la NICI o masina .
Care stiti sigur ca aveti ESP pe M3 puteti face o poza sau sa ma indrumati UNDE pot verifica sigur daca o masina M3 are ESP sau nu ?

Apreciez raspunsuri cat mai rapide si sigure , pentru ca in urmatoarele ziel este posibil sa achizitionez un M3 si eu vreau neaparat ESP pe masina . Multumesc anticipat !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperdel
post 21 Jan 2015, 00:01
Post #108


Membru cu drepturi


Group: Members
Posts: 224
Joined: 20 November 09




QUOTE(marius80_eugen @ 20 Jan 2015, 23:30)
2. am observat la cateva butonul de activare/dezactivare a Traction Control de langa reglaj faruri , din stanga bordului si am vazut ca apare pe bord activare sau dezactivare , DAR acest Traction control este valabil numai pentru puntea fata , pentru a nu permite alunecarea rotilor fata , dar nu reprezinta de fapt ESP-ul , care este mult mai complex.


Traction Control este doar o componentă oferită de modulul ESP. ESP-ul este format din Traction Control, Asistență la subvirare și supravirare, și din câte știu (nu sunt sigur) este inclus și ABS și asistența la frânarea de urgență.

În orice caz pe M3 se poate dezactiva traction control cu butonul de sub bord dar ESP (asistența la subvirare și supravirare) nu se poate dezactiva.

QUOTE(marius80_eugen @ 20 Jan 2015, 23:30)

3. Toate M3 care au Traction Control , adica semul de masina si de S sub au are SIGUR si ESP ?  Butonul de ESP ca triunghi cu masina in el , cum am vazut in acea poza, NU am vazut la NICI o masina .
Care stiti sigur ca aveti ESP pe M3 puteti face o poza sau sa ma indrumati UNDE pot verifica sigur daca  o masina M3 are ESP sau nu ?


Dacă are butonul de Traction Control din stânga jos care chiar funcționează (afișează ceva) atunci cred că are ESP pentru că TC este parte a ESP. Din câte știu eu nu există Traction Control fără ESP.

Ce am observat: dacă moare bateria sau dacă scoți borna și o pui la loc apar pe bord mesaje legate de activare/dezactivare modul ESP la pornirea motorului sau la reactivarea curentului.




--------------------
Renault Megane 3 2009 Dynamique
Respectă toate regulile și presupune că nimeni altcineva nu le respectă - Ghidul supraviețuirii în trafic
M3 B95 K9K 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nevro21
post 21 Jan 2015, 01:31
Post #109


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




1. Cred ca de anul trecut (2014) UE a introdus obligatoriu esp, deci ce jucarii sunt mai vechi de data aceasta , uita.te dupa butonul respectiv ( apasand pe el sa dea si un mesaj pe CB) .

La un m3 dric din 2009 mi.a murit motorul cand efectuam o intoarcere din 3 miscari in forta , dat buton, si mai mare imi fu uimirea cand pe cb aparu frumos Esp Off. . Dupa apasarea butonelului magic a aparut Traction Control On . Parerea mea este ca nu a apucat tot sistemul sa se initializeze si a fost un mic faill. Sper sa nu dea chix, ptr ca unitatea abs nu e cat un pachet de tigari.


Numa bine!


--------------------
Renault Megane 3 Combi \ Megane 4 Combi 2009 diesel 1.5 \ 2016 diesel 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 21 Jan 2015, 03:04
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Va multumesc pentru raspunsuri ! Va rog sa ma intelegeti si pe mine ca in momentul in care cumpar masina chiar trebuie sa stiu SIGUR daca are ESP .
Stiu ca TC este o componenta ESP si automat toate au ABS , eu vb. despre M3 dci 90 sau 110 CP din 2010-2012 ca ani de fabricatie.
Am testat TC si la buton ( si mi-a aparut pe CB ca e activat sau dezactivat) si in realitate cand am plecat cu scart mai tare si am vazut pe bord mesajul , dar era NUMAI referitor la Traction Control ON - sau ceva de genul , ca a intervenit , nu a scris nimic de ESP si sincer nu am cum sa conving vanzatorii sa fac cerculete si burn-outuri cu masinilelor ca sa vad ce sisteme au biggrin.gif si dupa cum stiti , toti CRED ca le au pe toate si toti tin la pret .
Problema este ca inainte sa ajung cu ea la un service Renault pentru testare completa , trebuie sa ia fiscalul , trebuie sa ia numere rosii , trebuie sa faca niste cheltuieli si nu vreau sa dau banii pe prostia , nestiinta sau nesimtirea vanzatorului.
In continuare mai astept cateva idei / sugestii despre cum pot afla vazand masina (fara testare service) daca ea are sau nu ESP , chiar daca are sau nu acel buton ca optiune de dezactivare a TC.


