Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cateva probleme aparute in ultimele luni, Megane 1, phase 2, 1999, 1.6, 16v

ISseby
post 3 Feb 2009, 13:53
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Salut. As dori ca sapt. viitoare sa duc masina in service, pentru un diagnostic mai amanuntit. Inainte de asta, as vrea totusi sa ma ajutati cu pareri referitoare la urmatoarele probleme:

Cea mai 'grava', sau cea mai urgenta in opinia mea, e un trancanit suparator si tare zgomotos, atunci cand virez stanga. Se aude doar pe viraj, si nu tot timpul. Nu am probleme atunci cand plec de pe loc cu volanul virat max. stanga, sau in alte conditii. Citind pe forum, am inteles ca e posibil sa fie planetara. Se poate verifica asta in service? Adica, o defectiune a planetarei e evidenta la un control, si se poate identifica relativ usor? Intreb asta, pt ca o planetara costa mult, si n-as vrea sa o schimb inutil.

O alta problema, e ca dimineata, cand dau drumul franei de mana, se aude un pocnet infundat, undeva in partea din spate. De asemenea observ o usoara scadere in eficienta franarii. Banui ca e ceva legat de sabotii de frana. Cred ca trebuie schimbati. Aveti idee si de alte implicatii?

Ultima ar fi un ticait care se aude undeva in partea din mijloc a blocului motor doar in momentul in care apas acceleratia, indiferent cat de putin. Zgomotul se aude doar din interiorul masinii. Daca incerc sa-l identific avand capota deschisa, zgomotul motorului turat e probabil prea mare, si acopera ticaitul de care vorbesc.

Astept opinii. Multumesc.

This post has been edited by ISseby: 3 Feb 2009, 13:55


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 4 Feb 2009, 22:18
Post #2


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




La planetara: cu roata suspendata, tii fix, cu o mana, de axul planetarei si cu cealalta mana (sau o alta persoana) invarti usor inainte-inapoi, succesiv, de capetele planetarei. Ideal ar fi sa nu simti nici un joc. Daca exista joc, marimea acestuia e direct proportionala cu cu gradul de uzura. Uzura e mai grava la partea spre roata.
La planetare se poate schimba doar capul uzat. Ai grija ca pe Megane 1 faza 2 s-au montat 2 sau 3 tipuri de capuri de planetara. Difera numarul de dinti sau unghiul canelurilor. Stiu pt. ca am schimbat si eu un cap de planetara.
Ce ne soliciti tu e un diagnostic in orb si de la distanta, pe simptome exprimate subiectiv. La fel de exact va fi si rezultatul.
Sfatul meu: fa o revizie completa cat mai repede si fa-ti un obicei sa faci cate o revizie la fiecare 10.000 km., chiar daca tu crezi ca masina nu are nimic. S-ar putea sa ai surprize.

This post has been edited by Dodone: 4 Feb 2009, 22:20


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 5 Feb 2009, 18:37
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Intr-adevar, cauzele pot fi multiple la problemele mentionate de mine. Incerc insa sa adun cateva informatii, pt. a fi cat de cat 'in tema' in momentul in care ma voi duce in service.

Referitor la planetara, exista undeva, la vedere, gravata o serie pt. a sti ce model sa comand?


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 13 Feb 2009, 11:43
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Revin cu un update. Am mers cu masina in service.
Aici, am descoperit ca amortizoarele pe spate erau duse asa ca a trebuit sa le schimb (SACHS pe gaz - 2x235lei)
De asemenea sabotii au fost schimbati si ei (FERODO - 100lei). Masina franeaza acum foarte bine. Pedala e mult mai tare iar frana de mana a fost reglata.
Mi s-a mai spus ca un pivot pe dreapta trebuie schimbat, la fel si busele de la bara stabilizatoare.

Referitor la acel trancanit. Au verifica planetara si nu are joc. De asemenea burduful e intreg. Ei au presupus ca acel pivot ar putea fi cauza.. Eu sincer ma indoiesc.. zgomotul pare a se auzi din partea stanga, cumva din podea. Chiar se si simte un pic vibratia in podea. O sa mai merg si la un alt service si mai avansez o ipoteza: caseta de directie..


