Cateva intrebari legate de un R19 chamade
![]() ![]() ![]() |
Cateva intrebari legate de un R19 chamade
costicutz |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|||
vepman_ro |
![]()
Post
#2
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Instalatia de racire la motoarele Renault este sub presiune . 1,2 Bari sau 1,6 Bari la cele 16V.
Schimba capacul acela de la vasul de expansiune ( cu capac maro - 1,2 bari ) vezi ca se potrivesc cele de solenza diesel parca si costa undeva la 10 Ron ). Pentru a verifica sa nu ai garnitura de chiuloasa mancata , defecta cu motorul pornit , si capacul la vasul de expansiune dat la o parte nu trebuie sa-ti balboteze apa si sa scoata gaze prin vas. Verifica si termostatul , si el un adevarat "pacat" in cazul lipsei de caldura.ar trebui sa se deschida complet la temp de 98 de grade si sa inceapa la 95 grade. Rezolva lucrurile astea si mai vorbim pe urma. PS : Aeroterma de pe radiator porneste? Ti-am atasat schema sistemului de racire. si foloseste functia search pt gasi mai multe amanunte despre sistemuld e racire . S-a discutta de "n" ori prblema asta . Attached thumbnail(s) sistem_racire_F3N.jpg ( Size: 151.1k ) Number of downloads: 537 |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
costicutz |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
deci am schimbat capacul la vasul de expansiune.si am verificat daca mai scapa aer sau daca prinde ...si nu mai face lucrul asta. Dupa asta am ridicat grila aia de plastic sa vad daca curge antigel pe la radiatorul ala mic ...pe care nu l-am gasit. Acolo am observat bateria , motorasul de la stergatoare si aeroterma. Unde se afla radiatorul ala mic ( 4 Heater matrix din poza)? Acum imi da caldura dar la fel ...asa putin ...urmeaza sa schimb si termostatul (cred ca e blocat pe deschis case incalzeste greu motorul). Aeroterma functioneaza (tote 3 vitezele).
vreau sa mai intreb de ledul ala galben din bord care se afla in coltul dreapta sus( 1721 cm3, 54 kw, f3n, an fabricatie 1991 chamade). Ce reprezinta ? |
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#4
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Heater matrix se afla sub bord. Aeroterma cred ca are 4 viteze
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
tomas |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 4 January 09 From: RM.VALCEA ![]() |
senzorul de la uzura placutelor de frana.Daca a inceput sa-ti clipeasca vezi ce se intampla acolo e posibil sa fie uzate.
|
--------------------
RENAULT
19 1.8I
1995 BERLINA
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#6
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Cu motorul rece si pornti , in cazul in care nu ai scos termostatul , stai cu mana pe furtul gros ce vine la partea superioara radiator , si ar trebui sa se ncalzeasca dupa cateva minute bune, dupa ce , restul furtunelor ( mai ales cele doua de la vas de expansiune) sunt calde.
In cazul in care acel frutun se incalzeste uniform odata cu celelate , termostatul tau este blocat pe deschis.In astfeld e cazuri , recomand schimbarea termostaului fara alte teste , orcum are o valoare mica ( 30 Ron pretul lui ) si orcum el la 2-3 ani de zile cedeaza. Caldura in habitaclu redusa,poti avea si din cuza termostatului sau din cazuza "imbacsirii excesive a radiatorului" Cauta pe forum ca s-a discutat! |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
costicutz |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
....am pornit motorul si am pus mana pe furtunele alea...si termostatul lucreaza. In schimb am tot cautat si nu gasesc buson la vasul de expansiune. am incercat busoane de la dacie ...dar nu se potrivesc.caldura imi da la inceput cand dau drumu la aerotermadar dupa 20-30 de secunde incepe sa se raceasca aerul si in acelasi timp si indicatorul din bord de la temperatura motorului incepe sa scada. presupun ca ar fi datorita busonului.Am sa rezolv intai problema cu busonul si apoi am sa mai scriu ce se intampla. legat de indicatorul cu placutele de frana....le-am schimbat anul trecut ....am impresia ca mecanicul la care am fost nu a mai legat firele respective la placutze. multumesc mult pentru ajutor.
|
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#8
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Da , iti spun eu , termostat defect , deschide mai devreme decat trebuie si aeroterma colmatata , nu trece suficienta caldura prin ea .
