sa vedem ce zice lumea..?!
![]() ![]() ![]() |
sa vedem ce zice lumea..?!
kid2502 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 14 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna 2
2001
|
|||
ccezar2004 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.723 Joined: 26 February 05 From: .sk ![]() |
daca nu uit o sa incerc si eu maine... cred ca e normal sa scada putin dar nici chiar asa....
|
-------------------- Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Este absolut normal. Pe pe pedala de frana se afla un intrerupator dublu. unul pentru becurile de stop, si unul pentru ABS, ESP si EDC. Este gestionat de ESP si transmite mesaj prin Caan-bus la ABS si EDC sau ECU dupa caz. Astfel motorul intra in regim de relanti. Cat timp este ambreiajul liber (si acolo este un buton) si turatia este peste 1200rot/min consumul este zero.
Daca nu am fost clar, pot sa dau si detalii. |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
Bliss |
![]()
Post
#4
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
Consum zero nu e doar in frana de motor? Situatia de care a zis kid2502 presupun ca se intampla stand pe loc, altfel nu are cum sa ramana constanta turatia si sa nu moara motorul daca nu debraiezi/scoti din viteza. Si daca nu esti in viteza, ce invarte motorul ca sa ai consum zero?
|
--------------------
-
-
-
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
poti sa scoti din viteza si sa accelerezi motorul. daca apesi frana chiar daca esti in mers, motorul se va accelera. Daca esti in mers si intr-o treapta de viteza, atunci se va ajunge undeva aproape de nivelul de relanti, posibil ceva mai sus.
am facut la multe masini manevra asta din nevoia de a incalzi franele pentru probe pe stand. |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
ecstasy_4u06 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 180 Joined: 19 July 07 From: Alba Iulia ![]() |
ati incercat careva sa schimbati viteza in mers fara sa calcati ambreajul?
|
--------------------
Renault
Laguna
2003 Authentique
|
|
MuciX |
![]()
Post
#7
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Sub o anumita turatie stiu ca merge sa o scoti din viteza (nu am riscat si sa cuplez o treapta ), atat timp cat mergi cu viteza constanta. Am constatat asta cand conduceam mai in lene si mi-am dat seama ca nu calcam ambreiajul pana la capat; asa ca am incercat fara.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#8
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
tibirk |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 585 Joined: 20 September 06 ![]() |
iti recomand sa mai faci asta de cateva ori si o roata dintzata din cutie o sa aiba nevoie de o donatie de dinti..poate-i donezi tu un incisiv....sau poate o duci la dentist
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() propun sa se inchida acest topic ca fac matreatza cand ii aud p'astia This post has been edited by tibirk: 6 Jun 2008, 06:21 |
--------------------
-
-
- Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Eu in mod curent scot din viteza fara sa apas ambreiajul. De bagat nu ma risc, desi la fosta masina la mers prin oras nu foloseam ambreiajul aproape deloc.