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 21 Jan 2015, 08:01
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Aici nu inteleg... cum adica nu poti merge in service pentru testare? Unde se afla masina si cum a ajuns acolo? De ce nu poate merge in service pentru o testare?

Iti asumi pretul pentru o testare si daca nu iese ok, nu cumperi masina.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 21 Jan 2015, 08:31
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




In momentul de fata masinile sunt cu numerele expirate la un vanzator si pentru a putea merge cu oricare trebuie sa puna numere rosii , iar vanzatorul are pretentia sa-i platesc eu numerele rosii daca vreau sa te testez. Habar nu am cat costa numerele rosii , dar iar nu mi se pare normal sa le platesc eu , practic eu cumparand masina , dar obligandu-ma sa o iau de la el pe platforma daca nu-i platesc numerele.
Am inteles ca odata ce iei numerele rosii pentru o masina si poti merge 30 de zile cu ea , au fost verificate si actele masinii la Politie , dar iar nu stiu in ce masura , daca este verificata sa nu fi fost furata sau cu probleme in alta tara .
Ideea este ca as vrea sa stiu cum verific existenta ESP-ului direct in masina , fara sa ajung cu ea la verificat in service , ca nu pot ajunge in service cu 20 de masini , pentru ca ESP-ul este doar una din conditiile pentru cumpararea unei masini .
Normal ca pe cea aleasa o s-o testez cu de toate in service sa nu-mi iau teapa , dar stiti si voi ca vanzatorii sunt de acord la prima intrebare cu orice testare (ca asa vede si el daca are probleme sau nu masina , ca el oricum nu da bani la testat) , apoi pot sa faca figuri .
Problema mea este ca orice masina care are numele de Franta sau orice alta tara UE, la cumparare , poate sa-ti rezerve surprize , pentru ca in acel moment vanzatorul nu este obligat sa-ti dea decat fiscalul si sa faceti actul de vanzare-cumparare intre voi si cam atat . Adica daca tu faci apoi identificarea la RAR poti avea suprize la serii , chiar daca o testezi inainte cumva intr-un service , tot tu poti avea suprize la RAR cu ITPul , care poate nu s-au vazut initial , dar cei de la RAR descopera problema si te trezesti ca nu o poti inmatricula ... se discuta pe aici si probleme cu TVA-ul , ca nu a fost platit de cumparatorul initial printr-un artificiu ... ma rog , pot fi oricand probleme cu masina pana nu te vezi cu ea inmatriculata si cu toate actele in regula .
Ideea este ca taxa de mediu este de 30-50 euro si nu inteleg de ce naiba vanzatorii nu le platesc si nu e inmatriculeaza pe numele lor , ca apoi procedura de vanzare sa fie mult mai usoara, pentru ca pretul oricum il cresc atunci cand o masina este cu taxa platita, indiferent cat a fost acea taxa.

Revenind ontopic , inca astept sugestii si sfaturi cu privire la posibilitatea verificarii daca o masina are ESP , direct cand ma urc in ea , fara service .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 21 Jan 2015, 08:58
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




pai o se le vanda ala cand ma duc eu sa le testez. daca pe el nu-l intereseaza sa vanda ,eu zic sa nu te complici. daca nici numere rosii nu-i in stare sa scoata atunci sa se lase de afaceri . pai ce face fiecare client cumpara cate un rand de numere rosii, sau smecherit samsarii. In germania au numere de proba .
Apropo de ESP eu unul nu am , masina ii din 2009, adevarul este ca eu cand am luat-o am vrut cat mai putina electronica in ea.


