Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ce sunt reperele din poza?

dj_bonssay
post 15 Nov 2009, 13:27
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Am si eu o intrebare.. ce sunt reperele din poza si ce fac ele? ma refer la cele 2 sonde de pe motor... si la chestia aia de pe cablul de acceleratie....


This post has been edited by dj_bonssay: 15 Nov 2009, 13:28


Attached thumbnail(s)
renault.JPG ( Size: 287.08k ) Number of downloads: 824


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 15 Nov 2009, 16:53
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




1. e detectorul de detonatii


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 15 Nov 2009, 20:25
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Se poate strica? cum se comporta cand nu functioneaza bine..? 2 si 3?


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 16 Nov 2009, 14:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




2- senzor pozitie clapeta ( vede daca clapeta e inchisa sau deschisa), indirect prin pozitia cablului de acceleratie
3- senzor temp apa ptr calculatorul de injectie.

This post has been edited by mihai1677: 16 Nov 2009, 14:45


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 17 Nov 2009, 17:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




@mihai... nu descopar sondele de aer si apa din spatele motorului, asa cum le-ai descris tu in Materialul despre consum mare. E altfel de motor? Zici ca 3 e senzorul pt temperatura, cel pt aer unde il gasesc? de ce dimineata, cand e rece nu mai sta avansul la 1600-1700 rpm (1-2 minute) apoi sa coboare la 900, asa cum statea anul trecut pe aceeasi vreme, ci trebuie sa-l tin eu din pedala 1-2 minute apoi se linisteste la 900? daca nu apas acceleratia dimineata cu motorul rece motorul se opreste. Senzorul de detonatii poate fi de vina? am vazut ca intr-un fel el regleaza avansul. Daca e ceva ce nu am inteles bine, va rog sa-mi explicati.. ca m-am lasat pe tanjala cu masina asta si as vrea sa rezolv incet-incet din probleme. Multumesc anticipat celor interesati.


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 17 Nov 2009, 18:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Tu ai alt model de injectie, eu cred ca nr 3 e defect la tine (senzorul temp apa), incearca sa-l masori, cel de aer ar trebui sa fie pe burduful de plastic intre filtru de aer si corp injector.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 17 Nov 2009, 20:41
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Alt model... mai bun? mai putin bun? poate ma poti ajuta si cu materiale pentru injectia de pe masina mea.
In alta ordine de idei, abia am venit de la masina unde am constatat urmatoarele:
- motor rece oprit cand am pus aparatul de masura pe sonda de apa nu a aratat nimic.. nimic la modul ca parca nici nu masuram ceva, ca si cum nu ar avea rezistenta (a nu se intelege nimic = 0)
- motor pornit la relanti - exact la fel
- cand motorul s-a incalzit si la prima pornire a ventilatorului, am masurat iar... 288OHM
- cand motorul era abia pornit (deci rece)... am mai scos si bagat mufa pe sonda, am zis ca poate nu face contact bine... cand bagam mufa mergea ceva-ceva mai rotund. Cand am facut acelasi lucru cu motorul cald (dupa ce pornise ventilatorul prima data), am constatat ca atunci cand bag mufa merge ceva-ceva mai prost... gen sacadat... nu mai mergea rotund... o diferenta foarte mica.
Am povestit cu lux de amanunte in asa fel incat sa ma fac inteles. Cum sa interpretez? In materialul ala despre consumul mare scria ca intotdeauna cu motorul rece valoarea este mai mare decat cu motorul cald. Deci este stricata sonda de apa? Ce cod are? Multumesc. App... unde gasesc motorasul de relanti?


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 17 Nov 2009, 21:27
Post #8


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Eu cand am masurat aveam urmatoarea valoare :
680Ohmi tongue.gif
daca te uiti in poza postata d emine si de Mihai in tutorial ar trebui sa ai valoarea de 3400 ohmi la temp de 20 d egarde
si 450 ohmi la 70 grade.
Deci ? senzordefect smile.gif
Codul este in colt dreapta jos in imaginea cu sonda smile.gif

Attached thumbnail(s)
index.jpg ( Size: 51.81k ) Number of downloads: 791


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 18 Nov 2009, 09:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Am vazut codul ala, dar la magazinul de piese unde am fost sa intreb mi s-a spus ca nu e bun codul acela si imi trebuie un cod din 10 caractere care incepe cu 77.......


