aerisit frane
![]() ![]() ![]() |
aerisit frane
kaferfan |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 16 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2003 Authentique
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Nu inteleg de ce a fost necesara aerisirea.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
cipman |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
salutare si tie si bun venit!
Secretul este: cu rabdarea treci si marea! adica trebuie sa ai rabdare vreo 1-200 km pana sa "rodeaza" placutele noi pe discurile vechi (care nu mai sunt perfect plane). toata lumea s-a confruntat cu acest lucru, care nu-i o problema, de la inventarea franei pe disc incoace (inclusiv la dacie). |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
bh07xyk |
![]()
Post
#4
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Sau daca esti ca mine si n-ai rabdare (azi am schimbat bsi eu placutele) pune vreo 20 de frane "infipte" si ai rezolvat.
|
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
kaferfan |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 16 January 08 ![]() |
problema e ca am facut 3000 km de atunci si tot nu s-au imbunatatit franele
de aerisit a trebuit sa aerisesc ptr ca am desfacut un pic un furtun de la un etrier spate ca sa pot impinge pistonasul si sa introduc placutele cele noi mai groase si alt simptom ar fi urmatorul: daca tin apasata pedala de frana in presiune,simt cum cedeaza usor-usor si se duce aproape la podea e ceva normal? altfel pot spune ca am frane.....insa parca nu mai sunt la fel de prompte ca atunci cand era cu vechile placute |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2003 Authentique
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cum ai aerisit? Ca la vechile Dacii?
Probabil acum pompa de frână este în "modul avarie"... This post has been edited by Catalin Marinarul: 19 Jan 2008, 22:50 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kaferfan |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 16 January 08 ![]() |
adica......cum "avarie" ?
trebuie sa-mi apara ceva pe bord? ca nu-mi apare nimic daca la asta te referi detaliaza-mi un pic te rog! |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2003 Authentique
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu găsesc acum în documentația pentru legumă...
La Daciile mai evoluate pompa de frână este cu dublu circuit, și are pe ea o sondă ICP, care trebuie demontată înainte de aerisire. Altfel pompa nu mai funcționează în parametrii normali, ci doar pe al 2-lea circuit, cu simptome asemănătoare cu cele descrise de tine. Acum, aici vorbim de o mașină mult mai evoluată, ce are în circuitul de frânare un repartitor electronic, o pompă ABS, etc... Nu găsesc procedura CORECTĂ de aerisire, dar 100% nu se face doar prin aerisitoarele de pe etriere... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kaferfan |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 16 January 08 ![]() |
ok....am inteles
procedeul folosit de mine este depasit si incorect daca ai timp si gasesti ceva despre cum se face in mod corect.........multumiri nemarginite ca sa rez treaba asta |
--------------------
Renault
Laguna 1.9 DCI
2003 Authentique
|
|
andu911 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Eu am schimbat tot lichidul din instalatie. Si am aerisit conform tehnicii de la dacie. N-are nici pe naiba.
Am mai fost cu un Passat la service pt treaba asta si la fel au procedat. Vad ca si in manual scrie ca se aeriseste dupa modelul clasic. Dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata. |
--------------------
-
-
-
|
|
doru07 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 15 November 06 ![]() |
Mi-am schimbat si eu recent (in urma cu 1000 Km) placutele de frana pe fata si am intampinat unele probleme :
1. Placutele scartaie in timpul mersului. 2. Franele nu mai sunt la fel de bune ca inainte, lucru care ma ingrijoreaza cel mai rau. ![]() 3. Frana de mana nu mai tine bine, desi placutele de pe spate sunt in stare foarte buna. Mentionez ca individul care a efectuat schimbarea placutelor a completat lichidul de frana cu PRISTA DOT-4 (cam 150 ml), deoarece mi-a spus ca a trebuit sa dea afara niste lichid pentru a avea loc noile placute, din moment ce acestea sunt mai groase. As vrea sa aflu cum se face aerisirea "clasica", deoarece asta este prima mea masina si nu am efectuat operatiunea respectiva niciodata. ![]() Mai mult, mecanicul meserias care mi le-a schimbat a uitat sa stranga bine un etrier si imi facea mashinutza un zgomot de speriam si pasarile din copac atunci cand mergeam pe drumuri cu denivelari (adica aproape tot timpul, tinand cont ca traim in minunata Romanie) |
--------------------
renault
laguna II
2003 privilege, 1,9DCI, 120CP
- MH 04 GZA
|
|
leonardg |
![]()
Post
#12
|
Member Group: Members Posts: 111 Joined: 20 April 07 From: Sibiu ![]() |
doru07 :
1. Pune pe spatele placutelor vaselina pe baza de cupru (rezista cateva sute de grade) si nu va mai scartai. 2. Dureaza pana se "formeaza" placutele pe discuri care au deja o mica uzura. 3. La etrierele de pe spate introducerea pistonasului pentru a face loc placutelor noi se face prin rotire spre dreapta din cauza mecanismului de la frana de mana. In cazul tau banuiesc ca ti-a demontat conducta ca sa intre pistonasul mai usor. Aeriseste bine circuitul de pe spate care este practic cel mai lung. Pe spate se aeriseste facand "pedale" si cu frana de mana. Aerisirea se face clasic ca la orice masina deoarece traseul conductelor este cam la fel la toate masinile cu volan pe stanga. Referitor la mecanicul care nu ti-a strans un etrier : daca te pricepi cat de cat si vrei un lucru bine facut, fati-l singur ! This post has been edited by leonardg: 28 Aug 2008, 10:45 |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 / Expression / 1,9 DCI 88KW
- SB I'm not driving fast... I'm just flying low !