Faza cu acceleratul pe loc si calcatul franei am incercat-o si eu. Am accelerat la 2000 si calcand frana cu stangul am vazut ca turatia scade la ralanti. Probabil taie alimentarea pana la turatia de ralanti. Ar putea sa aiba legatura cu problema scaderii turatiei la apasarea franei dezbatuta pe un alt topic. Motorul taie alimentarea prea mult, sub turatia de ralanti. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
M i h a i |
![]()
Post
#11
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
|
--------------------
------
------
------
|
|
kid2502 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 14 April 08 ![]() |
ecstasy_4u06 referitor la schimbatul vitezei fara ambreaj,este o anumita turatie la care ai putea sa schimbi viteza fara ambreaj,dar e f greau de chitit.oricum este o prostie sa te gandesti dar mai ales sa incerci...offf Duamnii
ps.oricum acest topic se poate inchide pt ca s-a inteles ce era de inteles. This post has been edited by kid2502: 6 Jun 2008, 11:34 |
--------------------
renault
laguna 2
2001
|
|
myky |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 7 October 07 From: Arad ![]() |
QUOTE(tibirk @ 6 Jun 2008, 05:47) iti recomand sa mai faci asta de cateva ori si o roata dintzata din cutie o sa aiba nevoie de o donatie de dinti..poate-i donezi tu un incisiv....sau poate o duci la dentist ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() propun sa se inchida acest topic ca fac matreatza cand ii aud p'astia Daca tu nu stii sa schimbi vitezele fara ambreaj atunci poti face matreata! Dar sa stii ca se poate schimba fara sa distrugi nici un jumatate de dinte din cutie,singura conditie este sa sti cand sa schimbi viteza necesita un pic de vecime in condus si o leaca de ureche ![]() |
--------------------
Renault
laguna II expression
2003 1.9 dci 107CP |
|
antifizic2 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
total adevarat
![]() a treia pedala au montat-o nastrusnicii aia de francezi , care in imaginatia lor bolnava au crezut ca noi avem trei picioare. nici nu banuiau ei ca aici in RO merge si fara ambreiaj nene ca noi suntem doar romani si nimeni nu este ca noi vorba aia daca ai experienta si nitica ureche poti face ORICE, poti uda si canapeaua, mama nu se supara ![]() ps daca va plangeti de cutii de viteze ambreiaje sau alte asemenea dupa ce adoptati acest stil absolut ciobanesc de a conduce propun sa nu deschideti topic pe forum ci sa va duceti direct la service si sa platiti din banii proprii pentru deciziile prorprii ![]() titlu se intreaba ce zice lumea. spune ca mai bine ne intoarcem la 1310 decat sa nenorocim masinile astea. acolo poate merge si asa , dupa ureche ![]() This post has been edited by antifizic2: 6 Jun 2008, 11:55 |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#15
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
hai nu te aprinde asa ca nu e chiar asa de neagra situatia. Intrebarea era daca se poate schimba viteza fara sa apesi ambreiajul. Nu am incercat asa ceva cu laguna sau kangoo ca deh, n-am de ce, nu mi-a picat ambreiajul, dar cu fordul sierra pe care l-am avut pe vremuri am incercat de nevoie pentru ca mi si-a rupt cablul de ambreiaj undeva la sinaia si tot drumul pana in bucuresti numai asa am schimbat, fara sa scoata zgomote suspecte cutia de viteze. Daca nu tragi ca melteanu` de schimbator in timp ce turezi motorul intra foarte usor, ma rog, viteza I era o problema ca se smucea un pic. Oricum ca fapt divers sierra aia are vreo 200000 km in plus fata de cat avea atunci cand am condus-o pe "automat" (si vreo 600000 in total) si cutia e absolut ok. Totul depinde de cat de "sofer" esti.
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Are absoluta dreptate Fratzica. Chiar nu se intampla mai nimic daca scoti din viteza fara ambreiaj. Conteaza sa nu fie in sarcina (mare ) arborii si sa nu bruschezi maneta. Mai dificil este de selectat o treapta fara ambreiaj, dar nici asta nu e un capat de tara.
|
--------------------
-
-
-
|
|
zax |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Domnu' Anti, vad ca ma superi acum inainte de plecare. De ce esti tu asa suparat pe o treaba pe care nu o intelegi? Nu e nici o problema sa schimbi treapta de viteza fara decuplarea cutiei de motor atata timp cat nu o fortezi, cat turatiile angrenajelor se potrivesc. Nu se schimba dupa ureche (caci daca incepe sa caraie deja nu e bine) ci dupa simt. Un bun simt pe care trebuie sa-l ai, nu oricine reuseste treaba asta. Eu am reusit de doua ori sa schim a II-a, fara ambreiaj, odata cu dacia de scoala si a doua oara cu dacia mea dar de fiecare data a fost pura intamplare, eram la inceput, eram cu gandul la asigurarea in intersectie, am uitat sa apas ambreiajul si pur si simplu s-a nimerit ca masina sa aibe exact viteza necesara si sa intre fara probleme... Aveam insa in liceu un coleg care nu folosea ambreiajul decat la plecarea de pe loc, si la camion si la Lada lui... dar baiatul era innebunit de masini si chiar stia ce facea, el schimba treptele la camion fara ambreiaj si fara sa caraie iar noi nici cu ambreiaj nu puteam sa schimbam fara caraiala (cutiile de camioane aveau niste probleme pe la sincroane si-ti trebuia tehnica s-o potrivesti). In concluzie se poate (cel putin pe cutiile vechi) si nu strici nimic daca stii ce faci. Daca nu intra lin (la fel cum intra cu ambreiajul calcat) atunci e clar ca nu stii ce faci si mai bine folosesti piciorul stang caci risti sa spargi "cutia"...