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 18 Nov 2009, 12:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Pe ce scala ai pus aparatul cand ai masurat la rece? trebuie pe 20k


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 18 Nov 2009, 16:27
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Am masurat acum pe 20K. Valoare cu motor caldut... 30 grade probabil 0002. Oricum am reusit sa gasesc piesa si am comandat-o. O schimb orice ar fi. Piesa originala am scos-o azi de pe motor si e ruginita iar filetul era plin de piatra alba, garnitura de clingherit nu mai era utilizabila. O schimb orice ar fi pt ca nici nu e prea scumpa (am gasit la 40 de ron). Daca se observa schimbare am sa iau una de firma peste ceva timp si gata.
Unde sa ma uit dupa motorasul relanti? e pe corpul injectorului sub cablul de acceleratie? am vazut 2 mufe care intra pe acolo.
Nu reusesc sa scot capacul ala de plastic de la recuperatorul de gaze. Ieri am observat in cotul ala sub forma de L care iese din carcasa asta de plastic si intra in furtun o mazga alba care acoperea probabil niste depuneri de ulei ars. As vrea sa-l scot si sa-l curat, preventiv. Cred ca functioneaza bine pt ca am pus degetul pe gaura de la carcasa si simteam cum iese fumul pe acolo, dar in schimb motorul merge la fel si cu furtunul pus si cu el scos. Ma gandesc ca ar trebui sa fie o diferenta cand il scot. NU? Ce sfaturi imi dati? unde sa fiu atent sa nu stric ceva?


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 18 Nov 2009, 18:31
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




scoti futunelu de pe el, apoi scoti teu de plastic prin rasucire, apoi apratoare de plastic, va ramane doar parte de fier, apoi usor tragi de el si misti stanga dreapta, o sa iasa, apoi lasat o seara in decarburol, curatat cu benzina sau alcool, pui un pic de silicon, il pui pe pozitie il bati usor cu un lemn.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 18 Nov 2009, 20:05
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Ok. asta intelesesem. Dar nu pot sa scot aparatoarea aia. E infiletata pe blocul motor?

19 Nov 2009, 18:27:
Am schimbat sonda... nu aia era problema. Ce variante ar mai fi in afara de sonda de apa?

This post has been edited by dj_bonssay: 19 Nov 2009, 18:27


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 19 Nov 2009, 23:04
Post #14


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Sonda de aer ?a ceash valoare ca si cea de apa ?
Motorul pas cu pas de pe clapeta de acceleratie ?Lucreaza?


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 20 Nov 2009, 16:07
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Nu stiu unde e sonda de aer. La mine sonda de apa e pe motor cum te uiti la el, in partea dreapta, fata de poza din materialul cu consumul mare, unde ambele sonde sunt postate sub corpul injector. Motoras relanti e acelasi lucru cu motoras pas-cu-pas???, unde sunt amplasate? Daca sunt lucruri diferite, cum se verifica?

20 Nov 2009, 16:47:
@Vepman Am descoperit motorasul de la relanti, sub clapeta de acceleratie unde ai spus si am pornit masina cu si fara mufa atasata. Nu am realizat o diferenta, dar am sa-l masor in seara asta ca sa fiu sigur. Cum pot afla unde este amplasata sonda de aer? Nu stiu sigur dar nu cred ca e motorul original pe masina pentru ca am cautat sa cumpar un far pentru masina si cineva de la Renault a zis ca masina a plecat din fabrica avand motor de 2000 cmc(???). Si atunci cand am fost la RAR tin minte ca m-au purtat aia cu actele vreo luna tot pentru ceva legat de motor. Cateva poze ar ajuta la identificarea tipului de motor?