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 Feb 2009, 11:46
Post #5


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Sunt bucsile de bara stabilizatoare problema ta... este o bug cunoscut la Megane 1 preluat ulterior si la Solenza...

Schimba-le si nu o sa mai ai batai.... mie imi spuneau si mecanicii ca nu trebuie schimbate ca sunt ok... bineinteles ca dupa schimbare a disparut zgomotul... incearca sa le schimbi pe cele de pe capete...daca mai face le schimbi si pe cele de pe mijloc... oricum eu recomand sa le schimbi pe toate 4... si pune ceva de calitate nu ieftinituri...

Spor..

This post has been edited by cj98czh: 13 Feb 2009, 11:47


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 13 Feb 2009, 23:13
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Multumesc pt. raspuns. Cu siguranta o sa le schimb (cat mai curand, sper..) si ascultand de sfatul tau, voi schimba tot setul. Colegul nostru Dodone afirma ca cele mai calitative bucsi ar fi cele de origine. O sa ma interesez sa vad cat costa. Pe autokarma.ro am gasit preturi de max. 17lei (SWAG, FEBI, MOOG, SIDEM). Daca cele de origine costa prea mult si voi fi nevoit sa aleg ceva mai ieftin, ce producator imi recomandati?


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 14 Feb 2009, 00:18
Post #7


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Cele de origine costa cam 200 ron/set.

Eu am pus Febi si m-au dus 20.000 de km fara probleme... recent le-am schimbat ca mi se pareau ca bat.... tot cu Febi..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 14 Feb 2009, 18:59
Post #8


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Zgomotul de care te plangi mi-a aparut si mie la primul megane, si dupa multe investigatii mecanicii au gasit si rezolvat problema: erau tampoanele de cauciuc de la motor. Unul rupt de tot, si unul abia se mai tinea. Verifica-le si pe acestea.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 15 Feb 2009, 12:43
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Sunt 'la vedere' aceste tampoane? As vrea sa profit de faptul ca e duminica si sa ma uit la ele. Atasez si cateva poze scoase din Dialogys. Imi poate spune cineva care din repere reprezinta tampoanele?
In prima poza as crede ca e nr. 1 ("Suport CV" cf. Dialogys)
Poza 2, cred ca nr. 5
Pe autokarma am gasit "Tampon motor spate", insa nu stiu unde anume ar veni (sa fie oare reperul 16 din poza 3?)

Multumesc.

suport1.JPG ( Size: 59.94k ) Number of downloads: 3921
suport2.JPG ( Size: 69.94k ) Number of downloads: 3931
suport3.JPG ( Size: 66.9k ) Number of downloads: 3846

tampon_spate.jpg ( Size: 18.4k ) Number of downloads: 3787


This post has been edited by ISseby: 15 Feb 2009, 12:52


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 15 Feb 2009, 17:46
Post #10


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Din pacate nu stiu sa-ti spun, stiu doar care a fost rezolvarea la mine, insa nu am participat la remedierea problemei.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 16 Feb 2009, 22:17
Post #11


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Reperul 16 din poza 3 e o bucsa de la bieleta anticuplu,care bieleta e fixata de caroserie si de ansamblul cutie de viteze-motor.
Daca acea bucsa e uzata, motorul oscileaza mult la accelerari, decelerari, franari. Implicit si levierul cutiei de viteze are o cursa mult mai mare. Eu am avut aceasta problema, dar nu se auzeau zgomote.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 25 Feb 2009, 22:44
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Un nou update:
Am reusit in cele din urma sa trec azi prin service si sa schimb urmatoarele:
Pivot pe dreapta (35ron)
Bucse bara stabilizatoare (2x21ron cele de pe capete, 2x14ron cele de pe mijloc)
Toba finala (210ron). Aceasta din urma era ruginita rau, iar o parte din invelisul de tabla se desprindea. Mecanicul mi-a spus ca ar mai fi mers, insa pt. linistea mea, am schimbat-o.

