Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Se misca volanul cand trec peste denivelari...

audiofilu'
post 17 Oct 2012, 10:29
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




La aceeasi masina, in aceeasi stare tehnica: anvelopele 225 creeaza aceasta miscare pe cand cele de 205mm si cu talon mai inalt nu. E normal. La Octavia nu cred ca sunt anvelope de 225mm cu exceptia modelelor VR (si poate de aici comparatia Octavia cu 205mm sau mai putin nu face dar Laguna cu 225mm face)>

This post has been edited by audiofilu': 17 Oct 2012, 10:30


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seba2010
post 17 Oct 2012, 15:31
Post #62


Permanent incepator


Group: Members
Posts: 106
Joined: 2 March 11
From: Galati




@audiofilu': nu stiu daca e chiar asa; normal ca exista o oarecare diferenta intre 225 si 205, insa chiar atat de mare?

Oricum, eu am 205/55/16, si mi se intampla si mie treaba asta cu miscatul volanului la denivelari (nu imi arunca volanul din mana, dar se simt denivelarile).
La viteze mici sa zicem ca nu e problema, dar cand dai de o groapa sau o denivelare miortica mai accentuata nu e deloc indicat sa se miste volanul pentru ca ajungi in pom, sau Doamne fereste, mai rau!

Parerea mea e ca volanul n-ar trebui sa primeasca aproape deloc feedback de la roti, tocmai pentru a evita situatia prezentata mai sus, indiferent de dimensiunea talonului si tare ma intereseaza sa imi rezolv si eu probelma asta.




--------------------
Renault Laguna II 2005, 1.9dci, 110CP, Expression, F9Q674, Facelift
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blongro
post 17 Oct 2012, 15:43
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 22 November 05
From: bacau




seba2010 are dreptate. am condus si o superb noua si n-am simtit deloc acea smucire in volan. nu stiu daca avea jante pe 17, dar pe 16 erau sigur. oricum, am fost la un service si am descoperit joc mare in roata stanga. mi-au zis ca trebuie sa schimb:bielete directie si antiruliu, capete bara, pivoti, burduf cap planetara. sper sa rezolve problema


--------------------
renault laguna 2 1.8 16v 2001
[URL=http://www.dc-media.info]DC Media[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 17 Oct 2012, 16:00
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Aceleasi lucru l-am spus si eu: pe 16 nu se simte si pe 17 da.

In cazul meu: pe aceeasi masina am testat atat 225/45/17 cat si 205/55/16 si e diferenta. In primul caz roata e mai rigida si e normal sa se simta oarecum mai mult. Daca sunt si alte probleme asociate aceasta senzatie se amplifica.
La mine s-au schimbat toate cele enumerate, s-a facut geometria si tot e diferenta intre 16 si 17. Cu atat mai mult, imi aduca aminte si acum de senzatia pe care am avut-o cand am pus pentru prima data jantele cu anvelope 225mm fata de 205mm.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryder2005
post 18 Oct 2012, 21:00
Post #65


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 10




Salutare tuturor

vin si eu cu problemele mele asemanatoare cu ale voastre si ridic miza.
Mai exact

- fuge volanul la denivelari si gropi, la modul ca se smunceste din mana
- la miscare stanga-dreapta se aude tzac-tzac (scuze de tz, dar asa se aude - nu cu t ci tz smile.gif ).
- clancanit suplimentar pe afara peste denivelari (desi in august a fost schimbat TOT ce inseamna articulatie, bucsi si alte cele pe puntea fata)

IN PLUS avem asa
- senzatie de linie de tramvai, sau cum am vazut ca zic strainii, fenomenul de "tramlining". Mai exact, la viteza de la 60 in sus, pe drum bun (autostrada, e85), masina se plimba cum are ea chef, eu trebuind sa compensez stanga dreapta ca la tractor. Mai exact, aceeasi senzatie ca si cand ai conduce pe sinele de tramvai
- daca accelerez, volanul o ia brusc in stanga cateva grade, suficient cat sa o ia si masina la fel spre axul drumului. Daca decelerez ceva mai tare intr-o curba la stanga, masina o ia brusc dreapta (deci spre exterior). Nu are legatura cu torque steering, pentru ca pana acum nu imi facea asa chiar daca o calcam zdravan