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 21 Jan 2015, 11:02
Post #114


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Verificare daca are ESP: in primul rand, vezi ce scrie pe buton, TC sau ESP.
Daca nu scrie, si are un simbol pe el, cel de ESP reprezinta o masina pe un drum serpuit, iar TC este simbolul unei anvelope.
Pentru a verifica daca e cu adevarat ESP-ul pe masina, si nu e doar butonul acolo, sau sistemul ESP defect, se verifica in felul urmator: la o apasare scurta a butnului, trebuie sa apara bec in bord sau/ si pe ecranul computerului de bord mesaj TC Off. La o apasare prelungita pe buton, trebuie sa apara alt bec in bord si/ sau mesaj pe ecranul computerului de bord ESP Off.
De asemenea, daca faci rost de seria VIN a masinii, poti ruga pe colegul nostru @espacern sau la reprezentanta, sa iti spuna daca masina a fost echipata cu ESP sau nu.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nevro21
post 21 Jan 2015, 13:47
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




OFFTOPIC : detin un m3 dric din noiembrie 2014 . Nu se complica samsarii cu RAR, inmatriculare etc , ptr ca pierd timpul ( aproape o luna in cazul meu ) pentru 100 150 euro maxim .


ONTOPIC : aceasi dilema am avut-o si eu , dar dupa ce am citit una alta pe aici pe forum am tras doua concluzii : prima : exista 2 blocuri de abs ( modele ) unul cu abs si celalt cu abs+esp si cea dea doua : cele care au doar abs nu au butonul .

Imi cer scuze ca nu am argumente noi care sa iti intareasca credibilitatea in acest sens . Ce iti mai pot recomanda : sunt baieti care fac diagnoza auto la adresa clientului ( cre ca 100 roni ) , cauta pe forum , gaseste un coleg de taste , ia.l cu tine si o sa vada pe calculatorul de abs ce are in dotare .


Exact cand scriam randurile mi-am adus aminte ca Hellcat a scris la un moment dat cum sa citesti placuta ovala la clio 2 , presupun ca exista acelasi algoritm si pentru megane . Ceea ce vreau sa spun este ca iti poti da seama din placuta ovala . Mai sunt niste colegi care pot verifica vinurile .

Sfatul meu : rasfoieste un pic forumul ca trebe sa gasesti ceea ce vrei .


--------------------
Renault Megane 3 Combi \ Megane 4 Combi 2009 diesel 1.5 \ 2016 diesel 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 21 Jan 2015, 21:21
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




nevro21 - raspunsul cel mai credibil si util pana in prezent referitor la verificarea ESP-ului a fost dat mai sus de colegul Balanel. Ce spui tu , personal nu imi suna ok , pentru ca toate au ABS . Nu mi-a venit ideea sa-l tin mai mult acel buton apasat , dar acum ca stiu , il testez.
Multumesc tuturor pentru ajutor !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperdel
post 21 Jan 2015, 22:51
Post #117


Membru cu drepturi


Group: Members
Posts: 224
Joined: 20 November 09




Sincer nu știam că funcționează cu ținutul mai mult apăsat pe butonul de TC ca să dezactivezi ESP. Din câte știam eu doar TC se poate dezactiva, și nu ESP. Am să încerc să văd dacă chiar se poate, pentru că M3-ul meu sigur are ESP.

În orice caz, dacă te ajută, uite ce zice manualul M3. Nu scrie că s-ar putea dezactiva ESP, de aceea sunt tare curios să încerc.

