Explozie in admisia motorului, 1.4 8v
![]() ![]() ![]() |
Explozie in admisia motorului, 1.4 8v
theodor2004 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|||
al1n |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 416 Joined: 1 August 08 From: Iasi ![]() |
incearca sa verifici daca nu e infundat esapamentul... ori sa vezi in ce stare sunt bujiile, e posibil sa nu fi lucrat cum trebuie si s-a acumulat amestec, si de aici poate bubuiala, uitate si la electromotor sa vezi cum se prezinta
|
--------------------
Dacia/Renault
Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v
'99/2010
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
bujiile au 4 ani, si anul trecut erau perfecte, nici urma de calamina. Nu le-am scos din fise sa le verific, dar nu sarise nici una de la locul ei.
despre teava de esapament, cred ca daca era obturata, nu mai pornea masina, dar nici daune nu producea. La mine eletromotorul nici macar nu a apucat sa invarta, totul a explodat in mom in care bujiile au dat scanteie. Ma gandesc acum la o scurgere de vapori de benzina, si sa fii explodat totul cand bujiile au dat scanteie. ![]() M-am gandit si la posibilitatea sa nu fii sarit vreo fulie, dar cureaua de accesorii si rolele de accesorii erau la locul lor. Acum la distributie ma intreb eu daca nu a sarit vreo rola, dar chiar asa de urat sa faca? mentinez ca bateria era intacta, si becul era pe verde. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
verde |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Pe forumul pereche Daciaclub se discuta ceva asemanator la Logan . Acumulare de vapori de benzina in carcasa filtrului de aer , contact , scinteie , si sparge o carcasa de plastic pacolo nu stiu exact , filtru de aer sau rezonator .
am gasit: http://www.daciaclub.ro/Mi-a-facut-BUM-la-...ire-t26090.html This post has been edited by verde: 30 May 2011, 14:19 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
merci, util topic-ul.
La colegii Dacia a explodat filtrul de aer+carcasa filtrului de aer. Bujiile nu dadeau scantie la momentul oportun, si scanteia mai ,,prindea'' benzina pe galeria de admisie. Dar problema a aparut la primele Loganuri, din cauza unei erori la soft. La mine masina are 8 ani, deci cauzele detonatiei sunt altele decat eroarea de soft; totusi, si la mine tot o detonatie pe galeria de admisie a fost, prea seamana simptomele sa fie altceva. This post has been edited by theodor2004: 30 May 2011, 16:05 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
hellcat |
![]()
Post
#6
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Pai ca sa nu vorbim povesti, uita-te si tu la filtrul de aer cum arata si daca a patit ceva carcasa...
Iar premisa ca, daca masina are 8 ani nu are voie sa acumuleze vapori in admisie, mi se pare gresita. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
vroiam sa spun ca, daca masina are 8 ani, nu are voie sa aiba probleme la soft. dar asta nu inseamna ca nu se poate produce o detonatie, din alte cauze. Spre exemplu mizeria de pe supapele de la galeria de admisie poate face ca supapele de admisie sa nu se inchida perfect; si daca sunt scurgeri de benzina pe la injectoare, ajunge o scanteie si bum, gata detonatia.
Alta explicatie: am fost la un service mai mic acum 3 saptamani, unde mi-au curatat senzorul de pe volanta, si ma gandesc ca poate operatia nu s-a produs cum trebuie; in mod normal senzorul da semnal spre bobina de inductie, care apoi da semnal la computer sa se deschida supapele de admisie (cel putin eu asa stiu), iar apoi pompa de benzina baga benzina pe galeria de adimisie. Daca senzorul e murdar, el da semnal aiurea, supapa se deschide prea devreme, pompa baga benzina, bujia da scanteie, si face bum. Oricum, in aceste cazuri eu zic ca aveam deja prea mult combustibil pe galeria de admisie...ceea ce iar nu e normal Ma rog, supozitii, tare imi e mie teama ca o pun pe platforma si ma duc iar la DAB. Acum 2 sapt am fost la ei, au pus-o pe computer, si nu au gasit nimic suspect la injectoare. This post has been edited by theodor2004: 30 May 2011, 16:56 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
verde |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Senzoru ala da semnal in calculatorul de injectie , unde corelat cu semnalul de la senzorul axei cu came , stabilesc momentul scanteii. Despre Daciile batrane stiu ca dadeau detonatii in baia de ulei si sarea garnitura de la capacul culbutorilor , moment in care sub capota era o ceata imensa de vapori de ulei , alb laptos .Verifica si canistra de recuperare a vaporilor de benzina. Oricum , asteptam sa ne spui ce a fost poate mai ajuta si pe altii. Sper sa nu fie ceva grav.