Mentionez ca i-am facut geometria dupa ce am schimbat toate bieletele. Una peste alta, am emotii cand ies in afara orasului si vreau sa o rezolv, insa se pare ca am nevoie de un meserias bun pentru ca altfel schimb jumatate de masina degeaba.

Ca factori suplimentari
- bucsile de pe puntea spate sunt cam duse
- cred ca si suportii de la motor (inclusiv hidroelasticul) e cam dus

Daca aveti vreo recomandare de om serios si meserias bun, astept pe PM. Daca e cineva atat de amabil, il las sa o si conduca prin oras/autostrada ca sa vada cum se manifesta. Concluzia e ca trebuie sa o rezolv, ca vine iarna si nu imi perfmit sa fuga pe sosea...

Multumesc mult


--------------------
Renault Laguna II 1.9DCi - Privilege - SV-XX-MAD 2004
3D - Don't need, Don't know, Don't care
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusRZR
post 18 Oct 2012, 23:48
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 716
Joined: 22 May 10




QUOTE(ryder2005 @ 18 Oct 2012, 21:00)
Salutare tuturor

vin si eu cu problemele mele asemanatoare cu ale voastre si ridic miza.
Mai exact

- fuge volanul la denivelari si gropi, la modul ca se smunceste din mana
- la miscare stanga-dreapta se aude tzac-tzac (scuze de tz, dar asa se aude - nu cu t ci tz smile.gif ).
- clancanit suplimentar pe afara peste denivelari (desi in august a fost schimbat TOT ce inseamna articulatie, bucsi si alte cele pe puntea fata)

IN PLUS avem asa
- senzatie de linie de tramvai, sau cum am vazut ca zic strainii, fenomenul de "tramlining". Mai exact, la viteza de la 60 in sus, pe drum bun (autostrada, e85), masina se plimba cum are ea chef, eu trebuind sa compensez stanga dreapta ca la tractor. Mai exact, aceeasi senzatie ca si cand ai conduce pe sinele de tramvai
- daca accelerez, volanul o ia brusc in stanga cateva grade, suficient cat sa o ia si masina la fel spre axul drumului. Daca decelerez ceva mai tare intr-o curba la stanga, masina o ia brusc dreapta (deci spre exterior). Nu are legatura cu torque steering, pentru ca pana acum nu imi facea asa chiar daca o calcam zdravan

Mentionez ca i-am facut geometria dupa ce am schimbat toate bieletele. Una peste alta, am emotii cand ies in afara orasului si vreau sa o rezolv, insa se pare ca am nevoie de un meserias bun pentru ca altfel schimb jumatate de masina degeaba.

Ca factori suplimentari
- bucsile de pe puntea spate sunt cam duse
- cred ca si suportii de la motor (inclusiv hidroelasticul) e cam dus

Daca aveti vreo recomandare de om serios si meserias bun, astept pe PM. Daca e cineva atat de amabil, il las sa o si conduca prin oras/autostrada ca sa vada cum se manifesta. Concluzia e ca trebuie sa o rezolv, ca vine iarna si nu imi perfmit sa fuga pe sosea...

Multumesc mult
*



Ai descris multe din problemele care le am si eu. Cea mai importanta fiind cea cand accelerez volanul se misca spre stanga putin si se simte si la mana.