This post has been edited by dj_bonssay: 20 Nov 2009, 16:47


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 20 Nov 2009, 18:42
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Astept sedinta foto, fata, spate laterale motor.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Nov 2009, 18:47
Post #17


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




"Cineva de la renault" a fost putin pe dinafara... Cel mai mare motor pe R19 a fost diesel de 1.9.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 23 Nov 2009, 23:31
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Scuze de intarziere.. asta e masina mea.. ce parere aveti?

24 Nov 2009, 17:55:
Nu am putut sa fac o poza din spatele motorului.. deci mihai1677 ce parere ai? unde e sonda de aer?

24 Nov 2009, 17:59:
Si inca ceva. Unde gasesc plutitorul de la rezervor? Am o problema care vreau sa o rezolv de mult timp. E ca la Dacie? ajung la el prin port-bagage? Nu stiu daca are vreo importanta dar mie imi arata cantitatea de benzina pe ecranul-display din bord. Doar ca nu functioneaza cum trebuie. Multumesc


25 Nov 2009, 13:54:
Chiar nimeni nu stie?? mihai1677... R19/16v o parere ceva?


This post has been edited by dj_bonssay: 25 Nov 2009, 13:54

Attached thumbnail(s)
DSC00604.JPG ( Size: 226.91k ) Number of downloads: 525
DSC00605.JPG ( Size: 264.58k ) Number of downloads: 448
DSC00606.JPG ( Size: 247.62k ) Number of downloads: 427
DSC00607.JPG ( Size: 240.73k ) Number of downloads: 159
DSC00608.JPG ( Size: 224.75k ) Number of downloads: 187
DSC00609.JPG ( Size: 244.87k ) Number of downloads: 166
DSC00610.JPG ( Size: 174.49k ) Number of downloads: 159
DSC00611.JPG ( Size: 273k ) Number of downloads: 162


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 25 Nov 2009, 15:19
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




salut, ia verifica furtunul asta, e ceva dubios cu el !

Attached thumbnail(s)
index.jpeg ( Size: 150.01k ) Number of downloads: 175


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 25 Nov 2009, 15:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Nu e furtun... e mufa de la motorasul pas cu pas. L-as verifica dar nu stiu ce valori trebuie sa aiba


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 25 Nov 2009, 17:12
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




pai ce valori trebuie sa aiba...da l jos si desfa l ... terbuie sa aiba 4 pini, 2 dintre ei reprezinta un contact care este inchis cand tija este sus si deschis cand tija este ridicata...ceilalti 2 pini comanda motorasul electric....ii dai curent si se ridica tija, daca ii schimbi polaritatea se lasa in jos..... nu e mare inginerie, nu te speria de el radmasa.gif


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 25 Nov 2009, 19:05
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Ce glumet esti....
1.Nu ma sperii de el doar ca nu am timp sa-l dau jos aiurea... Daca tie iti place sa desfaci obiecte si sa le repari dupa ureche .. n-ai decat. Mai bine intreb de 3 ori inainte sa-l dau jos. Iar daca, dupa ce-l masor imi dau seama ca nu mai lucreaza bine, ori il repar ori iau altul. Deci daca stii ceva concret... vorbeste.. daca nu, macar abtine-te si nu fi ironic ca nu impresionezi pe nimeni.
2.Ma refeream cati V trebuie sa fie pe mufa care-l alimenteaza. Acum intelegi, Einstein?


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 25 Nov 2009, 19:46
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Revenind la problema prezentata. Stie careva la ce tensiune se alimenteaza motorasul ala pas-cu pas? pt ca il vad ca functioneaza uneori si ma gandesc sa nu fie vre-un fir intrerupt sau vreo problema de la ECU. Multumesc!


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 26 Nov 2009, 00:36
Post #24


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




DJ_Bomssay .. ia uitate la mottoul meu smile.gif

"Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie wink.gif"

1. Referitor la motoras pas cu pas , este indicat sa il desfaci , il cureti bine cu alcool tehnic apoi gresat si montat la loc . Are prostul obicei ca s eimbacseste , de are si el ceva ani , si apoi nu mai functioneaza corect !
Dep ...linistitiva , la Solenza este aceashi problema cu toate ca este de generatie mai noua smile.gif

2. Greu de masurat tensiunea pe el , nu este alimentat continuu , decat la pornire si in momentul in care se schimba temperatura din cele 3 sonde : aer , apa si lambda sau acceleratie wink.gif

3. In momentul in care iei contctul el se duce la cap de cursa si atunci este bine sa verifici contactul de pe el : pinii A-B.

