Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Explozie in admisia motorului, 1.4 8v

theodor2004
post 30 May 2011, 09:09
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




in acest week-end mi s-a intamplat o chestie f ciudata, si f neplacuta in acelasi timp. M-am suit de dimineata in masina, am bagat cheia in contact, am invartit cheia pe treapta 1, s-au stins martorii ca de obicei (nu am observat nimic supect), apoi am invartit cheia sa pornesc masina. In secunda in care bujiile au dat scanteie, m-am trezit cu ditamai bubuitura sub capota, in zona motorului. Bubuitura a fost asa de puternica ca masina s-a cutremurat toata, au inceput alarmele masinilor vecine sa tiuie, au venit vecinii de pe strada sa ma intrebe daca sunt OK. Bineinteles ca masina nu a pornit (de fapt nici nu am mai dat a doua cheie). De sub capota iesea un fum negricios, miros de ars, si am gazit o bucata (un colt) de plastic rupt si sarit pe undeva pe acolo, pe sub capota.
Bateria parea OK, avea curent in ea, insa eu ma intreb care sa fie cauza? Sa fie un scurtcircuit? Sa explodeze electromotorul??

Mentionez ca, masina era scoasa din viteza, tineam ambreiajul apasat, si, dupa parerea mea explozia s-a produs cand bujiile au dat scanteie. mad.gif
Deasemenea, dupa eveniment am vrut sa plec cu o alta masina, aflata in spatele masinii mele (la o jumatate de metru). Nici aceasta nu a pornit, (dar nici nu a explodat), si cand m-am dat jos din masina sa ridic capota, am dat peste 4 pisici tolanite in zona scututului motor, dormind adanc. Cand m-am luat dupa ele au rupt-o la sanatoasa, dar ma intreb eu daca nu cumva au fost si la mine, si nu mi-au smuls o conducta, teava, ceva..


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al1n
post 30 May 2011, 13:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 416
Joined: 1 August 08
From: Iasi




incearca sa verifici daca nu e infundat esapamentul... ori sa vezi in ce stare sunt bujiile, e posibil sa nu fi lucrat cum trebuie si s-a acumulat amestec, si de aici poate bubuiala, uitate si la electromotor sa vezi cum se prezinta


--------------------
Dacia/Renault Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v '99/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 30 May 2011, 13:43
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




bujiile au 4 ani, si anul trecut erau perfecte, nici urma de calamina. Nu le-am scos din fise sa le verific, dar nu sarise nici una de la locul ei.
despre teava de esapament, cred ca daca era obturata, nu mai pornea masina, dar nici daune nu producea. La mine eletromotorul nici macar nu a apucat sa invarta, totul a explodat in mom in care bujiile au dat scanteie.
Ma gandesc acum la o scurgere de vapori de benzina, si sa fii explodat totul cand bujiile au dat scanteie. huh.gif
M-am gandit si la posibilitatea sa nu fii sarit vreo fulie, dar cureaua de accesorii si rolele de accesorii erau la locul lor.
Acum la distributie ma intreb eu daca nu a sarit vreo rola, dar chiar asa de urat sa faca?
mentinez ca bateria era intacta, si becul era pe verde.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 30 May 2011, 14:16
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Pe forumul pereche Daciaclub se discuta ceva asemanator la Logan . Acumulare de vapori de benzina in carcasa filtrului de aer , contact , scinteie , si sparge o carcasa de plastic pacolo nu stiu exact , filtru de aer sau rezonator .

am gasit:
http://www.daciaclub.ro/Mi-a-facut-BUM-la-...ire-t26090.html

This post has been edited by verde: 30 May 2011, 14:19


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 30 May 2011, 16:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




merci, util topic-ul.
La colegii Dacia a explodat filtrul de aer+carcasa filtrului de aer. Bujiile nu dadeau scantie la momentul oportun, si scanteia mai ,,prindea'' benzina pe galeria de admisie. Dar problema a aparut la primele Loganuri, din cauza unei erori la soft. La mine masina are 8 ani, deci cauzele detonatiei sunt altele decat eroarea de soft; totusi, si la mine tot o detonatie pe galeria de admisie a fost, prea seamana simptomele sa fie altceva.