--------------------
Renault Laguna 1.9 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 19 Oct 2012, 07:43
Post #67


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Comportamentul descris de voi poate aparea din cauza casetei de directie.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 3 Nov 2012, 21:53
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Ma inscriu si eu grupului celor care simt cum se misca volanul functie de carosabil. Asta cu anvelope 205/55/16 relativ uzate. Schimbate rotile la 225/45/17 cu anvelope aproape noi fenomenul se simte foarte putin. Care sa fie explicatia? asteapta nervos.gif


--------------------
renault laguna 2 - AG 70 BUB 2001 Privilege 1,8 I 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pop Marcel
post 5 Nov 2012, 21:06
Post #69


Iubitor de Laguna si Talisman


Group: Members
Posts: 448
Joined: 20 April 08




Daca ai pus cauciucuri de iarna asta ar putea fi explicatia, la masina lui fiul meu am cauciucuri de 225/45R17 cu cele de vara simte denivelarile pe care le simtiti si voi, iar cu celede iarna nu se mai simt deloc, adica cauciucurile de iarna sunt mai moi si se muleaza mai bine la denivelari inschimb cele de vara sunt mai tari si se simt denivelarile, mentionez ca,cauciucurile de iarna pe care le am sunt mult mai bune decat cele de vara ....poate si calitatea cauciucurilor pe care le avem conteaza!


--------------------
Renault Talisman Initiale Paris 2021 2 l 190 CP
Renault Talisman Initiale Paris 2016 1.6L dci 160 cp
Renault Laguna 3 Initiale Paris 2011 2L dci 150 cp

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryder2005
post 8 Nov 2012, 21:16
Post #70


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 10




Update: Leguma mea a ajuns la un service Renault din Suceava, si exista doi suspecti: bucsele la bascula sunt proaste (citez, prea moi) si bucsele de la puntea spate care sunt praf. Eu sunt inca sceptic ca asta duce la miscarea ciudata a volanului peste denivelari si alte cele...dar am sa le schimb si ramane de vazut


--------------------
Renault Laguna II 1.9DCi - Privilege - SV-XX-MAD 2004
3D - Don't need, Don't know, Don't care
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blongro
post 9 Nov 2012, 09:48
Post #71


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 22 November 05
From: bacau




QUOTE(ryder2005 @ 8 Nov 2012, 21:16)
Update: Leguma mea a ajuns la un service Renault din Suceava, si exista doi suspecti: bucsele la bascula sunt proaste (citez, prea moi) si bucsele de la puntea spate care sunt praf. Eu sunt inca sceptic ca asta duce la miscarea ciudata a volanului peste denivelari si alte cele...dar am sa le schimb si ramane de vazut
*




asteptam cu interes rezultatul. cand le schimbi?


--------------------
renault laguna 2 1.8 16v 2001
[URL=http://www.dc-media.info]DC Media[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryder2005
post 5 Dec 2012, 14:30
Post #72


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 10




sambata vor fi schimbate cele pe spate. Cele de pe fata sunt beton. Desigur, ca a mai aparut un diagnostic: caseta de directie... Dar pana nu incerc variantele mai ieftine, nu ma apuc de cumparat caseta...
Va tin la curent


--------------------
Renault Laguna II 1.9DCi - Privilege - SV-XX-MAD 2004
3D - Don't need, Don't know, Don't care
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dondan
post 5 Dec 2012, 15:04
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 200
Joined: 25 October 08
From: oradea




Pana sa schimbi caseta verifica bieletele care ies din ea si tin capetele de bara.Daca au joc de la ele apare problema.Dupa aia reglezi geometria rotilor.


