Cum conducem dci-ul, symbol 1.5dci
![]() ![]() ![]() |
Cum conducem dci-ul, symbol 1.5dci
geanyt |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 11 August 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
symbol 1.5dci 70
2007
|
|||
Codrin-Bacau |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 18 September 07 From: Bacau ![]() |
Pai nu are ce sa afecteze asupra masinii acest lucru... indiferent ca este benzina sau diesel, motorul functioneaza in regim normal, ca si cum ai stationa cu motorul pornit...nu? Dar tu pt. ce faci acest lucru? La ce te ajuta? Na, io' inteleg ca daca ai de coborat o vale...etc... o lasi pe liber, dar asta nu inseamna ca mergi pe liber...mergi si tu acolo 2-300 de metri, dar asta nu inseamna mers..
|
--------------------
Renault
Symbol-Fidji
- BC-
2007-1.5 dCI/70Cp
|
|
xcss |
![]()
Post
#3
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Eu stiam ca nu e recomandat, ba chiar e contraindicat sa mergi la liber... cu atat mai mult la vale... chestie de cutie de viteze...
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
Codrin-Bacau |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 18 September 07 From: Bacau ![]() |
Pai, din moment ce cutia nu este cuplata, ce sa afecteze cutia? intreb si io'....ca io' stiu ca atunci ce masina ruleaza pe liber nu mai are treaba cutia cu motorul...
|
--------------------
Renault
Symbol-Fidji
- BC-
2007-1.5 dCI/70Cp
|
|
crisolro |
![]()
Post
#5
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
o face pt. consum ca asa facea la benzinara
rezultate: diferente de consum absolut neglijabile (masina nu intra in frana de motor unde consumul este 0), scaderea duratei de viata a discurilor si placutelor de frana (daca o face inainte de franare), imposibilitatea de a accelera daca situatia o impune (accelerezi sa te indepartezi de un pericol, de exemplu) si in plus nu stiu cat de sanatos e pt. cutia de viteze (din situatie de relanti treci direct in viteze superioare IV, V si nu ma refer la subturare ci la o nesincronizare criminala intre viteza pinioanelor si cea a masinii la recuplare ... nu stiu cum sa ma exprim da' intelegeti voi) da' sa mor de inteleg de ce este atat de necesar sa mergi pe liber cand ai dCi ... de fapt eu zic ca nu se justifica nici la benzinar deci eu zic NICIODATA ... cu exceptia catorva situatii legate de apropierea de semafoare etc. unde chiar este neglijabila distanta si urmeaza a se folosi ulterior trepte mici (I, II) This post has been edited by crisolro: 13 Nov 2008, 14:29 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Codrin-Bacau daca masina e pe liber asta nu inseamna ca in momentul rularii in cutie nu se invarte nimic, ca idee cand o roata se invarte in mers se invarte si ceva in cutie, nu e recomandat deoarece nu se plimba uleiul peste tot pe unde ar trebui, rezulta uzura prematura a pinioanelor, sincroanelor .... etc.
|
--------------------
.
.
.
|
|
Codrin-Bacau |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 18 September 07 From: Bacau ![]() |
QUOTE(Relu11 @ 13 Nov 2008, 14:26) Codrin-Bacau daca masina e pe liber asta nu inseamna ca in momentul rularii in cutie nu se invarte nimic, ca idee cand o roata se invarte in mers se invarte si ceva in cutie, nu e recomandat deoarece nu se plimba uleiul peste tot pe unde ar trebui, rezulta uzura prematura a pinioanelor, sincroanelor .... etc. Acum nu vreau sa incepem o discutie pe langa subiect, dar nu cred ca e vorba de o uzura asa de mara la cum te referi tu... hai sa fim seriosi, cat poti merge pe liber ca sa apara o uzura asupra cutiei? si ma repet, eu nu cred ca in momentul mersului pe liber mai are treaba curia cu motorul.. |
--------------------
Renault
Symbol-Fidji
- BC-
2007-1.5 dCI/70Cp
|
|
crisolro |
![]()
Post
#8
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
si atunci de ce se porneste masina cu piciorul pe ambreiajul calcat la maxim?
