Probleme pornire 1.4 8V, simptome/cauze - remedii
![]() ![]() ![]() |
Probleme pornire 1.4 8V, simptome/cauze - remedii
ienupar |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 December 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio II Symbol
2002
|
|||
lukdesign |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 13 January 06 ![]() |
Salutare!
Astazi dimineata nu a pornit mashinutza, prima data dupa cei patru ani de cand o am. Se pare ca ma lasa bateria (originala din 2003) pt. ca nu mai avea putere sa invarta mai nimic. Am fost surprins in prima faza, dar acum privind in urma se pare ca nu am observat mai inainte semnele de oboseala (pornire parca mai greoaie-nu la sfert de cheie sa zic, observatia ca atunci cand o porneam cu farurile aprinse se observa un usor palpait al farurilor). Nu am folosit masina de vreo 2 zile si afara au fost se pare cam -20* C. Cand am incercat sa o pornesc pe la ora 10, termometrul de bord arata -12* C. Am incercat sa ma uit pe la motor sa vad ce se intampla. Surpriza nici capota nu puteam sa o ridic pt. ca se pare ca si cablul era inghetat. Am mai incercat de vreo doua ori sa o pornesc dar raspunsul era din ce in ce mai slab, asa ca am lasat-o la soare un pic (noroc ca a iesit). Am mai incercat pe la 12.00 cu acelasi rezultat; chiar mai rau - casetofonul de bord imi cere cod. Vin in casa dezamagit ca nu porneste si sa caut codul. (codul l-am obtinut de la reprezentanta Reno in urma cu vreo 2 ani cand la un service dupa ce mi-am schimbat cauciucurile iarna-vara si am spalat-o se pare ca s-a intrerupt curentul) Gasesc procedura pe forum, cobor sa introduc codul pe la 14, dau cheie si porneste fara nici o problema. Acum temperatura termometrului de bord arata -7* afara sigur erau mai multe grade sub -7 (dupa cum spusei am lasat masina la soare ca am avut noroc sa iasa ). O intamplare care m-a facut sa-mi aduc aminte ce naspa e sa nu-ti mearga masina. Bafta si succese! |
--------------------
Clio II
Symbol 1.4 8V
2003
|
|
sandokhan |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 11 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Problema aparuta chiar pe 1 ianuarie: dupa o luna in care masina a dat rateuri de 3 ori, in dimineata zilei de 1 nu a mai pornit. 30 min de dat la cheie. Bateria luata anul acesta nu dadea semne de oboseala- tot ce era electric mergea iar demaratorul era ok. Revizie facuta acum vreo 3000km inclusiv schimbarea bujiilor. Am verificat tot ce poate un necunoscator sa verifice dupa care am zis sa ma uit si la bujii. Negre smoala toate! Desigur pe 1 nicaieri nu am gasit bujii dar pe 2 le-am schimbat incercand iar sa pornesc dupa schimbarea fiecareia. Numai dupa schimbarea tuturora a pornit. Am vorbit pe 3 la service si au zis ca nu nu, nu e de la bujii ca e ceva electric, ca a avut un dop de gheata! Miercuri am programare, sa vad ce descopera.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 2002, 1.4 8v
/ Megane hatchback 2007, 1.6 16v / Opel Vectra C Combi 2008, 1.9 8v CDTI / Lada Niva 1.7 4x4 2008
|
|
flo_24i |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 18 February 08 ![]() |
Am si eu o intrebate legata de pornire in general : cum este mai bine sa pornesti masina, cu ambreiaju calcat sau fara
indiferent de motorizare cel mai bine e as poernesti motorul cu AMB calcat, deoarece: 1)reduci efortul care il depune motorul(acesta nemainvartind si cutia de viteze 2)reduci cionsumul curentului din baterie necesar inmvartirii intregului grup (motor-cutie |
--------------------
renault
clio
2003/1.4 8v
|
|
vallixx |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Subscriu. Si eu pornesc cu amb. calcat. In afara de ce se mai zicea, prelungesti si durata de viata a bateriei. A mea , dupa 5 ani , pornea la -10, -15 ca-n prima zi. Vorbesc de bateria originala.
|
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#36
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
azi pe la pranz a comis-o iar si a mea....nu a pornit la prima cheie....curatat senzor turatie acu o luna,schimbat bujii tot acu o luna,benzina numai de 95 MOL,pompa se amorseaza cand pun contactul,7500km....nu mai stiu ce sa cred....