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
Pt kaferfan, am avut aceeasi problema (pedala de frana se ducea incet la fund). Am incercat aerisirea sistemului de franare, schimbarea garniturilor si tot degeaba, singura solutie a fost sa schimb pompa de frana. Nu vreau sa te sperii, dar a fost solutia finala.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
byby |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Iar eu vreau sa iti spun ca este perfect normal acest comportament. Nu te speria, asa se intampla la masinile diesel dotate cu servofrana, la tinerea apasata a pedalei de frana se pierde din depresiunea din servofrana , dar eficienta franarii nu este afectata. Fii pe pace , nu are nimic.
This post has been edited by byby: 28 Aug 2008, 15:20 Attached thumbnail(s) ex2jb0.jpg ( Size: 716.72k ) Number of downloads: 5420 |
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
byby in momentul in care se pierdea depresiunea din pompa si aceasta ajungea la podea masina pleca de pe loc daca se afla in panta. Trebuia sa fac din nou pedala ca sa pot sa o tin pe loc sau sa trag frana de mana. Vacuumul si instalatia de vacuum a fost verificata la service-ul Bosch. In nici un caz nu puteam sa stau linistit ca este normal sa faca asa si nu are nimic.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
byby |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Eu vorbeam de cazul general, nu de al tau in particular. Nu ai precizat ca pierdeai frana, si tocmai de aceea am spus ca e perfect normal. In foto gasesti explicatia pentru ceea ce am spus. La tine e defectiune. Colegul nostru a precizat ca are frana, chiar daca pedala se duce la fund.
|
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
doru07 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 15 November 06 ![]() |
La mine treaba sta cum zicea byby.
Am aerisit franele si am dat cu vaselina in spatele placutelor si vad ca nu imi lai scartaie. Franele parca tin mai bine, insa frana de mana se comporta cam ciudat, in sensul ca in panta abrupta masina nu imi pleaca de pe loc, daca incerc sa plec cu frana trasa abia o urnesc de pe loc, insa daca la 20km/h trag frana de mana, masina abia daca simte o usoara franare. |
--------------------
renault
laguna II
2003 privilege, 1,9DCI, 120CP
- MH 04 GZA
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Eu nu inteleg ce sa cauti cu vaselina pe acolo. Este prima data cand aud de vaselina pe baza de cupru. O fi si nu stiu eu dar in orice caz tot unsoare este si chiar si in instructiunile de montaj cu care vin placutele se subliniaza a nu se umbla cu grasimi prin zona aceea.
Nu stiu ce placute ai folosit . Eu am pus FERODO si sunt foarte multumit. E adevarat ca la inceput si ale mele au scartait si mi se pare normal sa faca asa pana se rodeaza pe disc. |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
byby |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Nu se pune vaselina pe zona activa a placutei ci in spatele acesteia, pe placa metalica ce intra in contact cu pistonul de frana si cu etrierul. In nici un caz nu este vaselina de gresaj ci o pasta de cupru, speciala pentru astfel de operatie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Ok, nu stiam de ea. Oricum nu mi-am inchipuit ca ar putea da cu vaselina pe partea activa a placutelor. Am vrut sa dau de inteles ca poate ajunge unde nu trebuie. Sunt curios ce placute a folosit @doru07 si cu ce vaselina a dat.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
doru07 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 15 November 06 ![]() |
Am dat cu vaselina normala, nu pe baza de cupru. Nu mai scartaie, insa nu stiu pentru cat timp. Sunt convins ca la un moment dat(nu indepartat) aceasta se va topi.
