Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme pornire 1.4 8V, simptome/cauze - remedii

yani
post 6 Jan 2006, 10:00
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 3 November 05




Salutare,

Azi de dimineatza am incercat ca tot omul posesor de Clio sa plec la munca pe un mic viscol. Si ce sa vezi...
Masinutza refuza sa porneasca cu urmatoarele simptome...
La prima cheie refuza cu desavarsire sa porneasca. Bateria invarte insa motorul ioc. La a doua cheie se tureaza singura pana pe la 6000 rpm si porma moare, in tot acest timp se aud rateuri in tobe.
Daca la faza cu prima cheie as suspecta vestitul senzor de pe volanta la cea cu turatul singura nus ce sa mai zic....

Merci anticipat pentru sfaturi...


--------------------
Rnault Clio Symbol 2000 RNA
CLIO SYMBOL 1.4 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 6 Jan 2006, 10:05
Post #2


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Pana la urma a pornit ... a mers ok ... rotund/fum/dupa cate incercari ... bateria e ok/bujiile schimbate la timp/"cat ai dat la automat" prima data ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 6 Jan 2006, 10:50
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Suntem în 2006. Adică maşina ta Yani să tot aibe 5 ani jumate.... şi deja-ţi dă rateuri la pornire. Părerea mea e că e prea devreme pt. faze de-astea.... Dacă avea pe acolo un 10 ani, sau mai mult înţelegeam, dar aşa....

Mă gândesc cu înfrigurare dacă la dieselele Renault e tot aşa (sau mai rău), fiindcă urmează să-mi vină şi mie maşina în câteva zile..... blink.gif


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yani
post 6 Jan 2006, 12:08
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 3 November 05




La automat am dat normal prima data, adika destul de putin.
Bujiile au 3000 de km, fisele tot atat, bateria e schimbata prin august. N-a vrut sa porneasca pana la urma.
Doar rateuri mici, fara nici o urma de fum.
Pornea si se tura pana la 6000 si porma murea.
Daca o tin din acceleratie nu reactioneaza decat atunci cand e la blana si urca pana in 6000 si porma daca nu-i dau iar blana moare.


--------------------
Rnault Clio Symbol 2000 RNA
CLIO SYMBOL 1.4 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 6 Jan 2006, 12:12
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Ai facut plinul zilele astea?
A mai patit cineva.A facut plinul pana a dat afara si dupa ce a mers un pic cu masina s-a oprit brusc.La relanti nu mai statea si chiar daca o tura tot murea.Dupa incercari pornea si mergea cu ea turat sa mai consume din benzina.


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 6 Jan 2006, 12:29
Post #6


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Io unu nu vad nici o legatura intre nivelul de benzina din rezervor (doar daca e gol) si pornirea masinii ... dar fie ... prin absurd poate a facut un mic dop de gheata pe vreo conducta de benzina !?!?!? ... incearca sa o mai pornesti azi (cam pe acum) nu seara cand se intuneca deja si e mai frig ... poate ai noroc ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 6 Jan 2006, 13:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Cand vrei iti explic!E reala chestia.


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 6 Jan 2006, 14:36
Post #8


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




De curiozitate, ai ridicat capota la motor sa vezi ce-i pe acolo? Nu de alta dar in urma viscolului de azinoapte s-ar putea sa fie plin de zapada si din cauza asta sa ai pierderi de curent si alte anomalii din cauza sensorilor care stau inecati in zapada.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 6 Jan 2006, 15:31
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Da' ce viscol asa napraznic a fost?Si motorul ala n-are si el o capota?


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 6 Jan 2006, 15:35
Post #10


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




A batut vantul destul de tare iar daca a fost parcata cu fata "in vant", are toate sansele sa-i fi bagat zapada inauntru, ca doar nu vrei sa spui ca daca are capota e etans compartimentul motorului.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 6 Jan 2006, 15:42
Post #11


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




astea's motive puerile.
dacia cea veche a lui taica'meu avea o pozitie proasta in parcare pe vremuri, iar viscolul efectiv umplea compartimentul motorului... nici nu se mai complica tata sa dea zapada..
si pornea si arunca zapada ventilatorul ala...ce frumos era... laugh.gif
asa ca ma indoiesc ca un clio ar fi asa de sensibilos..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rttt_gia
post 6 Jan 2006, 17:10
Post #12


ExRenoAR


Group: Members
Posts: 488
Joined: 21 February 05
From: Bucuresti




@solon: explica-mi si mie te rog cum e cu nivelul de combustibil din rezervor, de ce ar putea sa faca figurile astea cand e "pana-n buza" umplut rezervorul?