This post has been edited by theodor2004: 30 May 2011, 16:05


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 30 May 2011, 16:19
Post #6


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pai ca sa nu vorbim povesti, uita-te si tu la filtrul de aer cum arata si daca a patit ceva carcasa...
Iar premisa ca, daca masina are 8 ani nu are voie sa acumuleze vapori in admisie, mi se pare gresita.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 30 May 2011, 16:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




vroiam sa spun ca, daca masina are 8 ani, nu are voie sa aiba probleme la soft. dar asta nu inseamna ca nu se poate produce o detonatie, din alte cauze. Spre exemplu mizeria de pe supapele de la galeria de admisie poate face ca supapele de admisie sa nu se inchida perfect; si daca sunt scurgeri de benzina pe la injectoare, ajunge o scanteie si bum, gata detonatia.
Alta explicatie: am fost la un service mai mic acum 3 saptamani, unde mi-au curatat senzorul de pe volanta, si ma gandesc ca poate operatia nu s-a produs cum trebuie; in mod normal senzorul da semnal spre bobina de inductie, care apoi da semnal la computer sa se deschida supapele de admisie (cel putin eu asa stiu), iar apoi pompa de benzina baga benzina pe galeria de adimisie. Daca senzorul e murdar, el da semnal aiurea, supapa se deschide prea devreme, pompa baga benzina, bujia da scanteie, si face bum.
Oricum, in aceste cazuri eu zic ca aveam deja prea mult combustibil pe galeria de admisie...ceea ce iar nu e normal
Ma rog, supozitii, tare imi e mie teama ca o pun pe platforma si ma duc iar la DAB. Acum 2 sapt am fost la ei, au pus-o pe computer, si nu au gasit nimic suspect la injectoare.

This post has been edited by theodor2004: 30 May 2011, 16:56


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 30 May 2011, 17:20
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Senzoru ala da semnal in calculatorul de injectie , unde corelat cu semnalul de la senzorul axei cu came , stabilesc momentul scanteii. Despre Daciile batrane stiu ca dadeau detonatii in baia de ulei si sarea garnitura de la capacul culbutorilor , moment in care sub capota era o ceata imensa de vapori de ulei , alb laptos .Verifica si canistra de recuperare a vaporilor de benzina. Oricum , asteptam sa ne spui ce a fost poate mai ajuta si pe altii. Sper sa nu fie ceva grav.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 30 May 2011, 19:12
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




Distributia ai schimbat-o de curand,nu-i asa? <15.000 km


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 31 May 2011, 09:07
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




distributia nu am schimbat-o de fix 4 ani si 41 000km; urma sa merg la schimbatul distributiei in aceste zile. Tot de atunci nu am schimbat si bujiile, care fiind originale Renault, mergeau f bine si nu aveau calamina.
am mai curatat senzorul de pe volanta (acum 3 saptamani) si clapeta de acceleratie (acum 2 saptamani).
Aseara m-am uitat la masina, si am gasit cauza: detonatie pe galeria de adimisie. Supapa nu s-a inchis la timp, sau a fost obturata de ceva gunaoie, poate au fost si scapari de amestec de combustibil pe la injectoare, sau mai stiu eu ce o fi fost, cert e ca, in momentul in care bujiile au dat scanteie, amestecul a facut BUM!
Uramari: carcasa filtrului de aer sarita din 2 suruburi (cele de pe partea cu soferul). Filtrul de aer nu l-am verificat, sa vad in ce stare este.
Dar mi-am luat inima in dinti, ai am mai dat o cheie la masina, si , surpria, a pornit. A pornit cu paraituri, a dat in nas, tremura schimbatorul, dar dupa 20-30 secunde si-a revenit: motorul torcea rotund, ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat.
Dupa 5 min de pauza, am mai dat o cheie, si la fel: a pornit cu parituri, tremuraturi, dar la urma motorul si-a revenit.
Acum nu stiu daca sa imi iau inima in dinti si sa conduc pana la Renault (4km) sau sa chem tractarea. Prin parcare am facut vreo 2 m, si masina mergea.
In poza se vede cum carcasa filtrului de aer e sarita din surubul de pe partea dreapta.

This post has been edited by theodor2004: 31 May 2011, 09:09

Attached thumbnail(s)
31052011652.jpg ( Size: 387.94k ) Number of downloads: 1177


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pegas
post 31 May 2011, 09:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 29 September 05
From: IASI




ai pornit-o cumva recent impinsa?


