Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Suspensie fata R 19 txe

johnmanro
post 1 Feb 2007, 17:09
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 30 July 06




Salut,

Am si eu un R19 txe 1989 1.7 L 66 kw si as dori putin ajutor pt piese suspensie. Eventual daca se potrivesc de pe nova supernova solenza.
Poate ma ajuta cineva.

Multumesc anticipat.



--------------------
DACIA SANDERO - B 109 KCS 1.4 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 1 Feb 2007, 17:19
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Parca tot anasamblul basculei este identic cu cel de la s/nova - pivot, bucsi, bascula in sine (nu stiu sigur, nu am folosit niciodata). La fel si rulmentii si discurile, tot de la s/nova. La placute nu stiu, s-ar putea. Bucsile de la bara stabilizatoare s-ar putea sa fie si ele bune, dar trebuie masurat diametrul barii; unele versiuni o au mai groasa, altele mai subtire.
La directie nu stiu, n-am ajuns sa umblu vreodata acolo, multumesc Alui de sus smile.gif

LE Spune-mi seria de la sasiu, data de fabricatie si daca ai sau nu abs ca sa iti zic dimensiunile rulmentului, ca sa nu te apuci sa il dai jos si sa cumperi altul si sa nu se potriveasca. Te intreb de rulment pentru ca e singurul care se da jos prin distrugere.

This post has been edited by R19/16v: 1 Feb 2007, 17:29


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 1 Feb 2007, 19:19
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




cel mai bine pui piese de calitate (ZF,BOGE, LEMFORDER, etc), specifice modelului tau, eu zic sa nu te complici cu piese de dacie sau "chilipiruri", putin dai => putin face => putin tine
Cu rulmentu e complicat, se baga doar la presa, si din cate stiu eu sunt 2 tipuri pe toara gama R19, unu pentru motoarele "light" 1.2 1.4 si unu mai lat pentru cele mai grele 1.9 1.8, nu stiu al tau de care e.
amortizoarele deasemenea sunt de mai multe feluri


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 1 Feb 2007, 19:35
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Foarte de acord cu tine, BigBear, dar eu n-am facut altceva decat sa raspund la intrebare.
Cel mai bine e sa folosesti piese pentru masina ta, nu compatibilitati.
Cu rulmentul nu e complicat deloc. Se baga folosind carcasa celui vechi...
Se poate ca BigBear sa aiba dreptate si cu rulmentul, nu pot sa vefrific acum, dar nu m-ar mira ca la modelele light sa intre si versiunile lui 1721 de puteri mici.
Amortizoarele dpdv al consitructiei nu au fost decat de 2 tipuri: non-16v si 16v, deci acolo e greu sa iei un amortizor aiurea.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 2 Feb 2007, 13:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Uite aici un catalog on line, in care vezi si la ce masini se mai potrivesc piesele tale http://webcat.zftrading.de/index.asp?SPR=21
Si daca vezi un mecanic ca iti bate in rulment in inelul exterior cu ciocanu dai peste mana si nu te mai duce la el 053.gif


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pro-b
post 10 Feb 2007, 10:29
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 10 February 07




salut fratilor !am un r 19 injectie masina merge bine dar de la o vreme cand cuplez marsalier masina tremura si merge greu....ms


--------------------
renault 19 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 11 Feb 2007, 19:18
Post #7


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




QUOTE(R19/16v @ 1 Feb 2007, 19:35)
Amortizoarele dpdv al consitructiei nu au fost decat de 2 tipuri: non-16v si 16v, deci acolo e greu sa iei un amortizor aiurea.
*

Aici am si eu o intrebare: se pot schimba rulmentii din capul amortizorului cu ceva adptari/modificari? Am auzit ca originalii sunt foarte scumpi, mai rentabil ar fi schimbatul amortizorului cu totul.
Am belea mare cu ambele, din cauza uzurii merge directia foarte aiurea, se simte efectiv in arc cand virez.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 11 Feb 2007, 20:12
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Rulmentii sunt ~40RON bucata. Flasele amortizoarelor sunt, pentru non-16v, relativ ieftine. Am vazut si pe la 150RON parca. (~50e la Reno)
Fii mai exact, te rog, ca sa stim despre ce vorbim smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 11 Feb 2007, 22:55
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Nu e neaparata nevoie sa cumperi toata flansa, poti cumpara rulmentii separat. La mine era 4.5 milioane flansa pe Boge si am luat doar rulmentul cu 60 RON. Tot Boge, tot noi.
Ia uite-l aici

This post has been edited by Marty: 11 Feb 2007, 23:01


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 12 Feb 2007, 23:59
Post #10


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




@R19/16V - mai exact nu cred ca pot fii deoarece nu am cunostinte mecanice/tehnice in asa hal sa-ti pot spune piesa care vreau s-o schimb dupa nume; eu vreau sa schimb rulmentul de pe amortizor, acela care asigura rotatia telescopului. Am scos arcul si am observat o uzura foarte mare atat a bilelor cat si a lagarului unde ele se rotesc. Cred ca de acolo se trage o parte din problema mea cu directia. (in afara de cea cu caseta care inca nu am schimbat-o sad.gif )
P.S. Mersi pentru sfat, merg maine la un magazin loco sa vad ce au ei in oferta.