DRIVING CORRECTION DEVICES (1/3)
Depending on the vehicle, this is com- posed of:
– the AbS (anti-lock braking
system);
– the electronic stability program
ESP with understeer control and
traction control ASR;
– emergency brake assist with, de-
pending on the vehicle, braking anticipation.
AbS (anti-lock braking system)
Under heavy braking, the ABS prevents the wheels from locking, allowing the stopping distance to be managed and keeping control of the vehicle.
Operating faults:
Under these circumstances, the vehi- cle can be steered to avoid an obstacle whilst braking. In addition, this system can increase stopping distances, par- ticularly on roads with low surface grip (wet ground etc.).
You will feel a pulsation through the brake pedal each time the system is activated. The ABS does not in any way improve the vehicle’s physical perform- ance relating to the road surface and roadholding. It is still essential to follow the rules of good driving practice (such as driving at a safe distance from the vehicle in front etc.).
x
D
x
– ˆ and
strument panel along with the mes- sages “Check ABS”, “Check braking system” and “Check ESP”: The ABS, ESP and emergency brake assist are deactivated. braking safety is still guaranteed;
, ˆ and Ÿ In both cases, consult an approved
Dealer.

lit on the instrument panel accom- panied by the message “Braking system fault”: this indicates a fault with the braking system.
,
lit up on the in-
These functions are an ad- ditional aid in the event of critical driving conditions, enabling the vehicle behav-
iour to be adapted to suit the driving conditions.
However, the functions do not take the place of the driver. They do not increase the vehicle’s limits and should not encourage you to drive more quickly. Therefore, they can under no circumstances replace the vigilance or responsibil- ity of the driver when manoeuvring the vehicle (the driver must always be ready for sudden incidents which may occur when driving).

Your braking systems are partially operational. However, it is dangerous to brake suddenly and
it is essential to stop immediately, as soon as traffic conditions allow. Contact an approved dealer.

In an emergency, apply firm and continuous pressure to the brake pedal. There is no need to pump it repeatedly. The ABS will modu- late the force applied in the braking system.
2.19

DRIVING CORRECTION DEVICES (2/3)
Electronic stability program ESP with understeer control and traction control ASR
Electronic stability program ESP
This system helps you to keep control of the vehicle in critical driving condi- tions (avoiding an obstacle, loss of grip on a bend, etc.).
Operating principle
A sensor in the steering wheel detects the direction selected by the driver.
Other sensors throughout the vehicle measure the actual direction.
The system compares driver input to the actual trajectory of the vehicle and corrects the trajectory if necessary by controlling the braking of certain wheels and/or engine power. In the event that the system is engaged, indicator light
flashes on the instrument panel.
Understeer control
This system optimises the action of the ESP in the case of pronounced under- steering (loss of front axle road hold- ing).
Traction control ASR
This system helps to limit wheelspin of the drive wheels and to control the ve- hicle when pulling away accelerating or decelerating.
Operating principle
Using the wheel sensors, the system measures and compares the speed of the drive wheels at all times and slows down their over-rotation. If a wheel is starting to slip, the system brakes au- tomatically until the drive supplied be- comes compatible with the level of grip under the wheel again.
The system also adjusts the engine speed to the grip available under the wheels, independently of the pressure exerted on the accelerator pedal.
Operating faults
When the system detects an operating fault the message “Check ESP” and the indicator light ˆ appears on the instrument panel. In this situation, ESP and ASR are deactivated.
Consult an approved dealer.
ù
2.20

DRIVING CORRECTION DEVICES (3/3)
1
Disabling the ASR function
In some situations (driving on very wet ground: snow, mud, etc. or driving with snow chains fitted), the system may reduce the engine output to limit wheel- spin. If this is not required, it is possible to deactivate the function by pressing switch 1.
The message “Traction control off” is displayed on the instrument panel to inform you.
The traction control ASR offers addi- tional safety, it is recommended that you do not drive with the function disa- bled. Correct this as soon as possible by pressing switch 1 again.
Note: the function is reactivated auto- matically when the ignition is switched on or when a speed of approximately 24 mph (40 km/h) is exceeded.
Emergency brake assist
This system supplements the ABS and helps reduce vehicle stopping dis- tances.
Operating principle
The system is for detecting an emer- gency braking situation. In this case, the braking assistance immediately de- velops maximum power and may trig- ger ABS regulation.
ABS braking is maintained as long as the brake pedal is applied.
Hazard warning lights switching on
Depending on the vehicle, these may light up in the event of sudden decel- eration.
Operating faults
When the system detects an operat- ing fault the message “Check brak- ing system” appears on the instrument panel along with the ˆ warning light.
Consult an approved dealer.
braking anticipation
Depending on the vehicle, when you rapidly release the accelerator, the system anticipates the braking ma- noeuvre in order to reduce stopping distances.
Special cases
When using the cruise control:
– if you use the accelerator, when you release it, the system may be trig-
gered;
– if you do not use the accelerator, the
system will not be triggered.