Referitor la problema trancanitului, intr-adevar bucsele erau de vina. Multumesc astfel, celor ce m-au ajutat. Acum, ca troncanitul si bataia de la pivot au disparut, se mai aude o bataie in dreapta. Cred ca este, asa cum ziceati si voi mai sus, un suport de motor. Zic asta pt ca zgomotul se amplifica atunci cand se intampla sa mai tremure un pic motorul. Din pacate am uitat sa-i zic mecanicului sa verifice. O voi face urmatoarea data. Oricum zgomotul e acceptabil, si nu f suparator.


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 26 Feb 2009, 08:21
Post #13


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Nu ai tinut cont de toate recomandarile din posturile #2 si #5. Adica, nu ai facut o revizie completa si ai cumparat bucse ieftine. Acestea din urma vor rezista cel mult 10.000 km. La mine, asemenea bucse au rezistat 7.000 km. Si o vei lua de la capat. Dar sunt banii tai si timpul tau... sleep.gif


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 Feb 2009, 09:25
Post #14


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Dodone... am mai discutat...aia este parerea ta... bucsile pe meine m-au tinut 25.000 km...si le-am schimbat la primul sunet.... in conditiile in care masina face maxim 10.000/ an eu sunt multumit de cat ma tine.... nu vad de ce as da 200 ron...cand pot sa le iau cu 50 pe toate..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 26 Feb 2009, 12:13
Post #15


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Ma rog, imi mentin parerea sleep.gif . Sunt patit cu FEBI si cu un set italian. Cred ca e suficient, cel putin pt. mine.

This post has been edited by Dodone: 26 Feb 2009, 12:14


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 26 Feb 2009, 18:22
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Dodone, referitor la verificarea generala de care spui, e adevarat, nu s-a verificat fiecare inch al masinii. Cu toate astea, au fost verificate urmatoarele:
-planeteare, burduf - OK
-joc la roti+celelalte bucse din fata: iti spun sincer ca nu stiu care sunt, cu exceptia celor de la bara stabiliz. Mecanicul insa le-a verificat atat vizual cat si cu un levier (asta probabil pt. a vedea un evental joc al mecanismelor)
-pe spate, atunci cand s-au schimbat sabotii de frana, s-a depistat un mic joc al rulmentilor de la roata. Nu huruie inca, insa pe viitor va trebui sa iau in considerare schimbarea lor. Aici, cred ca au fost de vina amortizoarele scurse, o mare parte din soc, fiind transmis la rulmenti.
-la motor bujiile vor trebui schimbate pe viitor. Mecanicul mi-a recomandat acelasi tip de bujii care se gasesc si acum pe masina, si anume EYQEM.
-lichidul de frana si uleiul din cutia de viteze, vor trebui la fel schimbate pe viitor. Am o intrebare: ce cant. de ulei si de lichid va trebui sa cumpar?
-mi-e ciuda ca am uitat sa le zic de tampoane la motor. A trebuit sa plec o bucata de vreme, si cand m-am intors masina era gata.

Acum, referitor la bucse.. iti dau dreptate, comparand bucsele vechi (originale Renault) cu cele puse acum (FEBI pe mijloc plus o alta firma ce-mi scapa pe capete), se observa ca sunt parca mai...dure. E un cauciuc mai calitativ. Sper insa sa fie si la mine un caz fericit si sa tina peste 10-15mii.

O sa mai revin cu updateuri. Voi mai schimba probabil din cele mentionate mai sus la urmatorul salar. Abia astept sa termin cu partea mecanica, si sa ma ocup si de interior. Am in plan, o cotiera(Armster), si schimbat tapiteria smile.gif

This post has been edited by ISseby: 26 Feb 2009, 18:24


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 28 Feb 2009, 11:22
Post #17


