Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

problema franare?

dj_party
post 23 Jan 2010, 18:31
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 25 November 08
From: Timisoara




Nu le-am montat gresit, numai ca am slabit un pic piulita de autoreglaj ca sa le pun mai usor la loc, alea vechi fiind si mai subtiri, frana tine foarte putin, cand era roate in aer se bloca si nu o puteam invarti cu mana.

This post has been edited by dj_party: 23 Jan 2010, 18:32


--------------------
renault laguna 1 1999 1.6 16v b 107cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniellu
post 23 Jan 2010, 20:52
Post #32


acum E91 M47


Group: Members
Posts: 876
Joined: 30 October 07




La inlocuirea sabotilor ptr un bun reglaj al franelor procedura ar fi urmatoarea:
-inainte de inlocuire obligatoriu se slabeste piulita la cablul principal;
-se demonteaza sabotii vechi, se pun cei noi;
-se regleaza manual sabotii pe fiecare roata in parte din sistemul de autoreglaj lasandu-se spatiu minim ptr a intra tamburul. Este foarte posibil sa existe o anumita uzura a tamburului si astfel dupa montaj intre tambur si segmentul de frana spatiul sa fie mult mai mare mai mare;
-dupa montarea tamburilor verificati ca roata sa se invarta fara a exista frecari excesive intre tamburi si segmenti, si incepeti sa strangeti piulita de la cablul principal al franei de mana. Reglati ca maneta pe la jumatatea cursei sa imobilizeze masina, dar cu rotile ridicata tamburii sa se roteasca (aproape)lejer daca maneta e coborata.
Un reglaj prea strans poate provoca incalziri excesive si dezechilibre la franare.
La cei cu diesel ce se plangeau de figuri ale servofranei,nu numai aceasta poate fi vinovata ci si pompa de vacum. Trebuie verificata functionarea pompei si etansietatea circuitului pana in servo. Bafta!



--------------------
ex Mondeo TDCi(2006) ;Doblo 1.3 90 MJet (2016); Aprilia Pegaso 650GA; - nr. de Bacau ex. Kangoo dci 2012;ex.Laguna 2.0s RTI (1995).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 23 Jan 2010, 22:37
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




La diesel e diferit de benzina ?


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniellu
post 24 Jan 2010, 15:29
Post #34


acum E91 M47


Group: Members
Posts: 876
Joined: 30 October 07




Vacumul este creat diferit la diesel fata de benzina.


--------------------
ex Mondeo TDCi(2006) ;Doblo 1.3 90 MJet (2016); Aprilia Pegaso 650GA; - nr. de Bacau ex. Kangoo dci 2012;ex.Laguna 2.0s RTI (1995).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_party
post 24 Jan 2010, 19:41
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 25 November 08
From: Timisoara




124.gif Gata am rezolvat, merci de ajutor.
Problema era ca nu reglasem deloc sabotii din autoreglaj si era distanta foarte mare intre saboti si tambur.
Acum de beton biggrin.gif .


--------------------
renault laguna 1 1999 1.6 16v b 107cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fabyan
post 15 May 2011, 08:49
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 586
Joined: 18 September 08
From: Brad/HD




Am schimbat servofrana si butucii de pe puntea spate adica am trecut de la discuri la tamburi. am aerisit pompa de frana si apoi am trecut si am aerisit la fiecare roata, rezultatele sunt 0.
Spunetimi cum se aeriseste o asemenea masina ?


--------------------
Renault, laguna 1 / laguna 3 - HD 07 TZG 1995 2,2 dT / 2008 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 15 May 2011, 08:55
Post #37


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Slabeste aerisitoarele de pe spate cate unul pe rand si lasa sa curga lichid(completeaza in acelesi timp in rezervor).
Repeta si pe fata apoi pana cand nu mai iese aer.
Abia dupa aceea poti sa treci la operatia de aerisire.
Se face cu motorul oprit,faci pedale pana se intareste si se demonteaza cu pedala apasata aerisitorul pana iese tot aerul din lichidul de frana.
Spor.....
NB!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fabyan
post 15 May 2011, 21:54
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 586
Joined: 18 September 08
From: Brad/HD




Mersi , am sa incerc si atsta


--------------------
Renault, laguna 1 / laguna 3 - HD 07 TZG 1995 2,2 dT / 2008 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 19 May 2011, 20:58
Post #39





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Daca masina este fara ABS,atunci trebuie sa deschizi si repartitorul de frana de pe spate.este o chestie cu un arc si o parghie in care intra o conducta de frana ce vine de la pompa si se bifurca spre rotile din spate.


