Freaca franele
![]() ![]() ![]() |
Freaca franele
tunderbird |
![]()
Post
#31
|
||
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Dacia
- B 13 ABC
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|||
bubu782001 |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
In nici un caz de la ABS. Poate de la servofrana (vezi ca si pe aia o avem).
ABS-ul practic ca se bazeaza pe urmatorii parametrii: forta cu care se apasa pe pedala de frana, si acceleratia unghiulara, insa el nu are cum sa o scoata pe asta si o deriva in raport cu timpul vitezei unghiulare a rotii (de asta sunt si senzorii de viteza pe fiecare roata). Atunci cand acceleratia ia valori absolute foarte mari atunci ABS-ul considera ca roata patineaza si intra in functiune. In acest rastimp se fac calcule pe fiecare roata (de aici este si EBD-ul) unde se regleaza presiunea in timp real pe fiecare roata in fuctie de aderenta rotii respective, chiar la o apasare constanta a pedalei de franare. Deci pe scurt ABS-ul este cam MORT fara viteza, fara deplasare. Acesta intra si la viteze mici (nu foarte mici - peste 10km/h in general) unde aderenta rotii este limitata - pe gheata de exemplu - insa din pacate NICI MAMA ABS-ului nu te scapa in conditiii de derapare fara pic de aderenta - exemplul cu gheata. Insa baietii au intervenit si in problema asta upgradand ABS-ul sa functioneze si pe pozitiile laterale (rotile de pe aceeiasi parte) - EBD-ul functionzeaza numai pe fata - in raport cu spatele si invers. Astfel pentru a se obtine un derapaj minim (controlat) se blocheaza partea pe care are minimum de aderenta asfel incat se obtine o traiectorie controlata a masinii. Si iaca cum a aparut ESP-ul - controlul traiectoriei. De altfel foarte multe sisteme ABS actuale necesita doar un upgrade de soft si inca vreo 2 senzori pentru activarea ESP-ului (baietii cu masini VAG au facut asta). Problema ESP-ului apare insa atunci cand sa zicem ca esti cazut cu masina intr-un sant - pe o parte. De aceea sistemele ESP au buton de dezactivare. Ca idee ABS,EBD, TCS,ESP si toate rahaturile astea care tin in proportie de 20% de siguranta si restul de 80% MARKETING, sunt PURA fizica - din pacate de multe ori este doar teoretica (practic nu este cum suna pe hartie - cine nu stie asta nu o sa creada si o sa zica ca spun tampenii - insa daca studiezi un pic fizica - mai precis MECANICA o sa inteleleaga imediat cum sta treaba - fizica asta in general este perfecta pe hartie - insa in realitate ne lovim de mai multe forte - si de ce nu si norocul. Apropo fa urmatorul test. Porneste masina cand este ridicata pe niste capre (cu rotile fata ridicate). ABS-ul va simtii ca rotile spate stau si cele fata se invart - aproape instant iti va da eroare martorul de ABS pe bord (reconectezi bateria si e ok) insa de asta vorbeam - factorul de DEPLASARE. Buun acuma revenind la problema ta. Sunt sigur ca treaba este de la altceva - daca e cumva de la ABS - recomand sa il verifici pe un stand ca nu e de gluma. Insa eu tind sa cred ca e de la pompa de servo - sau furtunul de presiune ce intra in carcasa pompei de servo..etc. Sau poate ti sa parut. 4 Dec 2009, 18:07: tunderbird stiu ca este offtopic insa uite un link foarte interesant. Chiar este util pentru ceea ce vrei tu sa faci. http://www.techniconnexion.com/moteur-f86/...asse-t10597.htm This post has been edited by bubu782001: 4 Dec 2009, 17:07 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
psymax |
![]()
Post
#33
|
![]() ................ Group: Members Posts: 93 Joined: 13 August 08 From: paradis ![]() |
am "mers" eu cu 100km/h suspendat pe un elevator... si nu mi-a dat eroare abs-ul
![]() |
--------------------
renault
twingo
- -
-
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Ce sa mai zic...psymax, posibil sa fi tu cel care rupe principiul respectiv.
