1.4 8V sau 1.4 16V
![]() ![]() ![]() |
1.4 8V sau 1.4 16V
soul_assassin |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|||
$$ilvviu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
16V, daca diferenta de bani nu e o problema.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
soul_assassin |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
"se stie ca bobinele montate pe variantele 16 v ale motoarelor renault au probleme"
Vad ca este o problema. Ar trebui sa o iau in considerare? |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
16v fara sa regreti! Cu bobinele este dupa noroc, dar e bine sa ai una de rezerva... dar si la Solenza/SN se strica bobina de la 1.4 8v, deci nu e relevant. Acum depinde si de noroc...
|
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
soul_assassin |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
am inteles. deci nu iau in considerare.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
vallixx |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Explicatia "este noua" se refera la faptul ca chederele de la usi sau portbagaj sunt neutilizate. Dupa o oarecare utilizare ele "se mai lasa" si astfel nu mai opun asa mare rezistanta la inchiderea usilor sau a portbagajului.
Despre motor, eu am avut 8V acum am 16 V ( deci intr-o oarecare masura ti-am raspuns ). Intr-adevar 16V-ul e mai fortos, se simte cuplul in plus la ture putine si se simte si puterea in plus la ture multe. Simte mai putin urcatul unei pante, simte mai putin persoanele in plus de sofer. De consumat, consuma destul, mie in oras imi lua 11-12, der eram in rodaj. Acum papa cam 9juma-10, depinde si ce trafic prinzi, dar daca -ti iei 16V, e clar ca consumul nu e prima prioritate. Cu bobinele vezi ca e topic dedicat, unde sunt tone de informatii. Cert e ca e la noroc, poata sa-ti cada si la 20 min una de alta, sau poate sa nu-ti cada ani intregi niciuna. Revizia e un pic mai scumpa, ca intra vreo 2 kile de ulei in plus. Una peste alta pentru mine merita pt. ca-mi place sa merg un pic mai sportiv. Mai ales la drum lung , atunci merita si mai mult. Prin oras....nu prea ai unde sa alergi cat sa vezi diferente asa mari. Si mai ales ca-mi place la nebuie sa-i "fac" pe cei cu dci care nu inteleg ca dieselul e pt. economie si nu pentru performante. Scuzati-mi rautatea, dar nu am putut sa ma abtin. ![]() This post has been edited by vallixx: 6 Mar 2008, 21:40 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
BiCos |
![]()
Post
#7
|
![]() . Group: Members Posts: 497 Joined: 16 November 06 From: Bucharest ![]() |
Auzi iti place sa mergi turat stiu si eu 4000 rpm? => 16V
Sau subturat , cred ca 8V are cuplu mai mare la turatii joase. 16V=98CP, 8V=75CP!!! Eu am 1,4 16V merge bine de la 2000 rpm in sus ,multumitor, iar pe la 4000-6000 fac ravagii, deci ce stil ti se potriveste?!!!?!! |
--------------------
Sania
.
D Logan 2005 1,4 8V // D Logan mcv 2016 1,5 dci
- ACE
|
|
soul_assassin |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
Cuplul la 16V e la turatii mai joase decat la 8V. cel putin asa vad eu: cuplul maxim la 8V este 114Nm/4250 si la 16V 127Nm/3750.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
vallixx |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Cuplul motorului 16V este mai mare cu 13 Nm si se obtine si cu 500 rpm mai jos.
Doar puterea , cei 98 sau 100 CP, (cati ori fi) , se obtin cu 500 rpm mai sus. 8V-ul obtine cei 75de cai la 5500 iar 16V-ul obtine cei 100 de cai la 6000. Chiar si asa, daca 16V-ul are 100 CP la 6000, la 5500 se poate sa aiba peste 75, deci oricum ai da-o , 16V-ul este superior. Atentie insa inca o data, ca aceasta superioritate vine si cu un consum suplimentar. In oras, consumul 16V este mai mare iar performantele fata de 8V nu sunt extrem de diferite, pt. ca nu prea ai unde sa faci diferenta. Afara insa, castigul de putere incepe sa merite in fata consumului. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
gabygiovanny |
![]()
Post
#10
|
![]() membrul de la baia mare Group: Members Posts: 428 Joined: 3 January 08 ![]() |
eu am condus si 8v si eu am 16v dar si la turatii mai mici(2000) parca are alt sunet, mai fioros.parerea mea pro 16v
|
--------------------
reno
Megane 2.2 1.6 16v
2007 dec
- MM 66 GBY membru
|
|
cata70 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
Mai intai de toate ar trebui mentionat in ce regim predominant va fi folosita masina(urban/extraurban) asa cum se pune problema la ''otto vs. diesel''...
