ulei de frana, ce ulei sa folosesc
![]() ![]() ![]() |
ulei de frana, ce ulei sa folosesc
cdadan |
![]()
Post
#31
|
||
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|||
audiofilu' |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Masina e suspendata cu alte scopuri,am verificat sa nu fie aerisitoarele blocate si a curs de la fiecare cam 1-2ml.Miine ma hotarasc daca o fac sau nu,astept raspuns de la un service unde se face prin vacuumare si completare.
2 Nov 2010, 17:08: Desi am gasit lichid de frina la pret acceptabil (Ferodo) am ales sa iau 2x0,5l ulei de la reno pe care scrie DOT 4 clasa 6 si l-am schimbat in 1/2 ora impreuna cu fiica-mea care presta la pedala de frina. Nu am umblat la ambreiaj deocamdata si daca nu se iveste ocazia nici nu umblu (de unul singur). This post has been edited by audiofilu': 2 Nov 2010, 17:08 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
jordi |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Daca-mi permiti o recomandare...dupa ce termini cu lichidul de frana ar fi bine sa clatesti abundent zonele in care a curs lichid.......este coroziv. Spor la treaba Bafta!
|
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Da stiu insa am folosit furtun pentru etrierele fata si pe spate prin cadere,sa zicem ca 1 cm in jurul aerisitorului s-a prelins dar am sters.Pentru vopsea este daunator nu stiu daca si pentru etrier.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Stiu ca sint foarte multi care spun ca lichidul de frina nu se schimba chiar daca au trecut mai multi ani atita timp cit nu se observa o inrautatire a frinarii.
Lichidul scos de mine de pe trasee e in cantitate de 800ml,este cel original si este putin mai inchis decit cel pus proaspat.Am eliminat citiva ml de la inceput si pe cel din rezervor asa ca recoltarea contine doar lichidul de pe conducte si surplusul din cel nou. Daca il filtrez oare se rezolva ceva?Ma gindesc sa-l dau cuiva care nu-si permite un schimb nou si care e convins ca e inca bun.Lichidul e original,clasa 6 pentru masinile cu ESP.NU doresc bani! Am amintit de clasa 6 pentru ca din 4 vinzatori nici unul nu a auzit de acest aspect,toti au spus ca pot pune orice DOT 4. Cu ocazia asta am facut si aerisirea,la roata stinga fata a iesit foarte mult aer cind a inceput sa apara culoarea noului lichid.Ambreiajul nu l-am aerisit. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
renodood |
![]()
Post
#36
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Urmeaza sa fac schimbul saptamana viitoare, a fost testat si era cam la limita...
De cateva luni bune simt ca masina si franeaza mai aiurea, de fapt de aia am si testat lichidul. |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
mars |
![]()
Post
#37
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Am schimbat ieri lichidul de frana cu Elf Frelub 450. O fi bun pentru ESP? Nu stiam de treaba cu clasa 6.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Eu am schimbat cu lichid de frana original, nu mai stiu de unde l-am luat dar nu am cautat mult (sa fie vreo 4-5 ani).
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
mars |
![]()
Post
#39
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Vad ca exista si Elf Frelub 650: http://catalog.elf.com/automotive/cars/frelub-650
Oare trebuia d'ala, in loc de 450:http://catalog.elf.com/automotive/cars/frelub-450 ? |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Din cate am vazut se pare ca 450 este DOT4 si e miscibil cu oricare altul cu standard DOT4 pe cand 650 are si aprobare Renault si e miscibil si cu unele DOT5.
Cel original este clasa 6 si are codul UV 77 11 218 589. Probabil nu se intampla nimic, sunt unii care au lasat lichidul original peste 10 ani si nu au fost probleme; acum ca tu ai schimbat lichidul cu unul posibil neconform (doar pe baza clasei) eu consider ca nu trebuie sa-ti faci probleme. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
mars |
![]()
Post
#41
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
OK, il las in pace. A fost schimbat cu aparat cu presiune, nu imi dau seama de vreo imbunatatire a franarii, adica e tot beton
![]() |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Se schimba pentru ca intre timp acumuleaza apa. Oricum, trebuie sa fii raisăr nu gluma sa incingi franele peste 270-280 grade... Nu-ti face griji, mai ales ca ai inlocuit ca la carte, eu am folosit metoda golirii succesive si completarii pana a iesit lichid curat.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
mars |
![]()
Post
#43
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.305 Joined: 22 January 04 ![]() |
Nu pot dormi cu ideea... Poimaine am programare la service, bagam alt lichid de frana, Ate SL6, tot DOT4, dar cu vascozitate redusa: http://www.ate-brakes.com/www/ate_de_en/th...-fluids_en.html
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Am cumparat 3 bidoane de 500ml cu 100 de lei aduse acasa prin curier, in viitorul apropiat voi inlocui tot lichidul din sistemul de franare, am facut asta acum vreo 4 ani si maxim 50000 de km.
IMG_20191114_105422.jpg ( Size: 782.92k ) Number of downloads: 166 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
ai nevoie de maxim 8-900 ml ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Si sa schimbe cineva titlul topic-ului ...
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Am luat in plus pentru a elimina cat mai mult din actualul si sa mai am rezerva vreo 200-300ml, sa fie.