Placutele pe fata nu mai stiu ce firma sunt, insa le-am luat ieftine... 85 RON parca. Le-am luat fara sa am nevoie de ele, la schimb cu nishte capete de bara care nu s-au potrivit pe masina mea. Le aveam de vreo 6-8 luni in portbagaj si am zis ca este momentul sa le schimb. Mentionez ca, inainte sa le schimb, pe masina aveam placutele cu care era echipata masina cand am luat-o din Franta, acum 40K Km. |
--------------------
renault
laguna II
2003 privilege, 1,9DCI, 120CP
- MH 04 GZA
|
|
byby |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Daca ai dat cu vadrlina, a face bine sa iei un spray degresant si sa cureti de urgenta acea vaselina, altfel la franari mai puternice placutele se vor incinge si odata cu asta vaselina se topeste si poate contamina placuta si suprafetele de franare. E in joc viata ta, asa ca ai face bine sa ma asculti.
Referitor la placute, la pretul ala sigur ai luat palcute de calitate scazuta, si din aceasta cauza franarea are de suferit. Eu iti recomand placute Ferodo, sau Ate deoarece sunt firme consacrate si produc piese de calitate superioara. Verifica si grosimea discurilor, pentru ca daca ai depasit brosimea minima atunci discurile de incalzesc la o temperatura superioara celei optime de lucru, iar eficienta franarii scade drastic. |
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
leonardg |
![]()
Post
#23
|
Member Group: Members Posts: 111 Joined: 20 April 07 From: Sibiu ![]() |
Mai bine nu dai cu nimic decat sa pui vaselina normala. Cum zice byby se va topi in scurt timp si va curge peste tot inclusiv pe discuri.
Se da cu vaselina pe baza de cupru care rezista undeva pana la 1000 grade si nu se topeste. Se da un strat fin atat in spatele placutelor cat si la contactul placutelor cu suportul de etrier. This post has been edited by leonardg: 1 Sep 2008, 15:18 |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 / Expression / 1,9 DCI 88KW
- SB I'm not driving fast... I'm just flying low !
|
|
Bas|cX |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 490 Joined: 18 April 07 ![]() |
au dreptate colegii ... spala bine acolo..sa n-ajungi unde nu trebuie...plus ca scartaitu' se produce intre placuta si disc .. n-are nici-o treaba pistonasul sau spatele placutei ..
|
--------------------
none
ex Lag 2
1.9dci
- none Brasov
|
|
Lucian_19 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 302 Joined: 21 October 08 ![]() |
dati-mi si mie va rog o marca de vaselina pe baza de cupru ca am cautat pe la mine prin oras si cand am intrebat de asta vanzatoarele se uitau la mn ca vaca la laptop.poate reusesc sa gasesc pe net!multumesc!
|
--------------------
Renault
Laguna II 2.2 DCI 150 CP
2003/Dynamique
|
|
renodood |
![]()
Post
#26
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Apropo de frana de mana, voi puteti porni cand e trasa? Ca eu da, si nu mi se pare normal sa pot porni cu ea trasa...
4 May 2009, 17:17: Nimeni nimic? ![]() This post has been edited by renodood: 4 May 2009, 17:17 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
andu911 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
mai strange-o
|
--------------------
-
-
-
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Nu pot porni cu ea trasa. Am incercat odata la viteza mica, pana in 10 km/h sa trag frana de mana si s-au blocat rotile pe spate. E adevarat ca era pe un drum de tara, de pamant. Asa ca la tine sigur mai trebuie stransa.
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
Ar fi indicat sa faci aerisirea completa si cu tester inclusiv pe sistemul de ABS, pentru actionare electrovane in aceasta faza de aerisire.
Posibil daca ai actionat prea brusc pompa de frana la incercarea de aerisire, atunci sunt mari sanse sa fie garniturile interne "intoarse", si cum zicea tacufmr_lagunaII schimbarea pompei poate rezolva problema ta. |
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
andu911 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Pai si ce treaba are frana de mana cu aerisitul rotilor ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 05:29 |