Am avut 1,4 8v si pot spune ca in oras se descurca fara probleme .Afara insa sunt si momente in care ai vrea ceva mai multa putere( de ex.sa urci cu masina incarcata si sa folosesti si A.C.) In ansmblu , 1,4 8v este o.k.insa personal,daca ar fi sa aleg acum as prefera 1,4 16 v. Bafta in alegere! |
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
Fiu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 14 January 06 From: . ![]() |
Eu iti recomand 1,4 16 valve. Prietenii stiu de ce!!!
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2006
- . "Un fleac, m-au ciuruit!"
|
|
vallixx |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Corect, Cata70. Depinde pe unde te plimbi cu ea. Daca o iei doar pt. oras si foarte rar la drum intins, nu merita consumul in plus si nici pretul mai mare de achizitie.
Si mai conteaza si cate persoane vei avea in masina in majoritatatea timpului.Si eu recomand 16V, dar e bine sa stii toate detaliile inainte, ca doar nu-ti iei masina zilnic. This post has been edited by vallixx: 9 Mar 2008, 18:07 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
soul_assassin |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
Eu merg cam 50-50 (oras-afara). Sincer n-as vrea o secunda sa merg in aglomeratie (dar asta e)
![]() Si diferenta in oras cam de cat este intre 8V si 16V? Mai mare de 1 litru? |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
Ayden_CJ |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj ![]() |
conduc mai sportiv deci 16 V! benzina oricum se duce naibii, da/i benzina de calitate super 98 si o sa fi deplin multumit cu benzina slaba o chinui. daca te uiti la diagrama de moment a motorului vezi ca e mai aplatisata ceea ce iti permite un mers mai lejer adica sa schimbi ceva mai rar, de pe la 2200 e ok, puterea o simti la depasire... am 18600 km si e ok, am venit 18 ore intins si nici o problema pana in Italia, asta vara am venit acasa 25 ore cu una pauza si nici o problema, pe autostrada e la ea acasa masina... cu conditia sa n/o bata vantul prea tare.
Adrian |
--------------------
Renault
Symbol
2006 EX1,4 16V
- CJ-x5-DXM
|
|
Dodone |
![]()
Post
#16
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Categoric 16v !
Indiferent de stilul de conducere, gandeste-te ca ai o rezerva de putere pt. situatii limita. Daca vreodata vei fi nevoit sa accelerezi brusc si mai lung, ca nu vei avea timp sa mai schimbi vitezele, motorul mai "dopat" te va face diferenta. Depasirile pot fi facute in intervale de timp mai scurte. Gandeste-te cati m./s. faci la viteze de 100-120 km./h si vezi cu ce distanta scurtezi depasirea daca aceasta e redusa doar cu 1-2 secunde. Discurile ventilate scurteaza distanta de franare si protejeaza lichidul de frana impotriva deprecierii, care survine in urma ciclurilor de incalzire la temperaturi mari -racire. This post has been edited by Dodone: 9 Mar 2008, 23:42 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pentru predominant urban recomand 8V, pentru predominant extraurban sau daca nu te intereseaza consumul si suplimentul de bani, ia 16V.
Daca te uiti pe topicurile de consum, ai sa vezi la 16V destul de multe posturi cu consum sub 6% extraurban, ceea ce n-ai sa prea vezi pe topicul cu 8V. La urban insa, situatia se schimba, sunt consumuri care incep de la 7.7% urban pana la 11%, in timp ce la 16V vezi frecvent peste 10% urban. Eu daca ar fi sa aleg acum, as alege 16V, ca as muta instalatia GPL de pe a mea pe asta. ![]() Si la cum conduc eu, am patit de enspe mii de ori sa fiu "pedal to the metal" in vreo depasire cu a 4-a la 110. |
--------------------
.