"Verificare intre pinii A si B la relanti trebuie sa avem 0,15 ohmi (contact inchis),
se apasa pedala sau se trage de cablu acceleratie trebuie sa avem 5K (contact deschis)"

Citeste si tu tutorialul asta , este foarte bun , multumiri pentru el lui Mihai1677 smile.gif

PS : "Motorul pas cu pas " cum este denumit de noi nu poate fi alimentat doar prin intermediul a 2 fire smile.gif si asadar este impropriu spus , poate datorita faptului ca actioneaza in trepte "pas cu pas" ....



This post has been edited by vepman_ro: 26 Nov 2009, 00:52


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 26 Nov 2009, 09:27
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Am citit tutorialul... de cateva ori... mi l-am si scos la imprimanta si il am in masina, doar ca anumite notiuni imi sunt straine si de aia intreb. Mecanicul la care am fost a zis ca are mult de desfacut si vazand ca nu prea are chef am zis sa-l dau eu jos. Dar nici sa-mi fac de treaba degeaba. Cred ca-l "rezolv" sambata. Multumesc Vepman. Punctual ca de obicei:))


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 26 Nov 2009, 22:12
Post #26


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




In momentul in care desfaci motorasulo sa te rog sa fii foarte atent la pozitii , la suruburi si alte minuni ...adika umbli la el cu simtul raspunderii smile.gif
Nu e complicat , este destul de simplu smile.gif


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipikao
post 28 Nov 2009, 14:12
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 24 September 09




dj_bonssay daca nu te-ai apucat inca uita-te aici o sa te ajute. http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.html Citeste si ce scrie acolo si nu dispera ca nu e foarte complicat. Si eu am facut-o si habar nu aveam. Bafta!


--------------------
renault twingo C06 07/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 28 Nov 2009, 14:54
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




n-are nici cea mai mica legatura....la r19 motorasul se imbacseste pe dinauntru nu pe dinafara... si la r19 trebuie desfacut motorasul ca sa cureti ce e in el nu pe el! oricum ai avut intentie buna !


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 28 Nov 2009, 23:26
Post #29


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Da :0 zeu_4u_zweety are dreptate! pozitionarea lui lasa amprente dupa cativa ani buni .


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 1 Dec 2009, 16:13
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Mi-am facut astazi timp si am dat motorasul ala jos. Intr-adevar ati avut dreptate.. nu e nici complicat nici laborios doar ca desfacerea celor 3 surubele mi-a dat ceva dureri de cap. L-am desfacut, nu am gasit nici praf, nici mizerie ci doar vagi urme de vaselina. L-am curatat cu un spray degresant, l-am lasat la uscat, l-am gresat l-am montat inapoi, am resetat ECU... si singura diferenta cand am pornit a fost ca acum daca dau spritz intai se ineaca si apoi se tureaza. Ca sa vad daca merge, inainte de a-l monta pe masina am pornit motorul, stand cu degetul pe cuiul ala care se misca. Turatia era undeva pe la 500 si cuiul iesit maxim. Cand am accelerat cuiul a inceput sa intre inapoi. Presupun ca asa ar trebui sa lucreze el. E posibil ca el sa functioneze dar nu in parametrii buni?

Imi poate explica cineva cum se comporta motorasul asta la masina lui cand e rece afara? Adica eu imi imaginez ca atunci cand motorul este rece si afara tot rece, cand pui contactul, ECU i-a datele de la sondele de apa si aer si ii da impuls motorasului si iese cuiul la maxim... ca atunci cand pornesti sa pornesti turat ... 1700-1800. Nu e asa?

Si in alta ordine de idei... de ce se inneaca acum cand dau spritz???


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 14:38
Dacia