--------------------
Renault Megane 3 2009 Dynamique
Respectă toate regulile și presupune că nimeni altcineva nu le respectă - Ghidul supraviețuirii în trafic
M3 B95 K9K 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 22 Jan 2015, 02:57
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Viperdel pe mine nu ma intereseaza sa-l dezactivez , ci cand merg sa testez o masina sa stiu SIGUR ca are ESP , atat ! Multumesc si tie pentru info !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperdel
post 22 Jan 2015, 11:39
Post #119


Membru cu drepturi


Group: Members
Posts: 224
Joined: 20 November 09




QUOTE(marius80_eugen @ 22 Jan 2015, 03:57)
Viperdel pe mine nu ma intereseaza sa-l dezactivez , ci cand merg sa testez o masina sa stiu SIGUR ca are ESP , atat ! Multumesc si tie pentru info !
*



Dacă balanel are dreptate spunând că se poate dezactiva ESP din butonul de sub bord prin apăsare lungă și se afișează pe bord ESP off (voi verifica) atunci ai o metodă foarte bună și simplă de identificare. Dar dacă nu (așa cum știam eu original) riști să identifici în mod fals o mașină ca având doar TC și nu ESP, și asta doar pentru că nu apare ESP pe bord atunci când el oricum nu ar fi făcut să apară. De aceea mă gândesc să testez la mine pentru că știu sigur că mașina are ESP.

La mine arată ca în poza atașată.

5.jpg ( Size: 337.12k ) Number of downloads: 223


--------------------
Renault Megane 3 2009 Dynamique
Respectă toate regulile și presupune că nimeni altcineva nu le respectă - Ghidul supraviețuirii în trafic
M3 B95 K9K 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiucna
post 22 Jan 2015, 15:12
Post #120


Private User


Group: Members
Posts: 377
Joined: 31 October 10




Balanel nu stie ce vorbeste sau cel putin nu despre controlul tractiunii la megane 3.Acel sistem nu merge dezactivat de tot ci doar pt perioada 0-30 de km/h .Se apasa pur si simplu pe buton o data si se dezactiveaza iar dupa ce masina trece de 30km/h se activeaza automat la loc.Am incercat in toate felurile sa il dezactivez de tot si nu merge(din ce am inteles de la cineva,se poate dezactiva de tot prin scoaterea sigurantei care tine de acel sistem si in felul asta nu mai functioneaza).In ceea ce priveste functionalitatea acestui sistem,va spun ca am facut praf un megane 2 care nu avea esp si sunt 99% sigur ca daca avea nu mai faceam acel accident iar pe megane 3 mi s-a intamplat de 2 ori sa pierd controlul total al masinii pt cateva secunde si daca nu aveam esp cel mai probabil ma duceam in sant,ma rasturnam sau cadeam de pe un pod,asta intamplandu-se pe carosabil umed.
Marius,eu zic ca e simplu.Daca are buton e clar ca are esp,daca nu,nu.In orice caz,daca vrei neaaparat poti sa te urci in masina si sa apesi pe buton si atunci ar trebuii in bord sa scrie traction control off.Pozele sunt facute acum la un megane 3 din 2011 cu esp.

This post has been edited by ovidiucna: 22 Jan 2015, 15:44

Attached thumbnail(s)
20150122_153201.jpg ( Size: 2.35mb ) Number of downloads: 183
20150122_153322.jpg ( Size: 1.54mb ) Number of downloads: 179


--------------------
Renault Megane Coupe 2011
Dulce pomum quum abest custos
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 23:37
Dacia