Ati folosit aditivul "Dura Lube"?Cu ce rezultate?, Aditivi pt.motoare
![]() ![]() ![]() |
Ati folosit aditivul "Dura Lube"?Cu ce rezultate?, Aditivi pt.motoare
vizitiug |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 May 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2007/Lux Privilege 1.6 16V
|
|||
Fuzz |
![]()
Post
#2
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Din cate stiu eu, e apa de ploaie toata dracia asta cu DuraLube. Am mai auzit de anumiti oameni care au folosit alti aditivi (search) pentru inlaturarea apei din benzina, si sunt multumiti de rezultate, acum nu stiu. Eu unul merg de un an si jumatate si doar o data am avut mici probleme cu niste benzina de la o benzinarie, am completat cu alta si a mers iar bine.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
Decembrie 2006
- B-XX-FUZ
|
|
Adrian00 |
![]()
Post
#3
|
![]() .................... Group: Members Posts: 1.463 Joined: 2 April 08 From: Alba ![]() |
Pai daca merge ca in prima zi de ce sa-i bagi aditiv?
![]() ![]() |
--------------------
Audi
A4 B6
2001 1.9 TDI
|
|
vizitiug |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 May 08 ![]() |
Salutare @Fuzz si @adrian00,
Cica aditivul asta se adauga in ulei(si nu in benzina), din cite am inteles si creeaza un film protector (tre sa fie un polimer ceva,zic eu), care film protejeaza motorul si merge mai bine mai "lis"(ca primaru') si asfel reduce si consumul!! ![]() Voi ce stiti?A folosit careva sau are dreptate @Fuzz si e "apa de ploaie" |
--------------------
Renault
Megane
2007/Lux Privilege 1.6 16V
|
|
Adrian00 |
![]()
Post
#5
|
![]() .................... Group: Members Posts: 1.463 Joined: 2 April 08 From: Alba ![]() |
Eu nu stiu ca nu am folosit.Si eu am de anu trecut masina am 40000km cu ea si merge perfect si nu am folosit niciun aditiv.Aditiv bagi la masini vechi nu la masina de un an(nu prea stiu,dar nici nu cred ca se recomanda sa bagi asa ceva)
![]() |
--------------------
Audi
A4 B6
2001 1.9 TDI
|
|
andu911 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Baga tu dura lube in motor si s-ar putea sa ti se infunde sistemul de ungere, dupa care iti va aparea o eroare la motor, din cauza presiunii insuficiente si te vei duce la renault sa ti repare masina care e in garantie si cand vor desface aia baia de ulei si vor vedea cheaguri de ulei isi vor da seama ca ai bagat ceva in ulei (nu-s toti batuti in cap) si iti vei lua adio de la garantie. Bafta.
|
--------------------
-
-
-
|
|
adrian mgn |
![]()
Post
#7
|
![]() megane ... reno megane ! Group: Members Posts: 1.073 Joined: 5 April 08 From: timisoara ![]() |
Eu m-am interesat mai demult de Duralube si pe langa parerile pro si contra cineva mi-a dat un link pe net pe care urmandu-l am ajuns pe pagina de net a celor de la "protectia consumatorului" din SUA.Acolo scria despre un proces intentat si castigat impotriva companiei producatoare pentru reclama mincinoasa si oferire de date false.Am sa incerc sa mai caut pagina si daca o gasesc va dau linkul sa cititi si voi...
Am gasit-o..http://www.ftc.gov si search sus in drepta duralube This post has been edited by adrian mgn: 28 May 2008, 22:17 |
--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp
18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension-
BMC filters-Chrome window trims-Xenon
- Smoked taillights Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line
Vanity, definitely my favorite sin! |
|
RADU__ |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
am avut in timpul activitatii mele de service (25 ani) mai multe ocazii sa vad motoare desfacute cu tot felul de aditivi. Nu vorbesc de un Brand anume.
Exista un sambure de adevar in toata "povestea" din reclame, dar este asa un sambure de strugure sau capsuna. FIlmul protector se realizeaza, dar numai daca are "spatiu" adica daca ai o uzura considerabila a pieselor conjugate. Cat despre cilindrii, nu prea am vazut depuneri. Poate doar sub zona raschetata de segmenti in rest nimic. Totusi am avut ocazia sa fac teste de compresie inainte si dupa tratament si este cu adevarat edificator. Creste compresia la motoarel uzate, dar numai pe scurta durata. Cat despre performante...cine are stand sa masoare exact cu cat creste puterea efetiva sau cuplul??? Deci domnilor...lasati motoarele asa cum sunt din fabrica. Daca ar fi fost benefic probabil ca constructorul ar recomanda produsul dupa o anumita varsta (la motoare nu la proprietari) |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
adi_ar |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Demult, dupa un RK la un Opel Ascona, la sfatul unora si influentat de reclamele insistente la vremea respectiva, am folosit Dura Lube, dupa rodajul masinii.