--------------------
n n - n
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fabyan
post 19 May 2011, 23:18
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 586
Joined: 18 September 08
From: Brad/HD




Este cu abs, am inteles ca astea cu abs se aerisesc foarte greu. zilele astea o sa incerc cum a zis espacern si o sa va spun rezultatele.
Daca mai stiti si alte sfaturi sunt bine venite


--------------------
Renault, laguna 1 / laguna 3 - HD 07 TZG 1995 2,2 dT / 2008 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jiku
post 10 Jul 2011, 18:25
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 1 February 10
From: Cluj-Napoca




Va salut lagunisti.
Am urmatoarea problema:-dupa un drum scurt (20 km) si lejer am observat ca discurile de pe fata erau foarte calde .Mam uitat peste tot dar nu am observat nimic.
Daca aveti o ideie va ascult.
Toate cele bune.


--------------------
Renault Laguna 1999-combi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CYP VFS
post 10 Jul 2011, 18:34
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 797
Joined: 31 July 09
From: roman/neamt




Franele se incalzesc la orice franare numai acum nu stiu la tine sau incalzit discurile sau si roata, fa un test du masina pe o panta dupa ce o opresti decupleaza toate franele de mana si de serviciu daca masina curge la vale atunci nu ai nici o problema daca nu curge atunci ai un pistonas care blocheaza si ramine placutele pe disc si de aceia inferbanta.


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 1.6 16V - NT 77 BYA EXPRESION 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jiku
post 10 Jul 2011, 18:57
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 1 February 10
From: Cluj-Napoca




Buna ideie .Am sa o pun in aplicare.
Dupa parerea mea ,masina ruleaza usor dupa scoaterea din viteza si nu se aude vreun zgomot care ar trada ceva.
Multumesc pt sfat


--------------------
Renault Laguna 1999-combi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CYP VFS
post 11 Jul 2011, 17:34
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 797
Joined: 31 July 09
From: roman/neamt




Pai atunci inseamna ca te-ai speriat degeaba, orice masina dupa ce mergi cu ea si franezi se incalzesc discurile datorita fortei de frecare.


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 1.6 16V - NT 77 BYA EXPRESION 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2fast4u_dk
post 7 Sep 2011, 13:56
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 256
Joined: 6 February 10




Am si eu o problema(sau mai multe).De ceva timp tot mi se aprinde martorul ABS in bord.Nu mereu,doar cand franez mai tare,apoi ramane aprins pana opresc motorul.Cateodata cand vreau sa franez ,pedala tremura si se apasa foarte usor,dar frana nu prea am(de la abs,cu siguranta),iar apoi se aprinde ABS in bord si pedala e din nou tare,dar mi-e frica de asta,sa nu patesc atunci cand sunt nevoit sa franez brusc.Inca ceva,pe dreapta fata aveam un cablu de la abs taiat.L-am legat inapoi ,dar tot asa.Ce as putea face?Multumesc.


--------------------
Renault Laguna 1994,1.8 90CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2fast4u_dk
post 21 Sep 2011, 23:03
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 256
Joined: 6 February 10




up..sad.gif


--------------------
Renault Laguna 1994,1.8 90CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
samy78tm
post 23 Sep 2011, 20:25
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 12 February 11
From: TIMISOARA




poate vechimea modulului ABS isi spune virsta.la mine nu mai merge deloc,nici pe tester nu mai raspunde , a murit.il gaseste dar nu mai raspunde la comenzi,altul nou sau fara ABS este singura solutie la mine


--------------------
renault laguna1 94 ph.1 1 .8 rt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 24 Sep 2011, 08:34
Post #48


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Intai da o curatare la senzor/fire si trage de el, poate are ceva joc mic si nu face contact cum trebuie.