Te sfatuiesc totusi, sa te uiti pe bord cand mai mergi pe la elevator. O sa vezi ca martorul ABS clipeste de cateva ori - apoi sta stins...iar clipeste...apoi iar sta stins... Si apropo...mai mergi tu asa cu ea cu 100km/h suspendata sa vezi ce pocnesti satelitii din cutie... Ba nu...incearca 200km/h, ia vezi prinde? ![]() Cand ridici masina se schimba pozitia si unghiul rotii - implicit al planetarelor. Problema mare la Twingo asta al nostru e ca din pacate pentru noi, a fost calculat si gandit sa mearga pe sosea, nu in aer...nici macar in apa...ca nici submarin nu este si nici a elicopter nu aduce. Spune-mi ca mecanicul te-a sfatuit sa o accelerezi pe elevator si are de la mine premiul cel mare. This post has been edited by bubu782001: 5 Dec 2009, 02:01 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
psymax |
![]()
Post
#35
|
![]() ................ Group: Members Posts: 93 Joined: 13 August 08 From: paradis ![]() |
nu m-a pus nimeni .. ma distram si eu... si n-a fost chiar 100.. ci vreo 70
![]() |
--------------------
renault
twingo
- -
-
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mai usor ca te ia radaru'
![]() Deci dupa cum spuneam mai sus, ABS -ul are ca referinta viteza rotii... Cand roata pierde din aderenta ca NUMAI ATUNCI INTRA ABS-ul, adica pe zapada, pe gheata, pe pietris sau cand chiar cand franezi brusc si masina derapeaza liber (si pe asfalt se intampla asta) - eee atunci ABS-ul ce face? Deblocheaza si blocheaza rapid franele (extrem de rapid face asta) pentru ca roata sa RULEZE si in acelasi timp sa incetineasca - de ce face asta? Pentru ca daca franele sunt blocate (sistem CLASIC fara ABS) masina derapeza liber fara sa o mai controlezi. Atunci ca sa sa nu pierzi tu traiectoria ABS-ul face chestia asta, deoarece intr-un derapaj este ca si in caderea libera - nu ai nici un control asupra masinii - ca la popice. In timpul in care ABS-ul a intrat tu mai ai si timpul necesar sa tii volanul drept (pentru ca masina sa se duca drept) sau sa ii imprimi din volan o directie diferita fata de copacul in care te infigi. Mai mult, oprirea este mai eficienta si pe o distanta mult mai scurta...decat la masinile fara ABS. De ce asta? Pentru ca este o oprire controlata de frane - o franare secventiala e adevarat, insa totusi este o FRANARE - masina nu mai aluneaca liber ca pasarea cerului. Practic ASA LUCREAZA ABS-ul. O masina fara ABS se duce HAOTIC in cazul unei franari de urgenta - nu are o directie precisa - poti zbura in lateral, sau sa te dai peste cap sau sa te rasucesti (piruete..) etc. Acuma cum gandeste ABS-ul. Cutia aia de ii zicem noi ABS, habar nu ar avea cand roata pierde aderenta, de aia se ia dupa viteza (de fapt dupa turatia fiecarei roti), daca nu ar avea aceasta referinta...ABS-ul ar intra la fiecare atingere de frana - si cand reduci usor. De aceea senzorii de viteza (care de fapt sunt niste senzori de turatie a rotii - daca vrei sa fiu mai exact) sunt pusi pe FIECARE ROATA. Pentru ca ABS-ul controleaza frana si monitorizeaza permanent, de foarte multe ori pe secunda, FIECARE roata in parte. Altfel treaba putea fi banal de simpla, - ce senzori la fiecare roata? ce coroana dintata pe fiecare roata?..se lua pur si simplu un semnal de la senzorul de viteza de la cutie si aia era... Insa vezi tu...nu prea se poate asa... In mod normal ABS-ul cand ai masina suspendata (de fapt cand una din roti pierde aderenta - cele din fata in cazul in care masina e suspendata) ar trebui sa dea o eroare - la mine si la fosta masina a lu taica-miu (Octavia 2) asa sa si intamplat. Mai e posibil si sa ai ABS-ul cu probleme - faptul ca BARAIE in pedala asta nu inseamna ca functioneza corespunzator si este si eficient. Sfatul meu este sa te duci la o testare cu ea. This post has been edited by bubu782001: 6 Dec 2009, 02:37 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
