Suspensie / Arcuri
![]() ![]() ![]() |
Suspensie / Arcuri
calinormy |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
- Cj 11 ESG
1999
|
|||
twingooo |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
nici salut?nici ce masina?hmmm...nu prea politicos.incearca o prezentare si dupa aceea incercam sa te ajutam
PS:no offense dar e cam regula sa vorbim de noi si abia apoi sa cerem ajutorul ![]() |
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
calinormy |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
E primul meu post..... imi cer scuze d-lui care isi aroga dreptul de a vorbi in numelele tuturor celor care posteaza pe reno/twingo..... te rog sa-mi spui ce fel de date doresti si o sa le postez cu cea mai mare placere... ( nr la pantofi, parfum preferat, stare civila etc ).
Pana atunci.... Renault Twingo Libety 1999/ 43 KW/ 4 airbag/abs/trapa material/ negru/ posesor de cca 1 luna. |
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
- Cj 11 ESG
1999
|
|
depecharu |
![]()
Post
#4
|
Membru cu trapa la cap Group: Members Posts: 198 Joined: 16 May 06 From: MS ![]() |
Intrucat tu aveai arcurile scurtate si telescoape originale, e posibil ca si telescoapele sa fie duse.
PS Caline oricum aveai datele in semnatura. ![]() This post has been edited by depecharu: 3 Apr 2007, 07:34 |
--------------------
Pegas
bicicleta
- MS
1987
|
|
yhf |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 10 October 06 From: Bucuresti ![]() |
OFFTOPIC :
@calinormy, nu te supara, cu atat mai mult ca era primul post, cred ca meritam un salut. Al doilea post s-a dovedit ironic, insa nu sunt in masura sa comentez. Intamplator, sunt moderator pe alt forum auto, iar acolo cei care abordeaza o asemena atitudine nu vor primi in veci un raspuns,mai mult pentru "tonul"ironic primea warn, daaaar, nu s-a intamplat pana acum. Daca sunt avertizat cu warn, nu este nicio problema, dar nu m-am putut abtine. ONTOPIC: Sa o stapanesti sanatos, sa te bucuri de ea multi kilometrii fara probleme. Despre suspensie sport nu am detalii ca sa te pot indruma. |
--------------------
renault
twingo
2001/1.2 16v Alfa Romeo 156 2.0 TS-155CP putin modificata :)
Mitac Mio A701 - iGO 2006+ silviu |
|
twingooo |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
imi cer scuze d-lui care isi aroga dreptul de a vorbi in numelele tuturor celor care posteaza pe reno/twingo......( nr la pantofi, parfum preferat, stare civila etc ).
datele de care vorbeam(@depecharu vezi VIN) ar putea ajuta unul din moderatori sa poata sa isi faca o idee despre tipul pieselor si/sau o rezolvare pentru tine.probabil ca e prima data cand intri in contact cu o astfel de comunitate sau cu civilizatia in mod general.insa nu suntem aici sa facem altceva decat sa ne ajutam cu experienta fiecaruia.cat despre tonul folosit cred ca a te ascunde in spatele unui monitor si a folosi asemenea atitudine inseamna lasitate. http://www.meteor.ro/lesjofors.html @cmandrei..accept warn-ul cu placere daca am gresit cu ceva! |
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
yhf |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 10 October 06 From: Bucuresti ![]() |
De regula, cand ai suspensie sport, pe drumurile noastre, cel mai mult sufera amortizorul, dupa care articulatia. Banuiesc ca nu ai super amortizoare sport pe masina si este posibil sa-ti fi cedat amortizoarele. Sau din cauza rigiditatii ai senzatia ca masina bate, troncane, etc. Nu ai explicat ce simptome are masina si cum ai ajuns la concluzia ca trebuiesc schimbate arcurile ?
|
--------------------
renault
twingo
2001/1.2 16v Alfa Romeo 156 2.0 TS-155CP putin modificata :)
Mitac Mio A701 - iGO 2006+ silviu |
|
calinormy |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
,,probabil ca e prima data cand intri in contact cu o astfel de comunitate sau cu civilizatia in mod general" - multumesc unora pt primirea in club...trebuie sa remarc modul deosebit...de calduros...oricum..EU IMI CER SCUZE PENTRU IMPOLITETEA DE A NU SALUTA! Cat despre civilizatia mea/a unora...ramane sa dovedim fiecare dintre noi.