.
.
|
|
andurs |
![]()
Post
#18
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Subscriu si eu la parerea lui Laurentziu.
Diferenta este ca eu deja detin 16v cu GPL. ![]() Despre consum, ce sa zic!?, eu conduc destul de sportiv: 10-11% urban, 6.2-6.7% extraurban, depinde de traseu (consumurile astea sunt pe benzina, pe GPL inca n-am date exacte, abia am pus instalatia) Am condus si 1.4 8v, nu-i chiar o tragedie. La exterior e diferenta, in depasiri sau prin serpentine pe munti (ajuta cuplul ceva mai mare de la 16v obtinut si la turatie mai mica decat la 8v) |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
sobolan |
![]()
Post
#19
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
cu 8v mergi destul de ok(pentru o masina de 9500E) cu un consum relativ mic....cu 16v ai si sportivitate dar ai si un consum mai maricel....
eu cu 8v scot o medie de 6,8% consum mixt..... dieselul e mai economicos dar tine cont ca motorina s-a facut mai scumpa si ca diesel-ul e mai "pretentios" la intretinere.... eu as merge pe 8v...e masina romanului de rand.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
pegas |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
eu am condus destul de mult loganul cumnatei de 1.4 @75 cai. cind m-am urcat in masina mea, 1.4@98 nu imi venea sa cred ce diferenta poate fi.
consumul la 1.4 8V in iasi, vara, fara aer conditionat ~8.5 % pentru 1.4 16V in iasi, vara, cu aer conditionat ~8.9% eu zic ca daca banii nu sunt o problema, sa iei 16V. cind m-am urcat dupa ceva vreme in masina cumnatei, de 75 cai mi se parea ca de abia se tiriie, nu are demaraj, nu puteam face depasiri... desigur, nu e chiar asa, ci doar o impresie, insa diferenta e foarte mare. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
crisolro |
![]()
Post
#21
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
din auzite (amici care au), dar vad ca unii colegi confirma ... 8V e bun sa-ti faci treburile, masina de familie etc. dar e cam "lesinat" ... nu-mi apartine afirmatia, ci unui amic care si-a luat inaintea mea masina si imi recomanda 16V nestiind ca eu vreau diesel
daca zici ca pretul nu are a face, banuiesc ca nici diferenta de consum (care nu e chiar mare in oras; si in plus majoritatea km se aduna tot afara unde 16 V are consum mai mic desi zici tu ca faci km 50%-50% si se compenseaza, cam tot acolo ajungi) nu-i de speriat si crede-ma, diferenta de putere se vede; si daca te "ajuta" odata atunci iti scoti banii (diferenta de achizitie dintre ele) ... pe acest criteriu am ales eu dci 85cp in loc de 70cp si am renuntat la culoarea metalizata si alte detalii mai putin utile si mai mult de look ... in depasiri nu mai face vreun idiot "faze" cu mine, la o depasire mai riscanta ma ajuta sa ies basma curata (eventual o fac din riscanta neriscanta), in rampe te duce mai frumos ba chiar iti permiti si cate o depasire ... vara ii mai mananca AC-ul ceva caluti decizia e a ta, tu stii ce-ti trebe |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#22
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(crisolro @ 10 Mar 2008, 10:48) din auzite (amici care au), dar vad ca unii colegi confirma ... 8V e bun sa-ti faci treburile, masina de familie etc. dar e cam "lesinat" ... decizia e a ta, tu stii ce-ti trebe logan-ul e cam lesinat cu cutia lui de megane cu tot ![]() un clio 1,4 8v bate la demaraj un logan de 1,6 cu 8v ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#23
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Va rog ramaneti la subiect. Pareri sunt "destule", sa vedem acum ce are de spus si initiatorul topicului.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
soul_assassin |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 March 08 ![]() |
multumesc pentru detalii si o sa va anunt rezultatul
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol Fidji
2008 + Clima + Vopsea metalizata
|
|
hellcat |
![]()
Post
#25
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Dupa ce mergi cu 16v nu te mai poti intoarce la 8v...iar daca ar fi sa le compar pentru mine primeaza 16v, un motor mult mai modern si fara probleme de constructie. Si am combinat acest motor cu un clio bicorp unde am regasit clapeta motorizata de acceleratie, servo electric, 4 airbag-uri...
|
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
vallixx |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Adica sa inteleg ca 8V-ul a mai avut niscaiva probleme de constructie?
