Temperatura lichid racire R25
![]() ![]() ![]() |
Temperatura lichid racire R25
paco |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Daca nu a fiert apa sau alte chestii de acest gen eu zic ca totul e ok, sa nu iti faci mari probleme, doar sa fiiiii atent sa nu iti fiarba apa ... atunci nu mai e romantic deloc (teoretic daca vrei sa mergi ceva mai linistit poti scoate vara termostatul ... va fi ceva mai bine).
Lichid de frana nu stiu cat trebui, dar cred ca cu 1,5L iti faci treaba ok. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
paco |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Nu a fiert apa (sau lichidul de racire, ma rog), sau n-am vazut nimic de felul asta, adica nu bolborosea in vasul de expansiune nimic. Altceva nu am observat, nici bec aprins. Oricum, mi se pare cam ciudat ca a urcat asa repede temperatura...
Poate cineva cu Renault 25 sa spuna daca a observat chestii similare? |
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
ciprianR25TS |
![]()
Post
#4
|
![]() ciprianR25TS Group: Members Posts: 63 Joined: 26 June 06 ![]() |
Mie abia cand mi-a fiert apa am observat (desfacand sub furtunul mare ce pleaca spre radiator) ca nu am de loc termostat.
Am montat un termostat nou tip VERNET ( nu costa foarte mult ) dupa care a mers mai bine racirea. Deasemeni vara eu ii scot unul din plasticele din masca sa poata intra aerul si pe acolo. Am montat de fostul proprietar si un buton care porneste ventilatorul si il tine pornit tot timpul ( util cand acul urca vertiginos spre zona rosie ). This post has been edited by ciprianR25TS: 26 Jun 2006, 14:36 |
--------------------
RENAULT
Clio IV 0.9 Tce
- CT 03 NHH
2016
|
|
paco |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
La mine elicea porneste mereu, e pe direct. Acum am vazut. Cineva spunea ca e vascocuplu, dar nu stiu exact cu ce se mananca asta...
|
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#6
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Eu stiu ca aia e la transmisie - nu vad ce legatura sa fie intre ele ... ai 4x4 ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
paco |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Nu e 4x4. Dar relativizez ce spun, nu sunt sigur...
|
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#8
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Nu cumva a spus termocupla ? aaa si ce e ala "ventilator cu vascocuplu" ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
paco |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Nu e termocupla, ca e pe direct. Habar n-am ce e vascocuplul asta, dar il mai intreb odata si scriu ce mi-a raspuns.
|
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
Toader |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 8 April 06 From: Piatra Neamt ![]() |
Salut.Vascocuolul functioneaza in felul urmator(bineinteles daca nu este defect):pina la temperatura normala de lucru elicea se roteste semiliber,in momentul cind se depaseste aceasta temperatura bimetalul din interior blocheaza elicea,aceasta devenind rigida.
|
--------------------
Renault
25 GTX
1986
|
|
paco |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Ce inseamna ca se roteste semiliber?
Dar ca se blocheaza? Nu inteleg... Eu am vazut ca se invarte si cu motorul rece, si cu el cald (incins, ma rog). Care e diferenta? SI CUM AFLU DACA NU FUNCTIONEAZA ACEST VASCOCUPLU...? ![]() |
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
Toader |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 8 April 06 From: Piatra Neamt ![]() |
pai elicea se invirte daca motorul este pornit.cind motorul este rece,sau pina la temp. de lucru elicea se poate opri cu ceva din lemn(o coada de matura etc..),dupa aceasta temp. sau cind e incins motorul(95 gr.)elicea nu se mai poate opri .Atentie mare sa nu te accidentezi.
|
--------------------
Renault
25 GTX
1986
|
|
Toader |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 8 April 06 From: Piatra Neamt ![]() |
sfatul meu :ar fi mai bine sa-i montezi un electroventilator mare in fata radiatorului,actionat fie de o termocupla,fie de un buton separat si-n felul acesta scapi de probleme.
|
--------------------
Renault
25 GTX
1986
|
|
paco |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Adevarul e ca elicea nu mi se pare f mare si capabila. Ce fel de electroventilator sa iau, e ceva special, sau e important doar sa fie mare. Se poate monta in fata, e loc? Ai mai vazut asa ceva (e un fel de improvizatie, nu?)?
|
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
paco |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Si mai e ceva...