Acum sa va spun care e treaba cu suspensia: am dat jos roata st. fata, arcurile sunt atat de slabite incat le strangi f. usor cu mana....in schimb amortizoarele par sa lucre ok ( din spusele unora care lucra de o viata ca mecanici auto/soferi). Am comandat azi 2 arcuri fata...pe maine le am. pret 220 ron/bucata Nu stiu cum sa pun poze in post....poate ma invata cineva.... |
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
- Cj 11 ESG
1999
|
|
Bliss |
![]()
Post
#9
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
Cunosc pe cineva care reconditioneaza arcuri la preturi foarte decente. Daca te intereseaza macar de vorbit cu el, iti pot da telefonul pe PM.
|
--------------------
-
-
-
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#10
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Cum reconditioneaza arcurile?
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
depecharu |
![]()
Post
#11
|
Membru cu trapa la cap Group: Members Posts: 198 Joined: 16 May 06 From: MS ![]() |
|
--------------------
Pegas
bicicleta
- MS
1987
|
|
Bliss |
![]()
Post
#12
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 3 Apr 2007, 18:12) Cum reconditioneaza arcurile? ![]() Stiu ca are cuptoare, prese si alte unelte de-ale meseriei, se ocupa full-time numai de asta de ani buni si reconditioneaza si elicoidale si pe foi. @depecharu: Nu stiu ce-s "telescoape", eu am zis arcuri. ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
calinormy |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
Pozele promise:
Attached thumbnail(s) DSC009421.jpg ( Size: 133k ) Number of downloads: 1017 DSC009431.jpg ( Size: 174.36k ) Number of downloads: 1083 |
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
- Cj 11 ESG
1999
|
|
yhf |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 10 October 06 From: Bucuresti ![]() |
curios ca au cedat arcurile
![]() Sa inteleg ca era barca pe fata, de ai ajuns la concluzia ca sunt duse arcurile? Verificarea de care ai amintit nu este concludenta. Este la fel cum fac "meseriasii" cu uleiul , pune o picatura intre degete, freaca degetele si dau verdictul: aaa trebuie schimbat, iar in realitate acel ulei mai poate fi folosit muuuulti km. Oricum este alegerea ta si sper sa ai dreptate. Succes. |
--------------------
renault
twingo
2001/1.2 16v Alfa Romeo 156 2.0 TS-155CP putin modificata :)
Mitac Mio A701 - iGO 2006+ silviu |
|
calinormy |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
Sa stii ca ai dreptate...chiar era barca pe fata.... din 2 motive:
1. Arcurile slabite ( ieri am fost la atelier auto si a rezultat aceasi ccl. ). La fiecare denivelare mai mare, groapa de 5-6 cm luata la o viteza mai mare de 30 - 40 km/h se aude o bataie puternica ( telescoapele ajung la fund) 2. ieri mi-am facut pt prima oara o verificare a presiunii in pneuri.... cel de la care am cumparat-o le-a unflat pe fata la 3,6 in loc de 2,3 cat trebuia sa fie. De aici .... cauciucurile si-au pierdut orice rol in amortizare, fiind foarte rigide. acum la presiune normala la orice denivelare ma dau cu barca pe drum.... dar nu se mai aud atat de des bataile acelea... P.S. Garda la sol in acest moment este de cca 10 cm, chiar mai putin sub scutul de la motor... ![]() |
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
- Cj 11 ESG
1999
|
|
yhf |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 10 October 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() Am impresia ca ... ![]() Au verificat bieletele antirului ? cand am cumparat masina , la o saptamana de mers cu ea prin Ro, a aparut un zgomot pe fata care-ti dadea impresia ca se lovesc spirele de la arcuri intre ele. La verificare am constatat ca bieleta pe dr. era varza. Le-am schimbat pe amandoua si a disparut zgomotul. |
--------------------
renault
twingo
2001/1.2 16v Alfa Romeo 156 2.0 TS-155CP putin modificata :)
Mitac Mio A701 - iGO 2006+ silviu |
|
calinormy |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
Am schimbat arcurile.... cele vechi nu erau deloc defecte...ci erau sport ( vopsea rosie pe ele ). In total 600 ron ( 440 arcurile + 160 manopera). Rezultatul: masina s-a ridicat mai mult decat speram....avand in vedere ca si pe spate am tot arcuri sport.... e un pic mai sus fata decat spatele. Curand o sa le schimb si pe acelea. Si eu am bataia aceea.... din cand in cand.... trebie sa schimb si bieleta (?). Cat te-a costat?
|
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
- Cj 11 ESG
1999
|
|
mihye |
![]()
Post
#18
|
![]() Group: Members Posts: 316 Joined: 4 May 06 From: TM ![]() |
60 si ceva de lei bucata, e bieleta antiruliu.