--------------------
Kia Cee'd 1.6 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yani
post 7 Jan 2006, 12:59
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 3 November 05




S-a lamurit problema. Era deplasat corpul de clapeta si tragea aer fals, din cauza ca nu mai aveam unul din suruburile care prin carcasa filtrului de aer de motor. E vorba de surubul din stanga sus. cum te uiti la motor din fata masinii.
Merci pt raspunsuri


--------------------
Rnault Clio Symbol 2000 RNA
CLIO SYMBOL 1.4 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudelu_nebunelu
post 12 Nov 2007, 18:41
Post #14


Rau in Traficc


Group: Members
Posts: 79
Joined: 29 September 07
From: tg-jiu




blink.gif azi dimineata..prima zapada cazuta in tg jiu pe anul asta.bun cobor la masina o curat de zapada..dau cheie sa pornesc iar cand porneste motorul incepe un zgaltait in ea inexplicabil si un tremurat care au tinut in jur de 7 secunde dupa care si-a revenit la normal.mentionez ca am lasat contactul pus pana s-au stins toti martorii de la bord.si mai ales ca masina are doar 10 luni.afara era -1 grad celsius.ma poate ajuta cineva cu vreo sugestie?nude alta dar nu vreau sa am probleme cu ea tocmai acum cand iarna abia incepe.


--------------------
renault symbol - GJ-29-Ban 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
billabong
post 12 Nov 2007, 18:44
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 11 October 07




Da mai multe detalii benzina sau diesel?


--------------------
Renault Clio II - 2003 -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudelu_nebunelu
post 12 Nov 2007, 19:10
Post #16


Rau in Traficc


Group: Members
Posts: 79
Joined: 29 September 07
From: tg-jiu




benzina man..1.4 8 v.masina e noua 20.000km..


--------------------
renault symbol - GJ-29-Ban 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 12 Nov 2007, 19:33
Post #17


Haha


Group: Members
Posts: 8.996
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




cu ce ai curatat-o ? cu peria sau cu matura. sigur ai facut-o sa stranute.

scuza-ma nu m-am putut abtine laugh.gif

on topic. dupa ce a pornit a inceput sau ai tinut-o tu 7 sec sa porneasca si a inceput sa tremure?

daca este prima varianta posibil sa fi pornit in 2-3 bujii. posibil.socul electonic, iara. dar turatia a crescut sau a ramas constanta la la 1000 rot?

L.E. este doar o parere, probabil gresita, nu este nevoie sa te alarmezi, dar fiind ca mai este in garantie.

This post has been edited by wolfin: 12 Nov 2007, 19:36


--------------------
pegas 3120 - Curand de provincie ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandokhan
post 12 Nov 2007, 20:49
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




mi s-a intamplat si mie ceva asemanator. am pornit motorul dupa care a scazut mult turatia si a inceput sa se inece. i-a trecut turand-o. problema era de la benzina.... pusesem de la petrom (intotdeauna pun omv carrera 100)


--------------------
Renault Clio Symbol 2002, 1.4 8v / Megane hatchback 2007, 1.6 16v
/ Opel Vectra C Combi 2008, 1.9 8v CDTI / Lada Niva 1.7 4x4 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 13 Nov 2007, 10:02
Post #19


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Cred ca a pornit dar nu au functionat corect toate cele 4 bujii ... nu e foarte grav daca dupa 7 sec. si-a revenit ... mai studiaza problema ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 13 Nov 2007, 13:47
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Scoate borna de la baterie (ai grija sa ai la indemana codul de cd-player), las-o scoasa cateva minute, dupa care pune-o la loc, pune contactul pentru 10-20 secunde, apoi ia contactul pentru 2-3 minute, dupa care porneste motorul.

Procedura este de reglare a IAC-ului (idle air control), sau "papillon motorise", cum scrie prin manuale (Pruteanu te omor) si se ocupa cu asigurarea debitului de aer la relanti. Nu am la mine manualul, dar cam astia sunt pasii.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jri22
post 13 Nov 2007, 15:53
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 4 January 07




banuiesc ca afara era foarte frig atunci cind ti s-a intimplat "minunea"...cit timp relantiul oscileaza doar ptr citeva secunde, probleme este absolut minora sau inexistenta(daca discutam despre porniri la temperaturi scazute)...la masinuta mea se intimpla sa oscileze relantiul chiar si vara la pornire dimineata ptr vreo 5 sec...personal nu cred ca exista vreun producator care sa-ti garanteze ca masina are acealsi comportament la pornire indiferent de temperatura de afara...interesant este faptul ca diesel-urile au turatia de relanti la rece mult mai ok decit benzinarele...testat pe propria piele cu mai multe masini...in concluzie: stai linistit, nu e nicio problema cu masina ta(eventula mai schimba benzina)