QUOTE(kid2502 @ 4 Jun 2008, 22:25) Pentru cine vrea sa incerce si nu a franat vreodata cu stangul, aveti grija ca daca o faceti in mers riscati sa dati cu capul in volan... Piciorul stang nu prea stie cum e cu frana si apasa destul de tare pe pedala oricat ati incerca sa-l controlati asa ca mare grija This post has been edited by zax: 6 Jun 2008, 12:51 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
tara libera face fiecare ce a invatat pe ogoru lui,
care facea nu stiu ce, este cel mai edificatorexemplu de mai sus cu lada din nu stiu ce an sau camionu laguna nu este dacie de scoala sau utilaj agricol ![]() This post has been edited by antifizic2: 6 Jun 2008, 13:02 |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#19
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
nu e dacie de scoala dar functioneaza dupa aceleasi principii. Nu zic ca e mai bine sa schimbi viteza fara ambreiaj, dar nici nu vine apocalipsa daca incerci
![]() |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
zax |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
@ antifizic: N-ai inteles. Schimbarea fara ambreiaj e o arta pe care nu oricine o cunoaste. Cine poate schimba asa are un al 6-lea simt bine dezvoltat in directia asta. Si ca sa stai linistit, schimbatul gresit fara ambreiaj nu prea uzeaza cutia ci o strica. Daca nu stii ce faci si fortezi, mai devreme sau mai tarziu vei sparge ceva p-acolo (craboti parca se numesc piesele alea) si te duci direct in service cu ea.... Nu e ca uzura unui pivot care apare incet-incet.
QUOTE(antifizic2 @ 6 Jun 2008, 13:58) Exact, este o masina mult mai performanta, cu sincroane teoretic mult mai bune ceea ce nu face decat sa te ajute... dar, repet, nu recomand. Eu desi am reusit de doua ori performanta si stiu ce insemna sa schimbi fara si cum sa cauti punctul respectiv, nu ma risc. Pur si simplu trebuie sa cunosti f bine masina si plus de atsa nu merge treaba la mers sportiv, de fapt nici la mers normal ci la un mers f linistit... Adica la dacie de exmplu, schimbi in mod normal treapta la vreo 3000 de ture... ei bine pentru a schimba fara ambreiaj ar fi trebuit sa ai undeva pe la vreo 2500 de ture caci altfel viteza e prea mare...This post has been edited by zax: 6 Jun 2008, 13:20 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#21
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
cutiile normale de viteze nu au craboti, acestia se folosesc la cutiile pentru masini de curse (gen VTM, WRC, etc). Chiar e recomandat la cutiile cu craboti ca schimbarea de viteza sa se faca fara apasarea ambreiajului.
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.326 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cutiile cu craboti sunt intalnite numai la masinile de raliu pt. ca sunt foarte scumpe...si tocmai de aceea ai craboti ca sa poti schimba fara ambreaiaj apasat...