psymax |
![]()
Post
#37
|
![]() ................ Group: Members Posts: 93 Joined: 13 August 08 From: paradis ![]() |
aa... la mine functioneste abs-ul
![]() |
--------------------
renault
twingo
- -
-
|
|
dj_tzk |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 25 May 10 From: Iasi ![]() |
Am si eu o problema la sistemul de franare pe fata dreapta . Am dat azi roata jos si am observat k pe interiorul jantei aveam numai negru + si pe exterior si interiorul capacului ... cand am dat roata jos am observat ca placuta din exterior ramane blocata pe disc :| , cea din interior cand am tras oleaca de ea se misca ... ce trebuie sa fac ? Cand am o viteza destul de mica si fara sa franez aud cum scartaie + cum roade ... Aveti idee ce sa ii fac pentru a rezolva problema ? Se incalzeste fenomenal de tare janta .
PS. Nu am ABS . This post has been edited by dj_tzk: 2 Jul 2010, 13:22 |
--------------------
Renault
Twingo
1996 Renault Twingo 96 54 cp
Ford Focus 1.9 TDI 2002 90 cp Peugeot 107 1.0 2008 68 cp |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Pai ce sa faci, trebuie desfacut ertrierul si curatate bine sinele pe care culiseaza partea dinspre exterior (culise parca se cheama).
Eee culisele alea trebuiesc curatate bine de tot (eu am dat si cu pensula + putin alcool izopropilic) apoi gresate cu vaselina speciala pe baza de cupru. Intreaba si tu pe la magazinele de piese auto ca se gaseste. Vezi sa si aerisesti circuitul de franare sa fii sigur ca nu ai si aer pe el. PS nu are legatura faptul ca ai sau nu ABS. La fel este la ambele. This post has been edited by bubu782001: 2 Jul 2010, 14:07 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
renotgo |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
As crede ca pistonasul din etrier este blocat . In cazul asta ...se schimba pistonasul ,garniturile sau ...tot etrierul .
|
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Daca era blocat nu ramanea in primul rand, blocata placuta de pe partea interioara ? Ca acolo practic lucreaza pistonasul...
This post has been edited by bubu782001: 2 Jul 2010, 17:13 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
dj_tzk |
![]()
Post
#42
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 25 May 10 From: Iasi ![]() |
pistonasul fuctioneaza ... am pus pe cineva sa apese frana cand era data roata jos si isi facea treaba . . . mc bubu am sa incerc metoda ta ... etrierul meu e ruginit si cred ca asta ar fi problema ... am vazut ca are o sina de culisare da nu prea culiseaza la mine
![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1996 Renault Twingo 96 54 cp
Ford Focus 1.9 TDI 2002 90 cp Peugeot 107 1.0 2008 68 cp |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Aia se cheama culisa
![]() |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
dj_tzk |
![]()
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 25 May 10 From: Iasi ![]() |
Am rezolvat problema ... erau placutele duse ... si aveam o chestie ruginita ... care aia facea toata treaba ... de asta imi ramaneau blocate ... am pus placute SIMER cod SR318 ( 1 an jumatate garantie ) made un EU , merg si la Clio , pret 60 lei . Arata foarte bine ...