--------------------
Renault Laguna 2 Laguna 2 privilege estate - BH 70 DON 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gsalexandru
post 5 Dec 2012, 23:32
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.417
Joined: 8 November 09
From: Romania-Suceava




Am schimbat cauciucurile de vara cu cele de iarna (pirelli dot2010) si pot sa zic ca e alta masina. Masina este mult mai ferma, si nu se mai simte in volan orice pietricica. Cele de vara erau foarte vechi (2003 cred). Deci si un cauciuc vechi, chiar daca inca nu este uzat, poate dauna grav confortului si sigurantei


--------------------
renault laguna 2 - sv-07-xjr 2001 1.9 dci expression
Reparatii chei/carduri auto - 0742978558
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costel_36
post 6 Dec 2012, 09:30
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 7 January 12




QUOTE(MariusRZR @ 18 Oct 2012, 23:48)
Ai descris multe din problemele care le am si eu. Cea mai importanta fiind cea cand accelerez volanul se misca spre stanga putin si se simte si la mana.
*



Marius nu stiu daca ai rezolvat problema. Aceiasi problema am avut si eu. La sfatul primit pe forum si dela inca 2 prieteni am fost si am facut unghiul de fuga. Intradevar unghiul era deschis suficient de mult, dar imediat cum am plecat dela servis, volanul si_a schimbat pozitia spre stinga si directia..... mai rau ca la tractor. La accelaratie si la frinare si in viraje dansa cu mine. am oprit la un alt servis au verificat (cu levierul) si au gasit joc la pivot si bucsi brat pe partea stinga. Ieri cind mergeam spre servis pt reparatie la o denivelare mica a aparut in bord ESP FAULT. Am schimbat pivotul si bucsile si este o schimbare in comportamentul masinii nu mai danseaza, nu mai misca volanul la acceleratie_frinare dar simt toate denivelarile. Acum o sa merg sa refac unghiul de fuga si sper sa rezolv cu ESPul. Revin dupa amiaza cu noutati.


--------------------
renault laguna2 - GJ-73-CER 2001 privilege 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costel_36
post 7 Dec 2012, 17:45
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 7 January 12




Asa cum am promis, revin cu rezolvarea "jocului la volan". Ieri dimineata spre bucuria mea, cind am pornit masina nu mai afisa ESP FAULT (probat si functioneaza). iar despre volan dupa ce azi am schimbat si pe dreapta pivot. bucsi brat, bieleta de directie. am facut unghiul de fuga si totul este perfect. Este din nou directa mai rigida,si nu mai misca volanul la toate denivelarile. Am dat cam 600 ron dar am avut din nou incredere sa merg cu 160km/h. Sanatate si drumuri bune


--------------------
renault laguna2 - GJ-73-CER 2001 privilege 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryder2005
post 7 Dec 2012, 22:27
Post #77


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 10




Ma bucur ca ai rezolvat costele! Macar tu. Eu aflu maine daca la mine erau bucsile de pe spate. Cele de pe fata (de fapt tot ce inseamna bucsi si bielete pe fata la mine sunt noi) mi le-a probat si mie cu levierul si nu se misca neam.
Dupa ce schimba maine bucsile de la puntea spate, o sa fac geometria si o scot iar la drum intins. Senzata mea este ca nu o sa rezolv mare lucru doar din puntea spate, dar pe fata nu prea am ce sa ii mai fac. Am schimbat inclusiv bieletele de directie, cele care ies din caseta de directie.
Deci daca nimic nu merge, ajung la caseta smile.gif...


--------------------
Renault Laguna II 1.9DCi - Privilege - SV-XX-MAD 2004
3D - Don't need, Don't know, Don't care
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 8 Dec 2012, 08:44
Post #78


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




La mine , nu troncanea , dar nu mai aveam stabilitate la viteza de peste 70-80 km/h . Am fost la un mecanic si cand mi-a zis ca e caseta de directie mi s-a zburlit parul pe ceafa... Indrumat de un prieten am schimbat mecanicul , si verdictul a fost : bielete antiruliu "praf" ! Dupa ce le-am schimbat nu am mai avut problema asta !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 8 Dec 2012, 10:16
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