Nu de alta dar eu aveam impresia ca e invers, adica credeam ca 8V-ul e mai fiabil iar 16-le e mai "fragil" asa... Ma refer aici si la bobine si la faptul ca ai mai multe piese in miscare ( inca 8 valve + inca pe atat tacheti, inca o axa cu came..........trasee de ungere mai multe, mai lungi ...). E corect ? This post has been edited by vallixx: 10 Mar 2008, 21:07 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
hellcat |
![]()
Post
#27
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Adica tu poti sa intelegi ce vrei....am spus ca mototul 1.4 16v il consider un succes de proiectare, care in timp si-a dovedit fiabilitatea. Si, da, nu m-am referit la bobine.
Si daca mai ai un ax, niste supape in plus, "mai multe piese in miscare" ![]() Nu are fulie defazoare, este foarte silentios, e un motor mai spre zilele noastre. Nu am cum sa recomand un motor 1.4 8v, proiectat in 1994, cand exista si alternative! |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
vallixx |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Bineinteles ca pot sa inteleg ce vreau, eu incercam sa inteleg ce vroiai tu sa zci, de aia ti-am cerut laumuriri.
Referitor la " piesele multe in miscare", care te amuza asa de tare, exista voci avizate care spun ca propulsoarele Wankel, ( Mazda RX7, RX8 ) au un castig la fibilitate pentru ca " au mai putine piese in miscare". Facand o analogie.......stii ce vreau sa zic. Stiu ca nu le schimb la revizii, ar fi si culmea, dar nu stiu ce legatura au reviziile. Si eu am recomandat mai sus 16V-ul, eu cand te intrebam despre el, ma refeream la diferente de fiabilitate intre ele , nu de performante. Mai ales ca ai ocazia sa vezi mai des problemele aparute si la unul si la altul. Despre ce recomanzi.....e cu dus si intors, atata timp cat ambele se afla innc in fabricatie, corect ar fi sa le recomanzi pe ambele, in functie de ce va face viitorul proprietar cu ele. Acum, iertati-ma pt. off topic, dar la primul Reno, consilierul de vanzari m-a intrebat cum voi exploata prioritar masina. I-am zis ca vreau benzina, sa consume cat mai putin, ca o sa merg prioritar in oras, ca o sa am max. 2 persoane in masina...etc. Mi-a recomandat 8V-ul. A gresit? Eu unul am apreciat asta. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
crn |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
Cumparati motorul 16v, nu se compara cu cel 8v. Oricum consumul nu este cu mult mai mare, pina intr-un litru la 100 km deci aproximativ 3,7 lei platiti in plus. Binenteles ca cel 16v se preteaza mai bine la drumuri extraurbane in special pe autostrada...
![]() Intotdeauna e bine sa stii ca ai o rezerva de putere pentru situatii neprevazute gen "pedal to the metal" cind 1 secunda cistigata poate sa insemne chiar si 40-50 m care pot face diferenta. |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|
hellcat |
![]()
Post
#30
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Eu vreau sa vad doar subiectivismul acelui consilier...da?
![]() Important e sa se vanda masinile de pe stoc, cele 16v sunt mult mai putine si de multe ori dealerul trebuie sa faca cateva artificii pentru a gasi o astfel de motorizare. Eu zic ca una e sa recomanzi si alta e sa propui! Nu zic ca motorul de 8v nu e un motor extrem de onest, dara am vazut f multi proprietari care la un moment dat se intrebau cu un oarecare regret....cum ar fi fost sa fi avut un 1.4 16v? |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 23:03 |