Directie Twingo, probleme cu directia la twingo
![]() ![]() ![]() |
Directie Twingo, probleme cu directia la twingo
luciandesign |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 20 October 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo
2000/Liberty
|
|||
gedan |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
e posibil sa scartie bucsele de cauciuc de la cupla. margi cu ea o saptamana, umfla rotile la presiunea normala si mai discutam. verifica daca masina merge drept cu volanul tinut pe centru.
|
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
_remusik_ |
![]()
Post
#3
|
![]() sharpest blade Group: Members Posts: 33 Joined: 29 September 09 ![]() |
![]() aveai de ales dintr-o mare gramada de buburuze cu servodirectie. Si eu sunt tot din Bv si dupa vreo luna de cautari.....am gasit-o pe EA O poti vedea prin oras cu BV 17 BUT. Ptr oras este imperios necesar sa ai servodirectie,ca altfel zici ca mergi cu Raba. O zi perfecta! |
--------------------
reno
twingo
2002 ...Sunt Cel Mai Frumos Din Orasul Acesta
|
|
0ctavianus |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 10 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Nu mie se pare capat de tara ca nu ai servodirectie. La mine de exemplu merge ca uns volanul in mers desi nu am servo.
|
--------------------
Renault
Twingo
1994
|
|
sageata albastra |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 April 08 ![]() |
Volanul la Twingo fara servi se invarte foarte greu-confirm.Mai greu ca la Dacie.Eu patesc asta cand raman fara servo.Daca ai cauciucuri de 195 e si mai rau!
|
--------------------
renaumt
twingo
2003,75 cp,16V
|
|
cip2cip |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 17 October 09 ![]() |
Salut! Sunt proaspat proprietar de Twingo si sunt foarte incantat de el... Postez aici problema ce ma necajeste la el cu speranta ca cineva o fi patit la fel si ma poate invata cum s-o rezolv si eu... Masina (an 1999) nu are servodirectie (spune mecanicul la care am dus-o, nu are rezervor pt lichid si nici pompa servodirectie
![]() Multumesc! This post has been edited by cip2cip: 27 Oct 2009, 20:43 |
--------------------
Renault
Twingo
1999
|
|
renotgo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Bine-ai venit si sa stapanesti sanatos masina ! Te anunt solemn ca trebuie sa-ti schimbi mecanicul cu unul mai "nou" ce stie ce-nseamna servodirectie electrica .Masina ta are acest tip de servodirectie asa ca te sfatuiesc sa scormonesti pe aici pe forum pentru lamuriri .Numai bine !
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Pentru ca mecanicul tau este neinformat in acest caz particular.
Masina ARE directe asistata. Se cheama DAE - Direction Assistee Electrique. Uite am pus ACEST LINK: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=130...dpost&p=1613108 pe care am sa te rog sa il arati mecanicului tau ca sa vada despre ce este vorba si sa se lamureasca. Daca doreste schema acestui sistem aceasta se afla AICI: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=698...dpost&p=1451755 Chiar daca masina NU ARE rezervor pentru lichid hidraulic (pentru directie) masina ARE directie asistata (de fapt cred ca este cam unic in cazul Twingo). Masina asta nu are pompa hidraulica pentru directie asistata sau servodirectie in schimb are un computer care gestioneaza directia. This post has been edited by bubu782001: 27 Oct 2009, 21:03 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#9
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai mult chiar...mie, bubulina mea mi-a dat impresia ca efortul necesar manevrarii volanului creste odata cu cresterea vitezei masini, ceea ce ar insemna ca ar avea directie variabila. Am dreptate bubule?
LE. Da, asa este. Are si directie variabila. Cine vrea sa afle mai multe poate studia notita tehnica de mai jos. Mare minunatie masinica asta! ![]() This post has been edited by tunderbird: 28 Oct 2009, 09:31 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Ai perfecta dreptate. Tocmai asta este si rostul senzorului de viteza conectat la computeru DAE (conectarea cu LCD-ul - vezi link-ul cu schema).