|
--------------------
Fiat
GP
2008
|
|
yhf |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 10 October 06 From: Bucuresti ![]() |
ti-am spus ca nu cred ca au cedat arcurile
![]() Ambele bilete antiruliu, au costat in noembrie 06, 172 ron . @mihye : la voi este mai ieftin ![]() ![]() ![]() |
--------------------
renault
twingo
2001/1.2 16v Alfa Romeo 156 2.0 TS-155CP putin modificata :)
Mitac Mio A701 - iGO 2006+ silviu |
|
calinormy |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
Amandoi am avut dreptate...intradevar arcurie nu au cedat.... sunt ok ( mi-a spus mecanicul care le-a schimbat, care este si mecanic la o echipa din Raliul Romaniei). Doar ca erau sport...puse pe telescoape originale reno tip confort. Combinatia ducea la garda f. joasa. Acum urmeaza ( dupa sarbatori) sa schimb arcurile pe spate, care sunt si ele sport, iar masina sta acum putin ridicata de fata. Dar problema mare era sa nu lovesc cu fata... baie de ulei...etc... iar problema s-a rezolvat!
![]() |
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
- Cj 11 ESG
1999
|
|
twingotwingotwingo |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 19 January 08 ![]() |
Sal,
Spune-mi te rog ce culoare au noile arcuri puse pe twingo ? ![]() |
--------------------
renault
twingo
2001,initiale paris
|
|
sageata albastra |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 April 08 ![]() |
Va salut!Arcurile pe fata la twingo se preseaza inainte de a le monta pe masina?E o chestie generala sau doar la al meu Twingo e asa,ca mie mi se pare ciudat!Cum mai inalta el masina,ce cursa mai face amortizorul in cazul asta in care el vine presat la maxim inca de jos?Multumesc!
|
--------------------
renaumt
twingo
2003,75 cp,16V
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Da. Pe Twingo ansamblul arc-amortizor fata (si spate este acelasi principiu) este montat inainte de a fi pus pe masina.
Arcul este presat pe talerul inferior al amortizorului (cel sudat de amortizor) apoi se pune deasupra aarcului un taler superior (2), apoi peste acel taler se pune rulmentul amortizorului(3), apoi un tampon de cauciuc, apoi o rondela metalica (4 sau 7 - depinde de tipul rondelei) apoi la final o piulita plata (5) strange tot ansamblul. Tot ansamblul arc-amortizor se pune pe masina si este fixat superior printr-o piulita cu o bucsa de cauciuc (6). Stiu sigur asta ca mi-am schimbat saptamana trecuta tampoanele de cauciuc + rulmentii + piulita aia de strangere cu tampon de cauciuc pe ea. Le-am pus pe toate noi. Vorbesc de ansamblul din desen marcat cu (9). Curios este faptul ca tu ti-ai schimbat flansa si ai facut asta (am fost langa tine cand faceai asta). Cum de nu stii acest lucru? Arcul se destinde pe lungimea lui + cat ii permite amortizorul. Apoi capul de amortizor se prinde de caroserie. Acuma daca masina este lasata (joasa) cand sta pe rotile ei, inseamna ca ai arcuri ori prea scurte ori prea moi. Este logic si aici - masina sub greutatea ei preseaza arcul. In orice caz greutatea masinii preseaza arcul indiferent de ce arcuri ai (lungi, scurte, tari moi..) insa cat de mult este presat arcul, depinde de tipul si lungimea arcului. Iar asta este direct vizibil la garda masinii fata de sol. Un arc tare si mai lung este mult mai inalt cand este destins decat tija de lucru a amortizorului si de aceea trebuie presat cand acesta se pune pe amortizor. Amortizoarele lucreaza in revenire - adica cand roata sa zicem "calca" intr-o groapa arcul are tendinta sa oscileze ...ee amortizorul previne aceasta oscilatie + ca permite arcului sa se destinda mai lin si nu brusc - amortizorul atenueaza socul brusc de revenire a arcului. This post has been edited by bubu782001: 6 Sep 2010, 12:40 Attached thumbnail(s) AAF105.jpg ( Size: 54.81k ) Number of downloads: 943 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
dj_tzk |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 25 May 10 From: Iasi ![]() |
Buna ziua . Am si eu o problema . Pe dreapta imi bate ceva ... am fost in service ... mi-a spus ca sunt bucsele de la brat . Am schimbat bucsele , tot se aude . Pivotul este abia schimbat ... ce poate fi ? Capat bara , bieleta antiruliu ? Amortizoarele abia sunt schimbate , arcurile la fel + kitul cu flansa + rulment amortizor ... astept o parere . Bataia se simte si in volan cand virez la viteza mica . Orice gropicica iau se aude ... chiar si daca este asfaltul mai zguros se aude ...