Care e diferenta dintre racirea pe care o face elicea inainte de 95 de grade (cand ziceai ca e semilibera) si racirea (efectul) cand e blocata? Raceste mai bine in aceasta a doua ipostaza, pentru ca mie mi se pare ca se invarte la fel de repede... |
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
Toader |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 8 April 06 From: Piatra Neamt ![]() |
cauta un electroventilator care sa se potrveasca in fata radiatorului,in asa fel incit sa acopere toata suprafata radiatorului ca sa aiba eficienta macsima ,iar in auto de obicei orce improvizatie ramine definitiva
|
--------------------
Renault
25 GTX
1986
|
|
kinetic |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 4 May 06 ![]() |
@ciprianR25TS
Salut am si eu o intrebare cat costa termostatul ala de tip VERNET si de unde l-ai luat. |
--------------------
Renault
25
1987 2.1 TDI Renault 25, TDI, An 1987
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#18
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
toader, actionarea aia prin vascocuplaj este oarecum ca un ambreiaj. cand e rece nu se invarte deloc (sau aproape deloc - se opreste usor), iar pe masura ce se incalzeste miscarea fuliei ii e transmisa din ce in ce mai direct, pana cand, la o temperatura anume, actionarea se face direct. ca la ambreiaj, cand esti cu pedala la fund, nu invarti cutia, pe masura ce o ridici aplici din ce in ce mai multa miscare la roti, si cand ai terminat cursa pedalei invarti rotile direct.
daca francezu` a zis ca ventialtorul ala e suficient, atunci asa este. eu in locul tau as cauta probleme in alte parti...ar trebui sa faci o spalare a sistemului de racire, sa te asiguri ca il aerisesti corespunzator... ai ramane cu gura cascata daca ai vedea ce-am scos eu din motorul meu... |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
paco |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Eram eu, cel care intrebase. Am mai primit sfatul asta, sa las masina asa cum este, ca daca mai pun un ventilator, e posibil sa stric mai mult decat sa repar.
Acuma, ce m-a speriat pe mine era tendinta temperaturii de a creste si aparenta incapacitate a sistemului de racire de a opri aceasta crestere. Nu am avut situatii de urgenta, beculete aprinse sau altceva, dar parca nu e comod sa vezi ca acul de la temperatura urca, urca... Ma gandeam ca un ventilator aditional ar fi curmat aceasta crestere...Dar poate gresesc, cine stie? Oricum, mi se pare evident ca acest vascocuplu NU stabiliza temperatura motorului, devreme ce ea crestea mereu tocmai DINCOLO de zona in care sta de obicei acul cand merg la drum. In fine, par detalii inutile si poate chiar sunt! Nu cred ca am probleme de tipul mizeriei in motor, apa din vasul de expansiune e f curata. Multumesc de raspunsuri! |
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
alexd |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 7 January 04 ![]() |
Acum mai este o variabila: esti sigur ca iti merg becurile din bord? La punerea contactului se aprinde STOP -ul? visco cuplajul acela poate fi defectuos, poti trece masina foarte usor pe ventilator electric, imagineaza-ti ca pe aceeasi caroserie intra si 2 radiatoare + bloc dublu de electroventilatoare (la modele cu a/c). Mai poate exista si o decalibrare a ceasului de temperatura din bord. De exemplu, la unul din 25-urile mele, la 100 de grade, acul sat fix pe mijloc, la calalalt, la aceeasi temperatura, depaseste mijlocul cu cativa milimetri....
|
-------------------- ce ne-am face fara ele.....
|
|
paco |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Alex, becurile merg TOATE!
SI STOP-ul mare si cel de temperatura apa, pe care-l vad mereu aprins cand pun contactul. M-am uitat mai cu atentie si am vazut ca elicea mea e asezata central fata de radiator. Alta elice nu mai incape tot in spate, ar trebui pusa in fata radiatorului. Ati mai vazut asa ceva? Mie mi se pare cam struto-camila, cu o elice in fata si una in spate, nu se "bat cap in cap"? Referitor la finetea acului, ma gandeam ca e posibil ca potentiometrul sau ce determina cursa acului in partea de sus a scalei sa fie astfel conceput incat sa te alarmeze, adica sa creasca repede ca distanta, dar nu asa repede in valori de temperatura. Ar trebui sa vorbim cu cel care a proiectat sistemul electric al masinii... Oricum, la drum intins, oricat ar fi de cald, nu creste nici mort mai mult de...40% din cursa intreaga. In schimb, la pante urate, se cam duce spre 75%... Ma gandesc serios sa-i pun o elice in plus (cineva spunea ca sunt f eficiente cele de Dacie), dar trebuie sa ajung la un mecanic/electrician care stie ce face, altfel, ma incurc rau. Pana una-alta, am cumparat lichid de frana DOT 4 si am sa merg la Parvulescu cand se mai racoreste, atunci am sa-i spun si de faza cu caldura si despre electroventilator, sa vad ce parere are si el. |
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
alexd |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 7 January 04 ![]() |
Electroventilatorul se pune in fata radiatorului, inspre faruri. Cam asa este la toate masinile concepute cu dispozitivul din fabricatie. Si da, merg impreuna cele doua (cel antrenat de motor si cel electric). Un exemplu elocvent este Baccaraua mea cu echipament pentru zone calde, care are pe langa blocul de electroventilatoare si elicea centrala viscocuplanta din fabricatie.Iti pot spune ca motorul meu, desi este un v6 vestit pentru tendintele "incalzicioase", pe cele mai toride calduri, cu aerul conditionat mergand din plin si in aglomeratie bara la bara, nu depaseste cu mult linia de mijloc de la ceasurile din bord. Si daca o depaseste, revine in cca 2-3 minute dupa ce intra ventilatoarele pe viteza maxima. Daca ambele elici vor sufla aer pe motor, este "ca la carte".