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Postul de mai su s e mai edificator.
Cele mai importante sunt bucsile tip dop din capetele barei stabilizatoare. Daca cele uzate au un cauciuc mai bun, gandeste-te cat vor tine cele noi. De fapt, vei vedea...
Problema grava e alta. Mecanicul care a schimbat bucsile tip dop a verificat uzura la capetele barei stabilizatoar? Ca acolo se formeaza in timp o uzura semicirculara, din cauza faptului ca bara are o anumita dinamica: intra si iese cativa milimetri, cu o miscare de forma unei clepsidre. Am vazut o asemenea bara cu uzura. Daca bucsile s-au montat pe bara cu uzura, le-ai pus degeaba.
Uzura de care vorbesc eu apare la aprox. 140.000 km. la tote barele de pe Megane 1. O bara noua e min. 850 ron, pentru ca e produsa doar de Renault . Bara nu se poate reconditiona pentru ca e dintr-un otel special f. elastic.
Nu stiu nici eu necesarul de lichid de frana si de ulei din cutie, inca nu le-am schimbat nici eu.
Schimbul de lichid de frana cred ca o sa-l fac la Szeged, cand mai merg la o sesiune de cumparaturi. Acolo am inteles ca se face asistat de computer. Acesta deschide succesiv cele 4 valve din pompa de ABS, ca sa schimbe si lichidul din pompa de ABS. In sistemul clasic ma pricep eu f. bine, da' nu-s curios.
Cand gasesti cotiera, te rog sa ma anunti si pe mine,ca sunt si eu interesat. Dar nu am timp/chef/nervi sa caut. Mai e si o mica doza de lene blush.gif

This post has been edited by Dodone: 28 Feb 2009, 11:32


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serje
post 28 Feb 2009, 11:53
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.129
Joined: 11 December 04
From: Cluj-Napoca




Sunt care vand cotiere Armster la Anunturi.


--------------------
MTD Optima 53 SPB HW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 28 Feb 2009, 15:26
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




@Dodone
In primul rand, sa-ti spun de cotiera. E un topic mai misto decat bucsele, pivotii, si tot neamul lor.. smile.gif
Eu am intrat initial aici: http://www.armrests-uk.com/index.htm iar de pe site am luat datele de contact ale unui distribuitor de la noi din tara:
Rittner Tibor - vanzari@cotiere.ro
Domnul mentionat mai sus, mi-a spus urmatoarele: "..Avem pe stoc cotiera dorita, pretul este 220 ron+tva, la care se adauga pretul de transport si ramburs prin Sprint Curier, aproximativ 30 ron."
Cam scump, parerea mea si, asa cum zicea si Serje, tin minte ca am vazut la noi pe forum de vanzare, la un pret mai rezonabil.

Acum, sa povestesc altceva.. Am iesit azi, prima oara intr-o luna si ceva, din localitate. Dupa toate gropile, si traficul din oras, era tare placut si relaxant sa conduc pe un drum european. Bucuria mea nu a durat insa prea mult. Imediat ce am iesit de pe dr. european, si am intrat pe cel national, au inceput gropile. Drumul eu il stiam ca fiind relativ ok, insa, presupun ca in urma iernii, s-a distrus. Inevitabil, am luat o groapa mai puternic. Efectul l-am vazut abia la intoarcere, si anume nu mai sta drept volanul. E rotit aprox. 5-10 grade spre dreapta. Sa merg acum sa fac unghiul la roti?, sau e ok sa mai astept cateva saptamani, pana iesim din iarna asta, sa fac schimbul si de anvelope?

Referitor la uzura barei stabiliz. Eram plecat dupa un colier pt. toba atunci cand au schimbat bucsele. Asa ca nu stiu, in ce stare erau capetele barei. Insa, iti spun sincer.. nu vreau sa stiu biggrin.gif Avand in vedere cat costa una de inlocuit.

Ah, uitasem: cand m-am intors am lovit si-un caine .. Am avut noroc, si am scapat doar cu suportul nr. de inmatriculare crapat. So, what a great day for driving..


