Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Freaca franele

sckhreech
post 29 Mar 2011, 21:31
Post #61


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




bubu are dreptate , este un lubrefiant special care se foloseste la unele componente ale sistemului de franare , iar daca dai jos tamburii , oricum cureti toate piesele de acolo .Iti dai seama ca daca nici un fabricant nu si-ar asuma responsabilitatea pentru acei km. in care nu ar tine franele ?! Cel putin asa mi se pare mie logic si normal.
Bafta


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iionuttwingo
post 29 Mar 2011, 21:42
Post #62


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 20 March 11




asta nu stiam.ma scuzati.dar merge si fara vaselina.


--------------------
renault twingo 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djseba
post 29 Mar 2011, 23:31
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 19 March 11




"sa iti ajunga vaselina sau uleiul pe sabot.si atunci chiar nu o sa mai ai frana deloc."

eu aveam discurile noi si erau in o punca si aveau pe ele o vaselina o fi ceva? ar fi trebuit sa o curat? masina franeaza bine..... sa fi fost special?
mersi de idee o sa imi cumpar niste veselina pe baza de cupru si ung pe unde trebuie daca trebuie cand o sa o iau o data cu sabotii spate...

bubu care e culisa de la etrier?


--------------------
renault twingo 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 30 Mar 2011, 00:01
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pai ce sa fie acea culisa... o portiune ca o sina pe care culiseaza partea mobila a etrierului cand se strage sau se relaxeaza.
Etrierul stii cum lucreaza? E ca o menghina, iar in locul bacurulor de menghina sunt placutele.
In locul surubului melcat ce se afla in mod normal la o menghina, este un piston care preseaza pe disc (preseaza de fapt placutele pe disc).
Cum e si la menghina portiunea pe care aluneca partea mobila pe corpul menghinei (culiseaza) asa e si la etrier.
Acolo in mod normal - la culisa se pune o veselina speciala pe baza de cupru, este speciala pentru ca rezistenta la temperaturi extreme (atat scazute tare cat si crescute la extrem -40 ... +1000 grade).

De exemplu exista MOLYSLIP COPASLIP se gaseste atat la cutii de 1kg, si la tub (ca pasta de dinti) si la spray...
Mai exista si Ceratec Advanced Brake Lubricant
Deci aveti de unde...

Apropo sa-mi iau si eu ca o sa imi schimb discurile si placute + saboti.

Si tot apropo, vaselina aia se pune foarte putina, o pelicula fina si EXACT une e nevoie, in zonele in care exista blocaje la sistemul de actionare al sabotilor/placutelor...nu puneti cu tona ca nu e bine.

Ia bagati un ochi aici: http://www.xado.ro/documents/vaseline_speciale.html
Se gaseste un spray special pt culise

ATENTIE!!! MARE SI FOARTE MARE ATENTIE!!!

SUB NICI O FORMA NU SE ATINGE CU MANA CU GRASIME (UNSOARE, VASELINA DE ORICARE AR FI EA) FERODOURILE, PLACUTELE RESPECTIV DISCURILE SI TAMBURII.

DE PREFERAT SA SE FOLOSEASCA MANUSI LA UNGERE IAR LA REMONTAREA JUCARIILOR SA SE SCHIMBE MANUSILE

NU GLUMESC, NU TREBUIE DELOC CONTAMINATE ACELE ZONE.
ORICUM RECOMAND SI UN SPRAY DE CURATAT DISCURILE SA FIE LA INDEMANA


This post has been edited by bubu782001: 30 Mar 2011, 00:20


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djseba
post 30 Mar 2011, 01:20
Post #65


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 19 March 11




pai io ce sa mai zic ca era pa discurile alea noi la vaselina de creca strangeam o ligura si nu era cafenie ci era transpant-galbena nu stiu... am facut un rahat sau nu ,macar nu mai pun frana cu o bucata de fier si in cel mai rau caz trebuie placute noi nu?

This post has been edited by djseba: 30 Mar 2011, 02:41


--------------------
renault twingo 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 30 Mar 2011, 01:26
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




De aia exista spray pt degresat discuri si pt placute. Cumpara unul, foloseste-l si o sa vezi rezultatele.

This post has been edited by bubu782001: 30 Mar 2011, 22:57


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djseba
post 30 Mar 2011, 22:33
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 19 March 11




am luat spray la 18 ron am dat si nu sa simtit nimic..... in fine o sa mai dau am dat pe ambele parti...

in alta dezordine de idei am gasit si pliantu de la discuri si spunea sa le curat cu spray dasta inainte sa le montez si am si intrebat cand am luat sprayu mi-au zis ca e cam nasol ce am facut..... in fine io sunt fericit ca mi se opreste masina si gata


--------------------
renault twingo 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 30 Mar 2011, 22:58
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pai e FOARTE nasol. Si sa va spun de ce:

Odata contaminat ferodul, acesta absoarbe grasimea - ca e poros. Acea grasime va intra in ferodou si cam dificil sa mai scapi de ea...