This post has been edited by dj_tzk: 7 Sep 2010, 13:50 |
--------------------
Renault
Twingo
1996 Renault Twingo 96 54 cp
Ford Focus 1.9 TDI 2002 90 cp Peugeot 107 1.0 2008 68 cp |
|
sageata albastra |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 April 08 ![]() |
Va salut!Multumesc mult!Este adevarat ca mi am schimbat amortizoarele si am vazut cum e sistemul insa ma temeam sa nu fie vre o modificare la mine,masina fiind foarte joasa.Mi am mai pus aceasta intrebare vazand ca pe spate sistemul de prindere este cu presare directa pe caroserie,nu mai are talerul superior.Hotarat lucru-schimb arcurile si sper sa se mai inalte putin masina pt ca i am pus cauciucuri mai inalte si mi cam ating in arcade la drum valurit.Daca nu o mai inalta sigur vor vi mai tari pt. ca sunt noi.Multumesc mult,mult pentru ajutor!!!
Cat ai dat pe setul de flanse cu rulment pt. amortizoare ?As vrea sa le schimb si eu daca tot dau amortizoarele jos.Nu le am schimbat cand am schimbat amortizoarele si nu am facut bine,am problemute ![]() 7 Sep 2010, 15:01: Bieletele antiruliu cred ca sunt!Ele incaseaza socurile de la bara de torsiune.Nu sunt exagerat de scumpe,cam 80 lei.Un mecanic ti le poate verifica-se baga un livier si se apasa pe bara de torsiune si vezi cum reactioneaza.Bafta! This post has been edited by sageata albastra: 7 Sep 2010, 15:01 |
--------------------
renaumt
twingo
2003,75 cp,16V
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE ...si se apasa pe bara de torsiune asta daca are bara de torsiune, insa ma cam indoiesc de acest fapt.Masina lui dj_tzk NU ARE cum sa aiba bilelete antiruliu din moment ce nu are nici bara antiruliu ![]() Twingo a fost echipat cu bara antiruliu dupa 2000. Cel putin daca masina lui dj_tzk este STOCK, nu are cum sa aiba asa ceva. Sa nu fie capetele de bare de la directe, daca spui ca ai schimbat si flansele de la amortizoare... Apropo tampoanele de la flanse le-ai schimbat sau doar rulmentii aia plati ? Dar tamponul superior ? (ala pe care este si piulita de fixare a amorizorului) - se vede din compartimentul motor acest tampon, exact sub capacul ala rotund de plastic. sageata albastra, arcurile spate sunt LA FEL CA CELE FATA la principiul de montare. Deci, arcurile se prind pe amortizoare INAINTE de a fi puse pe masina, pe un tampon de CAUCIUC. Sub plasticul ornamental din interior lateral-spate se afla capul de amortizor. Acolo sunt 3 suruburi. Un surub mare, central (care tine flansa pe arc, respectiv arcul presat talerul inferior de la amortizor) si 2 laterale (mai mici) - care fixeaza flansa superioara de caroserie. Daca desfaci cele 2 suruburi laterale + surubul de jos (cel de fixare pe punte) scoti ansamblul ARC-AMORTIZOR complet ca la sistemul de pe fata, FARA sa scoti nici un arc. This post has been edited by bubu782001: 7 Sep 2010, 15:34 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
sageata albastra |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 April 08 ![]() |
Am inteles!Mi a jucat memoria feste se pare
![]() |
--------------------
renaumt
twingo
2003,75 cp,16V
|
|
dj_tzk |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 25 May 10 From: Iasi ![]() |
Bubu ... am schimbat tot ce este legat de amortizor
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1996 Renault Twingo 96 54 cp
Ford Focus 1.9 TDI 2002 90 cp Peugeot 107 1.0 2008 68 cp |
|
alexmitzu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 27 January 10 From: Popești-Leordeni ![]() |
un prieten care are honda civic aveam un zgomot ciudat cand luam o groapa cu viteza mica si roata revenea la nivelul normal.
el s-a dus la revizie si sentinta a fost: capat de bara, aceiasi manifestare este si la tine. este doar o parere... poti face o verificare si apoi scrie un post daca e asa ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3 1.5 dci 110CP
2011
|
|
mitzabal |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 7 December 08 ![]() |
Am si eu o intrebare ,este vreo diferenta intre telescoapele de fata pentru twingo, difera cel din dreapta fata de cel din stanga??
|
--------------------
renault
twingo
2002 mitzabak[B]
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th August 2025 - 20:30 |