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 28 Feb 2009, 18:52
Post #20


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Incep cu sfarsitul.
Concluzia in engleza am citit-o cu ghilimele. icon_mrgreen.gif
La cotiera de la Tibor e cel putin o problema. Pretul de transport si ramburs e nesimtit de mare. Stiu pentru ca am avut livrari cu Fan Curier, cu colete de 4-5 kg., care erau 20 de lei. Dar si pretul initial e destul de mare. Dar daca produsul e de calitate si se potriveste exact, atunci face banii. Mai putin transportul.
Probabil ca Tibor nu are contract cu firma de curierat, asa ca nu beneficiaza de preturi mai avantajoase.
Reglajul de unghiuri trebuie sa-l faci urgent, ca altfel vei uza incorect o anvelopa.
Referitor la uzura barei, ai adoptat tactica strutului. aplauze.gif


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 25 Mar 2009, 15:05
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Bucsi Febi pentru bara stabilizatoare am schimbat vreo 2 sau 3 randuri. Nu cred ca a tinut niciuna 10000km. Urmaresc pentru data viitoare unele originale. La fel patesc si cu flansele amortizoarelor, am pus monroe,febi si altele si nu duc mai mult de 10000-11000. Intr-o saptamana o sa imi pun flanse originale , aproximativ 2.8 mil bucata cu tot cu rulmenti si sper sa scap de problema. Am vazut cotiera ARMSTER pe acel site si pare foarte faina. Merci pentru pont. Referitor la piese...uneori e mai convenabil sa cumperi originale. Scutesti timpul si banii pe manopera si nici nu distrugi alte piese.


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 14 Apr 2009, 22:39
Post #22


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Ca sa nu deschid topic nou, imi poate spune cineva ce este piesa incercuita in poza si cat costa inlocuirea? Eventual si SH si noua....
Multumesc!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R - B'100'HAY 2008
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 15 Apr 2009, 08:23
Post #23


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pai de unde stii ca trebuie inlocuita daca tu nu stii ce este...???


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aurelul8
post 15 Apr 2009, 09:29
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 220
Joined: 16 March 09
From: Ploiesti




Salutare,

Intamplator am cerut mecanicului sa imi verifice "curatarea clapetei de admisie" in stilul tutorialului de pe forum. Mi-a spus ca vana "supapa" de relanti este asta incercuita din imagine. Am facut ochii mari si mi-a demontat-o chiar atunci. Este intr-adevar un senzor cu o tija si o garnitura de etansare care parea din cauciuc. Mentionez acceleratia este pe cablu si nu am vazut vreo clapeta motorizata. Nu stiu cod dar pot afla si normal cotatia de pret.
Referitor la bara stablizatoare, am vazut la inlocuirea bucsilor, este uzura in forma de clepsidra. Stiu si pretul barei de noua, e cam mult. Am gasit si second la 200 ron. Merita, fara sa intreb, stiu, chiar nu vad cu ce procedeu sa inlaturi uzura. E riscant, otelul e tratat si bucsarea, incarcare/rectificare pe elementele suspensiei=reteta dezastrului. La capitolul siguranta ma refer.


--------------------
Renault Megane - PH 07 KKA 2000 1,6 16 v rxe bicorp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 15 Apr 2009, 18:45
Post #25


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Deci ceva "supapa admisie" s-ar chema?

P.S.: Nu am spus ca trebuie inlocuita, doar am intrebat. Sau mai nou ca sa stii ca o piesa nu e in parametri, e musai sa ii stii denumirea ??? biggrin.gif


Mai pe inteles, face ZGOMOT. ca un motoras electric la o turatie ridicata. si se aude si de afara, si de inauntru.
Asa ca am PRESUPUS ca este defecta.

Stima


--------------------
Suzuki GSX-1300-R - B'100'HAY 2008
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aurelul8
post 17 Apr 2009, 09:11
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 220
Joined: 16 March 09
From: Ploiesti




Am gasit bara stabilizatoare fata second hand cu 150 Ron. E vorba de un parc de dezmembrari din zona Meridian Sud (str. Aurel Persu). Au destule masini. Te poti interesa la ei de supapa relanti. Mai util este sa suni inainte: 0723303125. Am verificat si au 16 16v.