This post has been edited by alexd: 29 Jun 2006, 21:18 |
-------------------- ce ne-am face fara ele.....
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#23
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
1. paco, imi cer scuze ca te-am incurcat cu toader.
2.de ce nu si-ar pune si el un bloc dublu de ventilatoare, care presupun ca merg inseriate la inceput si dup-aia in paralel...adica pe viteza 1 la inceput si viteza 2 la caldura mare... 3. nu s-ar bate cap in cap pentru ca toate vor impinge aerul in aceeasi directie, adica spre motor p.s. alex mult respect pentru masina nobila ![]() ![]() This post has been edited by R19/16v: 29 Jun 2006, 22:20 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
paco |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Gata, m-am hotarat sa-i pun ventilator aditional. Va tin la curent. M-am convins ca e nevoie!
![]() |
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
ciprianR25TS |
![]()
Post
#25
|
![]() ciprianR25TS Group: Members Posts: 63 Joined: 26 June 06 ![]() |
QUOTE(kinetic @ 28 Jun 2006, 22:39) @ciprianR25TS Salut am si eu o intrebare cat costa termostatul ala de tip VERNET si de unde l-ai luat. Termostatul VERNET ( Cica Made in France dar nu bag mana in foc ) l-am luat mai demult de la TRABIANA Constanta care e un asociat al PANEURO TRADING. In ultima vreme nu mai pot accesa preturile de pe net (probabil ei nu mai dau voie). Eu l-am luat acum 3 ani cu 174000 lei. |
--------------------
RENAULT
Clio IV 0.9 Tce
- CT 03 NHH
2016
|
|
paco |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
Tot apropos de temperatura lichidului de racire: ieri, pe o caldura de iad (44 de grade arata termometrul exterior), stat la coada de la Otopeni pana in Militari (vineri dupa amiaza, stiti cum e in dragul de Bucuresti), am dat drumul la caldura in masina (si-asa era moarte de om) si n-a mai crescut acul de la radiator mai mult de jumatate. Interesant fenomen. Nu stiam ca e asa puternic influentabila temperatura din radiatorul mare in functie de cea din radiatorul de caldura a habitaclului...M-a mai remontat putin intamplarea, ca eram tare stresat!
|
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#27
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Pai are
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
cj98czh |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.393 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Aceeasi problema o am si eu la R25, dar cu mentiunea ca oricat a fost de cald si orice panta am urcat nu mi-a urcat niciodata indicatorul de la apa mai mult de treisferturi.
Mi-am tot propus sa-mi montezi un electroventilator la buton care in mod sigur ar rezolva problema dar pana acuma nu am avut timp........ |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
paco |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 3 June 06 ![]() |
In ultima vreme am inceput sa suspectez termostatul, adica fie e blocat pe deschis, fie nu am deloc. Altfel, as simti efectul lui, dar la mine temperatura cam creste constant...ceea ce nu e firesc. Dupa ce-i pun termostat ma lamuresc, adaug si ventilator sau mai astept.
|
--------------------
Renault
25
- B 14 VJL
TDX, 1991
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#30
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
ma gandesc ca temperatura e normal sa creasca constant avnad in vedere ca sonda de temepratura este pe circuitul "mic" (adica tot ce inseamna lichid de racire care nu trece inca prin radiator. Deci atata timp cat nu il raceste nimeni, nu ar avea de ce sa nu creasca. La tine problema e ca ar trebui totusi sa se raceasca dupa ce deschide termostatul. Acesta incepe sa se deschida pe la 80 de grade, deci pana acolo nu raceste nimic motorul.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th August 2025 - 05:50 |