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
xjc0c0 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 830 Joined: 4 April 08 From: Brasov ![]() |
Distributia ai schimbat-o de curand,nu-i asa? <15.000 km
|
--------------------
Ex: Megane I
----
----
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
distributia nu am schimbat-o de fix 4 ani si 41 000km; urma sa merg la schimbatul distributiei in aceste zile. Tot de atunci nu am schimbat si bujiile, care fiind originale Renault, mergeau f bine si nu aveau calamina.
am mai curatat senzorul de pe volanta (acum 3 saptamani) si clapeta de acceleratie (acum 2 saptamani). Aseara m-am uitat la masina, si am gasit cauza: detonatie pe galeria de adimisie. Supapa nu s-a inchis la timp, sau a fost obturata de ceva gunaoie, poate au fost si scapari de amestec de combustibil pe la injectoare, sau mai stiu eu ce o fi fost, cert e ca, in momentul in care bujiile au dat scanteie, amestecul a facut BUM! Uramari: carcasa filtrului de aer sarita din 2 suruburi (cele de pe partea cu soferul). Filtrul de aer nu l-am verificat, sa vad in ce stare este. Dar mi-am luat inima in dinti, ai am mai dat o cheie la masina, si , surpria, a pornit. A pornit cu paraituri, a dat in nas, tremura schimbatorul, dar dupa 20-30 secunde si-a revenit: motorul torcea rotund, ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. Dupa 5 min de pauza, am mai dat o cheie, si la fel: a pornit cu parituri, tremuraturi, dar la urma motorul si-a revenit. Acum nu stiu daca sa imi iau inima in dinti si sa conduc pana la Renault (4km) sau sa chem tractarea. Prin parcare am facut vreo 2 m, si masina mergea. In poza se vede cum carcasa filtrului de aer e sarita din surubul de pe partea dreapta. This post has been edited by theodor2004: 31 May 2011, 09:09 Attached thumbnail(s) 31052011652.jpg ( Size: 387.94k ) Number of downloads: 1177 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
pegas |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
ai pornit-o cumva recent impinsa?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
nu, am pornit-o doar din cheie, insa la ultimele plecari, intr-adevar, pornea mai greu la cald.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
wolfin |
![]()
Post
#13
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.788 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
theodor, iti recomand (doar sfat ) sa o duci tractata la service si sa nu o mai pornesti.
This post has been edited by wolfin: 31 May 2011, 10:35 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
pe site-ulutilizatorilor Logan au fost multi care au dus-o ei la service. E vorba de cei la care nu sarise corpul clapeta, si nu se arsese filtrul de aer. La mine corpul clapeta e la locul lui, trebuie sa mai verific filtrul de aer.
Apropos, cum se scoate capacul de la filtrul de aer? am vazut ca e prins in vreo 4-5 suruburi si 6 cleme. Se desfac clemele, spoi se scot suruburile cu surubelnita. Altceva mai trebuie sa stiu? |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
verde |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
|
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
merci, am vazut: deci se desfac cele 4 cleme, se scot cele 5 suruburi, si se scoate capacul.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
wolfin |
![]()
Post
#17
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.788 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
daca doresti sa schimbi filtrul daca este arssa nu uiti ca in urma detonarii presupun ca au intrat in motor, prin deplasarea capacului si implicit a filtrului, impuritati (praf muste etc
![]() |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Andrei LGN |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 12 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Se pare ca s-a rupt si urechea de plastic a carcasei filtrului
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006 1.4 MPi
|
|
mihai leu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 17 March 06 ![]() |
deci parerea mea personala nu mai chinui masina , totusi nu e grav zic, posibil sa ai carcasa filtrului de aer mai de mult sarita nu de acum, cumnatul meu a avut problema asta la un logan nou, efectiv s-au rupt urechile care tineau carcasa filtrului de aer si tragea aer fals. facea la fel cum soui ca face a tacand vrei sa o pornesti, dadea in nas se oprea, dar a reparat-o pe garantie inlocuindui-se carcasa filtrului de aer si filtrul de aer, nu a mai avut nici o problema
|
--------------------
Dacia 1999
1310
- B 19 EIF mai este timp pana la fericire
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
carcasa nu era sarita, pt ca am gasit si urechiusele rupte pe langa ea. Se vedea clar ca e ruptura proaspata. Plus ca se vede cum sta carcasa stramb, abia acum 2 saptamani am fost la DAB si au verificat, si nu era nimic suspect.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
pegas |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
ai apasat cumva pe acceleratie inainte de a porni?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
am tinut ambreiajul apasat, dar acceleratia nu o apas niciodata cand pornesc motorul.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
am verificat aseara filtrul de aer, si era OK, asa ca m-am dus singur la DAB, fara a fi nevoie de tractare.