--------------------
Renault Clio Symbol 2001/Dinamyque, 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 31 May 2011, 10:06
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




nu, am pornit-o doar din cheie, insa la ultimele plecari, intr-adevar, pornea mai greu la cald.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 31 May 2011, 10:35
Post #13


Haha


Group: Members
Posts: 8.788
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




theodor, iti recomand (doar sfat ) sa o duci tractata la service si sa nu o mai pornesti.

This post has been edited by wolfin: 31 May 2011, 10:35


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 31 May 2011, 11:14
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




pe site-ulutilizatorilor Logan au fost multi care au dus-o ei la service. E vorba de cei la care nu sarise corpul clapeta, si nu se arsese filtrul de aer. La mine corpul clapeta e la locul lui, trebuie sa mai verific filtrul de aer.
Apropos, cum se scoate capacul de la filtrul de aer? am vazut ca e prins in vreo 4-5 suruburi si 6 cleme. Se desfac clemele, spoi se scot suruburile cu surubelnita. Altceva mai trebuie sa stiu?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 31 May 2011, 11:51
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti






--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 31 May 2011, 12:48
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




merci, am vazut: deci se desfac cele 4 cleme, se scot cele 5 suruburi, si se scoate capacul.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 31 May 2011, 14:54
Post #17


Haha


Group: Members
Posts: 8.788
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




daca doresti sa schimbi filtrul daca este arssa nu uiti ca in urma detonarii presupun ca au intrat in motor, prin deplasarea capacului si implicit a filtrului, impuritati (praf muste etc happy.gif ). eventual cu un sprey cu aer comprimat sau la o vulcanizare/spalatorie sa cureti lacasul filtrului/orificiul de admisie a aerului -sa bagi o carpa in orificiu cand cureti lacasul filtrului).



--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrei LGN
post 31 May 2011, 16:00
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 12 September 06
From: Ploiesti




Se pare ca s-a rupt si urechea de plastic a carcasei filtrului


--------------------
Renault Symbol Fidji 2006 1.4 MPi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai leu
post 1 Jun 2011, 09:12
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 17 March 06




deci parerea mea personala nu mai chinui masina , totusi nu e grav zic, posibil sa ai carcasa filtrului de aer mai de mult sarita nu de acum, cumnatul meu a avut problema asta la un logan nou, efectiv s-au rupt urechile care tineau carcasa filtrului de aer si tragea aer fals. facea la fel cum soui ca face a tacand vrei sa o pornesti, dadea in nas se oprea, dar a reparat-o pe garantie inlocuindui-se carcasa filtrului de aer si filtrul de aer, nu a mai avut nici o problema


--------------------
Dacia 1999 1310 - B 19 EIF
mai este timp pana la fericire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 1 Jun 2011, 09:29
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




carcasa nu era sarita, pt ca am gasit si urechiusele rupte pe langa ea. Se vedea clar ca e ruptura proaspata. Plus ca se vede cum sta carcasa stramb, abia acum 2 saptamani am fost la DAB si au verificat, si nu era nimic suspect.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pegas
post 2 Jun 2011, 07:23
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 29 September 05
From: IASI




ai apasat cumva pe acceleratie inainte de a porni?


--------------------
Renault Clio Symbol 2001/Dinamyque, 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 2 Jun 2011, 08:26
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




am tinut ambreiajul apasat, dar acceleratia nu o apas niciodata cand pornesc motorul.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 3 Jun 2011, 11:25
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




am verificat aseara filtrul de aer, si era OK, asa ca m-am dus singur la DAB, fara a fi nevoie de tractare.
Au pus masina pe calculator, si nu a aparut nici un fel de eroare. Se pare ca incidentul a fost cauzat de vechimea bujiilor. Ele la Clio se schimba la 30 000 km, si eu anul trecut am implinit 30 000 km; numai ca mecanicii de la service-ul non-Renault la care am fost nu le-au schimbt, pe motiv ca mai tin. Am ajuns sa am 4 ani si 41 000 km cu aceste bujii, si uite ca degeaba m-au tinut daca mi-au produs detonatie pe sistemul de admisie.
Explicatia sta in faptul ca electrozii s-au departat unul de altul (nu mai era la 0.9 mm), si bujiile nu mai puteau arde tot amestecul din camera de ardere. ( a ramas amestec nears care a luat-o inapoi pe traseu, si, la pornire, cand bujiile au dat scanteie, amestecul a luat foc).
Totul putea fi evitat prin apasarea pedalei de acceleratie inainte de eveniment.