Pedala de ambreiaj este folosita doar la plecarea de pe loc |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
zax |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Fratzica @ 6 Jun 2008, 14:19) Eu stiu pe cineva care a dat I-a in mers la o dacie (cutie cu 5 trepte, I-a in mod normal nici nu intra in mers) si a spart o piesa metalica micuta (mai mica decat prima falanga de la degtul mic) pe care a numit-o crabot... Stiu ca zicea atunci ca i-a schimbat pe toti cu unii masivi ca avea ambutisati. Ce era piesa aia? |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
hellcat |
![]()
Post
#24
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
QUOTE(zax @ 6 Jun 2008, 13:13) @ antifizic: Schimbarea fara ambreiaj e o arta pe care nu oricine o cunoaste. Cine poate schimba asa are un al 6-lea simt bine dezvoltat in directia asta. Daca nu stii ce faci si fortezi, mai devreme sau mai tarziu vei sparge ceva p-acolo (craboti parca se numesc piesele alea) Speechless... |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
myky |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 7 October 07 From: Arad ![]() |
Eu am condus o luna un saab fara sincroane la treapta 2 si 3 practic am schimbat fara ambreaj acele viteze,dupa ce am desfacut cutia sa inlocuiesc sincroanele nu aveau apsolut nimic rotile dintate. antifizic daca tu nu ai experienta corespunzatoare sa schimbi fara ambreaj aia nu inseamna ca nici alti nu o stiu face. Asta nu inseamna ca este bine sa schimbi asfel tot timpul fiindca este o prostie,de acea sa inventat ambreajul pt. cutiile cu sincron,dar cateodata la nevoie trebuie sa conduci si asa. ![]() |
--------------------
Renault
laguna II expression
2003 1.9 dci 107CP |
|
zax |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
No, ca am luat si un minus pe citatul ala... Nu prea inteleg ce am spus gresit si cum inteleg ca acel "Speechless..." nu se vrea admirativ imi explici, te rog?!
Bai frate, ia lamuriti-ma si pe mine ceva ca poate vorbesc aiurea... cum adica ambreiajul e pentru alea cu sincron?! pai sincroanele nu ajuta la echivalarea vitezelor intre rotitele alea, in asa fel incat sa se potriveasca mai repede cuplajele? Ca io asa stiam si macar daca stiam gresit hai sa ma indrept acum. PS: imi cer scuze pentru modul plastic de exprimare dar nu am rabdare sa imi mai amintesc o schita de cutie.... Oricum, sper ca s-a inteles ce vreau sa spun This post has been edited by zax: 6 Jun 2008, 13:38 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
antifizic2 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.434 Joined: 16 June 07 From: Bucuresti- Romania ![]() |
@zax diseara la intalnire imi arati si mie cum se face treaba asta cu schimbatul vitezelor fara ambreiaj si daca e totul bine eu promit sa imi editez toate postruile de pe acest topic
To be continued Nu stiu daca poti sa ti le editezi, dar daca e nevoie sa-mi zici ![]() This post has been edited by Fratzica: 7 Jun 2008, 03:24 |
--------------------
renault
LAGUNA II / 1.9 DCi
2004
- B-57-LXF 17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
La masina anterioara intra foarte usor in viteza fara sa apas ambreiajul, dar trebuia sa schimb pe la 2000 ture deci doar in oras puteam face treaba asta.
La Laguna nu folosesc ambreiajul la scosul din viteza, daca stii cum se face nu fortezi nimic, iese ca si cand ai avea ambreiajul apasat. Problema e la bagatul in viteza fara debreiere, se poate dar chiar daca stii ce faci risti sa strici cutia, pt ca din 10 incercari cu 1 tot o dai in bara si carai pinioanele. Si pentru tampitul care mi-a luat reputatie fara semnatura ![]() This post has been edited by $$ilvviu: 6 Jun 2008, 13:56 |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Kanny69 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 6 April 08 ![]() |
Cei care nu se pricep, tin ce-i al lor, cei care se pricep la fel.
Si eu scot din viteza fara sa apas pe ambreiaj, dar de bagat in viteza nu prea, desi merge fara probleme, trebuie doar sa-ti simti masina. Si mi se pare OK ca cei care detin o laguna sau altceva sa-si simte masina. Ca, Doamne fereste, vi se duce lichidul de la rulmentul de presiune, ca se uzeaza simeringul respectiv, si o sa vedeti cum o sa invatati in 5 min sa schimbati fara ambreiaj. |
--------------------
Ex Renault
Laguna II
2002 1,9 dci 140 Cp Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
|
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 15:04 |