--------------------
Renault Megane - PH 07 KKA 2000 1,6 16 v rxe bicorp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 21 Apr 2009, 11:03
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Salut si Hristos a inviat!
Revin cu o problema:
In weekend am iesit la gratar, si am fost tare neinspirat sa las cheia in contact pentru vreo 6 ore cat am stat acolo. Cheia era pe prima pozitie (nu cea in care se aprind luminile in bord) iar casetofonul si aerul erau oprite. Singurul consumator vazut de mine era display-ul central. Cand am vrut sa pornesc masina, s-a aprins bordul, acele faceau tare ciudat (se ridicau si reveneau brusc la loc) iar acel bazait al pompei de combustibil din cate stiu eu nu s-a mai auzit. Unul din prieteni avea cabluri de conectare a bateriilor insa n-am reusit, chiar daca turase motorul sau la 3000 timp 1-2min. Am incercat sa o pornim impinsa (am facut sau nu bine ca am incercat asta..chiar nu stiu..va rog sa-mi ziceti..) dar n-am reusit nici asa. In final, am chemat alt prieten, cu gandul sa tractez masina. M-am conectat si la bateria lui si, dupa cateva zeci de minute, in care nu dadea semne ca bateria mea se incarca, a pornit.. Ba chiar a pornit 'la sfert'.
Intrebarea mea este: ce a descarcat bateria? Probleme cu bateria nu am mai avut pana acum. Ba chiar, iarna aceasta, pornea din prima la -15 grade. E 'common knowledge' ca nu se lasa cheia in contact pt mult timp?


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 21 Apr 2009, 13:02
Post #28


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Masinile cu transmisie pe curea nu se pornesc impinse/tractate. Riscul e sa sara sau sa se rupa cureaua in momentul in care porneste si sa dea peste cap distributia sau sa rupa axul distributiei. Sau sa se rupa fulia de la vibrochen si sa sara cureaua de distributie. Adica dezastru...
Recent am montat bucsile tip dop de la bara stabilizatoare, dar originale, aprx 140 ron/set (2 buc.). Am observat clar diferenta intre cele originale si si cele aftermarket.
Am observat pierderi de ulei la simeringul de la palier. Am vorbit cu mecanicul meu si mi-a spus sa cumpar doar simering original. Recent a montat la alt client cu Megane 1 un simering aftermarket, care a intrat f. greu, cu toate ca avea cotele corecte. In scurt timp a inceput sa piarda ulei si a trebuit sa cumpere unul original, care costa aprox. 60 ron. Dar pe client l-a mai costat si timpul, nervii mad.gif , manopera.

This post has been edited by Dodone: 21 Apr 2009, 13:14


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ISseby
post 21 Apr 2009, 14:28
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 9 September 08
From: Iasi




Intr-adevar, m-am mai documentat un pic, si-am aflat ca, desi se poate porni masina impingand-o (chiar si cele pe injectie), nu e deloc recomandat. Pericolele fiind cele mentionate de tine mai sus. Apoi, fiindca pompa de benzina nu functiona (acel bazait de care spuneam) puteam sa imping la ea mult si bine ca nu avea cum sa porneasca. Apoi am mai aflat de ce nu s-a incarcat bateria la prima incercare: e posibil ca bateria lui sa fi fost de amperaj mai mic decat a mea.
Ramane insa intrebarea de ce s-a descarcat. Totusi, complet descarcata nu era cu siguranta, pt. ca geamurile electrice functionau, becurile din plafoniera la fel. Am pus si avariile la un mom. dat, insa dupa 15min au inceput sa clicaie din ce in ce mai repede, si le-am stins.


--------------------
Renault Megane Hatchback RXE 1.6/16v, 79kw, 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 21 Apr 2009, 21:10
Post #30


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Gandeste-te ce consum au cateva becuri si ce consum are electromotorul. Cel din urma are nevoie de aprox. 35-45 Ah pentru pornire, adica necesarul pentru cateva sute de becuri.
De pompa de benzina am si uitat. Motorasul electric are nevoie si el de ceva amperaj ca sa poata impinge benzina cu 4-8 bari, cat e nevoie pentru injectie.

This post has been edited by Dodone: 21 Apr 2009, 21:13


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 00:35
Dacia