--------------------
renault clio 2002 1.2 16v HB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 13 Nov 2007, 15:58
Post #22


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




problema asemanatoare la megane. una sau mai multe buji nu au pornit la timp. Daca isi revin e bine oricum ai putea sa te pregatesti ca le vine randul la schimbat smile.gif


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 14 Nov 2007, 07:56
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Incearca procedura asta si apoi vezi daca mai face.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudelu_nebunelu
post 15 Nov 2007, 09:28
Post #24


Rau in Traficc


Group: Members
Posts: 79
Joined: 29 September 07
From: tg-jiu




pai a pornit la sfert..nu era problema de pornit..si nici ca a urcat turatia.numai ca dadea semne ca vrea sa se innece:)pe uscat..probabil e de la bujii..asta sigur.poate si din cauza ca se apropie revizia de 30k .ma speriasem si eu.


--------------------
renault symbol - GJ-29-Ban 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryry
post 16 Dec 2007, 23:59
Post #25


Reno fan


Group: Members
Posts: 235
Joined: 20 April 07
From: Bucuresti




Am si eu o intrebate legata de pornire in general : cum este mai bine sa pornesti masina, cu ambreiaju calcat sau fara . Intreb deoarece eu nu il calc si am observat ca porneste uneori mai greu un pic , o avea legatura ? ( masina e noua ) Iarna probabil ca porneste mai greu dar si vara uneori am patit . Astept sfaturi , multumesc.


--------------------
Renault SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL - B 40 KAR 2007
CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 17 Dec 2007, 12:42
Post #26


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e º t i




Eu mereu o pornesc cu ambreiajul calcat. Din cate am inteles este mai bine pentru ca motorul nu invarte si uleiul din cutia de viteze(la pornire). (nu stiu daca asta este explicatia, dar eu mereu pornesc masina cu ambreiajul calcat!) smile.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricaþie: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 17 Dec 2007, 14:55
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti





Mai ales la temperaturi scazute, e mai bine sa pornesti motorul cu pedala de ambreiaj calcata "la fund".


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 17 Dec 2007, 22:23
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




INTOTDEAUNA MOTORUL SE PORNESTE CU AMBREIAJUL CALCAT !!!!!


1. nu ai cum sa misti masina din loc in eventualitatea ca o lasi "in viteza"
2. sarcina mai mica pentru baterie, demarorul va invarti motorul, nu si angrenajele din cutia de viteze. Cand ai o baterie "obosita", un ambreiaj apasat poate face diferenta intre o pornire reusita si una ratata.
3. sarcina mai mica pentru demaror (discutabil, ca nu mai avem dacii).
4. anumite masini stiu ca nu te lasa sa pornesti motorul daca nu ai ambreiajul apasat.

In plus, nu exista nici un dezavantaj al pornirii cu ambreiajul apasat, atata timp cat oricum nu-l lasi apasat dupa pornire.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryry
post 17 Dec 2007, 22:25
Post #29


Reno fan


Group: Members
Posts: 235
Joined: 20 April 07
From: Bucuresti




Am inteles, am aflat de la cineva, care nu poate porni deloc masina fara ambreiajul calcat (VW) si ma gandeam ca poate este mai bine si la symbol smile.gif Inseamna ca bateria mea ma injura la greu ohmy.gif

This post has been edited by ryry: 17 Dec 2007, 22:29


--------------------
Renault SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL - B 40 KAR 2007
CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soryn.syryn
post 18 Dec 2007, 19:26
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 8 August 06




Ce m-a incantat intotdeauna la masinuta asta, porneste mereu la sfert de cheie indiferent de temperatura de afara.
Iarna trecuta a pornit si la -32* C la prima cheie, atat arata termometrul la bord (temperatura anuntata si la "difuzor").
Reguli : benzina buna (iarna incerc sa tin mereu rezervorul cel putin la jumatate), contact pus si astept sa se stinga ledurile la bord plus cateva secunde daca este foarte frig, pedala de ambreiaj obligatoriu calcata la maxim in momentul pornirii si pornesc usor la drum cu ea fara sa o accelerez excesiv.


--------------------
Renault Clio - AV 00 AVE 2004 Symbol 1.4 8 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 08:42
Dacia