Altceva decat ca am vandut masina si circula bine-merci si acum, n-as putea sa va spun. Eu n-am sesizat nimic, poate noul proprietar sa aprecieze, dupa alti 300.000 Km ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
vizitiug |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 May 08 ![]() |
Multumesc baieti!
E clar!Bine ca am intrebat mai intai ca nenoroceam masina si e pacat! Lasam motorul ca la "mama lui", ca merge bine.Mersi pt.site @adrian mgn, e foarte edificator! Daca totusi gaseste cineva un produs "minune" sa ne spuna pe forum,desi slabe sperante, zic eu, dar mai stii... Cu respect, |
--------------------
Renault
Megane
2007/Lux Privilege 1.6 16V
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Carburant mai ieftin !
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
Vio |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Cica ii o statie in Groenlanda... cu 60 de centi, da' cam departe sa mergi pana acolo sa alimentezi... io unu' nu ma bag... desi nu ar trebui decat sa o iau catre nord (nord-vest, asa...) pana se termina harta...
![]() This post has been edited by Vio: 31 May 2008, 21:42 |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
Adila16 |
![]()
Post
#13
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
@vizitiug: Colega, stai linistit cu DuraLube su alt aditiv de ulei.
La kilometrajul masinutei tale, e absolut inutil! Legende au fost, sunt si vor fi. Sa ma explic: DuraLube este unul dintre putinii aditivi folositi si in aviatie. E unul dintre putinii aditivi de ulei care nu are particule in suspensie (deci, riscul de a infunda canalizatia de ungere este absolut nul). La tolerantele/jocurile/uzurile pe care le are motorul masinutei tale, un tratament cu asa ceva este ... frectie la picior de lemn. Bani aruncati. Cum spunea si colegul radu_, aditivii de ulei au efect, in mare masura, la motoarele cu un anumit grad de uzura. Pelicula onctuoasa creata de aditivi apare intre anumite limite de uzura a lagarelor de alunecare (in principal cele existente la nivelul atborelui cotit: paliere, manetoane). La motorasul masinutei tale, unde este putin probabil sa se fi instalat uzura, un tratament cu aditivi de ulei este, cum am mai spus, inutil. O simpla si consistenta gaura in buget. In aviatie, folosim aditivi FARA PARTICULE IN SUSPENSIE, la motoarele si angrenajele (grupuri reductoare-distribuitoare, de exemplu) care sunt uzate, undeva intre cotele de exploatare/revizie si cele de reparatii capitale [de regula intre R(evizia)3 si R(evizia)4...dupa care urmeaza R(eparatia)K(capitala)]... In speranta ca am fost explicit. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Eu am bagat DuraLube in motorul fostei mele masini(un BMW 316"rechin" E21) cand motorul depasise 250.000 de km.Sa va spun drept nu am observat nici o imbunatatire!Motorul a continuat sa "pape" la fel de mult ulei si zgomotele distributiei si bataia de bolt la pistonu 2 au ramas neschimbate!Vorba colegului Adila16,tot ce am reusit a fost sa ma imbat cu apa rece si sa-mi fac o gaura inutila in buget.
Dupa o vreme am desfacut totusi motorul(imi procurasem segmenti si un kit de distributie nou-nout la pret de fier-vechi ![]() Tot in aceiasi perioada am urmarit intr-o revista un reportaj mai amplu facut printre marii producatori de automobile!Nici macar UNUL dintre producatori nu recomandau folosirea acesor tipuri de aditivi!Raspunsul general a fost ca motoarele se construiesc sa functioneze perfect cu uleiurile recomandate de constructori fara a avea nevoie de alte maglavaisuri prin baile de ulei. In consecinta colega vizitiug sunt in asentimentul colegilor nostri ce-ti recomanda sa-ti ti banii in buzunar sau fa cu ei altceva mai util masinii tale.Ciao!M. ![]() P.S. Colega RADU_ am uitat sa precizez ca nu am facut teste comparative de compresie inainte si dupa adaugarea aditivului.Poate o fi crescut raportul de compresie dar pe mine ma deranja mai mult consumul(exagerat!) de ulei si norul (jenant!) de fum albastrui ce ramanea in urma mea! ![]() This post has been edited by marian-j: 1 Jun 2008, 20:19 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#15
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Ca sa raspund intrebarii din titlul topicului ("Cu ce rezultate?"), postez ca in afara de injuraturile finantistului de la pravalie (deh, DuraLube costa al naibii!), ale noastre (parca bujiile se calaminau mai repede; dar poate fi si Placebo) si norisorul de fum albastru clar emis pe esapamente la pornire si schimbarile bruste de turatie, n-am realizat nimic notabil...Poate numai constatarea unor oarecari depuneri pe interior si unele obturari partiale ale canalizatiei de ungere pe traseele mai delicate...Cat despre angrenaje, aceleasi zgomote de pinioane uzate si fluieraturi in turatii...
