Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cum conducem dci-ul, symbol 1.5dci

bardu
post 14 Nov 2008, 10:12
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




QUOTE(crisolro @ 14 Nov 2008, 09:11)
@AlexanderCarstoc: seamana cu "dubla debreiere" folosita la retrogradare la diesel-urile vechi  blush.gif
*


Hm, debraierea dubla parca e pedalarea dubla a ambreiajului (utila pt masinile care au ambreiaj cu pompa). La retrogradarea intr-o viteza inferioara se dadea un "spritz" sau doua pt a egaliza turatia motorului cu viteza de deplasare si treapda de viteza aleasa astfel incat sa nu ai senzatia ca "te pune in cap" cand lasi ambreiajul.
Uneori folosesc si la benzinarul meu metoda asta.
Referitor la pornitul cu ambreiajul calcat la temperaturi scazute e foarte adevarata treaba. Nu odata am simtit vechea dacie (la temp de ~ -15 grade) ca voia sa plece de pe loc daca lasam ambreiajul.
De altfel de multe ori dimineata la pornire tin piciorul si pe ambreiaj (doar ca sa ma asigur ca nu plec prin usa tongue.gif )! Puterea obisnuintei ce mai....
Mersul pe liber pe de alta parte este nerecomandat la coborarea pantelor (de obicei in treapta de viteza cu care se poate urca acea panta), consumul este zero si nu arzi degeaba placutele de frana care se slefuiesc de minune la viteza mare cand se apasa doar asa la limita. La semafoare, in aglomeratii nu ai incotro si mai scoti din viteza... asta e! smile.gif


--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 14 Nov 2008, 10:32
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




QUOTE(bardu @ 14 Nov 2008, 11:12)
Hm, debraierea dubla parca e pedalarea dubla a ambreiajului (utila pt masinile care au ambreiaj cu pompa). La retrogradarea intr-o viteza inferioara se dadea un "spritz" sau doua pt a egaliza turatia motorului cu viteza de deplasare si treapda de viteza aleasa astfel incat sa nu ai senzatia ca "te pune in cap" cand lasi ambreiajul.
Uneori folosesc si la benzinarul meu metoda asta.

*




Putina atentie, citeste si mai sus inainte de a posta.



Va spun ca la -28 daca ridici ambreiajul dupa ce ai pornit ...masina pleaca de pe loc chiar daca este pe liber, iar daca accelerezi...viteza chiar creste... Bine ovrbim de viteza melcului bolnav...dar pe un teren drept pleaca de pe loc:)



Nu exista o regula care spune in ce treapta de viteza sa fii cand cobori o panta si mai ales nu poti sa o legi de treapta cu care urci. Daca urci cu 2 sau 3 asta inseamna ca te trebuie sa cobori cu 2 sau 3? Daca cobori in 4 sau 5 are ceva? Poate eu vreau sa cobor cu 70-80 nu cu 30-40...


Si daca unora nu le convine sau vor sa scape de chinul schimbatului vitezelor sa-si ia masini cu cutii automate.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin-Bacau
post 14 Nov 2008, 10:37
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 18 September 07
From: Bacau




QUOTE(daniel_p @ 13 Nov 2008, 21:53)
Cred ca ati gresit adrisantul pentru multumiri. smile.gif Muttley ar fi incantat sa le primeasca. smile.gif

Hellcat, sunt convins ca stiai care e treaba cu mersul pe liber la viteze medii si mari.  icon_mrgreen.gif
*




Ghini oi'... Multumiri la sticla lui Muttley.... tongue.gif valuri.gif


--------------------
Renault Symbol-Fidji - BC- 2007-1.5 dCI/70Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andurs
post 14 Nov 2008, 12:04
Post #34


membru


Group: Members
Posts: 612
Joined: 27 October 07
From: Iasi




Destul de clar prezentata problema si aici: functionare cutie viteze


--------------------
Renault Scenic 3 2014 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 14 Nov 2008, 12:10
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




QUOTE(AlexanderCarstoc @ 14 Nov 2008, 10:32)
Nu exista o regula care spune in ce treapta de viteza sa fii cand cobori o panta si mai ales nu poti sa o legi de treapta cu care urci.  Daca urci cu 2 sau 3 asta inseamna ca te trebuie sa cobori cu 2 sau 3?  Daca cobori in 4 sau 5 are ceva? Poate eu vreau sa cobor cu 70-80 nu cu 30-40...
*


Ai perfecta dreptate, in fond si la urma urmei fiecare face cum crede ca e mai bine.
O intrebare totusi. Cam ce inclinatie are o panta pe care urci in a 2 a in conditii normale (fara obstacol in fata)? Ia sa te vad coborand-o in a 5-a, pui frana? E adevarat urci a 2 -a poti cobora a 3-a dar sa nu sarim calul ca atunci e ca si povestea de mers la liber! Sa nu mai vorbim de conditii de drum alunecos!