|
--------------------
Renault
Twingo
1996 Renault Twingo 96 54 cp
Ford Focus 1.9 TDI 2002 90 cp Peugeot 107 1.0 2008 68 cp |
|
Alexium |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 30 January 10 ![]() |
Deci acesta-i aerisitorul ?
am gasit asta: http://www.oscaro.com/redactionnel/etrier/...r.asp#remontage This post has been edited by Alexium: 21 Feb 2011, 01:30 Attached thumbnail(s) freins_twingo16v.jpg ( Size: 90.37k ) Number of downloads: 427 |
--------------------
Renault
Twingo
1998
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Exact ala este aerisitorul. In capat are un capac de protectie (dop) de cauciuc - pe care iti recomand sa il cureti (speli bine) si sa il pui la finalul operatiunii la loc.
|
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
Alexium |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 30 January 10 ![]() |
Am inteles.Cum am citit parca, cu o perie de sarma si spray.Multumesc de confirmare si pentru mesaj.
This post has been edited by Alexium: 21 Feb 2011, 11:23 |
--------------------
Renault
Twingo
1998
|
|
sckhreech |
![]()
Post
#48
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Inainte de a desface aerisitorul i-a o perie de sarma , curata locul , da-i un fass de WD40 , lasa-l 5 min apio desfa-l
![]() Bafta |
--------------------
Twingo
C064
- DE BUCURESTI
1995 Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
Alexium |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 30 January 10 ![]() |
Multumesc
![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1998
|
|
sckhreech |
![]()
Post
#50
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai pt. ce , relax
![]() |
--------------------
Twingo
C064
- DE BUCURESTI
1995 Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
vino watt |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 21 September 10 ![]() |
mosu...am avut aceasta problema acum 2 ani...e ieftin de remediat...placute de logan de alea "fake"... pentru logan nu-s bune insa la twingo merg perfect...le gasesti la 34 ron pana la 40 ... si garantez k te duc cel putin 4 ani... ale mele le-am verificat luna trecuta si sunt ink bune si functionale ...iar dak esti interesat de optiunea aceasta fac o poza si a sculei c am folosit-o sa le schimb in fata blocului... e usor de facut si aia...
Attached thumbnail(s) 242348829_1708114_700_700.jpg ( Size: 47.97k ) Number of downloads: 378 |
--------------------
renault
twingo
1999
|
|
djseba |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 19 March 11 ![]() |
ajutor,ajutor si iar ajutor nu ma-m apucat inca dar tre sa ma apuc cat de curand sa imi schimb placutele si DISCURILE este greu? ar trebui sa o fac eu? nu mai am nici un leu si nu pot da bani nimanu sa mi le faca:( am discurile am si placutele originale gata cumparate imi haraie cand pun frana si daca tot le am noi as vrea sa le schimb ca trebuie sa trec prin rar
daca le schimb imediat si ma duc la rar se opreste il iau? sau trebuiesc rodate pana tin? si inca una pa spate nu are? se schimba? e greu cum se face ? stiu ca e tambur nu? sunt scumpe? per total imi trebuie ceva scule speciale? ce pot inampina? |
--------------------
renault
twingo
1998
|
|
iionuttwingo |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 20 March 11 ![]() |
nu este greu.eu am schimbat la mine la twingo placutele discurile si sabotii spate.a durat cam 1 ora jumate.ai grija la sabotii spate.au un sistem foarte dificil.eu am facut prostia sa ii desfac p amandoi si mia luat vreo 20 d min pana am reusit sa il montez corect pe primul.al doile a durat vreo 3 min.