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sofia_misicu |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 21 May 07 ![]() |
Am patit-o si eu astazi. N-am mai folosit masina de o luna si azi a refuzat sa porneasca. Am incercat cu clestii si nici n-a dat semne ca ar vrea sa porneasca. Mi s-a zis ca e moarta bateria. Intrebarea mea e: chem un mecanic sa o schimbe in fata blocului sau chem sa mi-o tracteze la un service? Are servo, asadar merge tractata, sau doar pe platforma?
|
--------------------
-
-
- -
-
|
|
UXE |
![]()
Post
#38
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sobolan @ 22 Mar 2008, 01:39) azi pe la pranz a comis-o iar si a mea....nu a pornit la prima cheie....curatat senzor turatie acu o luna,schimbat bujii tot acu o luna,benzina numai de 95 MOL,pompa se amorseaza cand pun contactul,7500km....nu mai stiu ce sa cred.... ![]() cat de des mergi cu ea? eu merg in fiecare zi si n-am nici - o problema .......inainte cand mergeam doar o data pe sapt ..sau o data la 2 saptamani....mai pornea la a doua cheie.... masina are aproape 14k si a "suferit" doar o revizie ..pe la 7000km |
--------------------
Renault
Symbol
- UXE
2006 1.4 8v Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
vallixx |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Conteaza mult si de cat timp nu e pornita, daca a fost sau nu lasata in vant sau la adapost si pe langa altela mai conteaza mult si ce benzina ai bagat.
Porneste si cu ambreiajul la fund, si mai ales dupa ce n-ai pornit-o de mult timp, pune contactul, lasa-l 5-6 sec. ( ca la diesel ) si dupa aia da-i la cheie. In felul asta lasi timp pompei sa faca presiune pe instalatia de alimentare. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
ryry |
![]() ![]()
Post
#40
|
![]() Reno fan Group: Members Posts: 235 Joined: 20 April 07 From: Bucuresti ![]() |
Sunt de acord cu totul, exceptie fiind "daca a fost sau nu lasata in vant sau la adapost" . Cum adica adapost , ce legatura are cu pornitul daca a stat in vant ?
|
--------------------
Renault
SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL
- B 40 KAR
2007 CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#41
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@sofia_misicu ... motorul nu se invarte deloc ? ... teoretic e necesara platforma dar cu grija (cheia in contact invartitata sa nu se blocheze volanul) se poate si tractata - GRIJA ca trebuie sa folosesti frana de mana (daca sunt dealuri mari in drum mai bine NU daca nu merge cu viteza mica ... ).
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
vallixx |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.564 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Daca masina sta in vant, undeva intre blocuri unde e curent, iti zic eu ca porneste mai greu decat un lasata la adapost, chiar si la aceeasi tempratura.
This post has been edited by vallixx: 23 Mar 2008, 16:15 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
sobolan |
![]()
Post
#43
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ryry |
![]()
Post
#44
|
![]() Reno fan Group: Members Posts: 235 Joined: 20 April 07 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca si a mea uneori nu pornea din prima desi e aproape noua. Posibile cauze : vantu cum zicea valixxx intre blocuri, temp. scazuta, sau tineam contactul prea mult sau prea putin ... Dar la a doua cheie a pornit fara probleme ... Deci nu e o problema .
This post has been edited by ryry: 26 Mar 2008, 22:58 |
--------------------
Renault
SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL
- B 40 KAR
2007 CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
|
|
13th |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 6 January 09 ![]() |
Salutare la toata lumea, si La multi ani
![]() Am ajuns si eu intre voi cautand o solutie la problema pe care o am cu masinuta mea, dar cu voia voastra o sa raman prin zona, gasesc forumul foarte util si cu multe chestii de invatat, avand in vedere ca sunt la prima masina proprietate personala. In speranta ca cineva ma poate ajuta cu un sfat/idee, va descriu si problema mea: de 2 zile masinuta mea nu mai porneste. Cand pun contactul, mi se aprinde becul de avertizare lipsa benzina si acul e cazut (ca si cum nu as mai avea benzina deloc). Bateria e ok, invarte dar degeaba. Am incercat de vreo 10 ori s-o pornesc si nu vrea, pana la urma am renuntat ca imi era frica sa nu golesc bateria. Plinul era facut in aceeasi zi cand am patit beleaua. M-am gandit ca poate au bagat domnii de la petrom apa in benzina