Firele aceela verificale , sunt doua fire intre roata si amortizor , In aczul in care se freaca ( caz uzual) dau la masa si atunci se aprind. Incearacs adesfaci cele doua furtune care duc la aeroterma(intra in habitaclu) le strangulezi inainte pt a nu pierde lichidul de racire din instalatie , desfaci cu o surubelinita cu prelungitor flexibil , iei un furtun cu presiunea d ela robinet si clatetsi bien caloriferul . Intai pe tur-retur , apoi invers si tot asa. Presiunea d ela robient nu depaseste 1,6 Bari , presiune maxima la tine, si deci nu risti sa spargi caloriferul de caldura , care costa undeva la 1,3 milionae, doar ca , pt als chimba trebuie sa dai tot bordul jos . Deci termostat 30Ron , capac Reno 40 Ron,si 30 deminute de munca rezolvic aldura !! Uite de exemplu o poza , la tine in ce situatii si cum sta acul ? Liniuta verde porneste termostatul , un pic deschis , Liniuta albastra pe autostrada si bucuresti , iar cea rosie sta in bucuresti in aglomeratie la relanti si porneste electroventtilatoriul de pe radiatorul de racire.In cazul in cre pornesc caldura scade de la rosu la albatru, dar niciodata sub albastru. E posibil ca la acel verde sa ma insel , nu prea are voie sa stea in zona aia ,decat pe autostrada, mers continuu PS : termostat VERNET http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?...4&NodeId=100095 (facet este mai ieftin si bun ) Radiator de caldura ( 4 in poza de sistemr acire ) http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?...4&NodeId=100104 Capac rezervor incearca la : Serus b-dul Timisoara. Nu ai gasit capac vas expansiune maro de Dacia Solenza Diesel? This post has been edited by vepman_ro: 22 Feb 2009, 13:15 Attached thumbnail(s) temperatura.jpg ( Size: 12.06k ) Number of downloads: 511 |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
costicutz |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
acul variaza intre linia verde si cea rosie.....termostatul se deschide la linia bleo...si iarna asta odata cand urcam un deal in treapta 1 si 2 ...a trecut de linia rosie si mi-a dat antigelul afara....
This post has been edited by costicutz: 22 Feb 2009, 13:20 |
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#10
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Atunci termostatul este bun .
Inseamna ca , acelc alorifer de caldura este colmatat . Incearac sa il speli , vezi ca exista un tutorial al lui R19/16V pt asa ceva si este foarte bun sau mais curt il spelid irect pe amsina , vremea de afara si eu zic ca rezolvi problema . Incearac sa schimbi sia cel buson , nu exista presiune in cazul in care ai motorul cald , oprit si desfaci busonul? Dar adca mergi cativa km ? iti balboteaza apa in vas ? sau doar lipsa caldura ? Oky am citit mai sus ..am vazut ca ai rezolvat cu caapcul vas expansiune ! Ramane doar problema calorifer colmatat ! This post has been edited by vepman_ro: 22 Feb 2009, 13:23 |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
costicutz |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
balboteaza...doar in momentul in care urc un deal sau merg o portiune de drum in prima treapta si temperatura urca peste linia rosie....dar presupun ca daca busonul ar fi bun nu ar mai da voie sa curga antigelul din vasul de expansiune....a si cand trece de linia rosie porneste si electroventilatorul....Inca o chestie ..anul trecut am schimbat termostatul
|
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#12
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Busonul il poti verifica ( mai greu ce este drept ) :
Trebuie sa lase sa intre usor aer in vas , dar in sens invers , iese aerul doar la o presiune de 1,2 bari. Il poti verifica cu aer comprimat , dar mai greu. Eventual scoti furtunul mic de la vasul de expansiune , il infunzi cu un dop , apoi cu un furtunel mic atasat la orificiul vasului de expansiune introduci presiune de la un compresor de aer . Mare grija , avand putin aer in vas , nu trebuie sa introduci mult . LA 1,2bari dopul ar trebui sa se deschida si sa dea voie aerului comprimat sa iasa afara . Mare grija ca metoda asta poate fi DISTRUCTIVA in cazul in care nu deschide la presiunea de1,2bari ( bagi presiune in toata instalatia de racire si pot sari furtune , radiator etc )SAU POTI AVEA SURPRIZA CA aerul sa iasa la o presiune mult mai mica....caz in care schimbi busonul. Pompa de apa se vede cum lucreaza la relanti ?pe furtunul acela subtire tasneste apa si se vede cum , pe fundul vasului se creeaza un vartej de apa (partea inferioara a vasului in compartimetul de jos) . PS : In cazul in care caloriferul 4 este colmatat , in teul 6 , care are mici orificii ( 6mm si 8 mm) redirectioneaza jetul de apa prin furtunul mic ce vine in partea superioara a vasului. In mod normal marea cantitate de apa ar trebui sa treaca prin calorifer si sa ajunga in "turbina'" vasului de expansiune. ( Vezi poza de mai sus pentru a intelege concret ce se intampla la tine ). Asta este si efectul : 20-30 de secunde de pornire aeroterma, se raceste repede - cantitate mica de apa in calorifer ce se raceste imediat. Ce buni suntem la teorie ? dar la aceeasi problema m-am tot "invartit" si eu asta toamna! This post has been edited by vepman_ro: 22 Feb 2009, 14:01 |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