Titlul este corect, este ulei de frana. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#48
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.371 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
e lichid, ca nu e destinat sa unga mai nimic.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Lichid, lichid (ca doar nu solid sau gaz) dar are consistenta unui ulei, ca ala de servodirectie sau motor. Lichide sunt si benzina si motorina dar parca motorina are si proprietati de ungere desi nu i se spune ulei pentru alimentare.
Si antigelul este lichid dar are proprietati de ungere, nu e ca apa desi e tot tichid. Lubrifierea componentelor mobile Atat cilindrul principal, cat si cilindrii secundari ai sistemelor de franare cu disc sau tamburi contin pistoane care trebuie sa se miste liber. Pentru a reduce frecarea si uzura, se adauga poliglicoli in lichidele de frana pe post de lubrifianti Nu are importanta pana la urma. Nu are sens sa verificam compozitia chimica a fiecarui lichid sa vedem daca este una sau alta. Spuneti-i cum vreti. This post has been edited by audiofilu': 14 Nov 2019, 15:01 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
taci ma cu uleiul tau de frana ca te faci de minune 😁😁😁😁
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Asa o sa fac bossulikă.
Lichid de frana sa fie. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
pentru tine putem sa ii spunem si ulei de frana ... daca asa vrei tu 😁😁 ... cum era pe vremuri antigelul de Oltcit 😁😁😁
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
QUOTE(audiofilu' @ 14 Nov 2019, 11:02) Am cumparat 3 bidoane de 500ml cu 100 de lei aduse acasa prin curier, in viitorul apropiat voi inlocui tot lichidul din sistemul de franare, am facut asta acum vreo 4 ani si maxim 50000 de km. IMG_20191114_105422.jpg ( Size: 782.92k ) Number of downloads: 166 Sa merg pe solutia inlocuirii prin presiune cu aparat dedicat in service sau sa schimb cum am mai facut-o in trecut, clasic, prin eliminarea pe la fiecare purjor de la etrier? Prin metoda asta nu am inlocuit lichidul care este pe circuitul ambreiajului, ma gandeam ca folosind aparatul respectiv se inlocuieste tot, inclusiv la blocul ABS. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
KataCris |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
@audiofilu Iti spun cum am facut eu la un moment dat in care a trebuit sa schimb tot lichidul, pt ca am schimbat blocul ABS si am ramas fara lichid. Am facut dintr-un motor(compresor) de frigider si un borcan de sticla cu capac un sistem de vidare. Deci, legi pe partea de vacuum a compresorului un furtun si il bagi prin capac in borcan, apoi alt furtun in bagi prin capac in borcan, si celălalt capat il pui pe aerisitor la fiecare roata. Compresorul face vacuum in borcan si trage lichidul afara din instalatie. Cred ca este si pe YouTube ceva de genul asta. La mine era problema ca nu mai puteam aerisi instalatia, asa ca am improvizat asta si a mers perfect. Am preferat sa merg pe vacuum decat pe presiune.
|
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Eu nu voi ramane fara lichid in borcan, imi e ca prin metoda clasica va ramane lichid neinlocuit (probabil nu voi putea elimina de la ambreiaj).
Nu stiu daca prin metoda clasica se elimina si lichidul din blocul ABS, ma gandeam ca prin presiune (asa e aparatul de la service) se elimina TOT. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
KataCris |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
Din abs se inlocuieste pt ca e intre borcan si roti, deci sigur se goleste. La ambreiaj e alt aerisitor, trebuie sa il scoti pe acolo.
|
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Naspa, niciodata nu a fost schimbat acolo, cu exceptia situatiei in care lichidul care ajunge in capat, spre rulmentul de presiune s-ar amesteca, cu ala din borcan.
Daca nu se amesteca inseamna ca acolo este lichid de frana de acum 15 ani, nimeni nu a umblat la acel aerisitor. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
KataCris |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 11 February 19 ![]() |
https://www.reno.ro/Probleme-ambreiaj-page-...54041-s300.html uită-te la post 313
|
--------------------
Renault
Grand Espace
2007 2.0 DCI 150 CP
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Am citit si acel topic pe sarite ce-i drept dar sigur acea postare.
Ideea e ca el a aerisit la corpul pompei iar eu intentionez sa elimin tot, pana la rulment. Ieri am schimbat radiatorul de racire lichid motor si am intrebat daca se poate aerisi la rulmentul de presiune. E mai greu dar cica merge, pe dedesubt (omul nu era specializat in Renault). La roti nu e problema, am facut-o personal in trecut. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Au mai trecut niste ani, s-au mai adunat niste kilometri.
Am comandat 2 bidonase a cate 500 de ml, ieri am inlocuit discurile si placutele fata, am verificat si etrierele si vorbeam cu mecanicul despre modul de inlocuire. Anii trecuti am efectuat clasic prin metoda "fa pedala, tine, desfa, elimina, strange". Acum ceva timp la o alta masina pur si simplu s-a inlocuit prin cadere, deschise purjoarele si completat permanent pana a iesit lichid curat. Nu a vrut sa foloseasca nici presiune nici vacuum, cica ar fi niste riscuri. Masina franeaza excelent. Ei bine, unii spun ca se foloseste un tester pentru deschiderea supapelor din blocul ABS/ESP dar exista riscul sa se antreneze mizerie daca e. Daca o fac clasic, prin cadere, fara vacuum sau presiune, e vreo problema? Pentru rulmentul de presiune voi apela la un amic, a mai facut asta o data. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 09:13 |