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 31 Mar 2011, 09:01
Post #69


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




discurile cand sunt noi sunt protejate de un strat subtire de vaselina anticoroziva. Inainte de montaj se curata cu o laveta curata din bumbac si cu un spray degresant pt frane . Dupa montaj se mai curata inca odata tot pe ambele parti .
Bafta.


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzolea
post 6 May 2011, 18:41
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 18 November 07
From: Bucuresti




QUOTE
Pai e FOARTE nasol. Si sa va spun de ce:

Odata contaminat ferodul, acesta absoarbe grasimea - ca e poros. Acea grasime va intra in ferodou si cam dificil sa mai scapi de ea...


si ce ne facem cu uleiul, antigelul si alte fluide care se scurg din alte masini pe strada, iar cand ploua le improscam pe sub masina, pe masina si chiar si-n masina... si implicit pe discurile de frana... nu tot se contamineaza ferodoul?

aici e diferenta intre placute de calitate si placute ieftine.

atata timp cat discurile si placutele au o suprafata plana de contact totul este in regula, grasimile se ard cand se incalzesc discurile si franarea este eficienta, iar cine mai are si ABS e mai avantajat datorita controlului permis asupra directiei.

Eu am schimbat lichid de frana (si cu si fara ABS) si placute si nu au fost probleme.

Un spray de curatat franele te ajuta sa cureti o mare parte din grasimile, uleiurile sau vasilina acumulata pe disc sau placute la manevrarea lor, dar doar atat.

Si apoi... ce e twingo... racing car? no no no... it's a fun car smile.gif


--------------------
Renault Twingo - B27VHL 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 6 Nov 2012, 11:26
Post #71


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




Nu mai deschid topic nou, deoarece aici s-a discutat despre operatiunea de inlocuire a lichidului de frana, si multumesc celor care au postat.

Am inlocuit lichidul de frana (prima data si nu stiam ce sa pun DOT3 sau DOT4), operatia a decurs bine insa a curs putin lichid de frana vechi pe la "tamburusul" ala la care se pune furtunasul (de 5 mm) acolo unde este filet.
Se vede ca este destul de inchis la culoare cel vechi.
Franele lucreaza la fel ca si inainte de inlocuirea lichidului.

Intrebari:

Asa este normal sa curga poate din cauza ca am desfiletat prea mult ca sa fiu sigur ca se elimina lichidul vechi ?
Cum neutralizez lichidul care s-a prelins ca nu corodeze zona (am dat cu putin WD40 peste) ?

Am cumparat si discuri TRW (cam 150 lei) si o sa ma risc sa le schimb si alea.
Vaselina pe baza de cupru trebuie sa mai cumpar, spray de carburator pentru curatare discuri dupa montare, iar Loctite 243 il am deja.

Attached thumbnail(s)
DSC00009.JPG ( Size: 534.14k ) Number of downloads: 326
DSC00024.JPG ( Size: 495.48k ) Number of downloads: 336
DSC00030.JPG ( Size: 544.67k ) Number of downloads: 325
DSC00026.JPG ( Size: 598.06k ) Number of downloads: 326


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzolea
post 6 Nov 2012, 11:44
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 18 November 07
From: Bucuresti




@MSn


E ok cum ai facut schimbarea lichidului de frana, rudimentar dar functional.

Discurile le speli cu spray de frane, mai ieftin decat spray-ul de carburatoare.

Nu este necesar sa folosesti loctite pentru discuri, nu o sa faci decat sa-ti ingreunezi operatiunea la urmatoarea desfacere. Cele 2 suruburi sunt doar ca sa-ti tina discul pe gauri cand pui roata, aceasta strangand tot ansamblul prin intermediul prezoanelor.

Lichidul de frana prelins se spala cu apa din belsug.

This post has been edited by cmandrei: 8 Nov 2012, 16:26


--------------------
Renault Twingo - B27VHL 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 6 Nov 2012, 11:58
Post #73


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




Am citit ca sprayul de carburator ar fi mai ieftin decat ala pentru discuri, dar nu am verificat pretul la magazin, si o sa cumpar ala mai ieftin ca sunt bune ambele.
Loctite o sa aplic doar pe suruburile de la etrier, nu pe cele 2 torx care sunt la disc.

QUOTE(tzolea @ 6 Nov 2012, 12:44)
Lichidul de frana prelins se spala cu apa din belsug.
*


Dar este normal sa curga, sau sunt ceva probleme si e cazul sa merg cu masina la service ?