costicutz |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
pompa de apa lucreaza....busonul care il am acum e stricat adica lipseste arculetzul si partea de sus joaca...mai bine spus e ca si cum nu as avea buson...am fost si am intrebat de un buson nou ...si a zis ca vine intr-un interval de 14 zile ...si costa 30 ron ....intrebarea mea e de ce motorul cand dau drumul la aeroterma incepe sa se raceasca...si nu ramane constant la o temperatura
22 Feb 2009, 15:02: deci atunci cand temperatura sta pe la linia bleo..caldura imi vine ..si vine destul de bine ...dar numai o perioada scurta..si cand dau drumu la aeroterma ...incepe sa vina caldura puternica si apoi scade temp la motor si apoi se raceste aerul (adica nu mai vine caldura) This post has been edited by costicutz: 22 Feb 2009, 14:02 |
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#14
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Prin presiune mica a apei , ea isi pierde din temperatura mult mai repede ( fizica de clasa a 9-a )si de aici urmarind schema sistemului de racire ne dam seama de ce francezul a optat pt un sistem sub presiune.
Cel mai biene vita s amai mergi cu masina in perioada asta cat apare busonuls i verifici pe urma sa vezi ce nu este in regula . Ce este drept vor venic aldurile , dar risti sa arzi garnitura de chiuloasa. This post has been edited by vepman_ro: 22 Feb 2009, 14:05 |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
costicutz |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
am urmarit schema aia ...si din caloriferul ala mic vine un furtun la vas ...si pe ala am pus mana si e cald ...chiar fierbinte...dupa cum spuneam...am sa schimb busonul ...si pe urma vom vedea
![]() ![]() |
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|
aliynutz_84 |
![]()
Post
#16
|
![]() renault 19 Group: Members Posts: 184 Joined: 4 November 07 From: ZALAU ![]() |
buna domnilor
am o problema. mi sa spart dopu ala de gheata, cum sa procedez? exista nou de cumparat? daca da cum se schimba? ![]() era tare corodat, doua gaurele mi sau facut in el ![]() This post has been edited by aliynutz_84: 22 Feb 2009, 18:18 |
--------------------
renault
19
- SJ 65 ALY
1991 benzina 1721 cm F3NL740 54 kw
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#17
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Asta se intampla cand fiecare pune ce-i trece prin minte in sistemul de racire...
Zi-mi seria sasiului si tipul motorului si care dop ti s-a spart si-ti zic codul. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
costicutz |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
m-au nenorocit astia....am facut comanda pentru nenorocitul ala de buson...75 ron .....frate de unde aduce dopul ala de costa asa de mult? si in tot Iasul asta nu gasesti la dezmembrari un buson
![]() |
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#19
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
vepman_ro |
![]()
Post
#20
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Da dar e original
![]() |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#21
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Oricum nu-l face nimeni altcineva
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
Frumos statusu
![]() ![]() 23 Feb 2009, 22:05: scuze de offtopic This post has been edited by mr_bombastic_dma_r19: 23 Feb 2009, 22:05 |
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
costicutz |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 April 07 ![]() |
a facut ala comanda acolo dupa seria de pe placutza ovala....si am inteles ca dopul asta trebuie sa fie de culoare maronie....
|
--------------------
renault 19
chamade
- IS 05 CSU
1990
|
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
care dop fratilor ca e a 2-a oara cand citesc topicu si tot nu imi dau seama
![]() |
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#25
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Posibil , mai mult decat sigur dopul antiinghet de la motor !
|
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#26
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
De ce vorbiti voi la singular?
Eu am schimbat vreo 8 la motorul meu. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
sa inteleg ca sunt pastilele alea de pe blocu motor care sunt inventate ca sa evite presiunea creata de inghetarea apei in blocul motor?
alea mi s au spart la tractor intr o iarna ca am uitat apa in motor ![]() de atunci nu am mai avut probleme ![]() |
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#28
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Care capace de plastic??
Noi vorbim, sau cel putin eu, de capace de inox/tabla. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
Tot nu stiu despre ce capace vorbiti!
![]() |
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#30
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 16:35 |