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - de PH - 05.10.1998
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 9 Mar 2012, 13:38
Post #49


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Deci, dupa schimbarea sabotilor de frana ma lovesc de urmatoarele:
- frana de serviciu (de mana) trebuie trasa mai sus cu vreo 2-3 dinti fata de pozitia anterioara (care a lasat urme in perisorii aia)
- pe loc, cu motorul pornit si frana de serviciu lasata jos, apasand pedala de frana, in partea din spate incepe sa trosneasca. Daca trag de maneta pana la semnul anterior, tot trosneste, dar mai putin. Daca trag la maxim, nu mai comenteaza (logic, sabotii fiind "lipiti de tambur").

De franat e ok - clar mai bine ca inainte, reglajul la saboti s-a facut fix cat sa intre tamburul la loc.
Ce reglaj se mai poate face ca sa scap de trosniturile alea si maneta sa stea macar la pozitia anterioara?


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - de PH - 05.10.1998
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniellu
post 10 Mar 2012, 10:18
Post #50


acum E91 M47


Group: Members
Posts: 876
Joined: 30 October 07




Ca sa-ti mai coboare maneta cu vreo 3 dinti mai strange piulita la cablul principat. Max. 2 ganguri de filet. De trosnituri ...... .


--------------------
ex Mondeo TDCi(2006) ;Doblo 1.3 90 MJet (2016); Aprilia Pegaso 650GA; - nr. de Bacau ex. Kangoo dci 2012;ex.Laguna 2.0s RTI (1995).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
katalyn03
post 10 Mar 2012, 22:55
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.345
Joined: 26 December 08
From: Craiova




QUOTE(samy78tm @ 23 Sep 2011, 20:25)
poate vechimea modulului ABS isi spune virsta.la mine nu mai merge deloc,nici pe tester nu mai raspunde , a murit.il gaseste dar nu mai raspunde la comenzi,altul nou sau fara ABS este singura solutie la mine
*



verifica sigurantele in primul rand(2) una la capota una in inerior, iar apoi mufa din calc de abs si inca una de sub farul din stanga(duce la abs), daca nici asa nu il vede schimba modulul

QUOTE(maister_dm @ 9 Mar 2012, 13:38)
Deci, dupa schimbarea sabotilor de frana ma lovesc de urmatoarele:
- frana de serviciu (de mana) trebuie trasa mai sus cu vreo 2-3 dinti fata de pozitia anterioara (care a lasat urme in perisorii aia)
- pe loc, cu motorul pornit si frana de serviciu lasata jos, apasand pedala de frana, in partea din spate incepe sa trosneasca. Daca trag de maneta pana la semnul anterior, tot trosneste, dar mai putin. Daca trag la maxim, nu mai comenteaza (logic, sabotii fiind "lipiti de tambur").

De franat e ok - clar mai bine ca inainte, reglajul la saboti s-a facut fix cat sa intre tamburul la loc.
Ce reglaj se mai poate face ca sa scap de trosniturile alea si maneta sa stea macar la pozitia anterioara?
*



pai e simplu trancanitul este din cauza distantei prea mari intre saboti si butuc, iar daca frana de mana tine mai sus ca inainte intareste si mai tare regula care am spus-o mai sus
franeaza de cateva ori puternic si o sa se aseze sabotii pe disc, apoi verifica din nou distanta, mai poti pune cateva picaturo de ulei intre saboti sisuportul lor(partea de sus de la cilindru) acolo scartaie de obicei
bafta!


--------------------
Renault laguna - DJ 84 HRB 1998 1.6 16v
Schimb distributii (100 RON) si repar orice RENAULT.Dezmembrez Laguna 1 si 2, Megane 2, Safrane.....
TEL: 0766 34 18 99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adiemperor
post 11 Mar 2012, 07:04
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 2 June 09




salut. stie cineva de ce nu functioneaza servofrana atunci cand temperatura scade sub 0'C, pornesc motorul si trebuie sa stau vreo 5-10 minute ca sa-si revina, se intareste pedala ca betonu e ca si cum nu ar avea servo, Daca plec asa cu pedala tare, tine frana dar trebuie apasat f tare, dupa aprox 1,5km prin oras isi revine si functioneaza normal , Ce poate fi defect? A mai avut cineva problema asemanatoare? multumesc