Au pus masina pe calculator, si nu a aparut nici un fel de eroare. Se pare ca incidentul a fost cauzat de vechimea bujiilor. Ele la Clio se schimba la 30 000 km, si eu anul trecut am implinit 30 000 km; numai ca mecanicii de la service-ul non-Renault la care am fost nu le-au schimbt, pe motiv ca mai tin. Am ajuns sa am 4 ani si 41 000 km cu aceste bujii, si uite ca degeaba m-au tinut daca mi-au produs detonatie pe sistemul de admisie. Explicatia sta in faptul ca electrozii s-au departat unul de altul (nu mai era la 0.9 mm), si bujiile nu mai puteau arde tot amestecul din camera de ardere. ( a ramas amestec nears care a luat-o inapoi pe traseu, si, la pornire, cand bujiile au dat scanteie, amestecul a luat foc). Totul putea fi evitat prin apasarea pedalei de acceleratie inainte de eveniment. Atentie pt toti: schimbati consumabilele la termenul mentionat de producator (30 000 km in cazul bujiilor, 4 ani la distributie, 1 an la filtre, etc, etc). Teoria ca, daca mai tine nu umblu la el, poate fi paguboasa in unele cazuri. |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
UXE |
![]()
Post
#24
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
daca vrei niste bujii bune ia-ti NGK cu electrod de irridium. Sunt garantate 90 000km dar sunt destul de scumpe... vreo 50 lei bucata. Eu sunt multumit de ele si d-abia am facut 10 000km si merg ca noi
![]() stii cum e... mai bine sa previi decat sa tratezi ![]() This post has been edited by UXE: 3 Jun 2011, 15:56 |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
am pus azi bujii Equiem cu 1 electrod (ca la motor de 1,4 l se pun cu un electrod). 13 RON bucata.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
al1n |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 416 Joined: 1 August 08 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Dacia/Renault
Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v
'99/2010
|
|
Spanky |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 16 November 10 ![]() |
QUOTE cand m-am dat jos din masina sa ridic capota, am dat peste 4 pisici tolanite in zona scututului motor, dormind adanc. Cand m-am luat dupa ele au rupt-o la sanatoasa Se simteau cu musca pe caciula ![]() Imi pare rau de cele intamplate,ai tras o sperietura grozava. QUOTE vezi in ce stare sunt bujiile, e posibil sa nu fi lucrat cum trebuie si s-a acumulat amestec, si de aici poate bubuiala Nu cred sa fie bujiile...incidentul s-a produs la prima cheie,nu dupa mai multe incercari repetate. Edit: ete ca se poate,benzina nearsa ramasa in galeria de admisie. ![]() Ca sa fii sigur ca ele au fost tr masurate. De unde le-ai luat asa ieftin? Eu am cautat si n-am gasit sub 25 ron/buc(ngk) This post has been edited by Spanky: 4 Jun 2011, 10:49 |
--------------------
Renault
Clio
2001/Hatchback If I had no sense of humor, I would long ago have committed suicide. ~Mahatma Gandhi
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
theodor2004 a luat bujii Equiem, nu NGK (care sunt mai scumpe).
|
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#29
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
Mi se pare ingrijorator fenomenul.
Nu prea vad cum se pot acumula gaze nearse in capul pistonului cata vreme sonda lamda este cea care controleaza nivelul de amestec de acolo, nu? Sau este posibil sa ai vreo problema cu catalizatorul si sa nu stii. Renoul meu a dat in nas dupa ce am schimbat bujiile, asta insemnand tot un amestec mai bogat si niscaiva gaze nearse, nu? Si nu a detonat nimic. |
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
al1n |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 416 Joined: 1 August 08 From: Iasi ![]() |
se pare ca exista posibilitatea asta, nu se intampla prea des si nu stiu sa fi existat consecinte destul de grave, dupa cum zicea si theodor daca nu schimbi unele consumabile importante cum ar fi bujiile pot aparea multe inclusiv consum ridicat, mers greoi si poate o bubuiala
|
--------------------
Dacia/Renault
Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v
'99/2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 20:59 |