![]() |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
Codrin-Bacau |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 18 September 07 From: Bacau ![]() |
Mai ..poate io' nu am atatea notiuni tehnice..dar nu pornesc masina apasand pedala de ambreaj...asa mai faceam la Dacia...zicea al' batrab ca e mai bine sa fac 2-3 pedale..pt a taia uleiul...
|
--------------------
Renault
Symbol-Fidji
- BC-
2007-1.5 dCI/70Cp
|
|
crisolro |
![]()
Post
#10
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
nici eu nu am pretentii ca am .... fac doar ce zicea instructorul, ce zic "manualele" ... si ce zicea si batranul tau, ca bine zicea! ...
si, la modul cel mai serios, este recomandat sa pornesti si motorul cald cu piciorul pe ambreiaj (si nu numai ca sa nu o zbugheasca masina ![]() si desi poate nu e locul aici, mecanicii (specialisti sau ne) recomanda stationarea masinii cu frana de mana trasa si pe cat posibil la punctul mort (daca e panta, rampa e clar ca trebuie sa o lasi si in viteza ca nu te poti increde 100% in frana de mana dar in rest nu prea e indicat - cica se forteaza nu-stiu-ce arculete de la discul de ambreiaj etc. ... poate e cineva mai bine informat si mai tehnic decat mine sa ne spuna) ... tind sa cred ca e cam asa This post has been edited by crisolro: 13 Nov 2008, 15:26 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
Codrin-Bacau |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 18 September 07 From: Bacau ![]() |
Acuma serios, e cineva pe forum acum care poate sa ne dea un raspuns sigur?
|
--------------------
Renault
Symbol-Fidji
- BC-
2007-1.5 dCI/70Cp
|
|
DMP |
![]()
Post
#12
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Codrin-Bacau @ 13 Nov 2008, 15:41) ... hai sa fim seriosi, cat poti merge pe liber ca sa apara o uzura asupra cutiei? si ma repet, eu nu cred ca in momentul mersului pe liber mai are treaba curia cu motorul.. Are. Citeste in topicul asta de pe forumul frate reno-ului posturile 2314 -> 2319, in special 2319. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
Codrin-Bacau |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 18 September 07 From: Bacau ![]() |
Gata...10q
|
--------------------
Renault
Symbol-Fidji
- BC-
2007-1.5 dCI/70Cp
|
|
geanyt |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 11 August 08 ![]() |
eu fac zilnic circa 60km,si din acestia 10km ii fac in oras ,ideea e ca atunci cand merg cu masina afara din oras de foarte multe ori,in treapta 4,de exemplu ,accelerez si din cauza ca nu pot schimba viteza din cauza aglomeratiei,o scot pe liber ,dupa care,cuplez treapta 3acccelerez 2800turatii, schimb a4-a ,si iar aglomeratie .masina merge circa 300m pe liber .nu stiu daca e normal .
|
--------------------
renault
symbol 1.5dci 70
2007
|
|
Cocojambo |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu inteleg de ce sa pornesc masina cu ambreajul apasat din moment ce nu e bagata in viteza? eu unul mereu pornesc fara sa apas ambreajul si in parcare plana o las "la liber" cu frana de mana trasa....
Procedez gresit? |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
- B-86-...