This post has been edited by adiemperor: 11 Mar 2012, 07:06


--------------------
renault laguna anade 2,2 dt 12v 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
katalyn03
post 11 Mar 2012, 08:26
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.345
Joined: 26 December 08
From: Craiova




QUOTE(adiemperor @ 11 Mar 2012, 07:04)
salut. stie cineva de ce nu functioneaza servofrana atunci cand temperatura scade sub 0'C, pornesc motorul si trebuie sa stau vreo 5-10 minute ca sa-si revina, se intareste pedala ca betonu e ca si cum nu ar avea servo, Daca plec asa cu pedala tare, tine frana dar trebuie apasat f tare, dupa aprox 1,5km prin oras isi revine si functioneaza normal , Ce poate fi defect? A mai avut cineva problema asemanatoare? multumesc
*



supapa de la servofrana cred eu(condens inghetat acolo mai poate fi o cauza)
bafta!


--------------------
Renault laguna - DJ 84 HRB 1998 1.6 16v
Schimb distributii (100 RON) si repar orice RENAULT.Dezmembrez Laguna 1 si 2, Megane 2, Safrane.....
TEL: 0766 34 18 99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 12 Mar 2012, 08:34
Post #54


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




@katalyn03 : nu troncane, ci trosneste.. ca si cum te-ai aseza pe o scandura. In mers, chiar daca franez mai cu talent, nu am sesizat sa se auda. Insa, pe loc, apasand pe pedala cu simt de raspundere, de la 3/4 din cursa ei incepe sa trosneasca.
Cand a pus tamburul la loc am vazut ca l-a incadrat astfel incat sa intre fix, adica.. cu greu l-a asezat.
I-am facut cateva incercari de franare mai puternica, am mers cateva zeci de metri cu frana de serviciu trasa (nu complet), in ideea in care sa se aseze cum trebuie.

In momentul in care frana de serviciu nu este folosita, rotile spate trebuie sa se invarta infranat? Pana la schimbul sabotilor, cu ea suita pe cric, invartind rotile spate, se auzea ca si cum s-ar atinge de saboti (harsh - liniste - harsh - liniste - etc). Rulmentii sunt proaspeti.


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - de PH - 05.10.1998
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniellu
post 12 Mar 2012, 20:45
Post #55


acum E91 M47


Group: Members
Posts: 876
Joined: 30 October 07




QUOTE(adiemperor @ 11 Mar 2012, 07:04)
salut. stie cineva de ce nu functioneaza servofrana atunci cand temperatura scade sub 0'C, pornesc motorul si trebuie sa stau vreo 5-10 minute ca sa-si revina, se intareste pedala ca betonu e ca si cum nu ar avea servo, Daca plec asa cu pedala tare, tine frana dar trebuie apasat f tare, dupa aprox 1,5km prin oras isi revine si functioneaza normal , Ce poate fi defect? A mai avut cineva problema asemanatoare? multumesc
*



...pompa de vacuum nu poate avea vreun amestec ? Incearca sa mergi si cu o alta Laguna si probeaza frana.


--------------------
ex Mondeo TDCi(2006) ;Doblo 1.3 90 MJet (2016); Aprilia Pegaso 650GA; - nr. de Bacau ex. Kangoo dci 2012;ex.Laguna 2.0s RTI (1995).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
katalyn03
post 12 Mar 2012, 22:40
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.345
Joined: 26 December 08
From: Craiova




QUOTE(maister_dm @ 12 Mar 2012, 08:34)
@katalyn03 : nu troncane, ci trosneste.. ca si cum te-ai aseza pe o scandura. In mers, chiar daca franez mai cu talent, nu am sesizat sa se auda. Insa, pe loc, apasand pe pedala cu simt de raspundere, de la 3/4 din cursa ei incepe sa trosneasca.
Cand a pus tamburul la loc am vazut ca l-a incadrat astfel incat sa intre fix, adica.. cu greu l-a asezat.
I-am facut cateva incercari de franare mai puternica, am mers cateva zeci de metri cu frana de serviciu trasa (nu complet), in ideea in care sa se aseze cum trebuie.