In cca un an de zile am schimbat si eu pivotii, capetele de bara si bieletele de directie, recent am schimbat rulmentii de sarcina si cu aceasta ocazie am aflat ca in curand (poate la vara) va trebui sa schimb si bieletele antiruliu. Asadar pana acum totul ar fi corect. Am spus asta deoarece am un comportament destul de semanantor asociat si cu oarecare vibratie in volan la franare ceva mai ferma de la viteza mare.
Am facut geometria rotilor la service ul renault din oras dar baietasul ala cred ca nu are habar deoarece am asteptat cca o ora... mi-a spus ca aparatul nu mentinea bine volanul care acum este putin spre stanga. Eventual voi scana acel document sa vedeti si voi rezultatul/valorile obtinute.
Azi voi schimba rotile de vara (225/45/17) cu alea de iarna (205/55/16) si daca se schimba doar din acest lucru comportamentul masinii cred ca voi renunta la 17" si trec pe 16" si pentru vara.
Am impresia ca pe drum denivelat (sleauri in asfalt) daca las volanul liber comportamentul e clar altul fata de anvelopele mai inguste, de iarna. Chiar am ramas putin dezamagit cand am pus prima data pe cele de 17", aveam impresia ca am pana, totul era mult mai rigid.

Am schimbat rotile si cele de vara sunt mai grele cu cca 1,3-1,5kg fata de astea din otel, de iarna (pentru fiecare roata in parte nu per total).

This post has been edited by audiofilu': 8 Dec 2012, 11:53


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 8 Dec 2012, 15:51
Post #80


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




La dieselul de 120 cp , rotile pe 17" , simteam fiecare denivelare ( piatra ) in plus uzura mai mare la pivoti , biele de directie si capete de bara , etc . Benzinarul are roti pe 16" si pot sa zic ca e diferenta ( in bine ) . Parerea mea este ca cele pe 17" nu sunt pentru Romania ... afara pe autostrada da , dar aici dry.gif


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 8 Dec 2012, 16:26
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Oare asta sa fie si motivul pentru care masina a venit echipata cu 205/60/16 desi avea 170cp? E adevarat ca a fost comandata de RRo pentru client din Romania deci se stia ce drumuri avem.
Oare alte marci au aceleasi probleme? Ma gandesc la sa zicem un Golf TFSI care e comandat pentru client din Ro... nu vine cu anvelope mai late si cu jante de 17"? Sau in vest exista echipare cu 18" si in Ro se livreaza cu jante pe 17" si logic cu un talon mai mare la anvelopa?
Cred ca o sa revin la jante de aliaj pe 16" si pentru vara.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costel_36
post 8 Dec 2012, 19:30
Post #82


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 7 January 12




Colegilor de ce credeti ca am pus eu aici pe forum anuntul cu jenti de 17? Am jante SILVERSTONE si am vrut sa le dau pe unele de otel dar de 16, dar nu a vrut nimeni!!! Asta este...poate la primavara. Sa auzim de bine!


--------------------
renault laguna2 - GJ-73-CER 2001 privilege 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Dec 2012, 02:39
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(ryder2005 @ 5 Dec 2012, 14:30)
sambata vor fi schimbate cele pe spate. Cele de pe fata sunt beton. Desigur, ca a mai aparut un diagnostic: caseta de directie... Dar pana nu incerc variantele mai ieftine, nu ma apuc de cumparat caseta...
Va tin la curent
*



Coloana de directie isi face joc din cauza unei bucsi (evident, iar o bucsa) de teflon, in forma de curce. Am pus eu poze in alt topic. Apoi daca se simt si zgomotele in volan, este de la rulmentul cu ace tot din coloana de directie. Ambele sunt niste sisteme destul de primitive. Asta e boala veche, de la Laguna 1. E din cauza reglajelor volanului pe inaltime si adancime. Ca piese de schimb nu exista, poate doar rulmentul ala, dar n-am avut rabdarea sa-i iau cotele si sa il caut. Iar la crucea de teflon, am facut o tiganie si am intepenit-o in coloana. Acum nu mai cloncane pe piatra cubica, dar nu mai merge nici s-o reglezi pe adancime.