2006 -
|
|
hitman1234 |
![]()
Post
#16
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
Ajuta la pornire..am vazut pe undeva un filmulet cu unul care pornea un Subaru la -40 de grade si nu-i statea la relanti in primele minute daca lasa ambreajul
|
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
QUOTE(geanyt @ 13 Nov 2008, 17:06) ... atunci cand merg cu masina afara din oras de foarte multe ori,in treapta 4,de exemplu ,accelerez si din cauza ca nu pot schimba viteza din cauza aglomeratiei ... Rezolvarea este simpla: nu mai accelera! Mersul "la liber" este neeconomic la masinutele astea mai destepte, ca sa nu mai vorbim ca poate fi periculos. Nu intamplator se specifica sa nu coborati pantele "liber". @Cocojambo: ... si o masura de siguranta in plus nu strica ncicodata! "Reflexele" astea neortodoxe pot fi daunatoare (cand schimbi masina, de exemplu). Am vazut recent 2 situatii de gard si perete garaj daramat + restul de "bucurii". Acum, ca o fi fost blonda sau isi facuse obiceiul sa nu calce ambreiajul, nu stiu! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Sp!ke |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru dreptaci Group: Members Posts: 421 Joined: 13 October 07 From: Bucharest ![]() |
QUOTE(Cocojambo @ 13 Nov 2008, 17:48) Eu nu inteleg de ce sa pornesc masina cu ambreajul apasat din moment ce nu e bagata in viteza? eu unul mereu pornesc fara sa apas ambreajul si in parcare plana o las "la liber" cu frana de mana trasa.... Procedez gresit? Pornesti masina cu ambreiajul calcat, pentru a nu forta alternatorul sa invarta si arborii si pinioanele cutia de viteze. Pe timpul verii nu-i un capat de tara daca nu calci ambreiajul, dar iarna e chiar recomandat, pentru uleiul din cutie e gros si pinioanele se invart foarte greu. |
--------------------
Dacia
Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw
2007/2009 Laureate Renault Logan... by Dacia...
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Sp!ke poate electromotorul, ca alternatorul este pus in miscare de motor.
|
--------------------
.
.
.
|
|
geanyt |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 11 August 08 ![]() |
cred ca am inteles cum sta treaba cu mersul'' pe liber ''.mai astept si alte pareri. sper sa-mi schimb stilul de condus.benzinarele sunt mai simple .dci-ul mi se pare mai pretentios la modul cum trebuie condus.
|
--------------------
renault
symbol 1.5dci 70
2007
|
|
Sp!ke |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru dreptaci Group: Members Posts: 421 Joined: 13 October 07 From: Bucharest ![]() |
QUOTE Sp!ke poate electromotorul, ca alternatorul este pus in miscare de motor. Ai dreptate... my mistake... QUOTE("geanyt") cred ca am inteles cum sta treaba cu mersul'' pe liber ''.mai astept si alte pareri. sper sa-mi schimb stilul de condus.benzinarele sunt mai simple .dci-ul mi se pare mai pretentios la modul cum trebuie condus Treaba cu mersul pe liber e nerecomandata pentru ca intervine o diferenta de turatie intre turatia motorului si turatia rotii (de ex. la 800rpm in tr. III ai undeva in jurul a 20km/h, la 2500 rpm ai undeva in jurul a 60km/h), diferenta care pune o "presiune" suplimentara pe sincroane, dar nu e un capat de tara, poti merge si pe liber, numai ca nu mai ai frana de motor si soliciti prea mult sistemul de franare. This post has been edited by Sp!ke: 13 Nov 2008, 19:42 |
--------------------
Dacia
Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw
2007/2009 Laureate Renault Logan... by Dacia...
|
|
hellcat |
![]()
Post
#22
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
QUOTE(daniel_p @ 13 Nov 2008, 15:35) Mii de multumiri!! ![]() QUOTE(geanyt @ 13 Nov 2008, 19:30) Pai daca ai inteles, e bine! Nu mai sunt "si alte pareri". |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
geanyt |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 11 August 08 ![]() |
ok ,mii de multumiri ,
![]() |
--------------------
renault
symbol 1.5dci 70
2007
|
|
DMP |
![]()
Post
#24
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
hellcat |
![]()
Post
#25
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Muttley le-a primit cu siguranta de la altii...ideea era ca pana sa vad ca ai dat linkul ma gandeam oare o sa am rabdare sa scriu o explicatie de genu'...