Singura chestie buna era ca bagam mai repede la RK respectivele motoare si accesorii... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
vizitiug |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 May 08 ![]() |
Multumesc mult fratilor,
Eu m-am lamurit dupa primele raspunsuri! ![]() Stiu un "sambure" de adevar exista, dar e prea microscopic si motorul prea "tinar"! Poate ar fi folositor pentru ceilalti colegi forum-isti, de indicat -cine stie-, cind ar trebui folosit un aditiv gen"DuraLube"( sau altul)!E doar o propunere! ![]() Cu respect |
--------------------
Renault
Megane
2007/Lux Privilege 1.6 16V
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Da, am folosit la fostul BMW din 1979.
Avea o bataie la axul cu came datorita uzurii accentuate a lagarelor si am ramas cu ea si cu o gaura de 140 lei in buget. "Inginerii" de la Duralube s-au ales si ei cu toate urarile mele de bine ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
marian-j |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Hai sa va scot din sarite!
Se pare ca motoarele BMW refuza categoric sa "cooperezeze" cu DuraLube! ![]() ![]() ![]() Imi cer scuze pentru off-topic! |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
real77 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 30 October 07 ![]() |
eu am bagat dura lube in megane 1.5 dci la 80 k. Pe urma am dat masina. Nu am sesizt nici o diferenta. Nimic. cred ca e apa de ploaie care cel mult provoaca efectul placebo. atat!!!!
mult mai de preferat ar fi un ulei first class! This post has been edited by real77: 4 Jun 2008, 13:28 |
--------------------
renault
megane2.1
2005
- xnf
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#20
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Oameni buni, am (re)discutat cu chimistul nostru. Un tembel, de altfel, care isi stie meseria. O are in hemoglobina!
Si mi-a povestit ca legenda DuraLube, LiquiMoly sau mai stiu eu care aditiv pentru ulei are un sambure de adevar. Samburele ar fi asta: asa cum o raceala nu se vindeca prin adminstrarea unei singure pastile de aspirina, in mod similar aditivii pentru sporirea capacitatii de lubrefiere a uleiurilor nu functioneaza cu rezultate spectaculoase la adminstrarea unei singure doze. In ceea ce priveste DuraLube, omul a fost categoric: rezultatele incep sa fie sesizate de utilizator abia de la cel putin 3 tratamente, la intervale de maximum 5-6000 km, aplicate cu ulei proaspat...Dar el recomanda tratamentul cu aditivul asta la motoarele cu maximum 70-80000 km. Nu e infailibil, dar nici un ageamiu... In concluzie, parerea mea este: oameni buni, lasati-va motoarele in pace, folositi-le gospodareste in limitele lor constructive, faceti la timp schimburile de ulei si sa fim sanatosi. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Amin!
![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(real77 @ 4 Jun 2008, 14:28) eu am bagat dura lube in megane 1.5 dci la 80 k. Pe urma am dat masina. Nu am sesizt nici o diferenta. Nimic. cred ca e apa de ploaie care cel mult provoaca efectul placebo. atat!!!! mult mai de preferat ar fi un ulei first class! Atata timp cat sunt destule motoare Renault (fie diesel, fie benzinare), chiar si din generatie noua (mai noi de 2000-2003-2004), care au sarit binemersi pragul de 200000 de km and counting, fara consum de ulei si fara zgomote anormale la motor si care si acum pot sa mearga cu macar 75% din viteza maxima constructiva (de fapt, n-am auzit pe nimeni sa se planga ca motorul trage mai prost la km astia fata de cum era cand era nou), chiar nu vad rostul de a polua uleiul pe care dam 150-200 ron la fiecare revizie cu vreo porcarie de aditiv. Pe scurt: ulei recomandat+filtru de ulei bun=>suficient pentru un motor bun. Aditivul de ulei pentru motor e la fel de bun ca mustarul sau bilutele turnate in radiator pentru a elimina pierderile, adica sunt bune doar pentru motor sau radiator facute praf sau la limita uzurii, si le pui pentru a ajunge pe rotile lor pana la REMAT. Motoarele Renault, chiar daca restul din jurul lor nu exceleaza in fiabilitate, sunt motoare fiabile si bine echilibrate. Ele cam pica ultimele la masini. Cand se va inventa un aditiv pentru uzura bieletelor de directie, a jantelor deformate, a kiturilor de suspensie, etc, atunci mai deschidem discutia. Si taica-miu se mai intreaba din cand in cand daca sa puna aditiv la el la dacie in motor, desi o are din 98 si doar 65000 de km (si merge doar vreo 3-4 mii de km anual cu ea), dar eu ii arat ca, chiar la el la firma, au avut destule dacii care au mers 2-3 sute de mii de km (da, da, cu anticul motor dacia pe care il stie oricine cu ochii inchisi), si la care soferii lor n-au fost dispusi sa puna aditivi din buzunarul propriu ca sa "protejeze" motorul. |
--------------------
.