a facut un dop de gheata pe undeva, dar mi se pare putin probabil, avand in vedere ca am oprit-o in fata blocului, am urcat sa iau ceva iar dupa vreo 10 minute nu mai pornea nicicum... sa inghete in 10 minute cu motorul cald nu prea cred. Nu cred ca e de la cheie... din cate am citit trebuie sa clipeasca becul acela rosu f repede daca nu recunoaste cheia, ceea ce nu se intampla - o sa merg azi sa incerc si cu cheia de rezerva, dar nu cred sa fie asta problema. De asemenea (nu stiu daca are legatura sau nu) a inceput sa faca figuri si inchiderea centralizata tot in acelasi timp (nu mai functioneaza pt usile din spate). Ma gandesc ca o fi ceva problema electrica, m-am uitat pe la sigurante, le-am mai schimbat intre ele pe cele care mi s-au parut a avea legatura dar degeaba. Am citit ceva de captorul de pe fulie (RPM) dar nu vad ce legatura ar avea cu becul si indicatorul de benzina... O sa incerc sa merg azi cu un meserias la ea poate o descurca ala... dar daca are cineva vreo idee, please help, sa-l instruiesc pe om ce-ar putea fi, la ce sa se uite Mersi in avans ![]() This post has been edited by 13th: 6 Jan 2009, 09:14 |
--------------------
Renault
Clio
2004
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#46
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Salut,
Cititorul acela de pe fulie nu are (in teorie cel putin) nici o treaba cu cheia sau indicatorul de benzina ... o eroare exista totusi pentru ca daca ai plinul facut acul trebuie sa se ridice ... dupa ce ai facut plinul presupun ca ai plecat de la benzinarie si ca acul se ridicase corect ... daca cititorul de pe fulie e murdar sau defect, becul rosu se stinge asa face - dar la automat si nu porneste de nici o culoare ... mai reuseam daca incercam de mai multe ori si scurt sa o pornesc (scurt - de ajuns cat sa porneasca totusi). |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
CLIO2000 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 October 08 From: IASI ![]() |
Chestia cu acul cazut la benzina dupa ce am alimentat s-a intamplat si la mine, dar a reventit dupa ce am mers cu masina cam 5 km, am oprit si cand am pornit-o din nou si-a revenit. Masina totusi a pornit.
Despre problema ta nu imi trece nimic in cap acum. Ai verificat siguranta de la pompa? |
--------------------
renault clio
renault clio
- benzina 55kw
2000
|
|
13th |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 6 January 09 ![]() |
Am incercat si s-o pornesc in a 2a cu contactul pus (m-a lasat pe un deal si am incercat de 3-4 ori figura) si tot n-a mers. Si da, inainte acul indica corect (cand am plecat din benzinarie)... m-am uitat si sub ea sa nu cumva sa fi curs benzina pe undeva dar nu e nici o pata, chiar am mai luat din peco inca 2 l pe care i-am bagat in rezervor, dar la fel am patit.
Siguranta la pompa nu mi-am dat seama care e pe panoul ala... m-am uitat si-am mai schimbat intre ele ce mi s-a parut ca ar putea avea legatura, dar majoritatea sigurantelor de acolo mi s-au parut a fi la lumini... Cum arata siguranta la pompa? Un ventilator inchis intr-un dreptunghi cumva? Daca da, am schimbat-o cu alta si nici un efect. |
--------------------
Renault
Clio
2004
|
|
CLIO2000 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 October 08 From: IASI ![]() |
Sper sa nu vb prostii nu tin minte pe de rost, si nici nu am masina la mine ca e la service(mi s-a rupt o rola de la cureaua accesorii). Daca tin eu minte corect ai un indicator in grila turometrului, langa semnul ABS. Acelasi semn il gasesti si pe capacul de la panoul de sigurante. Sa verifici amperajul sigurantei, ca degeaba le schimbi intre ele daca nu au acelasi amperaj.
Am incercat sa desenez cumva macar sa iti faci o idee (in atasare). Sper sa fie corect ce spun, daca nu astept mustrarile celorlalti. Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 30.39k ) Number of downloads: 812 |
--------------------
renault clio
renault clio
- benzina 55kw
2000
|
|
hitman1234 |
![]()
Post
#50
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
vezi daca bujiile fac scantei,apoi vezi daca ajunge benzina la motor,la mine mirosea destul de puternic a benzina daca luam si puteam contactul de mai multe ori
|
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
13th |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 6 January 09 ![]() |
Am fost azi cu un mecanic dar tot n-am reusit s-o pornim. Am mai bagat 6 litri de benzina in ea (just in case), dar se pare ca problema e de la pompa de benzina care nu primeste curent (nici pompa nici litrometrul).