Faza cu adevarat buna este ala dupa parerea mea, daca o directie clasica cu pompa (serviodirectie sau una asistata), are ca efect o solicitare a cuplului motor (este normal - ca si la AC) si cum stim ca orice este in plus legat de axul motorului mananca un calut acolo..sau chiar mai multi, in cazul nostru..NU prea exista aceasta problema - exceptand un consum electric care este minim si care in plus nu solicita direct motorul - poate un pic alternatorul. Cred ca inginerii de la Renault pe langa proiectarea propriu zis a masinutei, au pus si suflet si MUUULTA ambitie - pare a fi un proiect facut la ambitie in genul - HAI CA SE POATE! Comenzi la volan, trapa, piele, AC, ABS + EBD, Directie asistata, sistemul modular din interior, geamuri electrice, ce altceva isi poate dori o masinuta din clasa asta? Stii ce este pacat? Ca pe Twingo 2 chiar nu au pus mare lucru in plus - exceptand clima care 90% cred se poate pune si la noi - modulul de comanda, servomecanismele, si senzorii de temperatura - este drept cu multa munca. De exemplu o instalatie preluata de la un clio 2 - masca cu comenzi de climatizare se potriveste daca o scoatem pe a noastra - este complet modulara. Mai sunt este adevarat si noile motorizari, benzinarul D4F TCE si dieselul K9K. In rest...butonase - de exemplu si la noi (D4F) se poate activa cruise control-ul chiar foarte simplu - am pus un topic cu tema asta. Turometrul nici pe Twingo 2 nu este prezent (ce se vede in poze/prezentari este un addon - si la noi se poate pune la fella o adica...). Twingo 2 chiar nu prea are farmecul la Twingo - din cauza lipsei de stralucire pe partea de inovatie - pe scurt "aceeasi Marie cu alta palarie". Practic motorizarile de pe Twingo 2 sunt urmatoarele: D7F -1.2 8V (1149 cc) 60 CP (43 kW) @ 5250 rpm, 93 Nm @ 2500 rpm. D4F - 1.2 16V (1149 cc) 75 CP (56 kW) @ 5.500 rpm, 107 Nm @ 4250 rpm K9K - 1.5 dCI (1461 cc) 65 CP (47kW) @ 3750 rpm, 160 Nm @ 1900 rpm D4F-T - 1.2 16V TCE (1149 cc) 100 CP (74 kW) @ 5500 rpm, 145 Nm @ 3000 rpm - 0-100 km în 9,8 secunde (numai pe Twingo 2 GT) K4M 854 - 1.6 (1598 cc) 133 CP @ 6750 rpm, 160 Nm @ 4400 rpm (numai pe Twingo 2 RS) Ultimile 2 motorizari sunt cam SF-uri la cat costa. This post has been edited by bubu782001: 28 Oct 2009, 10:46 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
MSn |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic de elita Group: Members Posts: 177 Joined: 3 October 08 From: Timisoara ![]() |
Ce inseamna partea cu rosu?
D7F -1.2 8V (1149 cc) 60 CP (43 kW) @ 5250 rpm, 93 Nm @ 2500 rpm. |
--------------------
Renault
Twingo
1999 8v D7F 700
- TM-72-MSN
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Inseamna ca: acei 43kw sau 60 CP motoriciul ii poate scoate la turatia de 5250rpm iar cuplul maxim de 93 Nm se obtine la o turatie de 2500rpm.
MDA..AOLEU..rentgo sa vezi ce fericire pe capul nostru ![]() Macar nu sug 15% in oras ale noastre. BAI DA NEMERNICI MAI SUNT...fratilor DAR O MERITAM!!! MAMA LOR. HAI mai cu totii la vot sa anulam TOATE VOTURILE sa se stie CLAR ca nu ii vrem PE NICI UNUL!!! Apoi un referedum popular in care sa se declare ca NU II VREM si sa le cerem sa PARASEASCA in 24h cotroceni-ul, casa poporului, parlamentul si toate alea. Or sa ne manance de vii astia daca o a stam asa..ASA O SA MURIM, PENTRU CA NE MERITAM SOARTA. Nu o revolutie, ci o ERADICARE A MIZERIEI CARE NU SE MAI OPRESTE!!! CEI CE AU TRAIT CAM 20 de ani sub comunism DEJA nu mai pot face asta...AU FOST DRESATI si au temeri - au trait in frica, in teroare, in supunere...deh SECURITATEA nu dormea. NOI CEI TINERI PUTEM SCHIMBA CEVA! PANA CAND??? GANDITI-VA CA DE 20 de ani NU SE VREA...NU AU LASAT PE NIMENI SA INTERVINA. AU PROFITAT DE PROSTIA NOASTRA, SI RAD IN NAS CAND VINE VORBA DE OAMENI..DE CEI CARE DE FAPT II HRANESC!!! Exista MESS, EXISTA NET, EXISTA FORUMURI, HAI SA LANSAM O CAMPANIE IMPOTRIVA LOR!!! This post has been edited by bubu782001: 29 Oct 2009, 00:44 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
MSn |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic de elita Group: Members Posts: 177 Joined: 3 October 08 From: Timisoara ![]() |
Mersi.