@Marty - mie nu-mi deschide link-ul pus de tine. Si daca spui flansa, te referi la "camasa" unde stau bilele? Daca da, atunci am nevoie si de aia si de bile.

Voi incerca sa fac si cateva poze ca sa ne lamurim.
Thanks!

L.E. Acum merge link-ul. Si m-am lamurit si cu "flansa". Da, de asta am nevoie. Revin cu detalii dupa ce aflu oferta de pe aici.

This post has been edited by dan_mar: 13 Feb 2007, 00:05


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 Feb 2007, 00:07
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Flansa este piesa elastica dintre amortizor si caroserie, necesara pentru ca amortizorul nu se invarte perfect perpedicular pe suportul sau din caroserie.
Rulmentul se afla intre arc si flansa si asigura rotirea arcului odata cu amortizorul.
Ai mai jos o imagine cu ansamblul complet.
Rulmentul este reperul #1.

amortga7.jpg


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 13 Feb 2007, 12:01
Post #12


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




QUOTE(R19/16v @ 13 Feb 2007, 00:07)
Rulmentul se afla intre arc si flansa si asigura rotirea arcului odata cu amortizorul.


Imi permit sa te contrazic, la mine arcul este fix, doar amortizorul se roteste odata cu ansamblul rotii.

Dupa cum am selectat pe imaginea ta (mersi pentru asta) problema o am acolo. Si cred ca reperul dat de @Marty este cel de care am eu nevoie, uzura mare este acolo.
[attachmentid=45495][attachmentid=45496]

This post has been edited by dan_mar: 13 Feb 2007, 12:04


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 13 Feb 2007, 12:44
Post #13


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Pai la tine arcu' e fix pentru ca nu mai are pe ce sa se-nvirta! Asa pateam si eu, luam volan pina la capat de cursa si cind scapa arcu' si se ducea dupa amortizor, s-auzea un ditamai troznetu' si cadea tot noroiu' de sub aripa.


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 13 Feb 2007, 17:44
Post #14


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Deci sper ca glumesti ... la mine arcul sta fix...
Cat despre zgomot, nu trozneste cum spui tu dar se aude un boncanit in arc, semn ca telescopul nu-si face cursa linistit, se agata in ceva, dupa care "scapa". Voi incerca sa filmez miscarea lui si postez aici.

Din cate vad eu, am alt tip de suspensie... nimic neobisnuit as putea spune... am patit-o cu rulmentul/fuzeta de fata, mi-au zis la magazin ca am modificat eu masina si ca de aia nu e bun ala din lista lor radmasa.gif
... pana la urma am modificat-o, multumita incompetentilor care mi-au adus vreo 4 rulmenti si nici unu nu era pe cotele bune.
[attachmentid=45530][attachmentid=45531]

This post has been edited by dan_mar: 13 Feb 2007, 22:25


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 13 Feb 2007, 18:27
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




cred ca sunt niste neintelegeri la mijloc, deci:
- arcul sta fix pe jamba, are si o pozitie anume in oala de jos de pe amortizor e o catare
- cand se ia viraj jamba se misca, normal cu tot cu arc
- boncanitu se aude de la rulmetul deteriorat
- cand totul e ok acolo se roteste fara zgomot sau "agatari"
Eu am schimbat de curand rulmentii astia plus flansele de amortizor, baietii de la service aveau o presa speciala de arcuri, fara ea nu cred ca reusesti
daca umbli acolo schimba si burdufurile de protectie de la amortizoare, mie imi pare rau ca nu le-am avut sa le schimb. recomandat e sa le schimbi pe ambele parti odata.
ai grija cu gaurile din contra aripa cele patru de sus, au un scop anume,
o pereche sunt pentru masni cu servo una pentru cele fara


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 13 Feb 2007, 22:24
Post #16


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Ok, pentru un moment consideram ca trebuie sa se roteasca si arcul... atunci de ce este rulmentul montat intre arc si amortizor ... daca se rotea ansamblul cu totul, nu era firesc ca rulmentul sa fie montat sus, la prinderea in aripa ?