This post has been edited by MSn: 6 Nov 2012, 11:58


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MSn
post 12 Nov 2012, 16:40
Post #74


Membru autentic de elita


Group: Members
Posts: 177
Joined: 3 October 08
From: Timisoara




Se pare ca nimeni nu stie nimic la intrebarea de mai sus tongue.gif

Bun, am zis sa fac o mica intretinere a etrierilor, si sa schimb si discurile ca se vede clar in poze cat sunt de uzati (s-a si rupt din disc cand am curatat rugina de pe el), dar cum interventia o fac la sat in apropiere de Hateg, am uitat trusa cu chei tubulare si torx-ul de 40, deci ramane pe data viitoare inlocuirea discurilor cu altele TRW si care sunt de 238 (sper sa fie bune)

Demontat etrierul, curatat cu peria rotativa de sarma, vopsit cu vopsea cu care am vopsit si toba (argintie rezistenta la temperatura mare), curatat "coloanele" (sau pistonasele), inclusiv burdufurile de cauciuc si date cu glicerina boraxata, dar care sunt cam deteriorate (exista crapaturi pe ambele iar unul este si deformat) si sa vad de unde cumpar altele.
Pe coloane (cele 2 pistonase) am pus vaselina pe baza de cupru la spray dar care parea prea zemoasa, si cred ca o sa caut alt tip de vaselina la tub.
Nu am pus nimic pe pistonul care apasa pe placuta de frana (nici nu parea sa fie vaselina acolo) doar am curatat si uns burduful.
Nu stiu daca lipseste ceva de la placute, ca alte masini am vazut ca au tablite sau ceva sarme la placutele de frana.
Inainte de montarea discurilor noi, o sa-i dau cu vopsea ca altfel se vad ruginiti prin jante.

Anexez cateva poze (doar la partea dreapta am reusit ca e cam scurta ziua)
Daca aveti intrebari, critici, recomandari, va rog sa le spuneti biggrin.gif

Attached thumbnail(s)
DSC00011.JPG ( Size: 909.83k ) Number of downloads: 295
DSC00030.JPG ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 78
DSC00040.JPG ( Size: 571.07k ) Number of downloads: 80
DSC00009.JPG ( Size: 739.59k ) Number of downloads: 75
DSC00028.JPG ( Size: 839.49k ) Number of downloads: 67
DSC00034.JPG ( Size: 454.42k ) Number of downloads: 67
DSC00045.JPG ( Size: 856.48k ) Number of downloads: 65
DSC00054.JPG ( Size: 861.14k ) Number of downloads: 69
DSC00050.JPG ( Size: 801.24k ) Number of downloads: 73
DSC00061.JPG ( Size: 712.31k ) Number of downloads: 74
DSC00067.JPG ( Size: 691.86k ) Number of downloads: 77


--------------------
Renault Twingo - TM-72-MSN 1999 8v D7F 700
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzolea
post 12 Nov 2012, 20:55
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 18 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(MSn @ 12 Nov 2012, 16:40)
Se pare ca nimeni nu stie nimic la intrebarea de mai sus  tongue.gif


Cand mergi cu masina NU trebuie sa ai scurgeri de lichid pe absout nicaieri. Daca ai scurgeri inseamna ca ai probleme la sistemul de franare.

Cand schimbi lichidul este posibil sa iti mai curga si pe alaturi, dar nu este nici o problema, se spala si gata.

This post has been edited by tzolea: 12 Nov 2012, 20:55


--------------------
Renault Twingo - B27VHL 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leorot
post 14 Jan 2013, 09:45
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 24 May 12
From: Slatina




Si mie imi freaca pe spate de e belea. Am fost cu ea la mecanic si a dat tamburul jos si a zis ca am ferodoul si discul ca noi... atunci ce freaca fier pe fier ?


--------------------
Renault Twingo 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzolea
post 14 Jan 2013, 09:47
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 18 November 07
From: Bucuresti




Ai sabotii invechiti si sunt foarte tari. De aceea huruie iar la vremea asta face si mult condens si se accentueaza zgomotul.


--------------------
Renault Twingo - B27VHL 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 14 Jan 2013, 10:16
Post #78


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




@leorot=Ai si tambur si disc pe spate?...e ceva unicat atunci si e normal sa frece.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leorot
post 14 Jan 2013, 10:26
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 24 May 12
From: Slatina




Espacern nu toata lumea e chiar asa meseriasa altfel astfel de forumuri nu ar mai fi necesare. Rectific, special pt tine: am disc de frana si SABOT noi !


--------------------
Renault Twingo 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 14 Jan 2013, 10:32
Post #80


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Multumesc pentru precizare.
Inclin totusi sa cred ca nu ai disc pe spate la Twingo din semnatura...poate tambur si ferodouri.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 02:05
Dacia