Da, a mea in afara orasului vad ca papa numa 4,7 la 100km. ![]() Alta intrebare: Cum e indicat sa schimb vitezele ? La 2500 rpm sau chiar mai sus spre 3000 - 3500 ? This post has been edited by MSn: 29 Oct 2009, 00:43 |
--------------------
Renault
Twingo
1999 8v D7F 700
- TM-72-MSN
|
|
_remusik_ |
![]()
Post
#14
|
![]() sharpest blade Group: Members Posts: 33 Joined: 29 September 09 ![]() |
mi-e greu sa cred ca tu vei sti vreodata ce turatie (ca si numar de rpm) ai in timp ce conduci,atata timp cat probabil nu ai un turometru.
...Eu de ex o duc "in ture"...astfel obtin puterea maxima(zic eu),insa fiecare are stilul lui de condus dupa cum "aude" motorul,si dupa ce vrea sa obtina de la motorul respectiv |
--------------------
reno
twingo
2002 ...Sunt Cel Mai Frumos Din Orasul Acesta
|
|
88DNY |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 4 January 10 ![]() |
sint un nou proprietar twingo dar nu sint multumit deloc am probleme cu directia,am fost de doua ori sa reglez unghiurile sidupa 40 -50 km masina trage tare la dreapta si trebuie sa tin tare de volan sa ma duc drept Tote problemele au aparut dupa ce am scimbat arcurile ca am avut arcuri sport si masina era tare joasa. A mai aparut o problema la ambreaj se aude un scirtiit daca misc pedalase opreste si dupa citeva secunde apare din nou,Dupa osaptamia decind lam cumparat atrebuit sa cumpar baterie .mai am de simbat senzor ABS dreapta.Intreb daca avut cineva asemenea probleme cu directia si cu ambreajul
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1998/D7F702
- SB 88 DNY
|
|
renotgo |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Salut si bine-ai venit ! In ce priveste directia ,verifica presiunea in cauciucuri sau schimba cauciucurile de pe fata intre ele si vezi ce se intampla dupa . Zgomotul de care spui ( ambreiaj) poate fi produs de rulmentul de presiune . Un mecanic bun iti poate spune mai multe avand masina in fata .Numai bine !
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Salutare si bine ai venit printre noi.
Omule ce sa zic, ai avut ghinion cu bateria, iar cu senzorul ABS probabil l-ai rupt sau a fost maltratat. Ala nu are cum sa pice singur. Nu are de ce sa pice la el, ca este o banala bobina cu un miez metalic in ea. Probabil cineva a incercat sa il scoata, si sa rupt. Acuma cu directia. Ce arcuri i-ai pus? Tot de Twingo? - conteza sa stii, foarte mult. Stiu ca la Twingo sunt pe culori - indica inaltimea lor si numarul de spire. O sa fi mirat dar nimeni de pe forum nu cred ca sa plans de directie vreodata, si la ambreiaj, doar rulmentul si discul (care se schimba). Cand cumperi o masina SH sa ai in vedere un schimb de ulei, eventual o distributie, o baterie noua, lichidul de frana (se schimba si acela pentru ca nu stii starea lui si acesta isi pierde proprietatile). Nu ai de unde sa stii ce a facut propretarul la ea, exceptand daca acesta iti da facturile pe operatiunile descrise mai sus. Apropo cati km are masina? PS geometrua sa o faci computerizata. Conteza sa stii. Aia de la service-urile oficiale Dacia au echipamente de genul asta - posibil sa aiba si altii nu stiu acuma. This post has been edited by bubu782001: 5 Jan 2010, 15:56 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
88DNY |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 4 January 10 ![]() |
ma bucur ca mai primesc cit un svat dar sa revin la probleme.Arcurile care le am montat sint mai lungi cu 2spire si culoare negru{ cele vechi au fost portocali] Am scimbat si ulei si filtrul de ulei silichid de racire Imi cer scuze pt greselile care le fac ca sint incepator pe net si am ovirsta mai inaitata
|
--------------------
Renault
Twingo
1998/D7F702
- SB 88 DNY
|
|
renotgo |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Arcurile nu cred ca pot influenta in vreun fel directia (parerea mea ..).Esti binevenit printre noi indiferent de varsta sau "greseli" !