QUOTE(audiofilu' @ 8 Dec 2012, 10:16)
Am facut geometria rotilor la service ul renault din oras dar baietasul ala cred ca nu are habar deoarece am asteptat cca o ora... mi-a spus ca aparatul nu mentinea bine volanul care acum este putin spre stanga. Eventual voi scana acel document sa vedeti si voi rezultatul/valorile obtinute.

*



Daca ai schimbat vreodata bucsele punte spate... Cand a facut geometria a reglat fata dupa spate, iar spatele daca e miscat vreun grad, ca sa stea rotile paralele, suceste si fata.
Dar ei fac asta la 99% din centrele de reglarea geometriei. Nimeni nu mai regleaza si spatele.
Iar in cazul asta ai 4 roti paralele, perfect in grafic, numai ca ele nu sunt paralele cu masina. Uite imaginea.

planmedialongitudinalalautovehiculului.jpg

Exista si a doua situatia, la fel de des intalnita, in care meseriasii fac numai ce zice aparatul.
Daca e convergenta negativa si sa zicem ca trebuie pozitiva... meseriasul in 99 % din cazuri, regleaza doar la o singura bieleta. Evident ca geometria va fi perfecta, dar volanul va fi stramb.

Edit: Degeaba blocheaza volanul, daca regleaza doar la o bieleta. Tot stramb va fi. biggrin.gif

This post has been edited by andu911: 9 Dec 2012, 02:43


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 9 Dec 2012, 09:04
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Da, bucsele de la puntea spate au fost schimbate dar destul de devreme (ca numar de km) si de atunci am mai facut de vreo 2 ori geometria si nu au fost probleme. E adevarat ca am facut la serviceul VW din oras iar ultima data am facut la Renault deoarece am schimbat si bucsele de la bara stabilizatoare si masina era deja acolo. Mi-au spus mai multi (dupa aceea), cand au auzit ca am facut geometria la ei ca nu trebuia, ca persoana e slab pregatita profesional dar asta e. Bine, pot sa ma duc sa-i reclam acest aspect deoarece parca am o garantie de cateva luni insa mi-e ca tot dracul asta iese.
Am fost anuntat ca dureaza cca 20 minute si a venit cu masina dupa aproape o ora spunandu-mi ca nu a reusit sa scoata valorile din prima, sistemul care blocheaza pozitia volanului prin fixarea acelui brat de perna nu e stabil... si ca s-a mai intamplat la vreo 2 masini Megane. Au incercat sa-mi vanda gogosi ca oricum e mai bine sa fie spre stanga deoarece calea de rulare nu e perfect plana, ca vibratiile in cazul franarii puternice sunt de la discuri... ori cu o zi inainte, cu aceleasi discuri, placute de frana si roti totul era perfect. Daca se pricepe cineva (stie valorile pentru Laguna) voi pune scan cu foaia de test.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccoto
post 9 Dec 2012, 09:55
Post #85


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 22 April 09
From: Navodari




Pentru volan care se misca la denivelari, cu 3 verificari simple, se poate diagnostica mai usor defectul.
In ordine, prin eliminare:
1. Cu masina suspendata se apuca roata din lateral si se misca usor stanga-dreapta. Daca se simte joc, cel mai probabil bielete directie uzate. In mers se sesizeaza in acelasi timp tendinta de a trage intr-o parte la accelerare si in cealalta parte la decelerare.
2. Se apuca roata de sus si de jos si se verifica daca exista miscare in plan vertical. Daca da, exista uzura mare la flansa amortizor.
3. Cu masina stand pe loc, pe sol, se misca usor volanul stanga-dreapta. Daca exista joc in articulatia cardanica de la coloana de directie, se simte in volan momentul in care incepe sa actioneze si roata. Acest defect se poate constata si pe drum pietruit, cand se produce zgomot evident in coloana de directie.