![]() sa mai ai grija (in cazul in care ai abs)sa nu lovesti coroana spate. frana pe spate o sa se regleze singura.nu o sa functioneze la capacitate maxima decat dpa vreo 200 de km.dak tot desfaci spatele sa te uiti si la rulmenti. succesuri |
--------------------
renault
twingo
2001
|
|
djseba |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 19 March 11 ![]() |
am inteles nu cred ca am abs ... habar nu am.... stiu ca mi-au inghetat rotile o data la iesire din un pasaj am apasat tare era ud asfaltu fin.... si ma-m dussssssssss sau blocat rotile.... si aia e nuj daca am abs...
idee cat costa saboti spate? |
--------------------
renault
twingo
1998
|
|
iionuttwingo |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 20 March 11 ![]() |
eu i-am luat la 100 de lei.noi.originali pt renault twingo.sunt la set.primesti si stanga si dreapta.
si crede-ma dupa ce am schimbat discurile si sabotii spate altfel se opreste masina.distanta de franare a scazut considerabil.plus de asta eu aveam discurile ovalizate si cand puneam frana aveam o bataie in volan foarte tare.dupa ce le-am schimbat a disparut bataia si parca era alta masina. knd pui contactul trebuie sa ti se aprinda in bord beculetul cu abs(asta in cazul in care nu e ars)dak se aprinde beculetul cu abs inseamna ca masina e dotata cu abs. This post has been edited by iionuttwingo: 26 Mar 2011, 00:12 |
--------------------
renault
twingo
2001
|
|
djseba |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 19 March 11 ![]() |
nu nu am abs sigur mi-am schimbat placutele si discurile azi si era nasol frana cu fieru de la o placuta pe disc si il tocise in dreapta ere vai de mama lui subitat ca naiba si in partea ailalta curatam bucati mari de rugina de pe el.... acu e cu totu alta masina
urmeaza sa imi caut un set dasta de saboti spate si sa mii montez cu discurile a fost usurel prima roata a fost mai greu pana mi-am dat seama cum vine... dupa ce am inteles a fost usoooor sper sa fie la fel si la tambur nu am mai desfacut nici o data si ce spuneti sa schimb si uleiu asa cum scrie aici dupa ce termin cu sabotii?ce ulei trebuie sa pun mineral sau dot 4,5? pun elf elm dala de-al renoului sau dau pe ceva mai bun? apropo http://www.reno.ro/index.php?showtopic=112...dpost&p=2928306 |
--------------------
renault
twingo
1998
|
|
iionuttwingo |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 20 March 11 ![]() |
cu sabotii e un pic mai complicat fiindca au reglaju ala automat si au si trei arcuri acolo care trebuie puse exact cum au fost pe cele vechi.dupa ce le schimbi pe spate nu o sa ai frana abia dupa cativa km.pot fii 50 pot fii 200.depinde.da io zic k in maxim 200 o sa ai frana si pe spate 'beton'.
daca esti un pic atent nu are cum sa nu iti iasa montaju. |
--------------------
renault
twingo
2001
|
|
sckhreech |
![]()
Post
#58
|
![]() TWINGAR Group: Members Posts: 233 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
dupa primele apasari de pedala , sabotii spate se autoregleaza si vei avea frane fara probleme
![]() |
--------------------
Twingo
C064
- DE BUCURESTI
1995 Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
|
|
iionuttwingo |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 20 March 11 ![]() |
nu neaparat.mecanismul acela de reglaj merge foarte greu fiindca nu este uns.si nici nu poti sa il ungi fiindca risti sa iti ajunga vaselina sau uleiul pe sabot.si atunci chiar nu o sa mai ai frana deloc.
|
--------------------
renault
twingo
2001
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Asta pentru ca nu stii ca se foloseste vaselina pe baza de cupru (exact ca cea pusa la culisa de la ertrier).
Este o vaselina speciala pentru astfel de zone si nu exista riscul ca aceasta sa se topeasca. Nu se pune orice vaselina acolo...in orice caz nu de rulmenti ![]() This post has been edited by bubu782001: 29 Mar 2011, 21:00 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 19:24 |