.
.
|
|
marian-j |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Foarte buna observatie Lauretziu83!Si eu am bagat de seama ca Renault-urile au ele destule belele pe ici pe colo dar despre motoare eu unul am o parere foarte buna.Foarte rar am intalnit motoare de reno cu probleme si in marea majoritate a cazurilor a fost vorba de masini hartanite pe la firme si care nu au fost ingrijite corespunzator.
M-ai spart la faza cu aditivi pentru suspensii,bielete sau jante! ![]() ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#24
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Apropos de aditivul pentru motor...
I-am depistat o alta intrebuintare, mai de efect decat daca ar fi turnat in ulei... Continutul flaconului de tratament, descarcat intr-un pulverizator de genul celui in care se vinde solutia de spalat geamuri - de uz domestic -, este un excelent "all purpose lubricant", care cam bate, in opinia mea, multe din produsele similare existenta pe piata: adera super la suprafata pe care e aplicat, nu are contraindicatii la materialele plastice sau de sinteza ... L-am folosit la balamalele portierelor si capotelor, plus la uns lantul motocicletei ... ![]() Si inca n-a crapat niciuna! ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
adrian mgn |
![]()
Post
#25
|
![]() megane ... reno megane ! Group: Members Posts: 1.073 Joined: 5 April 08 From: timisoara ![]() |
Sunt convins ca e mai bun ca multe din produse dar ... si pretul e pe masura
![]() |
--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp
18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension-
BMC filters-Chrome window trims-Xenon
- Smoked taillights Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line
Vanity, definitely my favorite sin! |
|
Adila16 |
![]()
Post
#26
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Evideent!
![]() Asta am omis s-o scriu anterior! ![]() Multam de corectie, tizule! ![]() This post has been edited by Adila16: 15 Jun 2008, 15:41 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#27
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
WD-40 de 150 de lei
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Axe |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
eu pot sa va spun ca am folosit la toate masinile pe care le-am avut in timp si chiar si la scuter(4 timpi). nu creeaza probleme de genul; sa coaguleze , spumeze etc uleiul cum fac unii aditivi. nu-ti poti da seama efectiv de imbunatatirea performantelor dar pot sa va spun ca la scuter am ramas fara ulei nu stiu din ce motiv(curs, consumat) si nu a patit nimic motorul, exact ca in filmul lor de reclama, doar ca ei scurgeau uleiul intentionat pt a demonstra calitatile produsului !!!
P.S. duralube nu este un aditiv ci formeaza o protectie pe toate piesele metalice. |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#29
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
WD ...
![]() Long time no see it ... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Ma alatur si eu la cele spuse de voi.,Despre WD-40 nu am decat cuvinte de lauda!
![]() Draga Axe,produsul despre care sa vorbeste pe acest topic formeaza,intradevar, un soi de pelicula in interiorul motorului insa aceasta se depune doar pe componentele statice ale motorului!.Cel putin eu asa am patit!Am desfacut motorul(pentru reparatii) dupa ce am incercat mai intai sa evit acest lucru prin utilizarea aditivului si te asigur ca peste tot am dat de o depunere gri-maronie mai putin prin lagare,pe lantul de distributie sau cel al pompei de ulei(unde ma "ustura" cel mai tare!)si in general pe piesele aflate in miscare.Este adevarat ca am folosit o singura data aditivul insa daca continuam sa-l mai folosesc de inca doua ori(la pretul de atunci!) ajungeam la pretul reparatiei cu piese noi!!In consecinta vreau sa precizez ca pe mine unul acest gen de smacuri nu m-au ajutat cu nimic!Din contra!M-am convins(pe propria-mi piele precum si pe cea a colegului meu de tura ce avea o masina identica cu a mea si al carui motor prezenta la randul lui ceva hibe)ca e mult mai sanatos sa investesc mai multi bani intr-un ulei de buna calitatate si sa nu-i arunc pe chestii indoielnice!Parerea mea! |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:30 |