--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 14 Nov 2008, 12:26
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Pai hai sa nu vorbim...ca plecam de la subiect.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 14 Nov 2008, 12:55
Post #37


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Stilul de condus e al fiecaruia in parte ... si sa nu uitam ca mai sunt topicuri pe aceasta tema ... va rog deci aduceti noutati daca sunt ... Multumim,


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solidu
post 17 Nov 2008, 14:20
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 27 November 07
From: Pitesti




Exista un topic privitor la modalitati de pornire, cu sau fara ambreiaj? De exemplu la Meganul lui cumnata-miu nu porneste masina daca nu apesi ambreiajul. Este adevarat? De ce oare? Si eu merg cu diselul pe liber dar distante scurte pana in 500 metri la extrem. La coborare pante mici mai scot din viteza, la cele lungi cuplez treapta inferioara si tin si din frana pana la reglare. Daca am mers pe liber, corelez acceleratia cu ambreiajul sa nu apara socurile alea la recuplare.


--------------------
Renault/Ford Symbol/Focus - AG-xx-xxx Fidji dCi 70 CP, 2007/ Titanium 1.6 TDCI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 17 Nov 2008, 14:36
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Frana de motor trebuie folosita pe orice tip de autovehicul.
Va dau exemplu camioanele...

Retarder electric
Retarder hidraulic
Blocarea evacuarii

Toate sunt metode folosite in prezent pentru a obtine o frana de motor mai puternica si de a proteja anvelopele si franele masinii.

Motorul trebuie folosint in plaja lui de turatii si la accelerare si la deccelerare. Asta inseamna sa stai in continuu cu mana pe maneta si sa mesteci in cutie, dar fiecare face cum vrea.

Paranteza smile.gif Retarderul hidraulic si cel electric, pot mentine viteza constanta la coborare fara sa fie nevoie sa acctionezi frana de serviciu. Gata paranteza:)


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 17 Nov 2008, 14:39
Post #40


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(Solidu @ 17 Nov 2008, 14:20)
Exista un topic privitor la modalitati de pornire, cu sau fara ambreiaj? De exemplu la Meganul lui cumnata-miu nu porneste masina daca nu apesi ambreiajul. Este adevarat? De ce oare?
*




icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif Card?Buton?Fara cheie...trebuie sa apesi frana sau ambreiajul ca sa stie si ea ca este cineva acolo...ca sa se evite pornirea accidentala a motorului ,de catre copii care stau in dreapta

This post has been edited by MHY: 17 Nov 2008, 14:40


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin-Bacau
post 17 Nov 2008, 19:02
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 18 September 07
From: Bacau




@AlexanderCarstoc... Ne abatem oleaca de la subiect, biggrin.gif tu zici ca este bine sa folosim frana de motor? te intreb pt. ca este un topic pe forum, in care se discuta ac. probl... ( poti posta acolo sa nu suparam moderatorii sau initiatorul topicului..)


--------------------
Renault Symbol-Fidji - BC- 2007-1.5 dCI/70Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brandy_tdi
post 1 Dec 2008, 23:09
Post #42


Aerial Member


Group: Members
Posts: 749
Joined: 22 October 05
From: Bucuresti




QUOTE(geanyt @ 13 Nov 2008, 13:48)
am o nelamurire , ma intereseaza daca e bine sa mergem cu dci-ul ''pe liber''.de multe ori se intampla sa merg pe ''liber''si nu stiu daca fac bine.pina acum am condus numai benzinare.va multumesc.
*




"CUM CONDUCEM DCI-ul"


Mersu pe liber a.k.a econofast = prostie.

Mergi frate cu ea in viteza schimba la 3000 rpm si cu asta basta ca e doar o masina nu e A320 (Airbus)


--------------------
Renault Megane 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 09:29
Dacia