Sincer pe la inceputurile sofatului aveam si eu apucaturi de astea, evident preluate de la taica-miu, insa dupa ce mi-a explicat si mie cineva de prin service, am evitat acest mers pe liber. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
sagetator |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 759 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A ![]() |
Taica-miu' m-a invatat sa conduc Dacia, spunandu-mi inca de atunci ca nu e bine sa mergi pe liber. Si bine a facut. Chiar daca nu i se taie alimentarea. Desigur, pt. siguranta... am avut si eu candva 8 ani......
![]() |
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Partea 1
Nu este nici o problema sa conduci pe liber, din punt de vedere tehnic. Asta cu o singura conditie, dupa ce ai terminat de rulat pe liber, cu levierul de comanda in pozitie neurta si ambreiajul ridicat, faci o accelerare a motorului, astfel cresti vitera trenului fix, asa se numeste axul cu pinioane fixe, la o viteza apropiata de cea a trenului mobil. In acest fel selectia se face ca si cand nu ai fi mers pe liber. Se poate verifica foarte simplu: - mergi pe liber si bagi direct si apoi alegi direct viteza, vei simti un soc cand ridici ambreiajul (in timp acel soc strica sincroanele, rulmentii) - mergi pe liber, accelerezi, apoi apesi ambreiajul si selectezi viteza, nu vei mai avea acel soc, asta inseaman ca vitezele s-au selectat lejer, sincronizarile s-au facut necesitat forte mici. Nu se recomanda si nici eu nu recomand mersul pe liber este mai sigur sa stai in viteza si sa fii pregatit pentru orice. Cine vrea amanunte sa intrebe camionagii, ce se intampla cand merg pe liber.....??? Raspunsul... multe accidente. Asa ca.... solositi centura si frana de motor. ![]() Acum partea 2. La masinile pe benzina si carburatie omul era motivat sa opreasca motorul si sa scoata din viteza. Manevra dictata de ECONOMIE cu urmari grave, nu mai aveai servo-frana si nici frana de motor. Masinile diesel sunt putin diferite. Inca de la inceput, pompepe de injectie au avut un sistem interesant si anume: daca acceleratia nu este acctionata de conducator, iar turatia motorului este mai mare decat turatia de relanti, antunci pompa taie motorina. Cu alte cuvinte , daca cobori de la Vidraru numai in frana de motor , o sa ai un consun mai mic decat daca ai cobora cu motorul la renati. Cei care au diesel si au si computer de bord care le indica consumul instant ar trebui sa stie acest lucru. Asa ca nu va speriati, daca in frana de motor ai 3000 RPM, motorul nu foloseste motorina, deloc. Sper ca v-am fost de folos... |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
SYL |
![]()
Post
#28
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(geanyt @ 13 Nov 2008, 19:30) cred ca am inteles cum sta treaba cu mersul'' pe liber ''.mai astept si alte pareri. sper sa-mi schimb stilul de condus.benzinarele sunt mai simple .dci-ul mi se pare mai pretentios la modul cum trebuie condus. La fel e si la motoarele pe benzina cu injectie, in frana de motor(deci turatia sa fie undeva de la 1500rpm in sus, si acceleratia neapasata) consumul este 0(zero) ! |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
crisolro |
![]()
Post
#29
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
@AlexanderCarstoc: seamana cu "dubla debreiere" folosita la retrogradare la diesel-urile vechi
![]() |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(SYL @ 14 Nov 2008, 10:09) La fel e si la motoarele pe benzina cu injectie, in frana de motor(deci turatia sa fie undeva de la 1500rpm in sus, si acceleratia neapasata) consumul este 0(zero) ! Da, am uitat sa specific, greaseala mea QUOTE(crisolro @ 14 Nov 2008, 10:11) "double clutch" sau "double declutch" , tehnica folosita pentru autovehiculele dotate cu cutii de viteza nesincronizate, diesel sau benzina, trecerile din treapta mica in treapta mare, dar mai ales la trecerile din treapta mare in treapta mica. Pentru a reduce socurile din cutie folosesti numai o parte din acea tehnica This post has been edited by AlexanderCarstoc: 14 Nov 2008, 09:45 |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 12:29 |