Sper ca in acest week-end sa am timp sa le desfac.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 Feb 2007, 22:43
Post #17


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




BigBear, ce zici tu de gaurile alea din contraaripa?
Dupa documentatia pe care o am eu (destul de extinsa imi place sa cred) gaurile celelalte sunt pentru "l'outil Sus 1052", cu alte cuvinte presa de arcuri a lui reno.
Si da, ca sa ajungi la rulmentul de sus, iti trebuie presa de arcuri.
Nu prea am inteles ce a vrut sa zica BigBear, dar, din ce tin eu minte (ca bineinteles ca a trebuit sa schimb si eu flansele si rulmentii) arcul se invarte, odata cu amortzorul, FATA DE FLANSA, motiv pentru care acolo este rulementul.
Nu cred ca ai alt tip de suspensie. Nu au existat decat doua, iar tu ai una dintre ele, cea corespunzatoare masinii tale.
Daca mai ai probleme cu piesele, intreaba pe forum pentru ca in mod sigur ti se va da un raspuns corect.
(cand intrebi, sa ai si talonul pe langa tine wink.gif )

LE Dupa o verificare mai atenta a cartii, BigBear are partial dreptate. Conform cartii, doar la 16v cu servo-directie, flansele sunt montate in celelalte gauri. DAR cum 16v avea servo-directie standard, tind spre a crede ca cartea greseste...
Voi cauta o documentatie reno in acest sens.

LE2 Se zice ca cine cauta gaseste: smile.gif BigBear a avut dreptate. Probabil ca la mine am vazut urmele suruburilor in vopsea si asa am stiut unde sa pun flansa noua.

@Dan_mar mai jos ai procedura:


This post has been edited by R19/16v: 13 Feb 2007, 23:03

Attached File(s)
Attached File  Combined_spring_shock_absorber_assembly.pdf ( 103.55k ) Number of downloads: 145


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 14 Feb 2007, 09:28
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Stiu de povestea cu gaurile pentru ca inainte sa ma duc pe la service ma uit in manualul de reparatii original reno (cel din dialogys) asa ca sa stiu ce trebe sa imi faca, de multe ori il iau cu mine la service (il am tiparit - zici ca e biblie asa e de mare wacko.gif ).

Mecanicul meu care e foarte priceput lucreaza la OPEL si chiar el mi-a zis "pune cartea in portbagaj si unde nu ne bunghim ne uitam acolo"

Eu am zis
>> arcul sta fix pe jamba, are si o pozitie anume in oala de jos de pe amortizor e o catare
>> cand se ia viraj jamba se misca, normal cu tot cu arc
La R19 jamba e tot una cu amortizorul, adica oala de jos pe care sta arcu si partea in care se prinde fuzeta, la cielo spre exemplu amortizorul iese de acolo.
Mai corect trebuia sa spun:
- arcul sta fix pe amortizor, are si o pozitie anume in oala de jos de pe amortizor e o catare, acestea formad un anasamblu
- cand se ia viraj ansamblu se misca normal cu totul



--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 15 Feb 2007, 16:36
Post #19


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




desi nu-mi place sa ma contrazic, ceva nu se leaga:

QUOTE
Rulmentul se afla intre arc si flansa si asigura rotirea arcului odata cu amortizorul.

si totusi,
QUOTE
Rulmentul este reperul #1.


si in documentatia in pdf:
[attachmentid=45705]
piesa 1 - la mine are alta forma, mai mare si rotunda
piesa 2 - lipseste, adica nu am asa ceva... ala ar trebui sa fie rulmentul ?
piesa 5 - seamana a rulment, cel putin la mine acolo e... deci cum se mai roteste si arcul, care e fix in partea de sus, in piesa 1 ?

asa ca .... unde-i rulmentul de fapt ... si ce ar trebui eu sa comand ...

This post has been edited by dan_mar: 15 Feb 2007, 16:43


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 16 Feb 2007, 10:39
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Parerea mea:
-rulmentul este pus intre amortizor si piesa 4
-arcul sta fix intre piesele 4 si 1
deci conluzia este ca amortizorul se misca in rulmentul 5 iar arcul sta pe loc. eu asa vad din pdf.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 16 Feb 2007, 12:00
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




deci hai sa o luam de jos in sus:
- oala de sub arc este fixa pe amortizor, e parte integranta
- amortizorul se misca odata cu fuzeta, sunt prinse in 2 suruburi
deci:
- cum sa se miste arcu in oala ? asa pe uscat, ar trebui ceva vaselina acolo etc, iar daca ai se te uiti atent acolo e o catare pt arc
- ce rost ar mai avea rulmentu sus ? ar trebui pus jos sub arc


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 16 Feb 2007, 12:19
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




din cate vad eu in poza rulmentul este pus intre amortizor si talerul inferior arc
deci arcul sta pe loc, amortizorul se misca fata de arc.
asa vad eu. poate ma insel


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 16 Feb 2007, 12:32
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




trebe sa bag nasu sub aripa s blink.gif

This post has been edited by BiGBearRO: 16 Feb 2007, 12:42


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 17 Feb 2007, 21:00
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Ai dreptate rulmentul vine sub talerul arcului, intre talerul arcului si talerul amortizorului. Eu am mers doar dupa desen, acum am dat roata jos si m-am uitat exact. worship.gif


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 17 Feb 2007, 23:10
Post #25


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Ma bucur ca cineva ne da dreptate ....
Am reusit si eu sa dau jos telescoapele astazi, dar din pacate nu am gasit presa pentru arc, asa ca ramane pe saptamana viitoare sa le desfac pentru a vedea cat sunt de uzate.