--------------------
Renault Kangoo - CT07KZM 1.9D 2003, 1.5 dCI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 9 Dec 2012, 10:28
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Eu am constatat o tendinta mai mare de miscare a volanului in functie de denivelarile drumului cu anvelopele de vara (225mm latime) fata de cele de iarna (205mm latime) pe acelasi drum. Adica daca las volanul liber si intalnesc un bolovan/șleau/dâmb etc volanul se misca mai mult cu anvelopele mai late (si cu talon mai redus. Atentie: nu ma refer la jocul prezent la sistemul de directie!


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costel_36
post 9 Dec 2012, 17:44
Post #87


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 7 January 12




QUOTE(andu911 @ 9 Dec 2012, 02:39)
Coloana de directie isi face joc din cauza unei bucsi (evident, iar o bucsa) de teflon, in forma de curce. Am pus eu poze in alt topic. Apoi daca se simt si zgomotele in volan, este de la rulmentul cu ace tot din coloana de directie. Ambele sunt niste sisteme destul de primitive. Asta e boala veche, de la Laguna 1. E din cauza reglajelor volanului pe inaltime si adancime. Ca piese de schimb nu exista, poate doar rulmentul ala, dar n-am avut rabdarea sa-i iau cotele si sa il caut. Iar la crucea de teflon, am facut o tiganie si am intepenit-o in coloana. Acum nu mai cloncane pe piatra cubica, dar nu mai merge nici s-o reglezi pe adancime.
Daca ai schimbat vreodata bucsele punte spate... Cand a facut geometria a reglat fata dupa spate, iar spatele daca e miscat vreun grad, ca sa stea rotile paralele, suceste si fata.
Dar ei fac asta la 99% din centrele de reglarea geometriei. Nimeni nu mai regleaza si spatele.
Iar in cazul asta ai 4 roti paralele, perfect in grafic, numai ca ele nu sunt paralele cu masina. Uite imaginea.

planmedialongitudinalalautovehiculului.jpg

Exista si a doua situatia, la fel de des intalnita, in care meseriasii fac numai ce zice aparatul.
Daca e convergenta negativa si sa zicem ca trebuie pozitiva... meseriasul in 99 % din cazuri, regleaza doar la o singura bieleta. Evident ca geometria va fi perfecta, dar volanul va fi stramb.

Edit: Degeaba blocheaza volanul, daca regleaza doar la o bieleta. Tot stramb va fi. biggrin.gif
*



Nu am schimbat niciodata bucsile pe spate si nu stiu exact ce este acolo, dar intreb!
Exista posibilitatea de reglaj (dereglare) a puntii spate din acele bucsi?


--------------------
renault laguna2 - GJ-73-CER 2001 privilege 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Dec 2012, 17:56
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Evident, una sta fixa, una se regleaza.

65824-1.jpg


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryder2005
post 9 Dec 2012, 20:18
Post #89


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 9 March 10




Fratilor...i-am schimbat ieri bucsele de pe spate, acasa in garaj cu un mecanic, insa cine a mai putut sa o scoata din garaj, ca am dat in alta. Nu mai porneste. Invarte electromotorul in disperare, motorul nu se clinteste. Probabil ca e ceva pe partea de alimentare...pompa de motorina, etc...

EU unul m-am cam saturat pana peste cap de Lagunica, si probabil ca dupa ce o rezolv, o scot la vanzare, sa se mai bucure si altii de ea. Mie mi-a scos peri albi si prea multi bani din buzunar...

Cum D-zeu sa o bagi in garaj cu una, si sa nu o mai poti scoate din cauza alteia...


--------------------
Renault Laguna II 1.9DCi - Privilege - SV-XX-MAD 2004
3D - Don't need, Don't know, Don't care
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 9 Dec 2012, 20:32
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Daca acel garaj nu e incalzit sau macar sa fie peste zero grade e posibil sa ingheta apa din motorina (sau de pe traseu).


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 20:50
Dacia