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
In momentul montarii arcurilor sau a amortizoarelor, se face obligatoriu si geometria. Nu influenteaza in mod direct, ansamblul de la directie, este adevarat, insa esti nevoit sa o "dereglezi" dupa ce scoti/pui amortizorul deoarece acesta mai calca cum era inainte. Si asta o stiu de mult, mult mai inainte de a avea Twingo. Pe orice masina se procedeaza asa. Dar geometria are aici importanta la modul in care calca roata (unghiul) si nu la directie ij mod direct (dupa cum am mai spus). E posibil sa fi fost dereglata directia de cand ai cumparat-o.
This post has been edited by bubu782001: 5 Jan 2010, 22:42 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
gedan |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
problema cu directia vine din pozitia arcurilor. incearca sa ridici masina pe cric si sa rotesti flansa de sus cu totul, din piulita de 19. probabil ca nu au cazut bine pe locul lor.
|
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
rusu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 17 June 09 ![]() |
Sal. Am vazut ca ai schimbat arcurile care erau sport pe mine ma intereseaza niste arcuri sport de twingo. Daca le mai ai si vrei sa le vinzi zi un pret?
|
--------------------
renault
twingo
2001
|
|
88DNY |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 4 January 10 ![]() |
Am arcurile pe fata si daca vrei tile dau pe nimica. Dar parerea mea este ca nu sint pt drumurile din ro, la mine la orce groapa imi bateau telescoapele jos si parca mergeai cu caruta dar pe drum fara denivelari masina se coporta ff bine Arcurile au culoare portocali gabui [sint din medias 0732272744]
![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1998/D7F702
- SB 88 DNY
|
|
twingooo |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
88DNY, felicitari pentru cazanul cu arcuri mai mari si bine ai venit aici fara sa citesti regulamentul. nu stiu exact de ce ai mentionat varsta ca vad ca stii sa postezi
![]() |
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Cam are dreptate twingooo in aceasta privinta. Iar se balamucesc topicurile de pe sectiunea Twingo, care sunt deja PRAF la la acest nivel. Pe scurt o amestecatura de zile mari.
Haideti sa procedam si noi corect ca tot neamtu' (ca romanul nu poate) ![]() This post has been edited by bubu782001: 7 Jan 2010, 09:35 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
88DNY |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 4 January 10 ![]() |
Stie cineva daca este difenta la bascula in functie de an fabr? Am descoperit dece tragea spre dreapta ,totul a fost de la amortizor ,
|
--------------------
Renault
Twingo
1998/D7F702
- SB 88 DNY
|
|
boris1979 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 February 07 ![]() |
Buna, poate cineva sa imi explice in mai putine cuvinte pasii pe care sa ii urmez ca sa dau jos caseta de directie? Am servodirectie, dar vreau doar caseta sa o schimb din cauza batailor pe drum de piatra. Se poate efectua operatiunea cu masina suspendata sau trebuie ridicat motorul? Va multumesc. Twingo an 2000 motor D7F702.
|
--------------------
Renault
Twingo
2001
|
|
robinsons23 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 30 March 10 ![]() |
Salutare si Bine v-am gasit!
Sunt nou posesor de Twingo (de fapt nevasta-mea), an 2002, cu servodirectie, si in ultima perioada, odata cu incalzirea vremii cred, se aude un scartait de fiecare data cand misc volanul. Nu este cine stie ce, dar devine sacaitor la un moment dat. Scartaitul vine de undeva de sub capota dar nu am reusit sa-l identific inca. A mai trecut cineva prin asa ceva? Remedii posibile? Va multumesc. |
--------------------
Renault
Twingo
2002
- BT 23 BOB
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Vezi caseta de directie.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
renotgo |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Sau se schimba rulmentii de la flanse ,sau kit-ul complet .
Bineinteles dupa o verificare facuta in service ... This post has been edited by renotgo: 31 Mar 2010, 13:32 |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 21:42 |