In momentul in care frana de serviciu nu este folosita, rotile spate trebuie sa se invarta infranat? Pana la schimbul sabotilor, cu ea suita pe cric, invartind rotile spate, se auzea ca si cum s-ar atinge de saboti (harsh - liniste - harsh - liniste - etc). Rulmentii sunt proaspeti.
*



mai poate fi o cauza sabotii pusi invers, dar mai greu ca eu stiu ca vin cu tot cu mecanismul de frana de mana, care nu se pot pune invers
dai tamburul jos faci o poza si o postezi sa vedem si noi cum sunt montati


--------------------
Renault laguna - DJ 84 HRB 1998 1.6 16v
Schimb distributii (100 RON) si repar orice RENAULT.Dezmembrez Laguna 1 si 2, Megane 2, Safrane.....
TEL: 0766 34 18 99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 13 Mar 2012, 09:18
Post #57


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Invers nu sunt pusi. Chiar am purtat o discutie la momentul respectiv si imi explica ca ceva chestie mica trebuie sa fie nu stiu cum in partea cutare, ca sa fie corect montati.
Cu pozele mai greu, din lipsa de echipament necesar. O sa-i mai dau o vizita probabil saptamana viitoare sa vedem care e treaba si ce rezolvare se gaseste.
Referitor la libertatea de invartire, ceva pareri?

@daniel : merci! piulita respectiva unde vine mai exact?


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - de PH - 05.10.1998
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniellu
post 13 Mar 2012, 20:36
Post #58


acum E91 M47


Group: Members
Posts: 876
Joined: 30 October 07




QUOTE(maister_dm @ 13 Mar 2012, 09:18)


@daniel : merci! piulita respectiva unde vine mai exact?

E vorba de piulita de la capatul cablului principal al franei de mana(cel ce vine de la maneta). Te bagi sub masina, pe undeva sub bancheta din spate, de la el pleaca cablurile spre roti.
Nu vreau sa te superi, dar cand te apuci de inlocuit la frane pe spate prima conditie e slabirea acelei piulite. Ai un post de-al meu anterior, uita-te pe el.
Am si eu un gand,...asa, da-mi codul sabotilor folositi, de pe cutie bineinteles daca o mai ai.


--------------------
ex Mondeo TDCi(2006) ;Doblo 1.3 90 MJet (2016); Aprilia Pegaso 650GA; - nr. de Bacau ex. Kangoo dci 2012;ex.Laguna 2.0s RTI (1995).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
katalyn03
post 13 Mar 2012, 22:29
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.345
Joined: 26 December 08
From: Craiova




QUOTE(Lupan Daniel @ 13 Mar 2012, 20:36)
E vorba de piulita de la capatul cablului principal al franei de mana(cel ce vine de la maneta). Te bagi sub masina, pe undeva sub bancheta din spate, de la el pleaca cablurile spre roti.
Nu vreau sa te superi, dar cand te apuci de inlocuit la frane pe spate prima conditie e slabirea acelei piulite. Ai un post de-al meu anterior, uita-te pe el.
Am si eu un gand,...asa, da-mi codul sabotilor folositi, de pe cutie bineinteles daca o mai ai.
*




nu ai ce cauta la piulita aia decat daca schimbi cablul de frana de mana, numai tractoristii umbla acolo, distanta dintre sabot si tambur se regleaza automat, daca nu merge reglezi u dar din sistemul de autoreglaj
ce spui u numai la Dacia 1300 se facea, lumea a aevoluat de atunci


--------------------
Renault laguna - DJ 84 HRB 1998 1.6 16v
Schimb distributii (100 RON) si repar orice RENAULT.Dezmembrez Laguna 1 si 2, Megane 2, Safrane.....
TEL: 0766 34 18 99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puzzle
post 14 Mar 2012, 23:28
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 202
Joined: 25 July 10




Si apropos de reglaj frane:

Attached File(s)
Attached File  frane.PDF ( 1.17mb ) Number of downloads: 96


--------------------
Renault Laguna 1994, 2.0 RXE Aut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 07:30
Dacia