Pana atunci, niste poze cu ruginiturile de pe masina...

[attachmentid=45888][attachmentid=45889][attachmentid=45890][attachmentid=45887]


L.E. @R19/16v - daca esti pe aici, as avea mare nevoie de ajutorul tau si in postul cuSchimbare caseta directie... ma arde tare si aia, ca tot m-am apucat de reparatii. Mersi.

This post has been edited by dan_mar: 17 Feb 2007, 23:17


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 18 Feb 2007, 18:07
Post #26


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Dan...imi pare rau dar nu stiu ce sa zic in legatura cu caseta aia...
In principiu ar trebui sa aiba o rotita cu care ai putea elimia o parte din jocuri; vezi poate rezolvi problema asa.
7700776743 - protectie amortizor (burduful ala de plasitc care la tine vad ca e cam ciufulit) trebuie sa faca cateva zeci de roni.


Cumva suportul inferior al arcului este rupt?! ohmy.gif
Ala musai trebuie sa il schimbi!

Ca sa fiu foarte sincer...mai bine gasesti niste amortizoare cu arcuri si cu flanse (ca oricum nu ti le vand altfel) pe la dezmembrari, probabil ca scapi cu 2 mil bucata si scapi de belele...Cel putin o vreme.
Nu inteleg cum naiba au ruginit in asa hal...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 18 Feb 2007, 20:58
Post #27


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Da, si eu cred ca pe la dezmembrari as gasi mai ieftin unele complete... ramane de vazut.
Cum e rupt suportul inferior? Ca e strapuns de rugina, da, am vazut. Il voi curata bine si sa vad cat e de rau. Ce pot sa-ti spun e ca data trecuta (acum mai bine de un an) cand le-am desfacut am gasit unul dintre arcuri, chiar asta din poze, rupt in capatul de sus, cam o spira. L-am taiat si pe celalalt sa fie egale. Asta cum iti explici, ca se rupe arcul?

E clar, masina de 17 ani exploatata 12 ani in romania ... si nu i-a fost usor, crede-ma. Am trecut prin multe cu ea - multe ierni grele tinuta afara, murdara de sare si altele, piesele schimbate pe ea cand deja nu mai prezentau siguranta sau cand nu mai mergea, nu cand ar fi trebuit etc... asa ca eu nu ma mir, doar ma intristez la gandul ca nu mai e la fel de tanara si odihnita ca in vremurile bune...
poate cu ocazia asta si cu sfaturi din partea voastra o scot la capat iar.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 18 Feb 2007, 22:43
Post #28


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




acolo?! huh.gif

Attached thumbnail(s)
IMG_2187_resize.JPG ( Size: 233.06k ) Number of downloads: 812


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 19 Feb 2007, 00:06
Post #29


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Acolo unde ai marcat tu e ok, nu este rupt. Poate nu-ti dai seama din poza, dar are un fel de umar, mai in interior este rulmentul. E strapuns de rugina doar langa, pe buza din exterior, unde calca arcul pe suport.
Luni caut presa, daca o mai am, si le desfac. Revin cu poze detaliate pentru fiecare componenta.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 24 Feb 2007, 22:49
Post #30


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Ok, am gasit si presa, am desfacut arcul de pe telescop si cam asta am gasit: lagarele rulmentului erau pline de pamant, nici vorba sa mai se roteasca bilele pe acolo... si in afara de asta, rugina e la ea acasa... si partea de sus si cea de jos a rulmentului sunt strapunse, am scos aschii de metal de pe acolo... nu mai am ce sa-i fac, ramane sa caut o oferta pentru rulment, sa vad cat ar costa... si arcul pare ca e ruginit, am scris mai sus ca acum un an l-am gasit rupt cam o spira... acum pare ca e strapuns de rugina chiar sus, unde era ruptura, si mi-e cam frica sa-l montez asa... voi cauta si la dezmembrari niste amortizoare complete sa vad cum ies mai acceptabil la pret.

si poze, scuzati calitatea, in atelier nu am lumina prea buna si telefonul e mai "necajit" la capitolul foto...

This post has been edited by dan_mar: 24 Feb 2007, 22:55


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 09:46
Dacia