Atentie pt toti: schimbati consumabilele la termenul mentionat de producator (30 000 km in cazul bujiilor, 4 ani la distributie, 1 an la filtre, etc, etc). Teoria ca, daca mai tine nu umblu la el, poate fi paguboasa in unele cazuri.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 3 Jun 2011, 15:56
Post #24


Modelator


Group: Members
Posts: 6.733
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




daca vrei niste bujii bune ia-ti NGK cu electrod de irridium. Sunt garantate 90 000km dar sunt destul de scumpe... vreo 50 lei bucata. Eu sunt multumit de ele si d-abia am facut 10 000km si merg ca noi biggrin.gif. Plus ca am scapat si de stresul schimbatului la 30 000km

stii cum e... mai bine sa previi decat sa tratezi smile.gif

This post has been edited by UXE: 3 Jun 2011, 15:56


--------------------
Renault Symbol 2006 1.4 8v - UXE
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 3 Jun 2011, 16:24
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




am pus azi bujii Equiem cu 1 electrod (ca la motor de 1,4 l se pun cu un electrod). 13 RON bucata.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al1n
post 3 Jun 2011, 18:27
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 416
Joined: 1 August 08
From: Iasi




QUOTE(al1n @ 30 May 2011, 13:07)
ori sa vezi in ce stare sunt bujiile, e posibil sa nu fi lucrat cum trebuie si s-a acumulat amestec, si de aici poate bubuiala,
*


se poate verifica de catre fiecare distanta la electrod cu o lera


--------------------
Dacia/Renault Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v '99/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Spanky
post 4 Jun 2011, 10:35
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 98
Joined: 16 November 10




QUOTE
cand m-am dat jos din masina sa ridic capota, am dat peste 4 pisici tolanite in zona scututului motor, dormind adanc. Cand m-am luat dupa ele au rupt-o la sanatoasa


Se simteau cu musca pe caciula radmasa.gif

Imi pare rau de cele intamplate,ai tras o sperietura grozava.

QUOTE
vezi in ce stare sunt bujiile, e posibil sa nu fi lucrat cum trebuie si s-a acumulat amestec, si de aici poate bubuiala


Nu cred sa fie bujiile...incidentul s-a produs la prima cheie,nu dupa mai multe incercari repetate.
Edit: ete ca se poate,benzina nearsa ramasa in galeria de admisie. blush.gif
Ca sa fii sigur ca ele au fost tr masurate.

De unde le-ai luat asa ieftin? Eu am cautat si n-am gasit sub 25 ron/buc(ngk)

This post has been edited by Spanky: 4 Jun 2011, 10:49


--------------------
Renault Clio 2001/Hatchback
If I had no sense of humor, I would long ago have committed suicide. ~Mahatma Gandhi

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 4 Jun 2011, 16:22
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




theodor2004 a luat bujii Equiem, nu NGK (care sunt mai scumpe).


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PhilipMorris
post 5 Jun 2011, 21:44
Post #29


dependent de internet banking


Group: Members
Posts: 708
Joined: 14 November 07
From: Where the streets have no name




Mi se pare ingrijorator fenomenul.
Nu prea vad cum se pot acumula gaze nearse in capul pistonului cata vreme sonda lamda este cea care controleaza nivelul de amestec de acolo, nu? Sau este posibil sa ai vreo problema cu catalizatorul si sa nu stii.
Renoul meu a dat in nas dupa ce am schimbat bujiile, asta insemnand tot un amestec mai bogat si niscaiva gaze nearse, nu? Si nu a detonat nimic.


--------------------
MK2 Black panther, sexiest hatchback ever TiVCT
Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al1n
post 5 Jun 2011, 22:04
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 416
Joined: 1 August 08
From: Iasi




se pare ca exista posibilitatea asta, nu se intampla prea des si nu stiu sa fi existat consecinte destul de grave, dupa cum zicea si theodor daca nu schimbi unele consumabile importante cum ar fi bujiile pot aparea multe inclusiv consum ridicat, mers greoi si poate o bubuiala


--------------------
Dacia/Renault Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v '99/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 20:59
Dacia