Am verificat sigurantele si din bord si releele de la motor... degeaba. Nu stiu de la ce ar putea fi problema... poate vreun fir intrerupt pe undeva (desi cum naiba sa se intrerupa asa dintr-o data, stand parcata in fata blocului?)... cert e ca de 3 zile n-am masina ![]() Any ideeas? |
--------------------
Renault
Clio
2004
|
|
hellcat |
![]()
Post
#52
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
@13th: Pai "un mecanic" in foarte putine cazuri e si electrician, mai ales auto
![]() Daca ai ajuns la pompa de benzina, iar faptul ca nu primeste curent e un lucru cert trebuie lasata pe mana unui electrician, care a mai vazut si renault-uri la viata lui. Cu certitudine ca va sti sa remedieze problema. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
lucianm |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 799 Joined: 13 December 06 From: Iasi ![]() |
Salut,
am un clio 1.4 8V. De cand a inceput sa fie mai frig noaptea ( -10 ) dimineata porneste mai greu ( cam 1-2 secunde tin demaroru) si scoate fum negru si miroase a benzina. Am schimbat bujiile dar problema persista. Dupa ce se incalzeste efectul dispare. Chestia asta o face doar dimineata dupa o noapte mai fruguroasa. De la ce ar putea fi? |
--------------------
VW
Golf 6 1.4 TSI
2011
|
|
caustic |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 12 May 08 From: Bucuresti ![]() |
Daca scoate fum negru inseamna ca amestecul ars are multa benzina si prea putin aer, ceea ce e oarecum normal pentru ca e frig. Fiind aerul foarte rece corpul clapeta injector (un fel de carburator) inchide admisia de aer. Face cam ce facea shocul la dacie.
Deci fumul negru e normal. Cat despre mirosul de benzina, poate fi de la cifra octanica. Fiind amestecul bogat in benzina si timpul mic de ardere, poate nu are timp sa arda toata. Oricum eu zic ca toate astea sunt "normale". Poti sa incerci sa pui niste aditivi in benzina. |
--------------------
Renault
Clio
1.4 8V/2000 3 Volume
|
|
bardu |
![]() ![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Caustic are dreptate, e normal ca la rece sa porneasca putin mai greu, este chiar bine ca nu o ia la sfert de cheie (asigura o preungere a motorului inainte ca acesta sa porneasca).
Calcatul ambreiajului ajuta destul de mult la rece si ia din sarcina electromotorului, + si pentru cei cu acumulatorul slabit. Totusi ma mir cum masini pe benzina aproape noi nu sunt in stare sa porneasca la cheie la temperaturile astea pseudoiarna, mai ales daca sunt tinute in garaj fie si el neincalzit ![]() ![]() Concluzie: Dimineata sau la rece puneti contactul, asteptati amorsarea si stingerea martorilor de pe bord, calcati ambreiajul si dati o cheie, dupa ce a pornit asteptai ~ 5-10 secunde si lasati ambreiajul sau treceti-o in viteza si plecati ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
- MS-08-?MS
Fidji Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#56
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
QUOTE(lucianm @ 7 Jan 2009, 00:41) Dupa ce se incalzeste efectul dispare. Chestia asta o face doar dimineata dupa o noapte mai fruguroasa. Ce anume dispare la cald? Pornirea greoaie sau doar fumul? La motorul 1.4 8V e problematic si senzorul de pe volanta, nu strica sa il cureti nitel. |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
lucianm |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 799 Joined: 13 December 06 From: Iasi ![]() |
multumesc pentru raspunsuri, m-am linistit.
ambreiajul il calc de fiecare data cand pornesc ![]() dupa ce se incalzeste dispare si pornirea greoaie si fumul. |
--------------------
VW
Golf 6 1.4 TSI
2011
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Un motor pe benzina pe injectie, cu o baterie buna, cu o benzina ok (daca se alimenteaza de la statii nationale, nu vreo fransiza gen gigi srl), cu motorul ok, bujii ok, aprinderea ok, trebuie sa porneasca lejer pana la -30 de grade sau chiar mai jos. Ca uneori necesita si o cheie mai lunga, asta e.
@strumfuadi: daca senzorul volanta e murdar, masina nu va porni neam la cheia aia. Trebuie facuta o noua incercare. Bineinteles, o curatare a volantei si a senzorului acesteia se impune. Eu, in 60 de mii de km, n-am facut-o niciodata si nici nu i-am simtit nevoia, desi nu exclud pe mai tarziu. |
--------------------
.
.
.
|
|
13th |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 6 January 09 ![]() |
just so you know... la mine era o mufa care nu facea bine contact... cea din stalpul din fata stanga, de la picioarele soferului. a scos-o aia si-a bagat-o inapoi si a pornit fara pb.
ah si... va multumesc tuturor pt ajutor ![]() This post has been edited by 13th: 8 Jan 2009, 09:11 |
--------------------
Renault
Clio
2004
|
|
hitman1234 |
![]()
Post
#60
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
ce mufa e aia?
![]() |
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 20:20 |